Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 342 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 13:36 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jednak wolałbym zmniejszego komfortu na rzecz mniejszy stuków i luz w zawieszeniu. Jednak droga jaka przebywa auto nie jest idealnie równa zawsze.

Zjeżdżają do się na podwórko z drogi przez wjazd który jest lekko podniesiony w stosunku do nawierzchni drogi, muszę zawsze zwalniać prawie do zera bo jednak zawieszenia zbyt delikatne na takie wyboje. Nie wspominając już o przejazdach kolejowych czy progach zwalniających

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 16:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie twierdzę że to wina półosi czy zawieszenia, ale coś musi być na rzeczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 13:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czy z przodu 6 GJ ma takie podobne zawieszenie jak 6 GG? czyli 2 wahacze dolne? U siebie w 3 BM mam tylko 1 wahacz dolny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 13:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Gj ma jeden wahacz
GH tez miała jeden

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 14:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zgaduję, że całe większe skyactiv używa tej samej (lub bardzo podobnej) płyty podłogowej. Czyli jak drga w 6, to i będzie drgać w 3 czy CX5. I jak widać, to się niestety sprawdza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 15:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nikt nie napisał że GG/GY i GL ma takie same zawieszenie...

Napisałem jedynie, że w poprzednich mazdach które miałem z generacji 6 (a miałem wszystkie), dolna tuleja gumowo metalowa tylna na wahaczu...., była zalana cała gumą.

W GJ/GL, ta owa tuleja, fabrycznie nie jest zalana całkowicie gumą, tylko jest jakby pływającą zalana gumą częściowo.
To powoduje większym zakresem pracy, uginania w warunkach drogowych.
Mam zdjęcia wstawić dla zobrazowania?

..., a w GG GY były dwa dolne wahacze. W GH również są dwa dolne wahacze tylko są ze sobą skręcone i pracuje jako jeden dolny wahacz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 23:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie napisałem czy też sugerowałem, że obecna 6 ma jakiekolwiek wspólne rozwiązania z poprzednimi generacjami. Miałem GG, tam były 2 wahacze dolne, teraz w 3 BM mam jeden nazwijmy to podwójny.
Za to wydaje mi się, że cała obecna gama większych Mazd (może z wyjątkiem nowej 3 BP) współdzieli masę rozwiązań, chociażby zawieszenie. Tylko za Chiny ludowe nie rozumiem dlaczego problem drgań ciągnie się tyle lat i rozwiązania (dla nas nieszczęśników) brak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2021, 21:36 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 27
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzień dobry wszystkim forumowiczom :) Otóż ja też odkąd założyłem zimówki nowe Barumki na 17" miałem problem drgania auta w przedziale 110-140 km/h. Strasznie denerwujące to było. Moim zdaniem drgania dochodziły z tylnej osi i bardziej lewy tył.
Koła dwa razy wyważane ponoć u dobrych fachowców z polecenia.
Niestety nadal to samo.
Wymiana tylnych tarcz oraz klocków ( trochę były zajechane ), czyszczenie piasty, pomiar czujnikiem, złożenie do kupy i nadal to samo.
W efekcie pojechałem na wyważenie kół na samochodzie :)
Naklejone na cztery koła od 30-40 gram <szok>
Ale teraz się autem płynie po prostu :)

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2021, 23:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 lutego 2021, o 21:36 denverr napisał(a):
Koła dwa razy wyważane ponoć u dobrych fachowców z polecenia.
Niestety nadal to samo.

Hehe, ciekawe czy mieli właściwe stożki do wyważarki... Ori felgi 17 zaskakują oponiarzy czasami, bo wymagają innych niż na pierwszy rzut oka stożków... :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2021, 07:54 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 27
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
@Luke no więc właśnie tacy to byli specjaliści. Ale zapamiętam sobie na przyszłość żeby zapytać czy odpowiedni stożek dobrał :) A jak jest z 19" ? Bo mam letnie na ori.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2021, 10:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na 19 nie ma tego problemu.
W przypadku 17" chodzi o to, że tam są ramiona felgi bardzo blisko otworu. Za szeroki stożek opiera się nie na krawędzi otworu centrującego, ale na ramionach. Tego może nie być widać, ponieważ z zewnątrz wszystko wygląda stabilnie. Ale jak się dokładnie przyjrzeć (ale naprawdę z bliska, z nosem przy feldze) to widać małą szparę pomiędzy stożkiem a otworem. No i widać że opiera się na ramionach. Ramiona też są oczywiście symetryczne, ale nie są tak dokładne jak otwór. Stąd małe bicie felgi i błędy w wyważeniu.
Mój mechanik specjalnie dokupował nowy stożek, bo te co miał z maszyną właśnie nie pasowały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sie 2021, 08:47 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 27
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witajcie
Chciałbym jeszcze dodać coś do tematu, ponieważ wcześniejsze moje posty były z zimy gdy miałem inne felgi na oponach zimowych. Przyszło lato założone OEM 19 i znowu to samo oczywiście wyważyłem wcześniej. Pojechałem na doważanie na aucie i było w miarę :/ Niestety miałem dziwny objaw, tak jakby co jakiś czas koło wpadało w rezonans i zaczynało drgać, po czym przestawało na kolejne 100 km. Okazało się że problem zniknął po wymianie tylnych zacisków ( akcja serwisowa ), także proponuje też temu tematowi się przyjrzeć
Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 342 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.