Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 10:04 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
BeEsWszystko fajnie i w pełni rozumiem sens czyszczenia, ale u mnie właśnie po czyszczeniu całego dolotu, wymianie smoka, wymianie panewek, łańcucha zaczęły się cyrki ze zbyt częstym wypalaniem i co ja mam o tym myśleć?

Przed zabiegiem wypalało mi w mieście co 17l, tj. ok. 140-180km, a po zabiegu co 50km. Założenie pełnej blaszki na EGR dało jakieś 80-120km obecnie.

DPFu nie czyściłem, a mam 215k przebiegu i wiem, że może i na niego pora, lecz coś w tym całym czyszczeniu nagle spowodowało jego "dopchanie"

Środki typu LM2560 nie dają zbyt wiele


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 10:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Sprawdzałeś wtryski? może któryś leje i stąd za dużo sadzy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 10:25 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
chmooreck Osobiście nie, ale Marek Malik to robił, sprawdzał i kalibracje robił.
Jakie PIDy i wartości w Forscanie obserwować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 10:43 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
lyczko Nie brzmi to dobrze, nie zazdroszczę :/ a podkładki pod wtryskami wymieniałeś? U mnie niby wartości korekt wtrysków były ok ale naczytałem się, że warto więc to zrobiłem przy okazji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 10:46 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
BeEs Tak, oczywiście. Był zrobiony komplet u Marka: podkładki, czyszczenie, smok, napęd olejowy, panewki, nit turbo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 10:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie jestem mechanikiem. Skoro auto było w dobrych rękach, to nie mam nic do dodania. Jestem stanowczo za krótki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 13:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
lyczko, a jakie masz wartości PID'ów przed i po wypaleniu? Chodzi głównie o PM_ACC, PM_ACC_DSD, PM_GEN i DP_DPF. Wypalanie następuję zazwyczaj jak któryś z PID'ów osiągnie wartość około 5.60. Natomiast ciśnienie różnicowe po wypaleniu musi być bliskie zeru, jeśli nie, to znak, że filtr już jest zapchany. Warto też sprawdzić OIL_DIL, podczas wypalania nieznacznie rośnie ale potem podczas jazdy maleje.

BeEs, tutaj masz namiar na eleganckie blaszki, polecam:
viewtopic.php?f=16&t=14943


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 21:43 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Ja dzisiaj kupiłem kolejną "szóstkę " do zrobienia.
Totalny brak mocy, jutro zacznę ją rozbierać, ale nie o to chodzi. Przed trasą powrotną pokasowałem wszystko żeby mieć jakiś obraz sytuacji. Strasznie dziwne odczyty z DPFu. Przez pierwsze 80km wszystkie parametry PM_ACC PM_ACC_DSD i PM_GEN miałem na zero.
Później zaczęły rosnąć tylko dwa PM_ACC i PM_GEN a
DP_DPF cały czas error sporadycznie pojawiała się wartość 0.1 Kiedy przekroczyło wartość 8 wyskoczył mi komunikat że filtr jest zapchany


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 08:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Sprawdz czy fizycznie jest filtr, może ktoś wyciął i pogrzebał w sofcie.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 12:31 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos
Wrzucam wartości przy rozpoczęciu wypalania jak i po zakończeniu i są to wartości przy całkowicie zaślepionym egr


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 14:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
lyczko, fajnie, że wrzuciłeś. Szkoda tylko, że robiłeś screeny podczas jazdy, a nie na postoju. Akurat nie widać obrotów, bo jakaś ikonka to zasłania ale DP_DPF najlepiej sprawdzać na biegu jałowym. W każdym razie nawet podczas jazdy widzę, że przed wypalaniem i po są to spore wartości. Byłoby super, jakbyś sprawdził DP_DPF zaraz po wypaleniu na postoju z włączonym silnikiem, ja u siebie mam wtedy koło 0.1 kPa. REG_DIS masz faktycznie masakrycznie niski biorąc pod uwagę, że wsadziłeś pełną blaszkę. W jakich warunkach teraz jechałeś, w trasie, czy po mieście? Mi w trasie na blaszce z dziurkami udało się uzyskać koło 260 km, natomiast w samym mieście było już gorzej ale to dalej prawie 200 km. Co zauważyłem, to że w mieście szybko rośnie PM_ACC jak się często przyspiesza. Wydaje mi się, że wyjściem z takiej sytuacji byłoby tylko wyłączenie EGR, ale, że niedługo moje auto wróci na trasy, więc poczekam z tym. Widzę, że obserwujesz chwilową korektę wtrysków, sprawdź jakie masz zapisane dane po automatycznej kalibracji (mój zrzut ekranu).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 20:13 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
26 marca 2023, o 07:36 maciekelga napisał(a):
Sprawdz czy fizycznie jest filtr, może ktoś wyciął i pogrzebał w sofcie.

Czy jedyna metoda żeby go fizycznie sprawdzic to wyjęcie na zewnątrz. ? Sama puszka jest na miejscu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 09:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Z tego co się orientuję, to w tej jednej puszce jest DPF i katalizator. Zazwyczaj usuwają DPF, więc reszta zostaje. Może łatwiej będzie najpierw sprawdzić czujnik ciśnienia różnicowego? Albo on daje błędne odczyty albo faktycznie jest jakoś emulowany w sofcie. Może najpierw warto go przeczyścić i sprawdzić połączenie elektryczne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 13:14 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Czujnik podmieniłem i jest to samo. Dziwne ze rury są czyste, bez sadzy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 13:58 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos Dzięki, będę wrzucę te PIDy i zobaczymy.

Chciałem chemicznie wyczyścić DPF'a, ale poległem na odkręceniu czujnika (tego pierwszego od góry). Zalewałem, moczyłem go w odrdzewiaczach i wd40 i tylko gnie się jego obudowa, bo jest z jakiegoś miękiego/cienkiego metalu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 15:27 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
lyczko, nie ma problemu. U Ciebie coś za szybko te PM_ACC rosną mimo wsadzenia pełnej blaszki. Warto sprawdzić korektę wtrysków, może któryś już za dużo paliwa podaje.

Jeśli chodzi o czyszczenie DPF chemicznie to pytałem się o to w serwisie. Faktycznie najprościej jest odkręcić ten górny czujnik, bodajże temperatury. Ale ciekawe jest, że się tak mocno zapieka. Teraz sprawdziłem u siebie na postoju, jak wygląda DP_DPF po wypalaniu, możesz porównać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 20:30 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Do wszelkiego rodzaju sond lamda czy innych czujników temperatury na kolektorze wydechowym, DPFie czy innym katalizatorze, bez palnika nie podchodź. Kup sobie najprostszy palnik z przykręcanymi puszkami z gazem i jazda. Rozgrzejesz do czerwoności i nie ma bata że nie odkręcisz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 07:45 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
jinxsior mam taki palnik, także spróbuję.
Pablos DP_DPF tuż po wypalaniu i na postoju zszedł najniżej do 0.3-0.4, a PM faktycznie rosną dużo szybciej u mnie. Muszę się wtryskom przyjrzeć.

Co do częstego wypalania to ja obecnie jeżdzę 95% po mieście i to odcinek 5-7km, z dwoma przystankami po drodze... (wiem, słaba specyfika jazdy jak na diesla), a dodatkowo nogę mam raczej ciężką.
Natomiast samo wypalanie ostatnio staram się przeprowadzać jednostajnie na obwodnicy, bo mam blisko domu i nawet udaje się bez zatrzymania cały proces przeprowadzić


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 08:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pozwolę sobie na taką luźną refleksję. Moje wozidło ma w tym roku 9 lat. Jak tylko pojawiła się opcja to zrobiłem remapę i wyłączyłem EGR. W sumie już zapomniałem co to jest DPF, jakie pidy są ważne w Forscan. Mimo jazdy wokół komina auto nie sprawia żadnych problemów.

Ostatnio stwierdziłem, że czas na coś więcej niż tylko lanie diesla, więc dodałem do zbiornika "Diesel Purge" od liquid moly. Nie wiem co to za cuda na kiju, ale auto zaczęło całkiem inaczej jeździć. Silnik się wyciszył i jakby chętniej chciał jechać.

Także polecam do testów, może przy zatkanym EGR pomoże z szybkim wzrostem pm_acc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 08:13 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
darrecki u nas znane jako spulung, a tak dokładniej to środek do czyszczenia wtrysków: https://liquimoly.sklep.pl/458-oczyszcz ... y-05l.html
Kiedyś to zalałem, tak samo jak zalałem 2667 do DPF'a, bez jakiegoś wow efektu.

Tu nawet eksperyment od Chrisa https://www.youtube.com/watch?v=VpENP3UZLAo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 09:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Powiem tak, bez wyłączenia EGR nie ma co oczekiwać cudów po płynach i blaszkach. Dystanse po 6 km z przerwami powodują masakryczny wzrost PM_ACC. Sprawdzałem to, jak sam się kręciłem na bardzo krótkich odcinkach po mieście. Jak jeszcze wciska się dynamicznie gaz to już w ogóle masakra. U mnie żona ma do pracy 13 km w jedną stronę w mieście, więc to już jest lepiej, REG_DIS wynosi koło 180 km teraz, na wypalanie też starczy taki dystans. Ja ostatnio wziąłem auto na dwa dni do pracy, gdzie mam 35 km w jedną stronę i już REG_DIS wzrósł do 260 km. Także bez wyłączenia programowego EGR to auto nie nadaje się na bardzo krótkie miejskie dystanse, lepiej kupić benzynę. Dlatego od czerwca zabieram żonie samochód, rozglądamy się dla niej za jakąś Mazdą 2 lub Toyotą Yaris lub ewentualnie zostanie autobus :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 10:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos Ja kręcę się wokół komina 7 lat i cały czas PM_GEN wyprzedza PM_ACC. Wczoraj REG_DIS (odpaliłem forscana, bo usłyszałem proces wypalania) wynosiło 220km przy samej końcówce procesu. Polecam 2 DJ 90 albo 105 koni, benzyna oczywiście. Rewelacyjne miejskie autko, drugie w rodzinie od 7 lat - zero problemów (nie licząc rozszczelniającej się klimy i 2 akcji serwisowych na to)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 3 kwi 2023, 13:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przecież ja od paru lat za każdym razem wspominam, żeby każdy kto narzeka na PM_ACC/PM_ACC_DSD w pierwszej kolejności zaślepił EGR :) U mnie bez zaślepki to 100km i wypalanie, z zaślepką minimum 200km robię.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2023, 07:24 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos Tu jeszcze dorzucę paramentry moich wtrysków.

Ps. udało mi się na gorąco odkręcić ten górny czujnik przy dpfie, zaaplikowałem piankę do DPF MOTIP'a i testuję


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2023, 09:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
lyczko, masz eleganckie te korekty. Ciekawe, czy ten środek do czyszczenia DPF poprawi interwały. Po DP_DPF nie wyglądało, że filtr jest jakoś mocno zapchany. Ja ostatnio sprawdziłem i zrobiłem 10 km po mieście na krótkich dystansach. PM_ACC i PM_ACC_DSD wzrosły aż o 1. Także jeśli się jeździ tylko po kilka kilometrów to ciężko jest uzyskać sensowne interwały wypalania DPF.

popielasty, zaślepka to tylko półśrodek. PM_ACC i PM_ACC_DSD są obliczane na podstawie różnych innych parametrów, nie tylko temperatury i przepływu spalin. Wygląda na to, że dopiero programowe wyłączenie EGR rozwiązuje problem z częstą regeneracją DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2023, 11:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dlatego trzeba zbić jeszcze PM_GEN, mam wszystko oprócz czasu, żeby się za to zabrać :lol:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 kwi 2023, 13:12 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Definitywnie brak DPFu. Powiedźcie mi czy jak wstawię dobry DPF to będę musiał coś jeszcze robić ? Zmiana softu ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2023, 08:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
jinxsior
i nawet zaślepiony EGR.

No soft obowiązkowo do wgrania, pytanie tylko czy to wystarczy..


Ciekawe jest to, że spada PM_GEN i PM_ACC, z tego co widzę na poprzednich zrzutach miał ok 8g, ciekawe jak to jest zrobione.

Możesz jeszcze sprawdzić wydech, przy DPFie jest czysty, brak na nim sadzy.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 11:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
A czy ktoś kupował i wymieniał DPF i ma jakieś sprawdzone miejsce gdzie go zakupić aby nie było problemu?jestem po czyszczeniu i wypalaniu i niestety jest tylko gorzej. Mocno śmierdzi z wydechu, dodatkowo przed procedura wypalania pojawia się dym za autem, po wypaleniu ustępuje ale zostaje brzydki zapach. Forscan pokazuje że ładnie wypala, do zera tak na prawdę.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 11:40 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
pawols82 odkąd pamiętam przy/po wypalaniu zapach z wydechu jest taki specyficzny, nieprzyjemnie śmierdząc (jakkolwiek to brzmi w stosunku do "normalnych" spalin)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.