Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Problemy z kołami - drgania
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=47&t=1088
Strona 8 z 12

Autor:  tombien [ Pn, 11 kwi 2016, 08:36 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Rekin - w Twoim wypadku problem jest z hamulcami (tarczami) a nie biciem kół - wnioskuję po tym, że na 2 komplatach masz to samo i drgania są przy hamowaniu.
Twój post powinien znaleźć się w tym wątku: viewtopic.php?f=69&t=1368
A rozmiar opon masz teraz 225/45R19. ;)

Autor:  gzesiolek [ Pn, 11 kwi 2016, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

tombien, ale napisał przecież, że po wymianie tarcz drgania zmniejszyły się znacząco, ale jakieś drganie od samych opon pozostało...

o tu:
Rekin napisał(a):
na drugi dzień tarcze wymieniono, bicie kół jest mniejsze , ale kierownica drży

Autor:  tombien [ Pn, 11 kwi 2016, 11:19 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

A faktycznie, przepraszam, umknęła mi ta wymiana tarcz.
To tak jak napisał Kaczor - tylko Hunter z testem drogowym, który stwierdzi jak wielkie bicie mają opony, czy mieszczą się w dopuszczalnym zakresie czy nie. :)

Autor:  koliber1960 [ Pn, 11 kwi 2016, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Jak się nie mieszczą to reklamuj opony. :)
Reklamujesz opony w firmie Bridgestone ale poprzez ASO - mają kwity do wypełnienia.
Jak tak robiłem , uznano mi reklamację co do jednej opony a i tak drżało nadal :sad:
Skończyło się na zmianie opon na inne i praktycznie nie ma problemu,no może trochę, ale wystarczy teraz wyważenie na normalnych wyważarkach :) . Wcześniej 2 Huntery nie dały rady. :mad: .

Autor:  Rekin [ Wt, 12 kwi 2016, 08:29 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Zobaczymy czego dowiem się w środę w serwisie , mąka robić optymalizację i zapewne hunterem będą sprawdzać , ale zanosi się na dłuższą wizytę gdyż wczoraj zauważyłem ze na postoju na luzie skaczą obroty tak ze drży choćby całą rejestracja i widać to tez przy otwartych drzwiach ale nie o tym w tym temacie także poinformuje Was o efektach związanych z oponami po wizycie w serwisie

Autor:  koliber1960 [ Wt, 12 kwi 2016, 10:56 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

W ASO raczej nie mają Huntera :)

Autor:  Rekin [ Wt, 12 kwi 2016, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Nie mają to już zdążyłem się dowiedzieć , rano jadę na tzw optymalizację felg i kół , choć moim zdaniem nic to nie da , ale chciałbym się mylić , zobaczę efekt "po" w trakcie jazdy , z hunterem jest problem taki , że jest sezon wymian i jak na razie najbliższe daty w poznaniu to końcówka kwietnia , kilku z Was dawało opony na gwarancji , co robiła wtedy mazda odnośnie auta zastępczego i ile trwała cała reklamacja ?

Autor:  nfsKing [ Wt, 12 kwi 2016, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Rekin - kilka dni temu zmieniałem na letnie bridgestony (nowe bo auto odebrane w lutym) i wulkanizator jak zobaczył jakie opony są krzywe - pływające to się za głowę złapał. Wziąłem koła i pojechałem do voyagera. Tam jednak stwierdzili, że wszystko w normie, wyważyli i założyli. Ja na razie jednak nie odnotowuję jakichś wyczuwalnych drgań - być może się ułożyły, albo po prostu się nie znam. Zostawiłem więc temat, choć trochę mnie to niepokoi.
ps. kiedy Ty odbierałeś swoją M6 i gdzie w Poznaniu? Może jakaś partia się trafiła

Autor:  Rekin [ Wt, 12 kwi 2016, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Nfsking ja odbierałem mazda w grudniu w Bemo Motors na Mogileńskiej (mają salon Mazdy w Warszawie ) ale po prostu ja od nich wcześniej kupowałem auta kilku marek , u mnie auto było odbierane na zimowkach yokohamy i było ok wszystko dopiero dzień po wymianie na właśnie Bridgestone Turanza r19 zaczęły się problemy , przy czym zbiegła się w czasie kwestia tarcz , one zaczęły dawać silne drgania w sobotę 2 kwietnia a 4 kwietnia robiłem wymianę na letnie, co nasilło problem drgań , po zmianie tarcz jest lepiej , ale nadal drgania są , z moim wulkanizatorem było tak samo a po jego "diagnozie " byłem jeszcze u dwóch i mówili to samo ,
Przy czym powiem Ci szczerze , że nigdy nie widziałem na wyważaniu takiego odbiegu od normy jak przy mazdzie , i to przy gorszych oponach cenowo w autach dostawczych których trochę mam czy nawet w osobówkach zdaniem 3 wulkanizatorow to wada opon

-- Dodano: Wt, 12 kwi 2016, 22:58 --

Notabene u Wache gość mi powiedział ze sporo osób się zgłasza 6tkami i 3kami z tym problemem, a mazda polska nadal rznie głupa :/

Autor:  crow [ Śr, 13 kwi 2016, 15:56 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Rekin napisał(a):
Witam wszystkich,

Moje pytanie brzmi czy ktoś z Was miał tego typu problem w mazdzie po liftingu i jak zostało to rozwiązane? Czy macie jakieś odpowiedzi od MAzdy itp?

z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam

Oponami, by wymienić w ramach reklamacji musi chcieć się zająć jakieś kumate ASO, mi ale przedlift kiedyś tak zrobili i się udało.
Kwestia operatywności kogoś z obsługi pogwarancyjnej i rozmów z przedstawicielem opony.
Co do drgań mazda jest bardzo czuła na wyważenie, to co było już pisane i wyżej wspominali koledzy, wystarczy wadliwa opona bądź spadnie ciężarek, bądź chińska felga dostanie w dupę i lipa. Tak to już jest, ale z doświadczenia aso wyważa średnio i trzeba znaleźć kogoś kto czuje temat poza. test drogowy jak słabo to już jechać z gwarancji, że komfort słaby i zagraża to podróży.

Autor:  gogiel [ Śr, 13 kwi 2016, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Nie mam drugiego zestawu felg, więc przechowuję same opony.
Byłem zmieniać u pierwszego lepszego oponiarza. Mimo że na maszynie wychodziło mu wszystko poprawnie, to w czasie jazdy >100km/h bicie było wyraźne.

Pojechałem w inne, bardziej sprawdzone miejsce - Impolex Raszyn. Tam opony zostały całkowicie zdjęte i założone jeszcze raz. Panowie twierdzili, że coś się mogło podziać z oponami na wskutek przechowywania i oprócz wyważenia ciężarkami przesuwali też opony na obręczy żeby było dobrze. To załatwiło sprawę, żadnego bicia w całym zakresie prędkości do 180km/h.

Opony przechowywałem w pionie i co około miesiąc-półtora obracałem. Dostałem radę, żeby trzymać je jednak w pozycji leżącej.

Autor:  crow [ Śr, 13 kwi 2016, 16:31 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Opony same trzyma się na płasko, a na felach w pionie i obraca. <nie>

Autor:  gogiel [ Śr, 13 kwi 2016, 16:50 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Cóż, szkoły są różne. Szukając internecie zalecenia są dokładnie odwrotne, przykładowo http://www.oponeo.pl/artykul/przechowywanie-opon
Planuję dokupienie stojaka, bo do tej pory trzymałem je po prostu na podłodze.

Autor:  irys [ Śr, 13 kwi 2016, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Ja używam stojaka jest najlepszy i bezpieczny dla opon i felg. Nie trzeba obracać :wink:

Autor:  ace2 [ Śr, 20 kwi 2016, 12:40 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Wczoraj byłem wymienić szpetne długie plastikowe wentyle na małe ładne metalowe. Mój oponiarz do którego jezdzę ze 20 lat opisał Nasze opony jak mu tu czyli Brigstone jako oponę dobrą w deszczu lecz głośną, Toyo jako cichszą od niej lecz też głośną z tendencjami uślizgu w zakrętach. Za te a nie inne zachowanie odpowiada rodzaj mieszanki, przeznaczony na rynki azjatyckie, u nas jest za zimno dla nich zazwyczaj i się robią twardsze. Nie było też absolutnie żadnych problemów z wyważeniem a fabrycznie były prawie dobrze wyważone z lekko niedowagą nie wpływającą na komfort jazdy.

Autor:  Rekin [ Śr, 20 kwi 2016, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Ja dzisiaj byłem na teście hunterem , wczoraj w serwisie , dzisiejszy test wykazał niedowagę jednego koła 10gram i nic poza tym , ale problem niestety nadal istnieje i wychodzi na to ,ze jest to taka specyfika opony co mnie denerwuje

Autor:  mwxmwx [ Śr, 27 kwi 2016, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

U nas nowe 19", założone pierwszy raz po kupnie auta w grudniu - "fabrycznie" źle wyważone.

Koła składowane były na leżąco, po 2 na stosie.

Autor:  Martinii [ Wt, 24 maja 2016, 08:23 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Z racji tego, że dziś się zarejestrowałem chciałem powitać wszystkich forumowiczów... Witam

Ponieważ sam szukałem rozwiązania problemu drżenia kierownicy opiszę swój przypadek - mam nadzieję że pomogę innym...
Auto odebrane z salonu na oponach Toyo proxes t1r 17 cali...
Po paru dniach zgłaszam w serwisie drżenie kół przy prędkości ok 110-140... Serwis sprawdza, ponownie wyważa i oddaje auto z informacją, że faktycznie tylne koła były niedoważone...
To ja od razu na S2 i but celem sprawdzenia... i co?? Nie drży przy 110-130 tylko między 130-140... Wracam od razu do serwisu i mówię jak jest... No to przejedzie się z panem Mistrz... mowie ok - zapraszam.. Jedziemy na S2 i faktycznie "Guru" czuje to samo... Stwierdza trzeba umówić się na cały dzień - sprawdzą. Oddaje auto w kolejnym wolnym terminie, sprawdzają i stwierdzają wadę opon...
Z przyczyn "proceduralnych" opony muszą zostać odesłane na ekspertyzę... Mówię ok ale zróbcie to jak najszybciej bo wyjeżdżam niedługo z rodziną na urlop - co z tego że mam auto zastępcze jak chcę się nacieszyć swoim/nowym.
No i ciekawostka moi drodzy.... Zdjęcie 4 kół i odesłanie zajęło 7 dni... ile to śrub dziennie było odkręcanych??? Zadzwoniłem do Mazda Polska - zgłosiłem bo nie lubię jak ktoś robi ze mnie wała... A serwis usilnie próbował... W końcu koła trafiły na ekspertyzę... Po 8 dniach dostaję nowe opony, samochód do odbioru i winno być dobrze... No to znowu S2 i co??? Drżenie w okolicy 140 km/h... Wracam ale nie ma już nikogo od kół... hmmm
Myślę sobie sprawdzę te koła u wulkanizatora u którego od jakiegoś czasu się "stołuję" wraz z rodziną i znajomymi... I wyszło tak: braki po 25 na przodzie, jeden tył 10 drugi 5... Aha koła są doważane na samochodzie..
Po tym wszystkim auto jedzie jak po szynie...
Pytanie czy tamte koła byłe wadliwe?? Brak umiejętności?? Czy sprzęt którym dysponuje serwis do d...? Nie miałem już siły i chęci tego weryfikować... Każdy nich wyciągnie wnioski sam...
To że nowe nie znaczy że dobrze założone...
Teraz mam przebieg ok 4tyś km i jest super..
Rozpisałem się ale mam nadzieję że pomogę niektórym.. szczególnie tym co odebrali nowiutkie auto a jadąc nim czuli się jakby jechali autem z przeszłością..

p.s.
W pierwszym miesiącu auto miałem ok 10 dni. Prócz 3 dni na powłoce ceramicznej reszte stało w serwisie..

Autor:  marekm99 [ Wt, 24 maja 2016, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Witam! Takie pytanie uzupełniające, gdzie znajduje się ten "mistrzowski" serwis mazdy?

Autor:  TheBesTia [ Wt, 24 maja 2016, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Pewnie we Wrocławiu <hahaha> mi ładowali akumulator 3dni... drżące koła bałem się zostawić.

Autor:  koliber1960 [ Wt, 24 maja 2016, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

A gdzie takie doważanie na aucie :idea: :?: i jak to wygląda?

Autor:  szymek1604 [ Śr, 25 maja 2016, 08:29 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

W Warszawie to wiem, a W Pile nie bardzo. Podnoszą przód auta, odpalają i udają, że jadą (wciskają pedał gazu). Do kręcących się kół przykładają specjalne urządzenia, które wskazuje miejsce źle doważone, z uwzględnieniem piast i całej reszty napędu (jak typowa wyważarka).

Autor:  Martinii [ Śr, 25 maja 2016, 09:55 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Dealer jest z Warszawy ale ze względu na to że nie chcę robić im na razie pseudo-reklamy więc nie podaję dokładnie. Być może ugram coś na tej całej sytuacji.. ;-) Choć sam dział sprzedaży oceniam na 5+.

Jeśli chodzi o doważanie kół to korzystam z usług na Puławskiej w Warszawie (nie wiem czy można podawać namiary/stronę na ogólnym forum.. zainteresowanym podam na PW).
A wygląda to tak: https://www.youtube.com/watch?v=cc8ktdlnvYQ
Swoją drogą do tego Pana z filmu jeżdżę ja... ;-)

Zapomniałem dopisać w poprzednim poście że następne auto po mnie na doważanie kół to była czarna Mazda 6... hehee Może ta osoba też jest na forum..
Pozdrawiam

edit:

p.s.
Nie jestem autorem filmu ani jego aktorem... ;-)

Autor:  rkarcz [ Śr, 25 maja 2016, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Mogę potwierdzić, że u mnie doważanie na samochodzie takie jak na filmie Martinii daje znacznie lepsze efekty niż Hunter.
Jednak doważanie całości - opona, felga, piasta to nie optymalizacja z montażem na maszynie.

Autor:  davinci [ Cz, 21 lip 2016, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Witam,

Potwierdzam, doważanie na samochodzie wyeliminowało wszystkie problemy. U mnie tył był bardzo niedoważony - 25g i 15g, jak oni w serwisie mogli to przeoczyć to aż się za głowę można złapać. Przód po 5g.

Autor:  figi487 [ So, 28 sty 2017, 09:19 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Panowie temat zgłębiłem , mam dwie mazdy 6 na kołach 19 cali Bridgestona.
Koła faktycznie po wyjeździe z salonu są źle wyważone. Widocznie fabryka robi to byle jak a dealer robi tzw PDI (pre delivery inspection ) tylko na papierze. Jest jednak coś jeszcze , okazuje się ,że opony mazdy mają tzw flat spot - tzn odkształcenia . Zazwyczaj jest to prawa strona samochodu tj prawy przód i prawy tył. Mazda na statku ściąga pasami koła z jednej strony i tak zmontowany zestaw płynie 2-3 miesiące.
Po takim zabiegu opony się odkształcają , nie pomoże wyważanie , przy okręślonym przedziale prędkości w szczególności na autostradzie przy zmianie pasa ruchu kierownica będzie drgać i bić, przy mniejszych prędkościach czuły kierowca zauważy " mrowienie" będzie czuł "pracę " przedniego zawieszenia w szczczególności na rondzie. Robiłem badania w Bridgestone poprzez ASO na śląsku PRO-MOTO , na badaniu wyszło ,że moje podejrzenia są prawidłowe tzn jest flat spot ( dla zainteresowanych raport do wglądu) , serwis obiecał wymianę , zrobiłem badania w drugim samochodzie i nagle rzecz niesłychana, Bridgestone nabrał wody w usta ( wszystko cudownie) serwis PRO - MOTO mimo wcześniejszcyh zapewnień - stwierdził pisemnie ,że " rzekome" odkształcenia nie istnieją!!! Jako ,że szykuje się do pozwu , zbieram dokumenty proszę o kontakt osoby ,które miały taki problem i zostały "zlane" przez Mazdę, sam znam kilka takich osób poprzez FB. Doprowadzili do tego ,że już nie jestem zainteresowany ich oponami , teraz chce obnażyć sposoby ich działania i zainteresować media tym tematem.
Kontakt na filet487@gmail.com

Autor:  shutter [ So, 28 sty 2017, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

A czy przypadkiem zabezpieczeniem przed odkształceniem opony podczas transportu nie jest zwiększone ciśnienie w kołach? Bo z tego co pamiętam, to wiele Mazd wyjeżdża z salonów z 3+ atmosferami ciśnienia w kołach.

Autor:  tombien [ So, 28 sty 2017, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

shutter napisał(a):
to wiele Mazd wyjeżdża z salonów z 3+ atmosferami ciśnienia w kołach.

Na pewno wszystkie egzemplarze są tak pompowane, w GH było podobnie. Jeżeli ktoś wyjeżdża z salonu na kołach zimowych to na letnim komplecie ma ciśnienie ponad 3 atmosfery - nikt ich nie sprawdza.

Autor:  figi487 [ N, 29 sty 2017, 23:53 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

moje miały po 2,8 w każdym kole.
to jednak nie pomogło się uchronić całkowicie przed flat spotem.
Co ciekawe z salonu wypuszczają Cię z kołami
a) źle wyważonymi
b) na nieprawidłowym ciśnieniu

Pełna profeska

Autor:  Terminator181 [ Pn, 24 lip 2017, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Problemy z kołami - drgania

Tak M6 to kontrastowe auto od systemów bardzo dobrych do bardzo zje.... ch . Dzisiaj znowu byłem na wyważeniu kół i różnice były 5 do 10 czegoś tam. I fachowiec powiedział, że to są niezauważalne różnice w prowadzeniu. A u mnie trzepało. Wyważyli ponownie na 0 (widziałem) i się poprawiło prawie ideał, aczkolwiek można by się jeszcze przyczepić. Ale zostawiłem już.

Strona 8 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/