Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 22 sie 2018, 19:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odnośnie ubytków oliwy silnikowe.
Jak widać, niektórym w 2.0 Skyactiv-G, jednak oliwa znika.
Nie są to ogromne ilości całe szczęście, ale jednak ilość 100 czy 200 ml na tysiąc kilometrów lub więcej jest faktem.

Opinie jednak były odmienne :(

Zależność konsumpcji oleju, bardziej wpływa od zalanego oleju silnikowego? Nie mam pojęcia.
Czy będzie to 0W20 czy 5W30 jakby do końca również nic nam nie mówi.
Jednakże konsumpcja oleju jest.....

Ja swojego Mitasu 0W20 zlewam od razu po 10kkm na AmsOil 0W20.
Oczywiście poza serwisem, tylko muszę zaopatrzyć się w oryginały filtr oleju który wkręcili na przeglądzie żeby był taki sam....

Ps. Ja chyba też przy 3krpm mam 125km/h...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sie 2018, 19:33 
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 26
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
22 sierpnia 2018, o 13:49 SebaK napisał(a):
damianc, jakie masz obroty przy 200 km/h na najwyższym biegu?

Nie zworcilem uwagu, spradze jutro w trasie.

21 sierpnia 2018, o 19:31 Smook napisał(a):
Jaki olej?

mazdowski, supra


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 18:47 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
200km/h :4600-4700, nie widze tego dokladnie.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 20:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Panowie... temat dotyczy silników Skyactiv-G a nie D
:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 06:09 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Zlozylem "reklamacje" na owe ubytki i poszlo do Mazdy, odpowiedz jak kazdy inny producent, ma prawo lykac olej nawet jak nowy, to ja sie pytam gdzie ta ekologia.

Chyba sie nie doczekam w swym zyciu E samomochodu z generatorem.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 07:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W niemieckich norma jest 1000ml oleju na 1000km...

Tak więc w naszych "M" nie jest tak źle :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 paź 2018, 15:57 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
U mnie 2.5 benzyna teraz na liczniku prawie 12 tys. pierwsza wymiana przy 4 tys. od wymiany prawie 8 tys zmieniony olej na amsoila 0 w 20 zero ubytku, nic nie zostało dolane super, ale przez pierwsze kilometry-tysiąc bez szaleństwa potem sukcesywnie wyższe obroty...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 20:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.01.2015
Posty: 98
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Witam, w sprawie oleju to u mnie na 10k ubyło że miałem suchy bagnet. W serwisie mówili że dolali 1,5 litra a myśle że było więcej


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 22:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Chyba leją w tej Norwegii fish oil czy cóś?!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 22:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie pierwsz wymiana po 12230 km. Na bagnecie ubyło ok. 2 mm (85% miasto). Teraz w ciągu 2 miesięcy dołożyłem kolejne 12500 km (95 % trasa - głównie autostrady). Na bagnecie minimum, ubyło 2/3 odległości pomiędzy dzirkami na bagnecie. Pytanie ile w litrach to może wynosić? Za tydzeń wymiana oleju.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 22:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też się kiedyś zastanawiałem ile mieści podziałka między MIN a MAX. Strzelam że nie więcej jak litr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 07:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Czy te pijącę olej silniki to te odłączające połowe cylindrów w trakcie spokojnej jazdy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 08:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale tutaj jeszcze nikt nie napisał że w tym właśnie silniku coś tam ubywa....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 10:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dlatego pytam - ciężko mi wyczaić jaki silnik mają Panowie zauważajacy ubytki oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 10:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jedynie z opisu, rocznik my 2018 jeszcze się tutaj nie pojawił...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 19:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeżdżąc do 120 km/h możesz nie zauważyć przy 10 tys km ubytku oleju. Jeżdżąc pow. 120 km/h i w trudnych warunkach dla silnika np. góry, ubytek będzie zauważalny po 10 tys. nawet 0,5 l i więcej. Sam tego doświadczyłem i wiem co mówię. Przyłączam się do podobnej opinii już wcześniej wyrażonej przez jednego z użytkowników mazdy 6 na tym forum.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 paź 2018, 19:13 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
A nie wiem czy wiecie w tych silnikach przy dużej ilości krótkich jazd na zimnym silniku oleju (wskutek rozcieńczenia przez niespalone paliwo) może wręcz przybyć :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 20:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.01.2015
Posty: 98
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ubytki oleju zauważyłem po około 30t. W serwisie wymienili olej na gęstszy.
Ale brało dalej Ok 1l na 10 tyś. Niestety wystraszyłem się i opchałem auto przy przebiegu 50 t. Silnik nigdy nie piłowany i jazda spokojna jak to w Skandynawii. Zamierzam teraz kupić 6 z 2018 ale zastanawiam się tylko czy 2,5 czy 20 :idea:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 20:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
tomala jeżeli boisz się ubytków oleju to 2.0. Ja mam już prawie 100 tys. km i nic mi nie ubywa, olej zmieniam co 10 tys. km.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 08:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tombien, no i?
Tak samo są 2.5 którym nic nie ubywa (np. moja), ale akurat koledze Tomala ubywało...

Przecież nie od dziś wiadomo, że ocena Mazdy po jednym/swoim egzemplarzu mija się z celem...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 11:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
gzesiolek to poczytaj ile masz wyżej wpisów z 2.5, które biorą olej. Poza tym, mam dodatkową wiedzę na ten temat, która nie pochodzi z Forum. Nie piszę, że wszystkie, ale tendencja jest, natomiast wyjątki zawsze się zdarzają.
24 października 2018, o 09:06 gzesiolek napisał(a):
ocena Mazdy po jednym/swoim egzemplarzu mija się z celem...

Otóż to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 13:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Moja M6 2.5 na 112 tyś ,,zjadła" 1.8 l to nie były częste dolewki ale jednak 0,3 na 20 tyś i zawsze w okolicach 15 tyś przebiegu po wymianie . Olej wymieniam co 20 tyś, jazda spokojna autostradą :wink:

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 15:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
0,3l/20kkm to praktycznie żadne zużycie. I przy spokojnej jeździe, niegórzystym terenie to typowe zużycie dla tego silnika. To kwestia ubytku 3-4 mm na bagnecie, a 1,5-2 mm na 10kkm, czego najczęściej nie zauważamy. Każdy silnik zużywa olej, nawet ten któremu na bagnecie przybyło (ale nie oleju tylko niespalonego paliwa).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 16:12 
Amator
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 73
Rok produkcji: 2022
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
U mnie na liczniku 84k . Ubytków oleju między wymianami nie zaobserwowałem.
Pierwsza wymiana była po około 4 tyś, później w przedziałach między 10-12k.
Od samego początku zalewam 0W20 + dodatek Archoil.
Jeżeli chodzi o przebiegi to głównie autostrada i drogi krajowe. Miasto z całego obecnego przebiegu to może z 30%.
Z ciekawostek 3 tygodnie temu robiłem przegląd przy 80tyś i Pan z serwisu pyta się mnie, czy nie myślałem o przejściu na 5W30 bo 0W20 może być za rzadki na polskie warunki pogodowe. Przytoczył przy tym historię, że mieli problem u jednego klienta, który przeszedł z 5W30 na 0W20 i wyrzuciło mu błąd silnika związany jak dobrze pamiętam z czujnikiem położenia wałka rozrządu... chyba. Długo nie mogli dojść dlaczego tak się dzieje, a winnym ponoć okazał się rzadszy olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 31 paź 2018, 11:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
24 października 2018, o 11:46 tombien napisał(a):
gzesiolek to poczytaj ile masz wyżej wpisów z 2.5, które biorą olej.


Pytanie, czy to kwestia problemów w tym obszarze z silnikiem, czy raczej z ciężarem łącznika kierowcy z pedałem gazu...

No i od początku jeżdżę na oleju 5W30... Może w 2.5 lepiej mieć taki mniej eco...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 31 paź 2018, 11:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jeździłem na początku trochę na 5w30, nie zauważyłem, żeby był mniej eco. Na pewno jak ktoś ma problemy z ubywaniem oleju na 0w20 powinien spróbować 5w30. U mnie z racji tego, że nie ubywa pozostaję na 0w20, bo to olej pod ten silnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 paź 2018, 14:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A mi sie wydaje ze to olej na warunki japonskie. Nie od dzisiaj wiadomo, ze kazdy kraj robi auto pod siebie. Wedlug mnie w naszej strefie klimatycznej najlepiej sprawdza sie 5w30. Ale to moje zdanie i nie kazdy musi taki olej zalewac.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 paź 2018, 15:14 
Offline
Ale w Japoni jest bardziej upalnie jak w te w PL. a zimy łagodniejsze. -
W Japoni łagodniejsze zimy więc tym bardziej tam 5w30 a nie na mrozy 0w20 .
To na nasze warunki bardziej 0w20 a na Japonie 5w30.
Nie zapominajmy o smarowaniu przy np -10 czy -15 , taki 0w20 lepiej spełnia rolę. a w Japoni nie ma takich temp. ujemnych a mimo tego 0w20

Np. z tego lata 2018.

Gaya niedaleko Tokio pokazały 41,1 stopnia Celsjusza w cieniu.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 1 lis 2018, 11:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
niko123 bez przesady... 5W z tego co kojarzę ma zachowywać właściwości smarne do -40 stopni... Biorąc pod uwagę zbytnio optymizm producentów i zużycie i utratę właściwości to i tak -10 cz -15 nie powinno robić najmniejszej różnicy... do Mazd zalecany jest 0W20 lub 5W30 w tej właśnie kolejności... stawiam że różnica w normalnych warunkach jest minimalna...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lis 2018, 13:40 
Offline
Dokładnie jak napisałeś , chodziło mi o to że co ma oznaczać że 0w20 na warunki w Japoni jak ktoś napisał ? a w Pl lepiej 5w30 - chciałem naświetlić że bardziej w Japoni powinień być 5w30 a w Pl 0w30.
Jeśli tam nie zalewają 5w30 tylko fabrycznie 0w20 to tym bardziej u nas w Pl powinień być 0w20 a nie 5w30 - wiadomo że teoretycznie różnice nie wielkie ale już między średnim olejem mazdowski 5w30 a premium AmsOil.
Mała jest między AmsOil 5w30 vs 0w20 ale nie już zwykły mazdowski 5w30 vs AmsOil 0w20. - bynajmniej teoretycznie w parametrach.
Generalnie czy ktoś zaleje 5w czy 0w to będzie ok.

Podobnie na forum forda, chodzi mi o moja fieste, ludzie zalewali od początku drogie oleje a inni zwykły fordowski olej i też po 250 tyś km nic się nie działo, jedni zalewali dobry drogi olej inni fabryczny tani i zabardzo nie ma różnocy w pracy silnikach po tych przebiegach +200k. - lepiej pilnować ile się robi km na oleju.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.