Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 22:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 423
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat, który pojawił się bardzo krótko na forum i przy okazji innych wątków. Myślę, że warto go rozwinąć i bliżej mu się przyjrzeć.

Dyskusja dotyczy ambrozji jaką karmimy nasze Madzie :)

Według testów np. TVN Turbo, a także w oficjalnej informacji wydanej przez Mazdę zawarte są wskazówki dotyczące tankowania Mazdy. Producent deklaruje, że do silników benzynowych należy wlewać PB 95 i tu zaczynają się podzielne zdania. Pojawiają się opinie, które mówią, że PB 98, a nawet PB 100 poprawia osiągi, spalanie etecera, a pojawiają się opinie, że samochód na innym paliwie niż 95 zachowuje się gorzej.

Co Wy sądzicie na ten temat? Nie zależy mi jednak na odpowiedziach czysto hipotetycznych, większą wartość będą miały dla nas wszystkich wypowiedzi poparte własnym doświadczeniem, obserwacjami oraz testami. Wydaje mi się, że znajdzie się sporo osób zainteresowanych tym tematem zważywszy na to, że Mazda jest tak na prawdę w tej chwili jedynym seryjnym na rynku samochodem z przeznaczeniem do normalnego codziennego użytku ze stopniem sprężania 14:1 stosowanym w autach wyczynowych. Różnica jest taka, że w autach wyczynowych rodzaj paliwa odgrywa bardzo ważną rolę i bezpośrednio wpływa na osiągi auta. Zaleca się paliwo wysokooktanowe. Mazda stosuje nagle identyczny stopień sprężania, ale sugeruje tankować PB 95 :)

Czekam na Wasze relacje :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 09:04 
Adept
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 134
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja zawsze uważałem, że paliwo 98 do jakiejkolwiek benzyny jest lepsze i nigdy nie zauważyłem żeby na 98 samochód zachowywał się gorzej.
Czy warto stale tankować 98? Wg mnie nie, co prawda auto trochę mniej spala (mówię o jeździe w trasie) ale przeliczając koszt km to i tak jest drożej.
Ja od lat mam praktykę, że co 4 bak leję 98. Po co? Jak to mówią starzy mechanicy żeby przeczyścić układ paliwowy i komory spalania. Czy te działania mają jakiś skutek? Nie wiem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 09:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
To ja może podzielę sie swoim podejściem.
Swoje auta od zawsze tankowałem standardową benzyną 95 na losowych stacjach.
Teraz, przy nowym aucie i mocnym silniku zacząłem sie zastanawiać czy nie przejść na coś konkretnego i może lepszego (droższego).
Po rozmowie z sąsiadem (akurat jakoś tak wyszło) zacząłem tankować na Shell-u V-Power Nitro+ 95. Co zauważyłem po miesiącu stosowania tego paliwa: chyba nic, może auto minimalnie mniej pali, ale to tez trudno zmierzyć przy zmiennym stylu jazdy.
Także nie wiem czy ma to jakieś znaczenie (oczywiście nie pisze tu o najtańszych stacjach typu Carrefour czy Lukoil, gdzie paliwo jest wyraźnie fatalne) czy tankujemy dobre albo bardzo dobre paliwo.


iPhone Tapatalk

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 12:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Wg mnie ma to paliwo 98+ ma sens, zwłaszcza wtedy, gdy silnik jest podatny na paliwo o wyższej liczbie oktanowej. Bądź ma pod większe oktany robiony specjalnie program. Inaczej to mała różnica i efekt placebo. Można czasem kupić paliwo z uszlachetniaczami, aby faktycznie przedmuchać układ i oczyścić, ale jeździć specjalnie, myśląc że będzie +10KM i - 1l/100 to nie ma co się okłamywać i łudzić.
Kiedyś, jak robiono testy na tych nowoczesnych silnikach przy różnych paliwach to wychodziły niewielkie różnice, nieraz w zależności od pojemności i mocy na granicy błędu, zmieniała się trochę charakterystyka momentu itd. Ale wg mnie nie warto przepłacać. Ale jak ktoś chce, przecież lepsze zapewne nie zaszkodzi.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 13:00 
Świeżak
Offline
Od: 05.09.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Odbierałem auto w zeszłym tyg i zapytałem w serwisie co lepiej tankować; panowie powiedzieli, że jak mam "pewne" 95 to takie tankować, ale wiadomo jak to jest z jakością paliw w Polsce, więc oni zalecają (nieoficjalnie) co drugi, może trzeci zbiornik lać 98. Wg mnie spalanie nie będzie niż na 95.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 13:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 152
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Na TSI działa 98. Na Mazdę nie zauważyłem. Spalanie takie samo, odczucia takie same. Bez różnicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 13:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 09.09.2014
Posty: 909
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To było już kilka lat temu, jak rozmówiłem się z kolegą, który pisał doktorat z silników, akurat pracujących w cyklu Diesla. Między innymi rozmawialiśmy o laniu PB98 do zwykłych silników.

Specjalista, teoretyk powiedział jasno: jeśli silnik nie ma dedykacji na paliwo o wyższych oktanach, lanie takiego paliwa nie ma najmniejszego sensu. crow słusznie napisał. Jeżeli silnik ma pracować na paliwie PB98, to znaczy, że wszystkie jego nastawy są przystosowane do tego paliwa i wlanie weń PB95 spowoduje duże problemy, głównie z właściwym rozwijaniem mocy. Na odwrót to nie działa. Przyczyna jest prosta. Sterownik w silniku nie jest w stanie zbadać jakie paliwo jest mu podane do komory. Więc pali PB98 jak zwykłe PB95. Istotnie, gdyby sterownik miał taką możliwość, wówczas bardzo możliwe, że silnik mniej by palił i był bardziej żwawy.

Kiedyś miałem okazję "potrenować" z Foresterem z sinikiem 2,5 turbo, który to musi pracować na PB98. Samochód został zalany jakimś przypadkowym paliwem. Efekt był taki, że silnik nie równo pracował, kichał i prychał.

Wniosek jest prosty: Do silników na PB98 tylko takie paliwo. Do silników na PB95 lanie PB98 nie ma najmniejszego sensu.

_________________
http://www.3dosetki.pl - motoryzacja z nieobiektywnej i ekscytującej strony


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 13:47 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W kwestii samego paliwa problemem jest rzeczywista ilość pakietów dodatków, które byłyby w nim mile widziane. Dobrze byłoby aby benzyna zawierała:
- demulgatory, oddzielające wodę w paliwach,
- detergenty, usuwające osady z układu paliwowego,
- inhibitory korozji, chroniące układ,
- środki biobójcze, zapobiegające nadmiernemu wzrostowi bakterii.

Powszechnie jednak wiadomo, że mamy na rynku do czynienia z tendencją obniżania kosztów a co tym nieszczęśliwie idzie - jakości. Specjaliści od marketingu wychwycili niepokój kierowców oferując paliwa premium, o których piszecie. Zawierają one teoretycznie więcej korzystnych dodatków niż te standardowe. Kwestią jest jednak strona ekonomiczna tego rozwiązania. Różnica pomiędzy paliwem 95 a tym premium na przykładzie stacji Shell (Katowice al. Roździeńskiego) wynosi 45gr/l.

Osobiście jako lepsze rozwiązanie polecam dodatki do paliw, które sami aplikujemy. Przede wszystkim mamy pewność, że taki środek faktycznie znajduję się w naszym baku. Kluczowym jest jednak ekonomika rozwiązania. Np. 20ml Archoil AR6200 (opisanego szerzej tutaj viewtopic.php?p=112656#p112656) wystarcza na 200l a kosztuje 25zł.

Prosty rachunek:
Shell 45gr * 200l = 90zł
Archoil 20ml na 200l = 25zł

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 14:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 09.09.2014
Posty: 909
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
CzarnePaliwo, to wszystko prawda co piszesz. Ale czym innym są dodatki wzbogacające a czym innym ilość oktanów paliwa.

Sam zimą, jeszcze za czasów diesla, dodawałem własnoręcznie dodatki do paliwa, przy każdym tankowaniu. Po pierwsze dlatego, że zrobiłem identyczny rachunek jak kolega wyżej, po drugie, z tego samego powodu o którym pisze kolega wyżej: miałem pewność, że one rzeczywiście tam są.

Owe przepłukiwanie silników paliwem PB98, rzekomo polecane przez mechaników, chyba mylone jest z "przepłukiwaniem" układu paliwowego paliwem wzbogaconym o dodatki czyszczące, uszlachetniające paliwo. Jakoś tak się utarło, że paliwo z uszlachetniaczami jest tylko w wersji PB98 i stąd podejrzewam żyje takie przekonanie, że jak "płukać" układ to paliwem PB98

_________________
http://www.3dosetki.pl - motoryzacja z nieobiektywnej i ekscytującej strony


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 14:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Matys, jasna sprawa, w materii 95 vs 98 zgadzam się z Tobą ;) Ponieważ tytuł wątku brzmi dość ogólnie chciałem nakreślić szerszy aspekt roli paliw, równie ważny.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 14:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 09.09.2014
Posty: 909
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To, że diesel jest bardzo czuły na niskie temperatury - przede wszystkim na okoliczność krystalizacji parafiny i obecność wody to sprawa jasna. Ale jak się sprawa ma z benzyną? Czy tu również jest takie zagrożenie, myślę przede wszystkim o zimie? Ogólnie się uważa, że benzyniak nawet przy -30 odpali. Czy rzeczywiście jest jakieś zagrożenie czy to raczej nakręcanie koniunktury na wszelkiego dodatki.

Zdaję sobie sprawę, że to pytanie trochę wbrew Twoim interesom, ale rzetelna odpowiedź i stanowisko specjalisty, będzie bardzo cenne.

_________________
http://www.3dosetki.pl - motoryzacja z nieobiektywnej i ekscytującej strony


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 17:42 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Myślę, że to, o czym pisał CzarnePaliwo, nie tyle dotyczy aspektu zachowania paliwa w niskich temperaturach, ile wpływania dodawanych uszlachetniaczy na jego jakość oraz oddziaływania "regenerująco i oczyszczająco" na elementy silnika. Jednym z efektów będzie większa "wydajność" paliwa w czasie silnego mrozu.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 18:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Matys napisał(a):
Zdaję sobie sprawę, że to pytanie trochę wbrew Twoim interesom, ale rzetelna odpowiedź i stanowisko specjalisty, będzie bardzo cenne


Nie, dlaczego? ;) Istnieje szereg korzyści ze stosowania dodatków, które sprzedaję, ale jest to dość indywidualna decyzja czy decydujemy się z nich skorzystać czy tankujemy jak leci. To jak z człowiekiem - można po zjedzeniu schabowego iść spać i obrosnąć nieco w tłuszcz lub zamiast niego zrobić na przykład dobrą sałatkę, po której zabierze się rodzinę na spacer czy rowery :)

szymek1604, świetnie to ujął ;) Bo faktycznie sprawa benzyny jako paliwa jest zdecydowanie odmienna od diesla. Nie ma tu jakby bezpośredniego zagrożenia z tytułu mrozów. Są jednak te związane ze starzeniem się benzyny oraz samym procesem spalania. Profilaktyka jest zawsze korzystna.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 22:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To i ja się dopiszę ze swoja historią
Miałem tdci w mondeo i x-type 130kM silnik nie cieszący się jak zapewne wiecie dobra opinią i w fordzie po ok 60kkm pojawil się błąd wtryskiwaczy
Korzystając z podpowiedzi kolegów zforum mondeo pojechałem do poleconego speca który błąd skasował i poradzil zmienic paliwo na lepsze :)
Oczywiście jako stary sknera rady posluchalem ale nie korzystałem zbyt często i za kolejne kilka tyś km znów się u pana pojawiłem
Powtórzył procedurę i juz od tej pory tankowałem tylko verve i nigdy wiecej błąd nie wyskoczył a przejechałem 135 kkm
Podobnie było z x-type z tym ze tu tylko raz resetowalem wtryski i też błąd się nie pojawia
od tej pory tankuję tylko ten droższy produkt
W ON z tego co wiem to różnica jest w zawartości siarki i jest więcej syfow w tej tańszej ropie
Ktoś kiedyś powiedział cyt: do common rail tylko verva Premium itp zwykly olej jest do traktora i do TDI


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 22:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W GH kilka baków wypaliłem V-Power, kilka razy wlałem Forte Diesel, reszta zwykły ON - tylko, że cały czas Shell. Nie było żadnych problemów, przejechałem 95 tys. :D

W GJ tylko 95, ale tym razem Orlen, nie mam powodów do próbowania 98, silnik chodzi jak zegarek, cicho, płynnie, bez grymasów i szarpania. :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 23:44 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 21
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Wcześniej jeździłem A3 Sportback 2.0 TDi BKD PD - czyli silnikiem znienawidzonym w grupie VW -
pękające głowice, padające wtryski i inne problemy. Sam tego doświadczyłem. Tankując paliwo poza naszymi zachodnimi granicami - choćby było najtańsze na stacji NoName problemów brak: praca silnika równomierna, silnik pracujący jakby ciszej. Tankując paliwo tzw. uszlachetnione: wrażenia jeszcze lepsze - przebieg wyższy o jakieś 70km przy tej samej jeździe.
Tankując premium w PL - no wszystko działa tylko jakoś tak "brudniej". Tankując zwykły ON - 400km i wtrysk do wymiany - i to naprawdę nie jeden przykład, tylko 2 razy miałem taką sytuację > raz tankując ON na orlenie, raz zwykły on na BP. Generalnie najlepsze wrażenia z jazdy (niekoniecznie najniższe spalanie) po tankowaniu na Shellu - V-Power Diesel. Po prostu w silniku wrażliwym na jakość paliwa - te "z czymś" są bezpieczniejsze w Polsce > na zachodzie te "normalne" są zdecydowanie lepsze od naszych, o uszlachetnionych nie wspominając.

A wracając do GJ > po przestudiowaniu wątków odnośnie spalania i różnic paliwa 95 vs. 98 tankuję 95 i na razie zbieram dane i naukowo nic nie skłania mnie do tankowania 98. Niebawem ruszam w Europę i będę miał okazję porównać 95 z zza zachodniej granicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 09:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 423
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Czy ... &_ticrsn=3

A tu potwierdzenie słów Czarnej Benzyny ;)

Dr. inż. Andrzej Jarzębski, ekspert ds. jakości paliw

- Mitem jest funkcjonujący czasami pogląd, że paliwa Premium są importowane przez ich dystrybutorów. Jest to prawdą jedynie w stosunku do oferowanego przez Shella paliwa V-Power Racing, reszta pochodzi z polskich rafinerii.

Paliwa typu Premium różnią się od paliw standardowych w kilku zasadniczych kwestiach: przede wszystkim to głównie benzyny wysokooktanowe, o liczbie oktanowej większej bądź równej 98, natomiast dieselowskie paliwa Premium charakteryzują się na ogół liczbą cetanową większą lub równą 55 niż standardowy olej napędowy.

Ponadto dobór odpowiednich komponentów przy komponowaniu ulepszonych paliw benzynowych skutkuje zmniejszeniem szkodliwości spalin emitowanych z układu wydechowego silnika.

Najistotniejsza, z punktu widzenia użytkownika, różnica pomiędzy paliwami Premium a standardowymi, kryje się w ilości i jakości dodatków uszlachetniających np. antykorozyjnych, czyszczących, myjących. Czystsze wnętrze silnika to niższa emisja spalin, lepsze domykanie zaworów i mniej problemów z samozapłonem - co może wpłynąć na polepszenie osiągów jednostki napędowej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 10:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Święta prawda:

Cytuj:
98-oktanowa benzyna sprawdza się jedynie w przypadku nowych samochodów sportowych, w których zalecane jest stosowanie lepszego paliwa – czytamy w „Dzienniku Gazety Prawnej”. Warto jednak pamiętać, że nawet w tych przypadkach stosowanie benzyny 95 nie spowoduje utraty gwarancji. Droższe paliwo ma przedłużyć żywotność silnika, ale trzeba pamiętać, że jednostki napędowe konstruowane są z myślą o tradycyjnej benzynie 95, więc różnica nie będzie znacząca.
Dodatkowo sprzedawcy obiecują niższe o 2-3 proc. spalanie. To jednak nie pokryje różnicy w cenie, a do tego w praktyce taki wynik może być trudny do osiągnięcia. Eksperci zauważają, że nawet zdarza się, iż stosowanie benzyny 98 zwiększy zużycie paliwa. Ponadto paliwo premium stosowane w starszych silnikach może niektórych przypadkach doprowadzić do rozszczelnienia jednostki napędowej nieprzystosowanej do niektórych nowoczesnych dodatków chemicznych.


Dodatkowo opis 95 oraz 98 ze stronki ORLENu:

95
Cytuj:
EuroSuper 95 Benzynę wzbogacono najwyższej jakości dodatkami uszlachetniającymi, detergencyjnym, antykorozyjnym i antyutleniającym. Detergent umożliwia utrzymanie w czystości układu dolotowego silnika, ogranicza tworzenie się osadów na zaworach dolotowych i w komorze spalania (potwierdzone w testach stanowiskowych na silniku Mercedes Benz M102E - Metoda CEC F-05-93 Inlet Valve Cleanliness in the MB M102E Engine). Inhibitor korozji chroni przed korozją silnik i układ paliwowy samochodu.


98
Cytuj:
Benzyna Super Plus 98 zapewnia prawidłowe osiągi, równomierną pracę silnika oraz korzystną ekonomikę zużycia paliwa. Benzynę wzbogacono najwyższej jakości dodatkami uszlachetniającymi: detergencyjnym, antykorozyjnym i antyutleniającym. Pakiet dodatków uszlachetniających gwarantuje m.in. utrzymanie czystości układu dolotowego silnika. Wyjątkowo staranna receptura sprawia, że produkt Koncernu spełnia wysokie wymagania jakościowe potwierdzone w testach stanowiskowych na silniku Mercedes Benz M102E (Metoda CEC F-05-93 Inlet Valve Cleanliness in the MB M102E Engine).


Więc nie przemawia do mnie argument że 98 jest uszlachetniona, a 95 nie :-P

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 11:52 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Arzago napisał(a):
A tu potwierdzenie słów Czarnej Benzyny


Czarnego Paliwa, ale dziękuję, staram się zawsze przedstawić każdy temat możliwie kompleksowo ;)

Sektor napisał(a):
Więc nie przemawia do mnie argument że 98 jest uszlachetniona, a 95 nie


98 nie jest "uszlachetniona" jeśli nie jest paliwem premium, jako normalne paliwo trzyma określone standardy. Mamy na rynku tak samo zwykłe benzyny 95 jak i 98 oraz obie w wersjach premium. Wszystkie poza topowym paliwem Shella pochodzą z polskich rafinerii Lotosu bądź Orlenu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 13:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 152
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
fATHI napisał(a):
Niebawem ruszam w Europę i będę miał okazję porównać 95 z zza zachodniej granicy.


Po przepaleniu całego baku 95ki z Shella niemieckiego: bez różnicy w spalaniu i osiągach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 22:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Z mojego doświadczenia i podróży na zachód czy południe - paliwo w Niemczech i Austrii wydaję się lepsze od naszego,w innych krajach niekoniecznie. Tankowałem w tym roku pod Paryżem w renomowanej stacji , niestety kiepścizna . Autko nie jechało i zużycie paliwa wzrosło.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 gru 2014, 18:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Na pokrywie wlewu paliwa jest nalepka, że minimum 95,a nie że to paliwo jest najlepsze do tego samochodu.Ja osobiście nie widzę różnicy między 95 a 98,ale już v-pover nitro+ dostrzegam różnice na plus.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 gru 2014, 04:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
a czy ma sens kupno v-power 99+ na shellu i dolanie do niego dodatku arch?
Szykuje mi sie trasa znowu 2k km prawie, poprzednio przy srednio 170 km/ i 1 k km wyszlo mi spalanie okolo 10,5l.
Teraz przy 2k mam mozliwosc miarodajnie porownac czy warto...
Tomek, co o tym sadzisz?

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 21 gru 2014, 12:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ja prywatnie jeżdżę na zwykłej benzynie 95 i dolewam AR6200.

Liczyłem już tutaj gdzieś wyżej, że dużo taniej wychodzi sporządzenie sobie samemu paliwa premium poprzez dodatek niż kupno takiego gotowego na stacji i nie widzę jakby wyższości korzyści w takim przypadku stosowania szczególnie 99+ od Shella.

99+ to bodajże jedyne paliwo, które trafia do Polski z Niemiec a nie z naszych rafinerii. Niby jest wyjątkowe, ale przez to, że dojeżdża do Nas i moim zdaniem długo leży w zbiornikach na stacjach (bo niewielu ludzi je kupuje) to może być bardziej zdegradowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 gru 2014, 12:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Dzisiaj dla odmiany zalałem BP Ultimate 98 ale szału nie ma,dupy nie urywa,przyspieszenie normalne,zużycie zobaczymy jak zużyję baczek.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lip 2015, 23:31 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.10.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Odkopię trochę temat odnośnie paliwa.
Sam byłem sceptycznie nastawiony do lania czegoś więcej niż 95. Do czasu gdy skontaktowałem się z osobą która podejmuje się programowania mazd czy to turbo czy wolnossących. Nie wróżąc z fusów przedstawił mi ciekawy artykuł z którego wynika iż im silnik ma wyższy stopień kompresji (Mazda ma najwyższy z seryjnych aut) tym więcej oktanowe paliwo trzeba tankować. Chodzi o spalanie stukowe. Sam artykuł nie przemówił do mnie. Za to dwa wykresy dwóch mazd 3 2.0 165km/210 nm. Jedna tankowana a druga 98 i co?
Ta na 95 miała 161km/201nm a ta na 98 miała 176km/219nm. Nie wspominając o gorszym wykresie.
A jeszcze niedawno była tam 6 co ma mieć 192 konie, właściciel lał 95 i co? 183 konie po kilku próbach uśrednione, nie mówiąc o stukowym.
Gdyby mazda powiedziała że można tankować tylko 98 to pomyślcie ilu klientów by straciła. Niech każdy leje co uważa :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 08:07 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
skrzacik napisał(a):
Za to dwa wykresy dwóch mazd 3 2.0 165km/210 nm. Jedna tankowana a druga 98 i co?
Ta na 95 miała 161km/201nm a ta na 98 miała 176km/219nm. Nie wspominając o gorszym wykresie.


A czemu do badania wykorzystano dwie mazdy 3 a nie jedną, raz z benzyną 95 a potem 98. Taki wynik byłby bardziej wiarygodny.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 08:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
skrzacik, ale to jasne chyba dla kazdego, ze 98 vs 95 to roznica wlasnie podatnosci na spalanie stukowe przy skrajnych warunkach pracy i ew. jeszcze jakies dodatki czyszczace...

Wiec, wcale sie nie zdziwie jesli czasami w warunkach skrajnych (czyt obroty ktore maja umozliwic osiagniecie mocy maksymalnej) na paliwie 98 bedziemy miec lepsze parametry pracy, co nie zmienia faktu, ze dla 99% uzytkownikow przy 99% przebiegu ta roznica nie bedzie odczuwalna...

Ja stosuje zasade, ze raz na 10 tankowan wleje cosik drozszego... pewnie w M6 tego nie zmienie... ale masz racje niech kazdy tankuje co tam chce...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 17:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z jednym autem na różnych paliwach byłby znów taki problem, że mogłaby być inna temp powietrza, inne ciśnienie itd. itp.
Skrzacik - ciekawy test i różnica 15 koni dla wolnossącego silnika 2.0 to bardzo dużo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 19:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
skrzacik napisał(a):
Za to dwa wykresy dwóch mazd 3 2.0 165km/210 nm. Jedna tankowana a druga 98 i co?
Ta na 95 miała 161km/201nm a ta na 98 miała 176km/219nm.

Ciężko w to uwierzyć, szczególnie, że mamy do czynienia z dwoma różnymi samochodami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.