Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

administrator
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 10:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W tym dziale piszemy o technice jazdy, która ma wpływ na spalanie, żywotność i korzystanie z mocy silnika itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 11:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
bo to była jazda emerycka
a w ogóle ....... co ty wiesz o jeździe (emeryckiej)

-- Dodano: Wt, 2 wrz 2014, 12:45 --

:wink: :-P

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 12:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.03.2014
Posty: 52
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Koliber

Coś tam wiem :geek: :
Wielkość wzkaźnika emertalnego w stylu jezdy jest odwrotnie proporcjonalna do uzyskanej farjdy z tejże jzady, a wprost proporcjonalna do oszczędności z niej wynikających.
W ramach quizu, ogłaszam konkurs na wyprowadzenie wzoru do powwyższego twierdzenia:-)

-- Dodano: Wt, 2 wrz 2014, 12:11 --

mirecsk38 napisał(a):
1092km/56.55l PB95 moze 90% trasa bez AB, bez klimy i zimne lato, bialy kolor a klimy mi nebrakuje.
Newiem czy emerytska jazda, bo nejestem najpomasi, ale bardzo spokojna z 60-70% :wink:
W czarnym samochodze klimy uzywalem wiecej



No i pewnie benzyna ze Slovnaftu jest o niebo lepsza od naszych poskich sików.
Wiesz w polsce panuje powszechna opinia że nasze paliwo jest mniej wydajne niż gdzie indziej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 12:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Katkes: no na Slovnafte nejezdzilem juz dlugo. Ostatnie tankowania sa jak dobrze pamietam z HU 95, HU evo 100, HR 98, HU evo 100, AT95 ,PL Shell 100 ,AT 95 ,PL 98, AT 95 ...... .

Wielkość wzkaźnika emertalnego w stylu jezdy jest odwrotnie proporcjonalna do uzyskanej farjdy z tejże jzady - dlaczego jak ktosz jezdzi wedug predpisow jest emerytem ?
bo potem i jazda w PL na AB 150 jest jazda emerytska, bo zadnej frajdy niema . Mnie osobno jazda do 150 nudzi a jest obojetne czy jade 110 czy 150.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 12:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Będzie jakoś tak ale nie jestem matematykiem tylko zupełnie z innej branży :D

x - emerycki styl jazdy
y - frajda z jazdy
z - oszczędności w paliwie

y = b(1/x)
z = ax

a - wspólczynnik proporcjonalności
b - wspólczynnik proporcjonalności

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 13:14 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.03.2014
Posty: 52
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
mirecsk38 napisał(a):
Katkes: no na Slovnafte nejezdzilem juz dlugo. Ostatnie tankowania sa jak dobrze pamietam z HU 95, HU evo 100, HR 98, HU evo 100, AT95 ,PL Shell 100 ,AT 95 ,PL 98, AT 95 ...... .

Wielkość wzkaźnika emertalnego w stylu jezdy jest odwrotnie proporcjonalna do uzyskanej farjdy z tejże jzady - dlaczego jak ktosz jezdzi wedug predpisow jest emerytem ?
bo potem i jazda w PL na AB 150 jest jazda emerytska, bo zadnej frajdy niema . Mnie osobno jazda do 150 nudzi a jest obojetne czy jade 110 czy 150.


Masz w 100% rację. Ja nie krytykuje jazdy na emeryta czy eco drivingu, a już niedaj boże jazdy zgodnie przepisami. Po prostu ja tak nie umiem - nie da sie w moim przypadku koniec kropka. Jestem zdyscyplinowany w terenie zabudowanym, a na trasie sobie używam hamulaca i gazu bardziej intensywnie. To jest kewstia upodbań jeden sie delektuje płynną i spokojna jazdą, a drugi musi czuć przeciążenia i ja do takich należę.

P.S.
Na AB trzeby by chyba sypać powyżej 200 żeby nudno nie było.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 14:58 
Amator
Offline
Od: 16.07.2014
Posty: 87
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Panowie, eco driving to nie jest tylko jazda o kropelce ani tym bardziej jazda emerycka. Jazda zgodnie z zasadami eco drivingu wcale się nie kłóci z dużymi przeciążeniami, podstawowa sprawa to umiejętność przewidywania sytuacji na drodze, wykorzystywanie optymalnych parametrów silnika w trakcie jazdy, sprawne przyspieszanie i rozsądne używanie hamulców.
Oczywiście można jej używać bicia rekordów minimalnego zużycia paliwa, ale generalnie nie o to w tym chodzi.
Osobiście stosuję te zasady i sprawiają mi dużo frajdy, a poza terenem zabudowanym zdecydowanie lubię jeździć dynamicznie.

Dla mnie przykładem kierowcy który jeździ bardzo dynamicznie a przy tym stosuje podobne zasady jest Jenson Button z F1, jego auto zawsze zużywało wolniej opony i paliwo niż inne bolidy a gdy miał świetny bolid został mistrzem F1.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 15:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.11.2013
Posty: 457
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Katkes, jak trzeba to wykorzystuję. Często po prostu sprawnie chcę dojechać do punktu B a nie mam ochoty wyprzedzać ciągu ~30 aut po 1 na raz :)
Z reguły, poza miastem, jeżdżę przepisowo + 10-20.

Z drugiej strony jest to duże kombi z odpowiednim silnikiem do bardziej dynamicznej jazdy i daleko mu do RS6 :) Także nigdy nie zakładałem, że każde przejeżdżające auto będzie oczekiwało wyścigów :)

Wszyscy kupowaliśmy pod swoje potrzeby i użytkujemy jak nam pasuje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 16:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.03.2014
Posty: 52
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
amra. Ja tam nie wiem, ale po mojemu jazda z dużymi przeciażeniami wiąże sie z kręceniem silnika pod czerwone pole, jak równiez z intesymi dochamowaniami - gdzie tu ecodriving ?

Wg. zasad ecodriving jakie ja zanam to przyspieszamy szybciutko owszem ale po to by koło 3 tys rpm (dla nieuturbionej benzyny zmienić bieg na wyższy, problem w tym że dopiero powyzej tej granicy mam dotstepny jako taki moment. obrotowy. Co do hamowania, skoryguj mnie jeżeli sie myle - wg zasad ecoD. idealnie było by nie używac hamulca wogóle.
No więc jakie ty mozesz miec przeciązenia przy EcoD - chyba tylko boczne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 19:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
tombien nieźle ! Jakimi prędkościami jechałeś ? 90-100 km/h 6 bieg traska bez szaleństw?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 19:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Bez szaleństw, ale też z wyprzedzaniem z pedałem w podłodze.
Tak to wyglądało:
200 km eSka z tempomatem 120 km/h
400 km krajówki + lokalne tempomat 100-105 km/h
200 km krajówki + lokalne 85-95 km/h
100 km miasto (Wrocław) w średnim ruchu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 21:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Tak właśnie jeździ się benzynką 2,0 w manualu,też tak mam i nikt nie wierzy tylko wyzywają mnie od emerytów z ciastkami :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 23:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja uważam to za normalną, sprawną, jazdę, nie gnam na złamanie karku, ale jadę na tyle szybko, że częściej ja wyprzedzam niz jestem wyprzedzany 90/10% na krajowych i lokalnych. GH 2.0 MRZ-CD jeździłem identycznie i najniższy wynik spalania to 6.0 czyli trochę więcej niz w GJ. Żeby zejść do 5l czy to GJ czy GH trzeba jeździć 80 km/h. Takiej cierpliwości nie mam. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 07:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 240
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Mnie cieszą wyniki poniżej 7. Ostatnio średnia z dwóch baków paliwa wyszla 6.8. Myślę że korki w mieście robią swoje. Spodobał mi się range u Tombiana ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 08:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
koliber1960 i tombien mamy podobny styl jazdy, przewidywanie na drodze, hamowanie silnikiem, bezpieczne wyprzedzanie ramoli, normalna jazda, na pewno nie jest to emerycka jazda z ciastkami.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 09:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Nie, na pewno nie.
Ostatnio wykorzystując sytuację jeszcze przed zmianą przepisów,trochę wstyd bo ryzykownie,ale pognałem za Audi A6,które mnie myknęło i chciało mi uciec. Trochę mnie poniosło,nie dość ,że Audi mi nie odeszedło to przymierzałem się do wyprzedzania ale w porę się opamiętałem bo moment i było ponad 180 na liczniku. Madzia jest OK.
Nadal zużycie 6 z drobnym przecinkiem,a przy tankowaniu często pokazuje zasięg powyżej 1000km.
Przymierzam się pojechać z 5l. baniaczkiem i wyjechać do zera baczek.Ciekawe czy faktycznie byłoby 1000 km.
Pozdrawiam benzyniaków ,maździaków w manualu. :) :D <pucu> <pucu> <pucu>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 09:46 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dla mnie ten temat to jakiś inny świat....
Może jakbym kiedyś jadąc nad morze zszedł poniżej 6L to bym się jednorazowo cieszył, ale:

- próba przekonania mnie, że dzięki przewidywaniu na drodze, hamowaniu silnikiem i innych eko-pierdołach jeździ się nadal normalnie i dynamicznie, to wg mnie bullshit. Ja zmieniając biegi przy sensownym momencie obrotowym (czyli na pewno ponad 4000 obrotów) nigdy nie zejdę poniżej 8L, nawet gdybym miał szklaną kulę i zieloną falę. Jedyna opcja jaką widzę, to droga krajowa, zmiana biegów 1-2-3-6 i później 80kmh w nocy np bez skrzyżowań ze światłami.

- Jeżdżąc dynamicznie NIE DA SIĘ przewidywać w kategoriach EKO. Przewidywać trzeba, że baba jakaś zmieni pas bez kierunku, że luka, którą masz, wystarczy żeby się w nią zmieścić, że za 300 m zazwyczaj stoją z suszarką albo że właśnie się zmienia światło na czerwone na skrzyżowaniu z fotoradarem a Ty masz na liczniku 60kmh, skanować pobocze czy przy 140 nie trafi się sarny etc. Może mi ktoś opisać, jak hamuje biegami jadąc 80-100 kmh przy zmieniającym się świetle? to chyba wsteczny wrzuca? :D Czasem jak mam melancholijny nastrój to właśnie wlokę się po drogach, przewiduję światła, zmieniam pas tylko do wyprzedzania i wrzucam 5/6 w mieście - i wtedy może przez te 10 minut spalam 6-7, ale cierpliwość mi się kończy po 10 minutach max.

- wyliczenie tombiena, że przez 100 tys zarobimy 5000 zł... Zamortyzowane na 5 lat zabierając sobie radość z jazdy (chyba, że dla kogoś niskie spalanie daje radość). W benzynie to może nie ma takiego niszczycielskiego wpływu, ale w dieslu jeżdżąc w ten sposób straty wychodzą w tysiącach (dwumasa np). Katowanie silnika wysokimi obciążeniami przy wysokich biegach/niskich prędkościach też pewnie na niego bez wpływu nie jest (chociaż to można mieć gdzieś jak się autem chce jeździć 5 lat, ale jak się np chce przekazać je komuś, kogo lubimy, to może warto podbać o silnik, a nie tylko o spalanie?)

- kupujecie auta za ponad 100 tys a jeździcie nimi mniej dynamicznie niż ja alfą 147 za 10 tysięcy ;)) to jest strata ponad 100 tysięcy zł, gdzie to porównywać do 5000 na paliwie ;)

- ostatnia kwestia to klimatyzacja, istop etc - nie używam istopa, w 100% czasu używam klimy, to na pewno zabiera mi +-1L na 100km. Ale też znowu jeździć w ukropie z zaparowanymi szybami powoduje większe ryzyko, niż warte 1000 zł rocznie :)

Eko-driving to dla mnie troche jak podkrecanie procesora ciekłym azotem. Jednorazowo żeby wykręcić jakiś świetny wynik - ok. Kiedyś modowałem płyty główne ABITa, biłem rekordy etc etc, natomiast jakby ktoś chciał grać na takim sprzęcie, gdzie co 10 minut trzeba wlać termos azotu to bym raczej się uśmiechnął pod nosem ;))

Gratuluję Wam wyników poniżej 6L, jednocześnie współczuję, że dla oszczędności rzędu 3% auta w 5 lat musicie się tak umartwiać, jeżdżąc tak na co dzień.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 09:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
makaronek !
życzę sensownego momentu obrotowego i dużo zdrowia na drogach :)
i nie mam ochoty Cię przekonywać bo to nic nie da :)
Udzielając się w tym wątku forumowym chce tylko zwrócić uwagę na silnik ,który jest naprawdę dobry i oszczędny nawet jeśli się mocno depcze to te 8 l/100km też jest niezłe.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 10:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
makaronek napisał(a):
próba przekonania mnie, że dzięki przewidywaniu na drodze, hamowaniu silnikiem i innych eko-pierdołach jeździ się nadal normalnie i dynamicznie, to wg mnie bullshit.

Nie gniewaj się Makaronek, ale to nie jest ... jak piszesz -gówno... tylko mądrość jazdy. Milion razy objeżdżam tych co fisiują na drodze , zygzakują między innymi autami, jadą szybko , potem hamują . Ja oglądam to jak film z boku , bo i tak jadąc spokojnie , ciągle ich mam przy sobie :)
Jak jakiś próbuje mi odebrać moje prawa na drodze , sądząc , że jest cwańszy, to też daję radę. Objeżdżam ich łącząc doświadczenie drogowe z dodaniem gazu.
Spalanie starym focusem 1,6 mam na poziomie 8 l/100 nie pilnując rozsądku.
Jak wjadę w miasto to skacze mi do 9 litrów
Jak mieszany ciągle , to około 7,8 l/100
A JAK WSIADZIE ŻONA , TO poniżej 7 litrów i rozwala mi system :D

Zazdroszczę wam waszych Mazd i chciałbym mieć problemy jak wy macie ... oprócz mechanicznych oczywiście ;) ...
Już pisałem - miałem GJ na 2 doby ponad i jeździłem jak się da . I mcno i zwyczajnie i po krętych drogach i po obwodnicy trójmiasta i po mieście ... nie wysiadałem z niej , żeby się nacieszyć i sprawdzić co potrafi. Spaliła 7,5 do 7,8/100.
Gdybym już jeździł ochłonąwszy, to pewnie miałbym spalanie w okolicach Kolibra czy tombiena, a moja żona załamałaby całą resztę :rozejm:
Jednak jedno jest pewne - na korki nie ma mocnych i spalanie do dupy wtedy.

Pozdrawiam

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 10:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
makaronek - to co napisałeś oznacza, że kompletnie nie rozumiesz tego co czytasz. Z perspektywy czasu i Twoich postów na Forum wiem, że choćby nie wiem jakie rzeczowe argumenty by padły, Ty masz bardzej rzeczowe i zawsze masz rację - nawet jak jej nie masz. :facepalm:

Napiszę tylko tak, Ty jeździsz po mieście non stop a ja nie. Pali mi tyle ile pali, nic na to nie poradzę, że nie ryzykuję swojego życia i nie jeżdżę 150 km/h po zwykłych drogach, bo po takich głównie dane jest mi jeździć. Mój silnik przy przyspieszaniu kręci się do czerwonego pola i jest mi z tym dobrze. Jakbym chciał oszczędzać to jeżdziłbym 80 km/h.

A ta dynamika może Cię wkrótce wiele kosztować. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 10:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
makaronek: do jazdy z ciastkami to ja jestem expertem :-)
Obrazek

https://goo.gl/maps/21XK5

jazda v dwie strony, bo po 1 godzine musialem wracat spowrotem. Spalanie tam przy obracaniu 4,9l a w celu spadlo na 4,7. Czyly jazda spowrotem za 4,5l.
apka niepokazuje na 100% , bo brakuje tam wypredzanie przy ponad 110 ( za Kostowem szybka okcja i zaraz hamowanie) i jeden postoj kolo 1 minuty po kolo 50min jazdy( mialem telefonat i stalem) :idea:
spowrotem jechalem wolnej

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


Ostatnio edytowano So, 16 maja 2015, 11:37 przez mirecsk38, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 11:06 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ale ja nie mówię, że Wy nie macie racji, tombien że da się zaoszczędzić 5000 zł, Koliber że nie pali <6 czy Mirek. Dla mnie to by było po prostu męczące. A że w korkach gdzie się nie da wcisnąć ci slalomujący niewiele są szybciej to inna sprawa. Mówię o normalnym ruchu - gdzie redukcja i nagła zmiana pasa żeby uniknąć kolumny skręcających w lewo albo przyspieszenie przed zmianą świateł - na każdych da Ci minutę oszczędności. Poza tym nie o czas dotarcia też chodzi Bespartyjny, ale jak mówię - radość z jechania, wsłuchiwania się w silnik, nie męczenie się w gorącu bez klimy , dohamowywanie przed zakrętem czy przyspieszanie przy wyjściu z niego. Nie jest to może super efektowne, ale może w razie zagrożenia przyniesie jakieś korzyści, bo wlokąc się na 6ce raczej się umiejętności nie nabywa. Ci jeżdżący "od deski do deski" wg mnie jeżdżą nieco lepiej, a dodatkowo w razie sytuacji awaryjnej zazwyczaj mają pod nogą max moment obrotowy żeby uciec z opresji, a jak jedziesz na 6ce to tylko hamować możesz, a nagła zmiana pasa to zazwyczaj klakson z tylu.

Nie mówię tutaj o sobie akurat w kategorii świetnego kierowcy, pewnie nawet postawiłbym tezę że tu spora część jeździ lepiej i bezpieczniej ode mnie - ale mówię o obserwacji bardziej statystycznej, tj mniej bym się bał wsiąść jako pasażer z kierowcą jeżdżącym na co dzień dynamicznie, niż z "emerytem". Póki nic się nie dzieje, ten drugi plusuje mniejszym kosztem, ale jak raz na milion zdarzy się jakiś problem, to ten jeżdżący po bandzie szybciej wyjdzie z opresji - tak sądzę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 11:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
makaronek napisał(a):
Dla mnie to by było po prostu męczące.

Ja się nie męczę... i to nie dlatego , że przyzwyczajony, czy że tak lubię . Ja jestem choleryk i lubię deptać i dlatego mam 8-9 litrów/100
Nie poznaliśmy się więc macamy w ciemno o swoich osobowościach. Uwierz jednak , że ostatnią rzeczą jest dla mnie oszczędzanie na siłę i jazda 50 60 70 80 na godz. tam gdzie można więcej :)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 11:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Nie uważam się za świetnego kierowcę ale jeżdżąc od około 30 lat udało mi się kilkukrotnie wyjść jak piszesz ,,z opresji" i do tego nie trzeba jeździć ,,od deski do deski" :-P .
Też czerpię radość z jazdy a jeździć uwielbiam,lubię słuchać silnika i uwierz mi korzystam z klimy,nie męcząc się od gorąca :) .
W przeciwieństwie do Ciebie korzystam też z tego co daje samochód np.i-stopa :D . <pucu> <pucu> <pucu>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 11:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
makaronek napisał(a):
ale jak raz na milion zdarzy się jakiś problem, to ten jeżdżący po bandzie szybciej wyjdzie z opresji - tak sądzę.
a ja nie sądzę:).
Strasznie - mam wrażenie - spięty jesteś. Przecież wychodzi na to , że ty cały czas ćwiczysz na wszelki wypadek. W trakcie tego ćwiczenia - sądzę - jesteś stresotwórczym obiektem na drodze dla innych ;)
Ja starszy już jestem , a dzieci wysyłają mnie na plażę , cobym się do piachu przyzwyczajał ( :D ), ale zdarzają mi się sytuacje gdzie trzeba reagować i refleks mnie nie zawiódł na razie i umiejętności.
Liczę , że tak będzie jeszcze przez czas jakiś.
Jak potrzebuję , to jadę szybciej. Ostatnio moje życie zwolniło trochę i z duża przyjemnością stwierdziłem , że nie musząc się spieszyć czerpię więcej przyjemności z jazdy niż planując każdy łuk , każdy zakręt.
Czego i tobie życzę <spoko>

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 12:11 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
To może być niezrozumiałe i na pierwszy rzut nie do pogodzenia ze sobą ale ja zgadzam się zarówno z opinią makaronka, jak i z opinią bespartyjnego. :arrow: :wink: :?:

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 22:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
No bo przecież musi być zgoda... i bezpieczeństwo. <bach>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 12:47 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
"przytulamy panią, przytulamy panią, pytamy czego brakuje, zapraszamy do pałacu" :DDD

Ja też, co może być już uber dziwne, zgadzam się ze zdaniem makaronka i bespatryjnego :))
Jeżdżę spięty, to prawda, caly czas skanuję otoczenie i każdego uzytkownika drogi traktuję jak mojego potencjalnego zabójcę. Jak kogoś wyprzedzam zaraz obliczam, gdzie mam zjeżdżać jak zajedzie mi drogę. Jak ruszam na zielonym i tak się rozglądam na boki czy aby ktoś nie wpadnie na czerwonym, i zgadzam się też, że to powoduje pewnie stres u innych - bo np wyprzedzając np kolumnę aut prawym pasem potrafię zahamować w miejscu jak mi się wydaje, że ktoś zaraz z niej wyjedzie ;))
to jest taka nerwica natręctw trochę, ale na to nic nie poradzę.

Natomiast do używania istopa np - jeśli przez ten system coś się w aucie zepsuje (a nie wierzę że jest w pełni bezpieczny) to koszty pewnie przekroczą te oszczędności na paliwie. Powodu do oszczędzania paliwa poza kosztem - nie widzę, więc po co się męczyć?

I nie chcę czytać jakiegoś ekologicznego bullshitu tu ile to drzew ratuje istop ;)) generalnie hipokrytow ekologow bym wsadzil do jednej klatki wraz z ich ginacymi gatunkami tygrysa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 13:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Czujny a spięty to chyba nie do końca to samo.
Dla mnie jazda to jak szachy, szczególnie na zatłoczonych odcinkach. Staram się przewidzieć wszystkie możliwe sytuacje. Dzięku temu już kilka razu udało się uniknąć wypadku/kolizji.

Ja preferuję emerycką jazdę z istopem przy czym zawsze tak aby i-eloop był gotowy ( full power ). Kiedy trzeba nie ma zmiłuj się. Przy tym stylu nie potrafię zejść poniżej 8.2 l /100km

Oszczędność w granicach rozsądku interesuje mnie dopiero w bardzo długiej trasie.

To samo z systemami typu i-stop / i-eloop itd. Używam wszystkiego jak się tylko da.
Nie interesuje mnie "szanowanie" dla przyszłego właściciela.

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 17:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja postanowiłem zrobić test eko. Wytrzymałem 15 km takiej jazdy. To nie dla mnie, nie pasuje mi to i nie będę tak jeździł. Chciałem tylko pokazać, że to co ja osiągam to dużo za dużo, jeżeli chodzi o niskie spalanie. Proszę bardzo, przy tempomacie ustawionym na 80 km/h, droga lokalna, dużo zakrętów, drobne pagórki, afalt chropowaty, samochód załadowany 200 kg, komp zatrzymał się na 4.3 l/100 km, realnie w granicach 4.5.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.