Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 30 wrz 2022, 19:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Widzę lyczko, że faktycznie szybko następuję u Ciebie wypalanie i to ciśnienie na postoju jest dość wysokie. U mnie jest to zazwyczaj około 1-2 kPa. Po wypaleniu mam podobne wartości. Też widzę, że PM_ACC_DSD nie zeszło do zera. Co ciekawe u Ciebie ten problem ze zbyt częstym wypalaniem nastąpił po czyszczeniu silnika, a teraz sobie przypominam, że u mnie też. Robiłem to na wiosnę zeszłego roku i akurat zbiegło się to w czasie ze zmianą trybu użytkowania auta, z tras na miasto. Dlatego coraz krótsze interwały tłumaczyłem sobie jazdą po mieście. Ale u mnie następowało to stopniowo, interwały zmniejszały się powoli. Zaaplikowałem ten środek LM, zatankowałem i wróciłem może ze 3 km do domu. Co zauważyłem ciekawego to mokre na dole końcówki rur wydechowych ale ciecz była czarna. Z tego co pamiętam, to rury zawsze były czyściutkie a tu zaczęło pojawiać się takie czarne coś. Z tego co czytałem to ludzie pisali, że po użyciu tego środka wydech im się czarny robił. Może faktycznie to dziadostwo w jakiś sposób rozpuści ten syf z DPF'a. Jak wlewałem to śmierdziało paskudnie i wydaje mi się, że podobny smród teraz idzie z rury wydechowej. Oby to coś faktycznie pomogło :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 wrz 2022, 22:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A robiliście panowie kalibrację EGR, przepustnic i cokolwiek tam ma jeszcze związek ze spalaniem po czyszczeniu silnika? Może to ma jakiś wpływ?
Ja już czyściłem kilka dolotów w 2.2 sky i nigdy nie miałem problemów z szybkim zapełnianiem DPF, ale bez skasowania aktualnych nastawów nawet silnika nie uruchamiałem.
Niestety odkładanie problemu w czasie przy częstych lub bardzo częstych interwałach czyszczenia się filtra ma mocno negatywny wpływ na jego pojemność, co Pablos widać po Twoim przykładzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 paź 2022, 12:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie wiem, czy była dokonana ponowna kalibracja, czyszczenie było dokonane w kwietniu zeszłego roku w serwisie. Jeszcze w lutym zeszłego roku wszystkie PID'y szły równo w górę i spadały do zera, miałem nawet wtedy jeden interwał 300 km. Rozbieżności pomiędzy PM_ACC i PM_GEN zaczęły się w okolicach lipca zeszłego roku, kiedy auto już od trzech miesięcy śmigało w większości po mieście, zazwyczaj w korkach, gdyż był to okres remontów. Wtedy też spalanie było dość wysokie i OIL_DIL zaczął rosnąć. Dlatego w styczniu tego roku wymieniłem olej ze względu na osiągnięcie stanu x i po tym zauważyłem, że PID'y znów się ustabilizowały, a spalanie zmalało (koniec remontów, brak korków). Teraz znów PID'y się rozbiegają, olej znów będzie wymieniany za kilka dni (przyjąłem, że wymiana co 10 tys. km jest wskazana przy jeździe po mieście). Także ten proces trwa już od ponad roku, nie tak nagle. Nie wiem, może podkładki znów wymagają inspekcji, może faktycznie przez miejską jazdę filtr nie wypala się dobrze i stopniowo zapełnia. Widzę, że jedynym sensownym wyjściem jest chyba faktycznie zrobienie porządku z tym EGR albo zmiana na benzynę. Odnoszę wrażenie, że dzienne jazdy po 12 km tam i z powrotem nie sprzyjają wypalaniu filtra, zwłaszcza w okresie jesień-zima-wiosna, gdy temperatury są niższe i wszystko dłużej się nagrzewa. Dlatego zdecydowałem się na razie na zastosowanie środka do DPF do paliwa. Następnym krokiem będzie chyba EGR, który pewnie jest sporo czasu otwarty przy jeździe po mieście, ze względu na obroty silnika. Tylko nie bardzo wiem kto by się mógł fachowo tym zająć w mojej okolicy. Pewnie najlepiej byłoby go wyłączyć programowo w pozycji zamkniętej. Wstawienie blaszki to zawsze możliwość pojawienia się błędów, a tego chcę uniknąć, autem w większości jeździ moja druga, lepsza połówka i nie chcę jej niepotrzebnie stresować :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 paź 2022, 07:04 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Pablos ja też u nich czyściłem wszystko i u mnie raczej po czyszczeniu się poprawiło. U Ciebie problemu z turbo nie ma, bo wymienione. Może być jeszcze temat wtrysków. Ja pomimo sprawdzenia jakoś nie mam wewnętrznego przekonania, że z moimi jest wszystko ok. Krótkie odcinki zdecydowanie nie sprzyjają prawidłowemu wypaleniu, zwłaszcza zimą, bo nawet latem u mnie zanim wydech osiągnie odpowiednią temperaturę do wypalania to trochę mija. Co do wyprogramowania to zdaje mi się, że kiedyś rozmawiałem o tym z gościem z Diesel Inside, na bezrzeczu ale wtedy odpuściłem, bo chciałem jeszcze posprawdzać inne rzeczy. A potem jakoś nie miałem po drodze i przyzwyczaiłem się do pomarańczowej lampki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 paź 2022, 08:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Auto mam 8 lat, kupiłem na dalsze dojazdy do pracy - jakieś 32km w jedną stronę. Ale taki scenariusz miał miejsce przez mniej niż rok. Teraz od 7 lat przez 99% czasu pokonuję jednorazowo max 3.5km - do pracy, na zakupy itp. Gdy pogoda sprzyja, dalsze wypady na weekend, 1x w roku urlop (ostatni to jakieś 6 tyś km)
Interwały DPF zmniejszyły mi się z 250km (1 rok) do 150km po zmianie pracy. Średnio mi się to podobało, bo jak na nowe auto w moim mniemaniu było to zdecydowanie za często. Gwoździem do trumny było czyszczenie dolotu po 3 latach posiadania samochodu, był tam po prostu syf. Nie było tragedii, ale jeszcze z rok takiej jazdy i pewnie pojawiły by się pierwsze objawy niedomagania silnika. Więc obecnie od 5 lat mam wyłączony EGR (mapę od DISI 7 lat) i interwały po mieście 200km - bez znaczenia lato czy zima. PM_GEN w dalszym ciągu szybciej osiąga limit niż któryś z PM_ACC.
Wg mnie to nie miasto zabija DPF, a EGR i nadmiar sadzy. Jak widać po moim przykładzie, 7 lat jazdy wokół komina a DPF żyje i ma się dobrze, a jedyne o co dbam to gdy zacznie się wypalanie - staram się go nie przerywać więcej niż 1x.
Jak mantrę powtarzam - wywalić EGR, a auto się odwdzięczy. Ale jak wolicie panowie debatować zamiast działać, wasza sprawa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 paź 2022, 10:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak wyżej <spoko> . Ja ostatnio miałem wypalanie po 300 km. Egr sam zaślepiłem blaszką zaraz po zakupie auta które miało 4 lata. Do dzisiaj żadnych problemów nie mam. Filtra nigdy nie prałem. Wszystko oryginał ;).

Tu przepustnica nigdy nie czyszczona przebieg 182tyś

Obrazek

A tu przy końcu wypalania filtra

Obrazek

Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 paź 2022, 17:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
darrecki, Lucasbadboy, ja nie neguję tego, że EGR tutaj robi to całe zamieszanie. Po prostu przez dłuższy czas wszystko działało dobrze, auto mam od pięciu lat i przez pierwsze cztery żadnych problemów oprócz nieszczęsnej turbiny. Dlatego chyba będę musiał z tym zrobić porządek. Podejrzewam, że gdybym nie oglądał PID'ów to nawet bym się nie zainteresował tematem.

elkermitos, dzięki za namiar, zorientuję się co i jak. Pogadam jeszcze w serwisie, może oni kogoś zaufanego znają. Wolałbym jednak aby nie świeciła się kontrolka błędu, nawet na obowiązkowym przeglądzie mogą się teraz do tego doczepić.

-- Dodano: 3 października 2022, o 18:37 --

lyczko, daj znać jak tam u Ciebie, ja po zastosowaniu tego LM jestem w mega szoku. To naprawdę działa, najlepiej wydane 40 zł w ostatnim czasie, tyle to kosztowało mnie na Allegro razem z przesyłką, co ciekawe dostałem 7180, wariant na rynek brytyjski.

Ale do rzeczy, środek wlałem w piątek, dziś dopiero uzbierały się PM_ACC powyżej 6 żeby zainicjować wypalanie przy PM_GEN około 3.5 i REG_DIS jakieś 135 km. Wypalanie trwało dłużej niż zazwyczaj, wyjechałem specjalnie z miasta, dopiero przy ok 160 km licznik się zresetował. Ale co najważniejsze, pierwszy zaczął spadać PM_ACC_DSD do wartości 0.06 czego od dawna już nie obserwowałem. Potem grzecznie sobie czekał aż spadnie PM_GEN, a na samym końcu PM_ACC. Po tym licznik się zresetował i po chwili PM_GEN wskoczyło na 0.8 ale PM_ACC_DSD i PM_ACC nie zaczęły rosnąć jak zwykle. Sytuacja była dość kuriozalna bo PM_GEN zeszło do 0.4 i zaczęło ładnie liniowo rosnąć, gdzie dwa pozostałe PID'y jeszcze nie :) I tak przejechałem od resetu REG_DIS jakieś 20 km już po mieście i pod domem miałem PM_ACC=0.13, PM_ACC_DSD=0.12 i PM_GEN=0.70. Przy czym na biegu jałowym stabilne 0.2-0.3 kPa na DP_DPF. Nie wiem, może się za wcześnie cieszę, ale wygląda to bardzo obiecująco. Na razie zostawiam tak auto, zobaczę co będzie po kilku dniach jeżdżenia po mieście ale wygląda na to, że ten płyn faktycznie w jakiś sposób pomaga w oczyszczaniu się filtra z tego syfu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 06:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
To jest to ???
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 07:34 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Lucasbadboy
tak to jest to.

Pablos
Jestem właśnie po pierwszym wypalaniu, tylko ja dodałem pół butelki środka na jakieś 15 litrów paliwa w baku.
REG_DIS tym razem to ok. 130km, ale bezpośrednio przed nim robiłem ok. 70km bardzo ekonomicznej trasy, więc ciężko mi oszacować tutaj przyrost.
Dodatkowo wczoraj, tuż przed stanem PM>6 zaślepiłem testowo EGR i pierwsze co to miałem wrażenie, że auto ma lepszego kopa i nie czuć, że jest takie "przytkane" co też miało miejsce już gdy PM'y osiągały >4.5
Poniżej screen z przed chwili i potwierdzam, że najpierw PM_ACC_DSD zleciało prawie do zera, dopiero potem PM_ACC powoli spadało.
PM_ACC_DSD podejrzewam, że jeszcze zleci niżej, bo ono zawsze chwilę po zakończeniu wypalania jeszcze leci dół przez jakiś czas

PS. Po przejechaniu 15-20km od zaślepienia EGR błąd jeszcze nie wyskoczył


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 07:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to ładnie ;). Ile masz przejechane na tym oleju ??? Bo ja po 1700km od wymiany i mam już 46g rozcieńczenia oleju, dziwne. Przed wypalaniem było 37g po 47g czyli 10g rozcieńcza jedno wypalenie filtra. Ciekawe ile się rozcieńcza przy przerwaniu wypalania. :idea: . Ciekawe na bazie czego komp oblicza te rozcieńczanie się oleju. Ma jakiś czujnik ?? Wątpię ….

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 08:06 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Każdorazowe przerwanie wypalania, np. zatrzymanie na światłach powiększa ilość oleju i u mnie zazwyczaj nagromadzi się go 6-8g, ale z reguły nim dojdzie do następnego wypalenia ta wartość się stopniowo zeruje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 08:57 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, ja teraz mam OIL_DIL 3.1 przy przejechanych ponad 10 tys. km od ostatniej wymiany oleju. Ale już stan jest pomiędzy max i x więc w tym tygodniu jadę na wymianę. Ostatnim razem OIL_DIL miałem ponad 50 i olej był na x przy przejechanych niecałych 10 tys. km. Także uważam, że to co jest napisane w instrukcji żeby przy jeździe miejskiej wymieniać olej co 10 tys. km jest zgodne z prawdą ze względu na degradację oleju paliwem.

lyczko, faktycznie widać u Ciebie podobną poprawę jak u mnie. Ciekawe, czy to po wlaniu środka, czy po zaślepieniu EGR. U mnie też ten OIL_DIL rośnie, potem nieraz maleje do zera ale i tak fizycznie poziom oleju stopniowo rośnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 10:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Pablos No tylko problem (albo szczęście;) ) polega na tym ze oleju mi nie przybywa i nie ubywa :) . Do wymiany czyli Ok teraz 7-9 tys km jest na tym samym poziomie. Mało jazdy miejskiej mam.
Teraz przypilnuje następnego wypalania. Zobaczymy wartości jakie będą. Potem wleje tak dla sprawdzenia tez środek z LM. Zobaczymy czy się pozmieniają.
Moim zdaniem mogliście poczekać z zaślepieniem EGR u. Najpierw wlać LM i zobaczyć czy jest poprawa. Potem zaślepiać EGR. Tak nie wiadomo co zadziałało hehe

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 10:13 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, ja przez 4 lata też nie miałem problemu z olejem, wymieniałem praktycznie co rok, co kilkanaście tysięcy kilometrów. Przez poprzednie prawie 3 lata użytkowania przez poprzedniego właściciela było podobnie. Także i tak nie jest źle, że dopiero w ósmym roku tego auta zaczynają się pojawiać jakieś problemy.

Ja nie zaślepiałem EGR, jakoś samemu mam pewne obawy żeby przy tym grzebać, filozofii nie ma ale wolałbym czegoś nie popsuć przy okazji. Także dam znać pod koniec tygodnia jak wygląda REG_DIS tylko po zastosowaniu tego płynu. Ten środek na rynek polski ma numer 2650, tutaj masz listę na różne kraje:

https://www.liqui-moly.com/en/diesel-pa ... .html#5148


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 11:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Pablos ja też nigdy nie grzebałem przy aucie. Wszystko robiłem po raz pierwszy w życiu przy Mazdzie :). Pierwsza rzecz to było zaślepienie egr. Też miałem lekkie obawy. Jak ja to zrobiłem to ty też dasz radę. To są 4 śrubki dajesz blaszkę i skręcasz:).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 16:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dziś rzuciłem okiem i przy REG_DIS=47 km mam PM_ACC=0.63, PM_ACC_DSD=0.64, PM_GEN=1.27. Także wygląda to nieźle, dawno takiej sytuacji nie miałem. Ostatni raz najdłuższy interwał miałem na długi sierpniowy weekend, koło 200 km, gdzie trochę było pojeżdżone w trasie. Ciekawe, czy teraz będzie podobny wynik ale przy jeździe po mieście.

Lucasbadboy, przy poprzednim aucie trochę coś tam sam robiłem, dwóch lewych rąk raczej nie mam :wink: Tutaj po prostu ja rzadko jeżdżę, więc jeśli coś wyskoczy to będę miał suszenie głowy :lol:

Zajrzałem dziś pod maskę, rozumiem, że trzeba zdemontować całą tą rurkę, dwie śruby odkręcić od górnej flanszy i dwie od dolnej. A potem blaszkę daje się na górne połączenie, to widoczne za wtyczką. Tylko w takim razie co to u licha wystaje u mnie? Jakaś uszczelka metalowa? Nie zauważyłem czegoś takiego na dolnej flanszy. Ewidentnie jakaś blaszka tam chyba jest, pewnie tylko do uszczelnienia :idea:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 17:19 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos tak, to uszczelka metalowa i tam dajesz zdobioną blaszkę.
Fakt trzeba odkręcić łącznie 4 śruby, ale 2 górne całkowicie, a dwie dolne tylko do końca gwintu tak by ta rurka się ruszyła.
Jak już to zrobisz to wtedy wyciągnięcsz uszczelkę i od niej odrysujesz sobie kształt i wytniesz z blachy.
Zewnętrzne wymiary nie są nawet ważne, w zasadzie może to być nawet prostokąt/owal lub cokolwiek, bo miejsca jest dookoła trochę - ważne są tylko otwory na śruby.

Edit:
Jeżeli zaślepienie się sprawdzi to zrobię sobie nawet blaszkę z naciętymi otworami, tak żeby do demontażu jej wystarczyło tylko poluzowanie tych śrub i wtedy blaszka wysuwa się do góry

Edit 2:
Tak wygląda ta uszczelka i wg. schematu na dole też powinna być, choć u siebie również jej nie zauważyłem chyba
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-rur ... 2439917206


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 17:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak, ja sobie wycinałem wg tej uszczelki.
Teraz żałuję, że nie zrobiłem skanu i nie wrzuciłem do AutoCad, każdy by miał do wydrukowania i odwzorowania.




Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 19:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki Wam za wyjaśnienie <spoko> Rozumiem, że pełna blaszka może powodować błędy, natomiast taka z nawierconym otworem raczej nie powinna?

Co ciekawe, do poprzednich generacji można kupić gotowca z uszczelkami, takiego właśnie wyciąganego bez problemu:

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-uszc ... 2294217143

Muszę poszukać, może gdzieś jest do naszego silnika, bo cena tego jest niska, a wykonanie widać, że dość solidne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 19:21 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos ja póki co zacząłem od pełnej blaszki i jeszcze błędów nie ma


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 20:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
pablos powinno pasować to z Allegro co wkleiłeś. Dawaj zaślepiaj <spoko> . Mi wyskakuje błąd co jakiś czas i znika.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 21:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hehe, tak namawiacie, że chyba się skuszę. W razie czego mam gdzieś wiertło fi 10 do metalu to można dziurkę zrobić. Przeglądając forum natrafiłem na wątek o zaślepianiu, chyba bodajże Millerek sugerował żeby tych uszczelek nie dawać, w sumie logiczne, skoro oryginalnie też jeż blaszka. Najważniejsze żeby zaślepka nie była z puszki po piwie, najlepiej stal nierdzewna lub kwasoodporna a te z Allegro widzę takie są. Skoro pasuje do poprzedniego 2.2 to chyba do Skyactiv też powinno, chyba że jest inna budowa kolektora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 06:18 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
U mnie na fi 10 wywalało błąd dość często, ale to ze względu na trasę zapewne. Z fi 12 było ok, ale stwierdziłem, że to już całkiem spora dziura i zostawiłem pełną blaszkę i mam pewność że syf się nie przedostaje :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 06:46 
Świeżak
Offline
Od: 07.07.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Cześć wszystkim.
Ja u siebie też zamontowałem zaślepkę EGRu, którą kupiłem na allegro po konsultacji ze sprzedającym (firma Tafmet). Praktycznie Plug&play pasuje zaślepka z Fiata Ducato / Iveco Daily 2.3 jtd.
Ma odrobinę inne wymiary, ale pasuje bardzo dobrze. Kupiłem 2 sztuki z uszczelkami, ponieważ jest to z dość grubej blachy i nie chciałem przekoszenia rury od egr, gdzie byłaby możliwość taka, że w którymś miejscu nie będzie idealnie przylegać przez co będzie przepuszczać spaliny. Póki co mam w obydwu otwory fi10mm i co ~200km wywala mi błąd, który od razu kasuje.


Tutaj szkic oryginalnej blaszki:
Zaślepka egr Mazda 6 gj 2.2-Model.pdf


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 18:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 43
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
burzaWroc Mozesz podesłać link do tej zaślepki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 paź 2022, 20:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Profesor Chris zrobił test tego środka Liquid Moly.

od 17:40

Wg niego środek działa.

Co dziwne, w PL ma to nr 2650, w UK 7180. Ciekawe gdzie jest różnica, wg opisu takowej brak.
Zamówiłem, jutro testuje <metal>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2022, 05:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Różny numer indeksu to tylko inna puszka, w innych językach na różne rynki, zawartość ta sama.

Potwierdzam, że środek działa. Przed zastosowaniem interwał zmniejszył mi się już do jakiś 100-120 km. Teraz po tygodniu jeżdżenia tylko po mieście wypalanie rozpoczęło się po 180 km i trwało jakieś 20 km (wyjechałem na obwodnicę). Także REG_DIS osiągnęło wartość 200 km, co jak na 100% miasto uważam za wynik rewelacyjny. Podejrzewam, że w spokojniej trasie może wyciągnąłbym te 300 km, wypalanie zostało zainicjowane przez PM_ACC, które już było ponad 6, natomiast PM_GEN nieco ponad 4. Co zauważyłem, że właśnie przy jednostajnej jeździe PM_ACC nie rośnie za bardzo, a czasami wręcz spada. Najgorzej jest jak się podjedzie gdzieś na chwilę, każde uruchamianie silnika i krótka jazda powoduje wzrost PM_ACC. Natomiast PM_GEN rośnie sobie ładnie liniowo względem zużytego paliwa. Co ciekawe, wydaje mi się, że spalanie także spadło. Ale to potwierdzę dopiero przy dystrybutorze. Podczas wypalania PM_ACC_DSD zeszło błyskawicznie do zera, potem PM_GEN, a na końcu PM_ACC. Zmniejszyło się także ciśnienie różnicowe podczas wypalania do jakiś 3 kPa, a na postoju po wypaleniu miałem stabilne 0,2 kPa. Jeśli chodzi o temperatury to normalnie mam na wydechu z trzech czujników 180, 186, 262 stopni, natomiast podczas wypalania było 500, 402, 580. Także już zamówiłem następne dwie puszki tego środka :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2022, 08:49 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Kolejne wypalanie było po 140km (screen tuż po), ale z zaślepionym EGR i wlanym LM2650, także wynik słaby, jak na zaślepiony EGR, a normalny jak na stan przed czyszczeniem i wymianami u Marka.
Aktualnie mało jeżdżę, także ciężko mi stwierdzić jak to dalej będzie wyglądać, ale generalnie jest coś (czujnik?, kalibracja?) co po "czyszczeniu" zaburza cały przyuczony/zaprogramowany wcześniej proces.

Czekam, aż ktoś szybciej niż ja rozkmini ten temat i się tym podzieli.

Film Profesora jest spoko i generalnie przedstawia jakie i ile jest czynników inicjujących lub utrudniających wypalanie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2022, 09:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
12 października 2022, o 07:49 lyczko napisał(a):
Film Profesora jest spoko i generalnie przedstawia jakie i ile jest czynników inicjujących lub utrudniających wypalanie


Ale z drugiej strony jego test drogowy środka LM mógł być wykonany w zupełnie przeciwstawnych warunkach - z pełnym filtrem przed dolaniem środka, z pustym po.
Nie wiem czy w VAGach jest coś na wzór PM_GEN i przebyty dystans po wypaleniu, ale bez wzięcia pod uwagę tych czynników cały test można łatwo zakwestionować.

Ja zalałem, póki co różnicy nie widzę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2022, 09:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Cała teoria została fajnie wytłumaczona w tym filmie. Ale ten test jest faktycznie taki sobie. Ja mogę potwierdzić, że u mnie ciśnienie różnicowe zmalało. Muszę jeszcze sprawdzić przy gazowaniu. Jakiś czas temu zrobiłem taki eksperyment i wynosiło właśnie około 50 kPa czyli te 0,5 bara.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.