Teraz jest Pt, 19 kwi 2019, 23:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 02:29 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4889
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bez przesady, nie ma pośpiechu bo jeszcze coś sobie zrobisz jak będziesz lecieć do sklepu
A najlepiej zamów sobie dobrą oliwę u naszego kolegi

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 08:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 462
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Plukanke do tego jeszcze polecam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 14:16 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
najlepsze remedium to zmiana oliwy raz na 10k km a nie 20k k. Raz w serwisie raz samemu. Tym sposobem oleju raczej nigdy nie przybedzie wiecej niz połowa od max do X. I zapominamy o temacie. Ja osobiście przy ostatniej wymianie oleju wrzuciłem jeszcze ceramizer, może dla spokoju głowy, że może tarcie bedzie mniejsze na rozrzedzonym oleju - może placebo może nie - nie wiem, ale wydaje mi się że silnik ciszej cyka na zimnym, w porównaniu z zeszłą zimą.

Też się na poczatku tym martwilem, a bo ropa w oleju, a bo sie przytrze to ,,a moze tamto, a moze panewki, a moze turbo - a tak po prawdzie ilu jest użytkownikow tych samochodow na swiecie, co nie kontroluja tego, i zmieniaja olej raz na rok przy serwisie, o kontroli stanu oleju to nie wspomne - i jeżdżą. Mam taki przypadek, w pracy gosc ma m3 2.2 skyD i dystans do pracy ma 1/4 tyle co ja. olej wymienia raz na rok i ma gdzies, kiedys mu zaczalem suszyc glowe, sprawdzilismy u niego poziom oleju, prawie siegal X - a gosciu\ za 2 miechy mam serwis to mi wymienią. I jezdzi juz tak 3 rok.

Użytkowników tych samochodów jest ciuuuuutke wiecej :D :D niz tych co odwiedzają forum, i nie slychac jakos o masowo zacierajacych sie Sky-D.
Tu kolega popielasty niedawno robił podkładki, czyscił smok przy przebiegu prawie 200k km i oznak przytartych panewek nie stwierdzono, rozrząd ponoć też nie nosił niepokojącego stanu zużycia, wałek jak ze zdjęć w super stanie. A Ci co śledzą od dawna wątek problemów z dieslem, wiedzą że z dpfem mial nie lada przeboje, i stan oleju niejednokrotnie dochodził X.

Reasumując może troche nadwyraz stwarzamy panikę, i gdybamy, co to mooooże ( podkreślam mooże ) się stać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 14:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Przydatna wypowiedź dzięki. Panowie powiedzcie czy po wymianie trzeba podpiąć kompa i skasować inspekcję czy można to zrobić samemu jakimś magicznym sposobem chodzi i to żeby komputer wykasowal dane o rozrzedzeniu oleju po zalaniu nowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 11:22 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 256
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ostrzeżenia: 1
Trzeba skasować inspekcję, może ktoś zna najprostszy sposób?

Jeśli chodzi o DPF to nie ma się czego bać:

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... bi/95z6g0r


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 18:29 
Adept
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Podbijamy prośbę o metodę skasowania inspekcji po zmianie oleju. Niedługo wymieniam w lokalnym warsztacie (nie ASO) i obawiam się że mogą nie wiedzieć jak to zrobić (wolę dmuchac na zimne)

Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 18:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 387
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kiepsko z szukaniem?
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=6737
Sprawdzone, działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 16:44 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Koledzy po ostatniej akcji upgrade PCM - napiszcie prosze jak jest z wypalaniem DPF?? Co ile ? I jak długo wypala.?
Było pare opinii że intervał wypalania sie wydłużył, i jestem ciekawy czy utrzymała się ta tendencja.
U mnie ( jeszcze nie bylem na akcji) interwal co około 200km, wiec spoko, ale nie wiedzieć czemu cholernie długo się wypala, niezależnie czy w miescie czy na trasie. Nie wiem czy przy remapie mi coś nie sknocili, bo przed bylo ok (12-15km). Teraz nawet i 40km trwa regen:/
No i waham sie czy jechac na ta akcje.. - z jednej strony strace wirusa, a z drugiej może ten upgrade cos do procesu wypalania wniesie.
Dzieki z gory. Pozdro.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 17:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 822
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Gregolo, miałem Ci odpisać na PW i ciągle mnie coś od tego odciągało...

Dorzucę tutaj swoje wnioski:

1. Zwiększenie interwałów zaobserwowałem po czyszczeniu FCM, jeszcze przed upgrade PCM. Ogólnie upgrade i podkładki w moim przypadku mogły coś pomóc, bo po tej operacji rekordowo miałem cykl 305km między wypaleniami, co nigdy wcześniej się nie zdarzało. Po czyszczeniu FCM wypalanie miałem już zawsze powyżej 200km. Teraz po podkładkach i PCM najczęściej mam 250km.
2. Wypalanie trwa u mnie różnie, ale jest to przedział chyba 7km (ale raczej bardzo sporadzynie) do ok 12km. Najczęściej mieszczę się w 10km. To co zaobserwowałem, to PM_ACC_DSD spada bardzo szybko i pomaga mu jazda w przedziale 2000-2500 RPM. Potem bardzo długo spada PM_GEN, tutaj trzymanie obrotów nie ma chyba żadnego wypływu na czas wypalania. Zaobserwowałem coś ciekawego - jeśli podczas wypalania zatrzymasz się i będziesz na jałowym, to REG_REQ_A (chyba) jest OFF, czyli tak jakby filtr się nie wypalał (przez to rozumiem, że nie dotryskiwane jest paliwo), ale PM_GEN sobie spokojnie opada. Muszę pozbierać dane, bo mam takie przeczucie, że tak samo jak w miarę liniowo on rośnie, tak samo liniowo spada (może względem czasu regeneracji?).

W Twoim przypadku bardzo możliwe że coś się stało z softem - kiedy robiłeś ten remap? Chyba powinieneś się udać do tunera i przedstawić mu te fakty. Coś jest nie tak, 40km to jest jakiś dramat.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2019, 11:46 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziękuje popielasty za cenną merytoryczną odpowiedź.
Sytuacja z PM_ACC_DSD i PM_GEN jest dokładnie taka sama u mnie. Właśnie ten baardzo wolno liniowo spadający PM_GEN niezależnie od obrotów, czy temp wydechu powoduje to przedlużone wypalanie.
Mam również identyczne spostrzeżenia dot. postoju na jałowym podczas wypalania( np stojąc na światłach ). Ja to ogarnąłem patrząc na temp wydechu - zwiększając obroty biegu jałowego nie zwiększamy temp wydechu, a nawet lekko obniżamy. Jak ruszymy  żeby tylko się auto toczyło i wrzucimy luz oraz zwiększymy obroty, temp od razu wchodzi na 500 - 600°C, i chwilowe spalanie 30L/ 100 km - wniosek dokładnie jak twój, paliwo nie jest dotryskiwane w fazie wydechu ruchu tłoka. Czyli można powiedzieć że wypalanie przerwane..z tym że jakby nie w całości,...
I tu ciekawostka którą zaobserwowałem.. już objaśniam:

Pomimo że paliwo nie jest dotryskiwane na postoju, to:
a) temp wydechu dalej w granicach 300°C ( normalnie jest to circa 130°C- 180°C w zależnosci o temp otoczenia, intensywności jazdy, czasu postoju,)
b) dalej slychac charakterystyczny pomruk basowy z tylnego tłumika gdy obroty spadają z 1400rpm do 1200 rpm
c) silnik inaczej pracuje - cyka dużo wyraźniej, jakby zawory inaczej pracowały ( z innym timingiem)
d) dla tych ze skrzynią MT. Normalnie przy rozgrzanym silniku jak na postoju wciśniemy sprzęgło to egr otwiera sie w ok 40% ( pewnie ekologia, żeby zredukować NOx-y w miescie przy ruszaniu kiedy obciążenie silnika jest duże)
Podczas wypalania wiadomo że EGR zamknięty, - I TERAZ w trakcie postoju podczas wypalania, po wciśnięciu sprzęgła EGR się nie otwiera


W związku z powyższym stwierdzam iż pomimo że dotrysk paliwa czyli aktywna regeneracja na postoju jest wstrzymana, to silnik pozostaje dalej w fazie przygotowanej do regeneracji ( zakładam że jest to zmieniony kąt wyprzedzenia zapłonu przez ECU[chociażby to cykanie silnika] )

I na koniec najlepsze;
Gdy na postoju poczekamy jakies 2-3 min ( u mnie najczęściej 2:40 - 2:50) to wszystkie zjawiska a)b)c)d) wracają do normy.
a) temp spada do około 180°C
b) pomruku basowego brak
c) silnik z cykania przechodzi w normalny klekocik
d) po wciśnięciu sprzęgła EGR otwiera się ok 40%

Wniosek - faza regeneracji jest kompletnie wstrzymana.
A ha.. zappmniałbym PM_GEN przestaje spadać

Przepraszam, trochę tego dużo ale mam nadzieje że to jakiś kawałek cennej wiedzy którą chciałem się z wami podzielić.
Jeszcze jedno: od ostatnej zmiany oleju zawsze gdy musiałem gasić pojazd w trakcie wypalania DPF, odczekiwałem te 2:50 min z gałami w forscanie, aż faza regeneracji będzie kompletnie wstrzymana, a przyrost oleju taki jak zawsze 10k km i ponad połowa drogi do X.
WIĘC GASZENIE SAMOCHODU MAZDA SKY-D PODCZAS WYPALANIA NIE MA WPŁYWU NA PRZYROST OLEJU W SILNIKU.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2019, 12:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 754
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
"WIĘC GASZENIE SAMOCHODU MAZDA SKY-D PODCZAS WYPALANIA NIE MA WPŁYWU NA PRZYROST OLEJU W SILNIKU."
Gregolo obalasz moja teorię wypalania filtra która się sprawdza tzn według mnie gaszenia silnika podczas wypalania podnosi poziom oleju!!. Pilnuje zawsze wypalania i poziom oleju mam od wymiany do wymian y ten sam. Jak jadę na wakacje odpuszczam pilnowanie wypalania i poziom oleju po urlopie jest większy, wiec moja teoria by się sprawdzała. Chyba że mój silnik, starszy model jest inny pod tym względem ale wątpię :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 175.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 09:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 822
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 lutego 2019, o 11:46 Gregolo napisał(a):
WIĘC GASZENIE SAMOCHODU MAZDA SKY-D PODCZAS WYPALANIA NIE MA WPŁYWU NA PRZYROST OLEJU W SILNIKU.


Też jestem tego zdania. Jedynie co wpływa na przyrost (po wszystkich akcjach serwisowych na PCM - bo trzeba mieć to na uwadze, że na początku problem mógł być spowodowany słabym oprogramowaniem, a wiem że były na to akcje już chyba w 2014r) to interwały wypalania - ja miałem kiedyś 60km i X na bagnecie osiągałem przy 8k km. Aktualnie jak wymieniam olej co 10k km to praktycznie nie widzę wzrostu ponad MAX. Z tym, że nigdy nie leję przy wymianie oleju do MAX tylko powiedzmy 3/4 stanu między MIN i MAX.

Co do GH - możliwe że tam jest kompletnie inaczej - trzeba byłoby zrobić taką analizę jak Gregolo tylko dla GH żeby się o tym przekonać.

Gregolo cieszę się, że rozbudowujesz ten wątek o konkretną wiedzę :) to się liczy!

Natomiast ten Twój przypadek z długim wypalaniem jest mega dziwny. 40km to jest jakiś obłęd... Chyba na Twoim miejscu spróbowałbym zrobić akcję serwisową na ten PCM (tę ostatnią)...

-- Dodano: 27 lutego 2019, o 09:53 --

Mała aktualizacja. Wczoraj pojechałem sobie do lasu, tak na luzie pospacerować. W drodze do tego mojego ulubionego lasu złapało mnie wypalanie, że nigdzie się nie spieszyłem to stwierdziłem że zabawię się. PM_ACC_DSD spadło do 0 po ok 2,5km jazdy przy ~2300RPM, po czym zatrzymałem się. W momencie zatrzymania PM_GEN było ok ~4,0. Stałem sobie tak ze 3 minuty, PM_GEN spadło do 0,8. Ruszyłem, wypalanie skończyło się po 4km :lol: Potwierdza to obserwacje Gregolo. Pytanie tylko, czy taki manewr nie ma jednak negatywnego skutku na skuteczność wypalania sadzy z DPF, może się okazać że stosując taki myk po jakimś czasie PM_ACC_DSD będzie rosło (nie spadało do wartości bliskiej 0). Bez tego manewru u mnie długości wypalań wahają się ostatnio od 7km do 12km. Jazda zawsze różna :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 11:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 387
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
O ile PM_GEN jest fajnym wskaźnikiem nagromadzonej sadzy, o tyle podczas wypalania filtra zachowuje się przewidywalnie liniowo - niezależnie od warunków. Więc dobrym wskaźnikiem samego procesu wypalania nie jest.
A jaki to na wpływ na kondycję filtra? Można by zrobić eksperyment, wypalić filtr na postoju / przy wolnej jeździe, potem obserwować kolejne wypalanie w normalnych warunkach. Mogę się założyć, że będzie trwać dłużej niż zazwyczaj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 14:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 822
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moim zdaniem PM_GEN nie jest dobrym wskaźnikiem nagromadzenia, prędzej PM_ACC_DSD... PM_GEN to jakiś liniowy twór...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 14:34 
Adept
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A nie czasem ACC.dsd jest tylko wskaźnikiem zadanym a pm.acc określa właściwie zapełnienie filtra? Ja ostatnio miałem tak że ACC.dsd malał do zera szybciej niż pm.acc co może wskazywać na to że filtr po 130 tys km nie wypala się już tak szybko jak powinien. Nie wiem jaka jest tego właściwe przyczyną, czy samego filtra czy jednak coś innego. Żądany zwolnił przy ok 0.35 co pozwoliło pm.acc go "dogonić" by ewentualnie osiągnąć 0przy wartości żądanego 0.19. Dodam że występuje u mnie różnica między żądaną a aktualna wartością manifold absolute pressure co niektórzy definiują jako problem z turbo, przy wypalaniu ta różnica była znikoma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 14:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 822
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
skwieradee - właśnie miałem pisać, że przy wypalaniu DPF wartości MAP i MAP_DSD są u mnie praktycznie identyczne, poza wypalaniem brakuje mi ok 0.3 bar.

Co do PM_ACC_DSD - moim zdaniem to jest zapełnienie. Na moim przykładzie. Kiedy miałem problemy z DPF (wypalanie co 50km) to PM_ACC schodziło do 0, PM_GEN też, a PM_ACC_DSD maksymalnie spadało do wartości ok 3.0. Po wypaleniu i przejechaniu np 5km PM_ACC synchronizowało się do PM_ACC_DSD (przejmowało jego wartość) co skutecznie skracało cykle wypalania. Po czyszczeniu DPF ciśnieniowo (FCM) PM_ACC_DSD spada mi teraz do prawie 0 (0.1). Wypalania co 250-300km, więc filtr czysty. Moim zdaniem PM_ACC_DSD to zapełnienie filtra. PM_GEN wartość rośnie i spada liniowo...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 16:00 
Adept
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Też zauważyłem że pm_gen rośnie i spada liniowo jednak to ten właśnie wskaźnik jest triggerem do rozpoczęcia wypalania (u mnie ok 6.26) a jednak wypalania mam ostatnio co 250 a nie 200km. Ach te japońce...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 16:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 822
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
skwieradee triggerem jest którakolwiek z: PM_GEN, PM_ACC, PM_ACC_DSD - która pierwsza osiągnie wartość ok ~6. Przy moim zapchanym DPF to PM_ACC_DSD zawsze było wyzwalaczem, wartość ok ~6, a PM_GEN wtedy był 2-3, no i wypalanie co 50km ;) więc wszystko zależy od zapchania DPF. Moim zdaniem teraz jest ok - PM_GEN inicjuje wypalanie, PM_ACC_DSD nie skacze u mnie raczej więcej niż 4 - 4,5 i spada zawsze do ok 0,1. Jeśli komuś nie spada tak nisko i zostaje np ponad 1 to znaczy że już tam jest dużo złogów popiołu / sadzy która sama się nie wypala. Taka moja dedukcja przypadku.

Dodatkowo - PM_ACC i PM_ACC_DSD są liczone dynamicznie - jak przez jakiś moment będziesz jechał z butem w podłodze to PM_ACC i PM_ACC_DSD mocno skoczą do góry, po czym po jakimś czasie mogą spaść. Wiem, że jest liczone na podstawie DP_DPF (różnica ciśnień chwilowa) oraz możliwe że jeszcze jeden PID (ten z ilością przepływu gazów z wydechu, ale nie pamiętam - EXT_FL coś takiego).

To co napisałem powyżej poprę jeszcze wykresami w wolnej chwili. Dam porównanie jak było u mnie i jak jest teraz. Aktualnie jestem szczęśliwym posiadaczem DPF który na niego nie narzeka :) praktycznie nie zwiększa spalania, wypala się szybko i relatywnie rzadko (jak na Mazdę), przy tym wypalanie zazwyczaj mam w mieście - nie trzeba do tego 30km autostrady.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 19:46 
Świeżak
Offline
Od: 28.10.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
CZy ktos moze polecic dobry warsztat w trojmiescie. Moj DPF potrzebuje czyszczenia. Dzieki

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lut 2019, 12:18 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja musze jednak mieć coś z softem. Jak stanę podczas wypalania, to pm_gen spadnie co najwyżej o 0.30. gdzie tam z 4.0 do 0.8. W ogole to ta swieta tròjca u mnie żyje własnym życiem. Czasem jak przerwe wypalanie wieczorem, gdzie ACC, ACC DSD i GEN są na circa 4.0, to rano jak odpale to ACC i ACC_DSD są wyzerowane, zostaje tylko GEN nie zmieniony, i spada baaardzo wolno. Czasem w ogóle te pidy mi łapią zwiechę, i jak zejdą do 0 ( tylko ACC_DSD zostaje tak na 0.05) to wypalanie dalej trwa nawet przez nastepne 5km ;/;/!!! Wk... wia mnie to nie miłosiernie.
A jak już się zdecyduje obudzić, i przerwać wypalanie, to PM_GEN od razu wskakuje na 0.70 - 0.80 ( ACC i ACC_DSD na 0)?!?!?!?!?! WTF QRWA JPRDL!!??!!??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 mar 2019, 10:10 
Amator
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam.
U mnie wypalanie co 150-200km. Na autostradzie wypala sie częściej ok 150km a w mieście rzadziej, to normalne? Do wypalenia potrzeba ok 20km. Bez względu czy to miasto czy autostrada. Przebieg 40k rocznik 2017.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 mar 2019, 21:08 
Świeżak
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
no u mnie jak na trasie spokojnie jade tak do 120 km/h to nawet i przy 320 km miałem przypadki wypalania,cykl mieszany miasto trasa to zdarzało sie i po 180 km,tak to standart między 200 a 300 km,ale głownie auto na trasach użytkuje,auto bez żadnych modyfikacji przebieg 230 tys,u mnie im spokojniejsza jazda tym dpf pózniej wypala ,ale wtedy zamula sie duża turbina i powyżej tych 2,5 tys obr przyspiesza jak 105 KM a nie 150KM:)takie moje obserwacje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 11:15 
Amator
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
10 marca 2019, o 21:08 motomaniax napisał(a):
no u mnie jak na trasie spokojnie jade tak do 120 km/h to nawet i przy 320 km miałem przypadki wypalania,cykl mieszany miasto trasa to zdarzało sie i po 180 km,tak to standart między 200 a 300 km,ale głownie auto na trasach użytkuje,auto bez żadnych modyfikacji przebieg 230 tys,u mnie im spokojniejsza jazda tym dpf pózniej wypala ,ale wtedy zamula sie duża turbina i powyżej tych 2,5 tys obr przyspiesza jak 105 KM a nie 150KM:)takie moje obserwacje


U mnie wypalanie jest nie odczuwalne na mocy, jeżeli juz to tak mało ze organoleptycznie nie stwierdze :). ale cykle mam 150-200k , nie ma szans co 300km , głownie jeżdzę trasy 30km co dziennie 2x.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 13:38 
Świeżak
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
przy wypalaniu to bym powiedział ze moc nawet większ a bo wtryski leją więcej ropy ,chodzilo mi o to ze na dużej turbinie mialem czasami tak ze jakby nie ,,ciągła,,ale to niezależnie czy wypalał dpf czy nie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 13:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 822
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
motomaniax, dodatkowa ropa nie jest lana w fazie normalnego spalania, tylko po spaleniu w fazie gdzie spaliny są wydalane.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 14:07 
Świeżak
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
ok kolego popielasty ,dzięki za sprostowanie ,czasami ,dokładnie ze 2x zdarzyło mi sie tak :podczas wypalania zgasiłem auto ,na nastepny dzień -odpalam maszyne ,wszystko ok nic się nie dzieje silnik normalnie chodzi,w momencie złapania temperatury te 41 stopni silnik zaczyna dławic jakby go zalewało ,nawet potrafił zgasnąć,odpaliłem troche cìężko miał ale odpalił,potrzymałem go troche na gazie i mu przeszło ,rozumiem ze to ta niedopalona ropa z zeszłego dnia?ale czemu od razu na zimnym mu się nic nie działo?tylko w tym określonym przypadku tak mi się zdarzyło,jakieś teorie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 15:07 
Adept
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A u mnie śmieszna sprawa - przed zmianą oliwy, gdzie olej sięgał prawie X, PM_ACC i ACC_DSD nie skakał mocno dogóry nawet przy ostrym butowaniu, i nie wyprzedzał PM_GEN = efekt regen po 200 - 220 km. Ździwko, ale pasowało mi.:)
po skasowaniu inspekcji olejowej ( forscanem "oil deterioration value" ) sprawa wróciła do gównianej normy - Jazda dynamiczna, PM_ACC i ACC_DSD moocno wyprzedza Pm_GEN = 120-140km regen i to bez takiego buta jak przed kasacją inspeckji olejowej. Hahaha
<hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha>
Mnie już to nawet nie denerwuje, tylko normalnie śmieszy te zjawiska nadprzyrodzone w tym japońskim wynalazku.
lepiej chyba nie kasować tej inspekcji, dopóki nie wywali jakiegoś komunikatu :mur: :zawrotglowy:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 16:42 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 256
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ostrzeżenia: 1
Cytuj:
forscanem "oil deterioration value"

Czy to jest OIL_DIL? Jak czytać ten parametr jeśli jest on w gramach? Chyba, że w wersji na Androida jest coś nie tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 20:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 822
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja u siebie obserwuję rosnące PM_ACC i PM_ACC_DSD - możliwe, że przez cieplejszą temperaturę otoczenia (gdzieś ktoś pisał o tym i natchnęło mnie to do obserwacji). Było teraz sporo ocieplenia... Brałeś to pod uwagę? Trudno uwierzyć, że zmiana oleju i restart tych parametrów mógł wpłynąć na to... Tak czy siak - u mnie dzisiaj po powrocie do domu PM_GEN 5,6, PM_ACC i PM_ACC_DSD ~4,5, od wypalania 230km, szacuję że zacznie się za jakieś 20km. W styczniu przy PM_GEN ~6 PM_ACC i PM_ACC_DSD miałem bliżej ~3,5-4. Mi to podchodzi pod temperaturę powietrza. EGR mam odślepiony (jak w fabryce). Przypomnę, że u mnie zaślepienie EGR powodowało, że PM_ACC i PM_ACC_DSD spadało jak jeździłem delikatnie. Jeszcze przed czyszczeniem DPF i robotą podkładek, kiedy miałem odślepiony EGR to wypalanie miałem co 50-60km, po zaślepieniu EGR wzrosło do 120-160km. Coś może być tu na rzeczy z temperaturą otoczenia / temperaturą powietrza dostarczanego do kolektora (po zaślepieniu EGR jest niższa o jakieś 20 stopni z tego co pamiętam).

Pablos, tak to jest OIL_DIL i ciężko ogarnąć jak to czytać :P jutro sprawdzę jak jest u mnie aktualnie, ja tego w ogóle nie obserwuję. Raz na 2 tygodnie sprawdzam tylko bagnet. Ogólnie duża zagadką dla mnie jest jak wylicza się ten parametr :) jak oni określają zużycie oleju, bo nie sądzę że jakimś czujnikiem... Bardziej jakiś wzór typu odległość od ostatniej wymiany oleju / ilość wypaleń DPF. Inaczej nie mam na tę chwilę pomysłu...

BTW, myślałem że to jest OIL DILUTION, ale może i OIL DETERIORATION...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 20:57 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 256
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ostrzeżenia: 1
Ok, dzięki Popielasty. Ja mam potwierdzone, że nie ma czujnika. Rozrzedzenie jest wyliczane. Też mi się wydaje, że miarodajnym wskaźnikiem jest bagnet. Zwłaszcza, że przebieg od ostatniej wymiany oleju i jego rozrzedzenie można łatwo skasować, tak, jak jest opisane w instrukcji. Jeśli chodzi o wypalanie DPF to mam bardzo podobnie, jak u Ciebie. Gdyby nie to, że wpływa na średnie spalanie można by o nim zapomnieć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.