Teraz jest Pn, 26 lut 2024, 06:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 6 lut 2024, 19:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 7
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Załączyłem złe zdjęcie.
Screen robiony 2min od restartu podczas wyjazdu z pracy więc praktycznie toczyłem się na jedynce.

Dzisiaj po wypaleniu acc_dsd spadło do 1.8 gdzie tydzień temu poniżej 3 nie chciało.
Trasa do pracy 20min 70km/h i jest na poziomie 2.9.

-- Dodano: 6 lutego 2024, o 19:53 --

Po 8 godzinach postoju dwie pierwsze powyżej 100° a pozostałe poniżej 30°


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 lut 2024, 04:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2286
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przeczytaj parę stron do tyłu, opisałem wszystko w styczniu :) Czyszczenie filtra FCM na początek.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~326000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2024, 09:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gruber86

Przede wszystkim posortuj wartości temperatur w forscan, bo czujniki się dublują. Zostaw tylko 3, które w opisie mają Bank 1/2/3 i ustaw je w tej kolejności. Sprawdź ich wartości po nocy bez odpalania - powinny być równe i zbliżone temperaturze na zewnątrz. Jeśli jeden będzie miał temperaturę z kosmosu to możliwe, że filtr się zwyczajnie nie wypala, bo nie osiąga odpowiedniej temperatury, a czujnik twierdzi inaczej. Z drugiej strony taki scenariusz powinien jednak wywalić błąd DPF na desce, a ten się zatkać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2024, 17:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 7
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Auto stało całą noc temperatura na zewnątrz 1°
Sensor 1 100°
Sensor 2 100°
Sensor 3 50°
Ewidentnie coś nie tak 1 i 2 od razu po odpaleniu powyżej 200°


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2024, 14:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1290
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Sprawdzę jutro z rana u siebie ale wygląda jakbyś dalej miał zdublowane odczyty na dwóch pierwszych pozycjach. Mi chwilę zajęło zanim doszedłem, które PID'y dodać do obserwacji temperatur. Ale 100 stopni rano po nocy to raczej dużo, walnięty czujnik.

-- Dodano: 10 lutego 2024, o 14:12 --

Dobra, sprawdziłem, te czujniki po kolei to:

- EXTEMP - Temperatura spalin, rząd cylindrów 1, czujnik 1
- EXTEMP1 - Temperatura spalin, rząd cylindrów 1, czujnik 2
- EXTEMP2 - Temperatura spalin, rząd cylindrów 1, czujnik 3

Na screenie poniżej są wartości przed odpaleniem auta i zaraz po po wyjechaniu z garażu. Z tego co widzę, to pierwszy pokazywał przed odpalaniem temperaturę otoczenia. Dwa następne nie wiem, możliwe, że ich skalowanie zaczyna się od wartość 50 albo też po prostu silnik nie wystygł odpowiednio przez noc, sprawdzę po weekendzie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lut 2024, 18:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdziłem u siebie, auto nie odpalane 4 dni, więc ostygło. Temperatury jak u Pablos, czyli 4/50/50, uruchomiłem silnik i w kilkanaście sekund dobiło do 100/50/50. Temperatura na zewnątrz 6°C


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lut 2024, 19:54 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przeglądania PIDów ciąg dalszy, można się faktycznie od tego uzależnić. Jeżdżę z zaślepionym EGRem, wypalania mam w zakresie 230-290km, więc całkiem ładnie, spalanie na poziomie 6.7l/100 wg komputera. Jednakże nadal mnie zastanawia kwestia tego, że przez jakieś ostatnie 10 wypaleń, na dobrą sprawę jedno mi się zakończyło przy PM_GEN=0.00, najczęściej kończy się w okolic 0.5, a ostatnio skończyło się 0.00 i od razu wpisało 0.83, a to dość mocno wpływa na interwał bo to koło 50km w plecy z tego co zaobserwowałem. Prócz tego zauważyłem, że podczas jazdy mam dość duże ciśnienie na DP_DPF, przy stabilnej jeździe 120km/h mam koło 20-21KPa gdzieś przy połowie zapełnienia, co podobno jest dość dużo, jeden z forumowiczów mówił że u niego te ciśnienia wynoszą max 12kPa przy ostrym przyspieszaniu, u mnie te wartości idą pod 40 przy przyspieszaniu. Gdzieś czytałem że mogą być zapchane wężyki od czujnika, co może wpływać na te ciśnienia, które wężyki mam zdjąć i wyczyścić i czy to jest dobry kierunek poszukiwań? Mam nadzieję że nie przesadziłem z szczegółowością opisu i nie zanudziłem :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 15:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Radioactiev Ile taxi wypalał się DPF wg Forscana?
U mnie są podobne interwały, również zawyżone wartości ciśnienia. Moja teoria głosi, że o ile nie ma problemów z sadzą, to nazbierało się popiołów w filtrze i nie jest już tak drożny. Ja gdy się pogoda poprawi zabieram się za demontaż i czyszczenie DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 17:42 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Myślę że zajęło to koło 25km, przy czym jechałem tak z 2km przy PM_GEN=0, a dpf i tak jeszcze się wypalał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 18:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Chodziło mi ile razy się wypalał od początku użytkowania auta, mi dobija do 700x. Przebieg 150kkm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 18:32 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ktoś kasował prawdopodobnie zanim go kupiłem, bo przy 149k miał 300, obecnie 341.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 22:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to ja bym nie drążył tematu, bo to zgłupieć można. Interwały 200+ przy przebiegu 150kkm są jak najbardziej poprawne, a że ciśnienie wysokie? Cóż, przebieg robi swoje. Wyjąć, wyczyścić filtr i jeździć dalej.
Ja będę robił sam, bo w UK wołają £300 za samo pranie filtra, a £600+ po podstawieniu auta.
Wszystko wg https://www.youtube.com/watch?v=XdTpP4D-u20


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 lut 2024, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki czy u ciebie też ten opisywany "brak mocy jak kiedyś" objawia się tym że tak od 4 biegu samochód nie jest chętny na przyspieszanie powyżej 3k RPM? Samochód jest elastyczny i wgl ale takie mam wrażenie jakby coś go dławiło na wyższych obrotach. Na dwójce i trójce idzie do końca bez problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2024, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Radioactiev u mnie jest odwrotnie, na niskich biegach średnio jedzie, na wyższych czyli głównie 5-6 całkiem sprawnie. A przynajmniej takie jak odczucia. Rzadko też używam obrotów powyżej 3000-3500rpm.
Podczas jazdy sprawdź wartości DP_DPF, jak osiąga powyżej 400kPa to (wg mnie) komputer ogranicza osiągi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2024, 19:11 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No właśnie Dp_DPF osiąga takie wartości i mnie to irytuje, wcześniej jeździłem 1.8 dieslem 125 koni w cięższej budzie i jakoś oczekiwałem że te 175 będzie dużo mocniej się zbierać, ale to po prostu czasem mam chęć tak depnąć spod świateł ile fabryka dała, do codziennej jazdy wystarcza to co jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2024, 19:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak pisałem wcześniej, wg mnie wystarczy wyczyścić DPF i osiągi wrócą. Ja swoją jeżdżę już prawie 10 lat, to auto po mapie u DISI miało buta niesamowitego, potem zaczęło jeździć w kratkę - raz ok raz dziwnie zmulone, teraz już tylko zmulone (aczkolwiek nie gorzej jak seria 150koni w moim przypadku)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.