Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 22:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja jadąc do Hiszpanii prawie zawsze włączam spalanie chwilowe i obserwuję je w różnych warunkach i sytuacjach drogowych.Dało mi to sporo i obecnie mam nie złe wyniki.Po ostatnim powrocie w niedzielę z trasy 1850 km wyszło 5.8 l/100 km (M6 2013 2.0 MT) jedna osoba,pełen bagażnik (min. 150 kg). Ponad 1000 km autostrady (Francja 130-135 km/h max - dużo fotoradarów,Hiszpania 125-130 km/h) do tego trochę dróg szybkiego ruchu max 110 i krajówki 90 ale też niektóre 80 :mad: oraz miasteczka z dużą ilościom rond.Do tego trzeba dodać że Hiszpania w ogóle nie jest płaska a i południe Francji też nie. (podjazdy 2,3,4 km z nachyleniem 6% bardzo często)
Z obserwacji wynika też że mazda w benzynie lubi jazdę jak hybryda-szybkie rozpędzanie (oczywiście bez zrywania trakcji) a potem tylko podpieranie pedału gazu. Jak dla mnie i mojego stylu jazdy spalanie rewelacja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 13:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
3 sierpnia 2020, o 23:43 gzesiolek napisał(a):
Poza tym piszecie oczywiste oczywistości o przewidywaniu i jeździe jak najpłynniejszej...
To nie jest tak, że inni techniki nie doskonalili, lub nie mają blisko 500k km za kółkiem bardzo wielu różnych aut... I naprawdę potrafią docenić jazdę płynną i bez zbędnego 0-1 traktowania pedałów... Ale jeśli na pustej drodze na płaskim moje auto po wyłączeniu klimy pali 5.3 przy 90km/h i 6.0 przy 100km/h (tylko przy utrzymywaniu tej prędkości). To jaka technika ma umożliwić zejście do tych wartości w przypadku normalnej jazdy?

To powiem, że jeszcze masz sporo do "trenowania". Osobiście nie mam problemu utrzymywać chwilowe spalanie na poziomie 5l, jadąc bez obciążenia ze stałym tempem w granicach 90-100 km/h, wyzwaniem jest 110-120 km/h ale tu lekkie falowanie (góra/dół) zbyt często uniemożliwia utrzymanie tej wartości, bo najzwyczajniej moja pszczółka nie ma dostatecznej nadwyżki mocy w stosunku do zafalowań (pod górę) Ale 5,5l nie mówiąc o 6l spokojnie wystarczy. Wiem, bo jeżdżąc często po obwodnicy W-wy ciągle "zgłębiam" możliwości M6 na tej pofalowanej trasie. Inaczej mówiąc, jeżdżąc ulicami W-wy większość drogi przejeżdżam przy chwilowym spalaniu 5l. Tę wartość zawyżają szczególnie ruszania spod świateł, w mniejszym stopniu przyspieszenia w trakcie jazdy, czy nietypowe zachowania poprzedzających mnie kierowców, jak skręt na sąsiedni pas bez włączenia kierunkowskazu (tzw. zajechanie drogi). Dlatego przy ekspresówkach nie ma problemu uzyskać poniżej 6l, nie mówiąc w połączeniu z drogami lokalnymi.
Wiadomo, z czasem każdy zdobywa w jeździe większe umiejętności i doświadczenie. Jednakże, niezbyt wiele ma to wspólnego z eco-drivingiem. Ba złe nawyki pogłębiają problem w późniejszym wieku. Stąd większy problem z wdrożeniem zasad jazdy eco, i narasta problem zniechęcenia. Osobiście miałem to szczęście, że podstawy jazdy eco miałem na nauce jazdy w 85 r. i pozostało mi to do dziś, choć ewaluowało to na przestrzeni wielu lat w rożnych kierunkach. Dzisiaj, tj. od 2015r. zasady jazdy eco wprowadzono obowiązkowo podczas kursów na prawo jazdy (taki wymów UE).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 13:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ponownie stwierdzam, że jednak sporo musi zależeć od egzemplarza. Nie ma opcji w ogóle żebym przy 90 km/h na płaskiej równej prostej drodze miał spalanie na poziomie 5l. To się po prostu nie zdarzyło i nie zdarzy. I tu nie ma (skoro mówimy o chwilowym) nic do znaczenia żaden eco driving. Jeżeli trzymam po prostu pedał gazu w stałej pozycji, mam stałą prędkość, jadę sam, bez żadnych bagaży, ważę 70 kg, wskazówka w stałej pozycji i na head up jest te stałe 90, nie mignie 89 czy 91 - to jak wsadzimy super mistrza z potrójnym doktoratem z eco driving i miliardem przejechanych kilometrów - nie zejdzie u mnie do 5l. Z lekkim spadkiem będzie jechał i też nie zejdzie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 13:27 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 10
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Hmm a tak przysłuchując się tym zasadom eko. Jak jeździcie poza miastem? Tempomat czy trzymacie własną nogą? Przy opcji AT zostawiacie całkowicie sterowanie skrzyni czy sami „pomagacie” łopatką czy manualnie na skrzyni?

Zauważyłem to zwłaszcza przy opcji aktywnego tempomatu na autostradzie. Jadąc 120-130, gdy ktoś mnie zhamuje, powiedzmy do 80, skrzynia automatycznie chcą wyrównać te różnice zrzuca na 4 bieg i chce podciągnąć auto szybciej.
Chcąc być eko, w przypadku gdy nikogo za mna nie ma lub zbytnio się nie spiesząc, sam podbijam na 5 czy 6 bieg, bo nie ma potrzeby tak szybkiego wyrównania prędkości. Wtedy rzeczywiście widzę różnice.

Zapoznałem się właśnie z wszelkimi zasadami eco driving i dla eksperymentu będę ćwiczył czy da radę zejść do wartości ww.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 13:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wedrowiec, a jak jedziesz np. Puławską (poza godz. szczytu) za innymi pojazdami i ustawisz sobie pedał na 5l to samochód Ci nie przyspiesza. Bo mnie tak (mniej więcej w tempie 1 km/h co 2-3 sec.) i muszę reagować, albo zejść z chwilowym na 4 lub 3 litry lub deko przyspieszyć, zmienić pas i wyprzedzić co częściej czynię.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 14:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dropt07 ja nie ustawiam na spalanie a trzymam prędkość :) i nie mówię nawet o Puławskiej tylko o gładziutkiej drodze poza miastem czy ekspresówce w ramach testu.
Będę jechał na działkę w weekend (W-wa - Płońsk) o ile wyjadę w czwartek wieczorem to będę miał mnóstwo możliwości potestowania, np. ten sam odcinek w dwie strony - żeby nie było górka/dołek.

Do tego łatwiej mi utrzymywać stałą prędkość niż spalanie - jadąc po w miarę płaskim bez (chyba że mimowolna) zmiany nacisku pedała prędkość utrzymuję - a spalanie faluje.

Pytanie też jak bardzo nie-eko jest tempomat - przy "na oko" płaskim ewentualnie z minimalnymi różnicami nachylenia spalanie chwilowe potrafi różnić się (falować) w zakresie ~1,5l gdzie po silniku i fizycznie nie odczuwa się żadnej różnicy.

Nie wiem jak FL2 ale u mnie skok chwilowego jest chyba co 0,3-0,4l. Czyli jak jedziesz 8,7 to skoczy na 9,1, mimo trzymania prędkości i praktycznie płaskiego terenu. Nawet kiedyś miałem sobie poobserwować czy wyświetlacz jest w stanie fizycznie pokazać 8,8 l (wartość przykładowa). Ale nie chciało mi się aż tak wnikać :D

I jeszcze co do średniego spalania... bardzo dużo zależy od warunków zewnętrznych i kierunku jazdy ;) Mam dwie trasy W-wa Białystok, W-wa trasa na Gdańsk przez Płońsk i zawsze tam jest więcej niż z powrotem. Z drugiej strony może tam się bardziej spieszę :D

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 14:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rozumiem. Problem w tym, że skala prędkości jest znacznie dokładniejsza od skali chwilowego spalania. Więc znacznie łatwiej mi poznać możliwości poj. gdy ustawię sobie konkretną kreskę na skali chwilowego spalania (a są co 2,5 l) i sprawdzić jak zachowuje się prędkość na Head-Up display (np. do jakiej wartości urośnie lub zmaleje z dokładnością do km). Miarodajne wyniki dadzą tylko pomiary wte i wewte. Pamiętaj (sprawdź) o właściwym ciśnieniu ogumienia przed wyjazdem bo ma to istotne znaczenie przy spalaniu. Powodzenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 14:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie spalanie jest podawane liczbowo. Tak samo jak prędkość :) Pytanie więc skąd bierzesz dokładne 5l skoro masz pasek a nie liczbę?
Ciśnienie różne, zawsze więcej niż norma więc spalanie powinno być niższe a nie wyższe.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 15:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
4 sierpnia 2020, o 14:27 Marpiek napisał(a):
Chcąc być eko, w przypadku gdy nikogo za mna nie ma lub zbytnio się nie spiesząc, sam podbijam na 5 czy 6 bieg, bo nie ma potrzeby tak szybkiego wyrównania prędkości. Wtedy rzeczywiście widzę różnice.


No i nie do końca dobrze. Bo jak jedziesz w trasie, to bardziej wskazane jest sprawne osiągnięcie prędkości docelowej i utrzymywanie jej. Czyli nie rozpędzasz się dziadkowo tylko raczej żwawo.

Ja korzystam z tempomatu adaptacyjnego wyłącznie na ekspresówkach i autostradach, ale tylko wtedy gdy ruch nie jest zbyt duży. Na drogach krajowych nigdy nie stosuje tempomatu. Generalnie sterując gazem manualnie da się osiągnąć lepszy wynik niż jadąc na tempomacie. Tempomat nigdy nie dopuszcza do sytuacji gdzie gaz jest całkowicie odpuszczony i nigdy nie pokazuje się chwilowe spalanie 0,0 np. jadąc lekko z górki.

Wędrowiec, myślę że dałbyś radę spokojnie zejść poniżej 6,0 jadąc z prędkościami 90-100. Kwestia chęci i treningu i silnej woli :) da się zrobić :)
Dodatkowo do tego wszystkiego należy wziąć pod uwagę stan hamulców, ciśnienie w oponach, otwarte/zamknięte szyby podczas jazdy, ilość wyprzedzań z kick down, wiatr, itd.
Może to i śmieszne, ale taka prawda :)

A z tym trzymaniem pedału gazu, to ja nie mam tak, że jadąc w trasie trzymam sobie gaz nieruchomo przez jakiś dłuższy okres czasu. Cały czas są jakieś delikatne ruchy pedałem pomimo że droga jest prosta i płaska i podobnie jak u kolegi dropt07, jadąc w przedziale prędkości 80-100 km/h jestem w stanie utrzymywać chwilowe spalanie w zakresie 4-6,5 litra. Ono nigdy nie stoi w miejscu ale przeważnie skacze sobie w tym przedziale.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 15:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4 sierpnia 2020, o 15:56 Wedrowiec napisał(a):
U mnie spalanie jest podawane liczbowo. Tak samo jak prędkość :) Pytanie więc skąd bierzesz dokładne 5l skoro masz pasek a nie liczbę?

Bo mam nogę na tyle czułą (wyćwiczoną), że wskazówka z kreski nie ma prawa zejść. Z utrzymaniem wartości pośrednich tez nie ma szczególnego problemu. Dlaczego, bo jak kiedyś pisałem na niegórzystych zbytnio trasach korzystam z tzw. "tempomatu chwilowego spalania". Zwykłego tempomatu nie używam, poza jednym razem w 2017 r. ponieważ odbiera mia całą przyjemność z jazdy. Często w trasie zapominam, że trzymam nogę na pedale gazu (a chwilowe spalanie cały czas stoi w miejscu). To kwestia prawidłowej pozycji za kierownicą no i przyzwyczajenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 15:34 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z tego co piszecie Panowie wynikałoby, że jednak są zauważalne różnice w spalaniu pomiędzy rożnymi FL. W moim egzemplarzu (kombi FL2) ewidentnie przy jeździe ze stałą prędkością na dłuższym odcinku niższe spalanie osiągnie się przy użyciu tempomatu adaptacyjnego, a nie własnej nogi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 15:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
4 sierpnia 2020, o 14:11 dropt07 napisał(a):
To powiem, że jeszcze masz sporo do "trenowania".

Ale co mam trenować. Pusta autostrada (niedzielny poranek) w miarę płasko (A4 Kraków-Rzeszów), niezależnie czy na tempomacie czy utrzymując prędkość nogą auto mi spala na dłuższym dystansie właśnie 6l/100km przy 100km/h i 5,3l/100km przy 90km/h.
Powtarzalnie. Oczywiście chwilowe mogę gdzieś chwilkę utrzymać poniżej tej wartości (po będzie minimalnie z górki, czy zawieje mocniej z tyłu), ale średnia jest nieubłagana... Więc skoro jadąc najbardziej płynnie jak się da (bo bez hamowania i przyśpieszania) mam podane wartości to nie twórzmy alternatywnej fizyki, że nagle zejdę przy normalnej jeździe do takich wartości...
Zwłaszcza jak jeszcze włączę klimę.

Może rzeczywiście są różnice między egzemplarzami, lub między oporem sedana/kombi... Ale dla mnie inżyniera wg logiki, fizyki i wszelkich nauk ścisłych niemożliwe jest moim egzemplarzem zejść do 5,7l w normalnej jeździe... Ba 6,5l jest już mega wynikiem...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 15:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przy prędkościach autostradowych na falującej autostradzie (jak np. A4 w byłej NRD - ograniczenia do 130km/h) utrzymywałem stałe spalanie chwilowe 6,5l a rozkład prędkości mieścił się w granicach 110 - 150 km (średnia 130 km/h). Co ozn., że przyspieszałem i zwalniałem bardziej lub mniej, czyli wykorzystywałem energię kinetyczną w danym dołku trasy do podjazdu na szczyt, gdzie miałem prędkość min. 110 km/h. Gdybym ustawił tempomat adaptacyjny na 130km/h pozbawiony byłbym nadwyżki energii, którą osiągnąłem z górki. Stąd spalanie musi być większe. Kwestia przetestowania.
Na płaskiej trasie powinno być równo. Tyle tylko, że praktycznie takich nie ma.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 16:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Grzesiolek, to bardzo ciekawe jest skoro 6,5 jest dla ciebie wynikiem, który możesz uznać za bardzo dobry. Widocznie główne znaczenie ma tutaj moc i moment silników 2.5 vs 2.0. Różnica w pojemności wiadomo powoduje większe spalanie. Ale jednocześnie mocniejszemu silnikowi jest lżej jechać. Wynika z tego że różnica w spalaniu wynikająca z pojemności motorów jest mniejsza niż różnica w ilości paliwa potrzebnego do utrzymania stałej prędkości.
Rozumiecie o co mi chodzi?
Wydaje mi się że silnikiem 2.5 jest łatwiej uzyskać spalanie 6.0 niż silnikiem 2.0.

Przykładowo stała moja trasa z dolnośląskiego w mazowieckie przez Opole, Wieluń, Piotrków, Tomaszów. Zawsze do Piotrkowa mam w przedziale 5,8-6,3. A od Piotrkowa to już zależy ile sobie jadę na S8. Ale nawet jeśli jadę 140 km/h to mi podbije średnie max o 0,3-0,5. Jak jadę 120 km/h to mi podbije max 0,1-0,3.
No i klima włączona zawsze albo AC albo Eco. Generalnie nie czuje różnicy w mocy auta po włączeniu klimy. To był jeden z argumentów przy wyborze motoru 2.5.

Jak kiedyś miałem Mondeo MK3 2.0 TDCi 115KM to po włączeniu klimy i 4 dorosłych w aucie to ciężko było ruszyć :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 16:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4 sierpnia 2020, o 16:59 dropt07 napisał(a):
Może rzeczywiście są różnice między egzemplarzami, lub między oporem sedana/kombi... Ale dla mnie inżyniera wg logiki, fizyki i wszelkich nauk ścisłych niemożliwe jest moim egzemplarzem zejść do 5,7l w normalnej jeździe... Ba 6,5l jest już mega wynikiem...

Też tak myślałem, jak pierwszy raz wszedłem na stronę, którą ktoś zapodał tu na forum: spritmonitor.de i zobaczyłem ile takich kierowców jest co M6 2.5 pali poniżej 6.0l i to ze znacznymi przebiegami. Teraz wiem, że można silnikiem 2.5 bez napinania (nie myśląc o eco-drivingu tak jeździć). To trochę tak jak w sporcie, trenujesz masz wyniki, nie jeździsz to jeździsz jak jeździsz. Dla mnie ważniejsze w tym całym eco jest nie spalanie a styl, z którym łączy się przyjemność. Nie każdy taki styl preferuje, ja to rozumiem. Jednemu takiemu (z pracy) co próbował się podśmiewać z tego stylu, zaproponowałem (lata 90-te) wyścig Wisłostradą od Wilanowa do Pułkowej (kilkadziesiąt świateł/ dobre 25 km). Oczywiście podpalił się natychmiast ale jak mu powiedziałem bez zatrzymywania się to zdębiał. Przybliżyłem mu zasady, że ma tylko 5 żyć (tracisz jedno życie jak się zatrzymasz). Byłem pewny swego bo przez kilka lat wożąc córkę do klubu i jeżdżąc tą trasą do pracy "trenowałem tzw. jazdę bez hamulców" ale niestety on nie "wytrzymał" i nie stanął do "zawodów".

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 16:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
szkoda ze 2,5l niejest bez AT, to bym sobie kupil na testy a moze by i do 5l spadlo na drogach w hungari jak by sie jechalo 50/90 bez klimy :D

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 17:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zaraz po kupnie ruszyłem Litwa - Łotwa - Estonia i z powrotem. Przepisowo do bólu. Za gościem który jechał Suzuki Celerio w trybie ultra eko-driving. Docierając silnik (chociaż te 2K miałem już bodajże przejechane). Bawiąc się żeby było jak najniższe spalanie.

Coś w okolicach 7,3 l z trasy 3700, ani razu (choć pamięć bywa zawodna) nie przekroczyłem 120 km/h, kilka razy przekroczyłem 110 km/h. Naczytałem się o mandatach :D

Bawiłem się kilka razy. Jadąc na spokojnie - chcąc osiągnąć jak najniższe spalanie - nie przekraczając 90 km/h i praktycznie nie hamując jeżeli nie zresetuję kompa to nie ma opcji poniżej 6,5l. Sam start zabija. Żeby ruszenie i nagrzanie silnika nie miało wpływu znaczącego na wynik końcowy musiałbym przejechać kilkaset kilometrów. Jak bym nie dziadował pierwszych 5 km (czyli ruszam i spokojnie dobijam do 90 km/h, później równa jazda bez żadnego dotknięcia hamulca) nie jestem w stanie przejechać poniżej 8-9l. Co jest zaskoczeniem bo poprzedni diesel - które niby wolniej się nagrzewają - dobijał do "normalnego" spalania po 1-2km.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 19:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A propos tego dziadowania przez pierwsze 5 km, że masz 8 - 9 l. Też tak mam dokładnie. Jak ruszam po uruchomieniu, najczęściej chwilowe pokazuje 17 - 19 l, po 5 km mam tak jak piszesz, lecz gdy wyjeżdżam lokalną drogą poza miasto, po kolejnych 5 mam ok. 7 - 7,5 l, po 30 km już tylko 5 l i praktycznie się nie zmienia, aż do momentu gdy wjadę do W-wy by pod domem wzrosnąć do 5,2 l.
Sama jazda po mieście poza szczytem i centrum 6-6,8 l.

Przez pierwsze 5 km M6 osiąga temp. ok 50 st. Dopiero po 10 - 12 km mogę spokojnie jechać 60 - 80 km/h przy 5l. Olej w silniku, skrzyni i łożyska mają w miarę optymalną temperaturę. Zimą to wszystko się nieco wydłuża. A opony zimowe od letnich mają zazwyczaj większe opory toczenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 20:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
A opony zimowe od letnich mają zazwyczaj większe opory toczenia.
trochę obok tematu ale nie do końca. Poprzednim autem zimą zawsze miałem mniejsze spalanie ;) Tutaj - ciężko stwierdzić, za duży rozrzut, poprzednim paliło mi po prostu X - z lekką modyfikacją miasto = trasa szybciej, wioski - mniej. Ale po prostu średnia z tankowań zawsze była powiedzmy 6,5 zimą i 6,9 latem. Diesel.

Co na to kierownik mechaników ASO? Powiedział że normalne. Że na zimowej mniej pali z powodu konstrukcji. Większe przerwy na śnieg, mniejsza styczność z asfaltem. Może bredził :D Bo z kim bym nie rozmawiał to "zimą pali więcej". Z drugiej strony zimą - wolniej, spokojniej, nie ma kozaczenia.

W ogóle z tym spalaniem średnim (nie chwilowym) to czasem dziwnie jest, trasa 400 km, jedno ostre pociśnięcie i leci do góry o 0,3-0,5l na całości. A odcinek ile mógł mieć, 1-2 km max? 0,5% trasy zwiększa spalanie o 5%? czyli spalanie w tym czasie to jakieś 70-100 l na sto? To dlaczego jak tak samo zrobię po 5km to i tak z 10 skoczy mi na 13-14 a powinno na 20-25?

Wraca temat umówić się z kimś, adaptacyjny (nie na najkrótszym zasięgu), na głośnomówiącym, reset w tym samym momencie i sprawdzamy po 5 km - będzie pewne porównanie przynajmniej co do spalania w automacie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sie 2020, 11:50 
Amator
Offline
Od: 28.08.2018
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
U mnie teraz wyszlo trasa 200km zabrze chmielnik 5.5 chcialem zobaczyc ile moze min spaloc nie przekraczalem 110 plus ze 3 razy wyprzedzalem
Trasa tylko praca dom 12 km w jedna strone 70% trasa spala 7.1 i tu nie jezdze spokojnie ale tez nie przekraczam 170..jazda tylko miasto w zabrzu wychodzi 9l


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 wrz 2020, 10:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tym razem wakacje i wycieczka do Włoch. Przejechane około 4000 km. Jazda dynamiczna, czasami kickdowny, spalanie 7,7 L.

Czyli wyszło prawie identycznie jak w poprzednie wakacje, gdzie było 3000 km w trasie do Hiszpanii i spalanie wtedy 7,8 L.

Wiem, że jadąc oszczędnie zszedłbym pewnie litr spokojnie ale taka jazda mnie jednak męczy.
Może poświęcę się i w kolejnej trasie postaram się jechać eko. Czego się nie robi w ramach testu. :lol:

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 wrz 2020, 22:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Bratislava - Zilina, 90% autostrada, spalanie 6,5l przy srednej 131km/h, jazda eco do 145km/h tempomat

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 wrz 2020, 22:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
mirecsk38 nie ten wątek ;)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2020, 15:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Oj sorry , naprawde , slepy jestem :(

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 wrz 2020, 12:26 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 10
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Od zakupu zrobiłem Mazda już ponad 7k km i rzeczywiście teraz bardziej wiarygodniej mogę się wypowiedzieć.

Czytając wcześniejsze posty, potwierdzam, że na zwykłych drogach, jadąc zgodnie z przepisami można rzeczywiście zakręcić się w granicach (w moim przypadku) 6,2-6,5l. Rekord z aplikacji po całym baku wyszedł mi 5,8l na trasie w Bieszczady 4os i bagażnik po dach .

Niestety, codzienna jazda po Warszawie - nie udało mi się zejść poniżej 10,5l (a naprawdę się staram). Resetuje licznik i z samej jazdy miejskiej średnio mam 11-11,3l. Moja zona podbija to jeszcze o 2-3l jeżdżąc sama. Także w trybie mieszanym myśle, ze 7-8 to spokojnie do osiągnięcia jest, ale w mieście no fu..way

A z niechlubnych rekordów 6- tka wciągnęła pół baku na trasie Toruń- Gdańsk. Myślałem, ze zbiornik dziurawy i gdzieś cieknie, ale wszystko gra.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 wrz 2020, 12:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Plus że przy 160 miałem spalanie poniżej 10 :) A Daćką Logan przy 140 miałem ponad dychę gdzie ważyła koło tony i silniczek 1,4 75 KM.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 12:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Od dłuższego czasu mam w Krakowie spalanie około 9,6 L/ 100 km. Klimatyzacja zawsze włączona.
Mniej redukcji i trochę spokojniejsza jazda. Uważam, że mniej już nie będzie.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 13:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Kierowca, dużo zależy jak długie trasy robisz... Im krócej jedziesz i więcej korka masz tym średnie spalanie znacznie większe...
Jak żona jeździła do biura Mazdą i to wcześnie, przed największymi korkami to spalanie Mazdy miałem ok. 8,5l/100km, nawet jak większość po mieście... Jak jeździ rzadziej, ale za to Mazda jeździ głównie na krótszej trasie tylko po i z córkami, to średnio wychodzi ok. 10,5l/100km...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lis 2020, 19:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Taka ciekawostka. Moja Madzia na testach :)
https://www.youtube.com/watch?v=s4q-ldyBIdg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lis 2020, 20:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Oglądałem dziś ten odcinek. Nawet nie przypuszczałem że to forumowa

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.