Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 12:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2019, 19:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
no i chwała Ci za to. Ja tylko ogólnie wylewam żale na to ustrojswo dpf -owe w naszych dieslach. Po prostu nie lubię nie toleruję rzeczy niedorzecznych. na 5bieg/ 110km/h exhtemp 500-520stC , 6bieg 140-150 km/h ponad 600st C cały czas - i wypalanie trwa 2x dłużej. Przecież tak na prostą logikę w wyższej temp sie wszystko lepiej spala co sie ma spalić.... to tego dymu musiałby walić nie wiem ile więcej żeby nienadążał wypalać.
Po za tym przez spory kawałek czasu obserwowałem intensywnie te pidy, również podczas dłuższych podróży, i co tam się dzieje to jest jakiś chaos, jakby strzelały w ciemno tymi wartościami.
Stąd podtrzymuję że jest to nierzetelnie na odpierdol zaprogramowany proces/.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2019, 23:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.02.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
23 kwietnia 2019, o 05:55 popielasty napisał(a):
20 kwietnia 2019, o 23:43 czakilbn napisał(a):
Witam. Dzisiaj miałem względną przyjemność pojechać na zmianę mapy.... Jednak stała się rzecz dość dziwna, bo samochód wypluł raptem 125KM i 300 Nam. Wykres był jakąś totalną abstrakcją. Jednak zdecydowałem się na kontynuację zabiegu... Z nową mapą pokazało 145KM i 350Nm. EGT ustawione na max 840°C.... Ludzie z zakładu stwierdzili jednogłośnie, że to przez zapchany DPF. Jednak mam pewne wątpliwości. Diagnostyka nie pokazała żadnego błędu z silnika lub DPF. Zasugerowano mi wymianę lub usunięcie i ponowne strojenie. Super, tylko ja tak naprawdę nie czuję spadku mocy (jak się muli to wiem, że się wypala i kontynuuję jazdę). Czy mają rację? Czy po prostu poszli po najniższej linii oporu i zwalili winę na DPF bo tak łatwiej?


Jaki przebieg masz i którą wersję 150KM czy 175KM? U mnie DPF był przytkany, po czyszczeniu nic się nie zmieniło w kwestii mocy. Tutaj masz moje wykresy: viewtopic.php?p=322587#p322587 - nie sądzę więc, że masz problem przez DPF. Najlepiej określić jego zapełnienie przez kontrolę co ile się wypala lub odczyt PM_ACC_DSD.

Co do wypalania, oczywiście możecie w ogóle nie zwracać na to uwagi, tylko że jaki będzie tego skutek wiemy wszyscy - wypalanie będzie trwało dłużej, więcej ropy będzie lane, bardziej rozrzedzony olej. Ja Wam podsuwam informację, jak jest sposób na najszybsze wypalenie :) uwierzcie, że nie obserwuję tego procesu bo lubię, tylko po to żeby podzielić się z Wami optymalnymi warunkami :)


150KM, a wypala się mniej więcej co 250 km więc chyba nie najgorzej...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 06:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli jesteś pewien tego interwału, to filtr jest czysty i nie ma w nim co szukać przyczyn problemu. Generalnie masz podobny % ubytek mocy co u mnie ;) u mnie turbo nie dmucha jak trzeba, także chyba na tym się trzeba skupić.

Gregolo wczoraj nie bardzo miałem możliwości na testy, ale LOAD na 6 biegu i stałej prędkości był większy niż po redukcji na 5 bieg... Ale to jeszcze potwierdzę jak będę w trasie gdzieś leciał, bo to było tak na szybko na trasie Łazienkowskiej, ciężkie warunki do testów bo co chwilę pod górę i w dół. Ja tak napisałem o tej redukcji, bo w sumie zazwyczaj DPF wypalam gdzieś na krajówce czy obrzeżach miast, ewentualnie trasie typu Toruńska, tam ciężko byłoby jechać na 6 biegu i utrzymać 2500RPM, więc mocno zasugerowałem wypalanie w moich warunkach, może niepotrzebnie ;) generalnie trzymajcie się tego zakresu 2200-2500RPM... Ja tam się już utwierdziłem w tym, że nie ważne jak pałujesz silnik i tak paliwo musi być dotryskiwane przy wypalaniu, a taki zakres jest optymalny - to info znalazłem gdzieś na forum Audi od gościa który pracuje przy tworzeniu oprogramowania do silników samochodowych w Audi, powyżej tych obrotów w CR staje się niemożliwe dotryskiwanie paliwa w tej fazie wydalania spalin i proces jest ułomny, może trwać zbyt długo bo nie podawane jest paliwo i nie wypalana jest sadza. Za niskie obroty z kolei powodują, że trzeba dużo tego paliwa lać.

Wczoraj miałem najgorszy cykl wypalania od dawien dawna :) https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Standardowo, po rozpoczęciu wypalania PM_ACC_DSD spadło do niskich wartości po ok 1,5-2km jazdy przy 2200-2500RPM. Wypalanie przerwane pod pracą "cykl przerwany przy 204862, wartości 2,37/0,32/2,71", następnie wznowiony po 2 km stania w korku (szybko się nagrzewają te nasze autka, to trzeba im przyznać) "po wznowieniu wypalania przy 204864 wartości 0,15/0,14/2,78" - widać że PM_ACC zsynchronizowało się w dół do PM_ACC_DSD, natomiast PM_GEN długo nie spadało, dopiero po jakiś 2-3 minutach od wznowienia wypalania zaczęło spadać w korku - czyli podczas praktycznie postoju (kiedy regeneracja była wyłączona przez postój - REG_REQ_A OFF, jak ruszałem od razu była ON, postój od razu OFF, ale PM_GEN cały czas dość liniowo sobie spadało [ok 0,01-0,02 na sekundę]). To ponownie potwierdza, że PM_GEN jest liczone w oparciu o czas, a nie jakieś odczyty z czujników czy coś. Jednak złe jest to, że paliwo cały czas jest dotryskiwane i tu wydaje mi się, że to forma prewencji - z odczytów różnicy ciśnień filtr jest już pusty i wyczyszczony (PM_ACC_DSD i DP_DPF), ale i tak jest lane dodatkowe paliwo przez ten czas kiedy spada PM_GEN... Więc nawet podczas tej fazy warto zachować te optymalne obroty.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 17:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ale czasem tych optymalnych obrotów się nie da utrzymać, jak np wjedziesz do miasta. a jazda na 2 biegu jest ciezko utrzymac obroty 2200 bo drogi nierowne i auto poszarpuje(noga na gazie, wiadomo). Co do zrzucania z 6 tego biegu, ja nie neguje wcale że to pomaga, może i jest engine LOAD mniejszy, ale no bez jaj nie może być aaż takiej różnicy w produkcji dymu, nie wierze w to. Najlepiej chyba to olać, wymieniać oliwę co max 10k i tyle. To jedyny sposób aby się cieszyć tym dieslem.
jak jabym miał cykle po 15km wypalanie, to bym był szczęśliwy. u mnie najmniej 25km a czasem i 35km i więcej, gdy przerwę proces.
Ogólnie jestem umówiony na ten upgrade PCM za miesiąc (pierwszy wolny termin... haha.. mają co robić z tymi madziami w serwisach :P) i zobacze jak wtedy będzie , bo też jestem przekonany że od połowy regenu, ecu wypala czysty już filtr.
Np. kiedyś tak 7 km przed domem zaczął się regen, no i wiadomo przerwałem, rano odpalam, zatrzymuję się na pierwszych światłach - silnik jeszcze zimny więc nie wznowił jeszcze procesu, i prosze :
Screenshot_20190305-123605-640x360.png
DP_DPF na jałowym - wszystko w temacie.
jak update PCM nie pomoże to wtedy pranie DPF => FCM.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 19:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Takie tam z trasy od prawie Wrocławia do granicy Austryjackiej.

Jazda przepisowa, bo jeździłem po czeskich wioskach. Obrazek

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 19:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
durin90 prałeś DPFa |??? czy to wynik tylko po update PCM ?
Ja takich dystansów pewnie nigdy nie osiągne między regeneracjami, po mam grube podeszwy w butach :D - no chyba że przy następnej wizycie w northampton ( po updacie softu ) wyłącze EGR - co jest wysoce prawdopodobne.
Ale jakby było ponad 200, i regen ok 12 km - to dla mnie git.
Aktualnie regen 140-160 km , i trwa 25-35km :facepalm:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 20:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Nie. Generalnie to dystans taki, bo moja prędkość rzadko przekraczała 100

Normalnie dystans 200-250, a po Polsce to w ogóle 170 :D

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 20:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 kwietnia 2019, o 18:58 Gregolo napisał(a):
DP_DPF na jałowym - wszystko w temacie.




PM_ACC_DSD 0,64 - filtr pusty :) tak jak piszesz. Ale pozostaje PM_GEN który spada liniowo, pewnie tak na wszelki wypadek. Zrób ten update, ja nie widzę innej możliwości, to musi być PCM.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 21:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
...nie wspominając o temperaturach wydechu. U mnie przy normalnej jeździe w zakresie 100-140 (szybciej po UK nie jeżdżę) w 90% mieści się w przedziale 300-400°C. Wspomniane 600° to może być co najwyżej chwilowo przy wyprzedzaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 23:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Dodam, że zaraz po tym co wkleiłem wyjechałem do Austrii i zaczął wypalać się dpf. 11km przy 130 km/h na autostradzie. Na 5 biegu.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 kwi 2019, 14:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Te 600 stopni chodzilo mi podczas wypalania.
6sty bieg, predkosc 140-150. Trasa do edynburgha.
Taka temp utrzymywala sie przez caly czas
A filtr wypalał sie przez 40 km. Faktycznie z tym PM_ GEN jest tak że spada liniowo, w odnosnie czasu tylko. Bo ani temp wydechu ani rpm ani bieg na ktorym sie jedzie nie robią mu. Z tym że u mnie ewidentnie coś musi być z softem - zgadzam się z popielastym.
Zobaczymy co bedzie po update PCM. Mam tylko nadzieje że magicznie mi się " zbiegiem okoliczności" nic nie wysra.. np turbina po tym ich magicznym ich update, bo ludzie mieli takie ekscesy. Skłaniam się jednak że to faktycznie jakies zbiegi okoliczności, co myślicie???


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 06:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wczoraj dwa cykle wypalania podczas ciągnięcia przyczepy kempingowej. Obydwa wypalania zainicjowało PM_ACC_DSD, PM_GEN dużo niższy. Czyli podczas jazdy z przyczepą większe obciążenie (wysoki LOAD, temp oleju przy 90km/h potrafił skoczyć do 108 stopni), więcej sadzy, większa różnica ciśnień i zainicjowane wypalanie przez parametr mierzący realne zapełnienie. Wypalania co ok 180 km, długość wypalania standardowo krótka (10-12km).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 07:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jeżdżę sobie teraz po Alpach, czasami wjeżdżamy na autostrady austryjackie i niemieckie. Nawet przy 140 gdy zrzuciłem bieg na 5, to wypalanie trwało około 11km.

Po prostu na 6 wypala się co najmniej 2x dłużej.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 14:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
I niech mi ktos powie że to nie bezsens.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 15:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.02.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Dobre wieści jeśli chodzi o moją 6kę. Bylem ponownie na hamowni. Sprawdzono mapę i na rolkach wypluła 185km i 480nm. Więc domyślam się, że to była kwestia zapchanego dpfu.
Czy możecie tak dla nie ogarniętego człowieka napisać jak sprawdzić ( które pidy) pokazują ciśnienie przed i po DPF, albo objaśnić o co kaman z tymi co już były wspomniane. Jakoś tak nie bardzo mogę to zrozumieć.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 04:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam już jakieś uśrednione wyniki po prawie 3 miesiącach obserwacji: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Kod:
Średni interwał cyklu wypalania po 30 cyklach:   228 km
Średnia długość trwania wypalania po 30 cyklach: 11,2 km

Najkrótszy cykl: 163 km
Najdłuższy cykl: 308 km

Najkrótsze wypalanie: 6 km
Najdłuższe wypalanie: 20 km


Wniosek 1 - im zimniej, tym większe interwały ;) prawdopodobnie chodzi tu o temperaturę powietrza zasysanego. Przy zimniejszej temperaturze częściej wyzwalaczem wypalania jest PM_GEN (wzrost dość liniowy). W przypadku wysokiej temperatury otoczenia (tak jak teraz np 25 stopni) interwały znacznie krótsze, wyzwalanie inicjuje zazwyczaj PM_ACC / PM_ACC_DSD (w tym czasie PM_GEN sporo niższe). Rozwiązaniem dobrym na lato będzie zaślepienie EGR. Niebawem planuję zaślepić i pojeździć trochę w celach badawczych :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 13:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja ile razy bym nie sprawdzał to inicjatorem wypalania jest PM_GEN. Pozostałe wartości nie przekraczają "2"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 19:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.02.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Koledzy, czy jeśli mam ciśnienie różnicowe na DPF o wartości wahającej się między 0,5 a 1.3 to jest ok?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 29 maja 2019, 05:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 maja 2019, o 14:41 darrecki napisał(a):
Ja ile razy bym nie sprawdzał to inicjatorem wypalania jest PM_GEN. Pozostałe wartości nie przekraczają "2"


Przy zaslepionym EGR? Jak miałeś przy odślepionym?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 cze 2019, 09:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Już nie pamiętam jak było przed, ale chyba tak samo. Dziś np. Inicjację zapoczątkował PM_GEN przy wartości 5.7, pozostałe PM miały ledwo 0.3.

Mój silnik musi wyjątkowo mało produkować wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń i wypala filtr jedynie dla zasady <hahaha>

-- Dodano: 3 czerwca 2019, o 08:10 --

Na weekendzie zrobiłem ponad 700 km, 3 wypalenia filtra, średnio co 300 km.
Forscan latał sobie w tle i od czasu do czasu rzucałem na niego okiem. PM_ACC i _DSD przez większość czasu identyczne, wyjątek to wypalanie gdzie PM_ACC spadało dużo szybciej (jakieś 2x). Inicjatorem był zawsze PM_GEN, a PM_ACC i _DSD nie rosły liniowo tylko wahaniami góra/dół dochodziły do max 1.3. EGR wyłączony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 14:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2523
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
https://www.youtube.com/watch?v=AWDnS8futvQ

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lip 2019, 17:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam, Jak przeczytałem wcześniej filrt wypala się samoczynnie co 150km lub więcej I łatwo zauważyć kiedy to następuje np. poprzez nie ładujący się eloop. Ciekawi mnie czy ktoś z was tak miał ze filrt wypala się częściej ? W moim aucie zaobserwowałem ze następuje to co 50km. Filtr był sprawdzany i jest czysty tylko ciekawi mnie dlaczego robi on to zbyt często jest to uciążliwe na swój sposób. Może miał ktoś z was podobny problem.
Z góry dziękuje za pomoc.
Mazda 6 skyactiv 2.2 175km


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 lip 2019, 22:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja miałem taką sytuację, wypalanie co ~50km. U mnie przy przebiegu 160k km filtr był w połowie zapchany, miał już małą pojemność. Sporo z tym walczyłem, różne metody były grane. Przy ok 200k km dokonałem czyszczenia FCM i problem ustąpił, filtr wyczyszczony do zera, jak nowy. Teraz wypalania co 180-300km, zależnie od stylu jazdy, zresztą możesz sobie popatrzeć na dane, kilka postów wyżej masz info. W ogóle sporo na forum pisałem o tym wszystkim, masz co czytać.

22 lipca 2019, o 18:52 Igor9292 napisał(a):
Filtr był sprawdzany i jest czysty


Jak był sprawdzany? Kto tak twierdzi? :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lip 2019, 06:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Filrt był sprawdzony przez warsztat co zajmuje się wypalaniem filtrów poprzez ich wyciąganie i wsadzanie do maszyny lub poprzez komputerowe wypalanie. Podłączyli moja mazdę pod komputer i sprawdzali ciśnienie na wydechu i coś tam jeszcze pokazywali mi wykresy ze wszystko jest w normie. Filrt był wypalamy rok temu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 lip 2019, 09:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A zrobili adaptację filtra po wypalaniu? Masz jakiś interfejs diagnostyczny? Bez tego to wróżenie z fusów...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lip 2019, 19:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam.
Dziś filtr wypalał się po 430 km :-P . Chciałem sprawdzić czy wypali się szybciej na "5".
Trip A wyzerowalem wrzuciłem 5 bieg i wypalił się po 18 km. Jechałem na autostradzie 100-140km/h .Na 6 biegu nie zerwałem ale coś koło 25 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 09:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Hunter jaki przebieg auta? EGR masz zaślepiony?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 09:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Przebieg 58000 erg nie zaślepiony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 11:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
..i 430km między wypalaniem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 12:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Może i 450. Teraz już będę dokładniej liczył ;) to było 100km jazdy na miejscu 100 powolna trasa poza miastem i reszta autostrada . Wcześniej miałem wypalanie około 300km, ale nie mierzyłem dokładnie. Może to nie mieć znaczenia, ale zawsze tankuje zwykłego diesel na Shell. Gdzieś czytałem, że te wszystkie "lepsze" diesel mają więcej dodatkow które w większej ilości osadzają się w DPFie . Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.