Teraz jest Wt, 5 mar 2024, 01:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 8 lis 2023, 19:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2023
Posty: 10
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: lubelski
Jakiś czas temu jadąc cały czas szybkim tempem, wiadomo niemiecka autobana, wydech rozgrzany jak podczas wypalania pm acc i pm gen przez ponad 160km blisko zera i tylko ten nieszczęsny pm acc dsd szedł do góry i momentalnie po przekroczeniu 5.5 dał sygnał żeby pm acc go dogonił i załaczyło się wypalanie. W teorii miałem bierne wypalanie więc filtr był przez cały ten czas wypalany. Przy normalnej jeździe pm acc i dsd idą do góry cały czas razem.

-- Dodano: 8 listopada 2023, o 19:59 --

Także niestety w naszych mazdach ten dpf to jedna wielka zagadka i chyba nie ma jednej łatwiej odpowiedzi


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 11:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przemekx303 Coś masz zdecydowanie nie tak. Oba PM_ACC powinny iść w miarę równo cały czas, w zależności od jazdy szybciej/wolniej. Ale PM_GEN ma rosnąć liniowo wraz z ilością spalonego paliwa, na zrzutach ekranu w zasadzie stoi w miejscu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 15:15 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1292
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, przy sprawnym aucie PM_ACC i PM_ACC_DSD mają podobne wartości i jeszcze najlepiej jak są zbliżone do PM_GEN. Mi się teraz udało uchwycić taką sytuację u siebie:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 15:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2639
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
darrecki, Pablos chyba, że ktoś utrzymuje bardzo wysokie temperatury na wydechu (EXHT2) lub czujnik zawyża temperature wtedy PM_GEN i PM_ACC będą spadać podczas jazdy - wystarczy mieć ponad 350 stopni ciągle przez 2 minuty, wtedy oba parametry zaczną spadać.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 16:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1292
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
maciekelga, dzięki za sugestię, muszę to przyobserwować. Zazwyczaj ta temperatura jest wysoka, prawie 600 stopni, gdy DPF się wypala. Ale tu faktycznie, przy dojeździe do domu PID'y malały i widać, że temperatura musiała być wcześniej wyższa:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 23:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
maciekelga ale jak będą spadać jedynie 2 z 3 PID, to nie ma to żadnego sensu, bo ten 3ci i tak wywoła wypalanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 00:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2023
Posty: 10
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: lubelski
Panowie właśnie o tą temp. chodzi. Jak wcześniej napisałem to była szybką jazda 150-170 km/h i na zrzutach widać wysokie obroty. Podczas tej jazdy temp. była wysoka jak podczas wypalania dlatego te dwa pidy nie szły w górę ( na początku doszły do 0.5 a potem jakby się wypaliły). I to właśnie nie pm gem który podnosi się proporcjonalnie do spalonej ilości paliwa czyli te 17l wyzwolił wypalanie ( u mnie egr nie jest wyłączony ani zaślepiony) tylko pm acc dsd. Pytanie dlaczego ten pid cały czas rósł skoro filtr był czysty?

-- Dodano: 10 listopada 2023, o 00:34 --


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 06:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1292
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tam chyba nie ma pięciu czujników temperatury, są trzy bo dwa odczyty się dublują. U mnie tak wysokie wartości nie pokazują się podczas jazdy. Temperatury wzrastają, owszem, ale to przy wypalaniu filtra. Tutaj na przykład mam screena z wypalania na postoju:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 15:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2639
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
darrecki
dokładnie tak, i to jest kompletnie bez sensu. Można dokładnie to samo wywołać, odpinając czujnik, podpinając rezystor symulujący np 400 stopni i poczekać kilka minut z uruchomionym silnikiem. PM_GEN spadnie razem z PM_ACC do zera, DSD zostanie bo fizycznie filtr dalej będzie w takim samym stanie.

Przemekx303
PM_GEN opadł bo miał do tego spełnione warunki w sofcie, co nie oznacza, że filtr był pusty bo przy dużym obciążeniu i dynamicznej jeździe nie ma opcji aby się nie zapełniał.

Miałem kiedyś dokładnie to samo na A1, przy dużym wietrze, rowerach na dachu i dodatku do czyszczenia wtrysków w baku - temperatury na wydechu były wysokie, ECU zbijało PM_GEN bo warunek temperaturowy był spełniony ale filtr się nie wypalał.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
maciekelga w takim razie przy wyłączonym EGR ten wspomniany rezystor ma sens, filtra nie zatkasz, safeguard jest w postaci DSD, za to można sporo wydłużyć interwały. Tylko jak w przypadku pierwszego z tym eksperymentu (ekhm) inżynierowie Mazdy nie przewidzieli oszukiwania i coś się im algorytmy zawiesiły...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Torque
PostNapisane: N, 3 gru 2023, 20:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.12.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam.
Mam problem z częstym wypalaniem DPF. Jak sprawdzić czujnik ciśnienia różnic? Po wymontowaniu czujnika próbowałem przedmuchać ale nie ma żadnej przepustowości.
Czy czujnik ma się tak zachowywać, czy jest uszkodzony?


Ostatnio edytowano N, 3 gru 2023, 20:16 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu. Zapoznaj się z tym wątkiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Torque
PostNapisane: Pn, 4 gru 2023, 17:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzień dobry chciałbym się przywitać Mariusz.
Mazda 6 2.2 GJ 175KM Pytanie - można się dowiedzieć czy mam problem z czujnikiem różnicy ciśnień lub zapchanym DPF po screenach z Torque. Dziękuję z góry z pomoc i ewentualne porady.

-- Dodano: 2 grudnia 2023, o 13:23 --

Poczytałem o problemach i skleiłem w całość.

Wersja silnika 2.2 o mocy 175 KM w Mazdzie była dostępna w różnych modelach, więc problemy związane z czujnikiem różnicy ciśnień (DPF) mogą się różnić w zależności od konkretnego modelu i roku produkcji. Jednakże, w latach poprzednich pojawiły się doniesienia o pewnych problemach z DPF w niektórych samochodach marki Mazda, w tym z silnikiem 2.2 o mocy 175 KM.

Jednym z najczęstszych problemów z DPF jest związany z zapychaniem się tego filtra cząstkowego stałymi cząstkami sadzy. W wyniku tego problemu może dochodzić do zablokowania DPF, co skutkuje spadkiem mocy silnika, zwiększonym zużyciem paliwa.

W niektórych przypadkach, problemem może być również uszkodzenie lub awaria czujników różnicy ciśnień (czujników przed i za DPF). Te czujniki monitorują stopień zapchania filtra i informują kontroler silnika o konieczności regeneracji DPF. Jeśli czujniki te nie działają poprawnie, może to prowadzić do niewłaściwej diagnostyki i problemów z regeneracją filtra.

Aby rozwiązać te problemy, właściciele samochodów z silnikiem 2.2 175 KM w Mazdzie powinni regularnie przestrzegać zaleceń dotyczących konserwacji, zwłaszcza jeśli chodzi o system DPF. Ważne jest również, aby stosować odpowiednie paliwo i olej silnikowy oraz regularnie sprawdzać stan czujników różnicy ciśnień.

Czy na forum jest ktoś, kto korzysta z programu Torque i jest w stanie ocenić, czy moje parametry wskazują na potencjalną usterkę czujnika lub potrzebę regeneracji filtra DPF? W moim przypadku, proces regeneracji DPF występuje średnio co 60 kilometrów, jednak nie obserwuję żadnych widocznych oznak dymu wydobywającego się z tłumika. Zastanawiam się, czy wystarczy jedynie wyczyścić lub wymienić czujnik różnicy ciśnień, czy może lepiej podjąć się regeneracji samego filtra DPF. Czekam na porady i sugestie od osób z doświadczeniem w używaniu Torque w celu diagnozowania tego rodzaju problemów. Dziękuję za wszelkie pomocne informacje!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano Pn, 4 gru 2023, 17:00 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 gru 2023, 17:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2639
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Po screenach widać przytkany DPF, 2.5km po wypalaniu PM_ACC i PM_ACC są na poziomie 1.6g/L, powinny być bliskie zera. Zaobserwuj czy przy wypalaniu oba parametry schodzą do zera i później skokowo wzrastają.

Dla pewności można podmienić czujnik różnicy ciśnień (kupić używkę na allegro) ale to raczej niewiele zmieni.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 gru 2023, 21:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Mazda, po odebraniu z warsztatu, przeszła sprawdzenie EGR, które okazało się być w dobrym stanie. W mojej obecności przeprowadzono proces wypalania DPF, jednak rezultaty nie poprawiły częstego wypalania filtra. W trakcie tej operacji obserwowano siwy dym, jednak trudno jednoznacznie stwierdzić, czy był to efekt zanieczyszczeń czy też skutek zastosowanego preparatu. Po tym zabiegu nie zaobserwowano widocznej poprawy.
Warto zauważyć, że mimo przeprowadzonego czyszczenia, DPF nadal ulega wypalaniu co około 40 kilometrów lub nawet krócej. Ciśnienie w systemie pozostaje na poziomie 0,2 Kpa podczas jazdy na niskich obrotach, jednak przy gwałtownym przyspieszaniu może wzrosnąć do 13 Kpa przy zakresie obrotów od 4000 do 4500. Warto podkreślić, że podczas jazdy w zakresie 2000-3000 obrotów zauważono rozpoczęcie procesu wypalania DPF.
Najbardziej niepokojące jest to, że DPF zaczyna się zatykać już przy 10-12%, a proces wypalania inicjowany jest w aplikacji Torque, gdzie wskaźnik PM LOAD sygnalizuje tę operację.
W związku z powyższym, po przeprowadzeniu czyszczenia DPF, pomimo prawidłowych ciśnień, nadal występuje problem częstego wypalania. Czy ktoś na forum posiada informacje lub sugestie dotyczące przyczyny tego zjawiska?

Dodaję link do filmu jak zachowywał się dpf podczas wypalania zaraz po zalaniu dedykowanym płynem do czyszczenia DPF.

https://www.youtube.com/watch?v=ttu1bnDwF6s

Film co potrafi Mazda 6

https://www.youtube.com/shorts/QdE1KygP7cY

-- Dodano: 4 grudnia 2023, o 21:08 --

ps.
Zastanawiam się czy w programie powinno się zresetować DPF po czyszczeniu. Jest taka opcja o nazwie DPF Reset lub coś w tym stylu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 gru 2023, 23:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.12.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ZBANOWANY!
Po czyszczeniu lub wymianie DPF (filtru cząstek stałych) konieczne jest skasowanie nie tylko danych dotyczących samego DPF, ale również czujnika ciśnienia oraz, jeśli jest zastosowany, systemu recyrkulacji spalin (EGR). Warto podkreślić, że ignorowanie tych resetów może prowadzić do błędów diagnostycznych i utraty efektywności układu. Pamiętaj o dokładnym przestrzeganiu procedur związanych z resetami, aby uniknąć problemów z działaniem pojazdu po interwencji w układzie wydechowym.
Czekam na potwierdzenie od mózgów tego forum. Jeżeli nie znają odpowiedzi na te procedury, to albo nie nadają się do tego forum, albo co gorsza, nie chcą pomagać innym. Oczekuję na rzetelne informacje od osób, które powinny być kompetentne w dziedzinie, aby udzielić pomocnych i dokładnych wskazówek.


Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 5 gru 2023, 19:24 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Kolejne ostrzeżenie za niepotrzebny komentarz przy 3 wylatujesz z forum za zachowanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 5 gru 2023, 10:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2639
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Lukas1921
Było już wiele razy wspominane jak przywołać procedurę.

Widzę, że dostałeś już ostrzeżenie, stonuj chłopie, nikt Cie tu nie trzyma na siłę. Wystarczy przeczytać choć cześć tego wątku, są w nim odpowiedzi na takie pytania...wiele odpowiedzi. Oczekiwać możesz, zawszę można....Na forum panuje prosta zasada, ktoś może chcieć pomóc, nic nie musi.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2023, 11:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
MariuszZworek Wypalanie stacjonarne czy dolanie jakiegoś magicznego płynu nie wyczyści Ci DPF. Tego należy wymontować i wyprać.
Poza tym za częste wypalanie niekoniecznie odpowiada DPF, lubią padać czujniki czy też zatykać się wąska metalowa rurka idąca do jednego z czujników co powoduje niepoprawne odczyty. Nawet zawalony nagarem kolektor może tak ograniczać dopływ świeżego powietrza do silnika, że mieszanka jest zbyt bogata i silnik nadmiernie kopci.
Proponuję zmienić oprogramowanie na Forscan, na komórki można go zakupić na ich oficjalnej stronie. Zapisujesz potem log jako *.csv i można to potem otworzyć chociażby w arkuszu kalkulacyjnym. Nie trzeba wtedy oglądać pół godzinnego wideo...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 08:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Moim zdaniem, a nie chcę być jednostronny, to warto podziękować Lukas1921 za udzielenie jakiejkolwiek odpowiedzi. Jego podejście wydaje się wymuszać krytyczne spojrzenie na innych, ale równocześnie wpływać na moją sytuację, dostarczając odpowiedzi. Dodatkowo, zauważyłem, że delikatne wskazywanie na brak chęci pomocy przez Lukas1921 w dużej mierze mi pomaga. Na początkowym, otwartym przeze mnie poście, to głównie Lukas1921 udzielał pomocy, jednak po interwencji temat został zamknięty. Moim zdaniem, ostrzeżenia i groźby skierowane w stronę Lukas1921 są nieuzasadnione, a atak słowny i określanie go mianem psychopaty przez inne osoby, według mojej oceny to jest właśnie naruszenie zasad forum uzasadniające przyznanie ostrzeżeń.

Wracając do meritum sprawy, wymienione podzespoły i przeprowadzone czyszczenie DPF bez konieczności wyjmowania go z auta. Parametry uległy poprawie, ale jeszcze nie miałem okazji wystarczająco przetestować auta, ponieważ dopiero odebrałem je od mechanika. Sprawdzimy, jak auto będzie się zachowywać w trakcie podróży. Maksymalne ciśnienie przy ostrej eksploatacji wynosi teraz 6-7 Kpa, co stanowi połowę tego, co miało miejsce na początku (13 Kpa).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 10:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.12.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ZBANOWANY!
Strach jest uzasadniony! Czy zastanawialiście się kiedyś, skąd biorą się takie zachowania? Jeśli użytkownicy otrzymali prywatne odpowiedzi i nie są skłonni dzielić się swoimi rozwiązaniami, to właśnie te sytuacje są tego rezultatem. Chciałbym zobaczyć, ile z was pomogło Mariuszom, Marcelom, Pawłom, itp. Wiele osób zadaje pytania, a niestety nie doczekuje się odpowiedzi, nawet przez kilka lat. Dodatkowo, na innych forach można zaobserwować powtarzanie się dziesiątek, setek pytań sformułowanych identycznie lub podobnie, a ludzie odpowiadają w ten sam sposób lub podają linki do konkretnych stron. Przypuszczam, że niechęć do mojej osoby wynika z faktu posiadania większej wiedzy, którą po prostu się dzielę, co nie wszystkim przypadło do gustu, gdyż dlaczego miałbym dzielić się czymś za darmo, skoro można za to wziąć pieniądze?

Warto dodać, że ostatnie posty praktycznie nie otrzymują odpowiedzi, a jeśli już, to są to komentarze typu "Wszystko jest opisane kilkukrotnie, wystarczy poszukać", co wydaje się być infantylnym podejściem do forum. Albo pojawiają się wpisy w stylu "Procedura kasowania po czyszczeniu DPF jest opisana, wystarczy poszukać". Trzeba naprawdę dużo wytrwałości, aby poświęcać 120 sekund na wpis, skoro można to zrobić w 30 sekund, podając jednocześnie link do konkretnej strony.

Nie zgadzam się z przyznanymi ostrzeżeniami, ponieważ próbowałem zaangażować innych do udzielania odpowiedzi i nie miałem zamiaru nikogo obrazić. Proszę o dodanie w regulaminie punktu zakazującego pomocy innym oraz angażowania innych do niesienia pomocy.

Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Cz, 7 gru 2023, 18:36 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Niepotrzebny komentarz niezwiązany z wątkiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 11:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Pytania, pomoc, spostrzeżenia, lub odpowiedzi. W przypadku, gdy ktoś ma obawy związane z publikacją na forum, proszę o kontakt poprzez mój prywatny adresu e-mail. szczota@poczta.onet.pl
ps.
Zwróciłem uwagę, że nie posiadam możliwości edytowania moich postów. Pierwszy raz przypuszczałem, że może to być standardowa zasada na tym forum, ale później zauważyłem, że inni użytkownicy mają dostęp do tej funkcji. Proszę o wskazówki dotyczące sposobu, w jaki mogę edytować swoje posty. Z góry dziękuję za pomoc.


Ostatnio edytowano Cz, 7 gru 2023, 18:30 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Widzisz kolego niezapoznałeś sie z regulaminem punkt 12 . Użytkownik po upływie okresu przewidzianego na edycję posta (60 minut od publikacji) nie może usunąć swojej wypowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 15:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1198
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
7 grudnia 2023, o 10:58 Lukas1921 napisał(a):
Strach jest uzasadniony! Czy zastanawialiście się kiedyś, skąd biorą się takie zachowania? Jeśli użytkownicy otrzymali prywatne odpowiedzi i nie są skłonni dzielić się swoimi rozwiązaniami, to właśnie te sytuacje są tego rezultatem. Chciałbym zobaczyć, ile z was pomogło Mariuszom, Marcelom, Pawłom, itp.

Szanowny kolego wyluzuj. Zachowujesz się niegrzecznie i jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Na forum jest wielu inżynierów praktykujących w branży i innych osób mocno w temacie M6 zainteresowanych. Nie oznacza to jednak, że zaraz będą odpowiadać. Przedmiotowy post może widziało 1% aktywnych forumowiczów. Najpierw należy rozpoznać forum jak działa, zapoznać się z problematyką poszczególnych działów, a sam sobie odpowiesz na wiele nurtujących cię pytań.
Mnie też się zdarzyło nie otrzymać w ogóle odpowiedzi, ale to nie powód wychodzić z pretensjami do forumowiczów. Przeanalizowałem zadane przez siebie pytanie, inaczej je sformułowałem, sprecyzowałem i odpowiedź otrzymałem w ciągu godziny.
To, że jesteś "Świeżak" na forum nie tłumaczy twojej nieuzasadnionej irytacji.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 09:41 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Dla wszystkich tutaj forumowiczów, którzy szukają przyczyn wypalania co 100km, w 90% przypadków będą to wtryski. Miałem wypalanie co 120-140km poza miastem, oddałem chłopakom to zrobienia auto bo już mnie szlak trafiał - wymiana oleju co 5 tys. ze względu na stan. Po wymianie wtrysków poza miastem teraz mam prawie 400km interwał. Chlopaki robią praktycznie tylko madzie i mówią wprost, że prawie zawszę przyczyną są wtryski i zawsze się to objawia przy 150kkm +. Możemy oczywiście patrzeć na pidy, jednak zanim władujemy w coś pieniądze to wtryski na stół. Patrzenie na pidy dla wtrysków injx_cmp oraz filrn nie ma sensu bo zazwyczaj kompletnie nie odwzorowują stanu wtrysków. W nielicznych przypadkach może to być zatkany układ dolotowy, wytarty wałek (mówienie, że auta po 2013 są wolne od tej wady to mit... sam mam z 2015 z regularnie wymienanymi podkladkami i mialem wytarty) lub faktycznie zapchany dpf ale wiadomo dpf przy 200kkm+ należy wyprać bo jednak trochę cykli już przeżył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 10:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Norfar15 nie neguję, że wytryski mogą być przyczyną, za to zwyczajnie nie da się zrobić 400km pomiędzy wypaleniami w SkyD 2.2 sprzed 2018r (bez ad-blue). Sztuczny PID PM_GEN na to not pozwala. No chyba, że ktoś go wyłączył lub zmienił w sterowniku, wtedy z wyłączonym EGR można i 600km zrobić. Niestety to czyta teoria.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 10:36 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Skoro się nie da to czemu ja robię? 70km/h srednia prędkość wypalanie mam co ok. 380km. W tym momencie mam 3.92 na PM_GEN a od ostatniej regeneracji zrobilem 262.7km. Żadnego egr nie zaslepialem.

Obrazek
https://ibb.co/kms6rZd


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 10:39 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
darrecki Wypalanie co ok. 17l, więc jeżeli jeździ 90km/h to może robi średnio 4,2l/100, choć ja nigdy poniżej 5 nie zszedłem

EDIT: 5,1 jadąc S3 113km/h na tempomacie, ale tylko raz tak się wymęczyłem :-p


Ostatnio edytowano Pt, 8 gru 2023, 10:55 przez lyczko, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 10:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie średnie spalanie coś w granicach 6.7l/100l, może z 1x udało mi się zejść poniżej 6l ale ja tak jeździć zwyczajnie nie umiem - brak mi cierpliwości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 10:50 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Zazwyczaj mam trasę 70/80km jak włączę tempomacik na 80km/h to potrafię poniżej 5 zejść - 4.6l. W jeździe pół na pół około 6.5 mam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 10:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ok, zwracam honor - jak ktoś jest bardzo cierpliwy to interwały 400km są możliwe do osiągnięcia.
Norfar15 jak twój EGR? Coś tam było grzebane? Przy jednostajnej jeździe sterownik wręcz uwielbia go otwierać, co mocno negatywnie wpływa na pozostałe 2 PIDy odpowiedzialne za inicjację wypalania. Za to ekolodzy są wtedy zachwyceni...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 11:09 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Z egr nic nie było grzebane, jedynie dolot czyszczony. Jak chodzi o rzeczy co zrobiłem do tej pory to:
- nowy wałek
- nowe wtryski
- czyszczenie dolotu
- czyszczenie dpfa
- wymiana oleju w skrzyni i podkładki ale to jasne

Teraz mam 216kkm nalotu

No i zapomniałbym, że rozrząd jeszcze wymieniałem:D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 11:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1011
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To u mnie jak auto było nowe nie udało mi się przebić 300km pomiędzy interwałami, bo PM_ACC inicjowało wypalanie. Max to było coś koło 270, średnio 230-250km w trasie. W cyklu mieszanym pod 200km, w mieście jeszcze mniej.
Dopiero po wyłączeniu EGR bez większych problemów da się przekroczyć 300km w trasie, a 200km w mieście. a przynajmniej ostatnio jak sprawdzałem. Na chwilę obecną przebieg 145kkm, robione podkładki, wyłączony EGR, czyszczony dolot ale to ze 4 lata temu już, wymieniona skrzynia bo 6ka padła. Rocznik 2014, wałek OK.
Muszę zajrzeć do Forscana, nie było mnie tam już z rok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.