Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 05:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 19 paź 2018, 18:53 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Witam jestem nowym uzytkownikiem Mazdy 2 2.2 diesel 2015r. mam pytanie jak tu jest z ta turbina czy pasuje i czy trzeba ja schladzac po trasie jak to bylo w starszych samochodach czy moze japonscy inzynierowie poradzili sobie z tym tematem. dzieki pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 paź 2018, 08:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pewnym jest ze jak się schlodzi lub jak kto woli wymieni olej to nic zlego sie nie stanie...
Aczkolwiek nie ma reguły, bedzie miała pasć to padnie.

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 paź 2018, 15:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Czyli co lepiej nie gasić od razu lepiej odczekać 2 minuty tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 23 paź 2018, 16:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Kwestia tego co się robiło przed zgaszeniem. Jak była ostra jazda to trzeba chłodzić, a jak spokojna jazda w to nie ma to uzasadnienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 paź 2018, 22:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zjeżdżaszz autostrady na parking, czekasz chwilę około 60sekund, wyłączasz silnik.
Jeździsz po mieście, po zakupy, z rodziną, nie ciśniesz do czerwonego pola, nie musisz czekać, możesz wyłączyć od razu.
Ale, polecam wyłączenie silnika robić jako ostatnią czynność tuż przed wyjściem z auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 paź 2018, 23:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To nie takie oczywiste jak masz istop i zapomnisz wyłączyć zanim zaparkujesz :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 07:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli chodzi o turbiny - tak, psują się :) dokładniej to klapa przełączająca między jedną turbiną a drugą. Urywa się nit przy dźwigience. Póki co na forum chyba 2 lub 3 przypadki + u mnie prawdopodobnie już też jest problem z przełączaniem, bo duża turbina nie dmucha jak trzeba.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 paź 2018, 20:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Dzięki za podpowiedzi A prawda to jest że w silniku 2.2 są dwie turbiny ? Mała i duża?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 25 paź 2018, 21:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Prawda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 paź 2018, 22:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
A nie jedna z twin scrollem?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 05:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Ciekawe rozwiązanie ciekawe jak to będzie z awaryjności.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 paź 2018, 08:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
same turba się nie psują jedyny problem jest klapka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 paź 2018, 08:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Właśnie, należy dodać, że to turbo nie ma VNT/VTG (zmiennej geometrii), więc samo w sobie powinno być pancerne :) jedynie klapa...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 mar 2019, 10:20 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
30 października 2018, o 08:46 popielasty napisał(a):
Właśnie, należy dodać, że to turbo nie ma VNT/VTG (zmiennej geometrii), więc samo w sobie powinno być pancerne :) jedynie klapa...


Ciekawe od którego rocznika jest to poprawione, w aso twierdzą ze mój model z 2017 juz ma ok ale do tego co mówią w aso trzeba mieć dystans... Mowia ze mieli sporo napraw pierwszych roczników na gwarancji ale potem to poprawili i od tego czasu już nigdy nie naprawili


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 21:16 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dobrze wiedzieć, że nowa turbina jest poprawiona. Mam nadzieję, że jest już wolna od wady z klapką.
Wydaje mi się, że ze względu na brak zmiennej geometrii nie powinno być z nią teraz większych problemów. Aczkolwiek ja we wcześniejszym silniku VW nie miałem ze zmiennym turbo przebojów, natomiast ojciec w Volvo czyścił dwa razy, lubiła nie otwierać się do końca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.