Teraz jest Pt, 19 kwi 2019, 11:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 01:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 247
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie wiem, bo nigdy takich opon nie miałem, ale zdarzyło mi się raz przejechać całe lato na zimowych bo chciałem je dojeździć i z 4 mm na wiosnę miałem 2 mm na jesieni. Ale nie sądzę aby te wielosezonowe aż tak szybko się zużywały. Dotychczas letnie zużywałem, w zależności od marki, od 50 do 65 tys. km. Jeśli oponę miałbym wyrzucić przy przebiegu poniżej 45 tys. to będę od niej stronił. Wszystko do rozważenia. Jeśli chodzi o koszty to trzeba policzyć, a najlepiej zaproponować koledze z forum aby nakręcił odcinek na youtube w ramach cyklu "moja mazda 6" zatytułowany "dlaczego nie jeżdżę na oponach wielosezonowych".

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 06:13 
Offline
Weźcie, wielosezonówki to są do jazdy wokół komina. Traficie przed sobą kogoś z lepszymi oponami, nie zachowacie odstępu i nieszczęście gotowe. Ale każdy ma swoją głowę i sam decyduje.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 08:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1370
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
15 marca 2018, o 21:54 dropt07 napisał(a):
Powiedz mi jaka jest głębokość bieżnika nowej GoodYeara Vector 4Season G2


Ponad 9 mm.

Zimowy Nokian po około 6500 km (2 sezony) - ponad 8 mm.
Letnia fabryczna po około 6500 km (2 sezony) - około 7 mm (całkowita głębokość, a nie do znacznika).

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 10:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2103
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
16 marca 2018, o 01:06 dropt07 napisał(a):
je dojeździć i z 4 mm na wiosnę miałem 2 mm na jesieni.

odważnie <oczy>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 11:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 247
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki KMBak. Ponad 9 mm to tak podobnie jak zimówki. Choć opony wielosezonowe jak dotąd budzą we mnie mieszane odczucia, to na pewno dobry wybór dla kierowców, którzy jeżdżą głównie po miejskich, dobrze odśnieżonych drogach. W trudniejszych warunkach należy się liczyć, że będą ustępować „zimówkom”. Wynika to głównie z wzoru bieżnika i rodzaju mieszanki, która nie jest tu do końca ani zimowa, ani letnia. Jak dotąd byłem, zwolennikiem dwóch kompletów opon, bo taki wybór gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa. Martwi mnie mimo wszystko stosunkowo wyższe zużycie latem, kiedy to robię 2/3 rocznego przebiegu, a do tego latem bywam w krajach południa Europy. Wkrótce przestawię się na jeden samochód i nie skorzystać z zimówek w polskich górach? Planowałem wyjeździć Bridgestonki i zakupić felgi 8,5`` i gumy 235 mmm na lato a zimowe przełożyć na oryginalne felgi. Więc jeśli przetestować wielosezonowe to przed ww. zakupem. Mam jeszcze czas.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 20:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja zmierzyłem swoje GoodYear 4Season po ok 35 tys km.
Przody miały 7.1 mm , tyły 7.4 mm
Wiec jeśli nowe miały 9mm to zużycie na ten przebieg żadne :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 14:08 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 234
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Thomas napisał(a):
Ja zmierzyłem swoje GoodYear 4Season po ok 35 tys km.
Przody miały 7.1 mm , tyły 7.4 mm
Wiec jeśli nowe miały 9mm to zużycie na ten przebieg żadne :)


To rewelacja, rozumiem ze kazdy z ww. kto zalozyl 235/45/r19 nie narzeka? Wszystko dobrze pasuje, a same gumy spisuja sie tak jak trzeba?

Rownież rozważam taki zakup jesienia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 14:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1370
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Użytkuję GY od miesiąca 235/45/19. Jestem bardzo zadowolony. Już jechałem w śniegu, w deszczu, w błocie i teraz kiedy jest bardzo ciepło. Żadnych uwag. Wszystko super. Dodam, że mam obniżone zawieszenie, żadnych przytarć.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 21:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 247
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Miło to słyszeć. Użytkując sam. w ramach przepisowych prędkości i utrzymując bezp. odl. nie powinno być problemów o żadnej porze roku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 lip 2018, 17:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 368
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
... a tak z innej beczki, mianowicie jakie ciśnienie stosujecie dla opon wielosezonowych, bo w instrukcji obsługi stoi napisane np.:
dla 3 osób:
lato
225/55R17 przód i tył po 230kPa
225/45R19 przód i tył po 230kPa

zima
225/55R17 przód 230kPa tył 250kPa
225/45R19 przód 230kPa tył 250kPa
Jak sobie z tym radzicie np. w listopadzie dopompowujecie tył do tych 250kPa, a np. w kwietniu z powrotem do 230kPa:?:

Ciekawa sprawa :hihi:
Nie mam M6, ale M3 i także zakupilem opony wielosezonowe, więc mam taki dylemat...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 20:52 
Offline
Test opon wielosezonowych - wygrana Koreańskiego Nexena, przed continent. nokianem goodyear i innymi. ( w letnich plecam nexen su1. )
Wygrana była znacząca a nie o włos..

Nexen N Blue 4 Season. Bieżnik ten charakteryzuje się najlepszym stosunkiem wszystkich parametrów - najlepiej ze wszystkich radzi sobie na lodzie, zapewnia bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni oraz bardzo dobrą trakcję na śniegu.

Kolejne miejsca na podium zajęły: Continental AllSeason Contact i Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2. Na czwartej pozycji uplasował się Nokian Weatherproof. Opony te uzyskały nieznacznie gorsze noty ogólne co przesądziło o końcowym rezultacie, jednakże niektóre konkurencje wygrały osiągając najlepsze wyniki spośród całej dziewiątki (jak na przykład Nokian który okazał się być najlepszym na śniegu




https://www.autofakty.pl/opony/adac-201 ... wyciezcow/

https://autokult.pl/31206,test-opon-cal ... 175-65-r14


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 20:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1370
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jakoś nie miałbym odwagi zmienić swojego GoodYeara na Chinola, którego sporą częścią oceny jest cena. Nie wiadomo też jak Chińczyk z trwałością. Przelata może 5-10 tys. km i jej właściwości spadną o połowę, a GoodYear tutaj właśnie bryluje.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 21:48 
Offline
Cene nie mała wpływu na ocenę. ( na ocenę wpływa w teście, na mokrym, suchum, lodzie, śniegu, hałas i opory )
Samsung, Hyundai czy LG to chinol ?
Samsung czy opony nexen, hankuk to te same made in....
Nie dziwi mnie że nexen su1 w generalce w niemieckim GTU i innym teście Auto mobile był przed nokianem i Bridgestone Turanza i innymi.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 20:45 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4889
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Usiadłem sobie z piwkiem do laptoka, w poszukiwaniu pomysłu który wstrzelił się w moją głowę...
Mianowicie pomyślałem sobie że w przyszłym roku zmienię oryginalne kółka Satin Chrome 225/45/19, oraz zimowe 225/55/17 na wielosezonowe kółka 18".
Żeby nie było kosmicznych różnic w ogumieniu dokładnie w szerokości oraz obwodzie, postawiłem na oponę o rozmiarze 225/50/18. Rozmiar aż się prosi.... dokładnie między fabrycznym 17" a 19".

Szkoda że najpierw zacząłem poszukiwania felgi.

Okazuje się, że rozmiar 225/50/18 jako wielosezonowe istnieje raptem w trzech ofertach, i nie są to opony o których myślałem. opony większej jak 225 nie założę bo ...za mało kucy pod maską, nie założę 215 bo za wąska i nie mam pewności co to z tego wyjdzie... GL na 215mm ??

...no właśnie, i co tu zrobić żeby złożyć wielosezon na 18" ??
Już spodobały mi się JAPAN RACING JR3 lub JR5 18X8 ET30/35 (takie zwyklaki), wejdzie, nawet 8J i et 30 nie zaszkodzą, ale opony all weather dalej brak...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2018, 16:14 
Adept
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 148
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kilka miesięcy temu pojawiły się nowe całoroczne Bridgestone A005 w rozmiarze 225/45/19.
Mocno zastanawiam się nad nimi, bo w Wielkiej Brytanii pogoda jest jaka jest i chyba całoroczne będą lepszym rozwiązaniem.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2018, 16:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1370
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Patrząc na to, że fabryczne Turanzy wysokich lotów nie są - to tych też bym nie wybrał. Spokojnie za to polecam Goodyeary.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2018, 16:54 
Adept
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 148
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Miałem kiedyś A001 i RE002 i były bardzo spoko. Coprawda mniejsze i w innym aucie, ale nie dawały radę


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:28 
Offline
Najnowszy test - Najtanszy nexen ( korea ) między oponami premium.

Obrazek
Hałas
Obrazek
slalom, na śniegu
Obrazek
prowadzenie na mokrym
Obrazek
hamowanie na mokrym
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:34 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4889
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Żadnego Nexen-a w rozmiarze 225/50/18 nie ma, mój plan ciągle się oddala.....

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:42 
Offline
Jest ale typowa zimowka Nexen Winguard Sport 2 - w testach wychodzi tak samo jest ten model calorocznych - czyli najcichsza z testowanych, w generalce pomeidzy premium, cena najmniejsza i dobra na mokrym - testy podawalem na forum.
Jeśli ktoś sprawdza ceny to zimowki były tanie do września potem ceny rosną do zimy i teraz juz ceny nie są atrakcyjne.


https://www.motoria.pl/opona-nexen-wg-s ... 8-4611664/


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:43 
Adept
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 148
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Niko, wrzucasz jakiś test od czapy, który nie odpowiada na żadne pytania.
Lecę pędzę sprzedawać felgi, kupować nowe 17”, żeby kupić opony, które tak bardzo chwalisz.


Swoją drogą najnowszy test, ale tych A005 nie ma w nim, mimo że te opony wyszły afaik w tym roku.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:48 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4889
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego durin, czy takie pretensje można mieć do kolegi niko?
Więc, należy zapytać, dlaczego bądź szkoda, że w tym teście brakuje tego czy tamtego....
Prawda?

;-)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:51 
Adept
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 148
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ty piszesz o 18, ja o 19. Gość wrzuca test i chwali opony, które największe są 17. Potem pisze o zimowych. Wt...?

To brzmi jak „jaki telefon do 2000pln?” „Dołóż 5200 i kup iPhone XS Max 512gb”

Inb4 - eot.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:57 
Offline
Może nexen powiększy oferte jak kolega napisał wcześniej.

225/50/18 jako wielosezonowe istnieje raptem w trzech ofertach - tu jest problem.
Co do 19'' wielosezonowych to tak samo 4 oferty - lipa.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 11:59 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4889
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się niko, otóż to....

Chciałbym pójść w kierunku 18" 7.5" ET30-40 i opona 225/50/18. Z całą wiedzą odnośnie konsekwencji, świadomie.
Z wielosezonową w tym rozmiarze, niemożliwe raczej...

Zimowe są, letnie również...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lis 2018, 20:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: mazowiecki
Witam.
Ja mam w swojej M6 opony wielosezonowe Dunlop sp sport 5000 P225/45/R19 92W.
Silnik 2.5 litra z Usa, rocznik 2016. Przebieg 25000.
Eksploatuje ją raczej głównie po stolicy także wielkiego problemu nie mam.
Ale co roku jeżdżę w góry i tu już problem.
Między innymi dlatego i wogóle dla bezpieczeństwa myślę nad kupnem opon zimowych. Ale tak patrzę i 19 są cholernie drogie. Ewentualnie kupię felgi 17 i opony. I tak mój następny samochód to będzie M6 także będą wykorzystane.
Moje pytanie czy opony zimowe ale raczej z dolnej półki w cenie 500-650 będą znacząco lepsze od tych co mam ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 10:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.12.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jak coś jest do wszystkiego, to moze być do niczego. No ale wygoda..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 15:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 818
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na 17 cali za 500 zl kupisz już b. dobre opony. Przykładowo Goodyear UG...

Osobiście nie jestem zwolennikiem opon całorocznych.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 21:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Mam te nexen winguard sport2 zalozone 19’ w mustangu i niespodziewalem sie ze beda tak dobre. Wg mnie jedne z najlepszych w klasie sredniej , nawet na mokrym trzymaja sie drogi jak cygan zasiłku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 07:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
TheBesTia, czyli widzę wybrałeś do Konia te same opony co ja :) w tej cenie bez konkurencji.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.