Teraz jest So, 27 kwi 2024, 21:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 6 lut 2024, 19:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Załączyłem złe zdjęcie.
Screen robiony 2min od restartu podczas wyjazdu z pracy więc praktycznie toczyłem się na jedynce.

Dzisiaj po wypaleniu acc_dsd spadło do 1.8 gdzie tydzień temu poniżej 3 nie chciało.
Trasa do pracy 20min 70km/h i jest na poziomie 2.9.

-- Dodano: 6 lutego 2024, o 19:53 --

Po 8 godzinach postoju dwie pierwsze powyżej 100° a pozostałe poniżej 30°


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 lut 2024, 04:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przeczytaj parę stron do tyłu, opisałem wszystko w styczniu :) Czyszczenie filtra FCM na początek.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2024, 09:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gruber86

Przede wszystkim posortuj wartości temperatur w forscan, bo czujniki się dublują. Zostaw tylko 3, które w opisie mają Bank 1/2/3 i ustaw je w tej kolejności. Sprawdź ich wartości po nocy bez odpalania - powinny być równe i zbliżone temperaturze na zewnątrz. Jeśli jeden będzie miał temperaturę z kosmosu to możliwe, że filtr się zwyczajnie nie wypala, bo nie osiąga odpowiedniej temperatury, a czujnik twierdzi inaczej. Z drugiej strony taki scenariusz powinien jednak wywalić błąd DPF na desce, a ten się zatkać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2024, 17:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Auto stało całą noc temperatura na zewnątrz 1°
Sensor 1 100°
Sensor 2 100°
Sensor 3 50°
Ewidentnie coś nie tak 1 i 2 od razu po odpaleniu powyżej 200°


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2024, 14:12 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Sprawdzę jutro z rana u siebie ale wygląda jakbyś dalej miał zdublowane odczyty na dwóch pierwszych pozycjach. Mi chwilę zajęło zanim doszedłem, które PID'y dodać do obserwacji temperatur. Ale 100 stopni rano po nocy to raczej dużo, walnięty czujnik.

-- Dodano: 10 lutego 2024, o 14:12 --

Dobra, sprawdziłem, te czujniki po kolei to:

- EXTEMP - Temperatura spalin, rząd cylindrów 1, czujnik 1
- EXTEMP1 - Temperatura spalin, rząd cylindrów 1, czujnik 2
- EXTEMP2 - Temperatura spalin, rząd cylindrów 1, czujnik 3

Na screenie poniżej są wartości przed odpaleniem auta i zaraz po po wyjechaniu z garażu. Z tego co widzę, to pierwszy pokazywał przed odpalaniem temperaturę otoczenia. Dwa następne nie wiem, możliwe, że ich skalowanie zaczyna się od wartość 50 albo też po prostu silnik nie wystygł odpowiednio przez noc, sprawdzę po weekendzie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lut 2024, 18:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdziłem u siebie, auto nie odpalane 4 dni, więc ostygło. Temperatury jak u Pablos, czyli 4/50/50, uruchomiłem silnik i w kilkanaście sekund dobiło do 100/50/50. Temperatura na zewnątrz 6°C


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lut 2024, 19:54 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przeglądania PIDów ciąg dalszy, można się faktycznie od tego uzależnić. Jeżdżę z zaślepionym EGRem, wypalania mam w zakresie 230-290km, więc całkiem ładnie, spalanie na poziomie 6.7l/100 wg komputera. Jednakże nadal mnie zastanawia kwestia tego, że przez jakieś ostatnie 10 wypaleń, na dobrą sprawę jedno mi się zakończyło przy PM_GEN=0.00, najczęściej kończy się w okolic 0.5, a ostatnio skończyło się 0.00 i od razu wpisało 0.83, a to dość mocno wpływa na interwał bo to koło 50km w plecy z tego co zaobserwowałem. Prócz tego zauważyłem, że podczas jazdy mam dość duże ciśnienie na DP_DPF, przy stabilnej jeździe 120km/h mam koło 20-21KPa gdzieś przy połowie zapełnienia, co podobno jest dość dużo, jeden z forumowiczów mówił że u niego te ciśnienia wynoszą max 12kPa przy ostrym przyspieszaniu, u mnie te wartości idą pod 40 przy przyspieszaniu. Gdzieś czytałem że mogą być zapchane wężyki od czujnika, co może wpływać na te ciśnienia, które wężyki mam zdjąć i wyczyścić i czy to jest dobry kierunek poszukiwań? Mam nadzieję że nie przesadziłem z szczegółowością opisu i nie zanudziłem :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 15:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Radioactiev Ile taxi wypalał się DPF wg Forscana?
U mnie są podobne interwały, również zawyżone wartości ciśnienia. Moja teoria głosi, że o ile nie ma problemów z sadzą, to nazbierało się popiołów w filtrze i nie jest już tak drożny. Ja gdy się pogoda poprawi zabieram się za demontaż i czyszczenie DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 17:42 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Myślę że zajęło to koło 25km, przy czym jechałem tak z 2km przy PM_GEN=0, a dpf i tak jeszcze się wypalał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 18:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Chodziło mi ile razy się wypalał od początku użytkowania auta, mi dobija do 700x. Przebieg 150kkm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 18:32 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ktoś kasował prawdopodobnie zanim go kupiłem, bo przy 149k miał 300, obecnie 341.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 22:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to ja bym nie drążył tematu, bo to zgłupieć można. Interwały 200+ przy przebiegu 150kkm są jak najbardziej poprawne, a że ciśnienie wysokie? Cóż, przebieg robi swoje. Wyjąć, wyczyścić filtr i jeździć dalej.
Ja będę robił sam, bo w UK wołają £300 za samo pranie filtra, a £600+ po podstawieniu auta.
Wszystko wg https://www.youtube.com/watch?v=XdTpP4D-u20


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 lut 2024, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki czy u ciebie też ten opisywany "brak mocy jak kiedyś" objawia się tym że tak od 4 biegu samochód nie jest chętny na przyspieszanie powyżej 3k RPM? Samochód jest elastyczny i wgl ale takie mam wrażenie jakby coś go dławiło na wyższych obrotach. Na dwójce i trójce idzie do końca bez problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2024, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Radioactiev u mnie jest odwrotnie, na niskich biegach średnio jedzie, na wyższych czyli głównie 5-6 całkiem sprawnie. A przynajmniej takie jak odczucia. Rzadko też używam obrotów powyżej 3000-3500rpm.
Podczas jazdy sprawdź wartości DP_DPF, jak osiąga powyżej 400kPa to (wg mnie) komputer ogranicza osiągi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2024, 19:11 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No właśnie Dp_DPF osiąga takie wartości i mnie to irytuje, wcześniej jeździłem 1.8 dieslem 125 koni w cięższej budzie i jakoś oczekiwałem że te 175 będzie dużo mocniej się zbierać, ale to po prostu czasem mam chęć tak depnąć spod świateł ile fabryka dała, do codziennej jazdy wystarcza to co jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2024, 19:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak pisałem wcześniej, wg mnie wystarczy wyczyścić DPF i osiągi wrócą. Ja swoją jeżdżę już prawie 10 lat, to auto po mapie u DISI miało buta niesamowitego, potem zaczęło jeździć w kratkę - raz ok raz dziwnie zmulone, teraz już tylko zmulone (aczkolwiek nie gorzej jak seria 150koni w moim przypadku)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 mar 2024, 21:20 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki mam do ciebie pytanie. Czy mając wyłączony EGR (tak jak ja od kilku dni, wreszcie bez checka), jak mocniej podeptasz to nadal wychodzi tak, że PM_ACC wywoła wypalanie nie PM_GEN? Nie ma to już większego znaczenia dla mojej sprawy, na ten moment bo osiągnąłem satysfakcjonujący efekt, ale jestem ciekawy czy jest tak samo u ciebie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 mar 2024, 23:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Radioactiev musiał bym jeździć jak debil żeby PM_ACC wyprzedziło PM_GEN. Jeszcze mi się to nie udało...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2024, 18:28 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli u mnie coś jeszcze boli ten mój samochodzik, bo nie jest to wcale trudne do osiągnięcia. Ehh cieszy on oczy ale troszkę mnie denerwuje od samego początku ja go kupiłem

-- Dodano: 11 marca 2024, o 18:28 --

Przepraszam że post pod postem, nie mogę edytować już poprzedniego. Z racji że nie daje mi spokoju to że po wyłączeniu egru nadal mogę wywołać wypalanie PM_ACC, postanowiłem pogrzebać przy tym czujniku różnicowym. Zdjąłem wężyki odpaliłem samochód i ku mojemu zdziwieniu, przy mocniejszym przegazowaniu z tego wężyka przed DPFem zaczęło pluć taką ciemną mazią, wydaje mi się że częściowo olejem, więc po wystudzeniu samochodu, zajrzałem na bagnet i co jeszcze bardziej mnie zmartwiło, ubyło oleju. Jak nie urok to sraczka najpierw rozrzedal olej wypalaniem dpfa, teraz go zjada.
Wnioskując z tego wszystkiego co tu opisałem mam smutne podejrzenie, że moja turbina chyba kończy żywota...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 18:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Radioactiev, nie ma się co smucić, dzwoń do Marka Malika i wstawiaj do niego auto na wymianę turbo :) Akurat w tym aucie to groszowe sprawy. Przy okazji zrobi Ci poprawkę na nicie na klapie przełączającej turbiny. Tylko terminy mogą być odległe, nasz spec teraz mocno naprawia CX-60ki :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 18:44 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Popielasty, zastanawiam się tylko, czy to na pewno turbo? Objawy są takie jakie opisałem wyżej, na jakieś 6k od wymiany oleju dolałem koło 0.6l, znowu było praktycznie minimum więc dolałem kolejne 0.5l. Do Pana Marka mam 200km, a wątpię żeby zrobił mi to od ręki. Jak myślisz, czy to faktycznie może być koniec turbo? Auto poza tym jeździ normalnie, choć czasem odczuwam smród oleju. Końcówki wydechu to mam tak czyste, że aż mógłbym zaryzykować i z nich jeść, samochód nie dymi na tyle żebym mógł to widzieć, nawet jadąc czy stojąc za nim.
Czy jeszcze jakoś mogę zweryfikować ten problem? Dziwi mnie tylko że takie cuda dzieją się przy bagatela 155kkm, poprzedni samochód sprzedałem z przebiegiem zbliżonym do twojej CX-5 i był naprawdę sprawny, tylko zaczynał zmieniać kolor i tracić masę :lol:
Poza tym jeśli możesz zdradzić, ile taka operacja kosztuje u Pana Marka? Orientacyjnie oczywiście bo z tego co zauważyłem to regeneracja turbo około 1.5k kosztuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2024, 12:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Popielasty CX-60 ??? Przecież to dopiero co wyszło z fabryki :arrow: .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 mar 2024, 12:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Radioactiev, przedzwoń do Marka i pogadaj z nim. Opowiedz o swoich obserwacjach. Jeśli to turbo, to Marek ogarnie w ciągu 1 dnia, jeśli coś grubszego i trzeba zostawić auto, to pobliskie Pabianice mają dobrze rozwiniętą sieć komunikacji torowej :) Co do cen - nie wiem, ale kiedyś Marek miał gotowe, zregenerowane turbiny u siebie.

Lucasbadboy, owszem - ale są tam różne, dziwne problemy wieku dziecięcego, które trzeba naprawiać na gwarancji. Pewne ASO w Łodzi ma teraz duże szczęście mając u siebie takiego specjalistę :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2024, 21:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
4 lutego 2024, o 17:03 maciekelga napisał(a):
Gruber86
ja bym sprawdził stan dolotu i jego szczelność na całym odcinku.


Po czyszczeniu dolotu i podmianie senora różnicowego DPF regeneracja po 80-90km na autostradzie 40-50km w mieście. Pm_acc_dsd spada teraz do 1.4g/l. Jednak dalej równie jak szalone podczas przyspieszania lub jazdy pod górę, podczas jazdy że stałą prędkością po prostu drodze stoi w miejscu a nawet spada.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2024, 22:16 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Też to zauważyłem ostatnio u siebie, że PM_ACC_DSD dość mocno idzie w górę przy przyspieszaniu i jeździe pod górę. Akurat jak do pracy jadę to na początku rośnie, jak włączam się do ruchu na autostradzie a potem jak podjeżdżam pod dość długą górkę. Mogę mieć na początku równe PID'y a i tak pod koniec PM_ACC i PM_ACC_DSD wyprzedzają PM_GEN. Kończy się to tym, że filtr zaczyna się wypalać przy jakiś 160-180 km na trasie. Zastosowałem już dodatek LM do wtrysków ale nic to nie dało. Sam jestem ciekaw o co tutaj może chodzić. Filtr się ładnie wypala do zera, ciśnienie różnicowe wtedy jest w granicach 0,1-0,2 kPa, a podczas jazdy dawno już nie miałem wypalania inicjowanego przez PM_GEN. Do tego założona blaszka na EGR, stosuję cały czas dodatek LM do DPF. Podejrzewam wtryski, bo przebieg już koło 175 tys. km będzie ale, że to kosztowna impreza to na razie nie ruszam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2024, 22:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Zastanawiam się nad wyjęciem wtrysków i oddaniem do sprawdzenia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2024, 23:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam na podjeździe Mazdę z przebiegiem lekko ponad 200 tys km. i jedyne co ją póki co boli to turbina - luzy na wirnikach zdecydowanie zwiastują ich rychłe rozpadnięcie się. DPF wypala się co 200km+, a zaglądając do niego wygląda na lekko przypruszony. Sam się zdziwiłem tym faktem. A że jest już na wierzchu, to i tak go wyczyszczę domowymi sposobami.
Auto było regularnie serwisowane jak bozia przykazała - 10kkm, dodatkowo wszelakie wady tego motoru zostały zapobiegawczo wyeliminowane (grzybek, podkładki) a EGR wyłączony.

Panowie, jeśli macie problemy z częstym wypalaniem, to proponuję zacząć od czyszczenia rurki od czujnika ciśnienia różnicowego. Wyjąć się jej nie da, Mazda o to zadbała chowając ją za turbiną i osłoną cieplną za nią...
Ale można zdjąć czujnik, kupić linkę (drut skręcony z dużej ilości cienkich drucików), założyć na wkrętarkę, lewe obroty żeby się nie rozkręciły podczas obrotu i włożyć w rurkę i jazda. W zależności jak mocno jest przytkana można zacząć od cienkiego drutu, na koniec dac grubszy. Długość to jakieś 18cm, więc tyle linki należy tam wsadzić. Nie wchodzi, jest blokada. W w/w aucie była już czyszczona, może dlatego żadnych problemów z interwałami.

Problem tam jest taki, że gdy jest ona przytkana to na jałowych obrotach jest ok, a przy dynamicznej jeździe odczyty przekłamują co może prowadzić do częstego wypalania filtra

Na tygodniu wrzucę zdjęcia tego DPF, na razie mam pietra z odkręcaniem czujników. Nie chcę ich ukręcić, bo póki co każda śrubka przeżyła. Normalnie jak nie Mazda...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2024, 23:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Różnica ciśnień DPF na postoju po wypaleniu idzie góra dół non stop 0.2 do 1.0-1.2 jak jest u was? Czy wartość też ma takie duże wahania?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2024, 10:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mój błąd, chodziło mi o EXHPRES1, nie DP_DPF. Czyli czujnik z pojedynczą rurką, nie 2.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2024, 18:53 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Gruber86, nie, po wypaleniu ta wartość na postoju waha się od zera do 0,3 kPa. Wartość około 1kPa zaraz po wypaleniu filtra to może być zapchany DPF lub też jakiś problem z czujnikiem różnicowym. 1kPa to ja miałem ostatnio na postoju przy REG_DIS = 120 km.

darrecki, jeśli masz na myśli czujnik ciśnienia spalin to ja sobie podziękuję czyszczenie tej rurki. Sam wymieniałem tej czujnik, ciężko dojść do tego miejsca. Jakoś udało mi się skrócić ten gumowy wężyk, nawet nie myślałem żeby go ściągać i zakładać ten krótszy z zestawu z czujnikiem. Co ciekawe ani oryginalny wężyk, ani czujnik nie były brudne. Także myślę, że ta rurka raczej też nie będzie. Na postoju elegancko przy wyłączonym silniku czujnik pokazuje takie samo ciśnienie jak atmosferyczne. Po odpaleniu jest niewiele wyższe, fakt rośnie dość mocno przy wciskaniu gazu. Może tak być, że jeśli rurka brudna to czujnik widzi wyższe ciśnienie. Ale zabawa z czyszczeniem tego nie zachęca wcale :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Pablos i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.