Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 08:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja ze swojej strony mogę podać, jak wyglądają u mnie parametry przy różnych dystansach od wypalania. Pomiary są z ostatnich dwóch tygodni z różnych dni, nie ja jeżdżę na co dzień autem, więc nie mam możliwości śledzenia tego na bieżąco, stąd różne wartości OIL_DIL. Od nowości lany jest oryginalny olej mazdowski, paliwo najzwyklejsze bez żadnych dodatków, przebieg teraz to 132 tys. km. Oleju mi nie przybywa, zazwyczaj przy wymianie jest dalej w okolicach max. Jak na razie, odpukać, wydaje mi się, że z wypalaniem nie ma żadnych problemów.

REG_DIS - 11.5 km
PM_ACC - 0.20 g/L
PM_ACC_DSD - 0.19 g/L
PM_GEN - 0.27 g/L
OIL_DIL - 4.6 g

REG_DIS - 22.2 km
PM_ACC - 0.48 g/L
PM_ACC_DSD - 0.47 g/L
PM_GEN - 0.77 g/L
OIL_DIL - 7.6 g

REG_DIS - 82.1 km
PM_ACC - 2.19 g/L
PM_ACC_DSD - 2.19 g/L
PM_GEN - 2.20 g/L
OIL_DIL - 1.5 g

REG_DIS - 134.6 km
PM_ACC - 2.97 g/L
PM_ACC_DSD - 2.95 g/L
PM_GEN - 3.63 g/L
OIL_DIL - 3.1 g

REG_DIS - 145.5 km
PM_ACC - 3.49 g/L
PM_ACC_DSD - 3.48 g/L
PM_GEN - 3.75 g/L
OIL_DIL - 0.0 g

REG_DIS - 172.9 km
PM_ACC - 4.22 g/L
PM_ACC_DSD - 4.21 g/L
PM_GEN - 4.58 g/L
OIL_DIL - 1.5 g

REG_DIS - 184.8 km
PM_ACC - 4.60 g/L
PM_ACC_DSD - 4.59 g/L
PM_GEN - 4.82 g/L
OIL_DIL - 0.0 g

REG_DIS - 201.1 km
PM_ACC - 5.57 g/L
PM_ACC_DSD - 5.53 g/L
PM_GEN - 5.70 g/L
OIL_DIL - 6.1 g


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 15:47 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Ile zimnych startów jest na te 200 km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 15:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hmm, nie bardzo rozumiem pytania. Zazwyczaj auto jest odpalane rano przez żonę, trasa 25 km, potem po południu powrót. Ja sprawdzałem jak wracała, robiąc dodatkowo kilka kilometrów po mieście. W sumie to już miałem rozgrzany silnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 16:08 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Czyli średnio na 200 km samochód jest odpalany 8 razy. U mnie przez pierwszych 10 km podbija się pm_acc o ok 1 więc nie ma szans na takie wyniki jak u Ciebie. Potem można powiedzieć że się stabilizuje. U Ciebie wszystkie pm rosną mniej więcej równo. U mnie na początku po wypaleniu też tak jest a potem lawinowo wygrywa pm_acc i dsd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 16:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, faktycznie, nie załapałem. Jeśli chodzi o odpalanie zimnego silnika to będzie to jakieś 8 razy na 200 km. Auto non stop stoi pod chmurką, więc silnik za każdym razem musi się rozgrzewać na nowo. Mogę też sprawdzić ciśnienie różnicowe ale z tego co pamiętam to zawsze było w normie. Mimo tego cały czas nie podoba mi się spalanie, zapisuję od września i średnia wychodzi 8,2 l. Fakt, że to tryb mieszany ale i tak wydaje mi się, że powinno być mniej. Z drugiej strony pomiary są z jesieni i zimy, więc zobaczę co będzie na wiosnę i lato.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 16:33 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Ciśnienie różnicowe jest zależne od zapełnienia filtra, na trasie przy tych samych warunkach u mnie było od 4 do 20, dla 120 km/h, 2k obr w zależności od zapelnienia. Jak możesz to sprawdź wartość ciśnienia na wydechu exhpress do jakich wartości dochodzi. Na postoju wiadomo że ok ciśnienia atmosferycznego, ale przy jeździe na trasie mam 200-250. Nie wiem czy to jest ok. W jeździe miejskiej ok 120-150.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 19:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak na szybko sprawdziłem to ciśnienie na wydechu. Faktycznie na postoju to 80 kPa. Przejechałem się chwilę po mieście. Jazda bez gazu to 120 kPa. Lekkie wciśnięcie gazu i tak 150-200 kPa. Mocniejsze wciśnięcie gazu to było jakieś 200-250 kPa. Wydaje mi się, że przy mocniejszym wciśnięciu gazu było też ponad 300 kPa kilka razy. Nie wiedziałem, że te wartości szybko się zmieniają, mogłem ustawić na jakiś wykres a nie wskazania chwilowe.
Może u Ciebie jednak jest coś nie tak z tą turbiną? Sprawdzałeś ją ostatecznie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2021, 20:03 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
No to wartości podobne. No sprawdzałem turbo bo 2 tygodnie czekałem na te wtryski i chciałem już auto spowrotem, pewnie za 2 miechy będę na przeglądzie to może tam zajrzę. A w Becarze chcieli mi ewentualnie zdjąć kolektor i wyjąć DPF i wtedy przy okazji zajrzeć do turbo, ale do tego chcieli spuścić silnik i koszty zrobiły się wysokie. Jak by turbo walnęło na amen to przynajmniej wiesz że trzeba zmienić i koszty nie bolą, ja wydałem ponad 2k i pewnie drugie tyle by się szykowało i pewnie nie koniecznie by coś wyszło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 20:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No fakt, takie wydatki żeby potwierdzić, że coś działa, bolą najbardziej. Ja u siebie czułem, że coś nie tak jest z turbiną. Odczuwalny brak mocy na początku a potem walnięcie w plecy. Co ciekawe wartość rzeczywista ciśnienia nie odbiegała aż tak bardzo od wartości zadanej. Aż w końcu raz wcisnąłem gaz porządnie i poszło. Fartem, że wymianę udało się jeszcze załatwić bez moich kosztów. Teraz wszystko działa dobrze.
Nie wiem, ja bym się chyba aż tak nie przejmował. Jakiś czas temu też postąpiłem zapobiegawczo i wymieniłem podkładki, zrobiłem inspekcję smoka, wymianę oleju w skrzyni. Kosztowało mnie to trochę a okazało się, że wszystko było jeszcze w miarę dobre. Jedynie teraz mogę spać spokojnie bo wiem, że jest ok.
Aha, miałem też czyszczony dolot i aktualizację oprogramowania silnika ze względu na akcję serwisową. Generalnie u mnie wszystkie akcje i serwisy były robione na czas, tak też zamierzam kontynuować.

-- Dodano: 28 lutego 2021, o 20:45 --

Przy ostatniej emeryckiej trasie udało mi się pobić rekord wypalania. Widać, że bardzo ekonomiczna jazda ma na to wpływ, mniej zużytego paliwa, mniejsze zapełnienie filtra. Zrzut z parametrów zrobiłem po powrocie do domu, nie wiem, może jeszcze wynik, jak się zaczęło wypalanie był większy niż 300 km.
Teraz się zastanawiam, jak auto się będzie zachowywać po zmianie środowiska. Będzie jeździć jakieś 30 km dziennie przez miasto, całe szczęście po w miarę szybkich drogach. Mam nadzieję, że filtr nie dostanie w kość. O tyle dobrze, że Mazda za każdym razem próbuje dokończyć wypalanie, tylko ciekaw jestem jaka jest tego skuteczność w jeździe miejskiej :idea:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 21:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jazda miejska nie ma kompletnie znaczenia. Dlatego uważam, że ten DPF jest dobrze przemyślany pod tym kątem (wymuszanie wypalania co 17l zużytej ropy). To nie powoduje sytuacji jak w Oplu, VW czy Volvo, gdzie jazda po mieście doprowadza do sytuacji że musisz jechać na autostradę i jechać 30-40km żeby to wypalić.

Generalnie na pewno wysokie temperatury powietrza latem zmniejszają w moim przypadku interwały wypalania, wszystkie top wyniki miałem praktycznie w zimę. Może przyczyniały się tu też koła 17, ale ogólnie PM_ACC i PM_ACC_DSD wolniej mi przyrastają w zimę, przy niższych temperaturach.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 21:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki za potwierdzenie, a już myślałem, że trzeba będzie myśleć o wymianie dobrego auta :wink:
Zapewne będę częściej zaglądał pod maskę i sprawdzał rozrzedzenie oleju ale też myślę, że niepotrzebnie panikuję. Jedynie co to centrum miasta mogą teraz przed nami zamknąć bo diesel Euro 6 jest niżej klasifikowany niż benzyna. Ale znając życie to te przepisy o strefach pewnie jak wejdą to będą martwe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 22:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, zdecydowanie niepotrzebnie panikujesz. U mnie na bagnecie w ogóle nic nie przybywa a od roku praktycznie jazda tylko po mieście (zapomniałem już co to znaczy jechać rano do pracy...).

Złota zasada, obroty ok 2000-2500 trzymać przy wypalaniu, nie niższe bo wtedy dolewane jest dużo ropy. Ja wiele razy eksperymentowałem i optymalnie jest przy 2200. Czytałem kiedyś na forum Audi od osoby która rzekomo pracuje przy projektowaniu wtrysków, że nie są one w stanie podawać dodatkowej dawki ropy w między cyklach pracy powyżej 2500 RPM. Z tego co pamiętam to wtryski podobnej generacji co u nas, piezoelektryczne w układzie CR o wydajności 2000 bar, także zakładam podobnie. Nie ma sensu jeździć i wypalać przy 3500 RPM, bo wtedy z kolei dużo sadzy się produkuje. Przy za niskich obrotach z kolei dużo ropy musi być dolewane w między cyklach normalnej pracy wtrysku, stąd przypuszczenie że zakresy 2000-2500 są optymalne, a z testów wyszło mi 2200 RPM (nie przyrasta sadzy, krótki cykl wypalania).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 mar 2021, 10:34 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Wątek znów ożywa :) Ja zrobiłem już ok 3000 km od momentu kiedy zostawiłem dziurkę na rurce powrotnej do czujnika. W związku z tym postanowiłem przywrócić na chwilkę pierwotną konfigurację z dobrą rurką w celu sprawdzenia czy DPF się nie zapchał za bardzo. Ogólnie na trasie wypalił się do 0 bez problemu, ale od między wypaleniami 130-150 km na trasie z boxem na dachu. Problem dalej nie rozwiązany, ale za ok miesiąc mam przegląd i chyba jednak trzeba będzie dalej pogrzebać. Co do jazdy miejskiej to w moim przypadku jest dramat, ale to raczej wynika ogólnie z mojego problemu. Jak jeżdżę po trasie to mi się OIL_DIL zeruje, natomiast wypalanie miejskie, przy nie dokończonym wypalaniu (myślę, że ok 3 krótkich podjazdów po 3-5 km) mi wskakiwało na poziom 18. Ale jeśli trasa w mieście ma ponad 15km to moim zdaniem nie ma problemu. Ogólnie wg mnie problem przyrostu oleju zaczyna się przy wypalaniach częstszych niż 80-100km, nawet jeśli odbywa się na trasie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 kwi 2021, 12:23 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Opiszę wam jak proces wypalania DPF wyglądał u mnie. Jeśli mogę prosić o opinie specjalistów czy wygląda wszystko ok?
Skłoniło mnie do monitorowania tego procesu ponieważ ostatnim czasem podczas jazdy na autostradzie wyskoczył mi błąd SCBS i samochód przeszedł w tryb awaryjny. Po wyłączeniu i włączeniu auta błąd zniknął.
Po chwilowej jeździe pojawił się komunikat “Soot Accumulation in DPF too high”. Kontynuowałem jazdę ponieważ auto nie straciło mocy i nie miało żadnych negatywnych objawów. Pozwoliłem mu swobodnie się wypalić. Dodam że auto auto przed tym błędem jeździło tylko po mieście z pół roku. Moje badanie które przedstawiam zrobiłem po przejechaniu ponad 800km od tego komunikatu.
205km do przedstawionego wypalenia zrobiłem tylko po mieście. Proces wypalenia odbył się częściowo w mieście (jakieś 3km) a pozostałe km na autostradzie.
Filtr wypalił się po przejechaniu 10,5km bez wrzucania 6 biegu i nie przekraczając 2.5k obrotów
Zdjęcia:
1 - Start wypalania DPF
2 - Koniec wypalania DPF
3 - ostateczne parametry po wypaleniu DPF


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 kwi 2021, 18:04 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Jedno wypalenie to trochę mało żeby oceniać. Ogólnie po wypaleniu wygląda ok, chociaż nigdy nie miałem sytuacji żeby pm_gen nie zszedł do 0 w momencie zakończenia wypalania. Pierwsze zdjęcie niby sugeruje że zaczęło się wypalanie, ale ja bym nie miał pewności że wcześniej nie wypalał, a to dlatego go ze Oil_dil ma już jakąś wartość. Przy wypalaniu wzrasta, ale później pomiędzy wypaleniami spada do 0 o ile wypalenia są w normalnym interwale (min 120-150 km). Jak u mnie były częste wypalenia to się nie zerowalo i potrafiło dojść do kilkudziesięciu. Obecnie dochodzi do 4,5-6 i po ok 120 km zeruje. Kiedy był wymieniany olej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 00:41 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
PM_GEN zszedł do zera po przejechaniu jeszcze z 1.5km od zakończenia wypalania oraz PM_ACC_DSD do 0.10. Koledzy na forum też pisali że te wartości jeszcze chwilę spadają po zakończeniu wypalania. Co do początku i końca wypalania jestem pewien bo po pierwsze widać to dobrze na forscan i gdy PM_GEN wskazywał wartość ponad 6 to wpatrywałem się uważniej aby wyłapać moment startu wypalania. Prawie przez te całe 200km forscan był uruchomiony podczas każdej jazdy i wpatrywałem się jednym okiem w zmieniające się parametry.
Po drugie włączony miałem i-eloop na LCD i gdy zaczęło się wypalanie i-eloop wszedł w stan "nie gotowy".
Kolejna rzecz to podniosły się lekko obroty.
Co do OIL_DIL to ta wartość nie jest stała i podczas jednej jazdy będzie około 7 a podczas drugiej około 4. Obecnie 4.6
Olej wymieniany około 9tys km temu, oczywiście w ASO na mazdowski. Na bagnecie jeszcze dużo brakuje mu do stanu X. Przebieg auta to około 175 tys km.
W weekend jadę w trasę (autostrada około 700km) to będę testował wypalanie podczas wycieczki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 06:16 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
U mnie owszem spadają ale to raczej pozostałe PIDy (z poziomu 0,4-0,6). Z tego co kojarzę to błąd DPFu pojawia się przy wypalaniu poniżej 50 km oraz po zapełnieniu na poziomie powyżej 10 (już nie pamiętam czy to 14 czy coś takiego). Jeśli będziesz jechał po trasie to sprawdź OIL_DIL, pownien się spaść do 0 po ok 150 km. Jeśli oleju nie przybywa to znaczy, że wypalania są prawidłowe. Dodatkowo podaj jaki masz procent pozostałego do wymiany oleju na MZD. Obstawiam że będzie 30% lub powyżej. Generalnie wszystko wygląda ok. Pid REG_REQ daje wartość 1 w momencie włączenia wypalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 07:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
elkermitos, to jeszcze mało obserwowałeś ;) co któreś wypalanie jest tak, że PM_GEN spada do 0, potem podskakuje do max ~1 i potem znów spada do 0, ale w trakcie tego dziwnego zabiegu wypalanie już nie jest aktywne. To jest właśnie to co pokazał kinek82.

Gdzieś czytałem, że są dwa typy wypalań - krótkie i długie, może to jest z tym powiązane :D

kinek82 - wszystko gitara odnośnie cyklu wypalania, ale ten błąd niepokojący. Nie spotkałem się jeszcze z nim. Masz kod błędu dokładny? Bo to pewnie będzie to: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 85900.html

Cytuj:
― PM target accumulation amount is high relative to actual PM regeneration amount

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 07:52 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
22 kwietnia 2021, o 08:05 popielasty napisał(a):
elkermitos, to jeszcze mało obserwowałeś ;) co któreś wypalanie jest tak, że PM_GEN spada do 0, potem podskakuje do max ~1 i potem znów spada do 0, ale w trakcie tego dziwnego zabiegu wypalanie już nie jest aktywne. To jest właśnie to co pokazał kinek82.


W ostatnim czasie troszkę mniej, ale na pewno kilkadziesiąt pełnych cykli na podglądzie z telefonem w kierownicy ;). Wracając do tego co piszesz, faktycznie zdażyło mi się kilka razy, że wszystkie wartości zeszły na 0, ale wypalanie się nie zakończyło wtedy, zarówno wg PIDów jak i chwilowego zużycia. Potrafiło to trwać nawet kilka kilometrów. Wtedy po zakończeniu wypalania PM_GEN faktycznie wskakuje np na 0,7, ale u mnie do 0 nie wraca, jedynie do 0,4-0,5. Jeśli u Ciebie spada do 0 to możliwe że tutaj jest podobna sytuacja.

Ewentualnie jest jeszcze ten błąd:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/cx-5/20120110153338/html/id0102s4153400.html

Ale przy tych PIDach raczej żaden nie wygląda na pasujący :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 07:56 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dokładnie przez ten błąd zacząłem znowu kopać forum odnośnie DPF :wink: i wykopałem OBD scaner z szuflady, heh.
Na szczęście już się nie powtórzył ten błąd.
Co do momentu pojawienia się tego błędu mogę dodać że bylo to na autostradzie po przejechaniu z 15-20km i włączeniu tempomatu.
Kodu błędu nie pamiętam bo wyczyściłem wszystko z myślą gdy się pojawi ponownie to go z czytam i będę drążył ale jak na razie nie pojawia się już , ufff.
Jak na weekendowej trasie nie pokaże się to mogę chyba o nim zapomnieć :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 10:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja się ostatnio bałem jazdy po mieście i wypalania. Ale widzę, że niepotrzebnie. Już dwa razy filtr się wypalił tak samo, jak poprzednio, gdy auto jeździło bardziej w trasie. Jedynie co to chyba skrócił się dystans pomiędzy wypaleniami, już jest poniżej 200 km, a nie powyżej, jak było wcześniej. Odbija się to niestety na spalaniu, zwiększyło się trochę. Z drugiej strony jak spojrzałem na prędkość średnią to spadła do 25 km/h, więc stanie w korkach też ma wpływ na spalanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 maja 2021, 20:35 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Byłem dziś na przeglądzie. Kolektor wyczyszczony, było całkiem ok. Ale wiadomo 85 tys. to jeszcze się nie zawalił specjalnie. Przepustnica trochę gorzej ale również bez tragedii. Grzybek w turbo elegancki, także pozostaje upalać dalej. Obstawiam, że żadnych zmian nie odnotuję w moim wypalaniu. Pozostał ostatni element jakim jest sam filtr, ale chyba to odpuszczę do czasu, aż mi się przestanie wypalać do 0 PM_ACC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lip 2021, 09:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 43
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Panowie, po wymianie podkładek pod wtryskarki(profilaktycznie ale jedna już puszczała) wymianie smoka olejowego, wymiana w serwisie.
Zmniejszyły się interwały wypalania pdf z 200-230km na 140-160km. Co może być powodem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lip 2021, 10:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A jakie masz średnie spalanie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lip 2021, 12:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 43
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
4 lipca 2021, o 11:52 Hunter napisał(a):
A jakie masz średnie spalanie?

Po całej operacji wybrałem się do Chorwacji trasa 1400km średnia prędkość 90-130km/h spalanie z komputera 7.3 do 7.8. Wcześniej miałem bardzo podobne spalanie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lip 2021, 12:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ale na trasie też wypalanie co 160 km? Bo powinno być co około 220-240 km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lip 2021, 14:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 43
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
4 lipca 2021, o 13:47 Hunter napisał(a):
Ale na trasie też wypalanie co 160 km? Bo powinno być co około 220-240 km

Myślałem ,że na trasie wszystko wróci do normy czyli 200-230 ale nic z tego, wypalanie co 160. Przed wyjazdem trochę jeździłem po mieście i tez 160. Może coś w serwisie zrobili jak zmieniali te podkładki. Może trzeba zrobić jakaś korektę wtrysków? Sam już nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lip 2021, 14:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja robiłem ostatnio kalibracje wtryskiwaczy forscanem i teraz komputer delikatnie zawyża mi spalanie ( o 0.1-0.2 l / 100km)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lip 2021, 09:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Również dopadło mnie zwiększenie częstotliwości wypalania DPF średnio z 250 do 140. W marcu byłem na akcji przeprogramowania przepustnicy. Po tej czynności auto zaczęło nieco mnie spalać paliwa i rzadziej się wypalać, za to zdarzało się delikatne poszarpywanie przy bardzo delikatnie wciśniętym pedale gazu - silnijsze poszarpywanie przy wypalaniu DPF. Od około miesiąca jest tak, że auto przestało poszarpywać, za to znacznie wzrosło spalanie a wypalanie co 120 - 150km. Osiągi auta bez zmian. Myślę, że ta akcja serwisowa z przepustnicą przyczyniła się do jej uwalenia. Teraz auto jest nie do jazdy przez te częste wypalania i wysokie spalanie - myślę o czyszczeniu przepustnicy w serwisie. Orientuje się ktoś jaka cena? Dodam, że korekcje wtryskiwaczy OK. Ogólnie zastanawiam się, czy idę dobrym tropem?

-- Dodano: 5 lipca 2021, o 10:55 --

Dzwoniłem do serwisu i proponują diagnostykę DPF - przy przebiegu 180k może być przytkany. Serwis twierdzi, że spalanie chwilowe może być wyższe przy niesprawnym filtrze DPF - ktoś potwierdzi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 10:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 43
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
4 lipca 2021, o 10:53 agasok123 napisał(a):
Panowie, po wymianie podkładek pod wtryskarki(profilaktycznie ale jedna już puszczała) wymianie smoka olejowego, wymiana w serwisie.
Zmniejszyły się interwały wypalania pdf z 200-230km na 140-160km. Co może być powodem?


Po podłączeniu forscan okazało się, że dpf wypala się do około 0,13 więc dpf nie jest zapchany. Co może być za przyczyną?
Przepraszam trochę zła kolejności zdjęć.
-- Dodano: 10 sierpnia 2021, o 10:55 --

Przed rozpoczęciem wypalania


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.