Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 56  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 17:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 czerwca 2019, o 17:12 gzesiolek napisał(a):
dropt07, z tym pozytywem to bym nie przesadzał...

Źle się trochę wyraziłem. Raczej miał wyważony stosunek do tego tematu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 19:32 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wspominaliście kolegę Rkacza i jako jeszcze w sumie nieopierzony właściciel M6 2.5 (2msc, 4tkm) muszę powiedzieć, że zastanawiające jest jak w/w kolega osiągał tak wysokie spalanie średnie. Mniej więcej od 3 baków jeżdżę sporo w trasach z pedałem gazu w podłodze i jeszcze nie udało mi się przekroczyć 10l średniego spalania z baku (S8, ostatnio regularnie 160-200km/h). Praktycznie każda wycieczka na Mazury z Wawy (po S8 jest sporo miast i miasteczek, gdzie jedziemy przepisowo) i średnie z baku wychodzi ok 9l. Podejrzewam że jak nacieszę się autem, prędkości spadną do 160 maks, to zbliżymy się do przedziału 8-8,5l. Podobnie jak w poprzedniej 3-jce 2.0, tak i w M6 2.5, mam wrażenie że faktycznie styl jazdy nie ma dużego wpływu na spalanie (z wyjątkiem miasta).
Jedno co widzę (małe in minus), to jednak 2.5 całkiem sporo pali na niskich biegach. Po Wawie nie wydaje mi się możliwe zejścia <9.5l

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 20:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
to jednak nie doceniasz kolegę Roberta , jemu zawsze się spieszyło ale i zawsze był na umówionych spotkaniach , widzisz ty dochodzisz do 200km/h a on nie schodził poniżej to jego M6 miała hamulce BBkit za coś tam 12 tyś jak dobrze pamiętam bo inne nie dawały rady .Miałem również przyjemność sprawdzić jak jego zestaw hamuje ze 180 do 50 ... cóż przypomniałem sobie , że dzień wcześniej piliśmy nalewki Gwarantuje Ci , że mazda potrafi spalać prawie 30 l jadąc z butem w podłodze z prędkością 248km/h licznikowe sprawdzone osobiście a jadąc 200-210 masz spalanie w okolicach 14 l

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 21:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak dziś pamiętam, kiedy udowadniał, że jak jedzie swobodnie powyżej 220 km/h to trudno mu zejść ze spalaniem poniżej 15 l.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 11:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
E tam, u mnie bez butowania mam 14/100 w drodze z pracy. Warszawa, odcinek 7,5 km, czas jazdy 25-40 minut. Nie ma jak butować bo stoi się w korku.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 14:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie wątpię, czasem jeżdżę przez Dolinkę Służewiecką 3-jką w porze korków :arrow:
M6 jeszcze nie odważyłem się tam zabrać <bach>

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 12:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jazda eco w kolumnie (80% trasy) z W-wy do celu; trasa 40,1 km. v=60-65km/h


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lip 2019, 18:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wawa-okolice Poznania - Wawa. 321 km w jedną stronę.
Tam - jakieś 8,9 jak dobrze pamiętam, z powrotem 7.4.
Zaczynam zaraz przy wylocie na Poznań. Wrzucony tempomat 140 i do końca autostrady, później spalanie raczej można powiedzieć zbliżone, z powrotem to było jakieś 30-50 km(?), spalanie 6.8
W tamtą było kilka dynamiczniejszych akcji, z powrotem chciałem wrócić bez tankowania (i google map mi wała zrobiło, zaznaczyłem stację shell w Poznaniu przed samą A2, jak się zbliżałem to wywalił mi komunikat witaj w domu czy jakoś tak i zakończył trasę mimo że chwilę wcześniej miałem ponad 300 km do celu i stację minąłem). W końcówce rezerwa się zaświeciła, było jakieś 30km range jeszcze.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lip 2019, 20:28 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4100 km zrobione w ramach wakacyjnych wojaży, gdzie celem była Toskania.
W Polsce 140km/h i ograniczenia raczej nie przestrzegane :oops: , Czechy, Austria, Włochy wszędzie przepisowo, co oznacza tempomat równo na 130km/h autostradami, 110-90 w tunelach, trochę korka na A1 w Italii i mały objazd autostrady po wypadku w Czechach. Wycieczki w Italii po wyżynnych drogach, wszędzie przepisowo. W drodze powrotnej podróż bez przygód, prawie całość autostradami (w PL niewiarygodna ilość remontów, objazdów, itp.). 2 osoby dorosłe + trzyletni urwis, bagażnik mocno obładowany, trzeba było zdjąć roletę.
Moja M6 mnie mocno zaskoczyła spalaniem: w PL 7.5l/100km, za granicą kilka baków ze średnią 6.7 do 6.9, całość objazdu ze średnią 7.1l/100km.
Dla porównania wycieczka odbywała się na 2 auta, towarzysze (2+1) podróżowali Kugą 1.5 Ecoboost 150km. W drodze powrotnej w Austrii zatankowane obydwa auta do pełna na tej samej stacji, w Polsce zatrzymaliśmy się kilkadziesiąt kilometrów za granicą na tankowanie.
Wyszło 671km drogi, zużycie paliwa:
-Kuga 1.5 150KM (fele 17") - 51l
-M6 2.5 (fele 19") - 44,9l.... :wink:

Po 2 tygodniach jazdy po Europie zacząłem się zastanawiać, czy nie zmienić swoich nawyków drogowych (szybkość) w PL... :idea:

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 lip 2019, 06:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bardzo dobre spalanie!

21 lipca 2019, o 21:28 jaketherake napisał(a):
Po 2 tygodniach jazdy po Europie zacząłem się zastanawiać, czy nie zmienić swoich nawyków drogowych (szybkość) w PL... :idea:


Zmień. Zachęcam, polecam. Dla nas wszystkich :) Delektujmy się jazdą a nie zapier... :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lip 2019, 07:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
jaketherake piękny wynik :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lip 2019, 22:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
jaketherakeNie obraź się ale strasznie polsko-burackie stwierdzenie

W Polsce 140km/h i ograniczenia raczej nie przestrzegane :oops: , Czechy, Austria, Włochy wszędzie przepisowo
Ludzie zmieńcie mentalność ,nie bądźcie jak białostockie buraki
Sorry nie mogłem się powstrzymać . :rozejm:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lip 2019, 23:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dobrze piszesz Pedrito. Pewnie tego nie dożyję, ale coś się zmieni jak nad Wisłą będą zdalnie sterowane auta na baterię..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 10:36 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Czy pośród aktywnych w temacie forumowiczów jest może któryś z moich klientów stosujący dodatek do benzyny Archoil AR6900-P MAX? Chciałbym zapytać o ew. spostrzeżenia w kontekście poziomu spalania paliwa na dłuższym dystansie przy regularnym stosowaniu produktu właśnie w SkyActive-G 2.5.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 15:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Właśnie się wybieram za 3 tyg. na przejażdżkę 2-2,5 tys. km i zamierzałem go u Ciebie kupić i przetestować, choć na obecne spalanie, bez stosowania środków, nie mogę narzekać. Bardziej niż na zmniejszone zużycie paliwa liczę na wyczyszczenie z ewentual. nagaru w kanałach dolot./wylot i zaworach.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 17:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
mysle ze nagar kanalach dolotu niema jak AR6900 usiwac, to mozna chyba tylko recne zrobic

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 19:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli są jego minimalne ilości to owszem, ma m.in. właściwości czyszczące. 1 butelka na 10 tankowań. Do każdego zbiornika dokładasz 9 zł. Koszt w sumie niewielki. Po 2 butelkach można zrobić przerwę na rok.
Z instrukcji:
Archoil AR6900-P MAX to zaawansowany koncentrat uszlachetniacza paliwa specjalnie zaprojektowany dla poprawy właściwości nowoczesnych benzyn. Jest to pierwszy uszlachetniacz tego rodzaju, który umożliwia stałe dostarczanie polieteroaminy (PEA) podczas każdego tankowania aby
przeciwdziałać gromadzeniu depozytów w silnikach z punktowym jak i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Szczególnie silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa są podatne na powstawanie nagaru na zaworach wlotowych, który jest trudny do usunięcia. Stałe dostarczanie odpowiedniej dawki PEA pomaga zapobiegać nagromadzeniu depozytów w tych miejscach obniżając potrzebę inwazyjnego czyszczenia w serwisie.
AR6900-P MAX został opracowany do czyszczenia, smarowania i zabezpieczania układu paliwowego przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności spalania dzięki użyciu technologii katalizatora spalania Archoil.

AR6900-P MAX przywraca utracone osiągi i ekonomikę spalania
przy jednoczesnym zmniejszeniu skłonności do przedwczesnego zapłonu / spalania stukowego.

AR6900-P MAX jest odpowiedni do wszystkich benzynowych silników 4-suwowych, także paliw BIO oraz z etanolem. Nie jest odpowiedni do silników 2-suwowych.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 20:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego dropt37 ,
Więc proszę mi wytłumaczyć, jak dodatek do paliwa, usuwa nagar/nalot w kolektorze ssacym tudzież wloty w głowicy po stronie ssącej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 21:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pewnie tak jak środek dodawany do paliwa przy akcjach serwisowych np. Mitsubishi.

Edit: dobra, daję linka, to dotyczyło nagaru w innym miejscu?

http://www.automotivesuppliers.pl/index ... 53&lang=pl

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 22:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Proste - poprzez poprawę wydajności spalania dzięki użyciu, jak piszą, technologii katalizatora spalania Archoil, a tym samym zmniejszenie nagromadzenia się depozytów. Lepiej zapobiegać niż drzeć szczotą, papierem kolektory i inne tam... elementy wspomagając się chemią.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lip 2019, 07:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
moze lepiej tutej sie pobawic na temat nagarow
viewtopic.php?f=65&t=9587

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lip 2019, 11:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@Pedrito - no hard feelings, kolego :)
Za to kolega z Forda, co to jeździ przepisowo również w Polsce na codzień, chyba by się obraził, bo pochodzi z Białego ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lip 2019, 15:46 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
24 lipca 2019, o 16:16 dropt07 napisał(a):
Właśnie się wybieram za 3 tyg. na przejażdżkę 2-2,5 tys. km i zamierzałem go u Ciebie kupić i przetestować


Daj proszę znać po trasie. Nie skupiałem się dotychczas na kwestiach paliwo-oszczędności związanych ze stosowaniem AR6900-P MAX. Wiodącą była dla mnie funkcja przeciwdziałania gromadzeniu się depozytów w silniku. Jeden z klientów przekonał mnie jednak do pochylenia się nad tematem swoimi obliczeniami na długim dystansie. Testuję obecnie AR6900-P MAX w dwóch silnikach benzynowych:
- wolnossącym 1.2,
- turbodoładowanym 2.0 z bezpośrednim wtryskiem.

Odnośnie m.in. polieteroamin (PEA):
Cytuj:
Znaczenie dodatków detergentowych

...niekorzystnym zjawiskom związanym ze stosowaniem paliw można przeciwdziałać różnymi sposobami, w tym wykorzystując substancje aktywne o działaniu detergentowym. Zastosowanie takich substancji (dodatków) nie ingeruje w ww. procesy chemiczne, ale zapobiega gromadzeniu się osadów powstających w ich wyniku i usuwa już nagromadzone (są to działania nazywane keep clean i clean up). Działanie takich substancji polega na wytwarzaniu warstwy ochronnej na powierzchni metalu, niedopuszczającej do tworzenia się na niej prekursorów osadów. Związki chemiczne stosowane jako substancje aktywne o działaniu detergentowym to organiczne związki o zdefiniowanej budowie, zawierające zawsze atomy azotu. Ze względu na budowę są one silnie polarne i ta cecha zapewnia im z jednej strony właściwości detergentowe, z drugiej zaś umożliwia przywieranie do powierzchni metalu.

źródło: Instytut Nafty i Gazu http://archiwum.inig.pl/INST/nafta-gaz/ ... -09-07.pdf

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lip 2019, 16:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
jaketherake Nie chcę brnąć w politykę ale min. ze względu na mentalność sporej części społeczeństwa od ponad 15 lat mieszkam z rodziną za granicą.Myślę ,że starczy bo nie na temat.
Ja jadąc do Hiszpanii pokpiłem sprawę i nie jestem obecnie w stanie policzyć średniego spalania.Postaram się to zrobić w drodze powrotnej,ponieważ przed wyjazdem była wymiana oleju z płukanką i świec.Odczucia pozytywne,na pewno silnik chodzi ciszej i łagodniej,a spalanie policzę po trasie (na pewno będzie bardzo mieszana).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lip 2019, 18:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 lipca 2019, o 16:46 CzarnePaliwo napisał(a):
Daj proszę znać po trasie. Nie skupiałem się dotychczas na kwestiach paliwo-oszczędności związanych ze stosowaniem AR6900-P MAX.


W miarę wiarygodny pomiar zużycia paliwa przed i po użyciu AR6900-P MAX można zaobserwować wyłącznie na tej samej trasie, którą się pokonywało wielokrotnie. Mam taką trasę dł. 40,1 km (4,8 - 5,0 l/100km), którą pokonuję 2x w tyg. i z powrotem dł. 74,2 km (4,6 - 4,9 l/100km), na których parokrotnie mierzyłem zużycie paliwa poczynając od zresetowania licznika. Jeśli zużycie będzie mniejsze choćby o 0,1 L/100 km od dolnych granic przedziałów ww. pomiarów i uda mi się go powtórzyć 2-3 razy to pomiar będzie świadczył o tym, że AR6900P MAX ma widoczny wpływ na zużycie paliwa rzędu 0,2 - 0,3 l/100km. Osobiście w to wątpię. Ale sprawdzę.
Jednorazowa przejażdżka choćby 1000 czy więcej km niewiele da jeśli nie notowaliśmy wcześniejszych na tej trasie pomiarów.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 10:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
25 lipca 2019, o 19:00 dropt07 napisał(a):
W miarę wiarygodny pomiar zużycia paliwa przed i po użyciu AR6900-P MAX można zaobserwować wyłącznie na tej samej trasie, którą się pokonywało wielokrotnie.


25 lipca 2019, o 19:00 dropt07 napisał(a):
Jednorazowa przejażdżka choćby 1000 czy więcej km niewiele da jeśli nie notowaliśmy wcześniejszych na tej trasie pomiarów.


Słusznie!

25 lipca 2019, o 19:00 dropt07 napisał(a):
Mam taką trasę dł. 40,1 km (4,8 - 5,0 l/100km), którą pokonuję 2x w tyg. i z powrotem dł. 74,2 km (4,6 - 4,9 l/100km), na których parokrotnie mierzyłem zużycie paliwa poczynając od zresetowania licznika. Jeśli zużycie będzie mniejsze choćby o 0,1 L/100 km od dolnych granic przedziałów ww. pomiarów i uda mi się go powtórzyć 2-3 razy to pomiar będzie świadczył o tym, że AR6900P MAX ma widoczny wpływ na zużycie paliwa rzędu 0,2 - 0,3 l/100km. Osobiście w to wątpię. Ale sprawdzę.


Świetnie, daj znać :piatka:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 13:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
dropt07 z takiego spalania to nawet jakbyś miał ciągle wiatr w plecy to już nic praktycznie nie zejdziesz, a co dopiero przy pomocy dodatku który zapewne minimalnie usprawnia procesy podczas spalania mieszanki...

Dla mnie to jakiś kosmos, tzn. już danwno wg danych na forum stwierdziłem, że auta z FL2 palą nieco mniej niż FL1, ale u mnie wynik poniżej 5l na płaskim pojawia się tylko w przypadku równiuteńkiej jazdy ok 70km/h na długim odcinku... Średnie nawet z najspokojniej jeżdżonych tras poza autostradowych wychodzą mi w okolicach 6.5l/100km...
Przy autostradach i jeździe raczej przepisowej średnie takie rosną do 7,5l/100km...
A średnia całkowita z użytkowania to ok 8,5l/100km (jak dochodzi miasto i czasami jazda autostradowa ponadlimitowa)
I jak sądzę u mnie dodatek może dać te 0,1-0,2l/100km, bo ma z czego zejść ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 17:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
26 lipca 2019, o 14:50 gzesiolek napisał(a):
Dla mnie to jakiś kosmos, tzn. już danwno wg danych na forum stwierdziłem, że auta z FL2 palą nieco mniej niż FL1


ostroznie bo sie moze moja G145 z 2013 :x :wink:
ale moze w przypadku 2.5l tam moze byc, choc ja mysle ze wiecej jest o tym kto jak jezdzi i jakie trasy, w jakim ruchu a czy caly czas s wiatrem jak ja :D

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 20:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 lipca 2019, o 14:50 gzesiolek napisał(a):
Dla mnie to jakiś kosmos, tzn. już danwno wg danych na forum stwierdziłem, że auta z FL2 palą nieco mniej niż FL1, ale u mnie wynik poniżej 5l na płaskim pojawia się tylko w przypadku równiuteńkiej jazdy ok 70km/h na długim odcinku... Średnie nawet z najspokojniej jeżdżonych tras poza autostradowych wychodzą mi w okolicach 6.5l/100km...

Kiedy zalałem w zeszłym roku silnik Amsoil 0w20 przed wyjazdem na południe Europy (9300 km/śr. 6,7 l/100 km) do chwili obecnej śr. spalanie spadło mi o dziwo o co najmniej 0,5l/100 km. Tak mniej więcej z 7,2-7,3l/100km do ok. 6,8 l/100km (60% miasto). Praktycznie wszystkie tankowania od tamtej pory są poniżej 7 l. Tylko nie wiem, jaka część oszczędności jest spowodowana poprawą techniki i wyczucia zespołu napędowego, a jaka nowym olejem. W każdym razie w jakiejś części Amsoil się do tego przyczynił (głównie poprzez mniejsze tarcie silnika co zauważyłem na tej nudnej, płaskiej trasie testowej, obejmującej 6 warszawskich skrzyżowań ze światłami za czym wyjadę z miasta. Trasę pokonuję najczęściej w zależności od poprzedzających mnie wozów pomiędzy 60-70 km/h (ogólnie ograniczenia non-stop do 50 km/h).
Wczoraj na ten przykład pojechaliśmy we trójkę z W-wy do Arboretum w Rogowie pod Łodzią. Łącznie 220 km. Wyjeżdżając z W-wy śr. zużycie wynosiło 6,0 l/100km. Wróciłem do domu i takie samo było. 80% trasy autostrada A2 ze śr. prędkością 120 km/h.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 09:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Średnie spalanie z części trasy (około 800km) Kraków - Salzburg - Pula, 4 osoby plus bagaże, platforma rowerowa z 4 rowerami - 9,25l/100km. Prawie całość drogi to autostrada, prędkości w granicach ograniczeń (110-140 km/h w zależności od kraju). Sporo...obciążenie robi tutaj swoje.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 56  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.