Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 4 lip 2022, 10:03 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mały update mojego przypadku. Po przejechaniu ok. 800km od płukania DPF, filtr regeneruje się co ok. 110km. Odległość rośnie z każdą regeneracją o ok 10km (startowało z 50-60km między regeneracjami). PM_ACC_DSD zaraz po wypalaniu ma teraz wartość 0,25 więc wg tego co było tu pisane, jest ok (wartość poniżej 1). Na razie brak błędów na desce i w forscan.

Wygląda to tak, jakby komputer stopniowo adaptował się do wyczyszczonego filtra. Trochę dziwne jeśli tak jest, bo dlaczego nie od razu na 100% skoro zresetowałem wartości DPF...

Niestety cały czas rośnie też OIL_DIL. Aktualnie 36g :/ możliwe że trzeba skalibrować/zresetować ETB albo EGR?

P.S. Staram się uniknąć zaślepienia EGR ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lip 2022, 10:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
"Skasuj wszystkie adaptacje" wyzeruje Ci ETB, EGR jak i całą resztę pozostałych czujników.
Nie wiem czemu boisz się dotknąć EGR, jak po zaślepieniu interwały wypalania wzrosną 2/3x to chyba oczywistym będzie co jest problemem.
A tak, to się ciągle bujasz z OIL_DIL i wysokim spalaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 sie 2022, 21:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja tu tylko to zostawie :lol:

Link do wskaźnika DPF

viewtopic.php?f=62&t=14609

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2022, 21:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Szybko podsumuję swój praktycznie miesięczny urlop. Zrobiłem 6696km w 25 dni, średnie spalanie wg aplikacji fuelio 6.42l/100km (minimum 5.69l/100km), wypalanie filtra DPF średnio co 280km.
Auto raz podczas porannego rozruchu puściło mocno dymnego i śmierdzącego bąka. Nie mam pojęcia skąd się wziął, ale mocno mnie zestresował. Na szczęście póki co się nie powtórzył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 wrz 2022, 14:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 43
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
darrecki Czy egr zaslepileś ciałkiem czy jest jakiś otwór w blaszce. Jeśli tak to jaki rozmiar.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 6 wrz 2022, 16:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Po zaślepieniu pełna blaszką wywali błąd. U mnie dopiero przy otworze fi10 było ok.
Pełne zaślepienie musi być powiązane z wyłączeniem EGR w sofcie.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2022, 10:46 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
chciałem spróbować zaaplikować piankę Motip do czyszczenia dpf, jednakże poległem na odkręceniu czujnika nr 2 ( tego do którego jest dostęp od góry )
Obrazek.

Czujnik ma sześciokątny kołnierz, wyglądający idealnie jak na klucz 12mm, lecz jest taki miękki i ani drgnie.


Ma ktoś inny pomysł jak doraźnie pomóc sobie z dpfem bez demontażu wielu elementów?

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 46400.html

PS. szybkie czyszczenie. bo wypalanie w trybie miejskim miałem co 120-140km 17l, a obecnie po wymianie podkładek/smoka jest co 80km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 19:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
lyczko, i jak, udało Ci się wyczyścić tego DPF'a?

Ja zacząłem zagłębiać się w temat tego częstego wypalania i znalazłem sporo takich wątków na zagranicznych forach. Generalnie ciężki temat, nie ma jednoznacznej przyczyny. Problemem może być sterowanie zaworem EGR, zbyt częste jego otwarcie. Stąd u osób na forum, które ten zawór mają zaślepiony problem tak szybko nie następuje.

Jeśli interwał wypalania się filtra zostanie trzy razy skrócony do 50 km to może pojawić się ten błąd:

https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 85900.html

Z opisu wynika, że należy sprawdzić PID'y PM_ACC_DSD i PM_GEN. Jeśli ten pierwszy jest wyższy od drugiego to zaczyna się zabawa. I tutaj trochę się zmartwiłem, bo nie wróży to nic dobrego według algorytmu postępowania. U mnie teraz przy REG_DIS=116 km miałem PM_ACC_DSD=5.13 i PM_GEN=2.51. Podczas poprzedniego wypalania PM_ACC i PM_GEN zeszły do zera ale PM_ACC_DSD nie, spadło i wzrosło do 0.8. Potem PM_ACC i PM_GEN też zaczęły rosnąć liniowo do 0.2 i w końcu PM_ACC przyjęło wartość PM_ACC_DSD. Wydaje mi się, że jeśli PM_GEN rośnie wraz z ilością zużytego paliwa to PM_ACC_DSD zależy od kilku czynników, gdzie jednym z nich jest ciśnienie różnicowe filtra. W serwisówce jest o tym mowa, w moim przypadku można by było podejrzewać katalizator, który zalecają wymienić. Zaobserwowałem, że przy naciśnięciu gazu ciśnienie różnicowe wzrasta a wraz z tym PM_ACC_DSD, natomiast przy odpuszczeniu, gdy ciśnienie spada to i tak samo maleje PM_ACC_DSD. Gdzieś jeszcze wyczytałem, że Mazda stosuje dwa wypalania DPF, pasywne z niższą i aktywne z wyższą temperaturą. Z tego względu zdecydowałem się na próbę użyć tego środka:

https://liquimoly.sklep.pl/486-dodatek- ... -025l.html

Z tego co poczytałem to opinie ma dobre, więc zamówiłem. Czy to coś poprawi, okaże się, wleję za kilka dni. Nawet gdybym to stosował według instrukcji co trzecie tankowanie, to jeśli zadziała, koszt jest akceptowalny. Na razie nie mam zamiaru myśleć o wymianie komponentów wymienionych w serwisówce, wydaje mi się, że na początek trzeba pomóc filtrowi w wypalaniu. Jak na razie jest to najtańszy i najprostszy sposób, więc pomyślałem, że warto spróbować. Chyba, że ktoś już miał do czynienia z tym środkiem?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 20:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pablos

Algorytm zapełnienia filtra jest dobrze rozpisany.

The PCM estimates the PM amount accumulated in the DPF. Amount of accumulated PM is calculated from the difference in exhaust gas pressures and PM emission amount.
Estimation based on difference in exhaust gas pressures
• The amount of accumulated PM is estimated by comparing the exhaust gas pressures before and after the DPF based on the signals from the exhaust gas pressure sensor.
• The PM emission amount is calculated from the soot generation amount and the PM combustion amount.
Soot generation amount
• The soot generation amount is estimated based on the engine speed, intake air amount, and fuel injection amount.
PM combustion amount
• The PM combustion amount is estimated based on signals from the exhaust gas temperature sensor.

Przy zaślepionym EGR bardzo wolno przyrastają parametry PM_ACC i PM_ACC_DSD. U mnie praktycznie gdy PM_GEN inicjuje regenerację, te dwa parametry są w okolicach 3-3.5, przy jeździe: wielkomiejsko 50% / autostradowo 50%. Do tego gdy jedzie się spokojnie, wartości spadają, wygląda jakby filtr się oczyszczał. Z tego tytułu w procesie wypalania filtra jest dużo mniej syfu do pozbycia się.
Im gorsze warunki spalania tym szybciej napełnia się filtr, może to być spowodowane za dużą ilością spalanego paliwa, lewym powietrzem etc. Generalnie filtr zatrzymuje efekt wizualny czyli kopcenie, jak w starych dieslach - tam od razu było widać spalany olej czy lewe powietrze w dolocie. Tutaj nawet gdy coś jest nie tak z silnikiem nie zobaczymy tego w rurze tylko właśnie w filtrze, a dokładniej jego szybszym zapełnianiem.

Co do środka LM czytałem kilka opinii bo sam się nim interesowałem i sporo osób pisało, że pomagał w szybszy wypalaniu.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 21:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Czyli algorytm działa tak, jak mniej więcej podejrzewałem. A z tym, że filtr zatrzymuje wszystko to prawda. Koledze w Audi wtryski lały i przez DPF nawet o tym nie wiedział. Też miał częste wypalanie, zaślepiał EGR i to niewiele pomagało. Na razie spróbuję z tym środkiem, jak to nie pomoże to chyba też trzeba będzie zaślepić EGR.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 21:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A jak u Ciebie stan podkładek, wtrysków? Dolot szczelny? Ewentualne jeszcze kanaliki od czujnika różnicowego i czujnika spalin? Jak widać w powyższym opisie te parametry są brane pod uwagę przy obliczeniu PM_ACC. W sumie opcje są 3: albo filtr jest faktycznie przytkany albo silnik kopci albo odczyty są nieprawidłowe. Na przytkanym filtrze powinny być chyba wysokie wartości ciśnienia różnicowego.
Z góry zaznaczam że mechanikiem nie jestem, to tylko takie moje rozmyślenia

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 07:42 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos Aktualnie to zatrzymał mnie czujnik, nie udało się go odkręcić, a chciałem zaaplikować coś takiego https://sklep.motip.pl/srodki-techniczn ... 500ml.html
Wypalanie niestety spadło już do 60km, uruchomiłem nawet wypalanie serwisowe, ale oprócz zwiększenia OIL_DIL z 0 do 100g to nic nie dało.
Dziwi mnie to trochę, że to wszystko stało się tak nagle po "czyszczeniu" u Marka, wcześniej wypalanie 120-180 co jak na 100% jazdy w korkach było IMO normalne.
Nie wiem czy to ten cały nagar, który był z dolotu czyszczony poszedł dalej czy coś innego niepowiązanego się stało...
Marek ponoć wyczyścił cały dolot, egr, robił podkładki, grzybka, smoka...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 09:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
maciekelga, podkładki wymieniałem przy przebiegu 100 tys. km, teraz mam już ponad 150 tys. Dolot wraz z EGR i przepustnicą był czyszczony przy 130 tys. Przy 140 tys. wymieniałem olej ze względu na zwiększony stan i był komputerem sprawdzany DPF pod kątem zapełnienia, niby kondycja ok. Teraz ciśnienie różnicowe przed wypalaniem to około 2 kPa na postoju. Ale pewnie algorytm bierze pod uwagę wartości podczas jazdy, a te są dużo wyższe. Też nie jestem mechanikiem, więc raczej sam przy aucie nie grzebię. Teraz chyba znów będę jechał na wymianę oleju, minęło 10 tys. km i poziom jest w połowie między max i x. Zapytam się, czy mogą rzucić okiem na te czujniki. Sprawdziłem sobie historię z Forscana i widzę, że problem zaczął się półtora roku temu, jak auto zaczęło jeździć głównie po mieście. Od tamtej pory różnica pomiędzy PM_GEN i PM_ACC zaczęła się zwiększać a REG_DIS spadać, wcześniej wszystko działało książkowo, PID'y szły równo, spadały do zera, dystans był prawie dwa razy większy.

lyczko, a możesz wrzucić dla porównania swoje PID'y PM_ACC, PM_ACC_DSD, PM_GEN, REG_DIS, DP_DPF? Ja niby teraz mam wypalanie w trybie miejskim 120-140 km ale nie chcę żeby zaraz spadło poniżej 100 km, jak u Ciebie. Wolałbym zacząć działać profilaktycznie niż później obudzić się z ręką w nocniku :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 09:12 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos
w załączeniu.
Po wypalaniu serwisowym jak widać zwiększył mi się OIL_DIL. było 1,5g, jest 100g.
Auto od Marka wróciło miesiąc temu, zrobiło może z 500km, ale olej na bagnecie jest idealnie na środku.
Zaskakuje, że ma dziwnie czysty kolor... przyzwyczajony jestem, że po wymianie oleju w dieslu to po chwili znowu wszystko jest czarne


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 09:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki, u mnie przy podobnym REG_DIS=28 km było PM_ACC i PM_ACC_DSD=1.66 a PM_GEN=0.46. Jednak trochę mniej niż u Ciebie ale widzę, że tendencja podobna. DP_DPF miało już 1 kPa, więc wydaje mi się, że trochę sporo. Jak będziesz miał czas to zobacz jeszcze u siebie ten PID. Jeśli chodzi o OIL_DIL to też jest to ciekawe, mam ewidentnie więcej oleju a wartość jest 6.1. Dlatego teraz sprawdzam częściej na bagnecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 10:39 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Panowie temat jest jak widać trudny i nieodgadniony na pewnym etapie. Przypomnę tylko moją sytuację. Po zakupie auta 2 lata temu (przebieg pewny 70tys.) częste wypalania ok 60-70km, na trasie przy 150 km/h - co 100 km wypalania. Jazda głownie poza miastem. Zrobione/sprawdzone: podkładki, dolot, sprawdzona miska i smok - ok, sprawdzone wtryski w autoryzowanym serwisie Denso, sprawdzona turbina. Oczywiście po tych wszystkich tematach była poprawa, ale powiedzmy do 120-150 km.

Kolejnym tematem, który mi proponowano było czyszczenie DPFu ale w związku z wypalaniem do poziomu PM_ACC i PM_ACC_DSD - 0,2 i wartościach poniżej 0,4 KPa po wypaleniu dla DP_DPF, odpuściłem temat bo moim zdaniem sam DPF jest ok. Kolejnym krokiem miało być podmienianie czujników. Sam podmieniłem czujnik różnicy ciśnień i nic to nie zmieniło. Parametry pozostałych czujników (MAP, spalin) wyglądają na prawidłowe w porównaniu z innymi użytkownikami. W celu poprawy sytuacji i zmniejszenia rozcieńczenia oleju zdecydowałem się na zaślepienie EGR i bypass. To pomogło ale nadal DPF inicjował PM_ACC/DSD po ok 180 km. Obecnie mam jeszcze dziurkę w rurce z DPFu do czujnika i nadal wypalanie inicjuje mi PM_ACC/DSD, tyle, że po ok 300-320 km. Moje spalanie to ok 5-5,5. Dodatkowo jako ciekawostkę przez ok 100 PM_ACC/DSD rośnie do poziomu może 0,5-0,8 a w tym czasie PM_GEN ok 1,5. Potem w okolicy 2-3 zrównują się i ostatecznie PM_ACC/DSD inicjuje wypalanie przy wartości 5,5-6, gdzie PM_GEN dochodzi do 5. Na urlop jechałem z przyczepą do Włoch i podczas jednego przebiegu wypalenie zainicjowało u mnie PM_GEN, a PM_ACC/DSD wynosiło zaledwie 0,3. Dystans to było ok 150-180km. Przy kolejnych wypaleniach dystans podobny, ale PM_ACC/DSD było blisko 4,5-5, a inicjowało PM_GEN. Po urlopie wróciłem do konfiguracji z pełnym wężykiem w celu weryfikacji stanu po wypaleniu i bez problemu wypalanie odbyło się prawidłowo z parametrami końcowymi PM_ACC/DSD=0,2. Także nie szkodzi to jakoś pojemności DPFu. Z dziurą w wężu przejeździłem już w sumie ponad 25 tys. km. Nie zmienia to faktu, że wolałbym jeździć w fabrycznej konfiguracji i znać przyczynę.

Swego czasu nawet rozważałem zostawienie auta u Marka, na jakąś diagnostykę, ale mam dosyć daleko, a auta potrzebuję na co dzień. Na chwilę obecną poziomy u mnie po 170km od wypalenia: PM_ACC/DSD=1,4 ale jadąc do pracy na trasie było 1,6, po zjeździe do miasta spadło nawet na 1,3 i wróciło na 1,4. PM_GEN=2,3. Na pewno po zjeździe do miasta nie występuje pasywne wypalanie bo jest zbyt niska temperatura wydechu do tego, także te spadki raczej wynikają z ułomności algorytmu a nie z samoczyszczenia DPFu.


Ostatnio edytowano Cz, 29 wrz 2022, 09:39 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 13:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
elkermitos, fajna historia, ale jaki jest problem? nie zadałeś żadnego pytania.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 13:24 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Nie ma pytania bo nikt nie zna odpowiedzi :), temat jest wałkowany już tak długo, że raczej obserwuję ten wątek, bo być może ktoś znajdzie jakieś nieoczywiste rozwiązanie. A problemem jest zbyt szybkie zapychanie DPFu. To było tak odnośnie dyskusji lyczko i Pablosa :wink:


Ostatnio edytowano Śr, 28 wrz 2022, 15:00 przez fabek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 13:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, oczywistego rozwiązania na ten moment nie ma a problem zaczyna dotykać coraz więcej osób. Akurat elkermitos opisywał swój przypadek wcześniej na forum i fajnie, że się podzielił swoimi spostrzeżeniami. Jak widać, żeby uzyskać sensowne interwały pomiędzy wypalaniami to trzeba kombinować. Co ciekawe to takich problemów nie mają już nowoczesne jednostki Forda i Volkswagena, widać, że jest tu większe doświadczenie tych producentów w silnikach wysokoprężnych. Aczkolwiek Mazda chyba poprawiła też sporo w ostatnim liftingu poprzez dodanie AdBlue.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 06:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wg mnie dziura w wężyku to spore ryzyko przy nie do końca sprawnie działającym silniku. Można zapchać DPF na amen / może się nie do końca wypalać, bo wirtualnie zwiększamy jego pojemność.
Nie wspominając o ekstremalnych przypadkach, gdzie jego ograniczony przepływ tworzy nie do końca zdrowe podciśnienie w kolektorze wylotowym.

Sam chciałem sprawdzić, czy dziurka w rurce czujnika nie pomoże na falowanie podczas przyspieszania ale od kilku lat nie zdążyłem się zabrać za ten eksperyment.

W moim przypadku wyłączony od kilku lat EGR zupełnie eliminuje problemy z DPF w sytuacji gdzie auto przez większość czasu jeździ wokół komina


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 07:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Chyba Popielasty zapchał sobie DPF przez tę dziurkę w wężyku. Też chyba bym aż tak mocno nie ingerował żeby oszukać system.

darrecki, bo nie pamiętam, Ty masz chyba elektronicznie wyłączony ten EGR, nie zaślepiałeś żadnymi blaszkami? Chodzi mi o to, czy robioną miałeś jakąś ingerencję mechaniczną, czy tylko program masz zmieniony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 08:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Moim zdaniem zaślepienie EGR a to pierwsza rzecz do zrobienia przy dieslu. I to najmniej ingerująca w silnik.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 08:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos Zero mechanicznej ingerencji. Poza tym mam 3 różne wsady PCM od DISI, remap bez innych zmian, do tego jeszcze takie z egr off i egr/bypass off. W razie potrzeby wgrywam sobie co mi potrzebne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 09:18 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
W weekend "wystrugam" sobie blaszkę z dziurką do EGR, zamówiłem też ten dodatek Liqui Moly do testów, bo to faktycznie najtańsza opcja póki co


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 09:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pablos
ja mam EGR zrobiony w ten sposób, że wykastrowane zostały wszystkie błedy od EGR ale fizycznie EGR pracuje - moge nawej jeździć ze zdjętą wtyczką i nie sypie błędami. Mam zamontowaną zaslepkę, jednak gdybym z jakiegoś powodu potrzebował pracujący EGR to wystarczy ją wyjąć i auto jest jak przed modyfikacją.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 09:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
lyczko nie wierć dziury do wstępnych testów, bo błąd owszem wyskakuje ale nie ma wpływu na działanie silnika. Jak już będziesz zadowolony i zdecydujesz zachować mod, to możesz eksperymentować z dziurą.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 11:10 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
29 września 2022, o 10:43 maciekelga napisał(a):
Pablos
ja mam EGR zrobiony w ten sposób, że wykastrowane zostały wszystkie błedy od EGR ale fizycznie EGR pracuje - moge nawej jeździć ze zdjętą wtyczką i nie sypie błędami. Mam zamontowaną zaslepkę, jednak gdybym z jakiegoś powodu potrzebował pracujący EGR to wystarczy ją wyjąć i auto jest jak przed modyfikacją.


po prostu masz usunięte wartości z tablicy dtc. nigdy już nie będziesz wiedział czy egr jest sprawny, czy się przycina, także to nie jest tak, że wyjmujeswz blaszkę i wszystko gra.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 11:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wiem co zostało zrobione, dokładnie tak chciałem. Sam z dobrej woli nigdy tej blaszki nie wyciągne i nie będe użytował auta z odślepionym EGRem. Mam możliwość wyjęcia blaszki i pracy z aktywnym zaworem, gdybym do czegokolwiek kiedyś potrzebował pracujący zawór na chwilę. W PIDach wyświetlają się wartości żądane i aktualne także prace jako tako widać.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 wrz 2022, 12:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wczoraj korzystając z dobrej pogody przejechałem się po pracy na grzyby, taka trasa 70 km w obie strony ekspresówką. Specjalnie nie spieszyłem się żeby spalanie było jak najmniejsze i mimo tego wypalanie rozpoczęło się przy REG_DIS 120 km, gdzie PM_GEN było tylko 2.5 a PM_ACC i ACC_DSD koło 5.5. Wypalanie trwało dość krótko, coś koło 15 km i PM_GEN oraz PM_ACC zeszły do zera. Ale niestety PM_ACC_DSD najniżej ile zeszło to do 1.2 i wtedy wartość została przepisana do PM_ACC. Czujnik różnicowy wydaje mi się, że chyba działa poprawnie, przed wypalaniem podczas jazdy na ok 2 tys. obrotów było 10 kPa a potem podczas wypalania 20 kPa. Po wypaleniu ciśnienie spadło do kilku kPa a na postoju było 0.6-0.8 kPa. Z całego tego zachowania wygląda jakby filtr już się lekko przytykał. Dziś wleję ten specyfik Liqui Moly, akurat mam pół zbiornika to doleję paliwa do pełna. Za tydzień jadę na wymianę oleju to poproszę żeby obejrzeli trochę auto. Niepokoi mnie zapocenie na tym gumowym wężu od intercoolera, w styczniu jak mi przyrósł stan oleju też tak było, wytarłem i jakiś czas było sucho. Nie wiem, może to przez to, że znów oleju jest więcej niż powinno być. Podpytam jeszcze o ten czujnik ciśnienia różnicowego, czy on, albo wężyki do niego nie zapychają się przypadkiem sadzą i potem pomiary są zafałszowane. Pozytywem w tym wszystkim jest to, że w dwie godzinki nazbierałem całe wiadro grzybów :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 wrz 2022, 17:26 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pablos tutaj screen z parametrem dp_dpf.
Stan tuż po rozpoczęciu wypalania i po jego zakończeniu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.