Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Obsługa fltra DPF
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=46&t=702
Strona 7 z 39

Autor:  Gregolo [ Cz, 14 mar 2019, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

14 marca 2019, o 20:36 popielasty napisał(a):
Trudno uwierzyć, że zmiana oleju i restart tych parametrów mógł wpłynąć na to..

A jednak. obserwowalem ostatnio caly czas tą świętą trójcę. Dodam że przed skasowaniem inspekcji olejowej forscanem ( dwa pidy sie zerują OILCH_DST i OIL_DIL) zaraz po wypalaniu, powrót do domu ( dostałem mega głupawy) ostry but przez jakies 25km - każde ruszenie ze świateł prawie do odcinki, + na krajówce 210km na 5 biegu przez jakies 5km, zajechalem pod dom - z ciekawosci forscan. PM_ACC 0.38 !! PM_ACC_DSD 0.38!! PM_GEN 1.48.
Teraz ten sam powrót po skasowaniu inspekcji, z tym że mniej agresywnie bez 210km/h = PM_ACC 2.78 PM_ACC_DSD 2.78 PM_GEN 1.60
Sam bym w to nie uwierzył gdybym tego nie obserwował.
Zjawisko 0/1 - od razu natychmiastowo po kasacji inspekcji - wiec temp nie mia nic do tego bo to bylo w tym samym miesiacu.

Autor:  darrecki [ So, 16 mar 2019, 09:42 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Przy agresywnej jeździe czujniki głupieją, ja po strojeniu i testowaniu potem na drodze też miałem dziwne wskazania. Jedno wypalanie po dziwnie długim przebiegu, drugie krótkim. Sytuacja powtórzyła się w tam roku po wyłączeniu EGR i hamowni, ale po powrocie do normalności wszystko również wróciło do normy.

Autor:  popielasty [ Śr, 20 mar 2019, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Już jakiś czas temu zacząłem prowadzić sobie mały dziennik z cyklami wypalań, wygląda mniej więcej tak:

DPF_DZIENNIK.PNG

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie co można dodać do statystyk to śmiało pisać. Ostatnie dni cieplejsze, widać u mnie trend, że teraz to PM_ACC/PM_ACC_DSD inicjuje wypalanie, czego nie było zimą, kiedy to PM_GEN zawsze inicjował. Wychodzi na to, że temperatura powietrza może mieć spory wpływ na PM_ACC/PM_ACC_DSD, w efekcie na długości cykli... To by z kolei tłumaczyło, dlaczego w przypadku kiedy miałem przytkany DPF i jeździłem z zaślepionym EGR ratowało mi tyłek. Przy odślepionym EGR PM_ACC_DSD szybko rosło i rzadko (bardzo mało) spadało w dół co skutkowało wypalaniem DPF co 50-60km... Przy zaślepionym za to często było tak, że spokojna jazda potrafiła mi zbić PM_ACC_DSD sporo niżej i dzięki temu miałem te cykle jeszcze w miarę normalnie.

Aktualnie mam EGR odślepiony. Może zaślepię za jakiś czas w celu eksperymentu ;) dodam też nową kolumnę do statystyk.

Autor:  Pablos [ Śr, 20 mar 2019, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Popielasty, a mógłbyś u siebie sprawdzić to OIL_DIL, jak obiecałeś? :wink:
Wydaje mi się, że w serwisie mają to podawane w procentach. Ciekawe jakiego interfejsu i programu używają.

Autor:  popielasty [ Śr, 20 mar 2019, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Pablos, dobrze że przypomniałeś - dzisiaj sobie robiłem screenshoty z Forscana i mam :)

Kod:
OIL_DIL:     4.6g
OIL_CHG_DIS: 4760km


Na bagnecie ledwo ponad stan MAX (może 2mm). Jutro sprawdzę jeszcze jakie inne jednostki da się ustawić przy OIL_DIL.

Autor:  Pablos [ Śr, 20 mar 2019, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Dzięki Popielasty, widzę, że wartość i stan bagnetu podobnie jak u mnie. Jednostki w wersji na Androida nie mogłem zmienić. Niedługo wymienię olej ale widzę, że ten komunikat, który się u mnie pojawił wcześniej nie miał chyba z tym związku.

Autor:  popielasty [ Cz, 21 mar 2019, 05:45 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

A u mnie dzisiaj wartości takie :) trochę loteria z tym OIL_DIL... Wartości faktycznie nie da się zmienić, ale kiedyś była wyrażana w kg a nie g. Zmienili przy jakiejś aktualizacji pewnie.

Kod:
OIL_DIL:     1.5g
OIL_CHG_DIS: 4821km

Autor:  Pablos [ Cz, 21 mar 2019, 05:49 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Dlatego nie wiem, czy ten parametr cokolwiek podaje sensownego. No i te jednostki, cholera wie, jak je interpretować.
Ale dzięki za sprawdzenie!

Autor:  popielasty [ Wt, 26 mar 2019, 06:44 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Gdyby ktoś chciał sobie porównywać moje wyniki wypalania ze swoimi to udostępniam arkusz (tylko odczyt): https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Autor:  kapu10 [ Cz, 4 kwi 2019, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

26 marca 2019, o 06:44 popielasty napisał(a):
Gdyby ktoś chciał sobie porównywać moje wyniki wypalania ze swoimi to udostępniam arkusz (tylko odczyt): https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0


Zastanawia mnie dlaczego u ciebie wypala się rzadziej niz u mnie mimo ze ja mam trochę ponad 40tys . u przeważnie wypalanie ok 200km , jazda 70% miasto 30% trasa.

Autor:  popielasty [ Cz, 4 kwi 2019, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

kapu10 a jaki jest Twój styl jazdy? Bo mój raczej spokojny, zgodnie z przepisami. Średnio dziennie 20km po drogach wiejskich, 20km trasy S8 (ale jeżdżę max 110km/h), 10km miasto z korkami. Agresywna jazda albo z dużymi prędkościami skraca interwały, bo obciążenie silnika jest duże i generuje duże zadymienie...

Autor:  kapu10 [ Pt, 5 kwi 2019, 08:34 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Raczej spokojna , zdarza mi się docisnąć w mieście od świateł do świateł ale sporadycznie gdy sytuacja tego wymaga :). Co dzień rano 25km po wiejsko/miejskich. i pare razy do roku długie trasy po autostradach głownie....

Autor:  popielasty [ Pt, 5 kwi 2019, 08:45 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

kapu10, musiałbyś dostarczyć trochę danych z Forscana żeby to jakoś porównać / ocenić / wyjaśnić...

Autor:  Michał [ Pt, 5 kwi 2019, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Czy ten PM_ACC nie jest za wysoki?

Obrazek

Autor:  skwieradee [ So, 6 kwi 2019, 01:30 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Nie wiem czy za wysoki ale u mnie max jaki widziałem to 5.5 g/l. U ciebie pokazuje procentowo

Autor:  popielasty [ So, 6 kwi 2019, 07:40 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Zmień jednostki na g/l.

Autor:  durin90 [ N, 7 kwi 2019, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

W wartości procentowej to potrafi polecieć i do 150% zanim DPF zacznie się wypalać.
g/l trochę więcej mówi, bo bodaj ponad 5 już powinno zacząć wypalać jak tylko warunki złapie.
Powyżej 8 bodaj już coś krzyczy, że trzeba wypalić.

Autor:  darrecki [ Pn, 8 kwi 2019, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

250% będąc dokładnym, aczkolwiek mowa o PM_GEN a nie PM_ACC.
Ta druga wartość domyślnie ustawia się na gramy

Autor:  Piotr8181 [ Cz, 18 kwi 2019, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

14 stycznia 2019, o 13:27 NocnySokol napisał(a):
Robilem ostatnio trase ponad 1500km. Wypalanie zalaczylo sie przynajmniej 7 razy wiec mozna srednio przyjac co 200km, ale nie zawsze Raz zauwazylem po 140 a raz po 220.
Przy wypalaniu Tak jak piszecie kontrolka silnika na ekranie nie jest podswietlona na niebiesko, e-eloop sie nie laduje i start/stop pokazuje niegotowy. Oczywiscie ikonki aku i AC wtedy podswietlone na niebiesko, bo jesli jedna z nich nie jest to tez pokazuje not ready.
No i spalanie podskoczy o 0.2-0.3.
Nie widze sensu 'butowac' go powyzej 3tys jak niektorzy pisza, nie widzialem takich zalecen.

Poki co zero problemow, zrobione 40tys, olej wymieniany co 20.

macenty - masz 210km po sofcie i wycieciu dpfa?


Chodzi o kontrolkę silnika na Eloopie ? czy inną ?

Autor:  Gregolo [ Cz, 18 kwi 2019, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Mam pytanie związane z tym upgrade PCM ostatnim - czy ten upgrade nadpisuje wszystko w PCM, nawet związane z dpf? Tzn .. założmy że nie bylem na tej akcji związanej z dpf ( 2016 kwiecień czy październik.. jakos tak) to jak teraz pojade na ten ostatni upgrade softwaru, to juz w nim będą się zawierały poprzednie poprawki??. Głownie o dpf mi chodzi bo sie ku..e.. sko długo wypala.

Autor:  popielasty [ Cz, 18 kwi 2019, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Moim zdaniem tak. Najnowszy soft powinien zawierać wszystkie poprzednie poprawki. Nawet jeśli nie byłeś w ASO od paru lat, to przy wizycie powinni zrobić Ci wszystkie akcje po kolei.

Autor:  durin90 [ Pt, 19 kwi 2019, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Jadąc do Polski zauważyłem, że w moim przypadku dpf wypala się znacznie dłużej przy prędkości 140km/h niż przy 70mph.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk

Autor:  chmooreck [ So, 20 kwi 2019, 06:25 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Nie prędkość ma znaczenie, a czas i obroty.

Autor:  popielasty [ So, 20 kwi 2019, 07:09 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

19 kwietnia 2019, o 21:23 durin90 napisał(a):
Jadąc do Polski zauważyłem, że w moim przypadku dpf wypala się znacznie dłużej przy prędkości 140km/h niż przy 70mph.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


To potwierdza to co pisałem. Przy dużej prędkości masz duże obciążenie silnika (LOAD) i przez to wytwarzasz więcej sadzy. Prawda jest taka, że nie da się naturalnie (na fabrycznym sofcie) wytworzyć aż takiej temperatury, żeby DPF się wypalał "sam" bez dotrysku paliwa :) trzeba się z tym pogodzić. Ja dalej będę utrzymywał, że zakres 2200-2500 RPM na 4 lub 5 biegu to optimum. Moim zdaniem nie powinno się też wypalać na nadbiegu (6 bieg). Ja po prostu redukuje o 1 w dół względem automatu.

Autor:  czakilbn [ So, 20 kwi 2019, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Witam. Dzisiaj miałem względną przyjemność pojechać na zmianę mapy.... Jednak stała się rzecz dość dziwna, bo samochód wypluł raptem 125KM i 300 Nam. Wykres był jakąś totalną abstrakcją. Jednak zdecydowałem się na kontynuację zabiegu... Z nową mapą pokazało 145KM i 350Nm. EGT ustawione na max 840°C.... Ludzie z zakładu stwierdzili jednogłośnie, że to przez zapchany DPF. Jednak mam pewne wątpliwości. Diagnostyka nie pokazała żadnego błędu z silnika lub DPF. Zasugerowano mi wymianę lub usunięcie i ponowne strojenie. Super, tylko ja tak naprawdę nie czuję spadku mocy (jak się muli to wiem, że się wypala i kontynuuję jazdę). Czy mają rację? Czy po prostu poszli po najniższej linii oporu i zwalili winę na DPF bo tak łatwiej?

Autor:  Gregolo [ Pn, 22 kwi 2019, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

no tak..., ale to bezsens kompletny.. po to mamy 6 sty bieg i elastyczny (niby) silnik diesla żeby go wrzucić i jechać sobie wygodnie długą trasę, a nie pilnować jak się wypalanie włączy i zbijać bieg/prędkość - przecież to jakaś paranoja..
Nie sądzę też żeby obciążenie silnika aż tak się różniło między 6 bieg/140km/h a 5 bieg/110km/h żeby to produkowało aż tyyle sadzy ., co się filtr wypala 2x dłużej.
Ktoś poprostu kto to zaprogramował powinien się rozpędzić i w ściane głową j....ć :mur:
Wychodzi na to że to auto się do niczego nie nadaje.. => krótkie odcinki miejskie nie bo dpf, długie trasy też nie bo dpf...
A patrząc nonstop w pidy, albo oznaki wypalania podczas długiej podróży można się nerwicy nabawić, nie mówię już o przyjemności z jazdy.

Autor:  niebezpieczny [ Pn, 22 kwi 2019, 13:55 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Dlatego ja mam to daleko w d... zapinam 6 bieg i jade nie patrzac na DPF.

Autor:  Pablos [ Pn, 22 kwi 2019, 14:20 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Też nie rozumiem jaki ma mieć sens zbijanie biegu. Owszem jeśli się bardzo szybko jedzie i mamy obroty ponad 3000 to faktycznie DPF przestaje się wypalać. Ale wystarczy prędkość autostradowa i te 2000-2500 i wszystko ładnie działa. Wydaje mi się, że przy dużym obciążeniu silnika więcej sadzy się generuje niż wypala i stąd regeneracja nie ma sensu. Dopiero optymalne obroty, według mnie bez względu na bieg, pozwalają na w miarę szybkie wypalenie filtra. Jak dla mnie działa to ok, nie ma sensu tego tak skrupulatnie kontrolować. Według mnie jeździć i się nie przejmować, chyba, że ktoś lubi :wink:

Autor:  skwieradee [ Wt, 23 kwi 2019, 01:26 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

22 kwietnia 2019, o 11:22 Gregolo napisał(a):
no tak..., ale to bezsens kompletny.. po to mamy 6 sty bieg i elastyczny (niby) silnik diesla żeby go wrzucić i jechać sobie wygodnie długą trasę, a nie pilnować jak się wypalanie włączy i zbijać bieg/prędkość - przecież to jakaś paranoja..
Nie sądzę też żeby obciążenie silnika aż tak się różniło między 6 bieg/140km/h a 5 bieg/110km/h żeby to produkowało aż tyyle sadzy ., co się filtr wypala 2x dłużej.
Ktoś poprostu kto to zaprogramował powinien się rozpędzić i w ściane głową j....ć :mur:
Wychodzi na to że to auto się do niczego nie nadaje.. => krótkie odcinki miejskie nie bo dpf, długie trasy też nie bo dpf...
A patrząc nonstop w pidy, albo oznaki wypalania podczas długiej podróży można się nerwicy nabawić, nie mówię już o przyjemności z jazdy.


Moim zdaniem bardzo ok na krótki odcinki jak na diesla oczywiście bo częste wypalanie (praktycznie do 0) ale za to krótkie i po mieście interwały dłuższe niż po autostradzie

Autor:  popielasty [ Wt, 23 kwi 2019, 04:55 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

20 kwietnia 2019, o 23:43 czakilbn napisał(a):
Witam. Dzisiaj miałem względną przyjemność pojechać na zmianę mapy.... Jednak stała się rzecz dość dziwna, bo samochód wypluł raptem 125KM i 300 Nam. Wykres był jakąś totalną abstrakcją. Jednak zdecydowałem się na kontynuację zabiegu... Z nową mapą pokazało 145KM i 350Nm. EGT ustawione na max 840°C.... Ludzie z zakładu stwierdzili jednogłośnie, że to przez zapchany DPF. Jednak mam pewne wątpliwości. Diagnostyka nie pokazała żadnego błędu z silnika lub DPF. Zasugerowano mi wymianę lub usunięcie i ponowne strojenie. Super, tylko ja tak naprawdę nie czuję spadku mocy (jak się muli to wiem, że się wypala i kontynuuję jazdę). Czy mają rację? Czy po prostu poszli po najniższej linii oporu i zwalili winę na DPF bo tak łatwiej?


Jaki przebieg masz i którą wersję 150KM czy 175KM? U mnie DPF był przytkany, po czyszczeniu nic się nie zmieniło w kwestii mocy. Tutaj masz moje wykresy: viewtopic.php?p=322587#p322587 - nie sądzę więc, że masz problem przez DPF. Najlepiej określić jego zapełnienie przez kontrolę co ile się wypala lub odczyt PM_ACC_DSD.

Co do wypalania, oczywiście możecie w ogóle nie zwracać na to uwagi, tylko że jaki będzie tego skutek wiemy wszyscy - wypalanie będzie trwało dłużej, więcej ropy będzie lane, bardziej rozrzedzony olej. Ja Wam podsuwam informację, jak jest sposób na najszybsze wypalenie :) uwierzcie, że nie obserwuję tego procesu bo lubię, tylko po to żeby podzielić się z Wami optymalnymi warunkami :)

Strona 7 z 39 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/