Teraz jest Cz, 27 sty 2022, 21:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 660 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: So, 2 paź 2021, 08:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja eksperymentowałem ostatnio. Kompletnie zaślepiony EGR (ten za chłodnicą) to u mnie masakra, wypalanie co 130-150km inicjowane przez PM_GEN który osiąga 6 kiedy PM_ACC_DSD jest 3! Silnik pracuje bardzo "twardo". Aktualnie mam założoną blaszkę z dziurką (tą co na niej zrobiłem 60k km) i jest to najlepsze rozwiązanie dla mnie, spalanie wróciło do normy, PM_ACC_DSD i PM_GEN w miarę równo idą, wypalania co 180-220km aktualnie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 paź 2021, 09:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2064
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale jak to jest możliwe ze tak się dzieje po zaślepieniu egr’u ?? Widocznie pokombinowali żeby tego nie robić ;). A jak masz blaszkę z dziurką wyskakuje błąd ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 14:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 687
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Filmu nie widziałem, ale na szczęście 2.2D nie ma drugiego EGR, a zapewne o tym mówi profesor. Nasz bypass to zdublowany pierwszy EGR, (co wg mnie jest zupełnie bez sensu) i nie można go liczyć jako EGR no 2.
Co śmieszniejsze, 1.5D skyactiv z 2013/14 to ustrojstwo posiada - 2 EGR w różnych częściach układu, drugi ma wspomnianą przepustnicę. Ma (miał, bo silnik już wycofany) nawet intercooler chłodzony cieczą. Pewnie jego spadkobierca 1.8D jest tak samo przekombinowany, nie wiem bo to silnik zupełnie poza moim zainteresowaniem.
Nie wiem też tak to wygląda w obecnym 2.2D, ma już zdaje się adblue, może coś więcej dostał jako "bonus".

-- Dodano: 3 października 2021, o 13:55 --

agasok123 Forscanem mobilnym robisz następujące czynności.

1. Włączasz zapłon bez uruchamiania silnika, łączysz się z autem, wybierasz serwis:
Forscan 1.jpg
2. Interesują cię następujące opcje (na czerwono)
Forscan 2.jpg
3. Po kolei wybierasz każdą z nich, naciskasz play w prawym górnym rogu, postępujesz jak instruuje program - czekasz/wyłączasz zapłon/czekasz/włączasz zapłon. I tak samo w każdej z opcji.
Forscan 3.jpg
Forscan 3b.jpg
4. Pojeździsz trochę (załóżmy 1 zbiornik paliwa) to dodatkowo przeprowadzasz kalibrację wtrysków (injector calibration). To już na uruchomionym silniku, najlepiej po trasie (musi być rozgrzamy) i przy wyłączonej klimie.

Nie wiem co robi pierwsza opcja z góry (odnośnie DPF), nigdy jej nie próbowałem, bo nie mam z powyższym ustrojstwem problemu. Wybranie jej nic nie zepsuje, ewentualnie skasuje ilość wypaleń. Można to przywrócić AS-Build Forscanem pod Windows (jak znasz wartość), ale to już nie jest pare kliknięć, więc zalecam ostrożność.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 16:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 967
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
agasok123, przetestuj u siebie i daj znać, czy coś to resetowanie pomogło :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 20:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2064
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wy to wszystko kasujcie po każdej wymianie oleju ?? Ja nic nigdy nie kasowałem hmmm może trzeba będzie, zobaczymy czy coś się polepszy ;) albo spierd….. :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 08:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 687
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy po wymianie oleju kasuje tylko inspekcje olejową. Powyższe kasowałem po czyszczeniu dolotu, wymianie części turbiny z urywającym się grzybkiem i ostatnio wymianie podkładek

-- Dodano: 4 października 2021, o 07:00 --

Osobiście uważam, że jak było grzebane przy czymś, co ma wpływ na proces spalania (i nie mam na myśli jedynie rozkręcania/skręcania, a jakąś fizyczną zmianę) skasowanie adaptacji nawet jeśli nie pomoże, to zdecydowanie nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 15:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Fuel Injector Adaptation - to na pewno nic nie pogmera z konfiguracją wtrysków? :D Gdzieś jest kodowanie wtrysków (po wymianie na inne) - to nie jest to?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 16:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 967
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, Injector Calibration a nie Fuel Injector Adaption, darrecki napisał dobrze, chyba :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 17:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 687
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos, popielasty kodowanie wtrysków jest gdzie indziej, nie ma tego w aplikacji mobilnej.
Kalibracja / adaptacja to wartości zmienne, zależne chociażby od jakości paliwa czy ilości powietrza.
Dlatego czasami, po np wlaniu gównianego paliwa, gdy auto zamula, krztusi się czy szarpie, skasowanie adaptacji pomaga na dzień czy 2. A potem komputer znów ogranicza osiągi
Miałem tak kiedyś w Fiaciku, tyle że tam trzeba było odpinać klemy celem wyzerowania adaptacji :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 paź 2021, 19:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2021
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
I got rid of Mazda 6 CD175 last week and bought Mazda 6 G165 :)
No regeneration anymore.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lis 2021, 18:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.12.2020
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Do tej pory miałam coraz krótsze interwały regeneracji. Dochodziło do 120 km. Przeleciałem koło 400 km prędkościami 170-190 i regeneracja odbywa się już co 220 km. Przynajmniej dwie ostatnie tak miały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lis 2021, 15:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 36
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
1 listopada 2021, o 19:31 dawidb3 napisał(a):
Do tej pory miałam coraz krótsze interwały regeneracji. Dochodziło do 120 km. Przeleciałem koło 400 km prędkościami 170-190 i regeneracja odbywa się już co 220 km. Przynajmniej dwie ostatnie tak miały.

Muszę sprawdzić tą teorie przy najbliższej okazji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lis 2021, 19:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.12.2020
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
@agasok123 być może wystarczy krótszy odcinek, a być może to u mnie zbieg okoliczności z czymś innym. Nic jednak przy niej nie robiłem, nic nie zmieniałem, nic nie ustawiałem a interwał przedłużył się już w trakcie tej trasy. Na powrocie to samo. Dam znać po jakichś 500 km jak zachowuje się on dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lis 2021, 18:32 
Świeżak
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Cześć, ostatnie wypalania moje następowały po przebiegach: ~~ 160, 160, 140, 120, 100, 100, 100 km. Co sądzicie? Uważam, że to dosyć często, zakupiłem iCar2 i pytanie do Was od czego zacząć? Przy okazji, 1kkm temu wymieniłem olej i filtry samodzielnie (po zakupie samochodu, żadna inspekcja się nie świeciła), chciałbym wyzerować inspekcję jak to zrobić za pomocą Forscana i modułu Bt? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lis 2021, 21:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2184
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Sądzimy, że bez opisu na jakich odcinkach i w jaki sposób jeździsz nic interwały nie mówią.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lis 2021, 19:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 36
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Panowie, czy po wypaleniu serwisowym dpf forscanem trzeba będzie wykasować liczbę regeneracji dpf . Będę wymieniał olej więc zobaczę jak się wypala.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lis 2021, 21:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 219
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A co tam oglądać? Silnik buczy i klekocze, a forscan pokazuje pasek postępu :)
Nie trzeba resetować


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sty 2022, 22:12 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 967
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jako, że auto kula się teraz w większości po mieście zacząłem baczniej przyglądać się wypalaniu. Cały czas jest mniej więcej co 120-140 km. Od ostatniego serwisu na początku kwietnia zeszłego roku jest przejechane 8,5 tys. km. OIL_DIL wynosi teraz 33.6 g. Nie zmniejsza się, gdyż interwały pomiędzy wypaleniami są krótkie. Sprawdzałem stan oleju na bagnecie i jest mniej więcej po środku max i X. Instrukcja mówi, że nie może przekroczyć X, wtedy trzeba wymienić. Dlatego zastanawiam się, czy nie pociągnąć jeszcze ze trzy miesiące do tych 11-12 tys. km do następnego serwisu na początku kwietnia. Teraz jest zalany Ravenol 0w30, z autem nie ma żadnych problemów. Za trzy tygodnie szykuje się wyjazd w góry, więc na trasie zapewne OIL_DIL trochę zmaleje, jak również poziom oleju może się obniży.

Przebieg auta to teraz 142 tys. km, DPF_REG_CNT wynosi 642. Dziś sprawdzałem PID'y i dla REG_DIS 22 km mam PM_ACC=0.48, PM_ACC_DSD=0.48, PM_GEN=0.40. Widać więc, że filtr wypala się prawidłowo, kwestia tylko, czy na spokojnie czekać z wymianą oleju. Wydaje mi się, że spokojnie jeszcze mogę pojeździć, chyba, że się mylę. Instrukcja mówi, że na Europę przy takim użytkowaniu auta trzeba zmniejszyć interwał wymiany oleju z 20 na 10 tys. km, więc jak by nie patrzeć to wszystko powinno być ok. Co o tym sądzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 09:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, a jak wygląda stosunek PM_ACC_DSD/PM_ACC do PM_GEN przy rozpoczęciu wypalania?

Ja ostatnio olej wymieniam przy ok 11-12k, po prostu przy 10k sprawdzam poziom oleju i jeśli jest dużo do X to jeszcze trochę "dojeżdżam" - zapisuję się na wymianę i mija te 2 tygodnie idealnie.

Wymianę przyspieszam w przypadku wyjazdu na wakacje w długą trasę. Ostatnio wymieniałem przy 8,5k, aby nie złapało mnie nic w trasie.

Generalnie to samochód nie będzie już jak nowy i ten stosunek PM_ACC_DSD/PM_ACC do PM_GEN będzie się pogarszał. Można tu zrobić trochę sztuczkę z dziurką w rurce do czujnika ciśnień :) ja stosuję, bo po wymianie uszczelki pod głowicą coś mi zaczął PM_ACC szybko rosnąć, więc zrobiłem ten "tymczasowy" hak, z którym jeżdżę już pół roku... Ostatnio wypalanie miałem przy 240km.

Wrzucam zdjęcie "hax'a". Konsultowałem to z kolegą maliinowsky, on przypomniał mi o tym haxie, bo pamiętam, że ktoś na forum już od dawana to stosuje. Zastanawiałem się nad potencjalnymi konsekwencjami takiego "oszukiwania", ale nie obserwuję żadnych negatywnych skutków przy granicznych wartościach PM_ACC / PM_GEN, więc jeżdżę z tym. W razie potrzeby dziurę łatwo można zaślepić kawałeczkiem dętki rowerowej i tyrtytką. Mam też zapasowe rurki (kiedyś kupiłem z czujnikiem).

hax.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 12:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 967
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, teraz sprawdziłem zrzut z Forscana ze świąt i wypalanie zaczęło mi się przy około 155 km. Wtedy miałem PM_ACC=5.63, PM_ACC_DSD=5.61 i PM_GEN=3.64. Tak jest mniej więcej zawsze przy jeździe po mieście. Natomiast w trasie wszystkie trzy PID'y idą w miarę równo. Ale to dopiero potwierdzę za jakieś trzy tygodnie. Rozumiem, że jeśli poziom jest teraz pomiędzy max i X to się jeszcze nie przejmować? Wymieniać jak dojdzie do X? Ciekawe też jestem przy jakiej wartości OIL_DIL komputer wyrzuca błąd.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 13:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, ja bym się jeszcze nie przejmował poziomem oleju, przy 3/4 drogi do X bym już raczej wymieniał.

Odnośnie OIL_DIL, to ten PID zachowuje się dosyć dziwnie - potrafi skakać od niskich wartości, do wyższych. Odnośnie jego poziomu alarmowego, to niestety nie wiem jaki jest próg.

Co do haxa którego wrzuciłem wyżej - mam tylko zdjęcie z tym pilnikiem którym robiłem otwór, ale oczywiście finalnym efektem jest dziura w tej rurce, która będzie zaniżała ciśnienie w filtrze.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 14:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 967
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, dzięki, będę obserwował. Co do dziurki to na razie nie chcę nic kombinować póki co.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 18:07 
Amator
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Z dziurą jeździłem swego czasu i po chyba 8k kilometrów wróciłem do pełnej rurki. Po powrocie nic się nie zmieniło na gorsze poza częstszymi wypaleniami. Moim zdaniem ostatecznie ta dziura zaburza stan dpf, gdyż różnica ciśnień jest nieprawidłowa i niekoniecznie dpf wypala się do 0. Ale tu jeszcze kwestia rozmiaru dziury ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 19:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
elkermitos, moim zdaniem będzie się wypalał do 0. Zauważ, przy braku dziury jak szybki jest stosunek wypalania (PM_ACC_DSD) do spadającego powoli PM_GEN - generalnie mimo że filtr jest pusty, to nadal trwa wymuszone wypalanie, póki PM_GEN nie spadnie do 0. Dlatego ja się tego nie obawiam. Bardziej martwi mnie, że przy "oszukanym" PM_ACC_DSD przy 6 tak na prawdę w filtrze jest dużo więcej sadzy i przepływ spalin jest ograniczony, ale nie obserwowałem żadnych negatywów póki co... Mam tu na myśli temperaturę oleju / chłodniczego, bo wydaje mi się że to pierwsze powinno dawać jakieś objawy niepokojące.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 20:57 
Amator
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
To co mówisz o zapchaniu jest oczywiste i dlatego z tego zrezygnowałem, ale po 8k i powrocie nadal wypalał do 0. Co do nie wypalenia do 0 chodziło mi o to, że jeśli się zapcha i nie będzie wypalał do końca to możesz tego nie zauważyć, gdyż podaje oszukaną różnicę ciśnień. Można oczywiście co ok 5-10k na kilka dni dać dobra rurkę w celu weryfikacji prawidłowości wypalenia do 0.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 22:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 687
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty dziura jest na przewodzie od czujnika po lewej patrząc od przodu auta? Obok tego co lubi "padać"?
To co mierzy ten po prawej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 sty 2022, 20:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, tak to ten z lewej strony patrząc od przodu - czujnik różnicowy ciśnienia DPF. Ten do którego wchodzą dwa wężyki. Ten po prawej stronie to jest ten o którym kolega tu pisał parę postów wcześniej i to ten który zmienili?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 sty 2022, 14:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie tak to aktualnie się prezentuje. Wypalanie start przy ok 265km od rozpoczęcia cyklu, koniec przy 275km. Wypalanie 10km, jazda po mieście.

Bez oszukaństwa na różnicówce ciśnienia miałbym pewnie jakieś 120-150km, no ale 275k km zobowiązuje, to już nie jest nowy silnik ;) Zbadam sobie w wolnej chwili jedną rzecz - dopełnię filtr na 100% z dziurką. Zanim zacznie się wypalanie zaślepię dziurkę i sprawdzę jakie wtedy jest ciśnienie różnicowe w DPF (DP_DPF). Potem to samo po wypaleniu, żeby porównać sobie pomiary.

BTW - dopiero teraz zobaczyłem w sumie IAT13 - 30 stopni? Nisko coś, oczywiście jest zaślepka na EGR, z dziurką.

Screenshot_20220107-140651.jpg

Screenshot_20220107-140633.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 17:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 687
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
4 stycznia 2022, o 08:07 popielasty napisał(a):
Wrzucam zdjęcie "hax'a". Konsultowałem to z kolegą maliinowsky, on przypomniał mi o tym haxie, bo pamiętam, że ktoś na forum już od dawana to stosuje. Zastanawiałem się nad potencjalnymi konsekwencjami takiego "oszukiwania", ale nie obserwuję żadnych negatywnych skutków przy granicznych wartościach PM_ACC / PM_GEN, więc jeżdżę z tym. W razie potrzeby dziurę łatwo można zaślepić kawałeczkiem dętki rowerowej i tyrtytką. Mam też zapasowe rurki (kiedyś kupiłem z czujnikiem).
hax.jpg


Dziura jest w tej górnej rurce i na zdjęciu jest przytkana pilnikiem? Bo nie do końca ogarniam tą fotkę. Można by ją było wywiercić wiertłem? Jaki rozmiar? 3/4mm?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 18:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1998
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, tak - dziura jest w górnej rurce, ja drylowałem pilnikiem, bo robiłem to na szybko - nie miałem nic innego pod ręką. Proponuję zacząć od małej dziurki 2-3mm i ewentualnie powiększać jeśli efekt nie będzie zadowalający :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~277000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 660 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.