Teraz jest N, 9 sie 2020, 03:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1579 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 27 lip 2020, 20:53 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: lubelski
No pod względem spalania jest bardzo dobrze <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 13:19 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam,

część z Was kolegów pisze, że wychodzi im spalanie <6l, nie mówię, że to nieprawda, ale to są chyba średnie z prędkością ca. 70-80km/h:)
Ja jadąc ostatnio drogą wojewódzką, na odcinku ok. 40 km (po trasie jakieś wioski ze światłami) ok. 90 km/h, spadło mi do maks. do 6,2l. Jechałem z rodziną (2+2), więc bez dynamicznych akceleracji :) Wynik poniżej 6l jest wg. mnie doprawdy wyczynem osoby bardzo cierpliwej i stonowanej (bez obrazy) :).

Rzeczywiście, przeglądając historię tego posta, mogę potwierdzić, że przy pojemności 2,5:
- miasto (raczej spokojnie) - 9-9,5l;
- miasto (normalnie) - 10,5-12l;
- miasto (dynamicznie) - nie preferuje, bo nie ma sensu:)
- trasa (poza miastem) - przy ok. 110 km/h - ok. 7,2l,
- autostrada - 140 km/h - 8,5l - 9,5l
- autostrada - 170-180 km/h - 11,5 - 13l.

Podaje mniej więcej zakresy, bo nie miałem jeszcze okazji jechać naszą PL autostradą trzymając stałą prędkość przez odc. 200-300km. Jazda wygląda raczej co chwila: 170 ->100 -> 170 -> itd, itd.

Szczerze, trochę się obawiałem tego silnika, ale aspekty wizualne były silniejsze i razem z żoną się zdecydowaliśmy:).
Jak na takie duże auto z silnikiem 2,5, moim zdaniem wyniki spalania są akceptowalne, jedziesz powoli - pali stosunkowo mało, jedziesz szybko - zasięg spada dużo szybciej:)
Dla porównania, poprzedni leon 1,4 tsi (150) palił mniej więcej przy każdym zakresie prędkości o 1l mniej, więc biorąc pod uwagę różnicę pojemności dla mnie OK:)

pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 13:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 320
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Wynik poniżej 6,0 da się osiągnąć ale trzeba przejechać raczej nie mniej niż 100 km drogami krajowymi i dodatkowo słowo klucz: zgodnie z przepisami.

I tu jest właśnie problem bo dla większości kierowców w Polsce trzymanie się przepisów to jest coś czego nie da się osiągnąć. A już w ogóle jest przegięciem, że ludzie jeżdżący zgodnie z przepisami są określani jako: zawalidrogi, dziadki, emeryci, ciepłe kluchy nie mający frajdy z jazdy, i wiele innych gorszych...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 13:50 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
31 lipca 2020, o 13:43 mirpo napisał(a):
Wynik poniżej 6,0 da się osiągnąć ale trzeba przejechać raczej nie mniej niż 100 km drogami krajowymi i dodatkowo słowo klucz: zgodnie z przepisami.

I tu jest właśnie problem bo dla większości kierowców w Polsce trzymanie się przepisów to jest coś czego nie da się osiągnąć. A już w ogóle jest przegięciem, że ludzie jeżdżący zgodnie z przepisami są określani jako: zawalidrogi, dziadki, emeryci, ciepłe kluchy nie mający frajdy z jazdy, i wiele innych gorszych...


Dla jasności - nie taki był przekaz powyższego posta. Jak pisałem, mi na odcinku wojewódzkim z dopuszczalną prędkością nie wyszło, ale może za krótki odcinek, żeby się poprawnie uśredniło :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 15:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 714
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Poniżej 6.0 l nie jest problem zejść o ile nie jeździ się dynamicznie lecz płynnie. Z W-wy - Bemowo na działkę w okolicach Czachówka mam 56 km (przez obwodnicę) mam 21 świateł. Średnia spalania w te i z powrotem, czyli 42 światła/112 km zawsze mieści się między 5,8 - 6,0 l. Prędkość po obwodnicy v = 100 - 125 km/h. Na Puławskiej, gdzie multum świateł 60 - 75 km/h. Na obwodnicy Piaseczna prawie zawsze korki. Jazda poza godz. szczytu. Ze 112 km w strefie zabudowanej pokonuję 72 km, 40 km opłotkami. Styl jazdy spokojny, poza ruszaniem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 15:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 320
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Świetny wynik
Dokładnie, podstawa to płynność, przewidywanie i nie przesadzanie z prędkością. I ten motor pali tyle co nic

I założę się że gdybyś nawet próbował jechać, jak to się mówi "dynamicznie" to spalanie było by koło 9, a czas przejazdu? Może z 5 - 10 min krótszy?

Ja teraz robiłem trasę Warszawa - Krynica Zdrój. Do Kielc trasą jakoś tak 120-130 km/h. Potem już krajówka i dużo miejscowości i spory ruch. Powrót taką samą trasą. Jadąc w góry 6,5, na powrocie 6,1.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 17:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: lubelski
Jak pisałem wcześniej rekord to 5.7 l/100km ale uzyskany jazdą spokojną, wiadomo Mazda może spalić i 12l/100km. Ja kupiłem od wcześniejszego właściciela i jemu paliła 10litrow średnio więc różnica jest ogromna. Zależy jak kto jeździ, jaki ma styl i gdzie jezdzi. U mnie to był test i walka o jak najmniejsze spalanie, więc wyrzeczeń sporo :lol: ale nigdzie mi się nie spieszyło :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 22:22 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dropt07 napisał(a):
Poniżej 6.0 l nie jest problem zejść o ile nie jeździ się dynamicznie lecz płynnie. Z W-wy - Bemowo na działkę w okolicach Czachówka mam 56 km (przez obwodnicę) mam 21 świateł. Średnia spalania w te i z powrotem, czyli 42 światła/112 km zawsze mieści się między 5,8 - 6,0 l. Prędkość po obwodnicy v = 100 - 125 km/h. Na Puławskiej, gdzie multum świateł 60 - 75 km/h. Na obwodnicy Piaseczna prawie zawsze korki. Jazda poza godz. szczytu. Ze 112 km w strefie zabudowanej pokonuję 72 km, 40 km opłotkami. Styl jazdy spokojny, poza ruszaniem.
Ja również z Bemowa, proponuje z czasem mały meeting celem wymienienia się cennymi wskazówkami co zrobić lub jak jeździć, aby osiągnąć takie wyniki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sie 2020, 12:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1334
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
Mazda może spalić i 12l/100km
Jak wracam z roboty to wynik poniżej 15/100 uważam za dobry :D

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sie 2020, 16:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 714
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
31 lipca 2020, o 23:22 Marpiek napisał(a):
Ja również z Bemowa, proponuje z czasem mały meeting celem wymienienia się cennymi wskazówkami co zrobić lub jak jeździć, aby osiągnąć takie wyniki

Chętnie, nie widzę problemu. Dysponuję czasem. Napisz na PW to się zgadamy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sie 2020, 21:40 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: lubelski
Mazowieckie a lubelskie to nie daleko więc może na wycieczkę podjadę gdzieś chętnie się spotkać i porozmawiac <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sie 2020, 22:03 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dobry pomysł, to już pewnie temat na inny wątek <spotkań>, ale jak najbardziej można coś zainicjować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sie 2020, 21:17 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 102
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nigdy w swojej do takiego poziomu spalania się nawet nie zbliżyłem, wydaje mi się że powinniście pisać jasno że stosujecie jazde super eco żeby jacyś przypadkowi odwiedzający to forum nie odebrali że Mazda 2.5 pali 6.5l/100. Swoją droga nie rozumiem kompletnie tych wszystkich którzy zakupili wersje z silnikiem 2.5 i jeżdżą tak że osiągają spalanie w takich okolicach ... ten silnik nie do tego został stworzony ... :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 05:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2526
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
krabu jak 6,5 jest trudne, acz możliwe w zwykłej trasie pozaautostradowej osiągalne i powtarzalne... Tak wyniki poniżej 6l/100km z całej trasy osobiście traktuje jako anomalie osiągnięte z pomocą wiatru, wzniesienia (ja nawet z Zakopca do Krakowa, przy pustej porannej trasie, jadąc maks 120km/h i to tylko chwileczkę i super płynnie zrobiłem najlepszy wynik 5,9l) lub jazdy za jakimś Tirem by zminimalizować opory powietrza...

To jest automat i silnik 2,5...

Z drugiej jednak strony to jest to co najbardziej lubię w tym silniku. Jak chcesz masz wystarczający zapas mocy, a jak chcesz masz oszczędną jazdę...

Oczywiście przy jeździe dynamicznej nie spali 6 czy nawet 7l/100km.

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 06:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 320
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
krabu napisał(a):
Nigdy w swojej do takiego poziomu spalania się nawet nie zbliżyłem, wydaje mi się że powinniście pisać jasno że stosujecie jazde super eco żeby jacyś przypadkowi odwiedzający to forum nie odebrali że Mazda 2.5 pali 6.5l/100. Swoją droga nie rozumiem kompletnie tych wszystkich którzy zakupili wersje z silnikiem 2.5 i jeżdżą tak że osiągają spalanie w takich okolicach ... ten silnik nie do tego został stworzony ... :)
Oj @krabu , no niewierny Tomasz z Ciebie :) pali te 6,5 na spokojnie. Ale pali też więcej jeśli ktoś w ogóle nie wyjeżdża z dużego miasta typu Wrocław, Kraków, Warszawa. Ja w takich miastach nie jeżdżę więc podaje spalanie takie jakie ja osiągam.
Ja nigdy nie traktowałem dróg jak toru wyścigowego i niezależnie jakie mam auto, to jeżdżę tym samym swoim stylem. A że teraz mam silnik 2.5 to łatwiej i szybciej się wyprzedza, jest lepszy start, mniej wysilony silnik w górach.

Niestety jazda w stylu duży silnik = duża prędkość = jestem szefem na drodze, to zmora polskich dróg i odbieranie innym przyjemności z jazdy :(


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 09:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2526
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
mirpo, teraz przeginasz w drugą stronę...
Nie rób z wszystkich co mają spalanie ponad 7,5l piratów...

Ot to normalne spalanie średnie bez korków i bez jazdy >140km/h, ale jednocześnie bez głaskania gazu i doktoryzowania się jak jechać by spalić 0,5l/100km mniej...

Da się jechać spalić mniej... da...
Da się spalić więcej... ależ oczywiście...

Ale nie sprowadzajmy tego do skrajności, ale do chleba powszedniego większości kierowców...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 11:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 320
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 17:58 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: lubelski
Ja pisząc o spalaniu 5.7 l/100km napisałem że to był tylko test aby sprawdzić sam dla siebie jak można zejść że spalaniem więc chyba nikt nie pomyśli że auto tyle pali...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 18:48 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie,
temat co prawda wałkowany jest przez jakiś czas, ale nadal nie mam pojęcia jak to się robi;)
Teraz w weekend robiłem trasę Wwa-Torun-Wwa. Jadąc normalnie, czyli super nie oszczędzając i nie przekraczając zbytnio przepisów miałem spalanie w okolicach 7,5l. Na powrót, znając już pełna historie tego wątku, chciałem zejść jak najniżej. Wracam częściowo autostrada (120km/h) i przez Sochaczew (90-100km/h) i spadło do 6,7l. Może gdyby cała trasę jechać 90 to by w końcu doszło w okolice 6, albo poniżej 6;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 19:28 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: lubelski
Najlepsza prędkość według mnie to 90km/h do wyniku poniżej 6l <metal>
Zakończmy te spory, litr w tą litr w tamtą :lol: :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 19:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 320
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Owszem, litr robi różnicę... ale jak siedzisz z kumplami przy stole


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 19:36 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki


Dla odmiany, możemy kiedyś zrobić porównanie komu wyszło najwiecej np. min. z odcinka 300km choć nie zachęcam do vmax najlepiej mogą wyjść koledzy ciągnący łódź albo kemping


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 19:41 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: lubelski
Heheh no to fakt litr robi jednak różnice...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 19:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 714
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli cenicie sobie płynność jazdy co ewidentnie powiązane jest z ekonomiką jazdy i ma bezpośrednie przełożenie na spalanie, o którym tu rozmawiamy to nigdy nie jeździjcie jak wasz poprzednik. Jazda w bezpośrednim sąsiedztwie za kimś, a tak jeździ większość (tj. mniej lub znacznie mniej niż 1/2 wartości prędkości, którą macie na liczniku, wyrażoną w metrach) nie pozwoli wielu z was nawet marzyć o zejściu poniżej 6,5 l w niezakorkowanym mieście. Każdy słyszał o eco-drivingu, ale czy rzeczywiście zna 13 tzw. złotych zasad, nie mówiąc o ich stosowaniu. Zainteresowanych odsyłam do lektury lub skorzystania ze szkoły doskonalenia techniki jazdy, które mają w swojej ofercie naukę oszczędnego poruszania się samochodem. Warto chociażby posłuchać fachowych wykładów na ten temat. Dla wielu, ekonomiczna jazda samochodem kojarzy się zazwyczaj z powolnym i ślamazarnym stylem jazdy, że to szkodzi samochodowi. Nic bardziej błędnego. Jeśli ktoś tak do was mówi, to tylko daje świadectwo swojej w tym względzie niewiedzy. Też na początku na stałych warszawskich trasach miałem problemy zejść poniżej 7 l w pierwszym roku eksploatacji, ponieważ nigdy nie jeździłem automatem (sam dobiera biegi wg. nieznanego wówczas mi bliżej algorytmu), a i moc/moment były dwa razy mniejsze, nie mówiąc o czuciu i reakcji wszystkich pedałów. Po ogólnym oswojeniu się z samochodem (wyczuciem zależności między mocą i momentem na trasach o zróżnicowanej skali trudności) w końcu zacząłem wdrażać zasady eco-drivingu na trasach notorycznie pokonywanych w podobnych warunkach drogowych w większości w obszarach zabudowanych (112 km i 80 km).
Zawsze wyzerowywałem licznik B przed startem i korzystałem z danych jak średnie zużycie paliwa, czas przejazdu i średnią prędkość. Jedno założenie: prędkość nie mogła być przekraczana więcej jak 20 km/h. Celem było obniżenie średniego zużycia nie tracąc na dwóch pozostałych parametrach z pierwszego przejazdu, gdzie jechałem dynamicznie i uzyskałem określony czas. Obecnie na ww. trasach po ok. dwóch latach zjechałem z zużyciem prawie o litr. I są to wyniki nie mające nic wspólnego z rekordowymi pod względem zużycia, które są o blisko 0,5 l lepsze, lecz osiągnięte przy nieco innych założeniach.
Ze swojej strony namawiam do eco-drivingu z jednej przyczyny - taka jazda jest o wiele przyjemniejsza. Oczywiście wymaga to większej percepcji i uwagi zwłaszcza w mieście ale przyjemność nieporównywalna, a jazda nie męczy tylko staje się przyjemnością.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 20:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: lubelski
dropt07 bardzo dobrze napisane. Widzę że ktoś mnie rozumie i właśnie stosuje podobne metody operowania gazem etc... Lepiej tego bym nie ujął <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 20:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 320
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
O to właśnie chodzi! Też jeżdżę w opisany sposob, stąd takie mam wyniki :)
I jedną rzecz bym tylko dodał. Uważam że więcej uwagi i skupienia wymaga jazda "dynamiczna", natomiast stosowanie eko-drivingu jest tak przyjemne że czuje się relaks w czasie pokonywanej trasy :)

Byłem kiedyś w szkole bezpiecznej jazdy Tomka Kuchara na torze w Ułężu. Właśnie jedna z konkurencji to ekodriving, czyli uzyskanie jak najwyższej prędkości przy jak najniższym spalaniu na torze gdzie były podjazdy, zjazdy, długie proste, ronda, zakręty. Przy 8 osobach można spostrzec bardzo ciekawe wyniki :) dają do myślenia.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 20:49 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dobrze napisane . Sam wyznaje zasadę, ze im większy silnik (generalnie rozumiana moc), tym spokojna jazda przyjemniejsza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 21:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 714
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
3 sierpnia 2020, o 21:35 mirpo napisał(a):
I jedną rzecz bym tylko dodał. Uważam że więcej uwagi i skupienia wymaga jazda "dynamiczna", natomiast stosowanie eko-drivingu jest tak przyjemne że czuje się relaks w czasie pokonywanej trasy :)

Na torze, czy w trasie tak, ale w ruchu miejskim to nie tak bardzo. Mam tu na myśli dla mnie jedną z podstawowych zasad eco: obserwowanie i przewidywanie, gdzie odpowiednia technika jazdy nie zda się na nic, jeśli kierowca nie nauczy się obserwować drogi i prawidłowo przewidywać, co wbrew pozorom nie jest takie proste. Najważniejsze jest kontrolowanie sytuacji nie na kilkadziesiąt metrów przed samochodem, tylko na kilkaset. Wtedy łatwiej będzie przewidzieć manewry i uniknąć mocnego hamowania lub przyspieszania. Obserwacja drogi pozwala też przejeżdżać skrzyżowania bez zatrzymywania się na czerwonym.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 22:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 630
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
3 sierpnia 2020, o 20:36 Marpiek napisał(a):
twie za kimś, a tak jeździ większość (tj. mniej lub znacznie mniej niż 1/2 wartości prędkości, którą macie na liczniku, wyrażoną w metrach) nie pozwoli wielu z was nawet marzyć o zejściu poniżej 6,5 l w niezakorkowanym mieście. Każdy słyszał o eco-drivingu, ale czy rzeczywiście zna 13 tzw. złotych zasad, nie mówiąc o ich stosowaniu. Zainteresowanych odsyłam d


Ja co prawda jeżdzę 2.0 ale jadąc 300km trasę non stop 180-200 autostradą (oczywiście czasem hamowanie bo tir tira itp, choć akurat dość pusto było to wychodzi mi z licznika 11,8l. I to jest max co wg mnie spali ten silnik. Wy macie 2.5 więc jestem ciekaw, wydaje mi się na podstawie doświadczeń z innymi samochodami że powinno Wam palić mniej :) Tak np jest w Audi że a6 3.0TDI przy zapieprzaniu 160-200 pali ze 2 litry mniej niż 2.0TDI co jest nawet logiczne ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 22:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2526
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
No to u mnie poniżej 6l przy 90km/h osiągnę a jakże ale jak zresetuje średnią już w czasie jazdy i będę mógł tak jechać baaardzo długo...bez zwalniania i przyśpieszania... Na idealnie pustej drodze...
Ale z całej trasy na płaskim nawet jak jechałem właśnie koło 90km/h nie uzyskałem takiej średniej...

Poza tym piszecie oczywiste oczywistości o przewidywaniu i jeździe jak najpłynniejszej...
To nie jest tak, że inni techniki nie doskonalili, lub nie mają blisko 500k km za kółkiem bardzo wielu różnych aut... I naprawdę potrafią docenić jazdę płynną i bez zbędnego 0-1 traktowania pedałów... Ale jeśli na pustej drodze na płaskim moje auto po wyłączeniu klimy pali 5.3 przy 90km/h i 6.0 przy 100km/h (tylko przy utrzymywaniu tej prędkości). To jaka technika ma umożliwić zejście do tych wartości w przypadku normalnej jazdy?

Co do maksa to ważniejsze od prędkości maksymalnej jest płynność ruchu... Tzn. przy stałej jeździe niemiecką autostradą 200km/h spali mniej niż przy jeździe polską 160, hamowanie 90 bo Tir, znowu 160 i znowu hamowanie itd.
A co do spalania mniej niż 12l przy prędkościach 200km to kolejny wynik fizyce wbrew... Jeśli przy prędkościach 90-100 pali nam auto 5-6... To przy prędkościach 2x większych na pewno nie spali nam tylko 2x więcej. Sam opór powietrza będzie rósł z kwadratem przyrostu prędkości...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1579 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.