Teraz jest Cz, 25 kwi 2024, 08:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 22:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
6 czerwca 2022, o 13:14 popielasty napisał(a):
Trzeba ustalić jakieś kryteria badania - tu znaczenie ma też jak jest zapełniony filtr normalną sadzą (taką, co się opróżnia przy wypalaniu zwykłym). Więc trzeba by zrobić badanie przy pustym filtrze, np. bieg jałowy, 2000 rpm, 3000 rpm. Może jedno na postoju, drugie podczas jazdy (jakiś tam 3 bieg np).


No mi bardziej chodzi o testowanie podczas jazdy. Bez obciążenia wartości raczej nie będą specjalnie wysokie, a przynajmniej nie na tyle aby obcinać osiągi. Można zacząć od testów na biegu jałowym, a nóż wyjdzie coś oczywistego.

No to ja zrobię testy na jałowym, 2000 i 3000 rpm przy czystym filtrze i zaraz po wypalaniu. I jak się uda znaleźć trochę wolnej drogi na 3 biegu w obu wspomnianych scenariuszach.
Mam nadzieję, że temperatura oleju nie gra tu zasadniczej roli, bo rzadko dobijam do 70+°C


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 06:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, jakiego dodatku do paliwa używasz? Ja się zastanawiam nad zakupem na próbę tego Liqui Moly do DPF.

darrecki, tutaj masz zakresy w których powinno oscylować ciśnienie różnicowe sprawnego filtra:

https://warsztat.pl/dzial/7-czesci-i-re ... wego,72348

No i według mnie to by się zgadzało, gdyż na biegu jałowym przed wypaleniem mam ponad 1kPa, a po wypaleniu w okolicach zera. Natomiast podczas jazdy będzie nawet te 10kPa. Jeśli chodzi o PM_ACC i PM_ACC_DSD to ostatnio przy ok. 140 km miałem te wartości ponad 6, gdzie PM_GEN było o połowę niższe, wtedy też zaczęło się wypalanie. Na szczęście po wypaleniu PM_ACC i PM_GEN schodzą do zera, potem jeszcze PM_ACC_DSD powoli idzie do zera. Natomiast OIL_DIL po wypaleniu teraz to jakieś 4,6 max, gdzie spada do zera w takcie jazdy przed następnym wypalaniem. Stan oleju po przejechaniu ponad 4 tys. km nadal na max, więc jak najbardziej ok.

popielasty, czy po czyszczeniu filtra kombinowałeś jeszcze coś z EGR? Bo widzę, że wartości parametrów są niezłe, wszystkie PM idą równo, interwał wypalania też spory. Ja takie wartości miałem dwa lata temu, jak auto jeszcze nie jeździło po mieście, tylko większość w trasie. Widać, że jednak sposób użytkowania ma wpływ na DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 08:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos ten tekst z linka to takie teoretyzowanie, "poprawna wartość ciśnienia jest pomiędzy 5 a 10kPa", a to tylko róźnica 2x.
Mi rozchodzi się o detale w najgorszym scenariuszu dla przepustowości filtra - nodze w podłodze.
W wątku o tuningu i drugim o dieslu można znaleźć informacje o falowaniu przy przyspieszaniu. Fakt, ludzie się chyba przyzwyczaili i głównie to ja cały czas przywracam w/w problem do życia.
Przy serii 150 koni jest to niewyczuwalne, bo osiągi auta są dalekie od idealnych. Ale po tuningu, gdzie teoretycznie mamy maksymalne możliwe osiągi czasami jest to nie do zniesienia.
I teraz jeśli np. wg komputera Mazdy załóżmy, że ciśnienie graniczne (moja teoria, mogę pisać tu bzdury) wynosi dla przykładu 15kPa, przy maksymalnej wydajności silnika / przyspieszeniu dobija do 15kPa, PCM chwilowo ubija osiągi, spada ono do 10kPa, komputer przywraca maksymalny ciąg i tak w kółko. Efektem może być właśnie takie nie liniowe przyspieszenie - jakby popuszczać co chwilę pedał gazu.
Musi być coś z tym na rzeczy, bo jak pytałem osób bez DPF i po remapie, oni takiego objawu nie mają. U mnie zaś raz auto jedzie średnio, raz zapieprza (zdecydowanie najrzadziej), a czasami ma takie falowanie, że aż się niedobrze robi. Najbardziej jest ono widoczne na 3 i 4 biegu. Czujnik ciśnienia zmieniłem profilaktycznie na ten nowy, metalowy. Mam wrażenie, że faluje mniej, niestety efekt cały czas występuje. To jest jedyne co mnie wkurza w tym samochodzie i chciałbym to zwyczajnie jeśli nie wyeliminować, to chociażby wiedzieć dlaczego tak się dzieje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 08:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
darrecki, nie wiem, ja nic takiego nie odczuwam, może dlatego, że skrzynia AT i w zasadzie według mnie cały czas w miarę płynnie wszystko chodzi. Jeśli chodzi o przyspieszenie to zauważyłem, że zdecydowanie lepiej jest na ciepłym silniku, na zimnym to auto jest niemrawe. Ja tam jestem zadowolony z osiągów w swoim 175KM, jedynie co to mógłbym przyczepić się do spalania, przez to wypalanie DPF jest wysokie jak na diesla. Szkoda, że Mazda nie zastosowała lepszego rozwiązania, jak płyn Eolys w FAP Peugeota, czy też piąta świeca w Fordzie. Mam znajomych z takimi silnikami i oni jeżdżąc po mieście mają dużo mniejsze spalanie i żadnych problemów z filtrami. Jak chcesz to mogę sprawdzić do jakich wartości u mnie skacze ciśnienie różnicowe, gdy mocniej gaz przycisnę. Ale to dopiero pod koniec tygodnia, gdyż na co dzień auto użytkuje żona :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 08:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos im większa próbka, tym lepiej. Będę wdzięczny za odczyty przy przyspieszeniu, w formie loga albo jako screenshot z opcji oscyloskopu z forscana.
DP_DPF, PM_ACC i PM_ACC_DSD, BARO, EOT, RPM, MAP, MAP_DSD, MAF i temperatura czujnika 1 wydechu (nie pamiętam PID)
Dzięki z góry


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 11:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Pablos z archoil AR6900-D Max. Co tankowanie od 7-8 lat ;) na zmianę z diesel kleen.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 12:39 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
6 czerwca 2022, o 15:36 Lucasbadboy napisał(a):
A możliwe ze u mnie przy przebiegu 197tys dpf oryginał nigdy mie czyszczony były takie parametry ???

I to po przejechaniu 17km od wypalania ;). Możliwe ze dodatki do paliwa plus pilnowanie wypalania i kończenie go, mu tak pomogły ???? <spoko> .


Sprawdź po ok 50 lub 100 km. U mnie na początku po wypaleniu bardzo powoli się napełnia, a dopiero potem nabiera rozpędu. Obstawiam, że dzieje się tak ze względu na pewną dolna granicę pomiarową, gdzie algorytm nie interpretuje tego prawidłowo. Na początku potrafi mi pokazywać ok 0 - 0,2 na ACC, aż PM_GEN osiągnie 1-1,5. Natomiast później PM_ACC wyprzedza PM_GEN.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 13:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A możliwe sprawdzę. Dzięki

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 07:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty,Pablos wczoraj zrobiłem krótki przejazd z forscanem i przeglądnąłem dokładnie log. Niestety zapomniałem zapisać :mad:
Dobrze, że moja pamięć wzrokowa jeszcze jako tako działa
PM_GEN - okolice 5.2
PM_ACC i _DSD - poniżej 2 (1.6 zdaje się)
REG_DIS - ~230km
DP_DPF dobiło do wartości 28 kPa przy przyspieszaniu na 3 biegu i gwałtownie spadło o połowę. Nie pamiętam czy po odpuszczeniu gazu czy w trakcie przyspieszenia, teraz już tego nie sprawdzę
EOT był lekko ponad 80°C

Trzeba to będzie powtórzyć


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 09:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ja mam wynik na pełnym i pustym filtrze u mnie :)
PM_ACC_DSD = 5.25, REG_DIS = 255,9 km, 4 bieg 3000 RPM, szczytowo DP_DPF 28 kPa
PM_ACC_DSD = 5.40, REG_DIS = 257,3 km, 4 bieg 4000 RPM, szczytowo DP_DPF 68 kPa
PM_ACC_DSD = 0.04, REG_DIS = 2.3 km, 3 bieg, 3100 RPM, szczytowo DP_DPF 6.9 kPa, po chwili spadło na 3.6 kPa.


Na pustym filtrze na biegu jałowym DP_DPF 0.150 - 0.5 kPa.
Na pełnym filtrze na biegu jałowym DP_DPF 1.8 kPa - 2.5 kPa.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 09:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
68 kPa :arrow:
Masz metalowy czujnik? U mnie na starym co jakiś czas pojawiała się na ułamek sekundy kosmiczna wartość w okolicach 100kPa, ale wydaje mi się, że komputer traktował to jako błąd. Teraz póki co nie widziałem nic ponad 28kPa, ale obserwowałem 1x :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 09:45 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
popielasty wartości, które podajesz są z pełną rurką do czujnika różnicy ciśnienia( bez dziurki)?

darrecki te wyniki, które są u Ciebie to chyba nikt na forum takich korzystnych PM_GEN do DSD nie podawał nigdy. Zastanawiam się czy możliwe, że po chipie skład mieszanki jest o tyle lepszy żeby osiągać te wartości. U mnie przy zaślepionych EGRach i dziurce w rurce nawet na trasie nie udało się osiągnąć takich wartości :).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 09:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
elkermitos wg mnie to zasługa wyłączonego EGR.
A dziura w rurce, to chyba przy czujniku odpowiedzialnym za wyliczanie zapełnienia filtra (PM_ACC) a nie różnicy ciśnień (DP_DPF). Wg mnie ten od różnicy ciśnień może powodować chwilowe ograniczenie osiągów, ale nie może zainicjować wypalania filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 11:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, mam metalowy czujnik. Zapisz sobie następnym razem log, bo okiem mogłeś nie zauważyć jakiegoś piku :) To 68 to jedna próbka, pozostałe "dookoła" to 32-35 kPa przy takim bucie w podłodze.

Pomiary bez dziurki w rurce u mnie.

PM_ACC_DSD jest wyliczane na podstawie odczytów z DP_DPF właśnie. Przykładem tego jest to jak było u mnie - na moim "zapchanym filtrze" PM_ACC_DSD było w momencie demontażu filtra ok 5. Po założeniu DPF od Marka (prawie nowy) PM_ACC_DSD od razu, samo spadło do 1.4 - DP_DPF odczytał różnicę ciśnień i zaktualizował PM_ACC_DSD do stanu jaki mu odpowiada między innymi po odczycie z DP_DPF (+ pewnie inne parametry).

Pomiary darreckiego są takie jak przy prawie nowym silniku, pisałem tu gdzieś, że w CX-5 z przebiegem 20k u kumpla PM_GEN 6, a PM_ACC_DSD ok 2. Teraz kumpel ma 60k przebiegu i te różnice się zatracają, ma ok 4 PM_ACC_DSD przy PM_GEN 6. Na to może mieć wpływ masa rzeczy, turbo, wtryski, czystość dolotu, nieszczelności w dolocie - no znaleźć przyczynę - parodia.

Jeszcze ciekawostka u mnie - bez zaślepki na EGR na tym "nowym" DPF mam wyniki typu 120km <hahaha> Po zaślepieniu EGR (tego "łatwo dostępnego", nie bypass) wypalania jak widać wyżej - 250km-300km... Co ten EGR to nie wiem... Zwłaszcza to jest widoczne, kiedy EGR pracuje dużo, czyli przy spokojnej jeździe - a ja tak jeżdżę właśnie. Przy zaślepionym EGR jak odpuszczam gaz, to PM_ACC_DSD potrafi ładnie spać, w kilka sekund o 0.2-0.4 nawet. Generalnie można by badania robić na ten temat hehe. Jakbym natomiast leciał autostradą 140km/h non stop, to nie ma opcji na wynik bliski 250km. Podejrzewam, że -100km lekko by było na REG_DIST.

Ale faktem jest to, że u mnie po przebiegu 85k km zapchał się DPF - ja winię tu dziurę w rurce, oszukiwałem czujniki i możliwe, że DPF się nie opróżniał do końca... A może po prostu z jakimś tam dystansem siedzi tam sadza, która sama się nie usunie. Tak czy siak - dla mimo tych uciążliwości to nadal są "usterki" groszowe - regeneracja turbo 450 zł, czyszczenie DPF 400 zł. Roboty nie liczę, bo mam prawie za free, ale to też są groszowe sprawy - oczywiście mówię o Marku, który ma to rozpykane dobrze. Nie mówię o innych "specach" którzy za wyjęcie i włożenie turbo biorą 2000 zł "bo panie silnik trzeba wyjąć" :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 11:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty mamy 2 czujniki z tyłu silnika pod plastikową pokrywą. Jeden z 2 rurkami, drugi, ten metalowy z 1 rurką. To który jest od czego?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 cze 2022, 11:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeden jest od różnicy ciśnienia przed i za DPF, drugi pewnie ciśnienie ale nie różnicowe, w innym miejscu, może ogólnie ciśnienie spalin zaraz za kolektorem wydechowym? Nie do końca się orientuję i z tego co pamiętam, to serwisówka też nie pokazywała tego dokładnie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 cze 2022, 07:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mała aktualizacja.
Co do max wartości PM_ACC i PM_ACC_DSD to wartości poniżej 2 mam tylko w trasie. Zazwyczaj koło komina dobijają do wartości 4-5, aczkolwiek zawsze podczas moich obserwacji PM_GEN inicjował regenerację DPF.
Poza tym:

Na pustym filtrze na biegu jałowym DP_DPF 0.0 - 0.2 kPa.
Na pełnym filtrze na biegu jałowym DP_DPF 0.7 kPa - 1.1 kPa przy: PM_GEN-5.94, PM_ACC-2.71, PM_ACC_DSD-2.44

Max kPa jakie udało mi się uzyskać to 40 przy pełnym i 18 przy pustym. Muszę popatrzeć dokładniej na komputerze relacje DP_DPF z MAP czy MAF, bo wg mnie muszą w jakimś sensie sie pokrywać.

Do tego przy pustym filtrze mam sporo "error" jako wartość DP_DPF, których nie zauważyłem przy pełnym. Ciężko je wyłapać patrząc na wykresy, chyba, że przewijam krok po kroku, ale wyszukiwanie w CSV znalazło ich kilkadziesiąt.
Do tej pory byłem (błędnie?) przekonany, że to ten czujnik z 1 wężykiem odpowiada za DP_DPF i wylicza wartości porównując z BARO. Dlatego go zmieniłem, bo miałem dziwne skoki wartości. Teraz ich nie ma, ale za to jest wspomniany error.
Wszystko mam szczelne przy obu czujnikach, więc jakiekolwiek błędy mogą być powodowane conajwyżej przez uwalony czujnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 cze 2022, 20:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Miałem okazję przejechać się w czwartek na zakupy (całe 3 km w jedną stronę), a dziś czas żeby opisać moje spostrzeżenia.

Po wejściu do auta miałem REG_DIS=134 km a przy tym PM_ACC=5.73, PM_ACC_DSD=5.72, PM_GEN=2.84, DP_DPF=1.5. Silnik był już trochę rozgrzany bo wcześniej jeździła żona. Pobawiłem się trochę z gazem w podłogę i przy normalnym wciskaniu pedału DP_DPF momentami skakało do około 50 kPa, natomiast przy kickdownie osiągnąłem nawet ze 60 kPa. Niestety ale nawet tak krótka zabawa w gazowanie spowodowała wzrosty, i tak osiągnąłem PM_ACC=6.39, PM_ACC_DSD=6.42, PM_GEN=3.06, DP_DPF=3.6. Widać ewidentnie, że gazowanie w jeździe po mieście dość szybko zapycha filtr, wracając z zakupów zaczęło mi się już wypalanie.

darrecki, jeśli chcesz mogę Ci podesłać logi z parametrów, o które prosiłeś. Wyślij mi tylko na priv jakiegoś maila. Jeśli chodzi o wspomniany przez Ciebie "error" przy odczycie DP_DPF to też czasem mam, zwłaszcza zaraz po wypaleniu. Wtedy wartość jest w okolicach zera i myślę, że jak schodzi poniżej to pojawia się ten błąd. W każdym razie ja tym bym się nie przejmował, czujniki tak mają, gdy wartość napięcia lub prądu przy odczycie z nich przez komputer jest poza zakresem. Nawet czasem zdarza się to czujnikom CAN, ostatnio walczyłem z takim co czyta temperaturę, poziom i jakość płynu AdBlue w zbiorniku. Po zalaniu świeżego płynu miał problem z odczytem koncentracji i przez dwa dni wyświetlał error a potem magicznie wszystko działało prawidłowo. Akurat to było w maszynie z normą Stage V ale jest to chyba odpowiednik cywilnej normy Euro 6d, połączenie DPF z AdBlue w takim kilkulitrowym silniku maszyny przemysłowej eliminuje wszystko, PM'y, NOx'y, do tego dołożenie do tego baterii pozwala oszczędzać w trybie hybrydowym nawet do 40% paliwa. I to jest prawdziwa ekologia właśnie według mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 cze 2022, 19:33 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Panowie ten error to na 100% jest jest wartość 0 lub ciśnienie "ujemne". Już kiedyś to sprawdzałem, bo jak pierwszy raz wstawiałem rurkę z dziurka to mi się zaczęło pojawiać i testowałem to z odpinaniem tej rurki i zamiana miejsc.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 19 cze 2022, 11:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Idealnym czynnikiem aby wydłużyć interwały jest... lekka noga :) Tu przykład z wczoraj, interwał 350 km (a razem z wypalaniem 362 km). Warunki: trochę km po mieście, następnie trasa na Podlasie (Siemiatycze z Wołomina), przez wioski, Węgrów, Sokołów Podlaski i powrót wieczorem do domu. Vmax, 90km/h, wszędzie zgodnie z przepisami, na haku platforma z jednym rowerem. Start z domu 4:30, istny chill, masa zwierzaków skaczących przez drogę, więc serio, nie było powodu do pośpiechu. Nie wiem do końca jaka średnia z trasy wyszła, bo miałem tankowanie na powrocie, ale po tankowaniu i 80km miałem 4,8. Przypominam, że to CX-5 AWD, na kołach 20 cali 245/50. Na zimówkach na luzie 400km interwału bym miał. Także wszystko zależy od Was :D jak ktoś leci 160km/h autostradą, to nie ma szans na interwał bliski 200 km. Będzie 120-150 km. A jak się ma lekką nogę to i 350 km można wykręcić.

IMG_20220618_060150~2.jpg

IMG_20220618_183355.jpg

Screenshot_20220618-180115.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 19 cze 2022, 21:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jest dokładnie tak jak napisałeś, podpisuję się pod tym. W weekend podczas spokojnego przejazdu krajówkami, duża część przez odcinki z robotami budowlanymi miałem interwał w okolicach 260km. Dziś na powrocie A1 były krótsze, coś w okolicach 200-220km.
Ma to sens, bo podczas spokojnej jazdy silnik jest mniej obciążony, pali mniej, wydala z siebie mniej przez co filtr zapełnia się wolniej.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 08:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
19 czerwca 2022, o 20:36 maciekelga napisał(a):
Ma to sens, bo podczas spokojnej jazdy silnik jest mniej obciążony, pali mniej, wydala z siebie mniej przez co filtr zapełnia się wolniej.


Co do wolniej zapełniającego się filtra przy spokojnej jeździe nie bardzo mogę się zgodzić, bo wówczas EGR wali w dolot aż miło. Dłuższe przebiegi pomiędzy regeneracjami w trasie są zasługą mniejszego spalania i wolniejszym osiągnięciem limitu PM_GEN. Jeśli przy spokojnej jeździe po wioskach wartości PM_ACC przewyższają PM_GEN to wg. mnie coś jest nie tak z pojazdem - zwyczajnie nadmiernie dymi bądź filtr utracił swoją pojemność. Krótkie odcinki i miasto to niestety szybki zapychacz DPF i TTTM.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 08:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Fakt, zapomniałem że PM_GEN jest tworzony "wirtualnie" m. in na podstawie spalania, mój błąd.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 09:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
20 czerwca 2022, o 09:07 darrecki napisał(a):
Co do wolniej zapełniającego się filtra przy spokojnej jeździe nie bardzo mogę się zgodzić, bo wówczas EGR wali w dolot aż miło.


Dlatego mam zaślepiony :D Prawda jest taka, że zaślepienie EGR daje największy uzysk jak jedziemy na niskich obrotach albo w ogóle bez gazu wciśniętego - wtedy PM_ACC_DSD ładnie spada w dół.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 11:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
maciekelga, jeśli PM_GEN jest wyliczany na podstawie spalania to na podstawie czego są określane PM_ACC i PM_ACC_DSD? Dlaczego są dwa parametry? Dlaczego podczas dziadkowej jazdy spadają w dół? No i dlaczego u mnie przy jeździe w większości po mieście są dwa razy wyższe od PM_GEN przed wypalaniem? Spalanie średnie z tankowania mam 8l/100km, z EGR oprócz czyszczenia nic nie kombinowałem, żadnych dodatków do paliwa też na razie nie dawałem. Strasznie mnie to nurtuje, bo DPF według serwisu jest czysty, silnik raczej też w dobrej kondycji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 13:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
PM_GEN osiąga ~6 w okolicy 17,7l spalonej ropy. PM_ACC_DSD jest liczone (dokładnie nie wiemy jak), ale na pewno z odczytów z DP_DPF (czujnik różnicowy ciśnienia przed i za DPF). Pablos, a nie chcesz zaślepić EGR? Moim zdaniem zyskasz minimum +50km na wypalaniach. Blaszka na EGR z otworem i błąd przepływu nie powinien się pojawiać (ja tak mam).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 13:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, to by się zgadzało co piszesz, jeśli u mnie spalanie koło 8 litrów, filtr się wypala co jakieś 140 km to faktycznie z tym PM_GEN, kiedy ma wtedy wartość koło 3 by się zgadzało. Ale w tym czasie PM_ACC i PM_ACC_DSD mają wartość koło 6. Dlatego zastanawiam się na jakiej podstawie rosną. Na pewno przy dynamicznej jeździe po mieście rosną szybciej, wydaje mi się, że zależy to od używania gazu. W mieście częściej się naciska i wartości rosną, na trasie jednak jazda jest bardziej stabilna. Co do czujnika różnicowego, to jesteś pewien, że są dwa, a nie jeden czujnik i dwa wężyki do niego, sprzed i zza filtra? No i to zaślepianie EGR, mamy gdzieś na forum jak to zrobić? Chodzi mi krok po kroku, co odkręcić, z czego i jaką blaszkę zrobić, gdzie wsadzić. Nie jestem mechanikiem, ale z drobnymi rzeczami sobie radzę. Nie chcę jednak czegoś spierdzielić, bo te 50 km więcej na moje roczne przebiegi 10 tys. km nie jest aż taką różnicą. To wyjdzie jakieś kilkanaście wypaleń w roku mniej po zaślepieniu EGR, oszczędność na paliwie jakieś 100-200 zł na rok.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 14:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Blaszka:

IMG_20191120_091211.jpg

Miejsce montażu - odpiąć kostkę od EGR, odkręcić 4 śruby (2 na górnej flanszy, 2 na dolnej flanszy - uwaga, żeby nakrętki nie spadły). Robić na zimnym silniku (na ciepłym będzie problem tam rękę włożyć).

IMG_20210710_095338~2.jpg

IMG_20191120_093335.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 19:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.01.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
[quote="popielasty"]Blaszka:

[attachment=0]IMG_20191120_091211.jpg[/attachment]

Miejsce montażu - odpiąć kostkę od EGR, odkręcić 4 śruby (2 na górnej flanszy, 2 na dolnej flanszy - uwaga, żeby nakrętki nie spadły). Robić na zimnym silniku (na ciepłym będzie problem tam rękę włożyć).

[attachment=2]IMG_20210710_095338~2.jpg[/attachment]

[attachment=1]IMG_20191120_093335.jpg[/attachment][/quote]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2022, 05:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, dzięki! <spoko>

Pablobond123, ??? :idea:

-- Dodano: 22 czerwca 2022, o 06:28 --

Zastanowię się jeszcze nad przeróbkami, na razie jakoś mocno to częstsze wypalanie mnie nie denerwuje, plus jest taki, że krótko trwa, więc przy jeździe miejskiej dobrze się składa.

Przeglądając zrzuty z Forscana zauważyłem, że przewaga PM_ACC zaczęła się gdzieś tak na jesień zeszłego roku. Co ciekawe auto po mieście jeździło już wtedy od pół roku. Co za algorytm wylicza to PM_ACC i czemu jest jeszcze drugi PM_ACC_DSD, gdzie u mnie mają zawsze podobne wartości. Tak jakby komputer powoli przyzwyczajał się do danego typu jazdy. Ciekawe, jak to zresetować, może gdyby wyzerować te parametry, które są są odpowiedzialne za filtr DPF :idea:

W każdym razie jeszcze w lutym 2021 miałem taki ładny wynik, dziś praktycznie nieosiągalny.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.