Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 07:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 10:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak informacyjnie, dla potomnych. Jak jeździcie po mieście, to te 10 tys. km do wymiany oleju co mówi książka to max. Kilka dni temu sprawdziłem stan, był tak na 2/3 między max i X. Miałem już w planie zamówienie Ravenola. Wczoraj sprawdzam, a tam już ponad max. Przebieg nieco ponad 9 tys. km. Także dziś szybka akcja, wizyta w serwisie, najpierw płukanka, potem nowy mazdowski olej i filtr. Przy okazji skasowanie rozcieńczenia, OIL_DIL było już ponad 50 i sprawdzenie stanu filtra DPF. Co ciekawe filtr jest w bardzo dobrej kondycji, zapełnienie to jakieś 1,5 w skali do 5. O tyle dobrze. Bo faktycznie, dziad się wypala elegancko, ale czym więcej wypaleń, tym więcej ropy w oleju. Także teraz muszę tego pilnować i nie czekać z wymianą oleju do ostatniej chwili.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 11:35 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
A co to za skala zapełnienia? Gdzie sprawdzałeś dpf?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 12:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos U mnie 3/4 jazdy to tylko miasto, olej zmieniany co 8-10 tyś km i nigdy poziom oleju nie przekroczył max. Nawet nie wiem gdzie jest X na bagnecie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 12:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
elkermitos, sprawdzili mi w serwisie, tam, gdzie jeździłeś ze swoim autem. Widocznie oryginalny interfejs i program serwisowy na to pozwala. Forscan to jest jedynie zabawka, tam zapewne takich funkcji nie ma.

darrecki, hmm, po zalaniu oleju 5.2 litra poziom na bagnecie jest na max. Potem wzrasta. Ja też nigdy nie miałem z tym problemu. A teraz przy lekko ponad 9 tys. km poziom wzrósł do X. U Ciebie chyba EGR jest wyprogramowwany? Pewnie nie masz interwałów wypalania w mieście co 150 km jak u mnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 20:01 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Mi tam jak byłem z moją historią czegoś takiego nie proponowali a jedynie sprawdzenie przez wyjęcie. Sami też mieli forscnana ;) Pewnie w okolicy maja będę zmieniał olej to podpytam. U mnie po zaślepieniu egrow teraz jak się zrobiło zimno znów spadł interwał do 180km. Nie wiem z czego to wynika, ale pm gen to max 3,8. A przecież wszystko co możliwe sprawdzone i wyczyszczone. Poza tym zauważyłem dziwną sprawę. Komp pokazuje procentowe zużycie oleju. I już 2 raz tak mam, że spada mi z 50 czy 60(nie jestem pewien z ilu bo nie wchodzę tam co chwilę) na 30. W wakacje tak miałem, ale wtedy ciągałem przyczepę i myślałem że to z obciążenia wynika. Ale teraz mam to samo, a do tej pory miałem degradację na poziomie 10% na 1500-2000km. Ktoś coś takiego miał?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 20:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Interwały spadły do 180km bo jak piszesz, jest zimno silnik potrzebuje więcej czasu aby się nagrzać co za tym idzie więcej konsumuje i zapycha filtr ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 20:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
elkermitos, nie wiem jak to zostało sprawdzone. Program, którego używają serwisy jest to dedykowane oprogramowanie, na pewno nie Forscan. Do takich programów masz interfejs za naprawdę ciężkie pieniądze, wiem, bo sam korzystam zawodowo z programów i interfejsów do silników Volvo, Sisu, Cummins.

Jeśli chodzi o PM_GEN to mam podobnie. Sprawdzę w trasie jak się to zachowuje. A te EGR'y sam zaślepiałeś? Rozumiem, że nie są wyprogramowane?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 20:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, zrób sobie blaszkę z dziurką małą. Błąd będzie pojawiał się co 200-300km przy jeździe po trasie. Zobaczysz jak się auto zachowuje i DPF. Ja tak zrobiłem 100k km :) Bez wyprogramowania. Tylko mowa o tym EGR za chłodnicą EGR. Tego bypassowego nie ruszonego mam.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 sty 2022, 19:10 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, szczerze? Chyba powoli zacznę się rozglądać za czymś innym. Ja bardzo rzadko teraz jeżdżę. Głównie żona i tylko miasto. Szkoda, że nie posłuchałem znajomego cztery lata temu. Pamiętam, że wtedy mi powiedział, jak Mazda to tylko benzyna. No i teraz widzę, że miał rację. Swoją benzynową szóstkę GH sprzedał od ręki. Kupił nową trójkę, założył gaz i jeździ na taksówce po mieście. Jak będzie chciał sprzedać to znajdzie klienta od razu. A tego mojego diesla to pewnie nikt za darmo nie będzie chciał wziąć.

-- Dodano: 30 stycznia 2022, o 20:10 --

Jest lipa, mam to samo co kolega elkermitos. Tak samo PM_GEN dobija do podobnej wartości i podobne interwały wypaleń na trasie. Przejechałem trasą ponad 400 km, były trzy wypalenia. Wszystkie tak samo, inicjowane przez ACC_DSD. Masakra, nie wiem o co chodzi. Spalanie niby normalne, komputer pokazuje 6,4 l/100 km. Już się tak zaczynam zastanawiać, czy Mazda nie zmieniła czegoś w programie. Ostatni sewis miałem w kwietniu, od tamtej pory takie małe interwały, 140-160 km. Zwalałem to na jazdę po mieście, ale w trasie jest to samo. No i też DPF wypala się dużo szybciej, po około 10 km, a nie 20-25 km jak wcześniej. Dodatkowo OIL_DIL mocno rośnie. Z zera poszło na 9, potem podczas jazdy spadło do 4.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 sty 2022, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wyłącz EGR, w zasadzie każdy tuner, który ma soft do Mazdy powinien sobie z tym poradzić.
Możesz też zaślepić jak pisał popielasty.
Założę się o dobrą flaszkę, że to pomoże z twoimi problemami.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 sty 2022, 20:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, ja też bym wolał w tej chwili hybrydę, bo zmienił mi się kompletnie styl podróżowania :) ale nie zmieniam, bo ceny samochodów są chore. Kulam km dalej :) Zaślep EGR, ja to zrobiłem w 2017 przy takich objawach jak u Ciebie :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 sty 2022, 20:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Muszę chyba w takim razie przemyśleć ten temat. Ale z tego co widzę, to zaślepianie nie do końca rozwiązuje problem. Chyba jednak lepsze jest wyprogramowanie EGR, nie ma wtedy żadnych błędów i działa to chyba lepiej.

A to, że ceny samochodów są chore to wiem. Ale nową Toyotę można jeszcze wyrwać w dobrej cenie. Oglądałem kiedyś Camry, bardzo fajna hybryda. Szkoda, że nie robią z gniazdkiem. Jest Prius, ale dopłata do gniazdka to jakaś abstrakcja. O RAV4 to nawet nie marzę, nie mój pułap :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lut 2022, 18:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Taki stan rzeczy po wypalaniu. Dobrze się ma filtr według was ??
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 10:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
popielasty napisał(a):
Jazda miejska nie ma kompletnie znaczenia. Dlatego uważam, że ten DPF jest dobrze przemyślany pod tym kątem (wymuszanie wypalania co 17l zużytej ropy). To nie powoduje sytuacji jak w Oplu, VW czy Volvo, gdzie jazda po mieście doprowadza do sytuacji że musisz jechać na autostradę i jechać 30-40km żeby to wypalić.

Generalnie na pewno wysokie temperatury powietrza latem zmniejszają w moim przypadku interwały wypalania, wszystkie top wyniki miałem praktycznie w zimę. Może przyczyniały się tu też koła 17, ale ogólnie PM_ACC i PM_ACC_DSD wolniej mi przyrastają w zimę, przy niższych temperaturach.
Zauważył ktoś jeszcze skrócenie interwału po zmianie kół? Albo to zbieg okoliczności, ale tez zauważyłem ze w zimę na 16" miałem interwały między wpalaniami ~190, na letnich 19" wynoszą ~130...
Musze przyznać ze po wlaniu do baku liquimoly DPF interwały ładnie podskoczyły i utrzymywały sie przez jakies 3-4 tys km po czym zaczely sie pogarszać. Spróbuję ponownie tego zabiegu.
Które pidy warto wrzucić do monitorowania zeby dowiedzieć się więcej o stanie układu paliwowego i dpf? Oprocz pm_acc_dsd, pm_acc i pm_gen?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 11:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Co to za specyfik ten liquimoly? Ja swego czasu eksperymentowałem z różnymi specyfikami, od takich zwiększających liczbę ketanową (czy jak to się tam zwie), poprzez czyszczące układ paliwowy i żaden z nich nie miał jakiegokolwiek wpływu na interwały DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 11:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
darrecki napisał(a):
Co to za specyfik ten liquimoly? Ja swego czasu eksperymentowałem z różnymi specyfikami, od takich zwiększających liczbę ketanową (czy jak to się tam zwie), poprzez czyszczące układ paliwowy i żaden z nich nie miał jakiegokolwiek wpływu na interwały DPF.
Ten. Poprzedni właściciel samochodu mi go polecił bo sam wlewał co 3-4 pełny bak.
Ja przejechałem pomad 10k km, raz użyłem, teraz spróbuję ponownie, dam znać.

Mam jeszcze pytanie darrecki, gdzie robiłeś program i jak udało poprawić się moment i moc? Czytałem wcześniej w wątku ze dpf masz zostawiony a co z egr?
Nadal jesteś zadowolony z programu, nic niepokojącego się nie dzieje?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 cze 2022, 08:34 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam. Oddałem dziś DPF do regeneracji. Mechanik za jakieś 2h będzie go znów montował. Mam do Was dwa pytania:
1) czy po założeniu zregenerowanego filtra poza "reset learned values" powinienem włączyć jeszcze jakąś inną procedurę serwisową Forscanem? Np. kalibracja wtrysków itp.
2) rozcieńczenie oleju OIL_DIL mam już ponad 300g czyli na bagnecie podchodzi mi pod max. Czy po założeniu zregenerowanego filtra od razu wymienić olej+filtr oleju? przejechałem ok. 6500km od ostatniej wymiany oleju. Czy może poczekać jeszcze chwilę i kontrolować ten poziom czy rośnie po regeneracji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 cze 2022, 14:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Za każdym razem przy wymianie oleju miałeś kasowany OIL_DIL? Bo dla mnie ta wartość coś duża jest, jak na przejechane 6,5k km i bagnet na poziomie max. U mnie po 9k km przez jazdę po mieście bagnet był już na pozycji X. Oczywiście wymieniłem olej, ale wartość OIL_DIL była dużo niższa, coś koło kilkudziesięciu jednostek.

Jeśli chodzi o kasowanie parametrów po czyszczeniu DPF to nie wypowiem się. Na razie u mnie jest podobno w niewielkim stopniu zapełniony, choć wypalanie mam co 120-150 km, ale to chyba przez jazdę miejską.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 cze 2022, 15:22 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tak. Kasowałem przy ostatniej wymianie oleju. Przy ok. 10 tyś. km miałem OIL_DIL ok. 470g :/ Wypalanie mam teraz co ok. 60 km więc mega często i po wypalaniu PM_ACC_DSD jest ponad 2.(czujnik ciśnienia spalin wymieniłem jak coś). Może być tak że filtr zapchany i nie wypala całego paliwa, które dodaje podczas wypalania.
Olej wymieniłem bo wg mnie był za bardzo rozrzedzony.
Mam tylko nadzieję że czyszczenie dpfa pomoże <modlisie> :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 cze 2022, 09:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja jakieś 4 tys. km po wymianie oleju sprawdzając parametry akurat trafiłem na stan po wypalaniu i u mnie, jak na razie jest git, screen poniżej. Dystans pomiędzy wypalaniami dwa razy dłuższy niż u Ciebie, choć jeszcze ze dwa lata temu było ponad 200 km. Zastanawiałem się przez chwilę nad dodatkiem do paliwa Liqui Moly, ale to następny koszt 40 zł praktycznie do każdego tankowania, bo jednorazowe użycie podobno pomaga na chwilę. A przy tych cenach paliwa, nie ma sensu jeszcze zwiększać kosztów. I tak teraz u mnie auto mało kilometrów robi, więc zakładam, że teraz może się trochę podnieść poziom oleju bo i tak zdążę wymienić olej co rok. Sam też jestem ciekaw, jak czyszczenie DPF pomoże u Ciebie na tę sytuację.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 10:00 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pojeżdżę trochę i napiszę za jakiś czas jak wygląda sytuacja :)

-- Dodano: 5 czerwca 2022, o 10:50 --

Pojeżdżę trochę i napiszę za jakiś czas jak wygląda sytuacja :)

-- Dodano: 6 czerwca 2022, o 11:00 --

Tak na świeżo - przejechałem ok. 140km (trasa mieszana trochę po mieście, trochę w trasie) i nie wygląda to u mnie najlepiej :/

od wymiany oleju przejechane: 140km
odległość przebyta od ostatniej regeneracji: 23km
Liczba regeneracji DPF: 2
stopień rozcieńczenia oleju 4.6g

Wygląda na to że jest dokładnie tak samo jak wcześniej, czyli odległość między regeneracjami ok 50-60km i przybywa ok 4-5g rozcieńczenia na przejechane 100 km.

Zresetowałem wartości DPF_REG_CNT i OIL_DIL Forscanen, czujnik ciśnienia spalin wymieniłem jakiś czas temu, rury od IC posprawdzane przez mechanika - nic nie widział niepokojącego. Liczyłem na to że czyszczenie chemiczne DPF'a wyleczy moją MAZDĘ, a tu wygląda że nic to nie dało...

Macie jakieś inne pomysły co może być nie tak? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 10:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zaślep EGR byle blaszką i jeździj dalej.
Przydało by się też wyczyścić dolot jeśli tego jeszcze nie robiłeś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 11:13 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Ewentualnie można jeszcze wtryski sprawdzić i przy okazji wymienić podkładki. Jaki przebieg jest w tym aucie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 11:28 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Wtryski sprawdzałem Forscanem. Poniżej logi z dwóch ostatnich odczytów (ogólnie za każdym razem są trochę inne).



Auto ma przejechane ok 161 tyś km.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 11:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja muszę się zebrać do większego posta. Jestem po czyszczeniu DPF u siebie (i regeneracji małego turbo, to małe turbo dostaje po dupce, przy 200k km zmieniałem na używkę, teraz regeneracja mojego). Generalnie prawdopodobnie sam sobie zabiłem DPF oszukując dziurką w rurce od czujnika :D Żeby było ciekawej, zakład który czyścił DPF dał ciała i aktualnie mam prawie nowy DPF na pożyczeniu od Marka Malika. Marek nie wierząc w skuteczność czyszczenia w zakładzie w którym był mój DPF... rozciął go :) badanie drucikiem wykazało, że pomimo czyszczenia wodą została 1/4 popiołu w filtrze. Temat poszedł do reklamacji do firmy czyszczącej.

Napiszę to jeszcze raz wyraźnie - darujcie sobie czyszczenie chemiczne DPF bez jego demontażu. Szkoda czasu i pieniędzy.

Po lewej DPF Marka z małym przebiegiem, po prawej mój DPF (ładnie widać na moim ten przebieg prawie 300k :D)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Przed regeneracją turbo i czyszczeniu DPF było:

f1.jpg

Po:

f2.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 11:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
+ jak rozpoznać, że DPF nie wypala się do 0 (jest przypchany) - PM_ACC_DSD po zakończeniu wypalenia wysoko (ponad 1) - to jest stan na moim DPF który został wyczyszczony "niedokładnie": f3.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 12:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty znasz może zakres DP_DPF przy poprawnie działającym filtrze?
Na screenshotach masz zakres od niecałych 2 do 10kPa, aczkolwiek każdy z nich mierzony w innych warunkach (prędkość, RPM, obciążenie silnika).
Aż sprawdzę u siebie ile wynosi przy bucie w podłogę na 3 biegu. Mógłbyś zrobić podobny test zaraz przed i zaraz po wypalaniu przy tym nowym DPF?
O ile filtr wypala mi się co 200-300km, to być może już jest lekko przytkany i ogranicza przepływ spalin, co z kolei redukuje osiągi przez odczyty DP_DPF. Myślałem też o testach z dziurą w rurce od DP_DPF, czy będzie jakakolwiek różnica w osiągach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 14:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A co myślicie o filtrach dpf w zamienniku ?? Zamiast czyścić za 600-700zl z nie wiadomo jakim rezultatem, założyć nowy. Kosztują w granicach 1200zl w górę. Do tego będzie nowy katalizator który jest w filtrze ;). I spokój znowu na lata <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 14:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Trzeba ustalić jakieś kryteria badania - tu znaczenie ma też jak jest zapełniony filtr normalną sadzą (taką, co się opróżnia przy wypalaniu zwykłym). Więc trzeba by zrobić badanie przy pustym filtrze, np. bieg jałowy, 2000 rpm, 3000 rpm. Może jedno na postoju, drugie podczas jazdy (jakiś tam 3 bieg np).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 14:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A możliwe ze u mnie przy przebiegu 197tys dpf oryginał nigdy mie czyszczony były takie parametry ???

Obrazek

I to po przejechaniu 17km od wypalania ;). Możliwe ze dodatki do paliwa plus pilnowanie wypalania i kończenie go, mu tak pomogły ???? <spoko> .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.