Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 3 maja 2015, 10:29 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 199
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Przejdę od razu do rzeczy: zastanawia mnie coraz bardziej jak traktować system AHBC, czyli nasze cudowne światła drogowe o selektywnym obszarze oświetlenia...

Nie ukrywam, że - zaraz po wyglądzie Mazdy 6 - jest to jedna z moich ulubionych rzeczy w tym samochodzie, która nocą robi cuda. Kto jechał, ten wie o czym mowa :wink:

Na początku nieśmiało używałem tego systemu mniej więcej tak jak wcześniej używałem "zwykłych" świateł drogowych, tylko po prostu nie wyłączałem świateł ręcznie, gdy coś nadjeżdżało. Ale do tego był ten "wcześniejszy" system, czyli system przełączania świateł drogowych... Stwierdziłem, że trzeba śmielej włączać - bez nerwów, że kogoś oślepię :)
Potem użyłem go parę razy na autostradzie i zauważyłem, że może w kilku procentach przypadków - gdy jechały kondukty TIR-ów na A2 - ktoś poczuł się oślepiony, ale równie dobrze mogło to być zwykłe miganie sobie TIR-ów, co jak wiadomo często robią. Ogólnie na autostradzie przy nocnej jeździe miałem wrażenie, że nikomu nie przeszkadzam i system działał bardzo sprawnie.
Teraz - po kilku tysiącach kilometrów - zacząłem je włączać po prostu jadąc w nocy poza miastem, zgodnie z zaleceniami Kodeksu Drogowego dla świateł drogowych, czyli w czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach.
Zastanawiam się, czy tak można. Niby ten system je wyłącza, ale tak nie do końca... Bo część się świeci. Powstaje filozoficzne pytanie: czy 3/4 świecących się LED-ów to nadal światła drogowe, czy też ten system jest tak homologowany, że poza wskazanymi w instrukcji Mazdy krętymi drogami itd., można walić śmiało z odpalonym AHBC jak tylko zapadną ciemności...

Kodeks wskazuje, kiedy należy wyłączyć światła drogowe i wydaje mi się, że system sam to robi, ale jak już wspomniałem - nie do końca, bo "część nadal się świeci". Ciekawe co na to policja... Moim zdaniem to jest nie do końca uregulowana sytuacja - pytanie brzmi: czy nasze LED-cuda traktować jako światła drogowe czy też światła AHBC, o których ustawodawca dopiero napisze za parę lat - podobna nieuregulowana historia była z światłami do jazdy dziennej kiedyś...


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 3 maja 2015, 11:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Radiss napisał(a):
(...)
pytanie brzmi: czy nasze LED-cuda traktować jako światła drogowe czy też światła AHBC, o których ustawodawca dopiero napisze za parę lat - podobna nieuregulowana historia była z światłami do jazdy dziennej kiedyś...



Ja gdybym to miał, to używał bym tak jak kodeks drogowy mówi i zalecenia z instrukcji obsługi auta. Niczym innym bym się nie przejmował. Światła mają homologację, ty ich sam nie montowałeś. Więc problemu nie ma tak jak z chińskimi DLR.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 16:16 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 199
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Nie no - bo logika wskazuje, że tak właśnie trzeba robić, czyli: po zapadnięciu ciemności przełączyć światła w tryb "automatyczne drogowe" i do widzenia. Jak się zrobi ciemno to będzie sobie system je przełączał, co by było wygodnie prowadzić, a nikt nie czuł się oślepiony... Ale czuje się trochę dziwnie jeżdżąc zawsze po ciemku na odpalonych "drogowych" :) I co z tego że selektywne i automatyczne...

Tak jak powiedziałem - nie do końca kumam, czy jadę na drogowych czy na cholera-wie-czym... Bo jak jadę na drogowych to znaczyłoby, że za spełnienie warunków z kodeksu drogowego (używanie świateł drogowych jest dozwolone wyłącznie w czasie od zmierzchu do świtu na nieoświetlonych drogach, tylko wówczas, kiedy nie spowoduje to oślepiania innych kierujących lub kolumn pieszych) odpowiada "system" :I Jak sobie zgasi 1/4 LED to już jest tak jakbym ja wyłączył drogowe (co mam obowiązek zrobić, np. gdy jadący z naprzeciwka samochód to zrobi)...

No chyba trzeba twardo to odpalać i się nie przejmować. Wyłączać tylko gdy ktoś długimi mignie, że coś system nie-halo i nie zadziałał... Ale to się rzadko zdarza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 16:37 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Trochę sa to rozważania w stylu "Cierpienie młodego Wertera...." ;) Cokolwiek byśmy nie wymyślili nie napisali to i tak w sumie żadnego konsensusu nie osiągniemy, nasz kodeks drogowy jakoś nie definiuje takich cudow jak wszelakiego rodzaju selektywne światla.

Generalnie jadąc w trasę jadę na tym w nocy 95% czasu wyłączając go w zasadzie tylko gdy wjade w miasto - w sensie wiekszy dobrze oświetlony obszar. I już :)

Aaaa co zauważyłem, to że zwiechy systemu (bardzo sporadyczne) zdarzają sie w 99% przypadków w sytuacji w czasie postoju np. na światłach czy cos... jakby algorytm analizujący obraz z kamery etc. w takiej sytuacji na sile probował zinterpretowac "statyczna" scenę i w końcu zgłupiał :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 19:40 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 199
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Aj tam od razu Wertera... Po to jest forum, żeby poznać opinie innych :) Tym bardziej, że to jest jednak nowinka taka... Drogowe a włączone prawie na stałe! :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 20:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Drogowe są wtedy jak świecą "gdzie się da"
Jeżeli część nie świeci, żeby nie oślepiać , to już jest ok. No cała Europa i inne nie jeżdżą przecież wbrew prawu ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 14:08 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Radiss napisał(a):
po zapadnięciu ciemności przełączyć światła w tryb "automatyczne drogowe" i do widzenia


To się samo nie przełącza na długie w M 6 ?

Ale światła automatycznie włączane na noc ma ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 21:52 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 199
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Samo się przełącza, ale jak się wcześniej włączy...
Tzn. żeby AHBC działało ustawienie świateł musi być w trybie AUTO, ale dodatkowo dźwignia świateł musi być popchnięta do przodu - czyli tak jakby miały być włączone drogowe.
Wtedy zapala się kontrolka że system hula w trybie automatycznym - od czasu do czasu zapala się dioda świateł drogowych i one przygasają, zapalają się, etc.

Natomiast wydaje mi się, że jak światła mijania są "ręcznie" włączone na ON to system nie działa - popchnięcie dźwigni "drogowych" do przodu sprawia, że są one włączone jak w "zwykłym" samochodzie - cały czas świecą na pełnej bombie i nic się nie przygasza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 08:10 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No to lipa trochę - myślałem ze bedzie jak w Insignii. Wsiadam do auta i zapominam o światłach / mijania, drogowe, dzienne- wszystko auto - tu jednak bede musiał cosik przełączać/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 08:46 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.12.2014
Posty: 59
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jeśli raz włączysz a tryb "Auto" oraz przesuniesz dźwignię do przodu to do następnego przestawienia dźwigni świateł wszystko będzie automatyczne. Niestety poza jazdą w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, mgła, ...) gdzie ręcznie należy włączyć światła. Ale Insignia chyba też nie włącza automatycznie świateł w czasie deszczu.

_________________
Marek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 09:40 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie pamiętam czy w Insignii system nie działał w nocy - na pewno nie miałem nigdy takich problemów, że trzeba było szyby czyścic.

Czyli rozumiem, że odpycham od siebie manetkę świateł - zostawiam w takim położeniu i już wszystko jest na auto ? - po ponownym uruchomieniu auta nie muszę już znowu manetki przestawiać ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 10:54 
Offline
Nie - nie musisz :) Zostawiasz "odepchniętą" do przodu i wtedy wszystko jest AUTO. Tylko pamiętaj, że jak przełączysz ręcznie na światła mijania ( deszcz, mgła) to musisz dźwignię z powrotem pociągnąć "ku sobie" żeby się ciągle nie świeciły światłą drogowe.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2015, 14:33 
Amator
Offline
Od: 26.11.2014
Posty: 67
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Matarez napisał(a):
Tylko pamiętaj, że jak przełączysz ręcznie na światła mijania ( deszcz, mgła) to musisz dźwignię z powrotem pociągnąć "ku sobie" żeby się ciągle nie świeciły światłą drogowe.


Jesteś tego pewny? Z moich obserwacji na początku eksploatacji samochodu (ostatnio nie mam okazji jeździć po ciemku) wynika że "Auto" i AHBC są niezależne. Pozycja "Auto" na pokrętle włącza lub wyłącza światła mijania w zależności od natężenia oświetlenia na zewnątrz a AHBC żagluje światłami drogowymi jak są włączone mijania niezależnie czy poprzez automatykę czy ręcznie. Muszę sobie to sprawdzić przy jakiejś okazji.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2015, 14:51 
Offline
SerWe jest dokładnie tak jak napisałeś.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lip 2015, 08:30 
Amator
Offline
Od: 26.11.2014
Posty: 67
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
A jednak się myliłem :wink: Zrobiłem wczoraj mały test i rzeczywiście AHBC działa tylko w pozycji pokrętła AUTO. W pozycji wymuszającej światła mijania odepchnięcie drążka po prostu włącza światła drogowe.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lip 2015, 21:52 
Offline
:cygaro: :geek: <disco> <nuta> :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 wrz 2015, 09:28 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 199
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
W czasie ostatniej eskapady po raz pierwszy zapalił mi się error systemu AHBC <nuta> Problem rozwiązało Przywrócenie ustawień fabrycznych (jak na razie reset pomaga na wszystkie małe problemiki jakie się pojawiają) i ponowne uruchomienie samochodu. Przez chwilę się jeszcze paliła lampka erroru, a potem zgasła. Problem pojawił się jednak, gdy płaciłem na bramkach za autostradę i byłem bardzo blisko muru, więc wygląda na to, że gdy się podjeżdża blisko jakiejś przeszkody to dla pewności lepiej wyłączyć AHBC, bo może się wykrzaczyć w cholerę.

Poza tym po 20 000 kilometrów uważam ten bajer za jedną z nafajniejszych rzeczy w tym samochodzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 wrz 2015, 14:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 03.02.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Czy ktoś robił ostatnio jakiś upgrade w serwisie dotyczący AHBC ? System zawiesił mi się już kilka razy i szczerze powiedziawszy nie mam do końca do niego zaufania :/

_________________
126p ... Avensis T27, MX-5 NB, GT86, Mazda 6 GJ fl


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 wrz 2015, 17:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Nie ma upgrade'u. Jeśli już to wymiana modułu lub reflektorów. Wszystko poprzedzone diagnostyką. U mnie mimo dwukrotnego błędu log jest czysty i nie ma podstawy do działania ...
Z drugiej strony możliwe ,że bez mojej wiedzy coś było naprawiane bo światła reagują inaczej.

Przed nami kilka miesięcy ciemności więc i pewnie wszystko się wyjaśni.

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 wrz 2015, 19:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ja dzis dopiero pierwszy raz jechalem w ciemnosci i mialem okazje zobaczyc jak to dziala. Po 4 miesiacach i 7000km <zgłupiał>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2015, 08:48 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
SEBOO napisał(a):
Nie ma upgrade'u. Jeśli już to wymiana modułu lub reflektorów. Wszystko poprzedzone diagnostyką. U mnie mimo dwukrotnego błędu log jest czysty i nie ma podstawy do działania ...
Z drugiej strony możliwe ,że bez mojej wiedzy coś było naprawiane bo światła reagują inaczej.


Błędy w logu zapisują sie przy pełnej zwieszce (tak ze pomaga tylko restart auta)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 11:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 199
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Wczoraj miałem kolejną (ale raptem drugą na 25000 km) zwiechę systemu AHBC. Tzn. error czujnika, który nie wiedzieć czemu nie znika...

I już chyba jestem pewien o co tu chodzi.

Error pojawił się, gdy podjeżdżałem na światłach do stojącego przede mną samochodu. I generalnie taka jest prawidłowość,
że jak się do czegoś blisko podjeżdża to lepiej ten system w cholerę wyłączyć ręcznie. Poprzednio włączył się, gdy podjeżdżałem pod bramki na autostradzie
z odpalonym systemem.

- Nie pomogło wyłączenie i włączenie samochodu.
- Nie pomogło przywrócenie ustawień fabrycznych.
- Natomiast pomogło - po wykonaniu dwóch powyższych czynności - włączenie i wyłączenie świateł drogowych (mimo erroru).
Żółta lampka błędu zgasła i wszystko wróciło do pięknej normy (i super, bo nocna jazda z tym systemem to jest coś do czego człowiek się przyzwyczaja).

I to jest chyba 100-procentowa metoda na "przywrócenie" działania AHBC :) Ktoś zna krótszą?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 11:13 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
jak jest error na sztywno to zawsze po restarcie auta trzeba mu pyknąć wajchą od długich żeby zgasło
samo pyknięcie bez restartu błedu nie zgasi

natomiast co do tego co piszesz, to - moim zdaniem - nie chodzi o to ze do czegos blisko podjezdzasz,
ale chodzi o predkosc... zauwazylem to w swoim aucie, ze kamera ktora odpowiada za caly system glupieje
w sytuacji, gdy odpalisz auto pojedziesz troche, a pozniej jedziesz bardzo wolno, albo stoisz gdzies dluzej
np. swiatła, przejazd i sie nie ruszasz i ta kamerka wtedy wywala blad (za dnia jak nie masz swiatel krzyczy
bledem DEFOG (ze niby zaparowana) - wystarczy ruszyc chwile pojechac i wszystko wracam do normy

dla Mazdy 3 jest serwisowka na wymiane wlasnie tej kamery, jak auto stoi albo jedzie na wolnych obrotach
podejrzewam, ze w 6 jest dokladnie to samo

w Twoim przypadku mechanika dzialania zwiechy jest taka (jesli nie miales zmienianych reflektorow
na nowe), że podjezdzasz, kamera lapie error i glupieje (swiatla dostaja z modulu sterowania jakas
tam niezrozumiala informacje i sekwencje) i sie po prostu wieszają


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 20:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
ten sam problem wieszania świateł:
- pierwszy serwis (twardy zwiech ( w sytuacji opisanej poniżej) , żółta kontrolka, żółta lampka, 9 błędów na komputerze) - podobno poprawili styki zgodnie z procedurami
- drugi serwis - wymienili moduł - jest gorzej , jutro jadę zgłosić kolejny raz ciekawe co zrobią ?
A problem jest poważny zagraża życiu.
U mnie zaczęło się na A1 , przy 150 km/h w momencie jak zbliżałem się do samochodu jadącego przede mną, włączyły się długie światła, gość z przodu pomyślał że go popędzam i dał złośliwie po hamulcach. skończyło się tylko na złapaniu pobocza.
TO JEST NAPRAWDĘ NIEBEZPIECZNA USTERKA !!!!!
Ciekawe co Mazda zrobi jak ktoś w taki sposób straci zdrowie.??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 23:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
U mnie dzieje się to samo, ale zawsze jak podjeżdżam za inne samochody stojące na skrzyżowaniu. Sytuacja dość stresująca i nieprzyjemna.
Błędów brak - serwis nic nie zrobi z tym.

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2015, 10:17 
Offline
Totalna porażka z tymi światłami :arrow: Drżą, oślepiają :| oprócz - trochę lepszego oświetlania pobocza drogi ogólnie badziew tak ? można sobie <suicide> Sorki ale czytając te wszystkie wpisy takie mam wrażenie.... :|


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 29 paź 2015, 10:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja powoli też dochodzę do takiego wniosku. Chyba za szybko je wprowadzili, za mało testów. :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2015, 11:12 
Offline
Mi po wymianie wszystko działa bez problemu. Owszem drżą, ale jeżdżę obecnie przedliftem i ksenony robią dokładnie to samo. <slabo>
kjot co tobie w ogóle wymienili? Jeżeli tylko moduł w sytuacji gdy miałeś obie kontrolki błędów to serwis smuci. Powinien wymienić także lampy.
Ja miałem dokładnie taki przypadek i po wymianie wszystko pracuje w trybie automatycznym. Oczywiście z drżeniem.
Tylko mając porównanie do ksenonów to to drżenie to nie wada, tylko cecha. Mazdy 6. :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 29 paź 2015, 11:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To ja mam jakies ekstra swiatla... pogubily sie jak na razie tylko na kretej pagorkowatej drodze...
Inna sprawa, ze ostatnio malo jezdze autostradami, a glownie miasto, wiec z opinia sie wstrzymam...

No i nie wiem skad od razu wysyp komentujacych przedliftowcow, skoro z tego co wiem pojedyncze przypadki dawania dlugimi przy ustawieniu auto w xenonach tez sie zdarzaly...
To problem pogubienia sie czujnika/kamery...

Bo co innego zwiecha systemu, gdy nie da sie zmienic, a co innego pojedyncze pogubienie sie i dawanie dlugimi...

kjot napisał(a):
U mnie zaczęło się na A1 , przy 150 km/h w momencie jak zbliżałem się do samochodu jadącego przede mną, włączyły się długie światła, gość z przodu pomyślał że go popędzam i dał złośliwie po hamulcach. skończyło się tylko na złapaniu pobocza.
TO JEST NAPRAWDĘ NIEBEZPIECZNA USTERKA !!!!!


No a tutaj to widze wiecej debilizmu kierowcow niz niebezpieczenstwa samej usterki... Usterka moze wkurzac, ale prowadzenie wojenek na drodze swiadczy wg mnie o olbrzymich kompleksach i potrzeby odreagowania...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2015, 12:01 
Offline
rkarcz napisał(a):
Owszem drżą, ale jeżdżę obecnie przedliftem i ksenony robią dokładnie to samo.


Nie wiem co masz za egzemplarz ale ja czegoś takiego u mnie nie zauważyłem :> Jeżdżę autem już prawie 3 lata i nie widzę żadnego drgania, system AHBC też działa bez zarzutu, owszem zdarzyło mi się kilka razy "wyręczyć" elektronikę, o czym zresztą pisałem. Dziwne jest to co piszesz, bo już dawno w dziale GJ byłby założony wątek "Drgające ksenony", w końcu użytkowników już jest trochę.... I nie piszę tego jak jakiś zaślepiony maniak przedliftowej GJ-tki bo sam wiem jakie to auto ma wady - mniejsze lub większe - i wcale tego nie ukrywam co widać w moich postach. Co na ten problem powiedzą inni użytkownicy GJ przed FL ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.