Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 00:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mirpo, wróciłem teraz z krótkiej trasy 38 km, temp. na zew. -8 st.C. Temperatura pł. chł. w połowie trasy ustaliła się na 95 st.C. Na końcu też taka sama. Temp. wewnątrz na początku 16 st. później na 19 st.
Ale ta twoja temp. 80 st. wskazuje, że poj. jest lekko niedogrzany, konsekwencją, co najwyżej, lekko zwiększone zużycie paliwa. Sądzę, że to jeszcze w normie przy dzisiejszych temperaturach. Kwestia do rozstrzygnięcia, jak skalibrowana jest wskazówka. Odczyty z obd są jednak dokładniejsze.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 09:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
dropt07 ja nie mam wskazówki, gdyż mam przedlift. Więc tylko gaśnie dioda od temperatury. No nic, będę sobie obserwował, bo też coś mi się wydaje że powinna być wyższa temperatura. Muszę sobie kupić Icar, bo ten co miałem padł i teraz żeby coś sprawdzić muszę targać laptopa i kabel :/
Będzie trzeba pomacać węże idące do chłodnicy gdy temperatura jest około 70 stopni. Być może termostat ciut za szybko puszcza. W sumie wczoraj jak już dobiło do 80 stopni to nie spadło niżej, więc tragedii nie ma :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 09:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i to jest prawidłowe zachowanie termostatu w Maździe. Sam podałeś dane pracy termostatu, z których wynika że częściowe otwarcie jest przy 80stC i taką też temp miałeś która nie zmieniła się.

Dropt, te 95stC o których napisałeś, to było z zegarów czy z obd? Jeśli z obd to ja nie wiem ja można w zimę w Maździe osiągnąć taką temp gdzie pewnie ogrzewanie jest ustawione w tryb AUTO.
U mnie 95 pojawia się po ostrym deptaniu, Poczym później spada do około 85 i tak jest utrzymywane.

Albo inaczej napiszę, jedyny wzrost temp powyżej progu pełnego otwarcia termostatu miałem podczas wyjazdu z Chorwacji. Jak wiadomo lekko dla samochodu tam nie ma piąc się w górę przez kilka godzin i to w upale powyżej 35stC. Wtedy mając dane z ODB, temp płynu chłodniczego osiągnęła zawrotne 100stC. Moja m miała wtedy około 6 tyś przebiegu.

Później, bądź..., jak dotąd, nie zaobserwowałem wzrostu temp powyżej 85-86stC.

Albo jeszcze inaczej, mając diesla RF7J temp była w granicach 85-95stC, to było po przebiegu 200kkm. Po zmianie rozrządu i pompy wody, temp robocza w lato znowu spadła do około 85-87max tak jak to było przy przebiegu 100kkm.

Wnioskować o jakąś usterkę termostatu oczywiście można, ale w mojej opinii nie ma celu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 10:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
MillerekTak, masz rację. Wszystko się zgadza z parametrami pracy termostatu :) jakby spadło poniżej 80 stopni można by się martwić.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 17:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 lutego 2021, o 09:52 Millerek napisał(a):
Dropt, te 95stC o których napisałeś, to było z zegarów czy z obd? Jeśli z obd to ja nie wiem ja można w zimę w Maździe osiągnąć taką temp gdzie pewnie ogrzewanie jest ustawione w tryb AUTO.
U mnie 95 pojawia się po ostrym deptaniu, Poczym później spada do około 85 i tak jest utrzymywane.

Jak na razie nie mam czym się podpiąć pod OBD. Czytam z zegarów. Więc mogę liczyć na ciebie (masz ten sam rocznik) na porównanie odczytów z licznika i obd. U mnie przy ujemnych temperaturach wskazówka ustala się na pierwszą kreseczkę przed wskazem ozn. 100st.C. Przyjmuję to za 95 st. C. Przy dodatnich w połowie między wskazem ozn. 100st. C a pierwszą kreską przed tą setką. Co ozn. dla mnie 97/98st. C. Mógłbyś to jakoś zweryfikować? Te pomiary wykonywałem przy 90 km/h.

-- Dodano: 1 lutego 2021, o 17:52 --

Trochę zaniżyłem opis powyżej. Przyjechałem dzisiaj z Kampinosu do W-wy ok. 40 km, temp. -3 st.C, pod domem -1. Zrobiłem zdjęcie po przyjeździe temp. płynu chł. Wg. mnie to wskazuje ok. 93 st. C. Jak na zdjęciu poniżej. Jednak tylko obd da prawdziwy wynik.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 20:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pierwsza kreska powiedzmy że to będzie 0stC, nie wiem dokładnie ile to jest ponieważ w garażu miałem 10stC jak uruchomiłem silnik a wskazówka była już w połowie do drugiej kreski.

Druga kreska 50stC, wskazówka przekroczy kreskę w temp 55stC patrząc na obd.

Trzecia kreska (niby 75stC), wskazówka przekroczy ją dopiero przy temp 70stC z obd. Grubość grafiki tej wskazówki minie kreskę przy 70stC uściślając.

Do czwartej kreski nie dojdę raczej prędko.

Przypuszczam co napisałem wcześniej, wskazania są tylko szacowane. Nie mają nic wspólnego z faktyczną temp w ODB pod pidem ECT.

Wskazanie w połowie pomiędzy trzecią a czwartą 100stC będzie na oko w granicach 80 do 95stC. Zresztą jak w to w mazdach które miałem.
Histereza wskazówki "w połowie" przed kreską 100st ,będzie w okolicach nawet 20stC, tak przypuszczam że raczej 15stC..

Jak osiągnę roboczą temp w obd w okolicy 80-90stC dam znać gdzie wskazówka się dokładnie znajdzie.


PS. Różnica pomiędzy pidami ECT a EOT jest około 10stC. Moja M stała dwa dni w garażu w temp około 8-10stC a wskazania różniły się już na samym zapłonie Oliwa - 2 a czynnik chłodzący +8stC.., nie powinno być różnicy moim zdaniem.
Nie ma u mnie innych pidow odczytujące temp oleju czy układu chłodzenia poza wspomnianymi EOT i ECT.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 21:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ciekawe co piszesz. Skoro histereza przy kresce ozn. 50 st.C wynosi „+ 5%”, a przy trzeciej kresce (zakładając proporcjonalność skali) ozn. 75 st.C wynosi „- 5%” to już ciekawy jestem jaka ona będzie w połowie między trzecią a czwartą kreską. Jeśli ją ustalisz to łatwiej będzie można oszacować temp. jaką uzyskałem na wyświetlaczu powyżej (w 3/4 odległości pomiędzy 3 a 4 kreską). W każdym bądź razie równie dobrze mogla być kontrolka, bo błąd wskazań jest zbyt duży. Ba, może być, że zamontowany inny czujnik temperatury będzie wpływał na wielkość histerezy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 22:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Czyli w Waszych GL wskazówka digitalowa działa na takich samych zasadach jak wskazówki analogowe. Pokazuje na oko, skala jest od czapy i ma dużą bezwładność przy wahaniach realnej temperatury ECT. Wszystko po to żeby kierowcy nie denerwować :)
Rzeczywiście mogła Mazda pozostać przy diodzie w takiej sytuacji.

@Millerek to że płyny mają różną temperaturę już na starcie to według mnie normalne. Olej i płyn chłodniczy mają różne gestosci i różne dodatki (obniżające temperaturę krzepnięcia), stąd pewnie takie zachowanie. Fizykiem/chemikiem nie jestem, ale to tak na chłopski rozum.

Gdy u mnie ECT osiągnęło 80 stopni to EOT było jakoś 65 stopni. Przejechałem jakieś 15 km trasa z prędkością 120 km/h i dopiero EOT doszedł też do 80 stopni. Później przez kolejne 50 kilometrów obydwie temperatury skakały w bardzo małym zakresie:
ECT 80-83 stopnie
EOT 77-82 (jeden krótki peek był na 84 jak 160km/h chwilę jechałem)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 22:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Naprawdę mam coraz większy podziw dla konstruktorów Mazdy :)
To nie z powodów oszczędności swego czasu wyrzucili najwyraźniej ten wskaźnik temp zastępując diodą - dobrze/źle. Doskonale przemyślana decyzja - aby nie zaprzątać głowy kierowcy tym co termostat i wiatrak zrobią lepiej bez jego udziału.
Przypominają mi się niekończące się dyskusje, zapisywanie temperatur ile było na zewnąrtz ile woda według czego.. i... - mnóstwo bez potrzeby powymienianych termostatów (w Alfach serii 156/147/GT gdzie wskaźnik "zyje" bo tak fajnie "sportowo" jak jest i wskazówka nie stoi tylko chodzi za temperaturą... ) . Ale kierowca zaczyna mierzyć, obserwować, szukać cudów, numerów termostatów, czujników, obd itp... i po przyjemności z jazdy choć autku nic nie jest. Lub przy okazji niepotrzebnych wymian psuje inne elementy. Nie idździe tą drogą ! jestem pewien że jak coś się będzie z temperaturamio działo, na ekranie pojawi się duży, nie do przeoczenia komunikat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 23:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wystarczy zapamiętać od nowości w jakim miejscu ustala się temperatura płynu w zależności od temp. zewnętrznej i obserwować jakieś anomalie, zapewne potwierdzone odpowiednim komunikatem. Ja tę temp. z powyższego zegara odczytuję w skali proporcjonalnej na 93 st. C. Ale jak będzie 90 czy 88 st. C, też dobrze. Tyle tylko, dziwi mnie ta zmienna wielkość histerezy w różnych miejscach skali.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 23:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wystarczy dać sobie spokój, tak jak pisałem wyżej nie ma sensu się nad tym zastanawiać.
Awarię termostatu zauważymy bez żadnego wskaźnika, przecież.

Najfajniej było w GG w klekocie, wskazówka była w połowie skali już od temp 65stC i tak trwała do 95stC


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 06:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, jak nie działa termostat to zazwyczaj nie leci ciepłe powietrze do kabiny. Kiedyś w Seacie wskazówka mi nie zmieniała położenia dalej niż 60 stopni, gdzie wcześniej było 90. Co ciekawe po odczycie z komputera wyglądało to trochę lepiej. Z tego powodu najpierw wymieniłem czujnik. Trochę pomogło, więc następnym krokiem był termostat. Jako, że to była zima od razu było czuć lepsze grzanie w kabinie.

Z ciekawości sprawdzę przy jakiej temperaturze gaśnie ta niebieska lampka w Maździe. Bo u mnie nawet dość szybko. Przez to, że jest chłodnica EGR, w kabinie ciepłe powietrze jest już po jakiś 2 km. A temperatura płynu i oleju to teraz odczytana po OBD koło 80 stopni, ostatnio najwyższe ECT jakie pamiętam to 83 a EOT 87. Jak dla mnie normalna sytuacja, zima przecież jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 06:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niebieska kontrolka gaśnie powyżej 55stC, i to jest w momencie kiedy wskazówka przechodzi poza drugą kreskę.
Takie temp jakie opisujesz, ja mam nawet w lato przy normalnej spokojnej jeździe. I w mojej opinii nie ma to nic wspólnego z niedogrzaniem silnika a tym bardziej że zwiększonym spalaniem. Wolę aby energia poszła w wykorbienie wału niżeli w ciepło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 15:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...
Wskazówka rusza z miejsca dopiero po osiągnięciu 30stC
...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 18:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To że zwiększone spalanie może być funkcją niedogrzanego silnika to pewne. Problem w tym, że ten silnik nie wykazuje szczególnego/ponadnormatywnego niedogrzania, jest najzwyczajniej dogrzany jak na zimową porę. Taka jego „uroda”, inaczej ten typ tak ma (taka jego termodynamika). Widzę to po spalaniu na trasie do Kampinosu o każdej porze roku, najczęściej jeżdżąc w kolumnie. Lato 5,2-5,3 l/100km; zimą (przy -3) 5,6 l/100 km; (przy -14) 6,2 l/100 km. Wszystko przy sprawnym obiegu i termostacie. Na wskaźniku temperatury pł. chłodzącego odchylenia wskazówki pomiędzy latem a zimą wynoszą max. 3mm.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 19:56 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Zazdroszczę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 20:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wydaje mi się że jest jeszcze jedno do uwzględnienia.
Podany wzrost spalania w warunkach zimowych, jest jedynie zależny od znacznie wydłużonego czasu samego rozgrzewania się silnika w warunkach zimowych do temp roboczej silnika i katalizatora itd.. . W lato, silnik rozgrzewa się niebotycznie szybciej niż w zimę, i stąd są te wzrosty spalania zimą.
No i dochodzi oczywiście inna praca sprezarki klimatyzacji lato/zima, lżejsze finezyjnie prowadzenie w cięższych zimowych warunkach raczej zmniejsza apetyt do przyspieszania...., przykładowo co raczej zmniejsza spożycie na paliwo.
Jak również, większa zawartość tlenu w powietrzu zimnym zasysanym i dalej sprężanym... niż w ciepłym czy gorącym=bardziej rozrzedzonym... też ma znaczenie w kierunku niższego zapotrzebowania na paliwo...., zimą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 21:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To wszystko racja, ale jak pisałem wcześniej, przy -14 na A2 (90km/h) i blisko przejechanych 80 km wskazówka dobiła do połowy 3 i 4 kreski co uznałem za 95 st.C, a ten stan uzyskałem już po ok. 30 km. Ciekawe ile więcej miałbym jechać aby dobić do 3/4 pomiędzy 3 a 4 kreską, który osiągnąłem przy -3 po 40 km jadąc średnio 60 km/h. Sądzę, że być może osiągnąłbym taką samą gdybym pędził ze 150/160 km/h. Ale przy przepisowej jeździe bardzo wątpię. Przy trzymaniu dalej 90km/h nic bym nie zwojował, bo silnik uzyskał swój stan równowagi termodynamicznej przy tej niskiej temp. otoczenia. Więc tłumaczenie różnicy położenia wskazówki jedynie wydłużonym czasem nagrzewania nie jest wystarczające. Dołożyć trzeba jeszcze znaczące wysilenie silnika ale to podwoi zużycie paliwa. A co mi z tego, że osiągnę wtedy tę samą temperaturę płynu chłodzącego. To są tylko takie moje spostrzeżenia z jazdy tym samochodem i nie mające większego znaczenia dla eksploatacji wozu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2021, 10:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Uściślając informacje porównując wskazania na zegarach graficznych z odczytem OBD pod pidem ECT.

Perwsza kreska 30stC.
Druga kreska 55stC.
Trzecia kreska 70stC.

W połowie pomiędzy trzecią a czwartą kreską, 80stC.

Ile będzie na czwartej kresce?, nie wiem, ale napewno nie będzie 100stC jak wskazuje grafika.

Ja w swojej M mam przeważnie 83-87stC, lato jesień zima itd, nigdy mi przez myśl nie przeszło, aby wyszukiwać się usterki. Usterka termostatu inaczej się objawia. Nie mam pewności aby wspominać o temp 90stC jako temp robocza silnika jaki mam. Jak wyżej wspomniano, pierwsze otwarcie termostatu i jego charakterystyka pracy, utrzymuje w odpowiedniej temp układ chłodzenia silnika.

Wskazania graficzne, są tylko grafiką na zasadzie niech kierowca ma dodatkowe błędne informacje które i tak nie Są potrzebne. Kontrolka niskiej, jak i za wysokiej temp raczej, wystarczy.

Jak ktoś dojdzie do kreski oznaczonej 100stC, proszę o sprawdzenie temp odczytanej z OBD.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2021, 13:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki Millerek za przytoczenie bliższego prawdy osiąganego przez silnik zakresu temperatur. Skala, jak widać, od czapy. Ale teraz mniej więcej będzie można rozeznać co kryje się pod owymi kreskami.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2021, 13:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szczerze pisząc, nie patrzę na to jak na instrument wart uwagi (chyba że będą inne ku temu przesłanki jak słabnące w konkretnych warunkach ogrzewanie bądź wzrost temp).
Jak widać, praca termostatu silnika pracującego pod obciążeniem, jest prawidłowa, pierwsze otwarcie pomiędzy 80-83stC jest jak najbardziej słuszne. I takowe mam okazję oglądać niemalże za każdym razem jak jadę sobie powiedzmy przepisowo.

Już od czasów GY mam ten wskaźnik poza uwagą.

Niemniej jednak, musi być.

Ciekawe jakie będą wartości w OBD, jak wskaźnik wskaże 100stC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2021, 13:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dlatego powiem Wam, że jestem szczęśliwy że mam zwykłą diodę, która informuje, że już jest 55 st.
W poprzednim aucie standardowo miałem wskazówkę. A że to był diesel, to w zimie ciągle się stresowałem że jeżdżę na zimnym silniku, bo po 10 km łapał jakieś 70 stopni tylko. I jak widziałem że ta wskazówka nie dochodzi do pionu to mi żal było tego silnika i jego kondycji.

Teraz święty spokój, gaśnie dioda i nic mnie nie interesuje :) aczkolwiek na początku było dla mnie nie do pomyślenia jak mogli takie rozwiązanie wprowadzić. Trochę to porównywałem do braku obrotomierza w VW Golfie MK3 :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2021, 15:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U nas niebieska ikonka z termometrem też gaśnie i nas nic nie interesuje. Żeby spojrzeć na tą pseudo skalę, trzeba ją wywołać naciskając na kierownicy przycisk info. To robi się w zasadzie w sytuacjach na zewnątrz temperaturowo ekstremalnych, ewentualnie jak coś jest nieteges. Na codzień tej skali praktycznie się nie widuje. Dla mnie ważniejsze z tego wszystkiego jest to żeby na podstawie tej skali nie gadać głupot, co mi się niestety zdarzyło. I to jest dla mnie wartość dodana tej całej pogawędki. Życzę miłej eksploatacji i jak najmniej konieczności zawracania sobie tą temperaturą.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 cze 2021, 16:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.06.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: świętokrzyski
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Po przejechaniu 10 km w cieply dzień pokazuje 100 °C . Nowy termostat, wentylatory włączają się na chwilę i wyłączają, znów włączają i wyłączają..górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 12 cze 2021, 16:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 czerwca 2021, o 17:33 Iza6 napisał(a):
wentylatory włączają się na chwilę i wyłączają


Kompresor klimy, normalne zachowanie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 cze 2021, 17:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.06.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: świętokrzyski
Klimatyzacja wyłączona


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 gru 2022, 23:02 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2022
Posty: 15
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Czy ktoś biegły w numerach części mógłby podać numer termostatu do GL 2.0 145 KM benzyna z 2018 r. (aktualny model)?
Sam już nie wiem czy mam uszkodzony termostat, czy nie. Po lekturze tego innych wątków sam nie wiem, ogólne objawy z netu mówią, że tak. Samochód mam od nieco ponad miesiąca, więc nie wiem jak "ten typ ma".

Po objawach z netu - dogrzewanie płynu jest w korku lub na postoju ale bez szału i jego wychładzanie w czasie jazdy to objaw uszkodzenia termostatu.
Po kostce OBD dziś nagrałem sobie jazdę 40 minut rano i temperatura płynu była ok 65*C, ruszałem z garażu ok 8*C. 60 stopni było po 15 minutach i długo dochodziło do 65, na sam koniec 69 stopni. Powrót - podobnie. Ogrzewanie niby działa, miałem na chyba 19-20*C w trybie AC/ECO. Przy uszkodzonym termostacie i takich temperaturach nawiew w teorii nie powinien puszczać ciepłego powietrza. Jechałem akurat na wymianę świec, pasków itp. silnik w żadnym momencie się nie zagrzał. Może powinienem po zgaszeniu niebieskiej diody dać maksymalne ogrzewanie i zobaczyć jak faktycznie grzeje? Bo mam wrażenie, że po postoju w korku jak ruszę, to grzeje mniej wydajnie a temperatura cieczy spada.

Powiedziałem o objawach, dzwonią z serwisu (nie ASO, specjalizacja w japońskich) z pytaniem dlaczego chcę go wymienić, to mówię co i jak a oni na to "pytam, bo termostat do tego modelu kosztuje.... 1000 zł.". Bo nie jest mechaniczny, jest elektroniczny.
Po przyjeździe rozmawiamy o tym i tamtym i okazało się, że owszem, za termostat 1000 zł ale za używany, bo patrzyli na allegro i nie zauważyli, że chodzi o używany. Brak zamienników, nowy tylko w ASO za uwaga: 2500 zł! <o0> :mad:
Część, która do wcześniejszych modeli lub innych samochodów potrafi kosztować i 30-70 zł...

Mam jeszcze screen shoty z telefonu z jazdy z wyłączoną AC/ECO i tam miałem przez chwilę 88*C ale po ruszeniu szybko spadało. Jeszcze zrobię jazdę z klimą włączoną i wyłączoną. Tego już w ogóle nie rozumiem, bo miałem przejechane tylko kilka kilometrów, silnik był po jeździe, stygł ze 2 godziny, wyjechałem i stałem próbując podłączyć kostkę z forscan i tak stałem z 10-12 minut, później jeździłem naokoło osiedla tak do 50 km/h, temperatura spadała do 68-69, po czym przy wolnej jeździe na koniec objazdu rosła do 80 stopni (powolny dojazd ok 700 m do bloku).

Wskazówka na wyświetlaczu jak wynika z wątku jest mocno orientacyjna ale OBD to już jednoznaczne odczyty i mimo wszystko u mnie pokrywa się z odczytami z OBD. Odczyt na telefonie w torque, bo forscan nie chce gadać z moją tanią kostką OBD, przeglądam wątki z polecaną do forscan aby wszystko czytało ale na razie mam mętlik, bo albo prawie 7 dych i nie wszystko czyta albo ponad 2 stówy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 gru 2022, 23:10 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Catcar.info pokazuje PE01-15-171, ale dostępne katalogi kończą się na roczniku 2016. W FL3 coś zmienili ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 gru 2022, 11:45 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2022
Posty: 15
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Sam już nie wiem o co chodzi, bo znalazłem coś takiego:
Kod:
https://www.motordoctor.pl/search-carparts?keyword=termostat&maker_id=72&model_id=10888&car_id=58538&gaIdsFilter%5B0%5D=316&gaIdsFilter%5B1%5D=4665&gaIdsFilter%5B2%5D=966&gaIdsFilter%5B3%5D=1792&page=2

Chyba niczego nie pomyliłem i termostaty są "normalne", czyli za kilkadziesiąt złotych. <o0>
Na allegro tak na szybko też widzę niby pasujące do tego modelu GJ/GL za kilkadziesiąt złotych do 164 za termostat firmy Behr. Wg opisu GJ/GL kombi 2.0 Numery katalogowe zamiennikówKL0115171A XM348575AB 3902514 41761 BEHR BEHTX 71 82D/RS7
Numer katalogowy oryginału3599763 4188498 3396924 XM348575AA
.

Już wiem, że nic nie wiem. Na alle "termostat mazda 6 GL" nie ma żadnych używanych za 1000 albo źle szukam.

Po jednym z ww. numerów oryginału: 4188498 znalazłem: https://www.autodoc.pl/ridex/13641396
Normalny termostat i z opisu wynika, że powinien pasować...

Nigdy nie szukałem części na swoją rękę, może coś źle robię ALBO, albo faceci pomyśleli o termostacie jakimś elektronicznym w kabinie, bez sensu zupełnie, bo mówiłem o słabym nagrzewaniu płynu chłodzącego.

-- Dodano: 22 grudnia 2022, o 11:43 --

W instrukcji znalazłem informację, że temperatura cieczy chłodzącej "w czasie normalnej jazdy stabilizuje się na poziomie 100*C lub mniej i wskaźnik pokazuje zakres niższy niż 100*C".

Wróciłem od samochodu. Górna rura od chłodnicy rozgrzewa się jak tylko wskazówka cieczy idzie do góry, jeszcze przed 50*C już jest ciepła. W tym samym momencie mam już ciepło z nawiewów w kabinie.

Nie znam się na budowie samochodu i silnika ale po górnej rurze od chłodnicy trafiłem chyba do termostatu. Stojąc od przodu, jest on po prawej stronie silnika. Odczytałem na tej części numery:
F-587693.01-0231 producent continental.
Pogrzebałem w necie, numer katalogowy BNX10AB1221.
Nie mam pojęcia, czy to jest sprzedawane tylko jako całość, czy to się rozkręca i w środku jest tradycyjny termostat wyglądający trochę jak grzybek. W każdym razie nigdzie tego nie ma, jest raczej używany sprzedawany jako "nowy" na allegro za 800 zł.
Obawiam się, że serwis może mieć rację.
Czasem przy rozgrzewaniu silnika słyszę też dźwięk jakby coś tarło, jakby wyrobiona ośka i teraz widzę, że dźwięk idzie z okolic tego termostatu właśnie.

Spróbuję chyba zgłosić to na rękojmię, samochód kupiłem w "salonie używanych" u dealera mazdy, mam rok rękojmi na samochód a od zakupu przejechałem tylko ok 400 km.

Film z tym dźwiękiem:


Fotki termostatu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 gru 2022, 13:12 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
numerów części dobrze szukać po amerykańskich stronach, zobacz poniższy schetmat (dla silnika 2,5)

https://www.jimellismazdaparts.com/show ... evel=33648

Z tego wynika, żę części są sprzedawane osobno, tj termostat i jego obudowa mają inne numery fabryczne i są do nabycia w usa oddzielnie. Nie widzę powodu dla czego w Europie miało być inaczej. Zadzwoń do naszego partnera klubowego - powiedz co poszukujesz a pomoże wycenić odpowiednie części. Po co wyważać otwarte drzwi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.