Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 11:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Wstyd jak cholera. <%>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 11:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Teraz to Ci spalanie skoczy hehe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 10:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
To tak działa ta skrzynia na 2 razy. Fajne to. <urodziny> Gorzej, że czasem jakby przetrzymuje bieg, trzyma jak bezstopniowa.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 07:42 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
5 czerwca 2019, o 18:53 Smook napisał(a):
Poziom sprawdza się na pracującym, ciepłym silniku, po uprzednim 'przejechaniu' poprzez wszystkie pozycje AT.
Olej orginalnie ma niebieski / ciemny kolor. Chyba, że ktoś wymienił na Mitasu lub inny w kolorze czerwonym. Inny niż orginalny olej może powodować mniej aksamitną pracę, co zostało zaobserwowane przez kilku użytkowników tego forum. Wyjątkiem jest dedykowany dla skyactive produkt firmy Ravenol- tu mamy coś, co prawdopodobnie jest lepsze od orginału.
Jeszcze kwestia czy masz 6EAT czy 6AT? Ta pierwsza, wyraźnie adaptacyjna ale mniej finezyjna skrzynia ma 'schodki' druga chodzi 'przód-tył' i jest poprawioną, płynniejszą wersją pierwszej, z funkcją sport ( wersja rosyjska ma funkcję rakietu ).


Co masz na myśli pisząc "wyraźnie adaptacyjna" mam właśnie ta skrzynie i zastanawiam się o co chodzi :p

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 08:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Adaptacyjna - czyli skrzynia dopasowuje się do stylu jazdy kierowcy. Szybciej zmienia biegi na wyższe lub wręcz przeciwnie- przeciąga na wyższe obroty jak kierujący jest chojrak z temperamentu. Zamien się z żoną na tydzień przy kierownicy to zauważysz, że auto zmieniło charakter. Po szczegóły dlaczego i jak to się dzieje odsyłam do wujka Gógla.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 09:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wydaje mi się, że jedna i druga jest tak samo adaptacyjna (czy ze SPORT czy bez), a jedynie jazda w trybie SPORT nie jest adaptacyjna i nie jest uwzględniana w algorytmie adaptacji, ot tam masz preset ustawień dla większych obrotów i większej czułości na szybkość i głębokość naciśnięcia gazu...
Bez trybu SPORT aby uzyskać takie ustawienia adaptacji trzeba było nieźle pałować, a tutaj masz tryb... stąd w trybie nonSPORT wydaje się, że adaptacja jest mniejsza, a po prostu się spokojniej i wolniej jeździ, a tylko jak trzeba się na SPORT przełącza...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 10:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Cytuj:
Zamien się z żoną na tydzień przy kierownicy to zauważysz, że auto zmieniło charakter.


Żona jeździ w tygodniu, ja na weekendy i już wiem dlaczego tak czasami auto muli, jak wsiadam :lol:

Ja wymieniłem olej statycznie trzy miesiące temu i jak na razie według mnie na plus. Subiektywnie biegi wchodzą płynniej i jest dużo mniejsze szarpnięcie przy ruszaniu na starcie, kiedy zmienia się z R na D. Po używaniu AT przez dwa lata pojeździłem ostatnio przez tydzień MT. Do dziś się zastanawiam, jak mogłem wcześniej tego używać. Jeszcze była to teraz mała, wolnossącą benzyna, sto parę koni. Od wachlowania gałką tylko mnie ręka rozbolała <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 10:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
5 lipca 2019, o 11:28 Pablos napisał(a):
Jeszcze była to teraz mała, wolnossącą benzyna, sto parę koni. Od wachlowania gałką tylko mnie ręka rozbolała


Jak sto pare koni to już mniej więcej średnia tego co jeździ po Polsce...

Ale należysz to chyba 90% ludzi którzy po przesiadce na AT nie wyobrażają sobie powrotu do MT...

A żeby nie było totalnie OT.

To czy ktoś zna dobre miejsce do wymiany dynamicznej w małopolsce i okolicach? Bo tak myślę, żeby w przyszłym roku zrobić wymianę...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 11:25 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 88
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Czy dobre to nie wiem, bo nie korzystałem, ale wiem, że robią w Emil Frey na Conrada...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 11:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzięki... podpytam u nich... przy okazji może jakaś jazda próbna Subarką ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 12:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja miałem okazję parę razy jechać ,,konikiem" w manualu i ..... nie... tylko AT <spoko> albo ja juz stary jestem i mam inną technikę jazdy :hihi:

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 07:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
5 lipca 2019, o 11:28 Pablos napisał(a):
Żona jeździ w tygodniu, ja na weekendy i już wiem dlaczego tak czasami auto muli, jak wsiadam

Pozostaje Ci w każdy piątek wieczorem robić reset adaptacji skrzyni ;)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 11:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 lipca 2019, o 08:39 zdzich44 napisał(a):
5 lipca 2019, o 11:28 Pablos napisał(a):
Żona jeździ w tygodniu, ja na weekendy i już wiem dlaczego tak czasami auto muli, jak wsiadam

Pozostaje Ci w każdy piątek wieczorem robić reset adaptacji skrzyni ;)


Ten reset to można forscanem robić? Ktoś sprawdzał?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 12:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
No można wykonać reset TCM. To chyba usunie wartości adaptacji.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 16:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wystarczy odpiąć klemy na 10 minut


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 23:33 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
5 lipca 2019, o 09:46 Smook napisał(a):
Adaptacyjna - czyli skrzynia dopasowuje się do stylu jazdy kierowcy. Szybciej zmienia biegi na wyższe lub wręcz przeciwnie- przeciąga na wyższe obroty jak kierujący jest chojrak z temperamentu. Zamien się z żoną na tydzień przy kierownicy to zauważysz, że auto zmieniło charakter. Po szczegóły dlaczego i jak to się dzieje odsyłam do wujka Gógla.

Wiem co oznacza że skrzynia dopasowuje się do stylu jazdy,to już mój trzeci automat :) bardziej chodziło mi o to dlaczego uważasz że ta skrzynia jest bardziej adaptacyjna,ta z polifta aż tak bardzo się różni ?

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lip 2019, 01:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Bo pomykam na codzień, razem z małżonką i córką oboma wynalazkami.
Subiektywnie tak oceniam, żeby nie było..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lip 2019, 17:59 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja tam żadnej adaptacji w swojej nie widzę., zwykły prosty automat....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lip 2019, 20:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Ale to chyba tylko skrzynie 6EAT były w pełni adaptacyjne?
Te nowsze też takie są??


Ostatnio edytowano N, 7 lip 2019, 20:33 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lip 2019, 21:03 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A, ja wiem jaka mam? Jak to sprawdzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lip 2019, 21:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
6EAT - manetka porusza się po "schodkach". 6AT - ma przełącznik "rakietu" , wajcha tylko przód-tył


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lip 2019, 05:23 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
kapu10 napisał(a):
Ja tam żadnej adaptacji w swojej nie widzę., zwykły prosty automat....

A jeździsz autem sam czy z kimś? Moje odczucia są podobne jak kolegi Smook,skrzynia adaptuje się do stylu jazdy,skąd takie odczucia? Jeździmy z małżonką autem na spółkę,ona odwozi codziennie dzieci do przedszkola,jak wsiadam w weekend do auta żeby zrobić dłuższą trasę,to odczuwam na początku że samochód jest jakby to powiedzieć bardziej ociezaly,odzyskuje wigor po jakimś czasie. Ostatnio się nawet zastanawiałem dlaczego tak się dzieje i nawet zacząłem się zastanawiać czy upały mogą mieć wpływ na pracę silnika i jego osiągi,a wygląda na to że "winowajcą" była skrzynia :p

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lip 2019, 19:04 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jeżdżę na zmianę z żoną, jednak nie widzę różnicy. Dla mnie ta skrzynia pracuje całkiem liniowo. Jak depne to zawszę tak samo redukuje, w ogóle zachowuje sie zawsze tak samo, tylko zależna jest od stopnia wcisniecia gazu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lip 2019, 20:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Pytanie jak szybko ona się zmienia??Tzn. Jeśli ktoś jeździł mega zrywnie i dynamiczne przez załóżmy 2 tyg i wsiada po nim ktoś spokojny to ile czasu musi jechać żeby np. Zmienić przyuczone już wcześniejsze przyzwyczajenia dynamicznej jazdy???


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lip 2019, 20:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja także nie zauważam różnic, naprzemiennie z żoną jeździmy, ja czasem po miesiącu przerwy od Mazdy , czasem ja nią dłużej z większymi obciążeniami i od zakupu tak samo fajnie zmienia biegi przy podobnych obrotach, kickdown tak samo wykonuje itp. Może to muszą być diametralnie inne style prowadzenia żeby te różnice czuć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lip 2019, 08:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
kapu10, Andrzejsr, Wy macie już prawdopodobnie inne skrzynie niż są w przedlifcie. 6EAT w przedlifcie jest adaptacyjna (drążek ze schodkami), a już 6AT po lifcie nie (drążek skórzany). Także może u Was nie ma różnicy. Ja to w ogóle widzę po spalaniu, że żona słabo jeszcze po dwóch latach opanowała automat. U mnie jest 6,5 - 7 l/100 a u niej 7,5 - 8 w cyklu mieszanym.
Kiedyś pytałem, nie było odpowiedzi, jaki jest sens kickdown w dieslu jeśli najwyższy moment i moc nie są przy maksymalnych obrotach?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 9 lip 2019, 14:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pablos, kickdown w dieslu powinien ustawiać obroty w rejonie mocy maksymalnej... czyli nieco niżej niż w benzynie...

Co do adaptacji to pamiętam wypowiedzi Roberta, że u niego włączenie trybu Sport niewiele zmienia... plus i w polifcie reset ustawień (odpięcie klemy) powodował odzyskanie wigoru, tylko nie wiem czy chodziło bardziej o skrzynie czy bardziej o silnik...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 06:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
9 lipca 2019, o 15:40 gzesiolek napisał(a):
i w polifcie reset ustawień (odpięcie klemy) powodował odzyskanie wigoru, tylko nie wiem czy chodziło bardziej o skrzynie czy bardziej o silnik...

To można zweryfikować dokonując osobnych procedur resetu PCM i TCM zamiast odpinać klemy i resetować wszystko.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 10:27 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
7 lipca 2019, o 21:09 Smook napisał(a):
6EAT - manetka porusza się po "schodkach". 6AT - ma przełącznik "rakietu" , wajcha tylko przód-tył


Dziwne to bo mam 6EAT i wajcha tylko przed tył. żadnych schodków

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 11:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dareh, skąd pewność że masz 6EAT?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.