Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 16:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mój sprzedawca w salonie (Bemo Motors) rozwodził się przy zakupie nad "uczącym" się komputerem nowej M6. Ponoć uczy on się stylu jazdy danego kierowcy i dopasowuje reakcje gazu, zmiany biegów, przyśpieszenia, itd. do indywidualnych potrzeb i nawyków kierowcy. Z tej przyczyny (jak twierdził), uczono ich na szkoleniach zorganizowanych przez importera dla sprzedawców, żeby jeździć samochodem od pierwszego dnia tak, jak się normalnie jeździ, a więc jeśli ktoś jeździ ostro - to ostro. Co stoi z jawną sprzecznością z instrukcją obsługi, zalecającą ostrożniejszą jazdę przez pierwsze kilka tys. km...

Temat bardzo mnie zainteresował, bo to jedyny "negatyw" jaki znalazłem w nowej M6. Albowiem:
1. Czy po odebraniu samochodu mam mu męczyć nie do końca dotarty silnik tylko po to, żeby nie nauczyć go złego, nie mojego normalnego stylu jazdy...? A jeśli przez pierwsze kilka tys. km będę jeździł delikatniej, to czy on potem sam załapie, że nagle "zmieniłem styl jazdy" i ile mu to zajmie?
2. Co, jeśli moja żona, która jeździ bardzo delikatnie, weźmie samochód na tydzień? Będzie mi potem jeździł mułowato...?

Różnice są ponoć bardzo odczuwalne - sprzedawcy mieli to demonstrowane na w/w szkoleniu, wsiadali do samochodów prowadzonych na co dzień przez różnych ludzi i porównywali reakcję biegów, przepustnicy, itd.

Najdziwniejsze, że żadnych takich informacji nie znalazłem w podręczniku nowej Mazdy ani na stronie Mazdy Japonia, USA i Polska. Dziś poprosiłem sprzedawcę o znalezienie jakichś materiałów potwierdzających czy i jak działa ten system "uczącego się" samochodu. Sprawdzi u importera i da mi znać.

Stay tuned... :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 17:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja mam forda focusa i mam taki "system" w nim .
Działa tak jak piszesz .
Uczy się jazdy kierowcy .
Żeby to zmienić wystarczy przed jazdą odpalić auto i przez bodajże 5 minut nie jechać tylko pozwolić mu chodzić na wolnych obrotach .
Po takiej akcji komputer się resetuje i przyjmuje nowe parametry .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 17:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No widzisz, gdyby się tak dało "zresetować" np. po okresie docierania silnika, użyczenia samochodu innemu kierowcy, albo po prostu wleczenia się w korkach, to by było super! Niestety podręcznik nowej M6 milczy na ten temat (albo przeoczyłem, bo tam jest tyle ostrzeżeń typu "nie wkładaj palca w wentylator chłodnicy", powtarzanych po 4 razy na 3 stronach, że po jakimś czasie oczy wysiadają i człowiek przestaje rozumieć treść właściwą...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 17:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
To nie tak . Nic się nie zmienia , dopóki ty nie zechcesz tego zmienić ...lub jeśli przypadkiem twoja żona nie zrobi tak , że odpali auto i przez więcej niż 5 minut będzie robić np. makijaż , a potem zacznie się powolutku turlać zmieniając biegi co 20 km/h ;) . Wtedy od razu domyślisz się , że brała twoje auto :lol:
Ja to mam w swoim aucie i nie mam z tym problemu .
, a ... jeżeli stoisz w korkach , to możesz stać i godzinę ... nie wylecą twoje nastawy jazdy .
Schemat jest taki :
Auto np. po nocy
wsiadasz i odpalasz
po > niż 5-7 minut rozpoczynasz jazdę
Komputer się uczy .
Przepraszam , że się rozpisałem :)
Nie wiem jak w maździe to się odbywa , ale szczególnie w automatach jest tak , że się uczą .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 17:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dobre informacje. Zobaczymy, co odpowie Mazda...
Nb. nie mogli guzika dodać do resetowania, albo jakiejś sprytnej metody typu "przekręcić klucz w stacyjce jednocześnie przyciskając przycisk włączający radio", zamiast kazać ludziom marnować paliwo na 5 minut jałowych obrotów...? :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 18:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak we fordzie jest ;)
Nie wiem jak w madzi new six :|

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 19:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Uczacy sie komp jest juz od czasow GG/GY.

W zaleznosci od stylu jazdy, zapamietuje reakcje na gaz i takie tam.
w zaleznosci jaki kto ma styl, tak pozniej auto albo jedzie albo sie turla.

Metoda na reset nadaj taka sama - Odlaczyc kleme od ako i wcisnac hamulec na jakies 20-30 sec.
Wszystkie nauczone ustawienia sie resetuja ( i przy okazji kilka innych tez :P )

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 20:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Klemę aż ???
i hamulec ? co to ma dać
Czy wiesz ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 20:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
odlaczajac kleme i wciskajac hamulec robisz "twardy reset"

W ten sposob wymazujesz z pamieci wszystkie wyuczone nawyki kompa.
Po tym zabiegu auto znowu zaczyna sie "uczyc" ile dozowac paliwa jak szybko reagowac na wcisniecie gazu i takie tam.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 maja 2013, 10:44 
Świeżak
Offline
Od: 30.04.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Poguglałem trochę i element odpowiedzialny za uczenie się nazywa się Active Adaptive Shift. Nie żeby internet był pełny informacji na temat tego jak to działa, ale znalazłem info, że zapamiętuje ostatnie 40 jazd (między uruchomieniem a zgaszeniem samochodu) i na ich podstawie dostosowuje się (http://forum.mazda6club.com/atx-transmi ... ranny.html).
Ale wnioskuję po ilości informacji w necie, że zapamiętane wartości nie są jakimś strasznym problemem jak chce się zmienić styl jazdy lub da żonie, żeby skoczyła zatankować i do myjni :-P

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 18:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki za te informacje!

Z mojej strony: dealer obiecał, że w przyszłym tygodniu dostanę formalną odpowiedź i fachowe informacje (również jak to świństwo zresetować, kiedy kto inny jeździł naszym samochodem... moja żona niestety czasami bierze auto an tydzień, a nie tylko zatankować czy do myjni :) Nb. jest bardzo dobrym, bezpiecznym i szybkim-skutecznym kierowcą, tylko po prostu zupełnie inaczej prowadzi niż ja.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 20:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
To może się od nie ucz :) ... moja kobitka jak zasiądzie za kółkiem , to zaraz pierdyknie w dół średnie spalanie tak , że mi szczę ka opada 8-) , a ja uważam , że nie źle jeżdżę ( tylko ostrzej ...)
Pozdrawiam ...

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sie 2013, 23:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po 1500km WYDAJE mi się, że taka cecha automatu jest - kiedy jeżdżę po mieście i powolutku ruszam w korkach, to automat potem nie przyśpiesza zbyt żwawo, a jak przycisnę kilka razy na wolnych drogach, to zaczyna dłużej ciągnąć na niższym biegu. Ale pewien nie jestem. Dealerowi nie udało się znaleźć żadnego potwierdzenia, że taka funkcja w nowej M6 jest, chociaż wysłał zapytanie do Mazdy.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 sie 2013, 20:33 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.07.2013
Posty: 77
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Gajdzin napisał(a):
[...] kiedy jeżdżę po mieście i powolutku ruszam w korkach, to automat potem nie przyśpiesza zbyt żwawo, a jak przycisnę kilka razy na wolnych drogach, to zaczyna dłużej ciągnąć na niższym biegu. [...]


Mam trochę inne spostrzeżenie. U mnie po prostu długość jazdy na niższym biegu (na wyższych obrotach) zależy od poziomu wciśnięcia pedału gazu. Jak wciskam lekko to biegi zmieniają się dostojnie i w ogóle nie słychać silnika. Jak wcisnę mocniej to ciągnie do 4 tys. itp. Ale też jestem ciekawy czy ten automat jest "uczący się".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 sie 2013, 23:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Żebyś wiedział, ile napsułem krwi mojemu sprzedawcy, próbując dojść do sedna sprawy... :) Całkiem się zaprzyjaźniłem z gościem i wierzę mu, kiedy mi opowiada o szkoleniach, jakie Mazda Polska zrobiła dla dealerów, włącznie z próbami na lotnisku na Bemowie. Demonstrowali im dwie Mazdy 6, jedną jeżdżoną delikatnie, drugą bardziej sportowo, żeby właśnie zobaczyli jakie są rezultaty jeżdżenia z tym systemem uczącym się. Niestety na wszyskie jego maile do Mazdy z prośbą o detale, dane techniczne, white papers, cokolwiek potwierdzającego istnienie tego systemu, Mazda nabiera wody w usta. Bardzo frapująca sprawa.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sie 2013, 19:00 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.07.2013
Posty: 115
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Oto moje ostatnie spostrzeżenia, jako, że samochód już ma troszke przejechane i testuje kickdown oraz generalnie dynamikę silnika.
Otóż po okresie normalnej niewysilonej jazdy samochod na kickdown reaguje dosc ospale. Dopiero za 3 kickdownem samochód zaczyna jeździć naprawdę dynamicznie.
I później ten stan bycia Mazda dynamiczą przez jakiś czas się utrzymuje (u mnie ten stan trwa krócej, bo widze, jaki to ma wpływ na spalanie).
Czyli moje wrażenie jest takie, że rzeczywiście skrzynia pamięta nasz styl jazdy ale dużo nie trzeba, żeby skrzynia przestawila się w inny tryb.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sie 2013, 19:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 174
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie. U mnie sprzedawca uzywal tego samego argumentu, zachwalajac mazde6, ale tak samo nie potrafil podać żadnych konkretów (pomimo wielokrotnych przypomnień). W końcu stwierdzil, ze chyba nadinterpretowal szkolenia :)
W piątek odbieram auto i przed podpisaniem papierów poprosze kogoś z serwisu, żeby wypowiedział sie w temacie (nauka, reset, a może to placebo).

_________________
w chwilach wolnych od korpo --> making noise


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sie 2013, 19:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No proszę, kolega Cellulit idealnie potwierdził moje doświadczenie: sprzedawców tak szkolili, ale Mazda nie umie tego potwierdzić... Obawiam się, że serwis nam wiele nie powie - ktoś musiałby przeanalizować oprogramowanie ECU, a w tym celu w dzisiejszych czasach trzeba się najpierw do niego włamać :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 01:04 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
W instrukcji jest napisane ze automat jest adaptacyjny, więc coś musi być na rzeczy. Osobiście niczego takiego nie odnotowalem w trakcie jazdy

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 08:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie, tempomat adaptacyjny to po prostu tempomat z radarem utrzymującym stałą odległość od samochodu przed nami, czyli "adaptujący" szybkość samochodu do szybkości ruchu drogowego. To niestety nie ma nic wspólnego z "uczącą" się skrzynią biegów, pedałem przyśpieszenia, itd. A czy te się uczą nie udało mi się wyjaśnić do dzisiaj...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 18:27 
Adept
Offline
Od: 30.08.2013
Posty: 144
ZBANOWANY!
matkowpa napisał(a):
W instrukcji jest napisane ze automat jest adaptacyjny, więc coś musi być na rzeczy. Osobiście niczego takiego nie odnotowalem w trakcie jazdy



adaptacyjnosc automatu wyjasniono mi jako fakt ze praktycznie pracuje w trzech trybach od delikatnego muskania gdzie do zmiany biegow wystarcza osiagnac dosc niskie obroty, do nieco agresywniejszego trybu tuz przed granica kick down, az po tryb sportowy po przelamaniu oporu kick down, nie potwierdzono jakoby automat posiadal jakis algorytm uczacy sie, co wydaje mi sie rowniez jakas kosmiczna technologia lub nawet AI, gdyby tak bylo mysle ze mazda zrobilaby marketingowy uzytek a nie wrzucala w x- files. moim zdaniem nie istnieje uczaca sie skrzynia.

inna sprawa ze kazdy samochod jak zamulisz powolna jazda to bedzie mulic jak cholera, jak jezdzisz szybko, pewnie dosc gresywnie to caly samochod jest w ten sposob ulozony i dotarty. kazdy rajdowiec potwierdzi ze samochod aby dobrze jezdzil trzeba go docierac na roznych zakresach obrotow oczywiscie krotkotrwale ale nie unikac rowniez wyzszych obrotow.




Sent from my iPad using Tapatalk - now Free


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 18:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dokładnie - nie wierzę, żeby Mazda się tym nie pochwaliła ze względów marketingowych.

Niemniej to nie jest kosmiczna technologia - Toyota to miała 10 lat temu. Tak naprawdę te systemy są po prostu tańsze od systemu 3 przełączników: "Economy", "Normal" i "Sport", które miałem w automacie 16 lat temu (Toyota Corona). Kawałek software'u jest zawsze tańszy od hardware'u :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 19:33 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2013
Posty: 35
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
"Uczace" sie ASB sa na rynku od kilkunastu lat. Mialem taka japonska skrzynie SU1 w Lagunie 2 z 2003 r - bardzo fajnie to dzialalo

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 20:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No proszę - to nawet kilkanaście lat. Może dlatego się tym już nie chwalą...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 20:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
kovi napisał(a):
"Uczace" sie ASB sa na rynku od kilkunastu lat. Mialem taka japonska skrzynie SU1 w Lagunie 2 z 2003 r - bardzo fajnie to dzialalo

Nie słyszałem o tym ...
Jak działa i czego uczy się ABS ? Możesz opowiedzieć ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 20:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kovi napisał "ASB" a nie "ABS" :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 21:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ślepy już jestem kurcze piórko :)
, a co to za skrót ASB ? :oops:

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 21:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale Sprytne Biegi
albo:
Amazingly Smart Box

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 22:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Gajdzin napisał(a):
Nie, tempomat adaptacyjny to po prostu tempomat z radarem utrzymującym stałą odległość od samochodu przed nami, czyli "adaptujący" szybkość samochodu do szybkości ruchu drogowego. To niestety nie ma nic wspólnego z "uczącą" się skrzynią biegów, pedałem przyśpieszenia, itd. A czy te się uczą nie udało mi się wyjaśnić do dzisiaj...


Dyskusja dotyczy automatycznej skrzyni, stąd nie rozumiem skąd nagle ten tempomat. Przecież wyraźnie odsyłałem do instrukcji. Łatwo znaleźć - strona: 4-75 (wersja polska). W wersji angielskiej brzmi to tak (p.4-51):

Active Adaptive Shift (AAS)
automatically controls the transaxle shift
points to best suit the road conditions and
driver input. This improves driving feel.
The transaxle may switch to AAS mode
when driving up and down slopes,
cornering, or depressing the accelerator
pedal quickly while the shift lever is in the
D position.
Depending on the driving conditions and
vehicle operations, the transaxle may not
shift gears, however, this does not indicate
a problem because the AAS mode will
maintain the optimum gear position.


A w 'smart-start-manualu' na stronie 19 jest napisane:

ACTIVE ADAPTIVE SHIFT (AAS) CONTROL
AAS will automatically adjust how and when the transmission shifts gears
based on road conditions and your driving style.
The transmission may stay in a lower gear longer than usual when going up or
down hills or driving around corners. This feature gives you better control and
a more connected driving experience.


Jeśli ktoś potrzebuję coś się więcej dowiedzieć, instrukcja w łapkę i do ASO - jeśli w instrukcji stoi, że jest adaptacyjna (skrzynia nie tempomat :-) ), to chyba mamy prawo, coś się więcej dowiedzieć jak to działa.
Swoją drogę ciekawe czy ktoś oprócz mnie czytał instrukcję :-)
A i szacunek, dla kolegi plipa, który dostarczył pierwszych wiarygodnych informacji na ten temat odsyłając do mazda6club.

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 wrz 2013, 22:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Niestety, matkowpa, AAS nie jest tym, o czym jest ten wątek :)

Ten wątek jest o systemie uczącym się nawyków kierowcy. To, co opisuje powyższy ustęp podręcznika tak naprawdę nie jest niczym, czego automaty nie robiły od lat i lat, i nie ma nic, ale to nic wspólnego z uczeniem się stylu jazdy kierowcy.

Systemy uczące się stylu jazdy kierowcy też są stosowane w wielu samochodach od wielu lat i działają tak, że komputer "obserwuje" przez dłuższy czas jak kierowca operuje gazem, jak startuje, jak przyśpiesza, po czym dopasowują reakcję samochodu do tych preferencji.

Mój dealer Mazdy opowiadał mi, jak w ramach szkoleń dla sprzedawców Mazda demonstrowała im ten system na Bemowie: dawali im przejechać się egzemplarzem, którym jeździł ktoś delikatnie i spokojnie, oraz taką, którą ktoś jeździł prawie sportowo. Chodziło o pokazanie, jak te auta się właśnie "nauczyły" preferencji swoich kierowców i jak bardzo teraz inaczej reagują na gaz, inaczej zmieniają biegi, itd.

Niestety przyciśnięta o fakty Mazda Polska nabrała wody w usta i żadnej dokumentacji potwierdzającej istnienie tego systemu nie udało mi się otrzymać. A szkoda, bo tam może by było napisane, jak go ZRESETOWAĆ, jeśli np. komuś pożyczyłem samochodu na weekend :) W niektórych autach resetuje się trzymając silnik włączony i bieg na luzie przez kilka minut. To bardzo nieekologiczne, więc chyba już tego nie stosują...

Reasumując: zamiast uczyć innych czytać instrukcję sugeruję, żebyś przeczytał początek wątku, w którym piszesz :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.