Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 06:37 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tomek napisał(a):
To już koledzy nie chodzi tyle o kolor co o parametry oleju. Olej, który rekomendowany jest do silnika 2.2 ma ograniczoną ze względu na DPF zawartość popiołów. W związku z tym gorzej chroni silnik, gdyż chronić musi DPF - przed zapchaniem. Liczba zasadowa w takim oleju na dzień dobry jest niska i z biegiem neutralizowania kwaśnych produktów spalania spada. Interwał 20 tys. km to najszybsza droga do zajechania silnika. Zresztą przedstawiłem w temacie olejowym screen tabelki z oryginalnego japońskiego manuala, który mówi, że w normalnych warunkach powinno wymieniać się olej w tym silniku co 10 tys. km, a w ciężkich (holowanie przyczep itp.) co 5 tys. km.

Wracając jeszcze do koloru oleju w dieslu to miałem klienta (nie mogę przypomnieć sobie tylko z jakim samochodem), który od nowości zmienia olej co 10 tys. km, stosuje płukanki i wspominał w prywatnej wiadomości na którymś z for, że smoły na bagnecie od razu nie ma. Ciekaw jestem testu tombiena, bo sam nie mam w domu żadnego diesla.


Ciężko się z Tobą nie zgodzić - tylko ja o co innego pytam.

Zakładając, że jestem zwykłym konsumentem, kupiłem M6 na 2 - 3 lata (100 - 150 kkm) i potem biorę następny - to czy ten wzrost oleju o 2-3mm po 8.000 km jest powodem niepokoju ? Czy będąc np. w cro za 2 tygodnie Mazda nie wyrzuci jakiegoś komunikatu o ciśnieniu oleju ?

Czy też w połowie interwału olej wzrósł o 2-3 mm, zatem do 20.000 wzrośnie pewnie jeszcze o 5-6 mm a i tak nie będzie przekraczał minimum. Czy dobrze rozumiem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 07:42 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Komp w Mazdzie monitoruje gęstość oleju i sam wywali Ci info o zmianie. U mnie sugeruje zmianę po 12 tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 cze 2017, 01:01 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2017
Posty: 21
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Moim zdaniem zakup samochodu z silnikiem diesla to serwis startowy, czyli wycięcie i wyprogramowanie DPF, zaślepienie EGR i chipowanie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 cze 2017, 08:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Błądzisz. Po co wycinać jak działa ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 cze 2017, 20:47 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2017
Posty: 21
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Działa bo autko świeże, jeśli większość Twojej jazdy to miasto to prędzej czy później wystąpi problem, wyczyścisz/wsadzisz nowy to znów się zapcha, podkreślam, że dotyczy to aut jeżdżących po mieście, a jak wytniesz to po prostu masz tym spokój, ale niech każdy robi jak chce.


Ostatnio edytowano Śr, 28 cze 2017, 08:27 przez Huncwot, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 02:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Kurcze, 3 lata głównie po mieście i mój dpf jakoś zapchać się nie chciał :(

Wysłane z mojego Lenovo TB3-850F przy użyciu Tapatalka

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 10:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
@maneig no faktycznie świeże, jedyne 9 lat i ponad 150kkm... <oczy>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 08:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem M6 Skypassion 2.2D 175km. Wczoraj podczas jazdy w trasie pojawił się komunikat podświetlony na pomarańczowo o treści "DPF inspection required". Głównie jeżdżę w trybie miejskim, natomiast zastanawiające jest to dlaczego komunikat pojawił się w trakcie jazdy po trasie, podczas której DPF powinien się wypalać.

Olej i filtr był wymieniany jakieś 4 tys. km temu ale nie było kasowania inspekcji oleju po wymianie. Mechanik w ASO Mazda stwierdził, że świecący ciągle komunikat świadczy o problemie z DPF-em a nie z brakiem przeprowadzonego kasowania inspekcji oleju (wtedy komunikat byłby migający).

Dzisiaj próbowałem wypalić podczas jazdy DPF (ok. 15 min na 3 biegu i obroty ok. 3000rpm) ale procedura wypalania nie uruchomiła się. Może robiłem to za krótko albo powinienem na innym biegu, np. 4?

Jako, że samochód jeszcze na gwarancji to jestem umówiony w ASO na diagnostykę ale może ktoś z Was spotkał się z tym problemem albo ma wiedzę, którą może się podzielić.

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek radę!


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 08:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
DPF nie wypala się wtedy kiedy pojedziemy w trasę, autostradę czy jazdę na określonym biegu - od kierowcy to nie zależy. To podstawowy błąd użytkowników tak myślących.

Procedurę uruchamia komputer na podstawie sygnałów z czujników przed lub za filtrem przy spełnieniu jeszcze innych warunków typu odpowiednia temperatura cieczy chłodzącej.

Wypalanie na żądanie jest tylko przy podłączeniu samochodu do zewnętrznego komputera serwisowego, który taką procedurę uruchomi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 10:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ok, dzięki za odpowiedź i wyjaśnienie sytuacji. Rozumiem, że wyjazd na trasę raz na jakiś czas pomaga tylko w tym aby DPF się nie zapychał ale nie można go w ten sposób wypalić.

Pojadę do serwisu, zobaczymy co się dzieje. Mam nadzieję, że wypalenie wystarczy i nie jest to większy problem z DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 13:05 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Zapycha się cały czas (niech mnie ktoś poprawi - co 200-300km). Wyjazd w trasę (jazda przez dłuższy odcinek, bez postojów, etc) zwiększa Ci szansę na uruchomienie procedury wypalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 10:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Byłem w serwisie, sprawdzili DPF. Poziom PM był wyższy niż 4. Pan w serwisie stwierdził, że norma jest w okolicach 1. Po wypaleniu spadł właśnie do 1 PM.
Niestety oprócz tego stwierdził, że uszkodzone są wtryski... Zapytałem po czym wnoszą, że akurat wtryski są do wymiany. Nie był do końca w stanie określić co konkretnie wskazuje o ich uszkodzeniu. Jedyne co powiedział, to fakt iż kod błędu na to wskazywał, zmierzyli jakimś miernikiem(?) i ogólnie znają te samochody i na to wygląda... Objawów uszkodzonych wtrysków nie ma żadnych, samochód pracuje równo, pali beż żadnych problemów. Narazie nie mam zamiar się tym przejmować
Po wypaleniu kontrolka zgasła, samochód jakby trochę żwawszy.

Dzięki za wszystkie uwagi!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 10:52 
Offline
olekw będę gdybał: niesprawne wtryski podają zbyt dużą dawkę paliwa, objawem jest czarna chmura za każdym dieslem z tym problemem. I skoro dymi na czarno to co to jest jak nie sadza? Zapewne wtedy filtr ci się zawala momentalnie bo mam nienormatywnie dużo sadzy w spalinach. Ale to takie moje gdybanie.. :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 14:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z każdego gdybania coś można wyciągnąć :)
W tej chwili nie widać odrobiny czarnego dymu wydobywającego się z wydechu i innych oznak uszkodzonych wtryskiwaczy. Być może z czasem się pojawią (oby nie). Wtedy będzie trzeba myśleć o ich naprawie. Muszę się przyglądać aucie.

Dzięki!


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 15:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jeżeli jest sprawny filtr DPF to czarnego dymu nie będzie na wylocie. Takie jego zadanie. Innego nie ma. Jeżeli zapycha się zbyt szybko coś jest nie tak z silnikiem itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 15:28 
Offline
Czyli może być tak że wtryski już leją i się szybciej zapycha. Niestety. :(


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 16:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Szczerze mówiąc nie wiem jak często zapychał się poprzednio, dlatego że samochód zakupiłem 3 miesiące temu. Z tego co wiem jeździł w 80% po mieście więc mógł od dłuższego czasu się zapychać. Poprzedni właściciel twierdził, że nie musiał go wypalać. Ale tego do końca nigdy się nie dowiem. Z drugiej strony przebieg to 115 tyś,czyli trochę wcześnie jak na wtryski. (serwisowany do kupna przeze mnie w ASO w Polsce i w Polsce kupiony. Sam dzwoniłem do ASO żeby potwierdzić autentyczność przebiegu) Pozostaje czekać na rozwój sytuacji. Jeśli się problem pojawi ponownie to trzeba szukać przyczyny...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lip 2017, 22:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Oby nie wtryski, chyba trochę kosztują. trzeba sprawdzić cenę, to się szybko człowiek ostudzi.

Z mojego ostatniego doświadczenia z trasy - a w wakacje zrobiłem 7,5 tyś km - widzę, jak bardzo diesla zabijają krótkie, miejskie trasy.
W komputerze ustawione jest procentowe zużycie oleju i okazuje się, że właściwie kiedyś musiałbym po 16 tyś km jechać na zmianę a komp pokazuje, że mam jeszcze 40%. A przebieg 15 tyś od zmiany oleju. Ten silnik nie lubi krótkich tras. I bardzo widać się męczy olej.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sie 2017, 13:48 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Czy ktoś może orientuje się może czy za pomocą Forscan można odczytać poziom zapełnienia filtra DPF?
Ewentualnie jeśli nie, może ktoś podpowie czym odczytać parametry filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sie 2017, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam, w forscanie można odczytać poziom zapełnienia DPF-u czytając PID-y: PM_ACC, PM_ACC_DSD i PM_GEN. Wartości nie powinny być wieksze niż 5.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 paź 2017, 12:49 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ok. Dzięki sprawdzalem u siebie i PM_ACC jest około 4 PM_ACC_DSD to dochodzi do 5.6 lub 5.7 PM_GEN około 4. Dodam że odczyty były zrobione przed rozpoczęciem wypalania Dpf. Po zakończeniu PM_ACC 0, PM_ACC_DSD 0.05 lub czasami 0.10 PM_GEN 0. Czy to znaczy ze jest ok czy PM_ACC_DSD jest za wysokie? Pozdrawiam


Ostatnio edytowano Śr, 4 paź 2017, 12:49 przez Huncwot, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 17:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam. Podłącze się pod temat jednam z modelem GJ 2.2 150KM diesel oczywiscie. Rośnie poziom oleju. Wymieniałem 2 miesiące temu było bliżej min i już jest prawie max. Niestety póki co większość km robię w mieście. Auto ma 145tys km i ma 4 lata. Jestem drugim właścicielem. Pierwszy użytkował auto głównie w trasie. Czy DPF może być już zapchany? Czy w tym modelu są jakieś symptomy wypalania się filtra? Jak mam wskazanie chwilowego spalania paliwa to na biegu jałowym nic nie wskazuje. Czy styl jazdy ma znaczenie i proponujecie kręcić na wyższe obroty? Dajcie proszę jakieś wskazówki. Dzięki


Ostatnio edytowano Śr, 20 gru 2017, 17:07 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 13:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.12.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podczas samoczynnego wypalania DPF podwyższone jest chwilowe zużycie paliwa,potrafi sięgać nawet 15l/100km przy stałej prędkości ok 90km/h,oprócz tego w czasie wypalania nie jest aktywny system Start-Stop. Jeżeli wszystko jest sprawne to filtr może się wypalić nawet na postoju, ale w czasie jazdy będzie to trwać krócej. Ważne, aby podczas procedury samoczynnego wypalania DPF nie gasić silnika, ponieważ wtedy będzie wzrastać poziom oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2017, 10:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.10.2016
Posty: 202
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
W Maździe nigdy nie zabraknie Ci oleju... zawsze krasnoludki doleją, tylko czasem są na tyle ślepe, że wleją za dużo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lut 2018, 17:50 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
21 grudnia 2017, o 13:50 Areckii napisał(a):
Podczas samoczynnego wypalania DPF podwyższone jest chwilowe zużycie paliwa,potrafi sięgać nawet 15l/100km przy stałej prędkości ok 90km/h,oprócz tego w czasie wypalania nie jest aktywny system Start-Stop. Jeżeli wszystko jest sprawne to filtr może się wypalić nawet na postoju, ale w czasie jazdy będzie to trwać krócej. Ważne, aby podczas procedury samoczynnego wypalania DPF nie gasić silnika, ponieważ wtedy będzie wzrastać poziom oleju

Ciekawa sprawa czyli nawet użytkując Mazdę/diesla w mieście można nie mieć problemów z DPF? Myślałem, że aby wypalić DPF'a musi być spełniony szereg warunków tj. odpowiednia prędkość, jazda ze stałą prędkością, obroty silnika nie mniejsze niż 2000 itd, odp. temp. cieczy itd. czyli jednak nie do końca?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 20:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
21 grudnia 2017, o 13:50 Areckii napisał(a):
Jeżeli wszystko jest sprawne to filtr może się wypalić nawet na postoju,


A to dziwne, zawsze myslalem ze auto musi byc w ruchu...


Ostatnio edytowano So, 10 lut 2018, 20:15 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa cytowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 10:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W instrukcji jest napisane, by utrzymac predkosc powyzej 50km/h. Z moich osobistych doswiadczen wyglada to tak, ze najszybciej sie wypala na 2-4 biegu przy 2000-2500 obr/min
wtedy zajmuje to ok 10km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 09:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Tak wyglądają końcówki po wycince DPF...Przed zawsze były czyste i błyszczące. Plus to mniejsze spalanie ok 0.5 litra póki co ale jeszcze testuje bo dopiero 1 jak zuzylem. Drugi plus to auto po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty a trzeci najważniejszy to Moc zawsze dostępna ;))ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 09:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bardzo szybko zrobiły się czarne i mocno okopcone, pewnie efekty widzisz w lusterku wstecznym co..?

...kastracja mnie nie ziębi ani nie parzy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 09:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Jadąc normalnie do 3.5 tyś praktycznie nie dymi ale jak pociągnie już do 5 tyś to widać lekkie zadymienie w lusterku także trochę idzie tej sadzy...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.