Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 17:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
W SkyPassion 2018 mam dokładny wskaźnik temperatury, podejrzewam, że mimo to jest tak jak piszecie i gdy wskazówka wejdzie na 90 stopni temperatura płynu jest zdecydowanie niższa.
Trzeba to będzie sprawdzić Forscan`em.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 17:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kierowca, co to znaczy dokładny wskaźnik?

Proszę użyć forscana i sparwadzac odczyty temp oleju i płynu. Przy 87stC załącza się wentylator chłodnicy na pierwszym biegu, przy 90 wentylatory dają z siebie maksymalną wydajność.
Mogę się pomylić o kilka stC, muszę to jeszcze zweryfikować, ale nie ma w Maździe normy 90stC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 19:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Chodzi mi o to że u mnie jest wskazówka, słyszałem, że w innych wersjach tylko lampa kontrolna ???

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 20:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W przedlifcie napewno tylko kontrolka, w wersji 2017 fl2 jest kontrolka i wskazowka temperatury.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 14:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Panowie takie pytanie dzisiaj super mechanik dolal mi płynu chłodniczego i widzę że jest powyżej max i dużo.
I tu pytanie zostawić mazda sobie z tym poradzi czy odssysac


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2019, 21:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam. U mnie auto szybko łapie temperaturę, po kilku minutach gaśnie niebieska lampka, natomiast kiedy się nagrzeje, wskaźnik dochodzi do temp. 100 stopni (zwłaszcza w korkach), jednak jej nie przekracza. Mam wrażenie, że nawet w trasie jest 95. W serwisie powiedzieli, że jest ok. Ciekaw jestem, co koledzy sądzicie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2019, 21:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Według mnie, wszystko jest ok.
Ja mam tak samo, nie przekracza 100 stC, jest średnio 85 do 97stC, przeważnie 84/87stC.
Muszę ostro deptać po mieście żeby było 100stC, wtedy istop nie działa ze względu na wyższą temp silnika, nie pamiętam jaka jest granica.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2019, 12:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Faktycznie, chyba jest ok; kolejny serwis to potwierdził. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 21:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Przygotowuję dosyć obszerny test nagrzewania silnika na przykładzie M6 2,5 MY2018 z seriami danych, z obrazkami i wykresami, żeby było fajnie czytać.

Po zakupieniu interfejsu na BT stwierdziłem, że bardzo łatwo sprawdzę dokładne czasy nagrzewania płynu chłodzącego i oleju.

Dzisiaj wstawiam tylko animację, która przygotowałem (tutaj mocno okrojona).
Jest to moja popołudniowa droga z pracy do domu, liczy 26 km, miasto Kraków, wtedy temperatura zew. około 21 stopni C :

Obrazek

Dla niewtajemniczonych:

ECT - Engine Cooling Temperature - temperatura płynu w układzie chłodzenia

EOT2- Engine Oil Temperature - temperatura oleju w misce olejowej

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2021, 17:31 
Świeżak
Offline
Od: 08.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam,
u mnie ostatnio zauważyłem czego wcześniej nie było. Wskazówka od temperatury płynu chłodzącego zawsze stała na granicy 100 stopni. Jak pokazały się mrozy -10 stopni to w trakcie jazdy wskazówka opada na ok 75 i zaraz wraca. Ponownie przejadę kilka kilometrów i znowu spada na 75 i rośnie do 100. Prędkość ok 125-135 km/h. Jak stoję w korku lub jadę powoli do 90 km to nic się nie dzieje. Wcześniej takich objawów nie było. Wiecie co to może być. Czy tak reaguje czujnik temp. jak termostat się otworzy i puści na chłodnicę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2021, 17:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
za mnie wszystko ok, ale moze byc problem z termostatem
jak jest naprawde zimno, jazda spokojna za "5l", to jest malo ciepla od silnika. Podobno bylo i z 1.5dci. Wystarczy mala gorka, wypredzanie, .... i temperatura rosne

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2021, 17:50 
Świeżak
Offline
Od: 08.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zapomniałem dodać, ze waż na gorze chłodnicy jest gorący a ten na dole jest zimny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2021, 20:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wskazówka nie powinna opadać, nawet gdy nieznacznie spada temperatura. Takie jest moje zdanie.
Po dotarciu do wskazania 90 powinna tak pozostać.
Wygląda jakbyś miał stale duży obieg.

Komputer ma sterować wskazaniami tak, żeby nie denerwować kierowcy bez potrzeby. Jasne jest, że w czasie pracy silnika są różne wahania temperatury ale przyjęło się, że auto ma nie pokazywać takich małych zmian i nie absorbować uwagi.

W każdym razie ja bym to sprawdził, ew. podpytał telefonicznie w ASO.
Mało ostatnio jeżdżę ale postaram się zaobserwować u mnie gdy będzie duży mróz.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2021, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 08.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jak pisałem wcześniej nigdy tak nie było a mam już nalatane 82 tys. Nagrałem nawet telefonem film, przesłałem do serwisu i odpowiedzieli ze to normalne a wcześniej wskazówka stała w jednym miejscu. Serwis sam potwierdził ze w mazdach wskazówka stoi w jednym miejscu i nie ma takich wachniec. Nawet dzisiaj kiedy temp. na zewnątrz była już na +3 stopnie to tez tak się działo. Albo uszkodzony czujnik temp albo nie wiem co.

-- Dodano: 19 stycznia 2021, o 21:45 --

Jak pisałem wcześniej nigdy tak nie było a mam już nalatane 82 tys. Nagrałem nawet telefonem film, przesłałem do serwisu i odpowiedzieli ze to normalne a wcześniej wskazówka stała w jednym miejscu. Serwis sam potwierdził ze w mazdach wskazówka stoi w jednym miejscu i nie ma takich wachniec. Nawet dzisiaj kiedy temp. na zewnątrz była już na +3 stopnie to tez tak się działo. Albo uszkodzony czujnik temp albo nie wiem co.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2021, 22:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Raczej będzie wina termostatu, widocznie nie trzyma już w zakresie w jakim powinien i puszcza za szybko wodę na duży obieg. Czy jest tak że jak mocniej przycisniesz to znowu idzie wskazówka do góry? A jak jedziesz spokojnie to opada?

Wskazówka nigdy nie pokazuje co do jednego stopnia. Wskaźnik ma ustawiony jakiś niewielki zakres temperatur +/- żeby nie denerwować kierowcy i nie wachlować w lewo i w prawo :) u Ciebie widocznie temperatura spada znacznie i stąd ruch wskazówki w dół.

Jeszcze możesz sprawdzić, jak odpalisz zimne auto, kiedy wąż idący do chłodnicy robi się ciepły. Termostat powinien puścić wodę dopiero gdzieś około 75-80 stopni. Nie znam dokładnej specyfiki termostatu w Maździe.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2021, 08:51 
Świeżak
Offline
Od: 08.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzieje się tak tylko podczas jazdy z prędkościami od 125 w górę. Przy niższych prędkościach oraz stojąc w korku takiego ruchu wskazówki nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2021, 10:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak, najpewniej termostat pracuje nieprawidłowo. Moim zdaniem na 99%, bo nie znam auta, które informuje o spadku temperatury płynu na klasycznym wskaźniku już po etapie rozgrzania.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2021, 14:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zupełnie inne auto ale podobne cyrki były u żony - pug 206 stary "niebity" okazał się mocno bity ;) i zamontowali części nie od tego modelu - i zamiast 2 "biegów" chłodzenia był tylko 1, wyższy. Skutkowało to że albo nie działał obieg - temperatura rosła na maxa, albo działał na najwyższych obrotach w momencie osiągnięcia max - i wtedy temperatura mocno spadała. I tak w kółko. Także może być zwalony termostat.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2021, 22:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kierowca z twojego grafiku wychodzi ze olej dochodzi do temp roboczej po około 40min :arrow: . Wydaje mi się to strasznie dużo kurde. Ja myślałem ze tak z 15-20 min. To się zdziwiłem teraz :wink:. Możliwe ze w dieslu nagrzewa się szybciej ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sty 2021, 07:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nagrzewanie trwa długo, to prawda.

Niektórzy biorą błędnie pod uwagę parametr pokazujący temperaturę oleju w wyższej partii silnika, tymczasem właściwe jest odczytywanie temperatury oleju z czujnika w misce olejowej. EOT2, nie EOT.

Przy krótkich dystansach do 10 km, raczej wątpliwe żeby udało się nagrzać olej do 90 stopni C.
Z moich pomiarów wynika że czasami w cieplejszy dzień udaje mi się nagrzać olej do 90 stopni po przejechaniu 15 km.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sty 2021, 15:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zgadza się, w innych kilku autach obserwowałem temp oleju i temp wody - w jeździe ulicznej to co najmniej drugie tyle czasu potrzeba dla oleju aby osiągnął roboczne 90-100 stopni po tym jak woda już osiagnie. Zwłaszcza dla bardziej lepkiego oleju. Warto to wiedzieć np przy wyborze oleju w zależności od eksploatacji
(BTW nie wiedziałem że Mazda ma czujnik temp oleju i można to jakoś odczytać , fajne)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sty 2021, 16:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Szkoda że nie dali takiego wskaźnika do czytania temp oleju jak wody. Jak jest czujnik to jaki problem. Dużo aut to ma np taki peugeot 508 i nie pisze o nowym modelu. Tak się jakoś utarło że tylko sportowe auta mają takie czujniki :(.
Bo może przy wolnossącej bezynie to nie tak ważne jak przy dieslu z turbo. Ja czekam dużo po tym jak nagrzewa się woda ale tak naprawdę nie wiem, kiedy mogę zacząć deptać trochę szybciej. Bardziej na wyczucie.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sty 2021, 16:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ba, przecieź temp wody to też tylko kontrolka "zimno", "nie zimno" :) (przynajmniejdo któregoś liftingu) - coś jak w aucie dla starszych ludzi z top gear - zimno, ciepło, w sam raz ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sty 2021, 16:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, w przedlifcie nie ma żadnego wskaźnika i jakoś trzeba z tym żyć. Jest tylko lampka od temperatury. Śmieszne to trochę, bo w takim spleśniałym Golfie już od dawna we wskazaniach komputera jest woda i olej. Teraz Mazda dała podgląd wody, może kiedyś da też olej. Można też w sumie wsadzić na stałe OBD, kupić wskaźnik do tego, przykleić na deskę i będziemy widzieć co chcemy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sty 2021, 10:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.02.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Zawsze pozostaje speedometer ;)

https://www.youtube.com/watch?v=53G_RuCB94I

-- Dodano: 22 stycznia 2021, o 10:50 --

Zawsze pozostaje speedometer ;)

https://www.youtube.com/watch?v=53G_RuCB94I


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sty 2021, 19:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli chodzi o temp. pł. chłodz. to np. w dniu dzisiejszym (temp. zew. na zegarze +8 st.C) po 17 km kiedy zerknąłem na cyferblat wynosiła ok. 97-98 st.C. Jazda miejska/podmiejska.
Natomiast przy temp. zew. -14st.C (18.01.2021) po sześciodniowej przerwie w jeździe, po 20 km temp. pł. chł. wynosiła 95 st.C i nie rosła później. Po 50 km dał znać o sobie i-eloop, natomiast po przejechaniu 75 km (prędk. ok. 90 km/h na A2) i-stop nie zadziałał. Nie zadziałał 3 dni później, ale dzisiaj już po 2 km i-stop dał znać o sobie. Sądzę, że przy niskich temp. on po prostu nie działa. Swoją drogą dwie noce po -20st.C a w dzień poniżej -10st.C dały się we znaki akumulatorowi.
Z rozruchem nie było kłopotów. 0W20 ułatwia ze wzgl. na swoje parametry rozruch.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 18:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzisiaj po tygodniowym postoju auta byłem się przejechać i podpiąłem forscan.
Temperatura płynu jaką osiągnąłem max to 83 stopnie. Jechałem autostradą kilka kilometrów z prędkością 140 km/h i nie podbiło więcej niz 83 stopnie. Hmmm... termostat pada czy po prostu tak ma być ?

Jeśli chodzi o temperaturę oleju, to w czasie rozgrzewania olej miał o 20 stopni mniej niż płyn. Dopiero jak płyn doszedł do 70 stopni, to różnica zaczęła się zmniejszać i obydwa płyny zrównały się na 80 stopniach. Po jeździe na dystansie 70 km temperatura oleju max jaką miałem to 82 stopnie po jeździe autostradą. Potem zjazd i sygnalizacja świetlna i chwila moment i 77-79 stopni. Olej mam Amsoil 0W-20.

Także coś niskie te temperatury. Na zewnątrz -4.

Edit.
Dane z manuala:
Thermostat initial-opening temperature
80.5—83.5 °C {177—182 °F}

Thermostat full-open temperature
95 °C {203 °F}

Thermostat full-open lift
8.5 mm {0.33 in} or more

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 19:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A na jaką temperaturę ustawiłeś klimatyzację. Bo jeśli ustawiłeś na max. parametry ogrzewania wewnętrznego to może wpłynąć to na niedogrzanie silnika. Ja na ten przykład przy -14 ustawiłem klimę na eco na 16 st. (piszę odn. pow. mojego postu), właśnie po to aby szybciej nabrał temp. silnik. Spróbuj przy okazji ponownie sprawdzić mierzone dotychczas parametry przy ujemnych temp. Gdy silnik osiągnie optymalne parametry, zwiększ dopiero moc nagrzewania.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 00:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A to sprawdzę :) miałem na 20 stopni ustawione + AC Eco.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 00:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mirpo, po twoim poście nie doszukiwałbym się żadnego problemu w układzie chłodzenia a tym bardziej po temp oleju. W mojej ocenie wszystko w porządku.

Oczywiście używanie nagrzewnicy odbiera część ciepła z ukl chłodzenia silnika, i jest to normalne że wymiennik ciepła ogrzewa przedział kabinowy.
Natomiast tutaj też nie widzę żadnych anomali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.