Teraz jest So, 27 kwi 2024, 17:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 19 sty 2024, 13:07 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Ja robilem razem z rozrządem i wymianą dynamiczną oleju w Mazvagtech2 w Mysłowicach, w 100% polecam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2024, 14:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Norfar15 napisał(a):
Ja robilem razem z rozrządem i wymianą dynamiczną oleju w Mazvagtech2 w Mysłowicach, w 100% polecam.
Też u nich robiłem i polecam. Przekonująco mówili o tych wtryskach ale nie namawiali, więc nie ma mowy o naciąganiu. I wg nich interwały klientom wracały do takich poziomów o których piszesz. Fajnie że jesteś po tym zabiegu i jesteś zadowolony. Pozdrawiam
Oczywiscie mają jakiś patent na regeneracje ich, nie mówimy o nowych bo ich koszt zwala z nóg.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2024, 14:16 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jedrzej z tego co wiem, ten patent może polegać na czyszczeniu wtrysków, prawdopodobnie ultradźwiękami, co podobno przywraca w wielu przypadkach pełną sprawność.
Panowie którzy robili już tą regenerację, mam pytanie ile was to kosztowało?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2024, 14:26 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
U mnie mieli używane sprawne z niewielkim przebiegiem, koszt wszystkich wtrysków to 2tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2024, 21:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Norfar15, całkiem możliwe, że wtryski mogą z czasem powodować te wszystkie problemy. Ja jeszcze trzy lata temu osiągnąłem interwał 300 km, ale to przy dziadkowej jeździe na trasie, gdzie komputer pokazał spalanie 4,6l/100km. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że da się osiągnąć interwał koło 400 km, gdyż po prostu PM_GEN na to nie pozwoli. Tym autem ze skrzynią AT nie da się osiągnąć tak niskiego spalania. Wrzuć screena ze swoimi PID'ami, ciekaw jestem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2024, 01:17 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
https://ibb.co/kms6rZd przy 260km od ostatniego wypalenia do 6 przy PM_GEN jeszcze daleko, spalanie 5.1 na kompie

Ogólnie przy normalnej jeździe mam interwał 280-290, jednak przy tempomacie ustawionym na 90km/h potrafię pod 370-380 wyciągnąć


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2024, 12:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dla mnie to jest trochę jak science fiction :wink: Teraz jeździłem tydzień po skasowaniu licznika, głównie autostrada 120 km/h do pracy i krótkie odcinki w koło domu i wyszło mi 7,3l/100km z komputera ale już z dystrybutora 7,6l/100km. Może faktycznie te wtryski już leją, kto wie, przy przebiegu 170 tys. km to całkiem możliwe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2024, 13:07 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Zauważyłem, że madzia najmniej pali w przedziale 90-100 km/h niekiedy trzymając się takiej prędkości schodziłem do 4.3/4.4 l spalanie. Przy 120 je mi kolo 6.5.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2024, 18:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z przepalonych 7000l ropy (odkąd prowadzę statystyki) wg dystrybutora moja średnio pali 6.76l, z tym że w zimie 0.5l więcej, w lecie 0.5l mniej.
Przebieg 146kkm, EGR wyłączony, do tej pory wypalanie zawsze inicjuje PM_GEN, łącznie 611 cykli.
Jedyne co mnie w tej sytuacji wkurza, to osiągi - ciągle lepsze niż seria ale sporo gorzej niż te 8 lat temu zaraz po remapie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2024, 19:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
W sumie przez cały ten wątek nikt nie doszedł do końca co zaczyna wypalanie filtra m, wiec moim zdaniem zostaje jeździć, nie przejmować się i czaaaasami looknąć czy wszystko Ok :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 sty 2024, 08:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lucasbadboy, jak to nie... Ja 5 lat temu pisałem, że PM_GEN osiąga wartość ~6 po ok 17,7L spalonego paliwa. Dla zdrowego silnika to będzie wyznacznikiem wypalania (ja sam kilka razy miałem wypalanie inicjowane przy ok 300km przejechanych). W przypadku kiedy silnik dymi / pojemność filtra jest zmniejszona to wypalanie będzie inicjowało PM_ACC_DSD.

darrecki, wypalanie "serwisowe" nic nie da, u mnie "mechanicy" to ćwiczyli jak miałem zmniejszoną pojemność filtra (w 2017). Przypomnę to, bo zostało zakopane w odmętach forum :)

W 2017r kupiłem samochód z przebiegiem blisko 150k km. Po jakimś czasie zacząłem zwracać uwagę na wypalanie, bo było zbyt częste (70-90km). Szukałem info na forach (tu, za granicą, youtube) - nie bardzo było jeszcze wtedy info jak to działa itp, bo mało ludzi miało samochody z dużym przebiegiem. Zakupiłem ELM327 i forscan i sam zacząłem szukać. Widziałem, że wypalanie inicjuje PM_ACC_DSD. Problemem było to, że po wypalaniu PM_ACC_DSD spadało do wartości 3,5! Nigdy nie osiągało niższych wartości, wskazywało to na zawalony DPF. Pojechałem do polecanego mechanika na Bronisze, od strzała zrobił 2x serwisowe wypalanie DPF i stwierdził że będzie git, skasował 200 zł i nic to nie dało. Jak mu pokazałem wykresy z forscana, to mówił że to słabe narzędzie i według ich skanera po czyszczeniu serwisowym DPF jest ok :D Musiałem tylko po tym olej zmienić, bo był gigantyczny przyrost na bagnecie. Następnie oddałem auto to serwisu Bosch w Warszawie, tam Panowie podeszli do tematu bardziej profi, zrobili diagnostykę i przekazali, że różnica ciśnień przed i za filtrem jest duża i filtr na pewno jest zapchany, ale nie podejmują się wyjmowania go tylko mogą przeprowadzić "czyszczenie chemiczne" - zaaplikowanie chemii do filtra (przez gniazdo czujnika ciśnień) i wypalanie serwisowe. Skasowali 800 zł ale uwaga - tu był rezultat, PM_ACC_DSD spadało do 0.8-1 po wypalaniu i interwał się zwiększył. Natomiast radość nie trwała długo, bo po paru cyklach PM_ACC_DSD rosło po każdym wypalaniu, nie pamiętam do ilu ale na pewno powyżej 2. Ostatecznym ratunkiem dla mnie było czyszczenie FCM w https://pralniadpf.pl/ gdzie oddałem auto, wyjęli filtr i go wyczyścili. Zapłaciłem za to 900 zł (co uważam i tak za niedużą sumę jak na 2017r, pamiętajcie że jest tam trochę rozbierania żeby się do tego dostać) i to rozwiązało moje problemy z DPF.

Co potencjalnie było przyczyną? Poprzedni właściciel auta był inżynierem i ogarniał coś przy liniach produkcyjnych, robił non stop trasę Wrocław - Monachium (nawet miałem adresy jego domu i tej fabryki w Monachium zapisane w pamięci nawigacji :D), podejrzewam że nie jeździł 120km/h tą trasą tylko co fabryka dała. W 2018r zdaje się poznałem Marka i wstawiłem do niego autko na parę rzeczy i było duże zapocenie na "dużym" turbo. Zatem DPF był zalepiony olejem, zwykłe wypalania nie były w stanie oczyścić filtra z tej mazi olejowo-popiołowej. Dopiero fizyczne czyszczenie filtra wodą pod ciśnieniem przywróciło jego sprawność. Marek wymienił mi turbo i zapomniałem o DPF na jakieś 120k km.

Druga iteracja moich problemów to był jakiś 2021r (260-270k?), po robocie UPG u Marka stało się coś dziwnego, jakby PCM zrestartował sobie liczenie tego całego PM_ACC_DSD. Przed robotą robiłem ok 200km na cykl, po UPG to spadło na 100km - mimo, że nic tam nie było konkretnie przy filtrze grzebane (ale jednak do UGP trzeba było wszystko tam wyjąć), PM_ACC_DSD zaczęło spadać do 0,8-1. Dziwne to było, rozmawiałem sporo z Markiem, on wtedy jeszcze nie miał takiej wiedzy o DPF i się tym nie interesował aż tak, bo nie było u niego dużo takich przypadków, ale serio wyglądało to jakby PCM sobie coś nagle przeliczył i zaczął inaczej liczyć ciśnienia niż przed robotą. Przyjechałem do niego po jakimś czasie i wygrzebał filtr, okazało się że był już lekko przytkany. Przy okazji zajrzał do turbo no i znów coś podlewało delikatnie. Czyszczenie filtra + regeneracja turbo. PM_ACC_DSD zaczęło znów spadać do 0 :) ALE, szybko też rosło od tego 0 przy lekkiej nodze można było osiągnąć 150km na cykl, ale jakiekolwiek mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało wzrost PM_ACC_DSD np z 3 na 5 w ciągu 10 sekund. Zgłoszenie do Marka i diagnoza - wtryski. Podmiana wtrysków na używki z auta o małym przebiegu i auto odzyskało sprawność. Aktualnie 325k km, wypalania 200-280km zależnie od zużycia paliwa i PM_GEN.

Podsumowując - problemy z PM_ACC_DSD podzieliłbym na dwie kategorie:
1. Zatkany DPF - PM_ACC_DSD nie spada po wypalaniu do 0 lub wartości niskich 0-0.2 - DPF do czyszczenia, tylko mechaniczne po wyjęciu filtra. Do tego przy takim zatkaniu do weryfikacji czy nigdzie nie leje się olej do silnika, np turbo.
2. Dymiący silnik - kiedy PM_ACC_DSD po wypalaniu spada do niskich wartości, ale bardzo szybko rośnie przy przyspieszaniu. Wtedy trzeba szukać przyczyny dymienia w silniku. Zacząłbym wtedy od dolotu - sprawdzenie jego szczelności (np łączenie rur z IC), albo rozbiórka dolotu i czyszczenie z nagaru i sadzy. Jeśli to nie pomoże, to kolejny krok moim zdaniem to wtryski. Wtryski sprawdza się po wyjęciu na stole w specjalistycznym zakładzie. Co do regeneracji - nie wiem, nie znam się, ale chyba raczej ciężko z regeneracją tych wtrysków.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 07:48 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie, a czy któryś z was spotkał się z sytuacją, gdzie po wypaleniu PM_GEN było 0.00 i nagle wpisało mi 0.49 i od tego zaczyna rosnąć? Na początku rośnie ekspresowo, jak widać na screenie, potem wolniej, przy 80km mam PM_GEN ~3.0


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 08:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak, co któreś wypalanie potrafi skoczyć nawet do okolic 1.00.
Dodatkowo takie wypalanie trwa dłużej, długo kończy wypalanie gdy jest 0 i potem bum na 1.0. Spaliny są gorące więc zazwyczaj zejdzie trochę niżej.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 13:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Popielasty ale fajne wypracowanie walnąłeś <spoko>. Przyda się ….

Ciekawi mnie jak sobie radzą nowe diesle mazdy z adblue ;). Chyba dobrze bo nikt tu jeszcze nie zaglądał ;). Ciekawe co ile wypadają filtr, ile trwa wypalanie itd.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 19:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mamy 3 różne Pidy odnośnie ciśnienia na wydechu.
EXHPRES1
EXHP_DIF_AVE
DP_DPF

I teraz fajnie by było wiedzieć które z nich PCM używa bo i oczywiście jakich wartości do ewentualnego obcinania mocy kiedy wszystkie te filtry stawiają zbyt duży opór.
Co do tego jestem wręcz pewien że ma miejsce, bo 3 czy 4 lata temu jak byłem na hamowni to już były pierwsze oznaki - lekka dziura w wykresie pomimo idealnego boosta coś przycinało dawki paliwa.
Może zrobimy jakiś zbiorowy eksperyment jakie kto ma wartości powyższych PID zaraz po i chwilę przed wypalaniem DPF? 3 bieg z nogą w podłodze jak i na postoju przy 2500/3500rpm.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 20:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 stycznia 2024, o 07:48 Radioactiev napisał(a):
Panowie, a czy któryś z was spotkał się z sytuacją, gdzie po wypaleniu PM_GEN było 0.00 i nagle wpisało mi 0.49 i od tego zaczyna rosnąć? Na początku rośnie ekspresowo, jak widać na screenie, potem wolniej, przy 80km mam PM_GEN ~3.0


Tak jak napisał maciekelga, są dwa cykle wypalania - krótki i długi. Właśnie po tym długim PM_GEN skacze na wartość 1. Nie wiem po co to, ale czasami tak jest.

Lucasbadboy, wypalania w tych z adblue są bliżej 400 i ogólnie silnik mniej obciążony dzięki adblue, więc tych problemów może być mniej. No poza samym problemem ewentualnie z pompą adblue czy tam wtryskiem tego, ale nie interesowałem się.

darrecki, postaram się połapać te dane.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 23:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
darrecki
sprawdzę w wolnej chwili.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sty 2024, 13:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty, maciekelga z góry podziękuję. Ciekawe czy jakieś wnioski będzie można z tego wyciągnąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 sty 2024, 20:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zapisałem dzisiaj - po wypalaniu. Będzie na początku chwila na postoju na wolnych obrotach (na ciepłym silniku), później mocny but i jeszcze kilka mocnych przyspieszeń.

Dodatkowo sporo innych PIDów, można sobie pofiltrować: https://drive.google.com/file/d/1sHNzpO ... sp=sharing

Jak ktoś przeanalizuje to prośba o podzielenie się wnioskami, ja aktualnie słabo z czasem stoję :) jeszcze postaram się złapać analogię tuż przed wypalaniem filtra.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 sty 2024, 08:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Póki co takie szybkie luźne wnioski z mojego loga przed wypalaniem.
Nie wiem ile mamy czujników na wydechu, pidów jest 5, różnią się jedynie 3. I już tutaj szukał bym jakiegoś problemu u siebie, bo:
3 bieg, noga w podłodze
- RPM: 4322
- EXHP_DIF_AVE = DP_DPF = 46,4 kPa
- EXHPRES1: 422 kPa

Temperatury
- EXHTEMP (Bank 1, Sensor 1): 624 st.
- EXHTEMP1 (Bank 1, Sensor 2): 320 st.
- EXHTEMP1 (Bank 1, Sensor 3): 252 st.

Jakim cudem przy bucie w podłodze jest taka wielka różnica w temperaturach? Poza tym gdy auto jechało jak powinno, na 3 biegu przebijało 900st na B1S1, teraz ledwo 624.
Przy dynamicznej jeździe w przedziale 2000-3000rpm EXHPRES1 potrafi przebić 400 kPa, więc te 422 kPa przy 4300rpm jest wg mnie gdzieś +/- wartością maksmalną dopuszczalną przez Mazdę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2024, 14:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Od około miesiąca mam problem z częstym wypalanie DPF zainicjowanym przez pm ACC dsd. Pm ACC and ACC dsd idzie do góry jak szalone podczas przyspieszania średnio wypalanie co 30-40km.
Pm ACC dsd spada w okolice 2g/l pozostałem do zera ale ACC zaraz się zrównuje. Dp_dpf po wypaleniu 0.2-0.4.
Spalanie przed wypaleniem 5.8L
Po wypaleniu 7L
Map niższe niż map dsd o około 20-30 ale podczas wykonywania identyczne.
Maf dziwne wskazania mam 3 pory jeden pokazuje 12g/l drugi 40g/s I trzeci w procentach 1470%
Egr i EGR actually takie same zastanawiam mnie tylko EGR error przy zamkniętym 99.22%


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 4 lut 2024, 17:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Gruber86
ja bym sprawdził stan dolotu i jego szczelność na całym odcinku.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2024, 13:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jestem umówimy na czyszczenie dolotu i podkładki pod wtryskiwacze za tydzień

Proces wypalania
https://www.youtube.com/watch?v=heyJx65 ... h2dkD-fuI9


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 5 lut 2024, 14:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Gruber86
teraz doczytałem jeszcze raz i spojrzałem na filmik, PM_ACC_DSD nie spada do zera, po zakończeniu wypalnia jest ponad 2.6g, czyli objaw przytkanego filtra jak u jednego z naszych kolegów.

Inna sprawa to dość wolno rosnący PM_GEN i liczba regeneracji 5. Filtr był wyjmowany i czyszczony, że zostały zresetowane jego nastawy?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2024, 17:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Po statycznym wypaleniu i wymianie oleju. Warsztat zresetował wszystkie adaptacje i moduł ponoć wraca do ustawień fabrycznych


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2024, 18:49 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Nagrodę nobla dla takiego warsztatu, który po wypalaniu statecznym cofa do ustawień fabrycznych filtr dpf.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2024, 19:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Zastanawiam się czy po pcm reset muszę kodować wtryski?

Zauważyłem że pm_acc_dsd rośnie po podniesieniu temperatury wydechu sensor 1 i 2 bardzo wysokie wartości co o tym myślisz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2024, 23:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Akurat jedyne co się skasowało to ilość wypaleń DPF, nic innego nie ma w PCM Mazdy, a przynajmniej w mojej z 2014r. Wszystkie parametry brane są z aktualnych odczytów z czujników. Forscanem można przywrócić tą wartość, oczywiście jeśli wiemy ile ona wynosiła.
Gruber86 Jak sama nazwa czynności serwisowej wskazuje, resetowane są adaptacje - kodowanie wtrysków nie jest adaptacją i nie ma potrzeby ich ponownego kodowania.
Co uważasz za bardzo wysokie wartości temperatur? Odczyty z czujników temperatury należy sprawdzić jak auto długo stało i zdążyło całkiem ostygnąć, sprawdzasz wówczas temperaturę na 3 z nich i ma być taka sama. Jeśli mocno się różnią, jest szansa że którychś z czujników może być walnięty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2024, 07:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Dwa pierwsze bardzo wysoko skaczą z 140° do 500° w parę sekund i wtedy pm_acc_dsd idzie do góry jak oszalałe

-- Dodano: 6 lutego 2024, o 07:39 --

Czujnik temperatury sensor 1 po całej nocy i odpaleniu silnika temperatura 180° reszta około 50-60 więc jest winowajca mam nadzieję


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2024, 11:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak dajesz w palnik, to temperatury powyżej 600°C to normalka.
Wszystko zależy jak mocno cisnąłeś podczas tego zrzutu ekranu, jakie obroty i który bieg, bo jak nie za mocno to masz problem z filtrem - jest przytkany. Ciśnienie powyżej 300kPa więc już blisko limitu założonego przez Mazdę (wg mnie coś koło 420-450kPa po osiągnięciu których przycina osiągi co by nie uszkodzić silnika).

-- Dodano: 6 lutego 2024, o 10:09 --

Temperature sprawdzasz zanim odpalisz silnik, a nie po. Po, to normalne że się rozjeżdżają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.