Teraz jest Wt, 25 wrz 2018, 23:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

zasłużony
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 06:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1707
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja kiedyś bym zapłacił extra £6 za zmianę opon w aucie i pompowanie azotem. Tylko, że zwróciłem im uwagę, że tej super hiper duper technologii pompowania opon nie zamawiałem. A nikt mnie nie uprzedził, że azotem będą pompowania koła. Więc poprosiłem o spuszczenie tego cudownego gazu i na pompowanie zwykłego powietrza. Zresztą serwisant się zdziwił, gdy mu powiedziałem że powietrze którym oddycha zawiera aż 78% N w swiom składzie. Stwierdził, że on jest tylko mechanikiem i się nie zna na chemii.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 gru 2014, 18:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2328
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Azot zagryziak coś o tym wie

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 gru 2014, 09:54 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2018
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
koliber1960, ja na ten przykład azot zużyty, czyli ten który wypuszczam podczas napełniania opon nową jego dawką, zazwyczaj wykorzystuję jako nawóz do roślin w przydomowym ogródku. <hahaha> :lol: :lol:
To jest do azotowania roślin aby szybciej i dorodniej rosły.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 gru 2014, 12:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2328
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
to najlepiej napierdzieć w oponki <hahaha>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 10:34 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 29.01.2015
Posty: 27
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
z tym azotem to generalnie macie rację. Jak ktoś ma mieszankę 78% itd. to ma w oponach powietrze i tyle. Ale jeżeli opony napompować czystym azotem ok. 90% i więcej to już nieco inna historia, wtedy faktycznie zaczynają działać dodatkowe właściwości - brak zmiany ciśnienia przy zmianie temp. itp.
Inna kwestia, że jak ktoś ma generator azotu dziadowski to razem z azotem wpuści wam w oponę parę wodną a przy stalowych felgach to średni biznes.

_________________
Sklep z oponami i felgami http://www.oponylux.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 19:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1251
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Jak brak zmiany ciśnienia? azotu nie dotyczą prawa fizyki? co za bzdury. BRAK ? zmiany ciśnienia :) jasne - to weź ciekłego azotu do szklanego _szczelnego_ naczynia, umieść przed twarzą i posiedź tak chwilę pozwalając mu się zagrzać od temperatury pokojowej. Zaobserwujesz tą zmianę ciśnienia. Tylko wcześniej sporządź testament.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 19:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1707
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Andrzej ale tu jest mowa o gazie, a nie o Azo cie w ciekłej postaci . Przecież nikt nie wlewa w opony ciekły Azot, aby sprawdzić jego rozszerzalność kiedy zaczyna wrzeć.

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 20:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1251
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Przejaskrawione oczywiście - przedstawienie rozszerzalności i stosowania się do zasad fizyki azotu, nie będącego wyjątkiem między innymi gazami.
Już nie wspominając o tym jak przeciętny użytkownik drogowego auta, w drogowych warunkach zauważa zmiany ciśnienia w oponach rzędu 0,1-0,4bara.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 21:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1929
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Masz naukowe dane w tym zakresie , czy tylko ci się tak wydaje ?
Azot w warunkach ziemskich pozbawiony dodatków pt. powietrze sam jako taki ma dużo mniejszą rozszerzalność cieplną . Daje to efekt stabilnego ciśnienia w oponach niezależnie od warunków pogodowych.
Zysk ? Lato - zima ... mniejsze różnice ciśnienia w oponach ( na powietrzu potrafią być do 1,5 bara ) - jak się zapomina sprawdzić :D
zimne - rozgrzane opony ... azot mniej wrażliwy = opony trzymają zadany kształt przy prawidłowym zadanym ciśnieniu.
To moja wiedza.
Jeżdżę na azocie ( za darmo) i sobie chwalę. Sprawdzam ciśnienia i ma to sens choć oczywiście nie jest to na miarę bomby atomowej. Bez przesady ...ale działa.
Po co negować coś co zostało zbadane przez kogoś , że to działa ?
Gorzej gdyby nam kazali jeździć na azocie :( ale przecież nie musimy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 00:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1251
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tak - Zmiana ciśnienia (wzrost) w stałej objętości gazu przy wzroście temperatury dotyczy KAŻDEGO gazu . Między powietrzem a azotem to różnice praktycznie niemierzalne manometrami wulkanizatorów (przy zakresie temperatur jakie dotykają oponę drogową). Swoją drogą ciekaw jestem jak często sprawdzają dokładność swoich manometrów wulkanizatorzy zalecający azot :)
I jak dopompowuje się napompowane azotem opony gdzieś w trasie?
A jak wcześniej usuwa się z nich powietrze, no bo po założeniu opony na felgę tam ono jest?
Nie dajmy się zwariować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 08:24 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 29.01.2015
Posty: 27
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Są maszyny u wulkanizatorów, które najpierw usuwają powietrze i dopomowują azot. Tak jak napisałem wyżej, całość zabawy ma sens tylko wtedy gdy azotu jest zdecydowanie więcej niż w powietrzu, inaczej masz piękny efekt placebo.
Skądinąd pomysł pompowania opony ciekłym azotem super;) Może zróbmy tak, że dołożymy dętkę z czystym tlenem a w oponę wpompujemy azot i poczekamy na pierwszy gwoździk?

_________________
Sklep z oponami i felgami http://www.oponylux.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 09:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1251
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie mam siły. Gdzie opony ciekłym ? zobrazowanie zjawiska, przerysowane i ekstremalne ale nie wiem jak inaczej można powiedzieć to, że azot nie jest z innego wymiaru i dotyczą go po prostu te same prawa fizyki co innych gazów, a zwłaszcza mieszaniny z jego głównym udziałem. Przecież to są rzeczy z podstawówki.
No tak, wypompowanie jest konieczne, że też nie pomyślałem :) - więc dodatkowa maszynka, którą trzeba _kupić_ , no i później musi na siebie zarobić. Zasady ekonomii i tworzenia potrzeb są widać silniejsze niż prawa fizyki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 09:58 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 29.01.2015
Posty: 27
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
widzę, że o ironii też wiesz całkiem sporo, możemy damy spokój i zrobimy puentę? :rozejm:

Chyba się zgadzamy, że gdyby napompować czystym azotem (czyli blisko tych 100%) oponę, to będzie lepiej trzymała ciśnienie niż napompowana samym powietrzem.
Zgadzamy się chyba też w kwestii, że jest to możliwe, tylko bardzo mało kto tak robi - raczej droga zabawa przy koszcie urządzenia

_________________
Sklep z oponami i felgami http://www.oponylux.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 10:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1251
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Lepiej będzie trzymała ? wcale nie jestem taki pewien tego (jeśli już to ewentualny wpływ wilgotności), ale jedno i drugie w zakresie tak drobnych różnic, że w zakresie niemierzalnym manometrami rzucanymi po podłodze warsztatu czy popularnie stosowanymi przez kierowców, nie wspominając o ich wyłapaniu tych różnic w czasie jazdy cywilnej, cywilnymi wozami jak Mazda 6.
Po prostu bzdura i tyle tematu azotu w kołach cywilnych wozów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 10:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1929
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Andrzejsr napisał(a):
więc dodatkowa maszynka, którą trzeba _kupić

marudzisz wiesz ... taki gumiś maruda ... TA SAMA MASZYNA ODSYSA POWIETRZE , OPONA ZAPADA SIĘ SOLIDNIE I POTEM WSADZAJĄ AZOT.
Poczytał byś wikipedię , przygotował się do tematu , a nie zmuszasz nas do grzecznego tłumaczenia ci oczywistych rzeczy , gdzie ty sugerujesz nam wiedzę tylko z podstawówki.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 11:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1251
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Proszę bez osobistych odniesień "maruda jesteś" itp.
O temacie mówmy.
Właśnie tą maszynę trzeba kupić i na niej później zarobić.
Słuchaj, naprawdę mi obojętne czym kto pompuje, na co wydaje itd,. Byle ci wmawiający, że po napompowaniu azotem nie trzeba kontrolować ciśnienia nie przekonali kogoś do tego naprawdę. Bo masa jak widać jest ludzi wierzących w bzdury i cudne rozwiązania odwiecznych problemów.
Zamiast ruszyć samemu głową logicznie : azot = gaz = podlega prawom gazów = zajmując stałą objętość ZMIENIA ciśnienie przy zmianie temperatury (jeśli nie zmienia, to co się dzieje z energią dotarczoną jego cząsteczkom w formie wzrostu temperatury?). A różnice tej zmiany względem powietrza są niezauważalne i nieistotne w ruchu drogowym.
Czemu ludzie na imprezach typu track day uparcie od lat wciąż zwykłym powietrzem dopompowują i odpuszczają kilka razy dziennie, zamiast raz na sezon napompować kółka azotem (no bo przecież nie zmieni ciśnienia po kilku kołkach na torze więc powinien być spokój z tym elementem na amen?)
Nie chciałbym, ani Ty ani nikt inny, aby później taki ktoś przekonany o stałości ciśnienia w swoich kołach, pojawił się z przeciwka ze zdjętą na drodze z powodu niskiego ciśnienia oponą (ma jak każdy też śmiecie na drodze, może mieć uszkodzony wentyl itd jak zwyky szary człowiek z powietrzem w kole)
Już widzę dbających o któreś miejsce po przecinku ciśnienia dzięki azotowi, jak sprawdzają to ciśnienie w oponach okresowo jak należy, jak modyfikują je w zależności od obciążenia wozu (dopompowując azotem oczywiście) nawierzchni, temp zewn itd, ba, jak rotują opony na osiach itd. Najłatwiej "zadbać" o coś kupując coś, cokolwiek, może być azot.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 22:37 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6364
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Panowie, usunąłem przed chwilą z tego wątku dwa posty nie mające nic wspólnego z tematem, a jeden poleciał do czaterii.

Trzymamy się tematu w wątkach technicznych, zapomnieliście?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 22:16 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Cześć! Jak w temacie. Jakie są za i przeciw? Czym pompujecie? Jakieś opinie?

Osobiście czytałem o wielu zaletach przemawiających za azotem, ale nigdy sam nie próbowałem.
Jedyny minus, to chyba dostępność i to, że naliczane są drobne koszty dla takiej usługi.

Za 2 tygodnie zmieniam oponki i chyba rozważę tym razem azot.

:idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 06:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1069
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Filozofia Kodo wręcz zaleca stosowanie azotu z uwagi na niższą masę cząsteczkową najpopularniejszego izotopu, niższą oczywiście w porównaniu do cząsteczki powietrza. Uwaga ta szczególnie dotyczy rejonów dotkniętych klęską nadmiernej ilości gazów cieplarnianych ( obszary przemysłowe oraz niektóre rolnicze z intensywną hodowlą bydła).
Pytanie dla użytkowników kół pompowanych azotem - czy w razie braku dostępu do czystego azotu oponiarskiego po dopompowaniu kół z użyciem zwykłego kompresora następuje konieczność ponownego wyważenia kół?
Założę się , że w 9 na 10 zakładów wulkanizacyjnych odpowiedź będzie twierdząca .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 10:30 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 03.10.2014
Posty: 77
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
A czy ktoś w ogóle zastanawiał się nad faktem, że powietrze to ponad 78% azotu, 20% tlenu i reszta inne gazy? Czy te niecałe 22% innych gazów ma tak znaczący wpływ na użytkowanie auta? Wg mnie nie ma żadnego racjonalnego argumentu, żeby opony pompować azotem. Trend pompowania azotem został wykreowany przez marketingowców, a ludzie łyknęli to i łudzą się, że to coś da in plus w normalnych warunkach użytkowania naszych aut. Jedynie w F1 czy innych tego typu wyścigach może to mieć sens, ale tam walczy się o każdą tysięczną czy setną sekundy na przejeździe.

_________________
Z uśmiechem na twarzy człowiek podwaja swoje możliwości :)

クラウディウシュ


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 12:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1069
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
ieiasu, przecież to wątek dla jaj , nie daj się wpompować w gumową atmosferę .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2016, 10:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 165
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
no właśnie ieiasu :-P
a jak zareagowałbyś na takie info? http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/463101,kola-pompuja-swiezym-wiejskim-powietrzem,id,t.html

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 cze 2016, 13:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 03.10.2014
Posty: 77
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Rezygnuję z azotu :wink: jadę po świeże wiejskie powietrze - dłużej go czuć <spoko>

_________________
Z uśmiechem na twarzy człowiek podwaja swoje możliwości :)

クラウディウシュ


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.