Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 14:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
Śr, 5 maja 2021, 13:47 gzesiolek napisał(a):
bipi87, a ile przejechałeś od ostatniego przeglądu?
Bo jak blisko 20tys km to nie ma się czym martwić... Ba ja bym się cieszył, bo to raczej świadczy, że więcej jeździłeś ostro na gorącym silniku niż krótkie dystanse przy zimnym...
Bo w tym drugim przypadku poziom oleju nie ma szans spaść bo często dostaje się paliwo do oleju...

Jakby Ci spadał poziom na dolną kropkę co np. 2tys km, ok wtedy trzeba szukać przyczyn tego problemu, ale to, że w ogóle może odrobinę spaść to przecież naturalne zachowanie...


Dokładnie 20 tys. km od ostatniego przeglądu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 17:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To chyba ubytek normalny przy szybkiej jeździe autostradowej. Starsze wersje takie jak moja 2013 tego nie mają, od wymiany do wymiany identyczny poziom. Ale CX5 z 2017 z identycznym silnikiem zużywa 0.8ltr /10k km jak się ją pociśnie po drogach szybkiego ruchu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 20:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Smook albo Ci paliwo zrównoważyło ubytek...
U mnie w 2.5 przez pierwsze 2 lata ubywało (tak niecałe 0.5cm na 15k km na bagnecie) bo więcej robiłem tras... A teraz jak miałem prawie samo miasto to nie ubyło nic a nic...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 22:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jak kilka lat temu chciało mi się jeszcze jeździć po niemieckich autostradach trzymając ze 160 na tempomacie to po powrocie z nart (~3000km) na miarce miałem ubytek około 1/4 pomiędzy kropkami.
Jeżdżąc normalnie oleju ten silnik nie zużywa - moim zdaniem.
Nie sądzę aby następowało zjawisko "uzupełniania" ubytków przez benzynę. Po prostu na 10tys miedzy wymianami trasa to może połowa, a jeżdżę bardzo spokojnie. Poziom się trzyma górnej kropki. Rzucę okiem w najbliższy weekend - jadę GD- WAWA- KRA-GD.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 17:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
5 maja 2021, o 14:29 bipi87 napisał(a):
posiadam w M6 silnik Skyactiv-G 2.0 (165 HP), 2019 rok produkcji. Przed drugim przeglądem (w okolicach 40 tys. km) sprawdziłem olej na bagnecie i okazało się, że jego stan to dolna kropka (minimum).


U mnie też by ubywało w podobnym tempie, po prostu częściej kontroluj, szczególnie po dłuższych trasach i dolewaj ubytki.

Smook - ale autostrada i +- 140-160 to jest normalna jazda ... zatem albo ubywa, albo nie.
Mi C5-tka 2.0 HDi po trasie 4000km z prędkością 150 na tempomacie nie wzięła ani ml = nie ubywało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 18:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
tomekdk napisał(a):

Smook - ale autostrada i +- 140-160 to jest normalna jazda ... zatem albo ubywa, albo nie.
Mi C5-tka 2.0 HDi po trasie 4000km z prędkością 150 na tempomacie nie wzięła ani ml = nie ubywało.


Więc jeżdżąc normalnie ubywa a jeżdżąc nienormalnie nie ubywa.
Proste.
Jak zacząłem na narty latać samolotem to nie muszę już więcej się o ubytki oleju martwić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 maja 2021, 10:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Zrobiłem tą trasę o której wspomniałem parę postów wyżej. W sumie nieco ponad 1300km w 2 dni, w tym 500km postarałem się aby było "normalnie" (tj autostradowo). Żadnej jazdy miejskiej za wyjątkiem tranzytu przez Wawę i koszmarnego godzinnego piątkowego korka na wjeździe do Krakowa od strony Michałowic..
Oliwy ani nie przybyło ani nawet milimetra nie ubyło. Sprawdzałem dokładnie przed wyjazdem oraz po przyjeździe, jak motor wystygł.
Oliwa (0w20) była wymieniana niecałe 8tys km temu, a poziom jest identyczny od momentu wlania - górna kropka.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 8 maja 2021, 12:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czyli jechałeś intensywnie autostradowo czy nie (czyli utrzymując wyższe obroty dłuższą chwilę)? Bo u mnie minimalnie spadło w rok i 15tys km, ale jeździłem wtedy znacznie więcej korzystając z obrotów pow. 4,5k RPM... Teraz korzystam znacznie rzadziej i więcej jeżdżę po mieście i ubytków w rok nie doświadczam...
Choć z tego co pamiętam na duże ubytki narzekał nasz kolega Robert (rkarcz) ale on jeździł b. intensywnie (choć z tego co pamiętam w Mazdzie3 żony też mu olej ubywał)...
No nic jednym ubywa, innym przybywa a większości utrzymuje się w normie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 maja 2021, 12:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jechałem intensywnie autostradowo. KR-GD 5.5 h


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 maja 2021, 22:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
podczas czestej jazdy na obrotach ponad 4k sie dostaje wiecej oleju z silnika przes Oil separato do dolotu i robi sie wiecej nagar na zaworach , takie znalazlem dawno gdzes info

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.