Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Że Wam się chce tak bić pianę. A jak niektórzy są na bakier z fizyką to głowa mała. Bujdy na resorach z przerzutkami.

Niech se każdy wybiera silnik jaki chce. Skończcie już tego offtopa, bo admin przyjdzie i wątek zamknie.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 20:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
19 maja 2021, o 20:32 dropt07 napisał(a):
Panowie, nie plećcie bzdur. Jeśli dwa pojazdy startujące z prędkości zero i osiągające V=100 km/s w tym samym czasie, bez względu na różne w międzyczasie chwilowe przyspieszenia (w tym takie, które odczuwamy jako masowanie pleców), to przebędą one dokładnie tą samą drogę. Kłania się szkoła średnia.


Tą samą drogę przebędą jeśli mierzymy je i jadą z prędkością 100km/h i poruszają się cały czas tą prędkością - wtedy w godzinę przebędą 100 kilometrów, ale jak możesz zrównać drogę 2 aut, które poruszają się z różną prędkością w tym samym czasie?
No i to, że 0 do 100 = np. 8s, to przecież sekundy nie oznaczają dystansu, tylko czas, jednostką długości nie są sekundy.


Ostatnio edytowano Śr, 19 maja 2021, 20:15 przez tomekdk, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 20:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
Panowie, nie plećcie bzdur. Jeśli dwa pojazdy startujące z prędkości zero i osiągające V=100 km/s w tym samym czasie, bez względu na różne w międzyczasie chwilowe przyspieszenia (w tym takie, które odczuwamy jako masowanie pleców), to przebędą one dokładnie tą samą drogę. Kłania się szkoła średnia.


Spoko. Weźmy przykład ekstremalny.
Samochód A przyspiesza do 90 km/h w czasie 1s. Kolejne 9 s zajmuje mu przyspieszenie do 100 km/h.
Samochód B przyspiesza do 10 km/h w czasie 9s. W czasie kolejnej sekundy przyspiesza do 100 km/h.

Samochód A i samochód B przyspieszyły do 100 km/h w czasie 10s.

Zakładam, że skończyłeś szkołę średnią.

Policz, jaką drogę w czasie 10s przebył samochód A, jaką przebył samochód B. Podziel się z nami wynikami.

-- Dodano: 19 maja 2021, o 21:06 --

A co do offtopa:
- nie jest to do końca offtop
- jeżeli samochody mają taki sam czas do setki to "masaż pleców" wynika (w uproszczeniu) ze strat na czas na zmianę biegów (auto nie przyspiesza a wręcz zwalnia) - o ile nie są kompletnie inaczej zestrojone (czyli czas 0-30 taki sam, 30-60 taki sam, 60-100 taki sam). Jest kopnięcie i nadrobienie dzięki czemu czas nie będzie gorszy
- droga może być zupełnie inna, dlaczego - podałem ciut powyżej. Chyba, że koledze wyjdzie taka sama droga :D

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@up
Dobrze to wyjaśniłeś, ale nie wiem czy wszyscy zrozumieją.

A offtop jest, bo wątek jest o spalaniu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


Ostatnio edytowano Cz, 20 maja 2021, 12:52 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Dubel


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 20:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wedrowiec tutaj chodzi też o odczucie... Doładowanie daje efekt ciągu i dopiero przyrostu obrotów, w wolnossaku musisz wymusić obroty by uzyskać efekt ciągu i dalszego przyrostu... Taki efekt kopa z niczego...

tomekdk trzeba przyznać, że wykres Mazdowskiego diesla robi wrażenie, podwójne doładowanie robi robotę, a ten jakiś taki z bonusem jeszcze przed remapa... Większy intercooler, sprężarki, zmiany na dolocie i wydechu?
Tak czy siak nie obraził bym się za takiego...

Co do sytuacji autostradowej... Ot 2.0 komfortowo jedziesz 140km/h na 6. biegu... Doganiasz wolniejszego to redukcja do 4. i przyspieszasz, wyprzedzasz, wracasz na prawy i 6.
Wyścigówka to nie jest, ale do jazdy się nadaje...
Zresztą nie stwierdziłem odstawania znacznego w osiągnięciu że 120-130 tych 150 w 2.0 Mazdy do 2.0 TDCi w Mondeo IV... Ot w Mondeo robisz to bez redukcji, a w Maździe musisz przez te parę sekund posłuchać ryku silnika... Jak ktoś nie lubi to nie kupuje wolnossaka...
Zresztą nikt też nie kupuje podstawowego silnika do wyścigów... Nawet doładowanego...
Aha pojeździj najpierw hybrydami, są coraz lepsze, ale przy takim przyzwyczajeniu do kopa doładowania możesz Cię spotkać zawód... Chyba, że będzie to hybrydą z doładowaną benzyną...

dropt07 hola hola... Chyba mylisz prędkość chwilową z prędkością przejechania odcinka...
Porównaj np. rower z samochodem, ale rower startuje od razu a samochód odpala najpierw silnik, włącza radio, wrzuca bieg i rusza (po przyjmijmy 2 sek)... Obydwa osiągają 10km/h po 3 sek, ale samochód był w ruchu przez 1 z nich... Jak myślisz który pojazd przejechał dłuższy dystans? Prędkość chwilową będzie w tym momencie identyczna 10km/h, ale prędkość przejechania odcinka od sygnału start do momentu zmierzenia 10km/h już nie...
I tak będzie wpływać ślamazarna skrzynia, różnice w chwilowym przyśpieszeniu, trakcja itd.
KMBak co do tematu to nieco zmodyfikowałem bo i tak o spalaniu wszyscy piszą w innym temacie.
Napisałeś też, że jesteśmy na bakier z fizyką i że bujdy na resorach z tymi przerzutkami.
Wiem, że upraszczam, ale jeśli piszę wierutne bzdury jeśli chodzi o ogólne założenie dot. przełożenia przekładni, wzrost obrotów zmniejsza moment, a ich redukcja go zwiększa to prosiłbym o wyjaśnienie miast wrzutów jak to inni są głupi.
Forum jest m.in. żeby wymieniać doświadczenie i wiedzę...
Podziel się proszę swoją

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 21:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pokazałem wyżej, że proste "więcej niutków ciągnie lepiej" można sobie w buty wsadzić. Dużo wykresów które nie zmienią faktu prostego - ponad 2s więcej do setki. 6 a 8 (w zaokrągleniu na niekorzyść VW) to o 1/3 dłużej. Cudów nie ma. Do tego VW ciągnie chyba do 250 vs 223 Mazda - więc przy prędkościach autostradowych przepaść się zwiększa raczej. Moment maksymalny Mazdy z wykresu jest przez jakieś 300 rpm.

W realnym świecie w cywilnych autach nie ma takich skrajności jakie pokazałem (1 s 90 km/h vs 9s 10 km/h).

Żona ma auto miejskie, żwawe jak diabli, "pyka" na światłach i do 40-50 niezłe fury. Bo tak jest zestrojone. Powyżej setki zdycha jak pisałem ale - redukcja na 3 i jeszcze daje radę. Tylko vmax ma jakieś 160 km/h. I może Mazda 6 2.0 jest właśnie tak zestrojona - grzeje te 9s do setki co nie jest złym wynikiem natomiast również z tego powodu powyżej 120 trzeba ją "piłować" żeby przyspieszyć. I guzik to ma to Nm tak naprawdę. Powtórzę się - TD 150 koni (na które nie powinniśmy patrzeć, wersja nie - cięta) 300 Nm (a jak wczoraj szukałem danych tego silnika to znalazłem nawet 320 Nm) miał 9,5 do setki. Waga 1450. To jak to się dało zrobić?

Tyle czepiania się o "niutki" ;)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 22:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wracając do meritum...
W niedzielę wracałem z Mazur, prowadził kolega, który czasami jeździ na tej trasie moją Mazdą (jak mi się nie chce prowadzić). W podobnych warunkach drogowych, w bardzo podobnym czasie dojazdu, ja na tej samej trasie robię spalanie o ok. 1 l. mniejsze. Czyli... co noga to inne spalanie.
Podejrzewam, że właśnie rzadziej (mniej) redukował (na co dzień jeździ turbobenzynami), oraz mniej hamował silnikiem (takie ma dziwne przyzwyczajenie). Ale zaskoczył mnie jego wysoki wynik - 7,8 l/100, ja robię poniżej 7.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 22:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wedrowiec - wyjaśniłeś przed chwilą, że czas osiągania setki nie jest tożsamy z pokonanym dystansem (ten sam czas osiągnięcia - różny dystans), ale chcąc ukazać odejście (czyli pokonanie większego dystansu w jakiejś jednostce czasu) posiłkujesz się czasem, dlaczego?
Jeśli 2 auta osiągające po 8s setkę mogą przejechać różny dystans to przecież może się zdarzyć tak, że takie, które pokonuje setkę w np. 8,5s ... przyspiesza mocniej w pewnym momencie na jakimś tam etapie tego testu, ale później traci i dlatego tamten osiągnie setkę szybciej - w te 8s.
I jeśli ja piszę o dieslach to własnie nie chodzi mi o to:
19 maja 2021, o 21:54 gzesiolek napisał(a):
Zresztą nie stwierdziłem odstawania znacznego w osiągnięciu że 120-130 tych 150 w 2.0 Mazdy do 2.0 TDCi w Mondeo IV... Ot w Mondeo robisz to bez redukcji, a w Maździe musisz przez te parę sekund posłuchać ryku silnika

tylko ja w dieslu też robiłem redukcję, w momencie wyprzedzania miałem już optymalne parametry pod stopą, dlatego też teraz tak bardzo odczuwam tę różnicę.

Nic, lecę, bo te rozkminy o tej porze nie wróżą łagodnego snu :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 22:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
19 maja 2021, o 20:32 dropt07 napisał(a):
17 maja 2021, o 23:38 Wedrowiec napisał(a):
Fakt faktem że 100 km/h osiągną dokładnie w tym samym momencie. A kto będzie z przodu to już inna bajka i pewnie kwestia zestrojenia całości.

19 maja 2021, o 17:15 tomekdk napisał(a):
Poza tym test na przyspieszenie 0 - 100 jest bardzo specyficznym testem, nie wiem czy wiesz, ale on testuje czas osiągnięcia 100km/h a to nie jest równoznaczne z dystansem, może się zdarzyć, że auto, które osiąga 100-tkę wolniej ... zrobi to na krótszym dystansie. Wiem, brzmi to dziwnie, ale jeszcze raz - 0-100 testuje czas, a nie dystans.
A to, że jakieś auto osiąga setkę szybciej nie oznacza, że wciska ono bardziej w fotel.

Panowie, nie plećcie bzdur. Jeśli dwa pojazdy startujące z prędkości zero i osiągające V=100 km/s w tym samym czasie, bez względu na różne w międzyczasie chwilowe przyspieszenia (w tym takie, które odczuwamy jako masowanie pleców), to przebędą one dokładnie tą samą drogę. Kłania się szkoła średnia.


Przepraszam kolegów. Patrzę na to co napisałem i nie mogę uwierzyć. Założyłem sobie, że samochody jadąc ze zmiennym przyspieszeniem mają średnie przyspieszenie takie samo. Problem w tym, że nie wiem dlaczego poczyniłem takie założenie.
Zwracam honor, to ja w takim razie powinienem się przeprosić z moim ulubionym przedmiotem ze szkoły średniej. Z drugiej strony czasami warto od razu nie odpisywać po przeczytaniu tak długiego wątku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 23:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Rozgrzeszony. :inkwizycja:

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 23:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
posiłkujesz się czasem, dlaczego?

Pokazałem ekstremalny przykład (powtarzam się), jeżeli różnica jest niewielka lub jej brak - w trakcie mogą być różnice determinujące końcowy wynik np. drogi.

Natomiast jeżeli jeden współczynnik jest drastycznie większy/mniejszy można przyjąć pewien wynik.
5.8 vs 7.9.
Dla mnie jest bardzo mało prawdopodobne żeby w którymkolwiek momencie drugie auto jechało lepiej niż pół sekundy. Kolega do tego pisał o "pchnięciu" przez kilka sekund (5) - gdzie przy tych czasach nie ma opcji jechania tyle czasu na danym biegu, nie da się po prostu tyle utrzymać przyspieszenia. Stówę by osiągnął na dwójce. W 8s.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 cze 2021, 22:13 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A mam pytanie do kolegów. Testowałem auto i udało mi się pojechać 200km/h.
Wydaje.mi się że to mało. Co nie mieć wpływ na prędkość Max?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 08:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 czerwca 2021, o 23:13 Pabllos10 napisał(a):
udało mi się pojechać 200km/h.

Licznikowo czy GPS?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 08:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
A do jakich obrotów dobiłeś i na ktorym biegu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 11:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
15 czerwca 2021, o 23:13 Pabllos10 napisał(a):
A mam pytanie do kolegów. Testowałem auto i udało mi się pojechać 200km/h.
Wydaje.mi się że to mało. Co nie mieć wpływ na prędkość Max?


z G145 zrobilem 210 Licznikowo ( hop-sup zaraz :D ) na 4 biegu, obroty ponad 6500.
Niezapomni , ze jak jedzes delikatnie pod gorke czy pod wiatr, moze byc i 200 problem

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 cze 2021, 16:07 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Na GPS było 197km ale z cala rodzinka.
Obrotów nie pamiętam ale byłem przekonany że 220 pójdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 cze 2021, 16:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jaka wersja silnikowa? 145 czy 165KM?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 cze 2021, 16:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
220 to to nawet katalogowo nie idzie :D ja robilem licznikowe 221 co przekladalo sie na 215 GPS (bardzi male przeklamanie w Mazdzie jest) ale to bylo lekko z gorki i po 2 tygodniach rozpędzania się :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 cze 2021, 22:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie 226 wyciśnięte z licznika także więcej niż szymonpoznan1 raczej nie pójdzie. Co do GPS - pytanie czym liczone. Mam wrażenie że jak z Google Maps to trochę się zmienia co jakiś czas - czasami jestem pewien że to jest +/- ~5km, czasami jednak widzę zmianę procentową co do prędkości. Oczywiście mówię o prędkościach powyżej miasta. Ciekaw jestem czy to jednak ta mała różnica nie zależy od opon/felgi.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 cze 2021, 22:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja GPS mierzę Yanosikiem ale nie w telefonie tylko urządzeniem od Yanosika GTS.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lip 2021, 00:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
165 KM A pomiar z nawigacją mazdy

-- Dodano: 15 lipca 2021, o 00:38 --

Witam
Mam takie przemyślenia. Jadąc 60km\h na 4.biegu zwalniamy.do 40 i wrzucam 2 bieg.
Lub jadąc 90km wrzucam z.6 na 4 bieg i mam szarpniecie jakby auto nie chciało takich manewrów robić.
Mam vw candy 1.6tdi i tam mogę.swobodnie zredukować np przy 90km z 5 na 3 bieg bez absolutnie rzadnych szarpniec. Może to sprzęgło albo skrzynią jak sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.