Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 03:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 11:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Wiem, tylko u mnie ten zapach jest cały czas

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 17:19 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
W poprzedniej Mazdzie kupowałem na eBayu używany od faceta który sprzedaje części z rozbitych samochodów. Wymieniałem sam pod garazem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 17:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Wolałbym jednak coś nowego/regenerowanego niż używkę. Szykuje się do wymiany auta i nie chciałbym kogoś na minę wstawić

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2023, 23:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
First and foremost I'm really glad that I found this forum. Looks like there is a lot of useful information here which can't be found on any other forums. It took me a while to find this thread but I'm rally glad that I did.

For whoever is interested there is way to beat the PM_GEN. The below links describe the method, unfortunately not in too much detail for me to do it myself without a step by step guide, but I trust that at least one of you on this forum would be able to dig in more into details and share how it's done. Initially I found this on Forscan forum, then purely by luck on a CZ forum which contains more pictures:

https://www.mazdaklan.cz/threads/karbon ... 82/page-44 post #875

https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... &start=220 pages 23 and 24.

Looks like this solution cheats the EXHTEMP2 sensor delaying the increase of PM_GEN value. For all of you with EGR blanked like myself this would result in a significant increase in between DPF regen distances, possibly even up to 500km for a healthy engine with no significant issues.

For reference I attach a photo of my current status, I am really close to a regen atm due to PM_GEN value. You will notice though that PM_ACC is really low so with this mod I could easily hit more than 250km in current conditions. I reached to the values in the photo only by driving in the city, distances of 5-10km max. On motorway my regen distance is as high as 190 miles (300km) @70 mph.

Obrazek

My reg distance used to be around 130km on motorway until I cleaned the dpf with JLM extreme clean gun attached to the inlet of the dpf pressure sensor hose and connected to the air compressor. After disabling the EGR by remapping myself, I could finally have some decent reg distances.

I hope this information helps.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 6 maja 2023, 19:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
I confirm it works. I have already made an adapter for an additional resistor, but I don't have time to install it.

PM_GEN is decreasing when EXHTEMP2 is higher than 400 dec for more than 2 min.

Speed of decreacing depend of temperature value, if is higher then it reduce faster.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2023, 21:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Could you please share how you wired everything up? I'm really tempted to do it but lack information. Thanks.


Ostatnio edytowano N, 7 maja 2023, 21:49 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Do not quote previous post (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 7 maja 2023, 21:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
As I wrote, I haven't done the installation yet.
All information including the schematic is provided on the forscan forum. There is a diagram and an indicated connector to which an adapter can be made, resistance values, etc. In short, you should cheat the PCM with a resistor, you need to do it for some time, e.g. with a time relay.

I'll post some pics when I do, but I don't know when.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 cze 2023, 07:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam

Prośba o info czy ktoś spotkał się z podobnym problemem: ciągle wypalanie DPF
Miałem spalanie na poziomie 10~11 l i w przypadku jazdy po mieście po około 100 km od razu komunikat - DPF zapchany konieczne wypalanie.

Wymieniłem już czujnik ciśnienia spalin, sondę, czujniki temp (oba) i dalej było to samo. DPF oddany do czyszczenia - wymyty - komper wykonany reset (info o założeniu nowego) i wyjazd w trasę.

I niestety dalej to samo - trasa 200 km ze spokojną jazdą ~120 km/h - średnie spalanie na poziomie 10 l/100 km i po podłączeniu forscana info o 6 wypaleniach DPF po drodze. Jakaś masakra i niestety nie wiem juz co robć dalej.

W Madzi 0 błędów - płynnie jedzie i przyśpiesza. Wszystko ok tylko ten DPF i spalanie zabija :(

Ma ktoś jakiś pomysł ? NA jakie parametry zwrócić uwagę ?


Ostatnio edytowano Cz, 1 cze 2023, 08:05 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 1 cze 2023, 08:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
tassior

poczytaj temat, sporo sie dowiesz.
Do obserwacji parametry PM_ACC i PM_ACC_DSD. Ten drugi po wypaleniu filtr powinien spaść praktycznie do zera.
Do sprawdzenia czujnik różnicowy na filtrze, można podejrzeć ciśnienie w DPF_DP.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2023, 13:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam OIL_DIL 47.3g. Czy to nie za wysoko ?


[img]https://m.fotosik.pl/zdjecie/5196c9d05865afff[/img]

[img]https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/5196c9d05865afff[/img

https://images89.fotosik.pl/673/5196c9d ... 1688472574


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2023, 16:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Castlevale, sprawdź poziom oleju na bagnecie. Jeśli jest na max to ok. Jeśli pomiędzy max i x to jeszcze ok. Jeśli jest na x to olej do wymiany. Po wymianie należy skasować OIL_DIL. Kiedy ostatnio był wymieniany olej? Po przebiegu i pidach widzę, że DPF już zaczyna często się wypalać. Jeździsz dużo po mieście? Jaki olej masz teraz zalany? Ten diesel to silnik specjalnej troski niestety.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2023, 18:41 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hej olej wymienialem pod koniec marca w ASO Tamworth wlali mi shell engine oil 5w3 przy przebiegu 95741mil.
Wychodzi na to ze na tym oleju od marca zrobilem jakies 2150 km 95% po miescie. Dziennie krotkie odcinki po miescie.
Poziom oleju na bagnecie jrst troszke ponizej gornej dziurki zalaczam foto. W sobote wymienialem podkladki pod wtryskami ale nie w aso. Podkladki kupilem w aso a stare byly w dobrym stanie zalaczam fotke.

[img]https://www.fotosik.pl/zdjecie/e12f1cebe44d7abc/img]
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e12f1cebe44d7abc

[imghttps://www.fotosik.pl/zdjecie/30653c8acb0cb9fb[/img]
https://www.fotosik.pl/zdjecie/30653c8acb0cb9fb


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2023, 20:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hmm, ciekawe czemu w ASO wlali olej Shell a nie oryginalny Mazdy. Na bagnecie widać, że jest ok, nie ma przyrostu oleju. Prawdopodobnie przez krótkie odcinki DPF wypala się z przerwami i za każdym razem zwiększa się OIL_DIL. Ten DPF wymaga około 15 km ciągłej jazdy do wypalenia, jak już silnik jest odpowiednio rozgrzany. Niestety ale przy takiej jeździe musisz obserwować stan oleju żeby go zbytnio nie rozrzedzić dieslem. Możliwe, że podczas wymiany nie skasowali inspekcji olejowej, sprawdź OILCHG_DIS.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lip 2023, 10:50 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
Czołem! Panowie, pomóżcie proszę, bo już mi ręce opadają. Silnik 2.2 Skyactive-D 150KM wypala DPF co 50-130 km - co prawda Mazda 3, ale motor popularniejszy w "szóstkach" dlatego pytam tutaj. Podczas wypalania zużycie paliwa rośnie skokowo.

Wiem, że temat był już wałkowany wielokrotnie, ale może coś wyczytacie z moich PIDów.

Został wymieniony czujnik ciśnienia spalin i olej - częstotliwość wypalania bez zmian. DPF wg mechanika raczej czysty. Jakieś rady, pomysły jak temat rozwiązać? Jaka przyczyna? W następnej kolejności chce wymienić podkładki pod wtryskiwaczami.

Zastanawia mnie parametr EGR_ERR, który z sekundy na sekundę skacze od wartości ujemnych (np. minus 6,25%) do 99,22%.

Poniżej na screenach, jadąc od góry pełny cykl od rozpoczęcia wypalania przy przejechanych 57,9 km do kolejnego wypalania - tutaj akurat przy ok. 131 km - jeden z moich najlepszych wyników.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 6 lip 2023, 15:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jaki przebieg auta? Dolot był czyszczony? Może kanały są zawalone i za mało powietrza dostaje się do silnika.
Co do EGR to raczej podglądaj parametr żądanego otwarcia i sygnału zwrotnego -> nie mam ich pod ręką ale dla EGR bypass jest to EGR_C_BP - EGR_C_BP_ACT, może zawór się zacina.

Filtr się opróżnia, po wypalaniu schodzi do 0,3g/L.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lip 2023, 17:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzieki Pablos za odpowiedzi.
Aso skasowalo inspekcje bo mam tylko 1276km od wymianu oleju.
Nie mam zadnych bledow to cieszy.
Przez te krotkie odcinki jazdy mylse zeby kupic Liqui Moly Diesel Particulate Filter Protector DPF Cleaner Regenerator 250ml i wlac do baku moze to cos pomoze.
https://www.ebay.co.uk/itm/394419118758 ... p_homepage


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 18:03 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
maciekelga napisał(a):
Jaki przebieg auta? Dolot był czyszczony? Może kanały są zawalone i za mało powietrza dostaje się do silnika.
Co do EGR to raczej podglądaj parametr żądanego otwarcia i sygnału zwrotnego -> nie mam ich pod ręką ale dla EGR bypass jest to EGR_C_BP - EGR_C_BP_ACT, może zawór się zacina.

Filtr się opróżnia, po wypalaniu schodzi do 0,3g/L.


Dzięki za odpowiedź. Przebieg 183 tys. Poobserwowałem dzisiaj na trasie EGR_C_BP - EGR_C_BP_ACT. Skacze cały czas w zakresie od 0 do 50%. W czasie wypalania DPF wszystkie PIDy od EGR stoją na 0%. Mowa o dolocie powietrza? Nie było nic czyszczone.

Obrazek

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 18:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wygląda dobrze, EGR pracuje, EGR bypass też. Tak przy wypalaniu EGRy są zamknięte.

Jak dla mnie kolektor dolotowy do czyszczenia, silnik dostaje za mało powietrza poprzez zapchane kanały.

Możesz ewentualnie wyjąć czujnik ciśnienia w kolektorze i zobaczyć w jakim jest stanie, ewentualnie kamerą zajrzeć do środka. Jest opisane w wątku gdzie on jest (okolice alternatora pod wiązka) trzeba uważać żeby go nie urwać przy wyciąganiu.

Zastanawia mnie tylko ciśnienia różnicowego a właściwie jego odczyt czyli błąd error kPa na screenie. Screen robiony na postoju czy w czasie jazdy?

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 18:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
Ten error pojawił się tylko na moment. Poniżej na screenach m.in. takie wartości.

A co powiesz o OIL_DIL? Jest ok? Dzisiaj obserwowałem go i w drodze do pracy po kilkudziesięciu km dobiło do 9,2, w drodze powrotnej na tej samej trasie po kilkudziesięciu kilometrach było 3,1 - 1,5. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pt, 7 lip 2023, 18:38 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 18:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ok, było wypalanie to i OIL_DIL urósł, normalna rzecz, później spadnie.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 18:59 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
Ok, dzięki. Czyli ciśnienie różnicowe też raczej w normie?

W takim razie sprawdzę jeszcze ten dolot. Dzięki za radę. W ASO powiedzieli mi żeby sprawdzić wtryskiwacze. Jak myślisz? Jest sens? Podobno mieli kilka podobnych przypadków i za każdym razem to była wina wtryskiwaczy.

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pt, 7 lip 2023, 19:19 przez maciekelga, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 19:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie cytuj poprzedniego postu.

Moim zdaniem skup się najpierw na sprawdzeniu kolektora dolotowego, klasyczny problem we wszystkich współczesnych dieslach. Tak samo jak podkładki pod wtryskiwaczami, jeśli dawno nie wymieniałeś punkt obowiązkowy. Reszta jest w tym temacie.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 19:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Przejrzałem kilka ostatnich wpisów i jeszcze coś dodam od siebie. Po pierwsze ciśnienie różnicowe sprawdzamy na postoju, najlepiej zaraz po wypaleniu filtra. Razem z PID'am PM powinno być bliskie zeru. Dla przykładu załączam swój ostatni screenshot zaraz po wypaleniu. REG_DIS razem z wypalaniem z tego co pamiętam wyniósł wtedy około 170 km, jazda mieszana miasto i autostrada. Ja wymieniałem podkładki przy 100 tys. km, czyściłem wszystko z nagaru przy 140 tys. km. Teraz mam ponad 160 tys. km i niestety, z tego co widzę, walka z wydłużaniem interwałów to jak walka z wiatrakami. Stosuję Liqui Moly do DPF, mam wsadzoną blaszkę z dziurkami ale niestety cudów nie ma się co spodziewać. Przy tym przebiegu i jeździe po mieście DPF dostaje po tyłku. Może już należałoby zbierać środki na jego czyszczenie. Na razie nie jest źle, aczkolwiek częste wypalanie mocno zwiększa spalanie. Teraz standardem jest u mnie koło 7,5 l na setkę. Ostatnio miałem okazję pojeździć nowiutkim Superbem z dieslem 2.0, prawie 200KM z DSG. W porównaniu do mojego auta różnica bardzo duża. Czuć większą elastyczność i moc, silnik cichutki, spalanie średnie na kompie 5,3 l. Japończycy nie potrafią robić dobrych diesli w odróżnieniu od Niemców, taka jest smutna prawda.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 20:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
To prawda ale niestety dotykają ich te same problemy, nagar w dolocie i podkładki, tego się nie uniknie.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 lip 2023, 23:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wypalenie mialem po 117km.Jazda tylko miasto krotkie odcinki,zimny silnik.Spalanie 10.4L na 100km. DP_DPF skacze ma 800 obrotach miedzy 0.3kPa do 0.6kPa. Dzis zalalem
Liqui Moly Diesel Particulate Filter Protector DPF Cleaner Regenerator 250ml zobaczymy ile pomoze.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/82af55b57eb965b2

jak te cholerne zdjecia dodawac ? klikam img wklejam link z fotosika o gowno :/


[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/2eb9c52715af5743][IMG]https://images90.fotosik.pl/672/2eb9c52715af5743m.jpg[/IMG][/URL]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/53ab3e24a64df61e][IMG]https://images90.fotosik.pl/673/53ab3e24a64df61emed.jpg[/IMG][/URL]

[IMG]https://images90.fotosik.pl/673/53ab3e24a64df61e.jpg[/IMG]

Wybierem takze
Kody na fora dyskusyjne:
Miniaturka o szerokości 150 pikseli z odnośnikiem do większego rozmiaru:

i tez gowno


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2023, 17:52 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Ja w obecnej CX5 (120tys km) mam dramat z tym DPF. Wałek wymieniony, pompa vacum nowa, turbo nowe, dolot egr wyczyszczony. Pierwsze jazdy wypalanie miałem co 18km. Założona blaszka 9x4 kompletnie nic nie zmieniała w bardzo szybkim przybywaniu PM_ACC_DSD. Wypalanie i wszystko schodzi do zera. DP_DPF 0.3 na wolnych obrotach. Wtryski po kalibracji, nowe podkładki, w baku wlany liquid molly.
Jakie macie odczyty z DP_DPF w czasie jazdy ?
Nie wiem już gdzie szukać. Jutro spróbuję jeszcze zaaplikować przez czujnik temperatury ten preparat do czyszczenia dpf.

-- Dodano: 27 lipca 2023, o 16:49 --

Po zalaniu pianki K2 przez otwór czujnika temperatury kilometry nieznacznie wrosły, ale zrobię jeszcze z 10 i będzie wypalanie. Identyczne wartości miałem w szóstce kiedy był kompletnie zabity egr i kolektor. A tutaj wszystko czyste plus blaszka
Jakie wartości pokazuje Wam MAF na telefonie. U mnie na biegu jałowym 1.20g/s .Wydaje mi się że powinno byc w granicach 5


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lip 2023, 17:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
27 lipca 2023, o 16:52 jinxsior napisał(a):
Ja w obecnej CX5 (120tys km) mam dramat z tym DPF. Wałek wymieniony, pompa vacum nowa, turbo nowe, dolot egr wyczyszczony. Pierwsze jazdy wypalanie miałem co 18km. Założona blaszka 9x4 kompletnie nic nie zmieniała w bardzo szybkim przybywaniu PM_ACC_DSD. Wypalanie i wszystko schodzi do zera. DP_DPF 0.3 na wolnych obrotach. Wtryski po kalibracji, nowe podkładki, w baku wlany liquid molly.
Jakie macie odczyty z DP_DPF w czasie jazdy ?
Nie wiem już gdzie szukać. Jutro spróbuję jeszcze zaaplikować przez czujnik temperatury ten preparat do czyszczenia dpf.

-- Dodano: 27 lipca 2023, o 16:49 --

Po zalaniu pianki K2 przez otwór czujnika temperatury kilometry nieznacznie wrosły, ale zrobię jeszcze z 10 i będzie wypalanie. Identyczne wartości miałem w szóstce kiedy był kompletnie zabity egr i kolektor. A tutaj wszystko czyste plus blaszka
Jakie wartości pokazuje Wam MAF na telefonie. U mnie na biegu jałowym 1.20g/s .Wydaje mi się że powinno byc w granicach 5


As you already did all this work and no results I would start by checking the dpf pressure sensor as per this video: https://www.youtube.com/watch?v=qAW2APWzvaI

If the dirential sensor is not the culprit I'd check the pipe that helds the exhaust pressure sensor and change the sensor with new part number shy618w00. The pipe is thin and sometimes gets clogged causing loads of issues. For me changing the sensor made a huge difference in regen frequency.

If this doesn't work either I'd then check the injectors. Although you changed the injector seals you may want to make sure that the torque settings are precisely correct otherwise injector will leak which might explain the high pm_acc value. If the torque settings are correct it doesn't mean that injectors are fine, denso injector suffer from cavitation erosion which cannot be fixed without replacing injectors. More details on https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... 0f2cba9e7b

It's recommend to do a dpf clean at any point, I've done one with jlm gun attached to the air compressor and improved my regen from 120 km to 200 km. However it is less likely a clogged dpf is the root cause of your issue, you need to find what causes pm_acc to raise so fast, and my gut feeling tells me that one or more injectors might be the culprit in this instance.

I hope this helps.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 sie 2023, 11:14 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Thanks for these suggestions. I replaced the DPF differential pressure sensor with another one and it did not change anything. I also have a spare exhaust pressure sensor. It is not a new type, but it works, the tube to it is not clogged.

Dzisiaj miałem okazję jechać 200km autostradą z prędkością 100km/h. Miałem 4 razy wypalanie, wyzwalaczem był PM_ACC_DSD.
Po każdym wypalaniu wszystko schodzi do zera. Bardzo szybko ubywa PM_ACC_DSD, PM_ACC wypala się przez około 10km. Po takim wypalaniu wszystkie trzy parametry pięknie powoli rosną. Niestety jakiekolwiek większe wzniesienie i obciążenie silnika powoduje że w ciągu 1km PM_ACC_DSD może urosnąć z 0.30 do 1.50
Dzisiaj kupiłem cztery uzywane wtryski bo nic mi innego nie pozostało. Za 2 tyg jadę 2000km z przyczepa kempingową i lepiej żeby silnik pracowal prawidłowo

-- Dodano: 3 sierpnia 2023, o 10:09 --

Jeszcze mały update. Jeśli jeszcze ktoś ma ochotę zamieniać wtryski to szkoda waszych pieniędzy. 4 wtryski z rozbitej Mazdy z 2015r. I niech mi nikt nie mówi że ta rozbita miała taki sam problem bo w to nie uwierzę.
Wypalanie między 35 a 50km.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 sie 2023, 17:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Exhpress 1 na screnach ma poniżej ciśnienia atmosferycznego <100kPa.
Jaką wartość pokazuje gdy nie masz odpalonego silnika tylko włączony sam zapłon? Powinno być minimum ciśnienie atmosferyczne czyli 100kPa.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 sie 2023, 23:24 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Na wyłączonym silniku pokazuje 84kPa, a PID BAR 100kPa. Rurka jest drożna, uwalony czujnik ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.