Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 20:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Moja M6 na paliwie 98 spalają więcej paliwa prawie pół litra ale wtedy na trasie jechałem 500 km w deszczu to mogło mieć wpływ na większe spalanie.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 22:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jeśli mowa o paliwach i jakości.
Ostatnio chciałem o tym napisać, jednak by nie zasypywać forum moimi odczuciami, skasowałem tekst/post.

Kilka razy tankowałem w DE 98 i chyba 100.
Wydawało mi się ,że samochód zbiera się lepiej w drodze powrotnej.
Nawet byłem pewien, że jest zdecydowana poprawa.
Sam zadawałem sobie pytanie " WTF ?? "

Fakt ,że auto w drodze powrotnej było lżejsze o około 20-25 kg, jednak odczucia były takie jak przy pustym samochodzie - a jednak nadal miałem na pokładzie 3 osoby i FULL bagażnik.

Jestem ( byłem ? ) zwolennikiem 95. Jednak od tego czasu dolewam 98 a następnym razem może i nawet 100.

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2015, 14:01 
Amator
Offline
Od: 26.11.2014
Posty: 67
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Ciekawe to co piszecie :arrow:

Moja wiedza jest taka, że zawartość benzyny w benzynie :wink: jest odwrotnie proporcjonalnie do liczby oktanowej a co za tym idzie wartość opałowa paliwa 95 jest większa niż paliwa 98. Ale poprzez zwiększenie liczby oktanowej, a co za tym idzie zwiększeniem ilości dodatków zmniejszono podatność paliwa na samozapłon i spalanie stukowe i w efekcie możliwe jest doprężenie silnika i bilans tych zabiegów jest dodatni czyli większa moc. Mazda mocno doprężyła silnik ale poprzez precyzyjne podawanie paliwa oraz odpowiednie mapy zapłonów można nadal zasilać ją paliwem 95. Gdzieś nawet czytałem, że Mazda ma już zaawansowane prace nad samozapłonowym silnikiem benzynowym.
Absolutnie nie kwestionuję Waszych odczuć co do poprawy zachowania auta na paliwie 98 względem 95 ale to by świadczyło, że silnik jest w stanie automatycznie dopasować mapy zapłonów i wtrysków. Gdyby tak było, to myślę, że byłby to istotny punkt w folderze reklamowy. Jedyne co przychodzi mi do głowy to, to że paliwo 98 to tak naprawdę 95 a jak lejemy 95 to jest naprawdę mniej. Nowoczesne auta zapewne mają czujniki spalania stukowego i jak się takie pojawi to coś tam modyfikują w mapach, żeby nie uszkodzić silnika co się przekłada na spadek mocy i momentu.
Ja leję 95 ale to lepsze V-power od Shella. Być może to złudne, ale uważam, że droższe paliwo po prostu trzyma parametry. Nie wiem jak się rozwinie dyskusja ale jak więcej osób stwierdzi, że na 98 jest lepiej to może sam spróbuję :wink: . Teoretycznie powinno być gorzej, albo większe zużycie albo spadek mocy - pytanie czy w ogóle odczuwalny.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lip 2015, 20:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ja tam różnicy nie czuję, bardziej odczuwam między konkretnymi stacjami. Dla zasady do nowych aut leję lepsze, do busów firmowych zwykłe.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 11:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 23.04.2016
Posty: 385
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Ja zaleję najbliższy bak Shellem Vpower i postaram się przeanalizować różnicę choć zakładam że jej nie zauważę :)

_________________
Lublin to nie dziura :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 11:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ddreporter, ja średnio raz na 3k km zalewam V Powerem Racing 100

Wg motostatu spalanie nieco niższe, ale i chyba dlatego, że nieco więcej w trasie na niej jeździłem...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 11:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
ddreporter napisał(a):
Ja zaleję najbliższy bak Shellem Vpower i postaram się przeanalizować różnicę choć zakładam że jej nie zauważę :)


Oczywiście, że nie zauważysz, zwłaszcza że auta jeszcze nie znasz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 20:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Lałem 3 pelne baki najlepszego v-power i dla mnie zero różnicy, więc wrócilem na lotosa.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 20:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ja jeden bak od Shellu racing a wydawalo mie sie, ze jedze gorzej niz na PB98

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 11:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
a na shell-u ceny wyższe za to paliwo niż za zwykłe więc biznesowo się w ogóle nie opłaca.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 14:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja wlewam dodatek do benzyny od CzarnePaliwo, kosztuje 5 zł na bak, ze zwykłej 95 robię sobie premium. Nie muszę przepłacać na paliwie premium na stacji, gdzie różnica w cenie na pełnym baku jest spora. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 15:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
tombien, a czujes jakas roznice jak jedzesz na paliwe s czy bez tego dodatku ?
ty masz dodatek i w oleju ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 20:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
mirecsk38 - ja widzę w spalaniu 0.3 l/100 mniej. Innych różnic nie czuję, być może są, ale trzeba by hamować samochód. Dla mnie dodatek ma czyścić układ paliwowy i obniżać spalanie. Reszta nie jest tak ważna. Mi mocy nie brakuje.

Tak, dodaję do oleju, ale to z myślą o czyszczeniu układu, zmniejszanie tarcia nie jest dla mnie piorytetem. Wiem, że stosowanie dodatku do oleju i częstsze jego wymiany (10 tys) przy większych przebiegach zaprocentuje. GJ zostaje ze mną min 10 lat. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
a co dalesz predzej, dodatek do paliwa czy do oleju. Bo obnizone tarcie tez moglo obnizic spalanie, straty w silniku

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 20:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
mirecsk38 ciężko mi to stwierdzić, bo oba podaję jednocześnie. Ale za jakiś czas zostanę tylko przy paliwowym, bo częste zmiany oleju, według mnie, już będą trzymały silnik w czystości i wtedy zrobię porównanie. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 14:54 
Świeżak
Offline
Od: 17.06.2016
Posty: 18
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Co prawda post dotyczy Toyoty Ave 2.0 D4 VVTi, ale po zmianie na Pb98 skończyły się problemy z szarpaniem silnika, powolnym wkręcaniem się na obroty, nie zgłaszają się błędy sond lambda, nie zapala się kontrolka silnika, auto jeździ ciszej. Mechanik po wymianie katalizatora, kilku wizytach na wymianę sond lambda (4 są), resetowaniu błędów poradził mi aby zmienić paliwo na Pb98, jako, że będzie lepsze pod względem norm itp. Od momentu przejścia na Pb98 zero problemów. Wniosek taki, że albo Orlen w mojej mieścinie (tylko jeden Orlen), ma złe paliwo Pb95, natomiast Pb98 spełnia po prostu normy.
Więc do mojej M6 będę lał Pb98, aby nie zasyfić układu paliwowego i silnika.
Tylko skoro rekomenduje Mazda Pb95, to czy wyższa liczba oktanowa, nie będzie miała wpływu przyspieszone zużywanie się silnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 15:07 
Offline
Mazda ( inni producenci zresztą też) rekomendują - zalecają właściwie - paliwo o liczbie oktanowej nie mniejszej niż 95.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 07:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 11.05.2014
Posty: 105
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No to ja mam trochę inne doświadczenia. Na kilku Orlenach w kraju zalałem do mojej smoczycy Vervę. Pierwsze, na standardowych trasach poza miastem gdzie jeżdżę często nie zauważyłem istotnego spadku spalania. A na jałowym biegu lub przy ruszaniu zauważyłem nierówną pracę silnika: szarpanie, falujące obroty etc. Niezależnie czy silnik był zimny czy rozgrzany. Co ciekawe zalanie E95 niwelowało problem. Mnie osobiście przekonuje to że jednak silnik został zaprojektowany (przynajmniej mój egzemplarz) do paliwa E95.

_________________
Obrazek - odeszła do ludzi
Obrazek
Mistrz Zen - nie przyzwyczajaj się, prędzej czy później i tak wszystko ch** strzeli


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 08:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
moze zalalesz paliwo zo stacji, gdzie sie malo Vervy odbiera i jest "stara"

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 11:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
lewmar napisał(a):
... po zmianie na Pb98 skończyły się problemy z szarpaniem silnika, powolnym wkręcaniem się na obroty, nie zgłaszają się błędy sond lambda, nie zapala się kontrolka silnika, auto jeździ ciszej....

... Mechanik po wymianie katalizatora, kilku wizytach na wymianę sond lambda (4 są), resetowaniu błędów poradził mi aby zmienić paliwo na Pb98...


Czyli skończyły się te problemy po _naprawie_ auta, a nie po zmianie paliwa . Taka kolejność wynika z tego co piszesz.
Może w dieslach można się naciąć na jakieś marne ON, ale w PB ? naprawdę jakiś syf niezły musiałby być w paliwie żeby silnik tak reagował.
Jestem przeczulony na wymądrzanie się mechaników "panie bo te paliwa to syf". Po tym jak patałachy nie potrafili dojść do prawdziwej _mechanicznej_ przyczyny wywalania błędu sondy lambda. I zwalali oczywiście na paliwo.
Nie wiem czy jest inny zawód, gdzie więcej mitów i bzdur można usłyszeć niż mechanik samochodowy. Naprawdę, czasem mam wrażenie, że znaleźć rozsądnego , myślącego (nie stereotypami i uproszczeniami) to mniejsze niż 6tka w totka prawdopodobieństwo .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 11:59 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 11.05.2014
Posty: 105
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
mirecsk38 napisał(a):
moze zalalesz paliwo zo stacji, gdzie sie malo Vervy odbiera i jest "stara"


Jeżdżę po całym kraju i raczej nie leję w jakiś pipidówach, więc chyba nie jest to kwestia tego że zalałem jakieś paliwo zastane w przewodach. Poza tym lałem to paliwo kilkakrotnie w różnych odstępach czasu. Nie zależnie jak mam przekonanie ze moja Madzia lepiej chodzi na E95 :)

_________________
Obrazek - odeszła do ludzi
Obrazek
Mistrz Zen - nie przyzwyczajaj się, prędzej czy później i tak wszystko ch** strzeli


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 12:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
no to juz inna sprawa, czyla jak bede w PL, to zostane u BP Ult.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 12:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Podczas wizyty u mojego mechanika, przybyl jego znajomy ktory niedawno badal paliwa (diesla) na roznych stacjach w mojej miescinie, dowiedzilem sie ze orlen daje najwiecej biododatków, natomiast najlepiej wypadl lokalny lotos.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 16:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
lotosy maja diesla bez biododatkow


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 21:12 
Świeżak
Offline
Od: 17.06.2016
Posty: 18
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Andrzejsr napisał(a):
lewmar napisał(a):
... po zmianie na Pb98 skończyły się problemy z szarpaniem silnika, powolnym wkręcaniem się na obroty, nie zgłaszają się błędy sond lambda, nie zapala się kontrolka silnika, auto jeździ ciszej....

... Mechanik po wymianie katalizatora, kilku wizytach na wymianę sond lambda (4 są), resetowaniu błędów poradził mi aby zmienić paliwo na Pb98...


Czyli skończyły się te problemy po _naprawie_ auta, a nie po zmianie paliwa . Taka kolejność wynika z tego co piszesz.
Może w dieslach można się naciąć na jakieś marne ON, ale w PB ? naprawdę jakiś syf niezły musiałby być w paliwie żeby silnik tak reagował.
Jestem przeczulony na wymądrzanie się mechaników "panie bo te paliwa to syf". Po tym jak patałachy nie potrafili dojść do prawdziwej _mechanicznej_ przyczyny wywalania błędu sondy lambda. I zwalali oczywiście na paliwo.
Nie wiem czy jest inny zawód, gdzie więcej mitów i bzdur można usłyszeć niż mechanik samochodowy. Naprawdę, czasem mam wrażenie, że znaleźć rozsądnego , myślącego (nie stereotypami i uproszczeniami) to mniejsze niż 6tka w totka prawdopodobieństwo .


Nie - po wymianie wszystkich tych rzeczy, które wymieniłem, jeździłem nadal na pb95, a silnik nadal co jakiś czas wykazywał błędy. Po zmianie na pb98, przestał. Wiec nie była to kwestia naprawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 cze 2016, 13:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 23.04.2016
Posty: 385
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Wbrew oczekiwaniom zauważyłem różnicę po zalaniu baku Shellem v power - spalanie wyższe o 0,3 l pomimo spokojniejszej jazdy :(

_________________
Lublin to nie dziura :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 26 cze 2016, 23:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ddreporter, ale którym vpowerem? Nitro+ czy Nitro+ Racing 100? Bo ten pierwszy to 95oktanówka z dodatkami czyszczącymi, a ten drugi 100oktanówka z tymi dodatkami (wg mojej wiedzy ta druga jako jedyna na Shellu nie pochodzi z polskich rafinerii, ale za to ze względu na cenę często słabo się sprzedaje)
Poza tym wg mnie 0,2-0,3 to mieści się w błędzie statystycznym, raz odbije Ci wcześniej raz później plus na jednej stacji Cie będą rypać na dystrybutorze na drugiej nie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 16:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 23.04.2016
Posty: 385
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
gzesiolek napisał(a):
ddreporter, ale którym vpowerem? Nitro+ czy Nitro+ Racing 100? Bo ten pierwszy to 95oktanówka z dodatkami czyszczącymi, a ten drugi 100oktanówka z tymi dodatkami (wg mojej wiedzy ta druga jako jedyna na Shellu nie pochodzi z polskich rafinerii, ale za to ze względu na cenę często słabo się sprzedaje)
Poza tym wg mnie 0,2-0,3 to mieści się w błędzie statystycznym, raz odbije Ci wcześniej raz później plus na jednej stacji Cie będą rypać na dystrybutorze na drugiej nie...


Nitro +, generalnie sentencja jest taka ze zadnej roznicy nie ma, myslalem ze ten tez z importu wiec nastepny bak bedzie racing:) Ogolnie to na razie nie widze roznicy miedzy spalaniamj standardu, 98 I NIRO +, ogarniemy jeszcze nitro + racing

_________________
Lublin to nie dziura :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 20:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.06.2016
Posty: 63
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
TheBesTia napisał(a):
Podczas wizyty u mojego mechanika, przybyl jego znajomy ktory niedawno badal paliwa (diesla) na roznych stacjach w mojej miescinie, dowiedzilem sie ze orlen daje najwiecej biododatków, natomiast najlepiej wypadl lokalny lotos.

Zgadza sie. Kuzyn pracuje w OrlenLab i na co dzien zajmuje sie badaniem paliwa. Orlen musi dawac biododatki, bo musi wyrobic norme ich obecnosci w paliwach produkowanych w kraju - a ze jest najwiekszy to i najwiecej musi dodawac. Nie jestem pewien jak to jest z Lotosem - czy nie dodaje w ogole, czy dodaje ale zdecydowanie mniej. A zagraniczni producenci mają to w pompie - robia co chcą :-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 20:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Mi ostatniej zimy przymarzł diesel orlenowski i to verva. Od tej pory tylko lotos.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.