Teraz jest Pt, 22 paź 2021, 10:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 640 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: So, 2 paź 2021, 08:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1906
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja eksperymentowałem ostatnio. Kompletnie zaślepiony EGR (ten za chłodnicą) to u mnie masakra, wypalanie co 130-150km inicjowane przez PM_GEN który osiąga 6 kiedy PM_ACC_DSD jest 3! Silnik pracuje bardzo "twardo". Aktualnie mam założoną blaszkę z dziurką (tą co na niej zrobiłem 60k km) i jest to najlepsze rozwiązanie dla mnie, spalanie wróciło do normy, PM_ACC_DSD i PM_GEN w miarę równo idą, wypalania co 180-220km aktualnie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~272000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 paź 2021, 09:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1945
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale jak to jest możliwe ze tak się dzieje po zaślepieniu egr’u ?? Widocznie pokombinowali żeby tego nie robić ;). A jak masz blaszkę z dziurką wyskakuje błąd ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 14:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 638
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Filmu nie widziałem, ale na szczęście 2.2D nie ma drugiego EGR, a zapewne o tym mówi profesor. Nasz bypass to zdublowany pierwszy EGR, (co wg mnie jest zupełnie bez sensu) i nie można go liczyć jako EGR no 2.
Co śmieszniejsze, 1.5D skyactiv z 2013/14 to ustrojstwo posiada - 2 EGR w różnych częściach układu, drugi ma wspomnianą przepustnicę. Ma (miał, bo silnik już wycofany) nawet intercooler chłodzony cieczą. Pewnie jego spadkobierca 1.8D jest tak samo przekombinowany, nie wiem bo to silnik zupełnie poza moim zainteresowaniem.
Nie wiem też tak to wygląda w obecnym 2.2D, ma już zdaje się adblue, może coś więcej dostał jako "bonus".

-- Dodano: 3 października 2021, o 13:55 --

agasok123 Forscanem mobilnym robisz następujące czynności.

1. Włączasz zapłon bez uruchamiania silnika, łączysz się z autem, wybierasz serwis:
Forscan 1.jpg
2. Interesują cię następujące opcje (na czerwono)
Forscan 2.jpg
3. Po kolei wybierasz każdą z nich, naciskasz play w prawym górnym rogu, postępujesz jak instruuje program - czekasz/wyłączasz zapłon/czekasz/włączasz zapłon. I tak samo w każdej z opcji.
Forscan 3.jpg
Forscan 3b.jpg
4. Pojeździsz trochę (załóżmy 1 zbiornik paliwa) to dodatkowo przeprowadzasz kalibrację wtrysków (injector calibration). To już na uruchomionym silniku, najlepiej po trasie (musi być rozgrzamy) i przy wyłączonej klimie.

Nie wiem co robi pierwsza opcja z góry (odnośnie DPF), nigdy jej nie próbowałem, bo nie mam z powyższym ustrojstwem problemu. Wybranie jej nic nie zepsuje, ewentualnie skasuje ilość wypaleń. Można to przywrócić AS-Build Forscanem pod Windows (jak znasz wartość), ale to już nie jest pare kliknięć, więc zalecam ostrożność.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 16:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 909
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
agasok123, przetestuj u siebie i daj znać, czy coś to resetowanie pomogło :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 20:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1945
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wy to wszystko kasujcie po każdej wymianie oleju ?? Ja nic nigdy nie kasowałem hmmm może trzeba będzie, zobaczymy czy coś się polepszy ;) albo spierd….. :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 08:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 638
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy po wymianie oleju kasuje tylko inspekcje olejową. Powyższe kasowałem po czyszczeniu dolotu, wymianie części turbiny z urywającym się grzybkiem i ostatnio wymianie podkładek

-- Dodano: 4 października 2021, o 07:00 --

Osobiście uważam, że jak było grzebane przy czymś, co ma wpływ na proces spalania (i nie mam na myśli jedynie rozkręcania/skręcania, a jakąś fizyczną zmianę) skasowanie adaptacji nawet jeśli nie pomoże, to zdecydowanie nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 15:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1906
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Fuel Injector Adaptation - to na pewno nic nie pogmera z konfiguracją wtrysków? :D Gdzieś jest kodowanie wtrysków (po wymianie na inne) - to nie jest to?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~272000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 16:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 909
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, Injector Calibration a nie Fuel Injector Adaption, darrecki napisał dobrze, chyba :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 paź 2021, 17:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 638
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos, popielasty kodowanie wtrysków jest gdzie indziej, nie ma tego w aplikacji mobilnej.
Kalibracja / adaptacja to wartości zmienne, zależne chociażby od jakości paliwa czy ilości powietrza.
Dlatego czasami, po np wlaniu gównianego paliwa, gdy auto zamula, krztusi się czy szarpie, skasowanie adaptacji pomaga na dzień czy 2. A potem komputer znów ogranicza osiągi
Miałem tak kiedyś w Fiaciku, tyle że tam trzeba było odpinać klemy celem wyzerowania adaptacji :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 paź 2021, 19:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2021
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
I got rid of Mazda 6 CD175 last week and bought Mazda 6 G165 :)
No regeneration anymore.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 640 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.