Teraz jest Wt, 11 sie 2020, 11:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 23:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1464
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na jałowym do 1kPa max, ale zazwyczaj ja mam ok 0,1kPa-0,2kPa, podczas dużego obciążenia nawet 15-20kPa. Jak sam szukałem info, to przeczytałem sobie to, całkiem spoko opisane: https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... ych,9603,1

Ja u siebie przed czyszczeniem na jałowym miałem od 1,2kPa do 1,8kPa. Podczas obciążenia (gaz w podłodze) dochodziło do 40kPa. Zbiorę sobie log dla porównania, jak teraz wygląda to przy obciążeniu.

Pablos - jak wypalania? Jaki interwał oraz jakie PM_ACC_DSD po wypaleniu w normalnym cyklu? To jest kluczowe ;) pół roku rozkminiałem co i jak, jeśli filtr jest zalepiony już "smołą", to PM_ACC_DSD nie będzie spadało do wartości bliskich zera po normalnym wypalaniu, u mnie przed czyszczeniem spadało max do 3,0-3,5. Po czyszczeniu chemicznym spadało do 1, ale bardzo szybko wróciło do wartości ~3. Po czyszczeniu mechanicznym FCM (woda pod ciśnieniem) spadło do 0,1 i tak się utrzymuje do dzisiaj (to już rok czasu).

Natomiast ostatnio uskuteczniam mega eko-driving (tak dla testów). Byłem w trójmieście (pyknęło łącznie 800km, spokojna jazda), interwały wypalania 290-320km.

Po mieście - przykładowo, w piątek droga Wołomin - Warszawa Zachodnia - Wołomin, w godzinach 12-15, dystans ~70km, spalanie 5,6 l/100km z kompa (5,8l/100km z dystrybutora), styl jazdy - zgodnie z przepisami w zabudowanym i poza, na S8 max 90km/h (straszny deszcz padał), następnie standardowy korek od Factory Annopol do zjazdu na Żoliborz. Jestem w takim szoku co ten silnik potrafi wykręcić przy spokojnej jeździe (pamiętajcie, że mam CX-5 AWD, AT, opony 235/65/17 aktualnie). Przy takim spalaniu z palcem w pupie robi się 300km interwał (spina się z teorią z niemieckiego forum CX-5 o cyklu co ~17 litrów paliwa). Oczywiście inicjatorem wypalania jest PM_GEN i tego parametru dotyczy teoria o 17 litrach paliwa. PM_ACC pokazuje, czy silnik kopci. Jeśli silnik kopci, to ten parametr będzie bardzo szybko rósł - ale uwaga, to nie jest jednoznaczne z zawalonym filtrem - o tym decyduje PM_ACC_DSD.

U mnie przy 200k filtr miał 50% swojej pojemności dostępnej i wydaje mi się, że to jest całkiem normalne, że po takim dystansie filtr może być już zalepiony w środku, takimi złogami oleju polepionego z popiołem, że sam się nie wyczyści. Po czyszczeniu FCM dostał nowe życie. Co nie zmienia faktu, że niestety, same cykle wypalania odbierają sporo paliwa i gdyby nie to, średnie spalanie w tym silniku byłoby minimum 1l/100km niższe. Takie moje zdanie, możecie się nie zgadzać ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 09:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 556
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dokladnie tak jak piszesz. Spalanie minimum 1l/100 w dol. Taka ekologia. Nie za glupia nie za mądra.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 19:51 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Zapytałem bo u mnie spalanie od października to ponad 8l/100km. Fakt, że w większości jeździ żona, kawałek po mieście a potem autostrada.
Odkąd sprawdzam od roku spalanie po każdym tankowaniu mam średnio 7,7l/100km, co także tak samo wskazuje komputer. Trochę według mnie sporo jak na diesla, zwłaszcza obserwując wątki o spalaniu użytkowników silników benzynowych.

Według tego artykułu ciśnienie różnicowe na biegu jałowym powinno być nie większe niż 1 kPa, więc u mnie jest w porządku. Sprawdzę sobie jeszcze pod obciążeniem w wolnej chwili.

Tak jak napisałem, Popielasty, rzadko teraz jeżdżę, w większości żona, więc ciężko mi trafić na moment wypalania. Po ilości wypaleń i przebiegu wychodzi mi interwał na 230 km. Jeśli chodzi o PID'y, które podałeś to wczoraj wszystkie trzy PM wynosiły około 1,5. Sprawdzę to sobie jeszcze na spokojnie w trasie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 21:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1464
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, do danych spalania w temacie z benzynami podchodź z dystansem, tam są często podawane wyniki przy skrajnie spokojnej jeździe - takiej jak ostatnio ja uskuteczniałem i wykręciłem poniżej 6l/100km. To wymaga sporego wyczucia, dobrej drogi i samozaparcia.

Mi jak się nie chce "oszczędzać" to mam spalanie 7,5-8,5l/100km przy mieszanym.

Jeszcze jedno pytanie - jak Ty jeździłeś i miałeś wypalanie, to redukowałeś jakoś o 1 bieg niżej? Zauważyłem, że brak redukcji zwiększa spalanie - może żona nie zwraca na to uwagi i dlatego jest więcej niż jak Ty jeździłeś.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 07:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Latem na wakacjach ja jeździłem i spalanie z baku było 6.4l/100km. Przy czym nie starałem się specjalnie jakoś oszczędzać. Nie redukowałem też biegu na niższy podczas wypalania filtra, spalanie aż tak mocno nie wzrastało.

Jeśli chodzi o styl jazdy mojej żony, to ciężko mi coś powiedzieć. Na pewno wiele razy stoi też w korkach, widzę to po średniej prędkości, która jest naprawdę niska. Jeśli chodzi o redukcję biegu to ona nawet nie wie po co są łopatki przy kierownicy :D

Faktycznie gdyby nie to wypalanie samochód paliłby z litr mniej. A tutaj cała ekonomia idzie w łeb a diesel znowu w górę. Nasz kraj jest chyba jedynym gdzie to paliwo jest droższe od benzyny :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 07:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja już od dawna redukuję przy wypalaniu DPFa, bo zauważyłem, że wtedy szybciej idzie. To jest: ta sama prędkość, takie same warunki.

A diesel jest droższy w wielu państwach

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 07:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1464
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tylko pytanie o ile redukujecie? :) ja zazwyczaj 1 bieg w dół, tak, żeby utrzymać ok 2500 RPM. Patrząc po chwilowym spalaniu jest najlepiej. Jak trzymam 1800 RPM to pali więcej niż przy 2500 RPM. Podejrzewam, że samej "dolewki" między normalnym cyklem pracy jest mniej (w sensie tego, co idzie dodatkowo w trakcie rozprężania / wydechu), w efekcie przyrost stanu oleju / rozrzedzenie ropą może być mniejsze - ale to tylko takie moje teorie...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 07:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jadąc na brytyjskiej autostradzie 70mph redukuję z 6 na 5.
Jadąc jakaś drogą wiejsko-miejska po prostu trzymam na wyższych obrotach.

Na niemieckiej autostradzie zwalniam, bo wypalanie DPF przy 170km/h trwa i trwa...

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 16:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Odnośnie mojego problemu ze zbyt częstym wypalaniem jestem dalej w kropce.
Przy okresowej wymianie oleju i filtrów zasugerowałem za radą kolegi popielasty poszukać ew. nieszczelności w układzie mogących powodować nadmierne kopcenie. Mechanik powiedział, że wszystko w porządku, zwrócił natomiast uwagę na wartości korekty wtryskiwaczy -zbyt duże różnice.
Sam już nie wiem...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 20:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1464
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bogdan102, a jakie wartości były? Ja nie słyszałem żeby ktoś na forum ruszał te wtryski, są raczej dosyć pancerne.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 17:36 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Na jednym wtrysku ~ -1, na drugim około zera, na dwóch kolejnych ~ +0,5. Zalecił użycie płukanki od np Liqui Moly i obserwacje tych parametrów. Zwrócił również uwagę na jakość paliwa aczkolwiek tankuje tylko i wyłącznie na Orlenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 20:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1425
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Bogdan102 zacznij kupować dodatki do paliwa jak archoil AR6900-D MAX. Stosuje od kupna auta (5lat). Bardzo sobie chwale, czyści układ paliwowy, wtryski itd. Do tego autko wydaje mi się zrywniejsze :wink: .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 183.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 21:11 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zakupiłem 3 puchy "Diesel Spülung" od Liqui Moly. Nie mam przekonania czy pomoże to na zbyt częste wypalanie DPF ale skoro nie zaszkodzi to można spróbować ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 16:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 57
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Bogdan102 jak kolego sytuacja u Ciebie? Coś się zmieniło? Coś znalazłeś? Wydaje mi się że mam ten sam problem co Ty...

Ostatnio również zakupiłem interfejs BT żeby sobie podglądać tego mojego dpfa i tak zaobserwowałem że po ostatniej płukance silnika/wymianie oleju/kontroli smoka czyli odkręcenia miski olejowej zaczął się ten nieszczęsny dpf wypalać bardzo szybko. Okolice 100km na "esce" i PM_ACC_DSD wskazuje już okolice 5.30-5.50 i zaczyna się wypalanie, podczas gdy PM_GEN jest na poziomie 2.20-2.50. Po wypaleniu PM_ACC_DSD wskazuje około 0.30-0-60. Wypala się w okolicach 10-15km max.

Podczas ostatniej trasy 430km przyjrzałem się mu się tak bardziej bo całą drogę miałem włączonego forscana i naliczyłem 3 wypalania. Zaczynając trasę dpf wypalił się dnia poprzedniego tuż przed zgaszeniem samochodu. 100km po "esce" - wypalenie, 130km po drogach krajowych - wypalenie i kolejne 100 po "esce" przy szybszych prędkościach rzędu 140km/h - wypalenie. Kończąc trasę na liczniku od ostatniego wypalenia mam 65km (droga krajowa i trochę miasta) i PM_ACC_DSD wskazuje już 3.15 podczas gdy PM_GEN jest na poziomie 1.38. Czyli przejadę z 50km i znowu wypalanie.

Od samego początku posiadania mazdy czyli półtorej roku nigdy nie miałem wypalania po 200km, zawsze było mniej - okolice 150-170km ale teraz to już przesadza wypalając co 100km.
Spalanie w okolicach 7.3l/100km, po zmianie na zimówki 17 cali trochę spadło do 7l. Nie jeżdżę jakoś agresywnie ale też nie eco. Drogi krajowe raczej przepisowo, może +10km/h a szybkiego ruchu tempomat w większości 130km/h.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 19:35 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Cześć ukciooo. Z Twojej wypowiedzi widzę, że objawy mamy wprost bliźniacze. Spalanie też podobne. Niestety nie udało mi się jeszcze nic na to poradzić :sad: .
Podczas ostatniej wymiany oleju itp mechanik miał poszukać ew. nieszczelności tudzież innych usterek - niestety nic nie stwierdził. Rozważam wizyte w ASO bo brakuje już mi pomysłów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 14:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 57
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie bylo dokladnie to samo, wypalanie pomiedzy 100 a 170 km.
Wymiana walka rozrzadu, wyminana turbo, czyszczenie smoka, wymiana podkladek pod wtryskami, czyszczenie dolotu i egr, wymiana chlodnicy egr, sprawdzenie dpf.... i wypalania dalej takie jak u was.
Po zaslepieniu i wyprogramowaniu egr na trasie udalo mi sie wykrecic 330km miedzy wypaleniami, na codzien robie 2x 20km trasa plus miasto (50/50) i wypalanie mam co okolo 140 km plus minus 20.
Z tego co czytalem przyczyn moze byc wiele: DPF, wtryski, turbo, czujnik w dpf'ie, paliwo, olej itd.
U mnie wspomniany wyzej czujnik nie byl sprawdzony, jezeli ktos wie jak sie do niego dobrac to z checia bym sie dowiedzial...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 16:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1464
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czujnik jest bardzo dobrze dostępny, a używki na allegro są po 50 zł. Chodzi o czujnik różnicy ciśnienia w DPF, poszukam później schematu, ale jest między silnikiem a grodzią silnika, wchodzą do niego dwa gumowe wężyki, które idą w dół już jako metalowe rurki.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 16:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 57
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Bylbym bardzo wdzieczny, przy takim koszcie mozna zawsze sprobowac podmienic.


Ostatnio edytowano Wt, 11 lut 2020, 22:57 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 18:08 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zastanawiam się koledzy jeszcze nad jedną kwestią a mianowicie czy odczyty Pidów, które tak nas interesują (PM_ACC_DSD, PM_GEN itp) to wartości obliczone z algorytmów czy realna wartość odczytana z jakiś czujników ? Skłaniam się ku pierwszej odpowiedzi a wtedy ten czujnik różnicy ciśnienia może być faktycznie jakimś tropem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 18:19 
Świeżak
Offline
Od: 28.10.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
https://irlandianews.ie/10-000-samochod ... eczenstwa/

Mam pytanie czy ktos ma wiecej i formacji o akcja serwisowa odnośnie DPF. Post jest z 30 stycznia.
Bardzo ogolny.
Dzieki

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 07:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1464
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To będzie to: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 43600.html

Sekcja: Operation After Replacing Exhaust Gas Pressure Sensor No.2

A tu przykładowa aukcja z allegro: https://allegro.pl/oferta/czujnik-rozni ... 8889121999

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 10:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 563
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
RADI nagłówek jak z Onetu czy też WP <hahaha>
A Mazda naprawia usterkę aktualizacją oprogramowania, czary normalnie.
Pisaliśmy o tym w wątku o problemach z dieslem, akcja nie ma nic do DPF, chodzi o sądzę nagromadzoną w kolektorze dolotowym. Jak preszukasz wątek o którym napisałem, znajdziesz nawet zdjęcia z czyszczenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 16:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 57
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Bogdan102 byłem w ASO Impex w Lublinie powiedzieli że jeżeli nie ma żadnego błędu to będą robić jak my tutaj - metodą prób i błędów wymiana/podmiana wszystkiego co może być za to odpowiedzialne.

popielasty dzięki za link.

Znalazłem w nim że po wymianie trzeba zrobić jakiś KOEO/KOER Self test. Niestety będę dostępny w domu dopiero za 2 tygodnie, ale z ciekawości spróbuję wykonać ten test. Niby piszą o MDS, ciekawe czy będzie w forscanie...

W sumie to podmienię ten czujnik za dwa tygodnie, dam znać czy coś się zmieni u mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 18:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1464
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ukciooo - KOEO oraz KOER spokojnie zrobisz Forscanem.

Ja dodam jeszcze, że jeśli chodzi o PM_ACC oraz PM_ACC_DSD dużo robi też zaślepienie EGR. Podczas zaślepionego EGR i spokojnej jazdy, obydwa te parametry potrafią spadać bez wypalania się DPF. Ja od 2 lat mam zaślepiony EGR, z dziurką chyba 8mm - nie wywala żadnego błędu. Po całkowitym daniu blaszki bez dziurki, wywali Wam niedostateczny przepływ spalin przez EGR. Jest to tylko "warning", samochód nie wchodzi w żaden tryb awaryjny, później wystarczy wykasować błąd Forscanem. Polecam to sprawdzić Wam obydwu. Robota żadna, tylko trzeba sobie blaszkę dociąć (ja robiłem nożycami do blachy). Modyfikację z EGR polecam zwłaszcza w lecie. Jak widać w statystykach które zbierałem: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 w lato zaczęło dochodzić do sytuacji, kiedy wypalanie inicjowało PM_ACC/PM_ACC_DSD. Po zaślepieniu EGR (z dziurką) inicjatorem był już częściej PM_GEN.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lut 2020, 14:11 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Chyba widać światełko w tunelu. Do dzisiejszej wizyty w ASO podchodziłem raczej sceptycznie, bałem się diagnozy typu - błędów nie ma, ten typ tak ma itp. Jednak Pan mechanik zawołał mnie na warsztat, przy pomocy lusterka i lampki pokazał mi jak wygląda przepustnica a co za tym idzie kolektor dolotowy - nagar nagar nagar. ( dziwne, że nie odczułem ubytku mocy, może w uturbionych silnikach ciężej to odczuć, a może po czyszczeniu dopiero odczuje większy power, zobaczę)
Pomijałem ten trop, gdyż pare miesięcy temu przy okazji dokładania AA załapałem się niby na jakąś akcje "przeprogramowania przepustnicy" czy cuś w tym stylu - gdy teraz wiem jak było to przeprowadzane nie dziwi mnie, że nic nie wyszło.
W każdym bądź razie na tym etapie to raczej koniec przygody z ASO bo czyszczenie wycenili na ~2k zł :? , na przyszły tydzień jestem umówiony z zaufanym mechanikiem na czyszczenie, zobaczę czy coś to pomoże, w każdym bądź razie nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lut 2020, 22:34 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak dla rozluźnienia wątku:
https://www.se.pl/auto/nowosci/zapchany ... -zfvR.html

Udało mi się w końcu sprawdzić auto w dłuższej trasie. Jazda z tempomatem adaptacyjnym na drodze ekspresowej. Wypalanie trwało jakieś 20 km. Co ciekawe następne wydaje mi się, że wystartowało po jakiś 250 km. Spalanie po tankowaniu 7.2 l/100km. Wydaje mi się, że chyba wszystko działa jak należy. Zwłaszcza, że ciśnienie w normie i parametry schodzą do zera. Oby tak dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lut 2020, 23:53 
Adept
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 139
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Myślę że wszystko w porządku ;)
Wychodzi na to ze wypalanie jest z automatu po zużyciu ok 17 litrow paliwa. U mnie sie sprawdza. Najdłuższy dystans miedzy wypaleniami to 420km ;). Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2020, 07:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Faktycznie, chyba masz rację, nie skojarzyłem tego :D
Wynika, że wypalanie w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Większe spalanie to częstsze wypalanie a to znów jeszcze większe spalanie bo przecież ten proces pobiera prawie dwa razy tyle paliwa co normalnie.
Mi jest ciężko na automacie zejść poniżej 7 litrów. Widać, że to taki urok tej skrzyni, już to koledzy benzynowcy zauważali, że jest 1-2 litra więcej niż na manualu.
Fajnie by było jakby ktoś ładnie opisał te wszystkie PID'y dotyczące DPF wraz z wartościami prawidłowymi. Wtedy łatwiej by było stwierdzać, czy nasze auto mieści się w normie, czy też coś jest nie tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2020, 13:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 57
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
popielasty jakaś dokładna ta grubość blaszki? znalazłem już Twoje zdjęcie w temacie "problemy z dieslem", wiem mniej więcej jak się już do tego zabrać.

Bogdan102 jaki masz przebieg? Sprawdzałem u siebie przepustnicę jakieś 20tyś km i było trochę nalotu. Myślę żeby wyczyścić dokładnie ten dolot i wstawić tą blaszkę co pisał popielasty , ciekawe czy coś się poprawi :)

Pablos no właśnie u siebie mam takie spalanie jak Ty mniej więcej przy dosyć normalnej jeździe i wypala się 2x częściej. Co 250km to raczej nigdy nie miałem. Za dwa tygodnie jadę do Austrii, zobaczymy jak na takiej trasie będzie się zachowywał ten cały dpf :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2020, 14:32 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
ukciooo 82 tys. km. Stosunkowo nie dużo ale obstawiam, że poprzedni właściciel pod koniec jeździł tylko krótkie odcinki po mieście, stąd tak to wygląda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.