Teraz jest Śr, 23 wrz 2020, 08:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 09:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 644
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Najgorsze jest to, że jak wtryski leją to nie widać kopcenia przez ten cholerny DPF. Można tak jeździć długo aż się filtr zawali dokumentnie.

Jeśli chodzi o smród to chyba normalne, nie raz czułem też podobny od przejeżdżającego autobusu idąc z rana do roboty.

A zwiększone obroty przy starcie to normalka, nie ma się co tym przejmować, można od razu normalnie jechać i to olać, to tylko po to żeby coś tam rozgrzać, jak auto po odpaleniu na luzie stoi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 10:05 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 187
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak masz AT to pojedziesz, D czy R i obroty spadają. Ale z MT nie pojedziesz, chyba ze chcesz co 1,5 roku sprzeglo zmieniać. Nie przejmować sie hmm.. są tacy co codziennie w Macu sie stołują i sie nie przejmuja, a czy to zdrowe to sie okaże jak im stuknie 50 tka. ( To tak dla zobrazowania, bez personalnych wycieczek do nikogo.. )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 10:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 644
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
A to nie wiedziałem, że w MT obroty nie spadają.
Czy ten proces na coś wpływa, nie wiem, jest chyba nawet o tym w instrukcji, więc i tak się nie da tego wyłączyć. Całe szczęście, że na zimnym silniku się to nie dzieje, musi być chyba odpowiednia temperatura na zewnątrz.
A jest to zrobione przez te durne ekogiczne obostrzenia, żeby po starcie na postoju na zimno nie chodził, bo wtedy niby spaliny są bardziej szkodliwe. Ehhh, ciężko mi jakoś w te głupoty uwierzyć. Teraz mamy lato, alert smogowy jakoś na zielono wszędzie jest. Przyjdzie zima, będzie na czerwono, wziąć się za syfiaste piece a nie samochody, które są ciągle demonizowane, a zwłaszcza diesle. Ja mam porównanie, na parkingu obok mojego stoi młodszy model z silnikiem benzynowym. Ja mam rury wydechowe jak nowe, u tamtego syf taki, że szkoda gadać, i co tu bardziej w takim razie zanieczyszcza? Jednak widać, że DPF swoją robotę robi <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 12:44 
Świeżak
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Popielasty ,może kolega ma egra zaślepionego ,bo u mnie 4 wtryski wymienione ,DPF wyczyszczony ,przebieg mam 95 tys ,i mi te pidy pm acc do 4 dochodzą,ale to świeży temat i muszę się temu przyjrzeć ,bo dopiero z 700km zrobiłem od tych wymian..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 12:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 572
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty U mnie już stuknęło 100kkm, a w trasie oba PM_ACC czasami nie dobijają nawet do wartości 1.0, a PM_GEN inicjuje wypalanie. Normalnie debilnie jest to rozwiązane...
Weź też pod uwagę, że PM_ACC jest bardzo mocno uzależnione od EGR, im częściej otwarty tym więcej PM'ów jest generowanych. Więc to niekoniecznie wytryski odpowiadają za ich nadmierna produkcję, może też to być padnięty EGR. U mnie jest on wyłączony.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 15:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1510
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
motomaniax - ten kolega ma świeżutki samochód na gwarancji, nic nie ingerowane.
darrecki - kurde, masz zdrowiutko :) u mnie EGR jest zaślepiony, z dziurką ~8mm aby błędu nie wywalało. Może jakoś niebawem pokuszę się o soft + wyprogramowanie DPF. Ale jak miałem twardą blachę bez dziury, to tak samo PM_ACC_DSD / PM_ACC i PM_GEN w miarę równo szły. Jak mocno wdepnąłem gaz, to PM_ACC skakało wysoko w górę, ale potem spadało. Natomiast jak miałem EGR niezaślepiony, to często PM_ACC nie spadało już w dół - to mnie zawsze zastanawiało. Przecież jak ja miałem zatkany DPF (PM_ACC_DSD zostawało ok 3,6 po wypalaniu), to miałem wypalania co 50km. Po samym zaślepieniu EGR miałem już 120-150km - mimo zawalonego DPF. Teraz dobijam do 220-250km średnio.

Co do inicjowania wypalania przez PM_GEN - ja dalej ufam kolesiowi z niemieckiego forum CX-5.de, który jasno dał znać, że odczytał to 17,71 l paliwa z kodów PCM i tak to jest zaprojektowane. A tak zaprojektowany proces moim zdaniem sprawia, że nie ma problemu z DPF przy jeździe po mieście. W Oplu musisz nazbierać PM żeby zainicjować wypalanie które potem może trwać 30-40km i wymagać mocniejszej jazdy (żeby duże temp i ciśnienie wytworzyć). U nas tego nie ma, możesz w mieście wypalać DPF a on i tak do 0 spadnie jak zdrowy silnik. Ja w tym rozwiązaniu widzę zalety, zwłaszcza po konsultacji z kolegami z grupy VAG i Volvo, gdzie jazda po mieście na prawdę robi problemy z DPF w nowych autach (20-40k km). ASO rozkłada ręce i twierdzi, że te silniki nie są do miasta. W Maździe nie ma takiego tematu (pomimo, że wiele osób powiela ten mit jazdy po mieście i wypalania DPF na autostradzie przy 150km/h i bucie w podłodze) - po moich obserwacjach to tak nie działa w Maździe.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~246000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 15:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 187
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ten kolega ze swieżutkim autem to nie ma adblue juz czasem? Ja tam uważam że zamysł mazdowski może i dobry, ze spaleniem jakiejs ilosci paliwa, i na tejnpodstawie czestszym oraz krotszym wypalaniem, ktore wznawia sie po ponownym odpaleniu auta... tylko że .. pokombinowali z tymi pm acc i pm acc dsd tak, że nikt jeszcze nie doszedl do tego o co kaman.. bo po cholere skaczą te pidy jak sie pałuje, chociaż ilosć spalanego paliwa prawie ta sama ( średnio z dystrybutora) ? Mam jeszcze mnostwo innych obserwacji na ten temat, ale po prostu szkoda mi czasu na wywody o tym z dupy wadliwie działającym systemie wypalającym ponad miarę czysty lub prawie czysty filtr ... moim zdaniem mazda chcac usunąc wszelakie problemy z dpf poszła w tak daleko posuniętą przesadę wypalania że nie ma to żadnego sensu jeśli chodzi o dbanie o środowisko. Bzdura.
Rozwijając moje wcześniejsze pytanie o poziom smrodu po czyszczeniu fcm lub dpf delete.. od dłuższego czasu zastanawia mnie dlaczego te niektóre nowe diesle tak śmierdzą, a stare nie. Jechalem ostatnio za vw tiguanem 2007r 2.0tdi kolegi z pracy, no i niezle sie wyglupiał, faja z 2 biegu, wyprzedzanie itd. ( tak w ogole to mnie objeżdżał haha <hahaha> bravo mazda) i zero smrodu, zero dymu. Dpfa nie ma napewno. Dla porównania wlekąc się za a3 2017 tdi myslałem że sie zżygam, szybko zamykałem okna, i nawiew żeby łepek z tyłu tego nie wdychał. Takich przykładów zaobserwowałem wiele. Moze te zapchane zaklejone olejem i popiołem rozgrzewane setki razy dpfy tak czadzą?? I co z tego że tego nie widać, i co z tego że rurki z tyłu się blyszczą?? Jak dalej wdychamy jakis syf ktorego nie widać? A powoedziane nam jest że to lepiej, zdrowiej..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 19:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 572
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Niech już to wypalanie inicjuje te 17l spalonego paliwa. Ale litości, jak już PM_ACC spadnie do 0 to niech to wypalanie się przerwie, a nie ciągnie przez następne 10km, tak jak w przykładzie który podałem jakiś czas temu. PM_GEN spada liniowo, także wydaje mi się, że czy trzeba czy też nie, auto i tak musi spalić określoną ilość paliwa żeby wypalanie zakończyć. A że filtr już dawno pusty nie ma żadnego znaczenia.
popielasty od pewnego czasu można zmieniać konfigurację PCM, może ten koleś z niemieckiego forum zdradzi tajemnicę gdzie ta wartość 17.71l się znajduje? Z chęcią bym poeksperymentował.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 21:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1510
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki ja o tym samym myślałem. Tylko nie interesowałem się tematem... Z gościem próbowałem się kontaktować, ale bez sukcesu... On robił takie fajne wyświetlacze pod obd w których można było dobie wybrane pidy monitorować non stop (wielkości kamerki samochodowej).

Na bank to się da zmienić bo musi to być trzymane w stałej którą można zmodyfikować. Może się tym zainteresuję bardziej. W sumie to tunerzy powinni to ogarniać, jak udaje im się EGR wyłączyć to na bank mogą też stałą zmienić.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~246000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 21:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 187
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to wzbudziliście panowie moją ciekawość.. chyba sie wstrzymam jeszcze z wywaleniem dziada, który w obecnej formule przynosi wiecej szkody niż pożytku (wg mnie). Wydłużenie interwałów do circa 400-500 km z wyłączonym egr oczywisćie co by acc i dsd sie trzymały nisko.. brzmi zachęcająco, a napewno logicznie - bo brak właśnie tej cechy mnie najbardziej spienia. Mam tylko nadzieje, że PM GEN podczas wypalania spadałby w tym samym tempie co teraz a nie 2x dłużej.. ( Bo 2x dłużej by rósł) . W sumie to myślę że chyba tak, bo nie mieszamy w procesie wypalania, tylko naliczania jak coś.. hmm
Ja poszperam u ruskich na forach, i zapodam temat może, oni jednak dalej najlepsze haki robią :hi:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 14:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 572
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja bym poszukał na angielskich... ale takowych (z interesującą zawartością) zwyczajnie nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 wrz 2020, 08:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.09.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jako, że to mój pierwszy post to dzień dobry wszystkim :wink:

W moim aucie proces spalania rozpoczyna się już po 80km :mad: cykl mieszany, trochę miasta, obwodnica, bez większych korków. Dwa dni temu serwisowo wykonałem proces wypalania, niestety po 80 km znów zaczął wypalać. Co może być przyczyną tak częstego cyklu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 wrz 2020, 10:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
1. Zapchany filtr dpf.
2. Uszkodzenie elementów które powodują szybkie zapychanie się filtra.
Kupić kabel usb/kostkę bluetooth i jeździć obserwując wskazania pidów PM_GEN, PM_ACC_DSD, PM_ACC.
Wtedy dowiesz się co się dzieje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 wrz 2020, 10:53 
Adept
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mi ostatnio filtr wypala się co około 250-300 km .
Coraz bardziej wydaje mi się że wypalanie zależne jest nie od km a od czasu. Jeśli chodzi o km to było to ostatnio 12 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 wrz 2020, 07:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Dzień dobry,

Panowie, jestem właścicielką mazdy cx 5 r. 2012 wersja Skypassion. Auto było kupione dosłownie 1,5 tygodnia temu w Voyager Poznań. Jeżdżę przede wszystkim po mieście, w korkach. Dzisiaj rano stojąc rzecz jasna w korku jakby silnik auta zaczął inaczej pracować. Stwierdziłam ok, pewnie wypalanie. Jednak auto zaczęło gasnąć i miało chwilowy problem z odpaleniem i tak jakby nie miał potem mocy, dodatkowo dymił z wydechu. Ten silnik buczał, głośno pracował, ciężko to nawet opisać. Czy to rzeczywiście może mieć związek z wypaleniem filtra czy może jednak coś innego?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 wrz 2020, 11:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1510
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
emilia100, jaki przebieg auta? Przydałoby się odczytać kody błędów (o ile są). Auta z roczników 2012-2013 są obciążone wadą fabryczną - wycierający się wałek rozrządu (wydechowy). Twoje objawy mogą o tym świadczyć. Samochód nie powinien się dławić podczas wypalania DPF. Sugeruję udać się do Voyagera i korzystać z rękojmi - niech sprawdzają i naprawiają, albo oddaj samochód.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~246000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 wrz 2020, 11:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@popielasty 195 km. Tak wiem, że to wycieranie wałka rozrządu zdarza się, ale to chyba przy tak dużym przebiegu juz nie powinno mieć miejsca. Temat ten byl byl poruszany przed zakupem auta, ale sprzedawca nic nie wiedzial na ten temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 wrz 2020, 11:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2007
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
W każdym razie nie sprawdzają ramach rękojmi - niezależnie od przyczyny.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 11:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 59
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie dlawienie sie i gasniecie silnika na niskich obrotach przy wypalaniu DPF zdarzalo sie wlasnie z wytartym walkiem i duzym luzie na turbinie.
Dzwiek silnika ze wzgledu na luz na turbo byl wlasnie buczacy wiec nalezy sprawdzic stan walka i turbo.
Zycze powodzenia, ja przerabialem to samo po zakupie mojej Mazdy ktora dala znac o problemach w pierwszym tygodniu od zakupu z komisu w UK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2020, 16:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Musiałeś naprawiac na własną rękę czy udało się to jakoś załatwić?
W mojej, cos w diagnostyce wyszlo, ale jeszcze niby sprawdzają. Natomiast beda naprawiac na swoj koszt zeby "wyjsc z tej sytuacji z twarza". Wiec widze światełko w tunelu.. tylko ciekawe ile ta naprawa im zajmie czasu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2020, 09:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1477
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ile zajmie to pół biedy, jak zostanie zrobiona- nad tym bym się zastanawiał :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 183.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2020, 10:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 572
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Próbowałem znaleźć wartość odpowiadającą za PM_GEN z rzutu konfiguracji PCM - zero efektu. Jeśli to rzeczywiście 17.71l, to moje pytanie brzmi. Skąd oni wytrzasnęli tą wartość? Ani to równa liczba w systemie dziesiętnym ani szesnastkowym. Bez sensu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2020, 13:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 59
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
14 września 2020, o 17:34 emilia100 napisał(a):
Musiałeś naprawiac na własną rękę czy udało się to jakoś załatwić?
W mojej, cos w diagnostyce wyszlo, ale jeszcze niby sprawdzają. Natomiast beda naprawiac na swoj koszt zeby "wyjsc z tej sytuacji z twarza". Wiec widze światełko w tunelu.. tylko ciekawe ile ta naprawa im zajmie czasu.

Musialem warsztat naprowadzic na problem z walkiem, to forum bylo bardzo pomocne. Koszt pokryl sprzedawca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2020, 16:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Witam,
Wczoraj zakupiłem M 2,2 D 175 kM z 2014 roku z przebiegiem ok 178.000, sprowadzona z Niemiec. Proszę o wskazówki, na co zwracać szczególną uwagę w eksploatacji pojazdu. Wiem o problemach z wałkiem do rocznika 2013, dlatego zdecydowałem się na zakup w roczniku 2014.
Z góry dzięki za pomoc :) :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2020, 18:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1477
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A jak to ma się do tematu „ obsługa filtra dpf” ?? :idea:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 183.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 wrz 2020, 16:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Jakby niepatrzeć częsciowo dotyczy. Ogolnie na forum nie znazlem takiego tematu.

-- Dodano: 21 września 2020, o 16:14 --

Jak już w temacie...to jestem swieżo po zmianie z Renault Laguna 3 2.0 D. Tam z foltrem nie bylo problemu. Raz co dwa tygodnie wystarczyło, że 30 km przejade stałą preskoscią piaty bieg 2000 obrotów. Bylo to konieczne, bo do pracy mam ok 10 km w jedną stronę. Teraz mam tak z moją Mazdą. Co proponujecie z doświadczenia ? Jak dowiedzieć się kiedy filtr jest wypalany albo kiedy wypala się w trakcie jazdy ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 wrz 2020, 19:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1477
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja patrze na chwilowe spalanie. Jak zaczyna być 9-10l to wiem ze zaczął wypalać się filtr. Po wypalaniu kasuje tripA i zaczynam obserwować chwilowe spalanie od 350km :wink: Auto mam 6 lat, nie dokończyłem wypalania filtra z 3 razy :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 183.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 wrz 2020, 20:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
21 września 2020, o 19:26 Lucasbadboy napisał(a):
Ja patrze na chwilowe spalanie. Jak zaczyna być 9-10l to wiem ze zaczął wypalać się filtr. Po wypalaniu kasuje tripA i zaczynam obserwować chwilowe spalanie od 350km :wink: Auto mam 6 lat, nie dokończyłem wypalania filtra z 3 razy :)

Dzieki, ale 9-10 l przy jakiej jeździe/obrotach ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 wrz 2020, 20:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1477
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No normalna jazda, ograniczenia do 50,70km/h. Trzeci, 4 bieg 2000-2400 obrotów :). Normalnie spalanie chwilowe mam 5-6l przy stałej prędkości oczywiście. Wiec widać różnice od razu.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 183.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 06:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1510
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 września 2020, o 17:14 kulikTS napisał(a):
Tam z foltrem nie bylo problemu. Raz co dwa tygodnie wystarczyło, że 30 km przejade stałą preskoscią piaty bieg 2000 obrotów


To nie jest problem Twoim zdaniem? Zmuszenie Cię, do jazdy 30km ze stałą prędkością? Tutaj nie musisz nic robić przy wypalaniu, możesz wspomóc, redukując bieg aby być ok 2000-2200 RPM, będzie mu łatwiej, ale nie musisz kompletnie tego robić.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~246000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.