Teraz jest Pn, 19 paź 2020, 21:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 11:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Będę oddawać oliwę do analizy, za około 2 tygodnie.
Tymczasem, brat już dostał analizę ze swojej M3, coś nie halo z rozrzedzeniem oliwy przez paliwo...Obrazek
..widać coś?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 18:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8082
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Millerek, dobrze widzę, że po przebiegu 12500 km od wymiany, olej Penrite 5w30?
Do badania oddajesz Mitasu 0w20, po jakim przebiegu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 lis 2018, 12:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, u brata w M3 2014r, 1.6pb, po 12.5kkm oliwa Pentrite 5W30 poszła do analizy, wyniki jak widać...

Ja swojego Mitasu 0W20 po około 11kkm też oddam do analizy, zobaczymy co tam wyjdzie....

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 lis 2018, 22:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 406
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
3 listopada 2018, o 12:57 Millerek napisał(a):
Tak, u brata w M3 2014r, 1.6pb,

... ale chyba to nie jest M3 z 2014r., ale z 2012r.? M3 BM z 2014r. raczej nie posiadały silników 1.6Pb, a 1.5Pb i 2.0Pb. To tak na marginesie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lis 2018, 00:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktycznie, z marginesem klepło się 1 i wyszło 4.. ;)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 16:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odebrałem wyniki Mitasu 0W20 zlanego po 10kkm.

Wynik "4" najwyższy czyli krytyczny, z powodu rozrzedzenia oleju.....

:-(

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 16:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1545
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
czyli sie robi mieszanka z benzinem ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 17:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lipa jakaś... :-)ObrazekObrazek

Mitasu 0W20 po przebiegu 10kkm i oddany do analizy.

Szczerze pisząc, nie spodziewałem się takiego wyniku....
Tankuje benzynę 95 na Shell, BP oraz na Statoil - Circle K.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 17:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8082
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jak dobiję do 10 tys. km na AMS 0w20 to też oddam do badania. Będzie porównanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 17:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oby było lepiej...
Tak, będzie porównanie...

Ale, co może wpływać na taki duży poziom paliwa w oleju? Rozumiem diesla ale w naszej benzynce?
Nie wiem, styl jazdy, obciążenie, pałowanie, wolna jazda, niskie obroty? A może sam olej?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 17:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1545
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Millerek: mysle ze najwiecej wpliwaja zimne starty i jazda z niedogrzanym olejem

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 18:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8082
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Czyli jazda na krótkich odcinkach. Ja na takich nie jeżdżę, stąd też będzie porównanie. W tym kontekście rodzaj oleju nie ma znaczenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 19:17 
Offline
Millerek - stosowałeś jakieś dodatki do paliwa lub oleju ? jeśli tak mogło to mieć znaczenie ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 21:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
mirecsk38 napisał(a):
...mysle ze najwiecej wpliwaja zimne starty i jazda z niedogrzanym olejem

...A niedogrzany olej to jaki, powyżej 55stC czy poniżej, jak klasyfikujesz "niedogrzany olej"...?
tombien napisał(a):
Czyli jazda na krótkich odcinkach. Ja na takich nie jeżdżę...

...Tombien, takie samo pytanie, co to są krótkie odcinki, 5km przykładowo?
niko123 napisał(a):
Millerek - stosowałeś jakieś dodatki do paliwa lub oleju ?...


Zaraz wyjdzie że użytkuje Mazdę jakoś inaczej niż inni, jeżdżę na zimnym silniku, i to jeszcze na krótkich odcinkach....

Więc proszę, sprecyzujcie swoje wypowiedzi które mogą już w waszym pisaniu stawiać jakiś werdykt....

...niko, żadnych dodatków nie stosuję.

Ps.
Jeżdżę spokojnie, lecz do emeryta mi bardzo daleko.

Wiem kiedy silnik jest niedogrzany, przykładowo na wyświetlaczu nie zaobserwowano u mnie 100stC temp na silniku.
Patrząc kiedyś w FORSCANie, temp oleju silnikowego, ciężko mi uzyskać nawet 95stC w upalne dni na autostradzie w Chorwacji.
Uzyskać temp 100stC jest u mnie bardzo ciężko, ale jest to możliwe, przykład? w jakich temp silnika, iStop nie będzie aktywny z powodu wysokiej temperatury silnika ?

Jeszcze wyjdzie, że robiąc zakupy, czy jadąc do przedszkola, będę musiał pokonywać dodatkowe 5km albo 10km...

Ale,.rozmawiałem z facetem, który jest bliżej takich analiz jak ja. Ponoć okazuje się, że takie rozrzedzenie oleju silnikowego w silnikach benzynowych o zwiększonej kompresji, jest jakby już obarczone wzrostem niespalonej benzyny, o dieslu nie piszę....
Dodając do tego że silnik ma raptem bardzo mały przebieg i drugi olej (ten badany), może również być powodem rozrzedzenia oleju z powodu dopasowania elementów mechanicznych ewentualnie oleju. Usłyszałem również, że bardzo dobrze zrobiłem wymieniając oliwę tak często (ale szkoda ze nie częściej) , bo pierwsza oliwa pojeździła 7kkm, druga już 10kkm....

Ja specjalistą nie jestem, ale usłyszałem wiele ciekawych informacji, które wskazują, abym się w ogóle nie martwił tymi wynikami, podobno wynik jest dobry a nawet bardzo dobry pod pewnymi względami.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 21:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8082
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
19 listopada 2018, o 21:34 Millerek napisał(a):
tombien, takie samo pytanie, co to są krótkie odcinki, 5km przykładowo?

Za krótkie odcinki przyjmuje się jazdę do 10 km.
Wyczuwam poirytowanie z Twojej strony, spokojnie. :)
5% rozrzedzenia nie jest jeszcze wartością groźną. Bardzo dobrze, że zmieniasz olej co 10 tys. km. :)
Ja od odpalenia jeżdżę minimum 25 km, stąd też będzie można porównać wyniki.

A o rozrzedzaniu oleju benzyny już pisaliśmy, gzesiolek wywołał temat i dalej kilka postów w tym temacie zostało napisanych:
viewtopic.php?p=295279#p295279


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 22:15 
Offline
I pomyślec że inne firmy zalecają wymianę co 30 tyś km. - chętnie zobaczę analizę oleju po takim przebiegu :P.
Nie znam sie na tych parametrach, generalnie jak wyszedl ten Mitasu 020 nie licząc tej wody 5%. - może to nie wina samego oleju więc jak reszta parametrów po tych 10 kk ?
Na forum forda i nie tylko olej bardzo polecany. ( oczywiście nie ten konkretny 0w20 ale jako marka. )


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 22:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1545
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
19 listopada 2018, o 21:34 Millerek napisał(a):
mirecsk38 napisał(a):
...mysle ze najwiecej wpliwaja zimne starty i jazda z niedogrzanym olejem

...A niedogrzany olej to jaki, powyżej 55stC czy poniżej, jak klasyfikujesz "niedogrzany olej"...?


ja niepisalem ze ty jezdzis na zimnym, ale co czytalem , to jazda na zimnym pomaga mieszaniu benziny z olejom. 55 stC jest malo, to niejest idealnie zagrzany olej

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 23:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, nikogo nie winie, chociaż tak mogło być zrozumiane..
Defacto, pisząc jaśniej i konkretyzujac kierunek pisma, można było tak odczuć.
Ale ok, luz...

Nie jeżdżę wolno.
Nie jeżdżę szybko.
Nie katuje silnika na zimno.

Jeżdżę często pod czerwone pole na obrotomierzu.
Trzymam często wyższe obroty silnika.

Więc wychodzi na to, że to co było napisane na forum, czyli uprzedzone spojrzeniem na papierek serwisowy na blacie w serwisie, teraz dopiero wychodzi na jaw, i może prowadzić (choć nie musi) do następnej reguły silników Skyactiv-G

Owszem, jeżdżę więcej po mieście, i to będzie mieć większy wpływ na pojawianie się benzyny w oleju silnikowym, no cóż....

Nie pozostaje nic innego jak robienie analiz oleju silnikowego...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 00:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 743
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podejrzewam, że przy następnym badaniu wynik będzie ten sam. Chyba, że albo zmienisz olej na inny, bądź wpłyniesz na zmniejszenie obciążenia silnika.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 00:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Obecnie wlany jest już AmsOil 0W20.
Zmniejszyć obciążenie silnika?
...tak zmniejszyłem, zakładając 17" na zimę. Teraz wydaje mi się, że silnik rwie kapcie jak oszalały, na 19" taki żwawy nie był..
A może to zmiana oleju, bo też w tym samym czasie to zrobiłem...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 07:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 598
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Gdzie wy to zawozicie do badania? Ja zalewam Amsoil 5w30 w kombi 2014 i sedanie 2017, chetnie sprawdze jak wyglada olej po przebiegu 10tys. w obu tych silnikach.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2018).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 08:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja wysłałem olej do analizy tutaj..:
http://sklep.archoil.pl/?product=analiz ... smarowego#

niko123 napisał(a):
...nie licząc tej wody 5%...

...nie wody, tylko paliwa :)

Odnośnie nagrzewania się silnika, o którym było wspomniane wyżej,...jazda na niedogrzanym silniku, odparowanie paliwa z oleju itd...

Wybrałem się w drogę załatwić sprawy.
Start silnika, na zewnątrz 0stC, 20km droga lokalną max 90km/h, spokojnie bez szaleństw itp... Jazda Eco.
W sumie 50km, bo jeszcze po w mieście parę km, itp..

Temp w układzie chłodzenia max 85, przeważnie 80stC.
Temp oleju silnikowego max 76stC, przeważnie 72stC.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 13:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 743
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Spróbuj zmienić następnym razem miejsce badania. Jeśli wyniki się potwierdzą to dopiero myślałbym ewentualnie o zmianie oleju. Ale poczekałbym jak u innych jest przy stosowaniu innych olei. Nie ma co panikować teraz.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 13:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja się już troszkę uspokoiłem, znajomy o którym wyżej wspomniałem, uświadomił mnie o pewnych kwestiach, na dzień dzisiejszy nie ma co się martwić.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 13:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1743
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
20 listopada 2018, o 13:04 Millerek napisał(a):
uświadomił mnie o pewnych kwestiach

To trochę takie: "wiem, ale nie powiem"

Napiszesz co to za kwestie? Myślę, że wiele osób obserwuje wątek, bo merytorycznie jest bardzo ciekawy i każde spostrzeżenie czy dodatkowa informacja będzie istotna.

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 13:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wiem dlaczego tak o mnie sądzisz, pisząc że "wiem i nie powiem"

To nie tak, bądź inaczej pisząc, nie chcę tworzyć pewnych opinii które mogą prowadzić do "bicia piany" przez innych.

Ogólnie rzecz biorąc, mój wynik oleju, jest dobry, w całym badaniu, jedynie rozrzedzenie paliwem jest powiedzmy przez pewne normy..wysoki. Stąd ocena 4 jako najgorsza z możliwych.
Jednakże to nie jest jakoś istotne biorąc pod uwagę konstrukcję z technologią Skyactiv-G czyli podwyższonej kompresji oraz systemu podawania paliwa.

Wyżej są podane parametru zużytego oleju, które są bardzo dobre dla mojego silnika i tego oleju.
Ilość dodatków pochodzi z samego oleju oraz samego czystego paliwa 95.
Filtracja powietrza również na dobrym poziomie.

Przykład opowieści znajomego, silniki diesla z redukcją spalin DPF y i inne, rozrzedzenie paliwem mogą mieć nawet 40% i dla niektórych jest to również normą która jest ciągle monitorowana poprzez analizy.
Zanieczyszczenie krzemem też jest ok i może być nawet trzy krotnie większe bez podnoszenia alarmu.

Nie chce pisać szczegółowych danych, ponieważ na poziomie obecnej techniki i zastosowań w silnikach spalinowych, normy oraz poziom zanieczyszczeń zużytych olejów, jest lub może być bardzo różny i może prowadzić do rozmów odbierających tematem od silnika Mazdy.

Może przydałoby się, zasięgnąć opini naszego kolegi od olejów. A najlepiej, jakie normy zużytego oleju zakłada sam producent silnika czyli Mazda.

Bo patrząc na dane z tej mojej analizy, można bez problemu je podważyć bądź upierać się na innych normach niekoniecznie adekwatnych do tego oleju i silnika czy nawet firmy której to zleciłem.

...czasami ruszysz ziarnko piasku, a wywołasz burze piaskową..

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 14:21 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 929
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
19 listopada 2018, o 17:14 Millerek napisał(a):
Mitasu 0W20 po przebiegu 10kkm i oddany do analizy.

Szczerze pisząc, nie spodziewałem się takiego wyniku....


Wynik jest bardzo dobry:
- metale ze zużycia na niskim poziomie - olej bardzo dobrze chroni silnik przed zużyciem,
- metale z zanieczyszczeń, krzem na niskim, akceptowalnym poziomie - szczelny dolot, regularnie wymieniany filtr powietrza,
- badanie potwierdziło obecność związków molibdenu w oleju. W Twojej próbce jest nawet sporo większa niż w próbce świeżego oleju, którą ja wysyłałem do badania: https://drive.google.com/open?id=0B9Ddv ... 3J2ei1fQjA,
- mimo przejechanych 10 tys. km jest jeszcze zapas liczby zasadowej choć nominalnie nie jest bardzo wysoka w tym oleju (Amsoil Signature Series 0w20 sprawdzi się w tej materii jeszcze lepiej).

Lepkość w 100'C spadła z nominalnych 8,5 cSt do 6,9 cSt, ale mamy "problem" z rozrzedzenia paliwem. Pomimo tego rozrzedzenia olej świetnie chroni silnik - odsyłam do pierwszego wniosku dot. poziomu metali ze zużycia :wink:

Millerek, podeślij mi proszę wyraźniejszą analizę oleju z silnika Twojego brata :wink:

20 listopada 2018, o 13:01 dropt07 napisał(a):
Spróbuj zmienić następnym razem miejsce badania. Jeśli wyniki się potwierdzą to dopiero myślałbym ewentualnie o zmianie oleju. Ale poczekałbym jak u innych jest przy stosowaniu innych olei. Nie ma co panikować teraz.


Dylucja paliwem nie jest wywołana przez taki czy inny olej silnikowy. Jego zmiana nic w tej materii nie da. Ten konkretny z raportu świetnie się spisał.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 16:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6396
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzięki za wyjaśnienia, więc nie ma co płakać, jest dobrze.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 23:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wysyłał już ktoś olej z diesla 2.2 Sky?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~246000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Benzyna w oleju
PostNapisane: Cz, 27 gru 2018, 21:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.12.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam, Mazda 6 2.5 benzyna w oleju silnikowym, co może być przyczyną?
Po wymianie oleju w silniku . Wyczuwam benzynę pod korkiem i na bagnecie


Ostatnio edytowano Cz, 27 gru 2018, 21:15 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.