Teraz jest Cz, 16 lip 2020, 14:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2569 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 22:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 36
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witajcie

Kolejne z moich lakonicznych pytań ale Madzia jest moim pierwszym autem więc uczę się na niej wszystkiego :D
Planuję zakupić opony zimowe, ale z powodu, iż 19" są jak dla mnie nieopłacalne a chciałbym się czuć bezpiecznie na drodze to zdecydowałem kupić koła o mniejszym rozmiarze. Może być nawet 17". Tu się pojawia moje pytanie, mianowicie jaki rozmiar opony będzie najbardziej odpowiedni? Chodzi mi o te oznaczenia wszystkie. Teraz jest 225/45r19 . Czy adekwatnie jest z mniejszą oponą i wartości początkowe są takie same? Tzn. 225/45r 18 lub 17 ? Czy to już zależy od felgi tylko i wyłącznie?
Drugie pytanie o czujnik ciśnienia. Auto jest z USA więc pewnie częstotliwość inna. Są do znalezienia na naszym rynku takie czujniki czy jestem skazany na świecącą się kontrolkę podczas okresu zimowego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 22:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 300
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie nie, z tymi rozmiarami to ciut inaczej jest jak zmniejszasz średnicę felgi to parametr "45" (czyli profil opony) musi wzrosnąć, tak aby obwód opony był taki sam. Czyli na felgę 17 cali musi być opona 225/55.
No i felga OEM ma szerokość 7,5 cała.
Im szersza felga to zaleca się stosowanie szerszych opon. Czyli na felgę 7,5 cała raczej nie zakłada się opon o szerokości 245 i większych. I odwrotnie, na felgę 8,5 cała nie zaleca się zakładania opon 225 i węższych.
Celowo piszę "nie zaleca się", bo oczywiście nikt tego nie broni, ale nie jest to, powiedzmy, bezpieczne.

Profil opony określa wysokość boku opony jako procent szerokości opony. Czyli opona 225/45 ma wysokość równą 45% z 225mm, opona 225/55 ma wysokość 55% z 225mm itd.

Na necie znajdziesz kalkulatory opon i felg, gdzie możesz odczytać jak należy dobrać oponę do felgi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 00:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1544
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Danielkg napisał(a):
Witajcie

Kolejne z moich lakonicznych pytań ale Madzia jest moim pierwszym autem ...



To nie kombinuj, tylko instrukcja do ręki , tam masz rozmiary do auta dopuszczone felg i opon, do sklepu z rozmiarem (na Twoje felgi 225/45/19 ) i wybierasz opony . Bez żartów, że auto (nawet używane z USA ) jednak te kilkadziesiąt tys wydajesz i kilku stówek na opony nie wydasz. Na 4 sezony powinny Ci wystarczyć i zapomnisz o temacie.

Jak chcesz 17" opony jednak z jakiegoś powodu, no to musisz do nich felgi dokupić, które też coś tam kosztują. Może tu na forum trafisz komplet 17" z zimówkami w miarę świeżymi w cenie zbliżonej do kompletu opon na 19tki ?. Ale ich sens ekonomiczny będzie przy kolejnym zakupie zimówek , a to za 3-4 lata.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 10:07 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
26 listopada 2019, o 22:20 Danielkg napisał(a):
Drugie pytanie o czujnik ciśnienia. Auto jest z USA więc pewnie częstotliwość inna. Są do znalezienia na naszym rynku takie czujniki czy jestem skazany na świecącą się kontrolkę podczas okresu zimowego?

Z tego co pamiętam, częstotliwość czujników TPMS w autach amerykańskich to 315 Mhz. Szybkie googlowanie wyrzuca sporo ofert w PL, zarówno w normalnych sklepach jak i na Allegro, więc nie sądzę, abyś musiał się męczyć z kontrolką TPMS przez całą zimę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 12:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 36
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Faktycznie myślałem jak to najbardziej rozsądnie rozwiązać. Za zmianą całych kół przemawia za mną to, że będą już gotowe na felgach i jedynie szybka zmiana w serwisie i po problemie. Opony 19'' chyba i tak drożej mnie wyniosą bo nie chciałbym kupować czegoś najtańszego a coś sensownego ok. 800-900 za sztukę. katoda dzięki za wiadomość.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 12:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1544
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Na pewno jest szybciej z 2gim kpl całych kół. Choć jeśli zmieniałbyś w serwisach to i tak swoje odstać w kolejce trzeba.
Drugi kpl ma największy sens jeśli sam sobie zmienisz, co ma masę zalet, poza tym że szybciej to i w tym to, że zrobisz to gdy akurat warunki pogodowe będą wymagały a nie "na zapas".

Jedno "ale" w przypadku Mazdy 6 GJ/GL - sprawdź w rękach najpierw ile jedno koło waży, to kloc ciężki jak diabli. Chyba że będziesz korzystał z serwisu z przechowalnią kół, to nie będziesz ich pakował i nosił .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 12:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 627
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, koła z felgami są ciężkie jak diabli. Ja po jednym noszeniu z piwnicy do auta odpuściłem sobie i zostawiam teraz na przechowanie. Wolę oszczędzać plecy.
Jeśli chodzi o felgi to zmiana na zimę na 17" powoduje mniej stresów. Wyższa opona, mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi.
Cena zamiany samych opon też jest dużo wyższa niż kompletnych kół.
Warto też wyważać koła przed sezonem przez co według mnie samodzielna wymiana mija się z celem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 19:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1544
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z wyważaniem nie ma co przesadzać . No bo czemu akurat przy zmianie kół a nie np co 1-2-3-4- miesiące ? od wielu lat w innych autach stosuję po 2 kpl i nie wyważałem przez kilka lat. Jak się poczuje że wymagają wyważenia - można podjechać poza sezonem kolejkowym na spokojnie wyważyć. Nie ma co demonizować tego niewyważenia. Jak przy zdejmowaniu się dobrze jeździło to czemu po zimie/lecie leżenia kół miałoby się coś zmienić.
Zresztą jeden kierowca w sezon zrobi 5 tys km, drugi 50 tys. Jak to uśrednić co do "okresowych wyważeń" . Jak drży - wyważać. Jak nie - nie ma sensu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 20:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 690
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Również od lat 90-tych wyważałem każdorazowo koła przy zamianie na jesieni i na wiosnę. Wynikało, to głównie z niskiej ceny ok. 60 PLN z (wyważaniem), chociaż nie widziałem jakiejś szczególnej potrzeby. Ale przyznam, że za każdym razem Pan od wulkanizacji pytał mnie o taką potrzebę. Obecnie jeżdżę na jednym komplecie od ponad 2 lat i mimo że rotuję koła co 10 tys. km przy okazji wymiany oleju, to jak na dzisiaj przy przebiegu 47 tys. nie widzę w dalszym ciągu takiej potrzeby. W żadnym zakresie prędkości nie występują najmniejsze drgania, tj. 0-150km/h. Przy 200 km/h podczas krótkiego testu na autobahnie w Niemczech w zeszłym roku też nie było najmniejszych objawów drgań. Pomimo, że prasa motoryzacyjna często zaleca każdorazowo wyważanie kół przy ich zmianie to również zalecam zachowanie zdrowego rozsądku i podzielam w tym względzie pogląd Andrzejsr . O ile rotuje się w równym okresie czasu koła, pilnuje skrupulatnie ciśnienia w ogumienia, opona nie ma defektu a tarcze i klocki są prawidłowo założone przez mechanika (co nie zawsze jest oczywistością) minimalizujemy ryzyko wystąpienia drgań. Wszelkie kombinacje z dystansami, z zakładaniem nieoryginalnych szpilek, kiepskich felg i innych dodatkowych elementów w zawieszeniu potencjalnie zwiększają ryzyko wystąpienia drgań.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 20:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6364
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Uważam troszkę inaczej.
Pomijając mazde a w szczególności GJ /GL i ich ewentualne problemy z drżeniem kierownicy przy prędkościach autostradowych...

Więc, spójrzmy na samą oponę, gume z wszelką zastosowaną technologie i całą konstrukcje...
To element miękki, sprężysty, absorbujący nierówności. Odkształcający się, zmieniający swoją konstrukcje w użytkowaniu w jeżdżeniu itp itd.

Teraz, jakie nastąpiły zmiany podczas eksploatacji obawiające się drżeniem na kierownicy. Jednym słowem wielkie zmiany. Dlaczego wielkie (spore)?
Ponieważ drżenie które już mamy na kierownicy nie są już pochlaniane przez oponę i zawieszenie (amortyzator wahacze itp..).

Opona jak i zawieszenie to konstrukcja absorpcji drgań nierówności z powierzchni po której jedziemy, i nie tylko.

Część wibracji silynodsrodkowej kola/opony, absorbuje już sama opona i dalej zawieszenie. Jak nie jest już pochlaniane to drgania przechodzą na kierownicę.

O jakich siłach z zniekształconej opony mówimy, o niewielkich.

To że nie czujemy w kierownicy, czuje już amortyzator, zawieszenie opona.

Był kiedyś fajny dokument na YT, wibrometr zamontowany w samochodzie nie wykrył żadnych wibracji, gdzie kamera rejestrowała podskakujące koło. Oczywiście to są drgania minimalne, które całe zawieszenie pochłania.

Tutaj mówię o wyważaniu koła w tych niewielkich wibtacjach których nie czujemy. A te które czujemy już na kierownicy to już to czego inne elementy nie pochłonęły.

Więc, wyważać trzeba, mimo że nic jako kierowca nie czujemy.

Odpowiedź jest prosta, jeśli czujemy wibracje przy prędkości 120km/h, to dlaczego tych wibracji nie ma już przy 150? Czy może przy 90km/h? Odpowiedź brzmi, wibracje oczywiście są. Są absorbowane przez inne elementy zawieszenia.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 21:11 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 627
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Argumenty Millerka są w miarę sensowne i przemawiają do mnie. Akurat z tematem wibracji spotkałem się zawodowo. Niewyczuwalne wibracje potrafiły po jakimś czasie niszczyć łożyska w maszynach. Tylko bardzo precyzyjny sprzęt potrafi je wykryć. Jak już czuć organoleptycznie to znaczy, że jest bardzo źle.
Dla mnie argumentem niewyważania byłoby potwierdzenie z maszyny po zużyciu kompletu opon, a nie twierdzenie, że nie biło to znaczy, że wszystko w porządku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 22:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 690
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To jest oczywiste i dlatego prasa zaleca każdorazowo wyważanie. Nikt tam nie rozważa kto w jaki sposób i warunkach, a także jak intensywnie eksploatuje samochód. Oczywistym jest również, że trzeba sprawdzać, a nie wyważać dla samego wyważania. Praktyka jest taka, że najpierw wybijają ciężarki a następnie wyważają, bez sprawdzenia czy jest taka potrzeba czy nie, dla zasady. No ale zawsze na to machałem ręką. Jedni będą mieć z tym częste problemy mimo, że wyważają inni przeciwnie. Zdrowy rozsadek zawsze się przyda.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 00:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1544
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Millerek napisał(a):
U
To że nie czujemy w kierownicy, czuje już amortyzator, zawieszenie opona.



Oczywiście zgadza się. Tylko czy ktoś mówi co ile tys km wyważać ? nie , wszelka "prasa" i powtarzane z ust do ust prawdy mówią - co zmianę sezonową kół . Ok , ale dla jednego to będzie 5tys km a dla innego 50tys km. I co - temu po 50tys km rozleciało się coś w zawieszeniu ?
A co z wielosezonowymi oponami ? kiedy i co ile je wyważać?
Mówię o zdrowym rozsądku po prostu. Idealnie wyważone koło to masa korzyści, w prowadzeniu, hamowaniu nawet. Ale nie przesadzajmy, z tego się nie strzela. I granica "czucia" że coś z autem nie tak wg mnie jest wystarczająca i wówczas można podjechać i wyważyć, omijając sezonowe kolejki.
Inna sprawa że jak i tak koła leżą qw przechowalni serwisu to mogą przed naszym przyjazdem wyważyć , nie zaszkodzi (choć... stara zasada mówi że im mniej się mechanicy _niepotrzebnie_ wozu dotykają, tym dla niego lepiej ;) ) . Ale zmieniając samemu i jeżdżąc z nimi na niepotrzebne wyważanie tracimy główną część sensu posiadania drugiego kpl i wymiany samodzielnej - oszczędność czasu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 01:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6364
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bez różnicy, kto i jak czuje, czy też nic nie czuje, czy zrobił 5kkm czy 15kkm.

Jadę 90km/h jest ok, jadąc 125 no coś tam telepie. Jadę 150km/h nie telepie, o..., to więc będę jechać 150 albo 90km/h.

Hihi no słusznie

To nie jest element tylko metalowy jak wirnik w silniku czy wał korbowy, Wyważony raz i mu starczy raz do końca życia. Są opony kiepskiej jakości które stojąc w upale za długo są już odkształcone bezpowrotnie.

Ktoś kto toczy się w koło komina i 55km/h to jego rekord odwagi za kierownicą , zapomni o wyważeniu kół na kilka dobrych lat a przypomina sobie o zakładzie wulkanizacyjnym jak złapie kapcia w dętce

Wyobraźmy sobie sytuację, strzelił amortyzator z tyłu, nie ma co amortyzowac, kolo i zawieszenie podskakuje i skacze Góra dół jak piłka. Czujesz coś w kierownicy?
Nic nie czujemy, w ogóle, jadąc prosto przez miasto, że koło podskakuje poerdyliard razy. Coś cierpi czy też nie?

O zasadę działania niewyważonego obracajacego się elementu mi chodzi, który w efekcie jakoś tam podskakuje "bije"..., i nic więcej

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 07:13 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 18.08.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Siema.
Wiecie z jakim momentem najlepiej dokręcić 19-stki? Jeśli to ma znaczenie opony są 225-40-19.

Pozdrawiam

_________________
<pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 08:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1386
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Jak mi zakładali felgi, tak dowalił pistoletem że nie umiałem tego Odkręcić :arrow: Zmieniłem nakrętki i dokręciłem z siła 150nm :wink: Do tego opony napompowali mi do 2.9 bar ??? Pogięło ich, 2.7 jest na full załadunku.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 182.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 10:18 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 300
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja u siebie na tabliczce mam podane dla 225/45 r19 ciśnienie 2.3 bar. Ale pompuje zawsze 2.5.
Co do dokręcania kol, wydaje mi się ze 150nm to za dużo. Coś kojarzę ze mazda dla GJ podaje zakres 105-140 nm.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 10:27 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 18.08.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Właśnie byłem dopompować opony na te 2.5. Bo generalnie po zmianie felg lekko zaczęło mi bić przy 120. I tak próbuje dojść od czego to może być. Narazie sprawdzałem nakrętki i opony. Ewentualnie spróbuje jeszcze raz wywarzyć.
Macie jeszcze jakieś pomysły od czego może to być?

_________________
<pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 20:45 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć, ma ktos moze fotke jak wygladaja felgi od cx5 takie:
https://allegro.pl/oferta/felgi-alumini ... e=facebook

Na M6 Gj czerwonej?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2569 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.