Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=46&t=9731
Strona 4 z 5

Autor:  Andrzejsr [ Pt, 12 lip 2019, 11:43 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Ten który akurat był- Evolence, ale za wiele procesu decyzyjnego nie prowadziłem, mam wrażenie że Mazda na wszystkim pojedzie.
https://eurol.com/pl/produkty/eurol-evolence-0w-20/

Ale na przyszłość chyba i tak wrócę do Mazdowskiego 0W20 , wydaje się mieć najniższą lepkość na zimno a u nas auto często ma zimne starty. Gdzieś się natknąłem na to że Pan Dave Coleman projektujący nasze silniki ją poleca podkreślając właśnie tą niską lepkość w niskich temperaturach.

Autor:  CzarnePaliwo [ Pt, 12 lip 2019, 14:02 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Andrzejsr, zapytałem z ciekawości, bo mają 3 produkty w lepkości 0w20.

Kartę danych technicznych Evolence można znaleźć tutaj: https://eurol.com/product_img/PI/PL_E100128_PI.pdf

Temp. zapłonu i płynięcia są dość przeciętne.

12 lipca 2019, o 12:43 Andrzejsr napisał(a):
a przyszłość chyba i tak wrócę do Mazdowskiego 0W20 , wydaje się mieć najniższą lepkość na zimno a u nas auto często ma zimne starty. Gdzieś się natknąłem na to że Pan Dave Coleman projektujący nasze silniki ją poleca podkreślając właśnie tą niską lepkość w niskich temperaturach.


Tylko nie wiadomo, który olej poleca :wink:

Cytuj:
the mazda branded oil is made by Total S.A. in europe, and Idemitsu in japan... the recommendation for Castrol is US, canada, and australia only, while in australia, the mazda branded oil is from castrol... the US mazda branded 0W20 with moly is from Apollo America (Idemitsu) and the canadian mazda branded 0W20 is from petrol canada


To są różne produkty. Nie są formułowane według tego samego przepisu.

https://www.total.fr/mon-vehicule/parte ... otal-mazda

Autor:  Andrzejsr [ Pt, 12 lip 2019, 14:43 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

No to niezłe zamieszanie z tymi rynkami i olejami na nie, a niby tymi samymi.
Zresztą i formuła jednego niby oleju coraz to może się zmieniać , no to co dopiero ten sam na różne rynki. Choć chyba jakieś ramy norm jeden i drugi musi te same spełniać.
Nie jestem biegły w rosyjskim forum olejowym , popatrzyłem teraz, tam jest analiza Mazdy Supry i z tą właśnie niską lepkością przy 40st , o jakiej Coleman mówił. Ale nie mam teraz czasu zagłębiać się w to forum, generalnie chyba nie jest takie pewne że skoro producetnt inny (że Total na Europę) to pakietów dodatków tych samych nie może stosować czy baz podobnych aby zachować te parametry lepkości w jednych granicach w oleju od obu producentów ?

Że przeciętny Eurol ? no przeciętny , co nie jest niczym złym. Raczej ani gorszy ani lepszy niż większość w tej klasie. Silnik to nie jakiś mega wysilony wytwór specjalnej troski przecież, mimo swych fajnych rozwiązań konstrukcyjnych.
Co do Eurola mnie tam ani ziębi ani grzeje. Normy spełnia, zalecenia producenta spełnia, podrabiany raczej ma małe szanse być, a że i do innych aut kupowałem 10W60 to postanowiłem spróbować i 0W20. Choć takie próbowanie indywidualne (na słuch i odczucia) więcej niż o ewentualnym zużyciu po 10 tys powiedzieć nic nie może, a do analizy nie mam zamiaru go wysyłać.
No ale to wątek o zużyciu jest, wiec kiedyśtam go do listy dopiszę - czy i ile Skyactive go pochłonie.

Autor:  CzarnePaliwo [ Pn, 15 lip 2019, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

12 lipca 2019, o 15:43 Andrzejsr napisał(a):
Choć chyba jakieś ramy norm jeden i drugi musi te same spełniać.


Spełnianie API SN wystarczy dla zachowania gwarancji Mazdy :wink: W związku z tym oleje sygnowane logiem Mazdy nie muszą mieć takich samych parametrów, być sformułowane wg. jednego przepisu. Rozbieżności pomiędzy rynkami wynikają moim zdaniem z kosztów logistycznych. Bardziej opłaca się wybór lokalnego producenta.

Jeśli chodzi o parametry niskotemperaturowe to warto przede wszystkim zwracać uwagę na punkt płynięcia i CSS. Im niższe tym korzystniej.

Autor:  Peterka47 [ Pn, 15 lip 2019, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Mam przejechane w sumie 44900 km. Za ok 2800 km mam planowy przeglad i wymiane oleju. Niestety miedzy przegladami musze dolac oleju . Mam teraz poziom ok 2 mm ponizej dolnego poziomu na miarce. Jest to moj pierwsy nowy samochd gdzie miedzy przegladami musze dolewac olej. A wszyscy mowia, ze emerycko jezdze.

Autor:  Millerek [ Pn, 15 lip 2019, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Peterka47, a na jakim oleju jeździsz? Domyślam się że mazdowski 5w30? Tak?

Autor:  login [ Pn, 15 lip 2019, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

15 lipca 2019, o 23:09 Millerek napisał(a):
Domyślam się że mazdowski 5w30? Tak?

Ja mam Mazdowski 5W30 i nie musze dolewać :D I nie jezdze jak emeryt

Autor:  Peterka47 [ Wt, 16 lip 2019, 04:18 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Tak mam mazdowski 5w30 wymieniany w ASO. Silnik nie ma dużego przebiegu jeżdżę raczej spokojnie a tu zong - trzeba uzupełnić olej przed kolejnym przeglądem. Rok temu przejechałem tez tuż przed przeglądem miałem niski poziom ale był ok 1-2 mm nad dolnym znakiem

Autor:  dejwid [ Wt, 16 lip 2019, 04:49 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Polecam ten film, duża dawka wiedzy.



Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Peterka47 [ Wt, 16 lip 2019, 05:54 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Wszystko fajnie tylko silnik z przebiegiem 44500 km przy poprzednich wymianach co rok i przebiegach 14-15 tys to trochę słabo aby trzeba było dolewać oleju między przeglądami. Zwłaszcza przy mojej spokojnej jeździe.

Autor:  Millerek [ Wt, 16 lip 2019, 06:58 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Zmieniasz oliwę na normalną czyli AmsOil 5W30.

Stosujesz płukanke silnika, chociaż raz na kilka lat (co drugą lub trzecią wymianę oleju).

Tankujesz dobrej jakości Pb minimum 95.

.. , i nie możesz bić rekordów niskiego spalania czy stylu Eco lub trybu emeryta.

Finalnie o dolewkach oleju silnikowego zapomnisz.

Autor:  Peterka47 [ Wt, 16 lip 2019, 07:10 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

@ Millerek sorry ale totalnie nie rozumiem Twego posta.

Autor:  Millerek [ Wt, 16 lip 2019, 07:17 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

..edytowałem post.

Autor:  CzarnePaliwo [ Wt, 16 lip 2019, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Peterka47, co ile tys. km wymieniasz olej? Podaj proszę długości interwałów od nowości.

Autor:  Peterka47 [ Wt, 16 lip 2019, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Pierwszy raz po roku i ok 10 tys. ( wcześniej mijał rok) drugi raz tez pi roku i pi ok 17 tys i teraz pierwszy raz będzie pi przebiegu teraz przejechałem ok 17,1 tys km od ostatniej wymiany

Autor:  zdzich44 [ Wt, 16 lip 2019, 15:18 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

42kkm przelatane. Czasem emerycko, czasem do końca skali obrotomierza, trochę miasta, trochę tras, trochę autostrad, przebiegi dość zróżnicowane. Wymiany co 10 tys.km od nowości, po 10 tysiącach zalany Amsoil 0w20, oleju nie dolewam.

Autor:  CzarnePaliwo [ Śr, 17 lip 2019, 08:01 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

16 lipca 2019, o 12:17 Peterka47 napisał(a):
drugi raz tez pi roku i pi ok 17 tys i teraz pierwszy raz będzie pi przebiegu teraz przejechałem ok 17,1 tys km od ostatniej wymiany


Tak przypuszczałem, że to jest powodem występujących u Ciebie ubytków. Dlatego zapytałem. Stosując tak długie interwały i przeciętnej jakości olej Mazda 5w30 to normalne, że musisz dolewać. Po 15 tys. km jest już z pewnością bardzo zdegradowany a co dopiero po 17 tys. km.

16 lipca 2019, o 16:18 zdzich44 napisał(a):
Wymiany co 10 tys.km od nowości, po 10 tysiącach zalany Amsoil 0w20, oleju nie dolewam.


<spoko>

Autor:  Peterka47 [ Śr, 17 lip 2019, 08:14 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Miałem nowa Kia sportage Diesel . Wlewalem tam Castrol 8 litrów ( silnik 2.0 Crdi) co 20 tys lub więcej niż 1,5 roku i nie było problemu z ubytkiem oleju. Spokojnie wystarczało do następnego przeglądu.
Miałem kiedyś VW passat 1,9tdi o przebiegu 200 tys i wymiany robiłem co ok 15-20 tys . Nigdy nie miałem problemu z ubytkiem oleju. A wlewam albo Castrol albo Mobil 1. Oleju Amsoil nie znam nigdy nie używałem. To samo Ravenol.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autor:  gzesiolek [ Śr, 17 lip 2019, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Peterka47 akurat w turbodieslach częściej ludzie mają problem z przybywającym poziomem oleju... ;)

Ty to masz jakiegoś pecha Piotrze, jak nie pali nadmiernie dużo paliwa to pali olej ;)
Moja rada:
1) wymieniłbym tak jak Ci radzą na Amsoil 5W30 najlepiej po płukance
2) weryfikowałbym po każdym 1000km...

Bo z Twych słów wynika, że Cię poziom poniżej minimum zaskoczył... Pytanie: wiesz dokładnie jaki poziom miałeś po ostatnim przeglądzie i jak Ci spadał? no i czy sprawdziłeś czy gdzieś Ci się silnik nie poci... Bo może po tych wszystkich naprawach silnika masz jakiś problem z uszczelnieniem...

Autor:  Millerek [ Śr, 17 lip 2019, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

A w kolektorze ssacym=na wlocie w głowicy, skorupka nagaru się zwiększa...

Autor:  krabu [ So, 12 paź 2019, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Szybkie pytanie odnośnie spalania ale nie benzyny a oleju, po 18tys musiałem dolać jakieś 0.7litra, czy do typowy wynik czy też wasze 2.5litrowki nic nie biorą ?

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Autor:  Kamil18z [ So, 12 paź 2019, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Od zmiany przejechalem 15 tys nic nie wzielo( nic to pojecie wzgledne ale na pewno nie wiecej niz 0.3l)

Autor:  Wedrowiec [ So, 12 paź 2019, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Pisałem, u mnie przed 3 przeglądem, przy przejechaniu jakichś 15kkm okazało się że już jest na minimum. Przegląd był za miesiąc, mechanik powiedział że jak nie jadę w trasę 5kkm to mogę dojeździć do przeglądu. Ale coś tam jednak zeszło w takim razie.

Autor:  dropt07 [ So, 12 paź 2019, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Na 10k km spala na bagnecie 3-4 mm. Jeśli od dziurki do dziurki przyjmiemy litr to byłoby ok. 250 ml. Tak, że 0,7l/18k byłoby nieźle, zwłaszcza przy nieco większych obciążeniach silnika.

Autor:  Hunter [ So, 12 paź 2019, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Nie ma auta aby nic nie brało ;)

Autor:  krabu [ So, 12 paź 2019, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

To by się zgadzało :) dzięki

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Autor:  gzesiolek [ N, 13 paź 2019, 12:09 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

krabu, jak jeździsz mocno dynamicznie to sądzę, że 0,5-1l na 10000km spali... Robert aka rkarcz z tego co pamiętam dolewał nawet więcej niż 1l na 10000km...
U mnie poziom nieco spada, ale ja od wymiany do wymiany robię 15k km i to zwykle dość spokojnie więc dolewek nie musiałem robić...

Autor:  krabu [ N, 13 paź 2019, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Pierwszy rok jazdy tym autem więc zdarzało się docisnąć od czasu do czasu ;)

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Autor:  CzarnePaliwo [ Pn, 14 paź 2019, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

12 października 2019, o 12:38 krabu napisał(a):
Szybkie pytanie odnośnie spalania ale nie benzyny a oleju, po 18tys musiałem dolać jakieś 0.7litra, czy do typowy wynik czy też wasze 2.5litrowki nic nie biorą ?

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


18 tys. km to zdecydowanie zbyt długi interwał. Nie ma się co dziwić, że oleju ubywa. Jest już przy takim przebiegu zdegradowany.

Autor:  Hunter [ Pn, 14 paź 2019, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Ubytek oleju w silnikach SkyActiv-G

Czarne paliwo ma pewnie racje, ale wszystko zależy od warunków w jakich auto się porusza. Ja starym innym autem jeździłem do Niemiec 4 x w miesiącu . Jeden kurs około 2500 km. Auto w zasadzie gasiłem co 500 km praktycznie wszystko na 6 biegu. Jeżdżąc na miejscu aby zrobić 2500km często się porusza 3/4 bieg , odpala kilkadziesiąt razy zimny silnik. Warunki są zdecydowanie inne ;) Więc dla jeżdżącego tylko na miejscu 10000 to już duzo. No ale na trasie ....

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/