Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 23:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 14 paź 2022, 10:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mi z tego co pamiętam jakiś czas temu zaraz przed wypalaniem, z nogą w podłodze dobijało do 0.6 bara.
Wyjeżdże zbiornik do końca i porównam.

Wg mnie środek jeśli działa, to podczas wypalania kiedy wraz z ropą jest bezpośrednio wtryskiwany do DPFa


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 paź 2022, 10:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
darrecki
z tego co pamiętam takie właśnie były komentarze w opiniach na Allegro gdy jakiś czas temu interesowałem się tym środkiem. Ludzie pisali, że gdy przestawali stosować wszystko było jak przed aplikacją.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2022, 07:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to wyjeździłem zbiornik tego magicznego preparatu i jedyna różnica, to że zbiedniałem o 9 funciszy wydając kasę na niego. Zero różnicy w osiągach, spalaniu, interwałach. Nawet spaliny nie zmieniły zapachu jak w cytowanym filmie na YT. Ja bym to nazwał magią wyłączonego EGR - bez tego wynalazku DPF przeżyje resztę auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2022, 19:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja na razie nie ruszałem EGR ale po zastosowaniu preparatu wypalania powróciły do normalnego stanu. Interwał pomiędzy wypalaniami się skrócił a czas wypalania zmniejszył. Dalej to PM_ACC inicjuje wypalanie ale auto kręci się w zasadzie po mieście. Co najważniejsze to, że DPF wypala się prawie do zera. Mam jeszcze dwie puszki tego środka, na razie planuję dodawanie co te 2 tys. km. Według mnie to działa.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2022, 21:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
2 listopada 2022, o 18:23 Pablos napisał(a):
Interwał pomiędzy wypalaniami się skrócił a czas wypalania zmniejszył. Według mnie to działa.


Interwał chyba zwiększył a nie zmniejszył?
Wg mnie czas wypalania nie może wzrosnąć / zmaleć, bo odpowiada za niego PM_GEN - proces zawsze się kończy jak jego wartość spadnie do 0. Jest do tego przypisany najgorszy możliwy scenariusz, że wypalanie aktywuje PM_ACC i auto musi spalić pewną, z góry ustaloną ilość paliwa (jak i w przypadku inicjacji wypalania) i dopiero wówczas ECU uważa proces za skończony. A czy filtr dopiero co się opróżnił, czy od 5 minut jest już pusty to mu to lata. U mnie PM_GEN inicjuje wypalanie jak filtr jest max w połowie pełny (w trasie to nie jest to nawet 1/4), a kończy jak już dawno pusty. I może dlatego to wypalanie na pusto pozwala mu być w idealnym stanie. Tylko szkoda, że w czasie tego bezsensownego wypalania marnowane jest w cholerę paliwa.

Ten środek może działa, jak coś jest nie tak z filtrem, wychodzi że u mnie jest wszystko ok.

Niech ktoś w końcu znajdzie jak można zmienić limity PM_GEN, to poprawimy ten bezsensowny "algorytm" napisany przez 10 latka...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 2 lis 2022, 21:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jestem za z tym rozszyfrowaniem PM GEN. U mnie tak samo, filtr pusty ale wypala dalej

Ja próbowałem już w wielu miejscach, nawet zagranicznych z edycją PM GEN, nikt nie chcę tego tykać.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2022, 21:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
2 listopada 2022, o 22:17 darrecki napisał(a):
2 listopada 2022, o 18:23 Pablos napisał(a):
Interwał pomiędzy wypalaniami się skrócił a czas wypalania zmniejszył. Według mnie to działa.

Jest do tego przypisany najgorszy możliwy scenariusz, że wypalanie aktywuje PM_ACC i auto musi spalić pewną, z góry ustaloną ilość paliwa (jak i w przypadku inicjacji wypalania)


Tunerzy się są w stanie zwiększyć tej ilości paliwa potrzebnej do rozpoczęcia wypalania np strzelam z 16 do 25l ?? Ktoś sie informował może w tej kwestii???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2022, 21:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Raczej wycinacze filtrów DPF by sobie z tym poradzili bardziej niż tunerzy.
W końcu podobno po usunięciu filtra wszystkie fizyczne czujniki działają (tak pisali na forum ci, co usuwali), więc PM_GEN - parametr teoretyczny musi być
a - usunięty
b - jego wartość ustawiona na nieskończoność.
W przeciwnym wypadku ECU inicjował by wypalanie raz na jakiś czas.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 07:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
darrecki, dwa razy czytałem to co napisałem i nie skapnąłem się, że coś namieszałem. Oczywiście dystans pomiędzy wypalaniami się wydłużył. Skróciło się natomiast samo wypalanie. PM_ACC dość szybko spada, PM_GEN trochę dłużej. Ostatnim razem było to może z 15 km.

-- Dodano: 3 listopada 2022, o 07:58 --

Tak jeszcze dodam, że u mnie wcześniej PM_ACC nie schodziło już poniżej 1 po wypaleniu, a teraz ładnie wraz PM_ACC_DSD leci w okolice zera. A jako, że przy inicjowaniu wypalania PM_GEN wynosi trochę ponad 4 to samo wypalanie nie trwa długo. Najpierw do zera schodzą PM_ACC i PM_ACC_DSD a potem PM_GEN. Dla mnie dość ważne jest aby proces wypalania trwał jak najkrócej, pokonywane dystanse to dwa razy dziennie po 13 km. Wtedy musi się ten filtr wypalić, w przeciwnym wypadku jeśli proces będzie częściej przerywany to będzie się znów pojawiać ropa w oleju. A tego chciałbym uniknąć. Jeśli chodzi o kondycję filtra to uważam, że jest w bardzo dobrym stanie, skoro po wypaleniu mam spokojnie te 0,1-0,2 kPa ciśnienia różnicowego. Generalnie zauważyłem, że jeśli jeździ się płynnie, głównie na trasie to PM_ACC i PM_GEN idą w górę raczej równo. Natomiast, gdy często zatrzymujemy się na światłach, lub też robimy krótkie odcinki to wtedy PM_ACC narasta dużo szybciej niż PM_GEN.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 07:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No 13km w jedną stronę to powinien olej mieć te 60 stopni. Mam ludzi w pracy co robią 3km do roboty ;). Ja bym wolał rower albo skuter bo to proszenie się o kłopoty :). Pablos ale ty masz w miarę młode auto 5 lat więc chyba nie ma co się martwić,wystarczy pilnować wypalania. Jak się zacznie to je skończyć i będzie cacy jak u mnie ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 08:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, ja nie jeżdżę, tylko żona. Ciężko ją namówić na inny środek transportu, za wygodna jest :wink: Auto było kupowane pod dłuższe trasy ale sytuacja się zmieniła. Rocznik 2014, więc już 8 lat stuknęło. Teraz ciężko to będzie sprzedać w dobrej cenie. Nawet jakbym chciał wymienić na benzynę w tym samym roczniku to bym musiał dopłacić. A nic się nie dzieje, może oprócz tego, że koszty eksploatacji wzrosły. Auto jest u mnie 5 lat i ja nim zrobiłem tyle co poprzedni właściciel w 3 lata. Staram się teraz wymieniać olej maksymalnie co 10 tys. km. Jak co trzecie tankowanie wleję środek za 3 dychy to nie zbiednieję, cena diesla i tak jest już teraz absurdalnie wysoka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 09:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kurde, pomyliłem date rejestracji na forum z tą od auta sorka <o0> No oczywiście że nie opłaca się sprzedawać. Póki nic się nie dzieje to jeździć i już :wink: . Włączył bym do tego wymianę filtra paliwa co 30 tys km tak jak ja to robię.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 10:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, filtr paliwa też staram się wymieniać co te 30 tys. km a filtr powietrza co 20 tys. Z filtrem paliwa jest tylko ten problem, że nie każdy zamiennik pasuje. Oryginalny filtr z ASO jest krótki, a każdy zamiennik dłuższy. Ostatnio brałem chyba Knecht/Mahle i w serwisie strasznie narzekali, że ledwo go zmieścili. Faktycznie jest wsadzony na styk. Teraz będę musiał wymienić na wiosnę i zastanawiam się na Mannem, który jest chyba tylko kilka milimetrów wyższy niż oryginał. Ale cenowo wychodzi niestety niewiele taniej. Także pewnie ostatecznie wezmę filtr mazdowski. Może ktoś zna dobry zamiennik o wysokości takiej jak oryginał w rozsądnej cenie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 10:30 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja kupiłem taki i pasuje bez problemu: https://allegro.pl/produkt/meyle-35-14- ... dfe0acd4cc
Filtr jak filtr, nie widzę powodu by przepłacać za logo


Ostatnio edytowano Cz, 3 lis 2022, 10:30 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 11:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie przesadzacie z tym filmem paliwa? U mnie 129kkm i zmieniłem go raz. Szczerze, to już nie pamiętam kiedy.
W PL aż takie kiepskie paliwo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 11:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
W instrukcji jest 60 tys km/3 lata. U mnie pierwsze są 3 lata bo robie niecałe 10 tys km na rok. Nie mieszkam w pl ale wolę mieć święty spokój za niecałe 20e :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 lis 2022, 12:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Panowie, ja tylko przypomne, że to temat o DPFie...

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lis 2022, 07:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Na poniższym screenie widać inteligencję algorytmu odpowiedzialnego za wypalanie DPF.
Filtr dawno pusty, a wypalanie nawet nie w połowie. Zrobiłem jeszcze 7km zanim komputer uznał, że ma dość.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lis 2022, 08:34 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
darrecki a sprawdzałeś może jaki jest poziom różnicy ciśnień na czujniku? Z tego co pamiętam kiedyś to testowałem i wcale nie był taki pusty, bo zamiast poniżej 0,4 kPa miałem powyżej 0,8. Nie wiem czy Twój screen jest w trakcie jazdy czy na postoju, bo u Ciebie jest 1. U mnie PM_GEN spada tak samo jak rośnie czyli liniowo w czasie. PM_ACC też tak samo spada, natomiast PM_ACC_DSD spada duuużo szybciej. Ale nie jestem wcale przekonany, że ten algorytm jest w stanie prawidłowo ustalić poziom zapełnienia DPFu przy wypalaniu, także dlatego podejrzewam, że wypala minimum ileś tam czasu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lis 2022, 09:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To jest w czasie jazdy, poza tym mam ustawione zaokrąglanie do pełnej cyfry, bez miejsc po przecinku. Zmienię i sprawdzę następnym razem.

U mnie wartość PM_ACC od tego momentu wynosi 0 do końca wypalania, a w tym czasie PM_ACC_DSD skacze sobie od 0.15-0.18, tak jakby ECU nie do końca wiedziało co ma z nim zrobić.


Ostatnio edytowano Pn, 7 lis 2022, 09:59 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 7 lis 2022, 09:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja mam bardzo podobnie. Przy wyłączonym EGR praktycznie "połowa" wypalania jest bez sensu, tylko po to żeby zbić wartość PM_GEN.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 lis 2022, 18:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Panowie, potrzebuję pomocy w odszyfrowaniu czy filtr DPF fizycznie istnieje w aucie, czy może szaleją czujniki. Co prawda sprawa dotyczy Mazdy 3 BK z silnikiem 1,6 (z filtrem FAP), ale chodzi mi głównie o to abyście podpowiedzieli co oznaczają parametry z PIDów.
Forscanem na Androidzie mogę odczytać tylko dwa pidy dotyczące DPF:
- DP_DPF który prawie cały czas pokazuje w czasie jazdy 0,0 - 0,1kPa. Jak podciągnąłem silnik do 3krpm to doszło do 0,7kPa
- PPFT - cały czas pokazuje 100 st.C

Co sądzicie?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 10:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Niestety, ktoś wymyślił że PM_GEN rośnie liniowo i maleje liniowo i dupa. Dodatkowo co kilka wypalań PM_GEN spada do 0 po czym skacze do prawie 1 (i już nie spada tak ochoczo). Ciekawy jestem jak to jest wyliczane, co które wypalanie jest dłuższe i po nim PM_GEN skacze ciut wyżej.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 gru 2022, 21:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja teraz po 1700 km wlałem drugą puszkę tego środka LM. Ogólnie widzę znaczną poprawę. Filtr wypala się cały czas do zera przy jeździe po mieście. Interwały to jakieś 170-190 km. Teraz przy drugiej puszce zauważyłem, że PM_ACC zaczęło wyjątkowo wolno przyrastać. PM_GEN ma znacznie wyższą wartość, ciekaw jestem jak długo. Jeśli w końcu znowu PM_GEN, a nie PM_ACC wyzwoli wypalanie to uznam, że LM jest złotym środkiem :lol:

-- Dodano: 23 grudnia 2022, o 21:19 --

Ostatnio juz coraz lepiej wyglądają PID'y. PM_ACC potrafi trzymać się blisko PM_GEN. Ale to tylko w przypadku robienia dłuższych dystansów. Na krótkich odcinkach niestety PM_ACC wzrasta szybciej. Ale jazda na dłuższe odcinki powoduje wypalania co około 200 km a na te krótsze co 160 km. Na zrzucie z Forscan potwierdzenie działania LM.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sty 2023, 22:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Cześć, czy ktoś może polecić warsztat na Śląsku zajmujący się czyszczeniem DPF?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 7 sty 2023, 21:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja w ostatnim tygodniu miałem okazję trochę więcej pojeździć autem. Kolejny raz potwierdzam, że ten PM_GEN to kompletna głupota. Mam zaślepiony EGR, udało mi się uzyskać interwał 330km między wypaleniami, a gdyby nie aktywacja regeneracji przez PM_GEN spokojnie dałoby się dobić do 500-550km. Dziś to samo, po 120km PM ACC i PM ACC DSD są na poziomie 0.7, więc interwał byłby bardzo dobry.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sty 2023, 14:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.11.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam, też mam spory problem z wypalaniem dpf, tzn strasznie długo się wypala (40-50km a czasami nawet 70), według moich odczytów to problemem jak u kilku innych forumowiczów jest PM_GEN. Od zakupu auta (09.2021) były z tym problemy bo wypalał się co 50-60 km więc zacząłem jeździć po warsztatach i pierwsze zostały wymieniony czujniki przy DPF a potem sam DPF (kupiona używka oraz wyczyszczona). Myślałem, że temat załatwiony ale dalej był problem a warsztat się poddał bo podejrzewał uszczelniacze zaworowe i nie chciał przy tym grzebać. Następnie kolejny warsztat i diagnoza że pierzemy jeszcze raz DPF i nowe wtryski (6k). Po wymianie wtrysków sytuacja się poprawiła bo dystans od wypaleń wynosił od 160(większość miasto) do 220, ale niestety długość wypaleń pozostała bez zmian. Więc zmiana warsztatu i tym razem jedziemy na regeneracje silnika (10k) - w misce olejowej było sporo opiłków a sam silnik często nie brzmiał dobrze. Po regeneracji faktycznie jest poprawa i silnik pracuje jak nigdy wcześniej ale sam DPF już nie. Przy regeneracji zastało zrobione - [link reklamowy usunięty]. W załączeniu pidy z wypalania które rozpoczęło się po ok 160 km - które musiałem niestety przerwać i ponownie przy 164km (do momentu wypalania jazda głównie miasto) a skończyło przy 208km czyli tym razem 48 km i około 30 minut przy prędkości 100-125 i obrotach w granicach 2000-2500. I teraz pytanko do bardziej doświadczonych w temacie forumowiczów czy winą może być oprogramowanie (nie wiem czy poprzedni właściciel coś w nim grzebał) i muszę jechać do jakiegoś tunera, a może spróbować z tym zaślepieniem EGR?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
https://imgur.com/a/D6JLMxI


Ostatnio edytowano Pn, 16 sty 2023, 14:50 przez piranha23, łącznie edytowano 6 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sty 2023, 14:07 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja tylko przypomnę, że u mnie i kogoś jeszcze to właśnie po czyszczeniu dolotu wypalanie zaczęlo być coraz częstsze, a sam dpf nie był ruszany w tym czasie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 16 sty 2023, 14:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
piranha23
nie wiem czy tylko to u mnie problem ale nie widzę fotek. Zobacz czy w ustawieniach hostingu czegoś nie ma albo spróbuj przez imgur.com.

Jakie masz spalanie średnie między wypaleniami -bez wypalania? Ciekawe bo interwał masz w miarę normalny jak na jazdę po mieście ok 160-180km. Dziwne, że PM_GEN opada tak wolno, aczkolwiek ten parametr jest programowy, może poprzedni właściciel coś grzebał przy DPF? Jak nie masz chipa to dobrze byłoby zacząć od aktualizacji softu np. w ASO. sam PM_GEN rośnie liniowo m.in na podstawie spalonego paliwa, im większe spalanie tym szybciej rośnie, natomiast raczej jego "opadanie" jest zazwyczaj liniowe i niezależne - oczywiście im szybciej jedziesz i obciążenie silnika jest większe tym wolniej opada ale nie aż tak długo.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sty 2023, 15:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.11.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Średnie między wypaleniami to teraz (po regeneracji silnika może być wyższe) w trasie 6-7 przy 120-130 a w mieście koło 9l
https://imgur.com/a/D6JLMxI


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.