Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 13:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Śr, 19 lut 2020, 14:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Już kilka razy pisałem o tym, że PM_GEN to w miarę liniowy przyrost, osiąga wartość ~6 po spaleniu ~17 litrów ropy (znalazłem to na niemieckim forum CX-5) + sprawdziłem wielokrotnie, że te wartości się spinają.

U mnie ta blaszka ma 1,5mm grubości, kupowałem na allegro.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 12:37 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
ukciooo, wracając z ferii rzuciłem jeszcze raz okiem na to wypalanie. Pierwszy raz wydaje mi się, że zainicjowało się po 120 km a następnie po 140 km. W obu przypadkach trwało 15-20 km. Teraz już nie jestem pewien czy poprzednim razem nie przegapiłem jednego wypalania w trakcie tych 250 km. Z drugiej strony wracając dość mocno mi się spieszyło i szybko jechałem cały czas ekspresówką. Spalanie też wyszło po zatankowaniu 7,7 l/100km. Sprawdziłem jeszcze PID'y i się wyzerowały. Wydaje mi się, że na wypalanie ma duży wpływ styl jazdy. Szybka, dynamiczna, powoduje wydzielanie się dużej ilości sadzy i stąd częstsze wypalanie moim zdaniem. Zwłaszcza, że sprawdziłem na koniec ciśnienie różnicowe, było w normie. Także rozrzedzenie oleju po 15 tys. mam dopiero 13 g. Zaczynam wychodzić z założenia, że póki wszystko działa, jak należy to nie ma się co przejmować. Dużo ważniejsze są w życiu rzeczy a nie jakiś tam DPF :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 mar 2020, 23:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam
Posiadam Mazde 6 2.2 z 2015
150km przebieg 180tys
Dpf wchodzi w tryb wypalania czesto (co 80-120km)
Ostatnio nie chce sie wylaczyc….
Pozostaje w trybie do wizyty w warsztacie I odlaczeniu w programie.
Pomaga to czasem czasem nie pomaga.

Co dalej z tym fantem zrobic? Prosze o pomoc bo mnie szlak trafia.
Pozdrawiam I dzieki za rady I odpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 01:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
pawelec2012, niestety ale jednoznacznie nie powiemy Ci o co chodzi. Jeśli warsztat zlewa temat i tylko "kończy" procedurę a nie szuka przyczyny, to kup interfejs diagnostyczny + zainstaluj Forscan i odczytaj wartości o których pisałem w tym wątku wiele razy. Będzie można stwierdzić czy filtr sam w sobie zapchany, czy jest ok ale silnik dymi nadmiernie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 19:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam
Dpf byl zdjety przejechalem okolo 1000km i niestety troche za bardzo kopcil i zapach byl nie do zniesienia.
DPF po przemyciu mam zainstalowany spowrotem.
Warsztat robil poprawki w mapie 3 razy i dalej nic (dalej sie zaczyna dopalanie i nie chce sie saoczynnie zakonczyc)
Wtryski podobno sa ok, spalanie z tras pomiedzy 4.2L do 6.5L miasto czyli bardzo nisko.
Olej w normie.
Nic mi do glowy nie przychodzi.
Dolalem nawet Ceramizera do oleju tak na wszelki wypadek ( troche pomoglo w odleglosciach pomiedzy dopalaniami i silnik ma odrobine inne brzmienie ale to moje odczucia)
Jakiekolwiek sugestie?
Rady lub ktokolwiek kto mial juz z czyms takim doczynienie?
Pozdrawiam i dziekuje


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 20:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
pawelec2012 a po czym wnioskujesz że nie chce się wyłączyć? Skoro piszesz że spalanie 4,2 do 6,5, to nie sądzę że się co 80km wypala. U mnie jak miałem co 50km wypalanie, to spalanie miałem 11-12l średnie...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 21:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Spalanie poza trybem wypalania. W czasie wypalania od 9L do 15L zaleznie od trasa/miasto.
Z trybu wypalania nie wychodzi samoczynnie moge tak jechac i 30km i 50km po prostu nie zakonczy wypalac. probowalem jechac 30km/h, 60km/h, 90km/h 125km/h i na zadnej zpodanych nie wyszedl z trybu samoczynnego wypalania.
Auto zagadka.
Sklanial bym sie w kierunku ze silnik generuje zbyt wiele spalin. Tylko ze w mojej okolicy (Reading UK) dobrego elektonika nie ma :(

-- Dodano: 6 marca 2020, o 21:59 --

Jaki interfejs diagnostyczny kupic ewentualnie bo az sam jestem ciekaw co i gdzie odczytam ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 mar 2020, 08:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dokładnie, kup obd2 zainstaluj forscana i czegoś konkretniejszego się dowiesz, małym kosztem :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 11:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: zagranica
Hej może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem:
- Mazda 6 175km, 2.2, przebieg ok 150k 2013r
- Średnie spalanie ok 8l/100km (przejechałem ok 10000km - wynik uśredniony)
- jazda głównie po trasie (140-160km/h) - 60%, drogi lokalne 25%, miasto 15%

Problem wygląda tak:
- w czasie wypalania DPF spada moc, samochód przyśpiesza z dużym opóżnieniem - reakcja jest po kilku sekundach
- po puszczeniu gazu szarpie
- wczoraj sprawdziłem przy jeżdzie emeryckiej po trasie ze średnim spalaniem w granicach 6l/100km wypalanie nastąpiło po 130km i trwało przez 15km (prędkość 110km, 5 bieg, obroty pomiędzy 2000 a 2500) - przeczytałem cały wątek i na 99,99999% w trakcie tych 130km nie spaliłem 17litrów ropy.

Miał tak ktoś ? Jakieś sugestie? Interfejsu jeszcze nie mam ale jak ktoś posiada coś sprawdzonego i wartego uwagi - prosze niech sie podzieli nazwą to sobie taki sprawię :) No i ostatnie trochę poza tematem Olej silnikowy - jaki polecacie - ponoć ktoś z forum sprzedaje i jest sprawdzony - dzięki za namiary.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 13:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Interfejs ELM327 (polecam iCar2), Forscan i zapraszamy z kompletem danych :)

Nie spaliłeś 17 litrów, bo PM_GEN nie inicjował wypalania, tylko PM_ACC_DSD - tak przewiduję.

Dostarcz trochę danych, czy PM_ACC_DSD po wypalaniu spada do wartości bliskiej 0?

Co do utraty mocy podczas wypalania - czy samochód przeszedł wszystkie akcje serwisowe (zmiany softu)? Zadzwoń do ASO, podaj VIN i niech sprawdzą - zdaje mi się, że któraś poprawka softu wyeliminowała ten problem braku mocy przy wypalaniu.

BTW: coraz więcej osób daje cynk - ja jak kupiłem auto przy 150k przebiegu, to DPF już był przytkany - nie koniecznie przez jakieś problemy to nastąpiło. Może po prostu trzeba go czyścić raz na 150k km?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 22:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
[quote="krystoforos"]
- po puszczeniu gazu szarpie

Mam takie podszarpywania. Tak jak bym mi noga na gazie drzala. Nie mam pojecia d czego.
Moje akcje servisowe zakonczyly sie jedynie zmiana softu na smoku…
Nikt nic nie sprawdzal po 45 minutach oddali mi auto nawet na podnosniku w Mazdzie nie byl .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 16:27 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: zagranica
Byłem ostatnio na akcji serwisowej - to co zrobili jest poniżej :) Może będzie lepiej - zobaczymy - generalnie po wyjeździe z serwisu było super przez pierwsze 5km, potem dopadło mnie wypalanie i by tak koszmarny spadek mocy, szarpanie, opóźniona reakcja na przyśpieszenie - jak nigdy do tej pory. Poobserwuje jeszcze, aktualnie mam 180km od ostatniego wypalania - zobaczymy jak będzie tym razem. A i wlałem do baku DIPETANE fuel lubricant - producent obiecuje cuda - stosował może to ktoś???

popielasty napisał(a):
Interfejs ELM327 (polecam iCar2), Forscan i zapraszamy z kompletem danych :)

Nie spaliłeś 17 litrów, bo PM_GEN nie inicjował wypalania, tylko PM_ACC_DSD - tak przewiduję.

Dostarcz trochę danych, czy PM_ACC_DSD po wypalaniu spada do wartości bliskiej 0?

Co do utraty mocy podczas wypalania - czy samochód przeszedł wszystkie akcje serwisowe (zmiany softu)? Zadzwoń do ASO, podaj VIN i niech sprawdzą - zdaje mi się, że któraś poprawka softu wyeliminowała ten problem braku mocy przy wypalaniu.

BTW: coraz więcej osób daje cynk - ja jak kupiłem auto przy 150k przebiegu, to DPF już był przytkany - nie koniecznie przez jakieś problemy to nastąpiło. Może po prostu trzeba go czyścić raz na 150k km?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 mar 2020, 19:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
received_241987400161208.jpegCześć Wszystkim.
U mnie sytuacja podobna jak u kolegów. Mazda 2016 2.2 diesel, AT. Przebieg 55 tyś. Wypalanie dpf jest częste. Nie świeci się żadna kontrolka, nie ma błędów, samochód nie muli. Dołączę dwa screeny z forscan, pierwszy zrobiony kiedy zaczęło się wypalanie oraz zaraz po jego zakończeniu. Może ktoś z Was podpowie czy filterek jest przytkany.
Dzięki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 mar 2020, 12:30 
Amator
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 65
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
8 marca 2020, o 11:04 krystoforos napisał(a):
Hej może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem:
- Mazda 6 175km, 2.2, przebieg ok 150k 2013r
- Średnie spalanie ok 8l/100km (przejechałem ok 10000km - wynik uśredniony)
- jazda głównie po trasie (140-160km/h) - 60%, drogi lokalne 25%, miasto 15%

Problem wygląda tak:
- w czasie wypalania DPF spada moc, samochód przyśpiesza z dużym opóżnieniem - reakcja jest po kilku sekundach
- po puszczeniu gazu szarpie
- wczoraj sprawdziłem przy jeżdzie emeryckiej po trasie ze średnim spalaniem w granicach 6l/100km wypalanie nastąpiło po 130km i trwało przez 15km (prędkość 110km, 5 bieg, obroty pomiędzy 2000 a 2500) - przeczytałem cały wątek i na 99,99999% w trakcie tych 130km nie spaliłem 17litrów ropy.

Miał tak ktoś ? Jakieś sugestie? Interfejsu jeszcze nie mam ale jak ktoś posiada coś sprawdzonego i wartego uwagi - prosze niech sie podzieli nazwą to sobie taki sprawię :) No i ostatnie trochę poza tematem Olej silnikowy - jaki polecacie - ponoć ktoś z forum sprzedaje i jest sprawdzony - dzięki za namiary.


Dodam od siebie ze mialem podobne objawy przy mocno wytartym walku rozrzadu. Rocznik samochodu sugeruje koniecznosc inspekcji jezeli nie zostal wymieniony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 20:38 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ponowię w tym wątku pytanie, testował ktoś z Was program na Androida "Smart Control Free"? Program ten pokazuje zapchanie DPF, jest chyba nawet jakaś opcja wypalania. Z tego względu, że osobiście mało jeżdżę autem, nie mam możliwości sprawdzenia, czy ten program pokazuje prawdę.
Z drugiej strony, podejrzewałem, że spore spalanie to wina DPF'u. A tu proszę, zaskoczenie. Po zrobieniu 340 km komputer pokazuje średnio 6,5l/100km. W obecnej sytuacji nie ma już korków i stąd spalanie wróciło do normy. Zasięg pokazuje jeszcze 560 km, także sumarycznie 900km! Nigdy tyle nie było, zwłaszcza, że auto dalej porusza się po mieście i autostradzie.
Także widać z tego, że przy płynnej jeździe spalanie jest na bardzo dobrym poziomie i wypalanie DPF'u niewiele tu wnosi. Potwierdzę jeszcze to przy tankowaniu :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 11:23 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 33
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Pablos Odpaliłem tą apke na chwile, sam wygląd, przejrzystość, opcje są ok. Jednak co do samego Dpfa nie sprawdza się - mimo, że wypalanie miało nadejść za kilka km apka pokazywała stan zapełnienia 10%. Wróciłem do Forscana i więcej prób nie robiłem później.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 12:33 
Amator
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
@Pablos w sprawie spalania a częstego wypalania to ostatnio miałem trasę ponad 3tys km na której monitorowałem wypalanie i było mniej więcej co 100-150km. Spalanie całkowite z trasy 6.35l/100km. Gdyby nie to częste wypalanie to myślę że mazda spaliła by około litr mniej patrząc po komputerze chwilowego zużycia. Odcinek prosty 800km i od stacji do stacji było 5.8l/km to ile byłoby gdyby zmniejszyć częstotliwość wypalania tego nieszczęsnego dpfa? 5l max?

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 14:04 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Bogdan102dzięki za sprawdzenie, mi też coś tam nie pasowało, dlatego wolałem się upewnić.

ukciooo, możliwe, że masz rację. Częstsze wypalanie jest zapewne przy bardziej dynamicznej jeździe. Całkiem możliwe, że bez DPF Mazda paliłaby znacznie mniej. Dobrze, że chociaż paliwo teraz trochę staniało. Co ciekawe na stacjach marketowych jest o 50 groszy na litrze tańsze niż na tych normalnych. Myślę, że dla DPF nie ma znaczenia co tankuję, i tak wszystko z jednego Orlenu lub Lotosu przyjeżdża.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 31 mar 2020, 16:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przecież już wiele razy tłumaczyłem :) interwał wypalania zależy od spalania, bo PM_GEN "maksuje" się co 17,7 litrów spalonej ropy.

Takie tam, z wypalania dzisiaj :D https://photos.app.goo.gl/WdxKUE5Qf4Mh66bp6

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 07:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Taka wymiana zdań przyszła mi do głowy

- panie kierowco, a dokąd to jedziemy?
- przepraszam panie władzo, ale DPF muszę wypalić. Zostało mi jeszcze ok 7 km...
- a nie ma problemu, proszę kontynuować.
- dziękuję, do widzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 11:11 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Myślałem, że w naszych Mazdach ten problem nie występuje i wypalanie można spokojnie przerwać, zacznie się następnym razem.
Ja do tej pory nie miałem z tym problemu, nie czekam do końca jeśli muszę się zatrzymać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 11:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki

Kolega Darecki jedynie przytoczył żarcik w obecnej sytuacji na świecie.
Nie musisz kontynuować jazdy. DPF zacznie się regenerować ponownie przy najbliższej możliwej sytuacji.
Oczywiście nie dając mu tej możliwości problem może wzrosnąć.
Przykład, masz wypalanie, przerwiesz i odstawisz mazde na parking. Następnego dnia pojedziesz 1km tylko po bułki.
Silnik nie osiągnie wymaganych wartości jak temp silnika paliwa czy wydechu i innych.
Woec nie dasz mu szansy na rozpoczęcie wypalania.
Zrobisz tak kilka razy, gdzie produkcja sadzy jest dalej nawet jadąc ten 1km.

Więc, wypalanie będzie kontynuowane przy najbliższej możliwej sytuacji, nie dając mu tej szansy możemy narobić sobie klopotu.

Mazda nie wprowadziła monitorowania niedokończonego wypalania jak inne marki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 11:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
31 marca 2020, o 17:52 popielasty napisał(a):
Takie tam, z wypalania dzisiaj :D https://photos.app.goo.gl/WdxKUE5Qf4Mh66bp6


Zacytuję sam siebie i podpytam - też macie takie zjawisko przy temperaturze ~0 lub poniżej? :) Zakładam, że to ta przepalona sadza, która jest bardzo gorąca i przy depnięciu ciśnienie robi się tak duże, że to wszystko wylatuje ostro. Dodam, że dzieje się tak tylko 1 do 2 razy na wypalanie, zazwyczaj jak przejadę pierwszą fazę (np. 5 km) i PM_ACC_DSD spada już do 0, ale PM_GEN i PM_ACC nadal wysoko, wtedy but w podłogę i "wyrzyg" :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 14:29 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Millerek, spoko, zrozumiałem żarcik. Ale niestety w obecnej sytuacji niewiele mnie już bawi.
U mnie całe szczęście nie ma problemu z wypalaniem bo dziennie jest 50 km robione, zawsze jest moment kiedy proces może się wstrzelić od początku do końca.

popielasty, ja u siebie tego nie zauważyłem. Może coś takiego występuje, ale niestety nie jestem w stanie tego zaobserwować, bo nie ja osobiście robię te trasy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2020, 16:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam nadzieję, że w poniższych wyliczeniach nigdzie się nie machnąłem... :D

Zrobiłem sobie w ostatni czasie 2 testy. Co drugi dzień wożę żonę do pracy, trasa Wołomin - Praga Północ. 20,3 km w jedną stronę. Zmierzyłem 2 razy średnie spalanie z tych 20,3 km. Raz wyszło 6,3 l/100 km, za drugim razem 6,5 l/100 km. Zbadałem też 2 razy tę trasę podczas wypalania DPF. W momencie rozpoczęcia wypalania zerowałem średnie spalanie. Podczas pierwszego pomiaru wypalanie trwało 11,5 km (cały cykl 256 km) i spalanie średnie z tego odcinka wyniosło 14,3 l/100 km (tylko wypalanie), podczas drugiego wypalania trwało ono 13,2 km (cały cykl 268 km) i średnie spalanie wyniosło 14,9 l/100 km (tylko wypalanie).

Jak widać, można założyć, że na ok 500 km w moim przypadku ok 25 km przejeżdżam ze spalaniem ~14,5 l/100km. Tak w uproszczeniu licząc, 1 km podczas wypalania zużywa 0,145 l paliwa. Natomiast przy mojej spokojnej jeździe zużycie to 6,4 l/100 km, na 1 km to 0,064 l paliwa.

Zakładając, że przejeżdżam 500 km, gdybym nie miał wypalania DPF na tym samym paliwie przejechałbym 531 km - wypalanie DPF "zmarnowało" mi 31 km.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2020, 17:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Nie jest to jakaś tragiczna wartość, jeśli faktycznie ma to pomagać ludzkości wdychać mniej NOxów imo.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2020, 15:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wszystko jest ok, gdy całość działa jak należy. A teraz weźmy pod lupę inny scenariusz: zatkany filtr i wypalanie co 50km, czyli jakieś 30km spalania (z przykładu popielatego) 6.4l/100km i 20km 14.5l/100km. Średnio wyjdzie coś koło 10l (w trasie), olej przybywa jak szalony, a nieświadomy kierowca stwierdzi, że diesel to guano.
Nie wspominając już o "ekologii", bo auto najprawdopodobniej bardziej truje niż gdyby filtra nie miało...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2020, 18:10 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Cieszmy się, że nie mamy AdBlue. To także dodatkowy koszt. I jeszcze dodatkowe kłopoty. Wiem co mówię, mam z tym doświadczenie w maszynach, gdzie jest to montowane.
Ciekawe, jak to jest z tą normą Euro 6. Czy ta nasza z 2014 roku jest wciąż takiej samej wagi, jak ta najnowsza?
U mnie DPF wypala się chyba jeszcze w miarę kulturalnie. Teraz mi spalanie spadło do 7 litrów, liczone z dystrybutora. Przy cenie diesla za 4 zł jest git.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2020, 18:38 
Amator
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 73
Rok produkcji: 2022
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
W mojej Mazdzie AdBlue jest już zainstalowane. Z kosztami nie ma tak źle. Zatankowany zbiornik do pełne starcza na około 20k. Stan licznika u mnie to 13500km, a dystans jaki mogę jeszcze przejechać na dodatku to 6000. Co do awaryjności systemu to chyba jeszcze za wcześnie się wypowiadać. Po 6 miesiącach bezproblemowo :)

Co do częstotliwości wypalania DPF. U mnie cykli wypalania do tej pory było 50, średnio wychodzi co 270km. Wypalanie kończy się zazwyczaj po przejechaniu dystansu między 5-8km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2020, 20:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czyli zbiornik adblue obliczony do wymiany oleju Ok 20tys km. Można samemu sobie go wlewać ?? Przy ciężarówkach i furgonetkach których używam w pracy są dwa zbiorniki wygodne do tankowania. Adblue na każdej stacji można kupić i sobie uzupełnić. Jestem ciekaw jak to jest w mazdzie rozwiązane. Z adblue trzeba uważać żeby jak najmniej tankować. Kończyć zbiornik paliwa prawie do końca i tankować do pełna. Bo adblue jest wtryskiwany do baku za każdym razem jak się tankuje. Czytałem ze Mazda cx-7 miała już adblue i tam było trochę problemów, dosyć kosztowne rzeczy. No ale to było dawno temu ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Pablos i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.