Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 15:36 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Olej degraduje się nie tylko przez kolejne cykle termiczne, ale także poprzez utratę rezerwy zasadowej (TBN), która odpowiada za neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa. Widziałem kilka analiz olejów z eksploatacji w silnikach SkyActive-G i na ich podstawie domniemam, że interwał 18 tys. km to już zdecydowanie za dużo :wink: Są na forum koledzy, moi klienci, którzy takie badania zlecali i myślę, że się ze mną zgodzą.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 20:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
CzarnePaliwo masz racje, że olej ulega degradacji i nie ma już idealnych parametrów, ale z drugiej strony, tutaj nie chodzi o utratę 20-30% właściwości, a utratę 2-3%... I to nie jest kwestia przecież całości tego przebiegu...

Zalecać możesz wymianę co 10 tysięcy i wtedy Cię poprę, ale nie ma co straszyć straszną degradacją po 18 tysiącach...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2019, 09:25 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
gzesiolek, nie masz racji. Zerknij na badanie, które zlecał tombien: viewtopic.php?p=330044#p330044

Po 9500 km liczba zasadowa wynosiła 4,20 mg KOH/g (D4739). Z wyjściowych około 9,4 (także wg. D4739). Amsoil podaje w kartach TBN wg. ASTM D2896. Wtedy wynosi wyjściowo 12,5 mg KOH/g.

Zwróć uwagę także na liczbę kwasową, która pewnie za jakieś 1,5 tys. km więcej zrównałaby się zasadowej a to jest sygnał do wymiany olej. Nie widzę 7 tys. km więcej :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 15 paź 2019, 15:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
CzarnePaliwo, tzn. w czym nie mam racji?
Może źle ująłem temat "właściwości", chodzi o stopień spełniania swoich podstawowych zadań, czyli smarowania w pełnym zakresie pracy silnika...
Oczywiście trzeba by wziąć próbki ze trzech różnych olejów i badać nową, po 10tys, po 15tys i po 20tys km i wtedy można by powiedzieć cokolwiek więcej o stopniu degradacji i jego wpływowi na żywotność silnika.
Przecież nie twierdzę, że lepiej nie wymieniać, ale ośmielam się twierdzić, że skrócenie interwału do 9tys. (przy 18tys rocznie) nie skróci znacząco na żywotność silnika, tzn. może i silnik miast 400k przeżyje bez remontu 350k km... Ale osobiście uważam, że prędzej się rozpadnie całe auto, niż padnie silnik...
Bo inaczej silniki Mazd z przewidywanym przez producenta okresem wymiany co rok i co 20tys. km padały by jak muchy, a znam kilka które mimo interwałów na poziomie 15-20k km bezproblemowo zrobiły >200k km i jeżdżą dalej... a znowu nie znam, żadnego auta japońskiego które by przy normalnej eksploatacji i wymianie oleju co rok/20tys km padło by przed 200k km...

Stąd moje wtrącenie...

Oczywiście jak ktoś chce mieć idealny olej w silniku niech wymienia nawet co 5tys km... Ale chodzi mi o zwykłe rozsądne i ekologiczne podejście... ot jak nie ma odczuwalnego wpływu po co utylizować kolejne litry oleju...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 11:08 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
15 października 2019, o 16:35 gzesiolek napisał(a):
CzarnePaliwo, tzn. w czym nie mam racji?


14 października 2019, o 21:00 gzesiolek napisał(a):
masz racje, że olej ulega degradacji i nie ma już idealnych parametrów, ale z drugiej strony, tutaj nie chodzi o utratę 20-30% właściwości, a utratę 2-3%... I to nie jest kwestia przecież całości tego przebiegu...


Z tym, że to utrata 2 czy tam 3% właściwości.

15 października 2019, o 16:35 gzesiolek napisał(a):
Przecież nie twierdzę, że lepiej nie wymieniać


Nie odebrałem tak tego :wink:

15 października 2019, o 16:35 gzesiolek napisał(a):
a znowu nie znam, żadnego auta japońskiego które by przy normalnej eksploatacji i wymianie oleju co rok/20tys km padło by przed 200k km...


Wątek olejowy w dziale GH jest doskonałym dowodem na to, że długie interwały olejowe wpływają na przyśpieszoną degradację silników, które z biegiem czasu, zużywają się szybciej, bardziej zanieczyszczają i w konsekwencji tego zaczynają pobierać ponadprzeciętnie duże ilości oleju w przeliczeniu na 1 tys. km. To jest jednak problem, który dotyka zazwyczaj kolejnych właścicieli danego samochodu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 10:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju.
Po sprawdzeniu okazało się, że jego poziom jest jednak 1 do 2 mm powyżej dolnej kreski, więc wynika z tego kilka spraw.

W nowej 2.5L olej ubywa jak w starej. Dokładnie 10 100 km od ostatniej wymiany, gdzie było dokładnie do połowy miarki nalane.
Dolałem 650 ml i jest sporo powyżej środka miarki. Zużycie szacuję więc na 350 do 400 ml na 10 000 km. Jazda raczej nerwowa. :)

W nowej jest czujnik poziomu oleju, ikonka jest dokładnie opisana w instrukcji.
Oleju nie dolałem od razu. Po drugim odpaleniu i kolejnych kilku kilometrach ikonka już się nie pojawiła co oznacza, że oleju było na granicy tego minimum.

Ostatnia sprawa jest taka, że czujnik zgłasza minimum nawet lekko powyżej minimum na miarce. Wjechałem do galerii na super płaską powierzchnię, odczekałem i sprawdziłem dokładnie. Było na 100% 1 do 2 powyżej minimum. a mimo to kontrolka dała znać.

W nowej 2.5L należy przy wymianie nalać jednak trochę więcej tego oleju, proponowałbym do 3/4 miarki.

Piszę bo wiedza ta może się komuś przydać.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 10:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To co opisujesz, zostało już zauważone w dieslach GJ - kontrolka ciśnienia oleju zapala się dużo wcześniej niż w GH, chroniąc silnik przed zatarciem. Zarówno przy dużym rozrzedzeniu oleju prze ropę jak i przy zbyt małym ciśnieniu i stanie. To na plus. Z ciekawostek - Toyota dalej ma podejście, że jak sam nie sprawdzisz bagnetem, to Twój problem i czeka Cię wymiana silnika ;) kumpel zatarł hybrydę Priusa na taxi, nie sprawdził stanu, przytarł panewki, silnik do wymiany - kontrolki oczywiście nie było. Także tutaj podziw dla Mazdy. Lepiej być w tym przypadku mieć kontrolkę za wcześnie niż za późno.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 10:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Samo obciążenie silnika masą i rozmiarami pojazdu ma zdecydowanie znaczący wpływ na zużycie oleju. Porównując GJ 2.0 2013 i KE 2.0 2017, ten sam styl jazdy ale wieksza buda do przemieszczania - ten nowszy zużywa ok 0.8 ltr na 10000km, starszy może 0.1 lub wlaściwie niezauważalnie. Nawet nie zdawałem sobie sprawy, że jest czujnik poziomu oleju. Super!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 11:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Zajrzałem jeszcze raz do instrukcji i faktycznie jest jasno napisane: "Ta lampka ostrzegawcza oznacza, że poziom oleju silnikowego jest bliski oznaczenia MIN."
A więc bliski minimum, a nie poniżej.

Faktycznie Mazda zmieniła nieco strategię, oprócz kontrolki ciśnienia oleju jest też kontrolka poziomu oleju i komputer ostrzega i to wcześniej. Moim zdaniem super.

Trochę się przestraszyłem bo pomyślałem, że tego oleju jest naprawdę super niski poziom.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


Ostatnio edytowano Cz, 9 sty 2020, 11:30 przez Kierowca, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 11:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No fajnie, i czujnik i bagnet - wypas :) w niektórych markach jak jest czujnik, to już na bagnecie skąpią. No i widać że w Maździe ten czujnik działa jak należy.
Z tymi Toyotami to renoma niezawodności rozleniwia chyba kierowców ( zresztą jak widać i w Mazdach też :) ) , mój brat przed laty przy wymianie oleju w serwisie został poproszony żeby zobaczyć ile oleju spłynęło - ledwo co go tam było. A wóz jeździł jeszcze grube tys km (firmowy). Nie zaglądał do bagnetu oczywiście. Co dla mnie (świeżo upieczony Alfisti wówczas :) ) było nie do pomyślenia :)

Kierowca - czemu tylko do 3/4 a nie na full proponujesz wlewać oleju przy wymianie ? ja zawsze do górnej kreski leję. Zawsze trochę większy bufor, choć póki co (>100tys km ) nie bierze , ale to 2.0 .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 11:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Słyszałem, że przy tych silnikach po kilku tysiącach km można w oleju znaleźć nawet 5% benzyny, stąd to 3/4, bo zakładając że oleju by nie ubywało przy delikatnej jeździe to paliwo mogłoby spowodować wręcz podniesienie stanu na bagnecie.

Zależy jednak od warunków eksploatacji. U mnie co jakiś czas auto jest przeganiane, a to powyżej, jednak raczej niemożliwe w przypadku PB. Maksa nie lać ale do nowych diesli.

Moim błędem było upieranie się przy połowie miarki podczas wymiany oleju. Cholera wie może i było 1 mm mniej niż połowa miarki, a to może być prawie 100 ml na każde 1 mm.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 12:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Były tu na forum analizy oleju ze Skyactive silników benz. i chyba aż tyle benzyny to tam nie było.
No, w każdym razie na 10tys pół miarki ubyło w Twoim przykładzie, więc lejąc do gónej kreski bez dolewek między wymianami powinno się obejść, w tym i przy 20tys między wymianami gdyby ktoś tyle chciał robić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 14:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Moj olej po 13 tys już ma wyczuwalny zapach benzyny.
Ciekawe jaka jest jej zawartość... w każdym razie idzie do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 16:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Faktem jest, że olej pachnie benzyną już dosyć szybko po wymianie. Też to zauważyłem.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 10:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Tak, jeśli robi się krótkie odcinki do 10km.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 13:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja przejeżdżam 30 km od odpalenia do zgaszenia, dwa razy dziennie.
No i niestety to mało żeby benzyna odparowała, tym bardziej w warunkach miejskich.
W weekend staram się trochę przepalić auto.
Zapach benzyny w oleju czuję od samego początku użytkowania.
Jedno co mogę zrobić to wymiana co 10 tkm i to tyle.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 09:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Robię 40+ od odpalenia, tyle tylko że na drogach wojewódzkich i wielokrotnie sprawdzałem, zapachu paliwa w mojej oliwie nie wyczuwam.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 15:02 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
9 stycznia 2020, o 11:40 Kierowca napisał(a):
Słyszałem, że przy tych silnikach po kilku tysiącach km można w oleju znaleźć nawet 5% benzyny


To prawda.

9 stycznia 2020, o 12:09 Andrzejsr napisał(a):
Były tu na forum analizy oleju ze Skyactive silników benz. i chyba aż tyle benzyny to tam nie było.


W pierwszej zleconej przez Millerska analizie (w 2018 roku, 10 tys. km na Mitasu Moly-Trimer 0w20) oznaczono ponad 5%.

viewtopic.php?p=311355#p311355

Kierowca napisał(a) napisał(a):
stąd to 3/4, bo zakładając że oleju by nie ubywało przy delikatnej jeździe to paliwo mogłoby spowodować wręcz podniesienie stanu na bagnecie.


Tak, ale 5% dla układu o pojemności 4,2 l to raptem 200 ml z hakiem. Producenci uwzględniają możliwość wystąpienia zjawiska dylucji paliwem. Równie dobrze tyle oleju może nalać się mechanikowi za dużo. Zachęcam uzupełniać olej do kreski maksimum.

Kierowca napisał(a) napisał(a):
Maksa nie lać ale do nowych diesli.


Lać. Podawane w instrukcjach pojemności układów smarowania i zawarte na bagnetach podziałki uwzględniają dylucję paliwem. Mazda umieszcza w tym celu dodatkowy znak X na wskaźniku silnika SkyActive-D 2.2.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 paź 2020, 17:21 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie przy przebiegu 208 tys. km bierze ok 0.8l / 10 000 km. Troche mnie to niepokoi. Chyba faktycznie najwięcej ubywa po długiej trasie

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lis 2020, 15:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
pyby, na jakim oleju pracuje Twój silnik? Co ile tys. km go zmieniasz?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lis 2020, 19:53 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
wczesniej lałem olej w aso. Teraz zalałem 0w20 millers i obserwuję.

Do tej pory zmienialem go raz do roku, przebiegi ok 15-18 tys. Teraz bede zmienial co 10 tys.

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 20:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Rozumiem. ASO stosowało Suprę 0w20 czy coś innego?

3 listopada 2020, o 19:53 pyby napisał(a):
Do tej pory zmienialem go raz do roku, przebiegi ok 15-18 tys.


Dotknęliśmy sedna sprawy.

3 listopada 2020, o 19:53 pyby napisał(a):
Teraz bede zmienial co 10 tys.


Proponuję dodatkowo płukać teraz silnik przed każdą wymianą oleju. Pomoże to w oczyszczeniu układu smarowania.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 21:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Na forum mazdy ( mazda 3 ) bardzo chwalą shella 0w20, że parametry sa ok i jest tańszy od amsoil.
Generalnie piszą że mazdowski 0w20 jest strasznie wodniski i jak jeszcze dojdzie paliwo to robi sie woda .
Shlell a tym bardziej amsoil są jedne z najgęściejszych 0w20. i dlatego sa mniejsze dolewki jak wodnisty 0w20 supry/ mazdowski.

To ich tabela, wklejak na samym dole.
Zastanawiam mnie ogromny poziom molibnedu w 0w20 supra , sa zwolennicy i przeciwnicy tego dodatku do oleju, shlell 0w20 ma go malo a amsolil ponad 200, supra 600.
Czy molibden ma jakieś znaczenie?
Inne pytanie Kolega w mazda 6 przebieg 24 tys km na orylinalnym supra 0w20 stal w korku 2h, silnik podobno byl tak goracy z ciaglego ruszania i hamowania ze wentylator dzialał caly czas ale nagle w pewnym momęcie jak dodawal gasu w korku to auto zaczeło dymić na biało z wydechu, i nie wiadomo że katalizator byl tak gorący że się coś wypalało czy badziewny olej 0w20 byl już tak rozdzienczony że w wysokich temp przechodzil przez zawory i auto spalało go i dlatego taka chmura.
Po zmianie na amsolil 0w20 już nigdy tego nie doświadczył , na pewno nie płyn chłodniczy bo nie ubyło nic a pod korkiem nie było piany, więc uszczelka pod glowicą odpada. co to mogło być ?


Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 23:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Te różnice lepkości są niewielkie (w 100 stopniach raczej w tym wypadku istotne) , nie sądzę aby na zużycie oleju wpływały.
Ja przez prawie 120 tys póki co w 2.0 użwałem (wszystkie 0W20, każdy przynajmniej ze 2 wymiany no oprócz tego co z fabryki - wiadomo raz był w silniku) : to co fabrycznie było (?) , Penrite, Mazda, Eurol i Eneos. Zmieniane co 10-15 tys, żadnej wczesnej wymiany po zakupie - pierwsza zmiana po 10tys, jazda głownie miejskie krótkie odcinki, jak trasa to w cześci z nich raczej obładowany lub z przyczepą / lawetą.

I zero dolewek na żadnym z tych olejów. Cośtam na miarce może ubywa, ale przed wymianą zawsze był w górnej połowie zakresu na bagnecie.

Co do tego dymu z wydechu to jakby to był olej to by był raczej widoczny później ubytek, no i dym z oleju jest taki charakterystyczny w zapachu i trochę siwy/niebieskawy.
Jakby się silnik przegrzał tak bardzo to by poważniejsze konsekwencje były raczej. Może po prostu para wodna z wydechu mu dymiła? trudno zgadnąć. Ale raczej sprawny nowy silnik benzynowy mazdy w korku po prostu sojący, nawet w największy upał nie powinien się przegrzewać. Wiatrak po to jest żeby chodził , to nic złego przecież.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 5 lis 2020, 14:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Andrzejsr jak jazda głównie miejskie odcinki to wziąłbym pod uwagę jeszcze rozcieńczanie paliwem... choć przy znacznym ubytku oleju uzupełnionym paliwem było by chyba czuć benzynę...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2020, 23:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Że się podnosi uzupełniając ubytek oleju i wychodzi na zero. Może. Ale poziom oleju jest, pompa ma co ssać a to jest główne niebezpieczeństwo spadku poziomu oleju . No i przy ubytku powiedzmy 1 litra to musiałby być litr benzyny w tym oleju - żeby na miarce wciąż był taki sam poziom. Czyli 25% rozcieńczenia paliwem ! bo pojemność miski to coś 4 litry .
Przy takim rozcieńczeniu, czy nawet 0,5 litra to chyba smarowania by nie było i byłyby jakieś dramatyczne objawy tego.
Rozcieńczenia paliwem z tego co po różnych anlizach miałem badane (nie w Maździe ale m in tez w krótkoodcinkowym aucie) to są to wartości rzędu 1-2% do 4% ale to przy torowym luźniej spasowanym silniku ). Przy tych 4% spadła lepkość tak prawie o 1 stopień SAE ( z 50 na 40) . Przy 25% czy 10 % to slnik chyba by już dał ewidentnie znać że smarowania nie ma.
A te 1-2 % to jest około 50-100 ml objętości, to niezauważalne .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2020, 21:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Od 2015 do 2020 użytkowałem M6 2,5Pb zrobiłem 100kkm olej tylko Motul 0W20 kiedyś sm pożniej sn
auto jeżdżone 60 do 40 trasa/miasto i ubytków nie odnotowałem. Wymiana co 15tyś. Moim zdaniem nie ma co przesadzać z wymianą co 10tyś. Ogólnie silnik 2,5 wolno się kręci a to ma wpływ na ewentualne ubytki. Oczywiście nie twierdzę że to reguła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lis 2020, 14:49 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
4 listopada 2020, o 21:09 Grek77 napisał(a):
Generalnie piszą że mazdowski 0w20 jest strasznie wodniski i jak jeszcze dojdzie paliwo to robi sie woda .


Była na forum udostępniona analiza Millerka na Mitasu Moly-Trimer 0w20, które w wyniku rozcieńczenia paliwem >5% spadło z wyjściowych 8,4 cSt do 6,9 cSt w 100'C. Nie było źle, jeśli chodzi o ścier metaliczny na przestrzeni 10 tys. km. Warto mieć jednak na uwadze występowanie tego zjawiska. Kwestia eksploatacji. Kwestia tego po jakim dystansie od ostatniego uruchomienia silnika zostanie pobrana próbka do analizy :wink:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201811 ... 4cc7ef.jpg

U tombiena, w moim zdaniem wzorowej analizie, Signature Series 0w20 spadło z 8,8 do 8 cSt w 100'C na dystansie 9,5 tys. km. tyle, że przy rozcieńczeniu paliwem <1%.

viewtopic.php?p=330044#p330044

4 listopada 2020, o 21:09 Grek77 napisał(a):
Shlell a tym bardziej amsoil są jedne z najgęściejszych 0w20. i dlatego sa mniejsze dolewki jak wodnisty 0w20 supry/ mazdowski.


Za to bardziej odpowiada odparowalność oleju :wink: W przypadku Signature Series 0w20 wynosi 8,5%.

4 listopada 2020, o 21:09 Grek77 napisał(a):
Zastanawiam mnie ogromny poziom molibnedu w 0w20 supra , sa zwolennicy i przeciwnicy tego dodatku do oleju


Podrzucam świetną lekturę:
The Role Additive Chemistry Plays in Increasing and Decreasing Timing Chain Wear
https://drive.google.com/file/d/1a1u5OS ... sp=sharing

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 13:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
Witam,
posiadam w M6 silnik Skyactiv-G 2.0 (165 HP), 2019 rok produkcji. Przed drugim przeglądem (w okolicach 40 tys. km) sprawdziłem olej na bagnecie i okazało się, że jego stan to dolna kropka (minimum). W serwisie oczywiście twierdzą, że wszystko jest w porządku. Nadmienię tylko, że podczas pierwszego przeglądu został nalany olej 0W20, a na drugim 5W30. Co sądzicie, czy rzeczywiście wszystko jest "w porządku", jak twierdzi serwis, czy wieszczy to późniejsze kłopoty z silnikiem i ostre branie oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 13:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
bipi87, a ile przejechałeś od ostatniego przeglądu?
Bo jak blisko 20tys km to nie ma się czym martwić... Ba ja bym się cieszył, bo to raczej świadczy, że więcej jeździłeś ostro na gorącym silniku niż krótkie dystanse przy zimnym...
Bo w tym drugim przypadku poziom oleju nie ma szans spaść bo często dostaje się paliwo do oleju...

Jakby Ci spadał poziom na dolną kropkę co np. 2tys km, ok wtedy trzeba szukać przyczyn tego problemu, ale to, że w ogóle może odrobinę spaść to przecież naturalne zachowanie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.