Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 21:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
14 marca 2019, o 20:36 popielasty napisał(a):
Trudno uwierzyć, że zmiana oleju i restart tych parametrów mógł wpłynąć na to..

A jednak. obserwowalem ostatnio caly czas tą świętą trójcę. Dodam że przed skasowaniem inspekcji olejowej forscanem ( dwa pidy sie zerują OILCH_DST i OIL_DIL) zaraz po wypalaniu, powrót do domu ( dostałem mega głupawy) ostry but przez jakies 25km - każde ruszenie ze świateł prawie do odcinki, + na krajówce 210km na 5 biegu przez jakies 5km, zajechalem pod dom - z ciekawosci forscan. PM_ACC 0.38 !! PM_ACC_DSD 0.38!! PM_GEN 1.48.
Teraz ten sam powrót po skasowaniu inspekcji, z tym że mniej agresywnie bez 210km/h = PM_ACC 2.78 PM_ACC_DSD 2.78 PM_GEN 1.60
Sam bym w to nie uwierzył gdybym tego nie obserwował.
Zjawisko 0/1 - od razu natychmiastowo po kasacji inspekcji - wiec temp nie mia nic do tego bo to bylo w tym samym miesiacu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 09:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przy agresywnej jeździe czujniki głupieją, ja po strojeniu i testowaniu potem na drodze też miałem dziwne wskazania. Jedno wypalanie po dziwnie długim przebiegu, drugie krótkim. Sytuacja powtórzyła się w tam roku po wyłączeniu EGR i hamowni, ale po powrocie do normalności wszystko również wróciło do normy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 20:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Już jakiś czas temu zacząłem prowadzić sobie mały dziennik z cyklami wypalań, wygląda mniej więcej tak:

DPF_DZIENNIK.PNG

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie co można dodać do statystyk to śmiało pisać. Ostatnie dni cieplejsze, widać u mnie trend, że teraz to PM_ACC/PM_ACC_DSD inicjuje wypalanie, czego nie było zimą, kiedy to PM_GEN zawsze inicjował. Wychodzi na to, że temperatura powietrza może mieć spory wpływ na PM_ACC/PM_ACC_DSD, w efekcie na długości cykli... To by z kolei tłumaczyło, dlaczego w przypadku kiedy miałem przytkany DPF i jeździłem z zaślepionym EGR ratowało mi tyłek. Przy odślepionym EGR PM_ACC_DSD szybko rosło i rzadko (bardzo mało) spadało w dół co skutkowało wypalaniem DPF co 50-60km... Przy zaślepionym za to często było tak, że spokojna jazda potrafiła mi zbić PM_ACC_DSD sporo niżej i dzięki temu miałem te cykle jeszcze w miarę normalnie.

Aktualnie mam EGR odślepiony. Może zaślepię za jakiś czas w celu eksperymentu ;) dodam też nową kolumnę do statystyk.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 21:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Popielasty, a mógłbyś u siebie sprawdzić to OIL_DIL, jak obiecałeś? :wink:
Wydaje mi się, że w serwisie mają to podawane w procentach. Ciekawe jakiego interfejsu i programu używają.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 21:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, dobrze że przypomniałeś - dzisiaj sobie robiłem screenshoty z Forscana i mam :)

Kod:
OIL_DIL:     4.6g
OIL_CHG_DIS: 4760km


Na bagnecie ledwo ponad stan MAX (może 2mm). Jutro sprawdzę jeszcze jakie inne jednostki da się ustawić przy OIL_DIL.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 21:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki Popielasty, widzę, że wartość i stan bagnetu podobnie jak u mnie. Jednostki w wersji na Androida nie mogłem zmienić. Niedługo wymienię olej ale widzę, że ten komunikat, który się u mnie pojawił wcześniej nie miał chyba z tym związku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 mar 2019, 05:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A u mnie dzisiaj wartości takie :) trochę loteria z tym OIL_DIL... Wartości faktycznie nie da się zmienić, ale kiedyś była wyrażana w kg a nie g. Zmienili przy jakiejś aktualizacji pewnie.

Kod:
OIL_DIL:     1.5g
OIL_CHG_DIS: 4821km

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 mar 2019, 05:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dlatego nie wiem, czy ten parametr cokolwiek podaje sensownego. No i te jednostki, cholera wie, jak je interpretować.
Ale dzięki za sprawdzenie!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 mar 2019, 06:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Gdyby ktoś chciał sobie porównywać moje wyniki wypalania ze swoimi to udostępniam arkusz (tylko odczyt): https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 11:14 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 marca 2019, o 06:44 popielasty napisał(a):
Gdyby ktoś chciał sobie porównywać moje wyniki wypalania ze swoimi to udostępniam arkusz (tylko odczyt): https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0


Zastanawia mnie dlaczego u ciebie wypala się rzadziej niz u mnie mimo ze ja mam trochę ponad 40tys . u przeważnie wypalanie ok 200km , jazda 70% miasto 30% trasa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 15:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kapu10 a jaki jest Twój styl jazdy? Bo mój raczej spokojny, zgodnie z przepisami. Średnio dziennie 20km po drogach wiejskich, 20km trasy S8 (ale jeżdżę max 110km/h), 10km miasto z korkami. Agresywna jazda albo z dużymi prędkościami skraca interwały, bo obciążenie silnika jest duże i generuje duże zadymienie...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 08:34 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Raczej spokojna , zdarza mi się docisnąć w mieście od świateł do świateł ale sporadycznie gdy sytuacja tego wymaga :). Co dzień rano 25km po wiejsko/miejskich. i pare razy do roku długie trasy po autostradach głownie....


Ostatnio edytowano Pt, 5 kwi 2019, 08:34 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 08:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kapu10, musiałbyś dostarczyć trochę danych z Forscana żeby to jakoś porównać / ocenić / wyjaśnić...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 21:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Czy ten PM_ACC nie jest za wysoki?

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 01:30 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie wiem czy za wysoki ale u mnie max jaki widziałem to 5.5 g/l. U ciebie pokazuje procentowo


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 07:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zmień jednostki na g/l.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 kwi 2019, 21:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
W wartości procentowej to potrafi polecieć i do 150% zanim DPF zacznie się wypalać.
g/l trochę więcej mówi, bo bodaj ponad 5 już powinno zacząć wypalać jak tylko warunki złapie.
Powyżej 8 bodaj już coś krzyczy, że trzeba wypalić.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 kwi 2019, 10:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
250% będąc dokładnym, aczkolwiek mowa o PM_GEN a nie PM_ACC.
Ta druga wartość domyślnie ustawia się na gramy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2019, 14:07 
Świeżak
Offline
Od: 09.08.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
14 stycznia 2019, o 13:27 NocnySokol napisał(a):
Robilem ostatnio trase ponad 1500km. Wypalanie zalaczylo sie przynajmniej 7 razy wiec mozna srednio przyjac co 200km, ale nie zawsze Raz zauwazylem po 140 a raz po 220.
Przy wypalaniu Tak jak piszecie kontrolka silnika na ekranie nie jest podswietlona na niebiesko, e-eloop sie nie laduje i start/stop pokazuje niegotowy. Oczywiscie ikonki aku i AC wtedy podswietlone na niebiesko, bo jesli jedna z nich nie jest to tez pokazuje not ready.
No i spalanie podskoczy o 0.2-0.3.
Nie widze sensu 'butowac' go powyzej 3tys jak niektorzy pisza, nie widzialem takich zalecen.

Poki co zero problemow, zrobione 40tys, olej wymieniany co 20.

macenty - masz 210km po sofcie i wycieciu dpfa?


Chodzi o kontrolkę silnika na Eloopie ? czy inną ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2019, 17:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam pytanie związane z tym upgrade PCM ostatnim - czy ten upgrade nadpisuje wszystko w PCM, nawet związane z dpf? Tzn .. założmy że nie bylem na tej akcji związanej z dpf ( 2016 kwiecień czy październik.. jakos tak) to jak teraz pojade na ten ostatni upgrade softwaru, to juz w nim będą się zawierały poprzednie poprawki??. Głownie o dpf mi chodzi bo sie ku..e.. sko długo wypala.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2019, 17:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moim zdaniem tak. Najnowszy soft powinien zawierać wszystkie poprzednie poprawki. Nawet jeśli nie byłeś w ASO od paru lat, to przy wizycie powinni zrobić Ci wszystkie akcje po kolei.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2019, 20:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jadąc do Polski zauważyłem, że w moim przypadku dpf wypala się znacznie dłużej przy prędkości 140km/h niż przy 70mph.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 kwi 2019, 06:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie prędkość ma znaczenie, a czas i obroty.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 20 kwi 2019, 07:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
19 kwietnia 2019, o 21:23 durin90 napisał(a):
Jadąc do Polski zauważyłem, że w moim przypadku dpf wypala się znacznie dłużej przy prędkości 140km/h niż przy 70mph.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


To potwierdza to co pisałem. Przy dużej prędkości masz duże obciążenie silnika (LOAD) i przez to wytwarzasz więcej sadzy. Prawda jest taka, że nie da się naturalnie (na fabrycznym sofcie) wytworzyć aż takiej temperatury, żeby DPF się wypalał "sam" bez dotrysku paliwa :) trzeba się z tym pogodzić. Ja dalej będę utrzymywał, że zakres 2200-2500 RPM na 4 lub 5 biegu to optimum. Moim zdaniem nie powinno się też wypalać na nadbiegu (6 bieg). Ja po prostu redukuje o 1 w dół względem automatu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 kwi 2019, 22:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.02.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Witam. Dzisiaj miałem względną przyjemność pojechać na zmianę mapy.... Jednak stała się rzecz dość dziwna, bo samochód wypluł raptem 125KM i 300 Nam. Wykres był jakąś totalną abstrakcją. Jednak zdecydowałem się na kontynuację zabiegu... Z nową mapą pokazało 145KM i 350Nm. EGT ustawione na max 840°C.... Ludzie z zakładu stwierdzili jednogłośnie, że to przez zapchany DPF. Jednak mam pewne wątpliwości. Diagnostyka nie pokazała żadnego błędu z silnika lub DPF. Zasugerowano mi wymianę lub usunięcie i ponowne strojenie. Super, tylko ja tak naprawdę nie czuję spadku mocy (jak się muli to wiem, że się wypala i kontynuuję jazdę). Czy mają rację? Czy po prostu poszli po najniższej linii oporu i zwalili winę na DPF bo tak łatwiej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2019, 10:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
no tak..., ale to bezsens kompletny.. po to mamy 6 sty bieg i elastyczny (niby) silnik diesla żeby go wrzucić i jechać sobie wygodnie długą trasę, a nie pilnować jak się wypalanie włączy i zbijać bieg/prędkość - przecież to jakaś paranoja..
Nie sądzę też żeby obciążenie silnika aż tak się różniło między 6 bieg/140km/h a 5 bieg/110km/h żeby to produkowało aż tyyle sadzy ., co się filtr wypala 2x dłużej.
Ktoś poprostu kto to zaprogramował powinien się rozpędzić i w ściane głową j....ć :mur:
Wychodzi na to że to auto się do niczego nie nadaje.. => krótkie odcinki miejskie nie bo dpf, długie trasy też nie bo dpf...
A patrząc nonstop w pidy, albo oznaki wypalania podczas długiej podróży można się nerwicy nabawić, nie mówię już o przyjemności z jazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2019, 13:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dlatego ja mam to daleko w d... zapinam 6 bieg i jade nie patrzac na DPF.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2019, 14:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Też nie rozumiem jaki ma mieć sens zbijanie biegu. Owszem jeśli się bardzo szybko jedzie i mamy obroty ponad 3000 to faktycznie DPF przestaje się wypalać. Ale wystarczy prędkość autostradowa i te 2000-2500 i wszystko ładnie działa. Wydaje mi się, że przy dużym obciążeniu silnika więcej sadzy się generuje niż wypala i stąd regeneracja nie ma sensu. Dopiero optymalne obroty, według mnie bez względu na bieg, pozwalają na w miarę szybkie wypalenie filtra. Jak dla mnie działa to ok, nie ma sensu tego tak skrupulatnie kontrolować. Według mnie jeździć i się nie przejmować, chyba, że ktoś lubi :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2019, 01:26 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
22 kwietnia 2019, o 11:22 Gregolo napisał(a):
no tak..., ale to bezsens kompletny.. po to mamy 6 sty bieg i elastyczny (niby) silnik diesla żeby go wrzucić i jechać sobie wygodnie długą trasę, a nie pilnować jak się wypalanie włączy i zbijać bieg/prędkość - przecież to jakaś paranoja..
Nie sądzę też żeby obciążenie silnika aż tak się różniło między 6 bieg/140km/h a 5 bieg/110km/h żeby to produkowało aż tyyle sadzy ., co się filtr wypala 2x dłużej.
Ktoś poprostu kto to zaprogramował powinien się rozpędzić i w ściane głową j....ć :mur:
Wychodzi na to że to auto się do niczego nie nadaje.. => krótkie odcinki miejskie nie bo dpf, długie trasy też nie bo dpf...
A patrząc nonstop w pidy, albo oznaki wypalania podczas długiej podróży można się nerwicy nabawić, nie mówię już o przyjemności z jazdy.


Moim zdaniem bardzo ok na krótki odcinki jak na diesla oczywiście bo częste wypalanie (praktycznie do 0) ale za to krótkie i po mieście interwały dłuższe niż po autostradzie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2019, 04:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
20 kwietnia 2019, o 23:43 czakilbn napisał(a):
Witam. Dzisiaj miałem względną przyjemność pojechać na zmianę mapy.... Jednak stała się rzecz dość dziwna, bo samochód wypluł raptem 125KM i 300 Nam. Wykres był jakąś totalną abstrakcją. Jednak zdecydowałem się na kontynuację zabiegu... Z nową mapą pokazało 145KM i 350Nm. EGT ustawione na max 840°C.... Ludzie z zakładu stwierdzili jednogłośnie, że to przez zapchany DPF. Jednak mam pewne wątpliwości. Diagnostyka nie pokazała żadnego błędu z silnika lub DPF. Zasugerowano mi wymianę lub usunięcie i ponowne strojenie. Super, tylko ja tak naprawdę nie czuję spadku mocy (jak się muli to wiem, że się wypala i kontynuuję jazdę). Czy mają rację? Czy po prostu poszli po najniższej linii oporu i zwalili winę na DPF bo tak łatwiej?


Jaki przebieg masz i którą wersję 150KM czy 175KM? U mnie DPF był przytkany, po czyszczeniu nic się nie zmieniło w kwestii mocy. Tutaj masz moje wykresy: viewtopic.php?p=322587#p322587 - nie sądzę więc, że masz problem przez DPF. Najlepiej określić jego zapełnienie przez kontrolę co ile się wypala lub odczyt PM_ACC_DSD.

Co do wypalania, oczywiście możecie w ogóle nie zwracać na to uwagi, tylko że jaki będzie tego skutek wiemy wszyscy - wypalanie będzie trwało dłużej, więcej ropy będzie lane, bardziej rozrzedzony olej. Ja Wam podsuwam informację, jak jest sposób na najszybsze wypalenie :) uwierzcie, że nie obserwuję tego procesu bo lubię, tylko po to żeby podzielić się z Wami optymalnymi warunkami :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.