Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 13:16 
Świeżak
Offline
Od: 20.04.2022
Posty: 21
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Od lat używamy w rodzinie wielosezonówek Goodyeara Vector i Michelin Crossclimate. Obydwie bardzo dobre z lekkę przewagą na śniegu dla Michelinki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 15:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A czy waga opony wielosezonowej jest wyższa niż dedykowanej zimowej lub letniej?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 19:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Trochę. Ja mam 235 i ona jest dużo cięższa.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 19:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Jako, że jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o opony i ogólnie auta chciałem się was poradzić. Na dniach planuję kupić opony całoroczne. Wybór prawdopodobnie między Goodyear Vector 4Seasons i Michelin Crossclimate+ (chyba, że macie jeszcze coś godnego polecenia to z chęcią się zapoznam z waszymi propozycjami)
Pytanie dotyczy rozmiaru. 225/45/19 czy 235/45 R19? Czy jest jakaś różnica w prowadzeniu auta? I zastanawiam się czy skoro w opcjonalnych rozmiarach do m6 nie ma 235 to może lepiej je odpuścić? Co sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 21:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja osobiście trzymam się zalecanych przez producenta rozmiarów. U nas jeszcze chyba nikt się nie czepia w razie W jeśli coś się stanie, że koło było nie takie jak w homologacji auta, ale skoro są225 to po co 235? no chyba są tańsze to fakt, a tak to teretycznie większe opory toczenia więc spalanie (ile nie mam pojęcia czy odczuwalne) , i padło niedawno że mogą nie wejsć łańcuchy, co w przypadku wielosezonówki i jakiegoś poważniejszego podjazdu może być problemem. Ja na zimówki zakładać musiałem, a wielosezonowe na śniegu-śniegu jednak to nie zimówka (choć różne modele różnie, ja mam porównanie w dwóch takich samych prawie mazdach 6 wielosezonwa Bridgestone i zimowe i letnie Falken. Wielosezonowa przynajmniej ta, zgodnie z testami świetna na mokrym, na śniegu jedzie ale to nie to co zimówka, w upał i czasem nie wiem od czgo to zależy - mocno głośna jakby wyząbkowana. Ale nie zamierzam zmieniać, przynajmniej jedno auto mniej do zajmowania się, wolny czas i brak kolejek do wulkanizacji czy konieczności targania 30to kilowych kół, w ogóle napinki w okresach gorących wymian przy zmianach nagłych pogody to wynagradza. No tylko mam ten komfort że w razie potrzeby wyjazdu w góry obficie ośnieżone, mogę pojechać tą na zimówkach.

Więc przy jedym aucie wybrałbym te które są lepsze w testach na śniegu i mokrym, poświęcając właściwości na sucho/gorąco bo wtedy i tak przyzwoicie trzymają i na sucho nie dochodzi się nma drogach do granic możliwości opony , a na mokro / śniegu te granice drastycznie spadają czego kierowca w suchym cieplutkim wnętrzu może być nieświadomy. I 225. Wiem , zę drogie, ale masz na z grubsza 4-5 lat spokój święty. No przód tył warto zmienić przy okazji przeglądów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 22:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
marcim2 napisał(a):
Witam. Jako, że jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o opony i ogólnie auta chciałem się was poradzić. Na dniach planuję kupić opony całoroczne. Wybór prawdopodobnie między Goodyear Vector 4Seasons i Michelin Crossclimate+ (chyba, że macie jeszcze coś godnego polecenia to z chęcią się zapoznam z waszymi propozycjami)
Pytanie dotyczy rozmiaru. 225/45/19 czy 235/45 R19? Czy jest jakaś różnica w prowadzeniu auta? I zastanawiam się czy skoro w opcjonalnych rozmiarach do m6 nie ma 235 to może lepiej je odpuścić? Co sądzicie?

Też taki problem rozpatrywałem. 235 - nieznacznie większa powierzchnia styku z jezdnią, a więc nieco lepsza przyczepność, dla niektórych lepiej się prezentują, lepiej wypełniają felgę, zatem nieco lepiej chronią felgę przed otarciami. Z drugiej strony większa masa nieresorowana, którą trzeba wyhamować naszymi skromnymi hamulcami, nieznacznie większe opory toczenia, tym samym większe spalanie. W PL Crossclimate + tylko w rozmiarze 235 a Goodyear owszem w 225, co robi różnicę 800 zł na komplecie. I mimo, że serce było za Michelin to uznałem, że ewentualne zalety tej marki w rozmiarze 235 nie rekompensują zalet i ceny Goodyeara w rozmiarze 225.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 11:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Odświeżę temat.
Na wiosnę planuję wymienić opony z letnich na wielosezonowe. Felga 19.
Po pierwsze widzę, że praktycznie wszystkie 19" są w wersji SUV, czyli wzmacniane. Mi są takie nie potrzebne - zapewne niestety będzie twardziej...
Obecne letnie Turanzy idą już na śmietnik. Były głośne. Czy jest szansa na wielosezonowe cichsze?
Czy ktoś może polecić jakąś oponę za mniej niż 1000zł/szt?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 12:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Hola, hola. Wzmacniane to wzmacniane a opony dla SUV’a moim zdaniem to co innego.
Wzmacniane wg mojej wiedzy dot. przeznaczenia opony w szczególności dla mocniejszych samochodów. To tak w skrócie.
Opony dla SUV’ów to inna technologia dostosowana do sam. z większym prześwitem, ogumienie nieco inaczej pracuje. Chyba podstawowa różnica obok osobnej lini produkcyjnej to skład mieszanki, więcej drutów wewnątrz, większa, średnio o 2 mm, grubość bieżnika. Z założenia to samochody cięższe od osobówek, a więc opony poddane są większej ścieralności i inaczej się układają na drodze.
Jest szereg różnic ale ich wszyskich nie pamiętam. Nieco temat analizowałem przed rokiem przed zakupem całorocznych.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 13:57 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wszystkie opony na nasz rozmiar 19" są opisane jako XL czyli wzmacniane, wg opisu "przystosowane do większej nośności".
dropt07, kupiłeś Goodyear'a?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 14:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Co do XL to jest "wzmocnienie" dla wytrzymania większego ciśnienia w oponie, które z kolei jest potrzebne dla "uniesienia" ciężkiego auta. Już kiedyś tu cytowałem fajnie tłumaczącą to wypowiedż (poniżej wkleję)

Co do całorocznych to raczej są 71-72db a jeszcze lamelki raczej ciszy nie powodują. Letnie 69 (68 chyba też) miewają często.

Ja miałem i Turanza i Weather Control obie Bridgestone, i te całoroczne to wyraźnie głośniejsze. Ponoć Michelin Crossclimate cichsze, ale one >1tys zł sztuka.

Ja po moim experymencie z całorocznymi jednak niestety wróciłem do zmian. Trochę śniegu i po 2 sezonach już taka całoroczna nie bardzo.
Za to świetne na mokrym, co zresztą testy potwierdzają.

Właśnie niedawno kupiłem 225/45/19 z topu testów Hankooki letnie za 5stówek sztuka , może to dobry moment na letnie zdarzają się dobre okazje . Im rok ,dwa, trzy ,cztery leżenia różnicy nie robią .

Wyjaśnienie XL :

cyt : lukass5

Mon, 21 Mar 2016 - 16:03

No to po kolei:
Za nośnośc opony odpowiada ciśnienie w powietrza w oponie. Indeks nośności określa ilośc kilogramów obciązenia dla danej opony przy konkretnym ciśnieniu i np. taki popularny rozmiar 205/55R16 w wersji standardowej ma indeks 91 czyli 615 kg. Tą wartośc uzyskuje przy cisnieniu 2,5 bar. Powyzej tej wartosci nosnośc tej opony juz nie rosnie (zreszta jak i innych opon o normalnej konstrukcji (nie XL)). Natomiast przy ciśnieniu 2.0 bar ma już tylko 515kg.
Dlatego że za nosnośc opony odpowiada ciśnienie a nie twardośc boku to opona w tym samym rozmiarze czy to miekki komfortowy model Michelina, czy twardy Bridgestone czy mega twardy RunFlat maja tą samą nosność, co jakby już obala mit - wieksza nośnośc = twardy bok.

Żeby dźwigać większe ciężary to trzeba dac większa oponę (o większej pojeności powietrza które będzie unościć ciężar) albo taki sam rozmiar, który będzie pracował na większym ciśnieniu roboczym. I tu wkraczamy w kwestie opon XL. Dalej trzymając się przykłądu rozmiaru 205/55R16 mamy oponę XL o nośności 94 czyli taką która uniesie max 670 kg. Ale te 670 kg będzie przy ciśnieniu 2,9bar a nie 2,5. Jako ciekawostkę trzeba dodaz że opona XL przy tym samym ciśnieniu co opona nie XL ma mniejszą nośność. W wypadku tego rozmiaru przy np. 2 barach zwykła ma 515kg, a XL-500kg.
Tu dochodzimy do róznic w budowie opon zwykłych i XL. Aby napompować opone na wyższe ciśnienie trzeba zmienić jej konstrukcję. I nie chodzi tu o boki opony, bo one to ciśnienie wytrzymają z zapasem. Jedyne drobne zmainy w oponie XL mogą byc w okolicach stopki opony, ale nie mają one praktycznie żadnego wpływu na zachowanie opon w zakręcie. Największe róznice kryją się pod bieznikiem. Opony XL maja inne, zazwyczaj sztywniejsze opasanie (moze go być więcej, z innego materiału, grubości drutu, czy nawet po prostu ułożone pod innym kątem) stalowe czołą opony. Chodzi o to ze pompując wyższe ciśnienie zmienia się kontur opony i bieznik byłby wypukły co powoduje złe przyleganie do drogi. To zmienione opasanie powoduje zachowanie konturu opony także przy podwyższonym ciśnieniu.
Czy to jest zawsze korzystne? Niekoniecznie. Skoro nasze auto wazy X kilogramów i starcza mu wg producenta zwykłą opona to znaczy że będzie ona prawidłowo pracowac pod obciazeniem i zapewniać optymalna powierzchnię styku z drogą. Nalezy pamietać żę droga nie jest idealnie równa i jak opona będzie miała zbyt dużą sztywnosc czołą w stosunku do nacisku to nie będzie wykorzystywać pełnej powierzchni przylegania. Szczególnie moze to mieć znaczenie w oponach zimowych. Kto mi nie wierzy niech sobie weźmie do ręki profi slicka np. Michelina i zobaczy zę przy bardzo twardych scianach bocznych jednocześnie mamy dość miekkie opasanie pod bieznikiem, zeby opona wykorzystała każdy mm kwadratowy drogi pod nią.
Także konkluzja jest taka - sztywne boki w XL to mit, a po drugie jak nie potrzeba zwiększonej nośności to korzystanie z opony XL mija sie celem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 15:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 listopada 2023, o 13:57 Luke napisał(a):
Wszystkie opony na nasz rozmiar 19" są opisane jako XL czyli wzmacniane, wg opisu "przystosowane do większej nośności".
dropt07, kupiłeś Goodyear'a?

Tak, pisałem powyżej i na poprzedniej stronie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 gru 2023, 18:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hej. Wlaśnie kupiłem Michelin Crossclimate 2 suv, bo tylko takie są do naszej Mazdy w rozmiarze 225/45 R19. Zamieniłem z letnich Hankook Ventus S1evo3 i micheliny są wyraźnie cichsze. Bieżnik opon wyraźnie się różni od tego który jest na większości zdjęć CC2 w internecie. Napis suv jest bardzo mały, a sam bieżnik bardziej przypomina ten z CC+ :roll:
Co do samej jazdy narazie pokonane tylko kilkanaście kilometrów po wilgotnym asfalcie więc nie mam zdania. Co ciekawe opony mają datę produkcji 48 i 49 tydzień 2023 :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2023, 11:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.12.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
48 i 49 tydzien 2023 - swietna informacja :D miej oczy szeroko otwarte na roznice w trakcji i stabilnosci, zwlaszcza w roznych warunkach atmosferycznych. opony Michelin CrossClimate 2 sa zaprojektowane, aby zapewniac dobra wydajnosc zarowno w warunkach letnich, jak i zimowych, co jest ich glowna cecha <spoko> biorac pod uwagę, ze juz zauwazyles roznicę w poziomie halasu, byc moze zauwazysz takze roznice w trakcji i ogolnej wydajnosci na roznych nawierzchniach. co do roznic w biezniku, warto pamiętac, ze producenci czasami wprowadzaja zmiany w konstrukcji opon w zaleznosci od regionu rynkowego, modelu pojazdu czy innych czynnikow. :idea: dlatego twoje opony moga miec nieco inny wzor bieznika niz te, ktore widziales na zdjęciach w internecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2023, 12:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dodam jeszcze że mają 7.4mm głębokość bieżnika i kraj produkcji Hiszpania


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2023, 15:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 grudnia 2023, o 18:38 Sebagdz napisał(a):
laśnie kupiłem Michelin Crossclimate 2 suv, bo tylko takie są do naszej Mazdy w rozmiarze 225/45 R19

A gdzie kupowałeś? Bo ja nie widzę takiego rozmiaru. Są tylko 235/45R19.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2023, 16:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mieszkam we Francji i tutaj kupiłem. Patrząc na szybko są w Polsce dostępne. To jest wersja SUV. Tylko takie są w naszym rozmiarze. Zastanawiałem się nad 235 dla wyglądu, ale uznałem że jednak biorę fabryczny rozmiar.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.