Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 24 wrz 2021, 01:22 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zauważyłem że jazda na aktywnym tempomacie, skrzynia automat, z góry lub za kimś kto zwalnia i przyśpiesza powoduje ciągłe hamowanie a co za tym idzie tylne tarcze które nie są wentylowane strasznie się grzeją, przód dzięki wentylacji jakoś wyrabia, myślałem że to hamuje skrzynia, ale nie, no i bez przerwy świeci stop...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2023, 19:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.01.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Racja.
Ja to dopiero zaczynam rozkminiać...i już zaczynam dostrzegać przyczynę tego dlaczego tak się dziwiłem jak ktoś jedzie z górki i hamuje....

Jadę z górki 140 ustawione na tempomacie i czuję jak się zdzierają hamulce... Dobrze że sam za sobą nie jadę... Bo zawsze mnie top wkurzało jak ktoś bez przerwy dusił hample


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2023, 22:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
W Maździe masz aktywny tempomat technologiczne 2 edycje mniej niż np w VAGu. Ja właśnie przesiadłem się na audi i tempomat potrafi hamować silnikiem, przewidywać conieco na drodze, np przyhamować silnikiem przed zakrętem itp., czy dużo wcześniej wykrywać poprzedzające samochody. W maździe to trochę sztuka dla sztuki, technologicznie to działa jak w Mercedesie S-class ale z 2008 roku :D Albo z Passata z 2015 :/ A oni cały czas to pchają do dziś choć swiat poszedł na przód, ale co się dziwić, niby Mazda dobrze wyposażona tylko że tempomatu sprzed dekady, kamery sprzed dwóch :lol: , lusterka to w sumie nie wiadomo skąd i z czego zrobione :D Jedynie head-up w miarę ok po 2018 roku...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2023, 07:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ten aktywny tempomat nie działa wcale tak tragicznie. Fakt, że czasami zachowuje się nerwowo i irracjonalnie ale generalnie na dłuższych trasach to fajna rzecz. Nie wiem, czy teraz już to montują do skrzyń manualnych ale z automatem działa spoko. Przynajmniej w czasie jazdy nogi odpoczywają. Ja jak ponad 5 lat temu kupowałem auto to w rozsądnych cenach były tylko przedlifty. A w nich aktywny tempomat tylko w dieslu 175KM AT i w benzynie 2.5 192KM AT w najwyższych wersjach wyposażenia. Dlatego ze względu na ten bajer zdecydowałem się na diesla, bo te 2.5 używane były dużo droższe no i spalanie większe. Także udało mi się kupić po znajomości swoje auto w bardzo dobrej cenie i powiem tak, mi tam pasuje jazda z tym aktywnym tempomatem. Przy tym silniku fajnie elastycznie przyspiesza, to hamowanie tylko czasami jest irytujące. No i spalanie jest na pewno większe kosztem tej wygody. Jedynie co na minus systemu, że wystarczy mały śnieg, oblepi się na znaczku i koniec działania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2023, 14:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ogólnie jakikolwiek aktywny tempomat znacznie ułatwia i tego nie podważam ale nie zmienia to faktu że Mazda ładuje niektóre bajery w standardzie, szkoda tylko że 1-2 generacje wcześniejsze niż konkurencja. Mi nawet w MT aktywny tempomat sie przydawał - na autostradzie jak się zagapisz czy xcoś to pomoże i ogólnie ok. Ale jak się raz przejedziesz czymś nowszym no to jednak widać różnicę i Mazda ma to na duży minus :/

Sam mówisz o większym spalaniu, z porządnym tempomacie to naprawdę jest nieznaczne... On hamuje silnikiem, sasysa dane na nawigacji, powiedzmy że myśli bardziej jak kierowca, jest też opcja ustawienia czułości wracania do zadanej przed hamowaniem prędkości czy ma być to szybko czy średnio czy wolno czego w Maździe nie znalazłem. A starsze tempomaty jak w Maździe to tylko hamulec jak dość późno wykryje pojazd przed sobą, potem gaz w dechę więc nie dość że spalanie mocno w górę to jeszcze klocki i tarcze minimum 2x szybciej schodzą niż jakby samem operować gazem i hamulcem...

Tak samo jak z kamerami 360, niby są o też dużo pomagają, ale dołożyli by kilka dolarów na produkcji i by był kozak max.

No i też mówię to z perspektywy posiadacza Mazdy z 2018 roku, wersja 2018+ czyli chyba do dziś najnowszy lift, i porównuję to też do samochodów które w tamtych czasach były robione. Weź przejedź się Passatem z 2018-2019 z aktywnym tempomatem to zrozumiesz różnicę. Po prostu szkoda że Mazda nie myśli o tym żeby iść do przodu, a wręcz się cofa z niektórymi technologiami bo wydawałoby się że Japonia powinna być do przodu przed Niemcami a jednak tak nie jest :/

Gdybym miał ACC w Maździe z 2013 roku to pewnie bym tak krytyczny nie był, ale skoro robili lift w 2018 roku to już powinni się dostosować do tamtych czasów a nie cisnąć dalej technologię sprzed kilku lat...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2023, 15:15 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak to niestety jest, że jeśli chodzi o takie nowinki techniczne to na topie są Niemcy. Takie na przykład Audi wprowadza coś nowego a potem VW to instaluje dalej w następnych autach koncernu. A Japończycy zawsze byli na tym polu zacofani. Pewnie wychodzą z założenia, że lepsze sprawdzone rozwiązania, dzięki temu w ich autach nie ma problemu z elektroniką. Plusem Mazdy jest to, że nie trzeba dopłacać za te bajery, wystarczy wziąć najwyższą wersję. W takim Audi wszystko kosztuje i podwaja cenę samochodu. Ale fakt, Mazda aspiruje do klasy premium ale chyba jeszcze jej trochę brakuje. Mi faktycznie ten tempomat pasuje, nie jeździłem lepszymi autami, zazwyczaj gorszymi i jestem w miarę zadowolony z tego rozwiązania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2023, 18:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Japońce konkurują ceną w danej klasie ze swoimi konkurentami, trwałością i niezawodnością silników benzynowych. Albo inaczej, w tej samej cenie oferują więcej. Ażeby realizować taką politykę wstawiają gadżety z drugiej półki dwa razy tańsze, i wstawią coś lepszego dopiero jak spada sprzedaż. Nie tracą tak dużo jak inne marki na poważniejszych naprawach gwarancyjnych. A takie tam wkłady do lusterek wymieniają w ramach gestu handlowego, bo widocznie mogą sobie na to pozwolić.
Co do tempomatu, to owszem mają rozwiązanie z przed kilkunastu lat, do tego jak widać niezawodne, ale jak dla mnie daleko odbiegające od moich upodobań i stylu jazdy, więc nigdy go nie używam, by nie być zmuszony reagować na każde zachowanie poprzedzającego mnie uczestnika ruchu. Jeśli już to czekam na taki tempomat, który potrafiłby dobierać odpowiednią prędkość w zależności od ukształtowania terenu (góra, dół), z wykorzystaniem już posiadanej energii samochodu, umożliwiając w płynny sposób wyprzedzanie poprzednika z uwzględnieniem informacji o nadjeżdżających z tyłu/boku pojazdach, a także danych z nawigacji. Myślę tu o ustawieniu tzw. tempomatu optymalnej średniej prędkości przejazdu na danej trasie w oparciu o ww. bieżące informacje w trasie, jak i dane z nawigacji o istniejących ograniczeniach co do prędkości, tworzących się korkach, proponowanych zmian trasy. Te czynniki wpływające na tempo przejazdu wykorzystuję już teraz, natomiast tempomat nie.
Nie jest istotne już, która miałaby być to generacja tempomatu, bylebym się za życia jej doczekał.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2023, 20:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Większość z tych rzeczy które wymieniłeś mam już w audi i w sumie w całej grupie jest od 5 lat... Prosty przykład dojeżdzasz do kogoś na aktywnym powiedzmy 140kmh, on jedzie 120km/h, Mazda jak to wykryje to 'but w hamulec', VAG najpierw Cię poinformuje że dojeżdżasz, potem zacznie hamować, chyba że! co najważniejsze włączyć kierunkowskaz to nawet jak jeszcze chwile zostaniesz na prawym pasie to nie będzie hamował bo wie co planujesz zrobić i że nie trzeba hamować.
Tak samo mocniejsze zakręty - łuki, powiedzmy jedziesz 150kmh, ale zbliża się większy łuk, on sam sobie zejdzie do 100 czy 120 i to nie hamulcem na ostatnią chwilę a silnikiem...
Jeśli chodzi o dostosowywanie prędkości to znaków to też problemu to jest w przeciwieństwie do Mazdy, można jechać to co na znakach, można sobie dodać 10 czy 15km/h itp.
Samochód w korkach sam rusza, zatrzymuje się, podjeżdża itp. O to w tym wszystkim chodzi.

No niestety kilkanaście lat wstecz i IMO ta legendarna niezawodność Mazdy nie wszystko usprawiedliwia bo to są groszowe sprawy w tych czasach (albo w tych przed covidem :lol: ) i jednak fajnie by było jakby ogarniali...

Ogólnie ja i tak mam Mazdę MT więc tutaj aktywny tempomat przydawał się tylko na autostradzie żeby jak się zagapisz to samochód pomógł wyhamować, ale przy automacie to bym już totalnie krytykował ten tempomat :D

U mnie Mazda i tak już zeszła na boczny tor, muszę trzymać jeszcze pół roku i sprzedaję i raczej już do tej marki nie wrócę... Nie załapałem tego fanboy'stwa jak pół forum. Jedyne do czego naprawdę nie można się przyczepić to że po 4 latach samochód nadal mi się podoba i na wielu ludziach robi wrażenie zwłaszcza w Soul Crystal Red (oczywiście jak nie podchodzą za blisko i nie widzą odprysków :lol: )


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2023, 23:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zapewne, to idzie w tym kierunku jak piszesz, a w konsekwencji większej lub mniejszej autonomiczności pojazdu, gdzie kierowca niejednokrotnie zada sobie pytanie „karwa, co ja tu robię”, czuję się bardziej jak pasażer niż kierowca.
To sprawdzi się na pewno, gdy dużo się jeździ długich i męczących tras, gdy jest się ograniczony czasowo, niejednokrotnie pokonuje się te same odcinki, innymi słowy gdy jeździ się służbowo.
Dla osób, „kochających” kierować (nie znoszących być pasażerem), panować w pełni nad każdym elementem mającym wpływ na bezpieczeństwo i kierunek jazdy, często nie mogących się doczekać na tzw. „wyprawę” bliższą lub dalszą, taka automatyzacja będzie już mniej atrakcyjna i dobrze byłoby aby duża jej część była do wyłączenia.
Swoją drogą to zastanawiam się o czym taki człowiek za kierownikiem zautonomizowanego pojazdu będzie myślał podczas długiej podróży. Raczej nie o kierowaniu. Jednym słowem nuuuda, a uciecha niewielka. Natomiast w zwykłych samochodach często słyszy się od pasażerów po dłuższej jeździe, że są bardzo zmęczeni, kiedy kierowca tego nie zauważa.
Przepraszam za tą może nie co przydługą dygresję do tematu tempomatu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 00:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
To zależy, ja kupując teraz nowy samochód aktywny tempomat uznałem za 'must be'. Kilka dobrych okazji przeszło mi koło nosa bo nie miało ACC. Ale czy jeżdzę nim ogłupiony? Uważam że nie. Bardzo często z niego nie korzystam. W sumie częściej nie korzystam niż korzystam. Ale jest kilka sytuacji gdzie jest idealny. Przede wszystkim trasa na autostradzie, zwłaszcza gdzie jadąc co chwilę gdzieś dzwonię, rozmawiam, zawsze minimalnie można się rozkojarzyć a ACC pomoże w nagłej sytuacji.
W mieście i korki - jak będziesz miał ACC z prawdziwego zdarzenia i będziesz stał w kilku-kilometrowym korku i będziesz musiał podjechać 50 czy 100 razy zanim się skończy korek to docenisz ;)
Czy czasem po prostu nudna trasa - krajówka jednopasmowa gdzie nie chce się wyprzedzać tylko jedziesz w rzędzie za TIRami bo się nie spieszy to odpalasz i trzymasz się przeciwnika nie musząc co chwile cisnąć gazu i hamulca.
Każdy robi inaczej, ale tak czy tak kto jak i czy używa to inna sprawa ale samo ładowanie w samochód 2018 czy 2020 czy 2022 bo chyba nic się nie zmieniło tempomatu z okresu 2005-2010 to trochę niemała przesada ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 10:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja przestałem korzystać z tych powodów wymienionych wyżej (zmęczenie, wygoda) ale z przeciwnym podejściem :D
Mnie tempomat usypia.
Te wszystkie systemy ogłupiają co tu dużo nie mówić.
Stwierdziłem, że ze względów bezpieczeństwa właśnie na długich trasach nie będę używał - w miarę pusta, prosta droga, nic się nie dzieje i jedziesz tak kilka godzin... po prostu za nudno, nic się nie dzieje, zero koncentracji na drodze.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 10:55 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie tak dawno pojawiła się informacja w TV że kierowcy w pewnym kraju europejskim będą płacić większe składki przyczyna bardzo prosta liczba wypadków z ich udziałem była większa o 35% tak bardzo zaufali tym wagowskim i nie tylko <sex> rozwiązaniom . Ale można zawsze wejść na FB i tam poczytać jak to działa w najnowszych modelach pewnych marek za odry , jednak tu należy zachować zimne podejście bo fanboye i tak zaprzeczą .
Oczywiście nie zmienia to faktu że w modelu M6 jest w tym momencie w tej sprawie odrobine bardziej zacofane , jednak jadąc drogą przepisowo 140 lub z ułańskim polotem 160 nie zacznie nam nagle wyhamowywać do 60 bo system jak to bywa dosyć bardzo często w tych autach zawiódł ( fakty pochodzące z statystyk ubezpieczalni ) bo jadący za nami Tir nie zawsze zahamuje tak jak my .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 16:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wedrowiec, te systemy nie ogłupiają, lecz pozwalają czasami przeżyć. Pewnie kierowca tego Porsche myślał tak samo jak Ty, nie używał i władował się pod ciężarówkę. Z aktywnym tempomatem byłoby to niemożliwe. Nawet nie wiesz kiedy zaśniesz za kierownicą. Akurat systemy awaryjnego hamowania i utrzymywania w pasie lub ostrzegania o zjechaniu z niego są najlepszymi jakie zostały wymyślone. Do tego dołożyłbym także monitorowanie martwego pola. Mi te systemy wielokrotnie uratowały tyłek.

https://wydarzenia.interia.pl/podlaskie ... Id,6564599


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 18:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Autonomia, którą tutaj chwalicie tak czy siak nic nie da, dopóki w ruchu drogowym znajduje się czynnik ludzki, czyli zwykły kierowca z jego zachowaniami i logiką jazdy.
Nie wiem czy to powód to dumy, mówiąc że systemy uratowały tylek. Może się mylę. Zawsze byłem uczony i staram się praktykować zasadę, wedle której najlepszym sposobem na wyjście z sytuacji awaryjnej, to jazda w taki sposób aby do takiej nie doprowadzić. Da się to zrobić.
Te wszystkie systemy będą miały sens tylko wtedy, gdy 100% pojazdów na drodze to będą pojazdy autonomiczne i będą się wzajemnie komunikować.
Również uważam, że te wszystkie systemy powodują że kierowca staje się zbyt pewny i do nieśmiertelności dodaje +5.
Systemy usypiają czujność, bo jadąc wiesz że możesz odpuścić to czy tamto, a w tym czasie możesz spokojniej porozmawiać z pasażerem czy pomyśleć gdzie polecieć na wakacje ;)
Co do tempomatu Mazdy, denerwuje mnie jedna rzecz, która jest niedopracowa. Mam automat. Tempomat zwalnia auto gdy dojeżdżam do auta wolniejszego na dwupasmówce. Widzę w lusterku, że na lewym jedzie kilka aut w sporych odstępach. I w tej sytuacji nie mogę włączyć kierunkowskazu, żeby zasygnalizować, że będę chciał zmienić pas, bo po włączeniu kierunkowskazu auto zaczyna przyśpieszać do zadanej prędkości i "zapomina" że przede mną coś jedzie.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 19:27 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Idąc tym tokiem rozumowania można stwierdzić, po co na przykład używać smartfona, skoro do dzwonienia wystarczy stara Nokia 3310. A zapewne każdy z nas używa nowoczesnych urządzeń i wielu ich możliwości. Technika idzie do przodu, nie ma co z tym walczyć. Jak ktoś chce prostego samochodu to niech kupi sobie klasyka. A jeśli chodzi o czujność podczas jazdy, to różnie z tym jest, czasem siedzące z tyłu dziecko odwróci uwagę i można komuś wjechać w tył. Ja akurat miałem taką sytuację, miałem też wielokrotnie sytuacje na rondzie, gdy ktoś mi wyjeżdżał przed auto. Kiedyś też jeżdżąc zwykłymi autami zdarzyło mi się przysnąć lekko i zjechać z drogi na pobocze, gdybym miał wtedy system wykrywający linie, nie doszłoby do tego. Też nie jestem zwolennikiem pełnej autonomii. Bardziej mi pasuje powiadamianie dźwiękowe o zjechaniu z pasa niż skręcanie kierownicą przez auto, jechałem z tym i jest to irytujące. Z aktywnym tempomatem wiadomo, że najlepiej się jedzie w małym ruchu. Jak jest gęsto na drodze to jestem w stanie sam hamować i przyspieszać. Ale z tym kierunkowskazem to jestem zaskoczony, sprawdzę to przy okazji, raczej nie może tak być, żeby auto przyspieszało, gdyż coś jedzie z przodu. Może to tylko wada naszych przedliftów, poprawiona w następnych liftach, gdzie jak widzę, aktywny tempomat działa też z silnikiem 2.0 MT co dla mnie jest lekkim bezsensem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 19:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Powiem Ci, że na początku ta akcja z kierunkowskazem to powodowała dość spore zamieszanie, przez chwilę kompletnie nie rozumiałem co się dzieje. Jechałem, auto zwalniało, ja cyk kierunkowskaz, auto zaczyna przyśpieszać, lekka dezorientacja dlaczego on przyśpiesza, trzeba depnąć hamulec co oczywiście powoduje wyłączenie tempomatu.
Aż muszę przeczytać co mówi instrukcja obsługi...

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 19:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z tym kierunkowskazem widać bywa tak i tak, bo mnie nieraz wkurzało opóźnienie przy takiej sytuacji jak @mirpo opisujesz ?
Natomiast faktycznie "ale" do tego aktywnego tempomatu to mam do zachowania w korku - za szybko po zatrzymaniu się załącza istop i hold, że trzeba żeby znów się poturlać tknąć gaz.
A no i minimalny odstęp od poprzednika mógłby mieć jeszcze 1-2 stopnie bliżej. Na aktualnym minimalny, co rusz ktośmi się w... wjeżdeża w lukę.

Ale nie no, sens systemów jest jak najbardziej, człowiek nigdy nie będzie skupiony w 100% żeby nie wiem jak pilnował (kierowcy F1 itp jedno co nieustannie ćwiczą to umiejętność szybkiego _przywracania_ uwagi.
Nie mówiąc już o tym że nóg i rąk za mało mamy ;) (i oczu) - każde koło ABS inaczej przyhamowuje, człowiek nie ma szans, monitorowanie martwego pola - oczu się na tyle auta nie zamontuje więc zawsze może coś przydzwonić bez naszej winy. Zjechać z pasa też można a chwila wystarczy , ITP

Co do akt tempomatu, to miałem ostatnio zastępczą CX30 i mam wrażenie że łagodniej działał, ale tylko chwilę używałem.
Żeby współczesny oceniać to trzeba by ten z CX60 porównać ze szkopskimi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 20:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale ja nie mówię, że systemów nie ma być. Ja mówię, że często usypiają czujność. A do tego mnie tempomat usypia.
Martwą strefę lusterek bardzo sobie chwalę. Jednoćześnie bardzo staram się traktować wyłącznie jako dodatek, nie polegać na tym. Zepsuje się, nie załapie, ktoś wykona manewr niestandardowy - i lipa. A widzę osoby które na tym polegają, znam osoby które to mają od początku i nie mają przez to nawyków/odruchów.
Zjechanie z pasa - w mojej jest tak kiepskie że już wibracje na kierownicy ignoruję. Po prostu są zbyt często, zastanawiam się poważnie nad wyłączeniem tego.

Pablos wybacz ale totalnie z **** odniesienie. Czyli rozumiem jak ktoś autem "premium" spowoduje wypadek to systemy sobie wyłączył? Akceptuję raczej wersję "te systemy (czasami) ogłupiają, lecz pozwalają czasami przeżyć". Kontrprzykład? Ileś przypadków wjechania do jeziora/rzeki "bo tak nawigacja pokazała".

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2023, 21:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Żeby wjechać do jeziora, czy rzeki to trzeba być kompletnym imbecylem i akurat tutaj nawigacja nie jest przyczyną lecz wrodzony brak inteligencji. Gdyby to Porsche jechało z włączonym aktywnym tempomatem, to nawet w przypadku zaśnięcia, czy zagapienia się kierowcy, samo by zwolniło przed jadącą ciężarówką. A tak w bezsensowny sposób zginęły trzy osoby. Oczywiście, że nie można w 100% polegać na systemach ale one naprawdę są pomocne. A w tym przypadku ewidetnie widać, że Porsche wbiło się z dużą prędkością w tył ciężarówki. Ciekawe, czy podadzą przyczynę. Nie wiem co zrobił kierowca, to są tylko moje przypuszczenia. Ja się w trasie czuję bezpieczniej z włączonym aktywnym tempomatem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 00:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Odróżniamy systemy autonomiczne (czyli zamiast) od wspomagających, które dbają o nasze bezpieczeństwo (te wszystkie ABS-y, ESP i wiele innych, o których wspominacie. Są bardzo pomocne i każdy z nas to powie, mimo, że niektóre bardziej lub mniej nam pasują. Ta dyskusja zaczęła się od aktywnego tempomatu, który wyręcza nas od trzymania stopy na pedałach gazu, hamulca, w rezultacie sam. przyspiesza-hamuje zamiast nas. I jak wiele systemów autonomicznych generalnie zabija w nas czujność i to niekiedy jak piszecie, może być niebezpieczne a czasami b. pomocne np. w codziennych korkach, których nie można uniknąć. I taki system powinien oczywiście istnieć i być dalej doskonalony z możliwością jego włączenia/wyłączenia. Mnie wystarczą w tym zakresie systemy wspomagające, jak SBS, SCBS, które powinny być na tyle doskonałe aby zabezpieczyć mnie przed ewentualnym wdryndoleniem się pod tira w naczepę. Dziwię się, że takie Porche ich nie miało lub były wyłączone/zepsute. Osobiście bardziej cenię sobie rozwój systemów wspomagających niż autonomicznych, a już nie za bardzo widzę sens w pełni autonomicznych, kiedy będę sobie mógł odpocząć i bezpiecznie dojechać bez mojego udziału do celu. Pytanie tylko czy ja jestem jeszcze kierowcą czy już tylko pasażerem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 08:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Istotą aktywnego tempomatu jest wspomaganie kierowcy, to fakt bezsporny. Nie wiem czy jest to system "autonomiczny" (w ścisłym znaczeniu tego słowa), ale niewątpliwie jest systemem zaawansowanym.
Nie oznacza to, że zadaniem jego jest wyłączenie myślenia kierującego, a tylko ułatwienie mu podróży zwłaszcza na dalszym dystansie i w odpowiednich warunkach.
Pisze o tym wprost instrukcja, bowiem czujniki i radary, w pewnych okolicznościach mogą okazać się zawodne.
Nie jest to system doskonały, ale dobry, który osobiście sobie cenię.
Komfort z jego użytkowania na dalekiej trasie, mają moje plecy, bark, noga, ale nie umysł, bo w "tyle głowy" zawsze pamiętam, że to tylko system, który może zawieść.
Czy mnie irytuje? Raczej nie on, tylko inni użytkownicy ruchu. Np. jedzie sobie za mną jakiś kierujący, który mnie wyprzedza, a następnie będąc już na moim pasie, zmniejsza prędkość. Oczywiście mam wtedy nerwy i jestem poirytowany.
To zaawansowana elektronika, która sobie działa, ale (z różnych powodów) może zacząć szwankować. Należy zatem korzystać z tego systemu odpowiedzialnie, inaczej może uśpić się naszą czujność i w konsekwencji dojdzie do niechcianego zdarzenia.
W sumie, to co napisałem jest oczywiste i nam wszystkim wiadome. Osobiście uważam, że dobrze się stało, iż nasze Mazdy są w niego wyposażone. Czy można byłoby go udoskonalić? Nie wiem. :idea:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 09:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
30 stycznia 2023, o 08:19 adrian41 napisał(a):
Czy można byłoby go udoskonalić? Nie wiem. :idea:


to już jednak fanboy'stwo :lol: Masz w tym wątku wiele przykładów że tak i większość marek to zrobiła, a Ty nie wiesz :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 10:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
szymonpoznan1 :wink:
Oczywiście przeczytałem cały wątek i zdaje sobie sprawę, że samochody premium maja bardziej zaawansowane rozwiązania w aktywnym tempomacie. <spoko>
Przyznaję również, że jestem fanboyem :D i nie wszyscy forumowicze się ze mną zgadzają, albo muszą być fanboyami. <brawo>
Pisząc, że nie wiem co można byłoby udoskonalić, chciałem dać wyraz, iż mnie wystarcza to co oferuje moja M6.
Nie zaś, że nie da się tego udoskonalać, albo nie powinno. Rozwój jest potrzebny i w następnych modelach M ( Mam nadzieję, że z 6 nie zrezygnują) takie rozwiązania zostaną zaadaptowane.
Audi, BMW, Skodę (zwłaszcza Superb) - bardzo sobie cenię za technologiczne trendy.
Nie zmienia to faktu, że pozostaję fanboy'em M6. :hi:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 11:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
No właśnie to nie tak że premium, fakt ja teraz mam ACC w Audi, ale tak samo działający ACC jest w Passacie z 2018-2020 rocznika. Czy passat to premium? No nie bardzo, wręcz odpowiednik Mazdy 6...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 11:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Passat to nie premium. Zgadza się.
Niemcy przodują w technowinkach. To też prawda. W rodzinie od zarania, VW jest kupowane w różnych konfi. Żona :zona: od 2008 ma VW i zmienia "co chwilę" na coś fajniejszego. Mogę się z Tobą zgodzić, że Mazda ma mniej zaawansowany aktywny tempomat BO.... To jest indywidualna ocena każdego użytkownika. Auto to nie tylko tempomat, który jak sam piszesz rzadko używasz. Podkreślam, mnie osobiście w mojej M, rozwiązanie odpowiada - choć zapewne nie jest doskonałe w obecnych czasach, prawie..... "autonomicznych" pojazdów.
Niezależnie od powyższego cenię sobie Twoje zdanie nie tylko w tym wątku. :houk:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 13:17 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Panowie nie jest tajemnicą że Travel Assist jest świetną sprawą ale nie również tajemnicą jak to działa w grupie vag w ostatnich 2 -3 - 4 latach a pisanie jakie to dobre można skwitować zaślepionym fanboy'stwo no wystarczy poświęcić odrobine czasu by zobaczyć że jednak nadmiernie często system nawala i stwarza skrajnie niebezpieczne sytuacje na drodze nie bądźmy naiwni . Jak to poprawia a na pewno <modlisie> to zrobią wtedy można stwierdzić dopiero system jest fantastyczny <spoko> .

Ps. ACC - Audi nie jest takie samo jak w Passacie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 17:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
30 stycznia 2023, o 10:46 adrian41 napisał(a):
... ( Mam nadzieję, że z 6 nie zrezygnują) ...


Przecież od dawna oficjalnie wiafomo że nie ma już 6tki po obecnej. The End.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 18:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Andrzejsr życie zaskakuje.
Ale to inny temat.
Tu prawimy o tempomatach tych z odchodzącej M6. :poker:
Myślę, że M będzie nadal w wersji 6. W to wierzę. A kto mi zabroni? <zauroczony>

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2023, 19:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No może w formie takiej jak dawny fiat 500 i obecny/e , czy dawna camry i obecna. Ale bez kontynuacji to takie auto jak 6tka wiele traci , bo oni na błedach się uczą i poprawiają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.