Teraz jest N, 24 lut 2019, 06:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 02:29 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4855
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bez przesady, nie ma pośpiechu bo jeszcze coś sobie zrobisz jak będziesz lecieć do sklepu
A najlepiej zamów sobie dobrą oliwę u naszego kolegi

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 08:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 449
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Plukanke do tego jeszcze polecam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 14:16 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 130
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
najlepsze remedium to zmiana oliwy raz na 10k km a nie 20k k. Raz w serwisie raz samemu. Tym sposobem oleju raczej nigdy nie przybedzie wiecej niz połowa od max do X. I zapominamy o temacie. Ja osobiście przy ostatniej wymianie oleju wrzuciłem jeszcze ceramizer, może dla spokoju głowy, że może tarcie bedzie mniejsze na rozrzedzonym oleju - może placebo może nie - nie wiem, ale wydaje mi się że silnik ciszej cyka na zimnym, w porównaniu z zeszłą zimą.

Też się na poczatku tym martwilem, a bo ropa w oleju, a bo sie przytrze to ,,a moze tamto, a moze panewki, a moze turbo - a tak po prawdzie ilu jest użytkownikow tych samochodow na swiecie, co nie kontroluja tego, i zmieniaja olej raz na rok przy serwisie, o kontroli stanu oleju to nie wspomne - i jeżdżą. Mam taki przypadek, w pracy gosc ma m3 2.2 skyD i dystans do pracy ma 1/4 tyle co ja. olej wymienia raz na rok i ma gdzies, kiedys mu zaczalem suszyc glowe, sprawdzilismy u niego poziom oleju, prawie siegal X - a gosciu\ za 2 miechy mam serwis to mi wymienią. I jezdzi juz tak 3 rok.

Użytkowników tych samochodów jest ciuuuuutke wiecej :D :D niz tych co odwiedzają forum, i nie slychac jakos o masowo zacierajacych sie Sky-D.
Tu kolega popielasty niedawno robił podkładki, czyscił smok przy przebiegu prawie 200k km i oznak przytartych panewek nie stwierdzono, rozrząd ponoć też nie nosił niepokojącego stanu zużycia, wałek jak ze zdjęć w super stanie. A Ci co śledzą od dawna wątek problemów z dieslem, wiedzą że z dpfem mial nie lada przeboje, i stan oleju niejednokrotnie dochodził X.

Reasumując może troche nadwyraz stwarzamy panikę, i gdybamy, co to mooooże ( podkreślam mooże ) się stać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 14:35 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 55
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Przydatna wypowiedź dzięki. Panowie powiedzcie czy po wymianie trzeba podpiąć kompa i skasować inspekcję czy można to zrobić samemu jakimś magicznym sposobem chodzi i to żeby komputer wykasowal dane o rozrzedzeniu oleju po zalaniu nowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 11:22 
Adept
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Trzeba skasować inspekcję, może ktoś zna najprostszy sposób?

Jeśli chodzi o DPF to nie ma się czego bać:

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... bi/95z6g0r


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 18:29 
Amator
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 76
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Podbijamy prośbę o metodę skasowania inspekcji po zmianie oleju. Niedługo wymieniam w lokalnym warsztacie (nie ASO) i obawiam się że mogą nie wiedzieć jak to zrobić (wolę dmuchac na zimne)

Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 18:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 363
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kiepsko z szukaniem?
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=6737
Sprawdzone, działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 16:44 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 130
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Koledzy po ostatniej akcji upgrade PCM - napiszcie prosze jak jest z wypalaniem DPF?? Co ile ? I jak długo wypala.?
Było pare opinii że intervał wypalania sie wydłużył, i jestem ciekawy czy utrzymała się ta tendencja.
U mnie ( jeszcze nie bylem na akcji) interwal co około 200km, wiec spoko, ale nie wiedzieć czemu cholernie długo się wypala, niezależnie czy w miescie czy na trasie. Nie wiem czy przy remapie mi coś nie sknocili, bo przed bylo ok (12-15km). Teraz nawet i 40km trwa regen:/
No i waham sie czy jechac na ta akcje.. - z jednej strony strace wirusa, a z drugiej może ten upgrade cos do procesu wypalania wniesie.
Dzieki z gory. Pozdro.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 17:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Gregolo, miałem Ci odpisać na PW i ciągle mnie coś od tego odciągało...

Dorzucę tutaj swoje wnioski:

1. Zwiększenie interwałów zaobserwowałem po czyszczeniu FCM, jeszcze przed upgrade PCM. Ogólnie upgrade i podkładki w moim przypadku mogły coś pomóc, bo po tej operacji rekordowo miałem cykl 305km między wypaleniami, co nigdy wcześniej się nie zdarzało. Po czyszczeniu FCM wypalanie miałem już zawsze powyżej 200km. Teraz po podkładkach i PCM najczęściej mam 250km.
2. Wypalanie trwa u mnie różnie, ale jest to przedział chyba 7km (ale raczej bardzo sporadzynie) do ok 12km. Najczęściej mieszczę się w 10km. To co zaobserwowałem, to PM_ACC_DSD spada bardzo szybko i pomaga mu jazda w przedziale 2000-2500 RPM. Potem bardzo długo spada PM_GEN, tutaj trzymanie obrotów nie ma chyba żadnego wypływu na czas wypalania. Zaobserwowałem coś ciekawego - jeśli podczas wypalania zatrzymasz się i będziesz na jałowym, to REG_REQ_A (chyba) jest OFF, czyli tak jakby filtr się nie wypalał (przez to rozumiem, że nie dotryskiwane jest paliwo), ale PM_GEN sobie spokojnie opada. Muszę pozbierać dane, bo mam takie przeczucie, że tak samo jak w miarę liniowo on rośnie, tak samo liniowo spada (może względem czasu regeneracji?).

W Twoim przypadku bardzo możliwe że coś się stało z softem - kiedy robiłeś ten remap? Chyba powinieneś się udać do tunera i przedstawić mu te fakty. Coś jest nie tak, 40km to jest jakiś dramat.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~200000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2019, 11:46 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 130
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziękuje popielasty za cenną merytoryczną odpowiedź.
Sytuacja z PM_ACC_DSD i PM_GEN jest dokładnie taka sama u mnie. Właśnie ten baardzo wolno liniowo spadający PM_GEN niezależnie od obrotów, czy temp wydechu powoduje to przedlużone wypalanie.
Mam również identyczne spostrzeżenia dot. postoju na jałowym podczas wypalania( np stojąc na światłach ). Ja to ogarnąłem patrząc na temp wydechu - zwiększając obroty biegu jałowego nie zwiększamy temp wydechu, a nawet lekko obniżamy. Jak ruszymy  żeby tylko się auto toczyło i wrzucimy luz oraz zwiększymy obroty, temp od razu wchodzi na 500 - 600°C, i chwilowe spalanie 30L/ 100 km - wniosek dokładnie jak twój, paliwo nie jest dotryskiwane w fazie wydechu ruchu tłoka. Czyli można powiedzieć że wypalanie przerwane..z tym że jakby nie w całości,...
I tu ciekawostka którą zaobserwowałem.. już objaśniam:

Pomimo że paliwo nie jest dotryskiwane na postoju, to:
a) temp wydechu dalej w granicach 300°C ( normalnie jest to circa 130°C- 180°C w zależnosci o temp otoczenia, intensywności jazdy, czasu postoju,)
b) dalej slychac charakterystyczny pomruk basowy z tylnego tłumika gdy obroty spadają z 1400rpm do 1200 rpm
c) silnik inaczej pracuje - cyka dużo wyraźniej, jakby zawory inaczej pracowały ( z innym timingiem)
d) dla tych ze skrzynią MT. Normalnie przy rozgrzanym silniku jak na postoju wciśniemy sprzęgło to egr otwiera sie w ok 40% ( pewnie ekologia, żeby zredukować NOx-y w miescie przy ruszaniu kiedy obciążenie silnika jest duże)
Podczas wypalania wiadomo że EGR zamknięty, - I TERAZ w trakcie postoju podczas wypalania, po wciśnięciu sprzęgła EGR się nie otwiera


W związku z powyższym stwierdzam iż pomimo że dotrysk paliwa czyli aktywna regeneracja na postoju jest wstrzymana, to silnik pozostaje dalej w fazie przygotowanej do regeneracji ( zakładam że jest to zmieniony kąt wyprzedzenia zapłonu przez ECU[chociażby to cykanie silnika] )

I na koniec najlepsze;
Gdy na postoju poczekamy jakies 2-3 min ( u mnie najczęściej 2:40 - 2:50) to wszystkie zjawiska a)b)c)d) wracają do normy.
a) temp spada do około 180°C
b) pomruku basowego brak
c) silnik z cykania przechodzi w normalny klekocik
d) po wciśnięciu sprzęgła EGR otwiera się ok 40%

Wniosek - faza regeneracji jest kompletnie wstrzymana.
A ha.. zappmniałbym PM_GEN przestaje spadać

Przepraszam, trochę tego dużo ale mam nadzieje że to jakiś kawałek cennej wiedzy którą chciałem się z wami podzielić.
Jeszcze jedno: od ostatnej zmiany oleju zawsze gdy musiałem gasić pojazd w trakcie wypalania DPF, odczekiwałem te 2:50 min z gałami w forscanie, aż faza regeneracji będzie kompletnie wstrzymana, a przyrost oleju taki jak zawsze 10k km i ponad połowa drogi do X.
WIĘC GASZENIE SAMOCHODU MAZDA SKY-D PODCZAS WYPALANIA NIE MA WPŁYWU NA PRZYROST OLEJU W SILNIKU.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2019, 12:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 706
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
"WIĘC GASZENIE SAMOCHODU MAZDA SKY-D PODCZAS WYPALANIA NIE MA WPŁYWU NA PRZYROST OLEJU W SILNIKU."
Gregolo obalasz moja teorię wypalania filtra która się sprawdza tzn według mnie gaszenia silnika podczas wypalania podnosi poziom oleju!!. Pilnuje zawsze wypalania i poziom oleju mam od wymiany do wymian y ten sam. Jak jadę na wakacje odpuszczam pilnowanie wypalania i poziom oleju po urlopie jest większy, wiec moja teoria by się sprawdzała. Chyba że mój silnik, starszy model jest inny pod tym względem ale wątpię :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 175.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2019, 13:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 lutego 2019, o 11:46 Gregolo napisał(a):
WIĘC GASZENIE SAMOCHODU MAZDA SKY-D PODCZAS WYPALANIA NIE MA WPŁYWU NA PRZYROST OLEJU W SILNIKU.


Też jestem tego zdania. Jedynie co wpływa na przyrost (po wszystkich akcjach serwisowych na PCM - bo trzeba mieć to na uwadze, że na początku problem mógł być spowodowany słabym oprogramowaniem, a wiem że były na to akcje już chyba w 2014r) to interwały wypalania - ja miałem kiedyś 60km i X na bagnecie osiągałem przy 8k km. Aktualnie jak wymieniam olej co 10k km to praktycznie nie widzę wzrostu ponad MAX. Z tym, że nigdy nie leję przy wymianie oleju do MAX tylko powiedzmy 3/4 stanu między MIN i MAX.

Co do GH - możliwe że tam jest kompletnie inaczej - trzeba byłoby zrobić taką analizę jak Gregolo tylko dla GH żeby się o tym przekonać.

Gregolo cieszę się, że rozbudowujesz ten wątek o konkretną wiedzę :) to się liczy!

Natomiast ten Twój przypadek z długim wypalaniem jest mega dziwny. 40km to jest jakiś obłęd... Chyba na Twoim miejscu spróbowałbym zrobić akcję serwisową na ten PCM (tę ostatnią)...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~200000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.