Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 13:03 
Świeżak
Offline
Od: 06.10.2015
Posty: 28
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Hmm
Tak sobie czytam i trochę nie wierzę - czy ta skrzynia nie ma funkcji adaptacji do warunków i uczenia się pod danego kierowcę?
W mojej staaaarej A6 jest wiekowy tiptronic z trybem DSP, który sam rozpoznaje że jesteśmy w górach i że trzeba hamować silnikiem i nieco dłużej trzymać biegi. Pamięta też który kierowca preferuje ostrzejszą jazdę a który jest spokojny (rozpoznaje kierowców po kluczyku)

Mazda nie robi takich rzeczy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 13:17 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
mwxmwx, a o filozofii mazdy KTO KOGO, czy raczej .... jak jej tam..... aha KODO - słyszałeś.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 13:27 
Świeżak
Offline
Od: 06.10.2015
Posty: 28
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Mam w głowie filtr na wszelkie tego typu marketingowe pierdualia - swoistego AdBlocka.
Cała filozofia auta kierowcy, usportowionego sedana itd i tak jak dla mnie jest niewiele warta w obliczu zastosowania przedniego zawieszenia opartego na pospolitym McPhersonie.

Czy to KODO ma jakieś przełożenie na faktyczne funkcje skrzyni automatycznej w GJ?
To nie jest przypadkiem tylko styl projektowania wyglądu auta?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 14:33 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.12.2014
Posty: 70
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Skrzynia automatyczna w GJ ma system ucznia się stylu jazdy kierowcy.
I tak jak już koledzy zauważyli i jak ja wcześniej pisałem jeżdżąc w górach po drogach przelotowych to automat sobie radzi. Natomiast jak zjedziesz z głównej drogi i jedziesz po naprawdę stromych drogach dojazdowych i serpentynach o dużym stopniu nachylenia (np jak być chciał wiecheć na szczyt Gubałówki lub z niej zjechać) to automat nie zdaje egzaminu a tym bardziej zimą. Wygodniejszy i bezpieczniejszy jest w tym momencie tryb manualny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 15:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
AT w Maździe dostosowuje się do stylu jazdy ale kierowca przede wszystkim sam powinien się nauczyć korzystać z dobrodziejstwa automatu.To nie tak, że TO zrobi całą robotę za prawą rękę prowadzacego. Kolega ma trochę racji odnosząc się do Gubałówki ale to tylko wzniesienie przecież w stosunku do dróg alpejskich. Tam naprawdę da się jechać na automacie, bo nie po to leniucha wymyślili aby branzlować się patykiem przerzucając biegi ręcznie. Z górki owszem, nie da się inaczej, trzeba ręcznie wrzucić hamowanie silnikiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 15:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.11.2013
Posty: 457
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W tym roku pojeździliśmy nieco po drogach alpejskich w Austrii. Były to 3 wycieczki po najwyżej położonych drogach.

Większość tras przejechałem na AT. Na ciasnych zakrętach strasznie zamulał przy niskiej prędkości, więc trzeba było wchodzić nieco szerzej. Według mnie pod górę zbyt szybko wrzucał kolejny bieg. Przy na prawdę ostrych i stromych zakrętach przełączałem się na MT. Ta sama sytuacja jeśli daleko przed nami żadnych aut i noga jakaś cięższa się robiła ;) Przy zjazdach praktycznie 95% na MT wrzucając biegi tak by hamować silnikiem (nie jest to u nas zbyt skuteczne ale zawsze) i pulsacyjnie hamulec.

Jak dla mnie z górki AT sobie nie radzi (by nie zagotować hamulców). Pod górkę podjedzie ale czasem aż serce pęka ze względu na wybrany bieg i obroty :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 17:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jestem w tej chwili w Bormio i korzystając z pięknej , słonecznej pogody pozwiedzałem okoliczne serpentyny po których w trakcie śnieżnej zimy niemądrze jest jeździć takim wynalazkiem jak nasza GJ. Przede wszystkim nie mam oporów przed używaniem pedału gazu do końca, Na ciasnych zakrętach pod stromiznę cisnę odpowiednio wcześniej aby wszedł na obroty , taka sama taktyka jak przy wyprzedzaniu na drogach "wojewódzkich". Uważam aby nie odpuścić gazu bo automat z miejca zmieni bieg na wyższy. Przy takim sposobie jazdy po paru km skrzynia jakby wyczuwa o co mi chodzi i moment wrzucania wyższego biegu opóźnia się zauważalnie. Przy stromych zjazdach za innymi , wolniejszymi pojazdami nie waham się wrzucić manualnie nawet jedynki, obroty 5-6k nie zaszkodziły żadnej Maździe. Wtedy nie muszę nawet dotykać hamulca, żonglując w razie potrzeby między 1 a 2.. Podsumowując, jeździ mi się w ten sposób całkiem sprawnie i jestem z mazdowej AT bardzo zadowolony.
To mój 3 urlop w Alpach Mazdą. Mam 30tys zrobione ( na co dzień jeżdżę czymś innym), bez wymiany tarcz i klocków, te pierwsze, jak dotąd, nie są chyba zwichrowane. Produkcja 04.2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2015, 20:53 
Adept
Offline
Od: 19.10.2015
Posty: 142
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
wczoraj pojeździłem po Bieszczadach i miałem wrażenie że przy zjazdach AT trzymał dużo wyższe obroty niż standardowo.w mieście dużo szybciej zmienia biegi.aż byłem zdziwiony że przy zjazdach miałem prawie 5tyś obr.
Przy wjazdach rzeczywiście , jak dla mnie oczywiście, za szybko przeskakuje na wyższy bieg.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 21:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Właśnie miałem zapytać - pytanie być może trywialne...
ale jadę w Bieszczady - do smerka - i czy da się podpisać to pod definicję gór?
tzn czy nastawiać się (i moją kobietę, sceptyczną do trybu manualnego) na jazdę w stylu górskim?...
Czy sam AT da radę bez moich ingerencji...

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 07:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Da radę bez najmniejszego problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 08:16 
Offline
W środę wracałem płaskimi, krętymi drogami gminnymi dość ostro używając gazu i skrzynia ewidentnie sama przeszła w tryb ala FLowy "sport", bo przy odejmowaniu gazu sama redukowała biegi i utrzymywała obroty na poziomie 3-4000. Także to, że jest adaptacyjna to więcej niż pewne. Nie wiem jak w górach. Jak miałem ostre zjazdy to używałem manetek i nie czekałem co sobie skrzynia wymyśli.. :)
Dlatego też uważam, że tryb sport nie jest żadną zmianą sterowania silnika. Bo jak jedzie się ostro i przełączy w tryb sport nie czuć żadnej różnicy. Albo ja nie mam tak wyczulonych pleców żeby to wyczuć..


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 20:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przez pięć lat praktycznie nie miałem okazji poruszać się po śniegu M6, więc nie miałem okazji zaobserwować następującego przypadku.
Dzisiaj na pewnym mało uczęszczanym odcinku drogi asfaltowej (ok. 200 m z lekkim spadkiem), który pokonuję kilka razy w tygodniu zaobserwowałem następującą rzecz. Temperatura -4st.C, droga odśnieżona ale pokryta w miarę gładką, ubitą warstwą śniegu. Na ten spadek wjechałem z prędkością ok. 30 km/h i całkowicie odpuszczam gaz, sądząc, że samochód rozpędzi się do prędkości zbliżonej podczas jazdy bez śniegu, jak to zazwyczaj robię, tj. ok. 50 km/h. Tymczasem, samochód jechał praktycznie ze stałą prędkością 30 km/h, by na dole zwolnić do 28 km/h. Podczas zjazdu miałem odczucie, że pojazd drżał jakby jechał po gęstej tarce. Być może drgania poj. były powodowane niezauważalną, nierówną powierzchnią.
Pytanie, czy takie zachowanie samochodu spowodowane jest włączeniem się jakiegoś systemu nie pozwalające rozpędzić się poj. na śliskiej, ośnieżonej jezdni, czy też znacznie zwiększonymi oporami ośnieżonej jezdni w stosunku do czystego asfaltu?
A może mam jakiś hamulec dodatkowy, zwalniający tzw. zwalniacz (retarder), który pozwala kierowcy na utrzymywanie stałej prędkości ruchu samochodu lub jej zmniejszenie, szczególnie na długim spadku drogi, jak w sam. ciężarowych.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 23:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Często jeżdżę w górach i to fakt że na zjazdach skrzynia wie, że jedziesz z góry i pracuje na zasadzie hamowania silnikiem, które jest dość skuteczne.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 07:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wydaje mi się że za hamulec w tym przypadku robił sam śnieg który z powodu oporu nie pozwolił na zwiększenie prędkości do 50km/h w warunkach bez tego śniegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 09:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Widocznie tak, zwłaszcza jak założyłem nowe opony ze stosunkowo głębokim bieżnikiem. A już miałem nadzieję, że uruchomiła się dotychczas nieodkryta funkcja hamowania.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.