Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
Obsługa fltra DPF https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=46&t=702 |
Strona 7 z 39 |
Autor: | Gregolo [ Cz, 14 mar 2019, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
14 marca 2019, o 20:36 popielasty napisał(a): Trudno uwierzyć, że zmiana oleju i restart tych parametrów mógł wpłynąć na to.. A jednak. obserwowalem ostatnio caly czas tą świętą trójcę. Dodam że przed skasowaniem inspekcji olejowej forscanem ( dwa pidy sie zerują OILCH_DST i OIL_DIL) zaraz po wypalaniu, powrót do domu ( dostałem mega głupawy) ostry but przez jakies 25km - każde ruszenie ze świateł prawie do odcinki, + na krajówce 210km na 5 biegu przez jakies 5km, zajechalem pod dom - z ciekawosci forscan. PM_ACC 0.38 !! PM_ACC_DSD 0.38!! PM_GEN 1.48. Teraz ten sam powrót po skasowaniu inspekcji, z tym że mniej agresywnie bez 210km/h = PM_ACC 2.78 PM_ACC_DSD 2.78 PM_GEN 1.60 Sam bym w to nie uwierzył gdybym tego nie obserwował. Zjawisko 0/1 - od razu natychmiastowo po kasacji inspekcji - wiec temp nie mia nic do tego bo to bylo w tym samym miesiacu. |
Autor: | darrecki [ So, 16 mar 2019, 09:42 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Przy agresywnej jeździe czujniki głupieją, ja po strojeniu i testowaniu potem na drodze też miałem dziwne wskazania. Jedno wypalanie po dziwnie długim przebiegu, drugie krótkim. Sytuacja powtórzyła się w tam roku po wyłączeniu EGR i hamowni, ale po powrocie do normalności wszystko również wróciło do normy. |
Autor: | popielasty [ Śr, 20 mar 2019, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Już jakiś czas temu zacząłem prowadzić sobie mały dziennik z cyklami wypalań, wygląda mniej więcej tak: DPF_DZIENNIK.PNG Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie co można dodać do statystyk to śmiało pisać. Ostatnie dni cieplejsze, widać u mnie trend, że teraz to PM_ACC/PM_ACC_DSD inicjuje wypalanie, czego nie było zimą, kiedy to PM_GEN zawsze inicjował. Wychodzi na to, że temperatura powietrza może mieć spory wpływ na PM_ACC/PM_ACC_DSD, w efekcie na długości cykli... To by z kolei tłumaczyło, dlaczego w przypadku kiedy miałem przytkany DPF i jeździłem z zaślepionym EGR ratowało mi tyłek. Przy odślepionym EGR PM_ACC_DSD szybko rosło i rzadko (bardzo mało) spadało w dół co skutkowało wypalaniem DPF co 50-60km... Przy zaślepionym za to często było tak, że spokojna jazda potrafiła mi zbić PM_ACC_DSD sporo niżej i dzięki temu miałem te cykle jeszcze w miarę normalnie. Aktualnie mam EGR odślepiony. Może zaślepię za jakiś czas w celu eksperymentu dodam też nową kolumnę do statystyk. |
Autor: | Pablos [ Śr, 20 mar 2019, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Popielasty, a mógłbyś u siebie sprawdzić to OIL_DIL, jak obiecałeś? Wydaje mi się, że w serwisie mają to podawane w procentach. Ciekawe jakiego interfejsu i programu używają. |
Autor: | popielasty [ Śr, 20 mar 2019, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Pablos, dobrze że przypomniałeś - dzisiaj sobie robiłem screenshoty z Forscana i mam Kod: OIL_DIL: 4.6g OIL_CHG_DIS: 4760km Na bagnecie ledwo ponad stan MAX (może 2mm). Jutro sprawdzę jeszcze jakie inne jednostki da się ustawić przy OIL_DIL. |
Autor: | Pablos [ Śr, 20 mar 2019, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Dzięki Popielasty, widzę, że wartość i stan bagnetu podobnie jak u mnie. Jednostki w wersji na Androida nie mogłem zmienić. Niedługo wymienię olej ale widzę, że ten komunikat, który się u mnie pojawił wcześniej nie miał chyba z tym związku. |
Autor: | popielasty [ Cz, 21 mar 2019, 05:45 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
A u mnie dzisiaj wartości takie trochę loteria z tym OIL_DIL... Wartości faktycznie nie da się zmienić, ale kiedyś była wyrażana w kg a nie g. Zmienili przy jakiejś aktualizacji pewnie. Kod: OIL_DIL: 1.5g
OIL_CHG_DIS: 4821km |
Autor: | Pablos [ Cz, 21 mar 2019, 05:49 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Dlatego nie wiem, czy ten parametr cokolwiek podaje sensownego. No i te jednostki, cholera wie, jak je interpretować. Ale dzięki za sprawdzenie! |
Autor: | popielasty [ Wt, 26 mar 2019, 06:44 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Gdyby ktoś chciał sobie porównywać moje wyniki wypalania ze swoimi to udostępniam arkusz (tylko odczyt): https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 |
Autor: | kapu10 [ Cz, 4 kwi 2019, 11:14 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
26 marca 2019, o 06:44 popielasty napisał(a): Gdyby ktoś chciał sobie porównywać moje wyniki wypalania ze swoimi to udostępniam arkusz (tylko odczyt): https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 Zastanawia mnie dlaczego u ciebie wypala się rzadziej niz u mnie mimo ze ja mam trochę ponad 40tys . u przeważnie wypalanie ok 200km , jazda 70% miasto 30% trasa. |
Autor: | popielasty [ Cz, 4 kwi 2019, 15:11 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
kapu10 a jaki jest Twój styl jazdy? Bo mój raczej spokojny, zgodnie z przepisami. Średnio dziennie 20km po drogach wiejskich, 20km trasy S8 (ale jeżdżę max 110km/h), 10km miasto z korkami. Agresywna jazda albo z dużymi prędkościami skraca interwały, bo obciążenie silnika jest duże i generuje duże zadymienie... |
Autor: | kapu10 [ Pt, 5 kwi 2019, 08:34 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Raczej spokojna , zdarza mi się docisnąć w mieście od świateł do świateł ale sporadycznie gdy sytuacja tego wymaga . Co dzień rano 25km po wiejsko/miejskich. i pare razy do roku długie trasy po autostradach głownie.... |
Autor: | popielasty [ Pt, 5 kwi 2019, 08:45 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
kapu10, musiałbyś dostarczyć trochę danych z Forscana żeby to jakoś porównać / ocenić / wyjaśnić... |
Autor: | Michał [ Pt, 5 kwi 2019, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Czy ten PM_ACC nie jest za wysoki? |
Autor: | skwieradee [ So, 6 kwi 2019, 01:30 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Nie wiem czy za wysoki ale u mnie max jaki widziałem to 5.5 g/l. U ciebie pokazuje procentowo |
Autor: | popielasty [ So, 6 kwi 2019, 07:40 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Zmień jednostki na g/l. |
Autor: | durin90 [ N, 7 kwi 2019, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
W wartości procentowej to potrafi polecieć i do 150% zanim DPF zacznie się wypalać. g/l trochę więcej mówi, bo bodaj ponad 5 już powinno zacząć wypalać jak tylko warunki złapie. Powyżej 8 bodaj już coś krzyczy, że trzeba wypalić. |
Autor: | darrecki [ Pn, 8 kwi 2019, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
250% będąc dokładnym, aczkolwiek mowa o PM_GEN a nie PM_ACC. Ta druga wartość domyślnie ustawia się na gramy |
Autor: | Piotr8181 [ Cz, 18 kwi 2019, 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
14 stycznia 2019, o 13:27 NocnySokol napisał(a): Robilem ostatnio trase ponad 1500km. Wypalanie zalaczylo sie przynajmniej 7 razy wiec mozna srednio przyjac co 200km, ale nie zawsze Raz zauwazylem po 140 a raz po 220. Przy wypalaniu Tak jak piszecie kontrolka silnika na ekranie nie jest podswietlona na niebiesko, e-eloop sie nie laduje i start/stop pokazuje niegotowy. Oczywiscie ikonki aku i AC wtedy podswietlone na niebiesko, bo jesli jedna z nich nie jest to tez pokazuje not ready. No i spalanie podskoczy o 0.2-0.3. Nie widze sensu 'butowac' go powyzej 3tys jak niektorzy pisza, nie widzialem takich zalecen. Poki co zero problemow, zrobione 40tys, olej wymieniany co 20. macenty - masz 210km po sofcie i wycieciu dpfa? Chodzi o kontrolkę silnika na Eloopie ? czy inną ? |
Autor: | Gregolo [ Cz, 18 kwi 2019, 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Mam pytanie związane z tym upgrade PCM ostatnim - czy ten upgrade nadpisuje wszystko w PCM, nawet związane z dpf? Tzn .. założmy że nie bylem na tej akcji związanej z dpf ( 2016 kwiecień czy październik.. jakos tak) to jak teraz pojade na ten ostatni upgrade softwaru, to juz w nim będą się zawierały poprzednie poprawki??. Głownie o dpf mi chodzi bo sie ku..e.. sko długo wypala. |
Autor: | popielasty [ Cz, 18 kwi 2019, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Moim zdaniem tak. Najnowszy soft powinien zawierać wszystkie poprzednie poprawki. Nawet jeśli nie byłeś w ASO od paru lat, to przy wizycie powinni zrobić Ci wszystkie akcje po kolei. |
Autor: | durin90 [ Pt, 19 kwi 2019, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Jadąc do Polski zauważyłem, że w moim przypadku dpf wypala się znacznie dłużej przy prędkości 140km/h niż przy 70mph. Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk |
Autor: | chmooreck [ So, 20 kwi 2019, 06:25 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Nie prędkość ma znaczenie, a czas i obroty. |
Autor: | popielasty [ So, 20 kwi 2019, 07:09 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
19 kwietnia 2019, o 21:23 durin90 napisał(a): Jadąc do Polski zauważyłem, że w moim przypadku dpf wypala się znacznie dłużej przy prędkości 140km/h niż przy 70mph. Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk To potwierdza to co pisałem. Przy dużej prędkości masz duże obciążenie silnika (LOAD) i przez to wytwarzasz więcej sadzy. Prawda jest taka, że nie da się naturalnie (na fabrycznym sofcie) wytworzyć aż takiej temperatury, żeby DPF się wypalał "sam" bez dotrysku paliwa trzeba się z tym pogodzić. Ja dalej będę utrzymywał, że zakres 2200-2500 RPM na 4 lub 5 biegu to optimum. Moim zdaniem nie powinno się też wypalać na nadbiegu (6 bieg). Ja po prostu redukuje o 1 w dół względem automatu. |
Autor: | czakilbn [ So, 20 kwi 2019, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Witam. Dzisiaj miałem względną przyjemność pojechać na zmianę mapy.... Jednak stała się rzecz dość dziwna, bo samochód wypluł raptem 125KM i 300 Nam. Wykres był jakąś totalną abstrakcją. Jednak zdecydowałem się na kontynuację zabiegu... Z nową mapą pokazało 145KM i 350Nm. EGT ustawione na max 840°C.... Ludzie z zakładu stwierdzili jednogłośnie, że to przez zapchany DPF. Jednak mam pewne wątpliwości. Diagnostyka nie pokazała żadnego błędu z silnika lub DPF. Zasugerowano mi wymianę lub usunięcie i ponowne strojenie. Super, tylko ja tak naprawdę nie czuję spadku mocy (jak się muli to wiem, że się wypala i kontynuuję jazdę). Czy mają rację? Czy po prostu poszli po najniższej linii oporu i zwalili winę na DPF bo tak łatwiej? |
Autor: | Gregolo [ Pn, 22 kwi 2019, 10:22 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
no tak..., ale to bezsens kompletny.. po to mamy 6 sty bieg i elastyczny (niby) silnik diesla żeby go wrzucić i jechać sobie wygodnie długą trasę, a nie pilnować jak się wypalanie włączy i zbijać bieg/prędkość - przecież to jakaś paranoja.. Nie sądzę też żeby obciążenie silnika aż tak się różniło między 6 bieg/140km/h a 5 bieg/110km/h żeby to produkowało aż tyyle sadzy ., co się filtr wypala 2x dłużej. Ktoś poprostu kto to zaprogramował powinien się rozpędzić i w ściane głową j....ć Wychodzi na to że to auto się do niczego nie nadaje.. => krótkie odcinki miejskie nie bo dpf, długie trasy też nie bo dpf... A patrząc nonstop w pidy, albo oznaki wypalania podczas długiej podróży można się nerwicy nabawić, nie mówię już o przyjemności z jazdy. |
Autor: | niebezpieczny [ Pn, 22 kwi 2019, 13:55 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Dlatego ja mam to daleko w d... zapinam 6 bieg i jade nie patrzac na DPF. |
Autor: | Pablos [ Pn, 22 kwi 2019, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Też nie rozumiem jaki ma mieć sens zbijanie biegu. Owszem jeśli się bardzo szybko jedzie i mamy obroty ponad 3000 to faktycznie DPF przestaje się wypalać. Ale wystarczy prędkość autostradowa i te 2000-2500 i wszystko ładnie działa. Wydaje mi się, że przy dużym obciążeniu silnika więcej sadzy się generuje niż wypala i stąd regeneracja nie ma sensu. Dopiero optymalne obroty, według mnie bez względu na bieg, pozwalają na w miarę szybkie wypalenie filtra. Jak dla mnie działa to ok, nie ma sensu tego tak skrupulatnie kontrolować. Według mnie jeździć i się nie przejmować, chyba, że ktoś lubi |
Autor: | skwieradee [ Wt, 23 kwi 2019, 01:26 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
22 kwietnia 2019, o 11:22 Gregolo napisał(a): no tak..., ale to bezsens kompletny.. po to mamy 6 sty bieg i elastyczny (niby) silnik diesla żeby go wrzucić i jechać sobie wygodnie długą trasę, a nie pilnować jak się wypalanie włączy i zbijać bieg/prędkość - przecież to jakaś paranoja.. Nie sądzę też żeby obciążenie silnika aż tak się różniło między 6 bieg/140km/h a 5 bieg/110km/h żeby to produkowało aż tyyle sadzy ., co się filtr wypala 2x dłużej. Ktoś poprostu kto to zaprogramował powinien się rozpędzić i w ściane głową j....ć Wychodzi na to że to auto się do niczego nie nadaje.. => krótkie odcinki miejskie nie bo dpf, długie trasy też nie bo dpf... A patrząc nonstop w pidy, albo oznaki wypalania podczas długiej podróży można się nerwicy nabawić, nie mówię już o przyjemności z jazdy. Moim zdaniem bardzo ok na krótki odcinki jak na diesla oczywiście bo częste wypalanie (praktycznie do 0) ale za to krótkie i po mieście interwały dłuższe niż po autostradzie |
Autor: | popielasty [ Wt, 23 kwi 2019, 04:55 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
20 kwietnia 2019, o 23:43 czakilbn napisał(a): Witam. Dzisiaj miałem względną przyjemność pojechać na zmianę mapy.... Jednak stała się rzecz dość dziwna, bo samochód wypluł raptem 125KM i 300 Nam. Wykres był jakąś totalną abstrakcją. Jednak zdecydowałem się na kontynuację zabiegu... Z nową mapą pokazało 145KM i 350Nm. EGT ustawione na max 840°C.... Ludzie z zakładu stwierdzili jednogłośnie, że to przez zapchany DPF. Jednak mam pewne wątpliwości. Diagnostyka nie pokazała żadnego błędu z silnika lub DPF. Zasugerowano mi wymianę lub usunięcie i ponowne strojenie. Super, tylko ja tak naprawdę nie czuję spadku mocy (jak się muli to wiem, że się wypala i kontynuuję jazdę). Czy mają rację? Czy po prostu poszli po najniższej linii oporu i zwalili winę na DPF bo tak łatwiej? Jaki przebieg masz i którą wersję 150KM czy 175KM? U mnie DPF był przytkany, po czyszczeniu nic się nie zmieniło w kwestii mocy. Tutaj masz moje wykresy: viewtopic.php?p=322587#p322587 - nie sądzę więc, że masz problem przez DPF. Najlepiej określić jego zapełnienie przez kontrolę co ile się wypala lub odczyt PM_ACC_DSD. Co do wypalania, oczywiście możecie w ogóle nie zwracać na to uwagi, tylko że jaki będzie tego skutek wiemy wszyscy - wypalanie będzie trwało dłużej, więcej ropy będzie lane, bardziej rozrzedzony olej. Ja Wam podsuwam informację, jak jest sposób na najszybsze wypalenie uwierzcie, że nie obserwuję tego procesu bo lubię, tylko po to żeby podzielić się z Wami optymalnymi warunkami |
Strona 7 z 39 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |