Teraz jest Pn, 17 gru 2018, 11:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1542 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 12:39 
Adept
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 129
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Przy jakiej prędkości i obrotach wrzucacie 5 i 6? Wg mnie bardzo dużo od tego zależy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 12:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2378
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
niskich,na czuja, na pewno nie kręcę wysoko chociaż zdarza się przedmuchać rury na jakiejś obwodnicy czy autobanie,
ktoś na forum pisał ,że kręci 5 tys , nie wiem jak bo na 6-tce musiałby zap... powyżej 150 cały czas albo i dużo lepiej więc jakieś bzdury pisze :) a się dziwi ,że mu pali 12l/100km

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 12:54 
Adept
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 129
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Ale to pewnie przy przyspieszaniu te 5 tyś. Co najwyżej redukcja przed wyprzedzaniem. Raczej nikt nie będzie utrzymywał takich obrotów jak się będzie wlekł w ciągu samochodów.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 12:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
5 grudnia 2018, o 12:49 plaski napisał(a):
Przy jakiej prędkości i obrotach wrzucacie 5 i 6?

Ja zazwyczaj zmieniam biegi w zakresie 2-3 tys. obrotów, ale tak bliżej pod 3. Samą 6 raczej bliżej 2, bo traktuję ją jak nadbieg, bardziej do utrzymywania prędkości.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 13:51 
Adept
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 129
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
W mojej GL prędkość przy 2 tyś obrotów to ok. 90km/h. Przy takiej jeździe (plus jechanie z głową) na 6 biegu w zakresie 80-110 kmh, na 5 biegu ok. 70-90km/h uzyskałem taki sam wynik ja Wasze.
Z tego co pamiętam to była tylko jedna taka próba, około 250km przejechane i mniejsze obroty w drodze powrotnej. Chciałem zobaczyć jak silnik sobie radzi przy takiej jeździe i nie chciało mi się zajeżdżać do CPNu (i się udało z taką nawiązką, że jeszcze został spory zapas paliwa).

Spalanie jakie u siebie zaobserwowałem to:
- Na autostradzie przy równych 140 z załadowanym całym samochodem wychodzi około 8-8,5l (mierzone na odcinku ok. 250km).
- Jazda po pipidówach, drogach lokalnych ok. 6-7l, przy ostrzejszej jeździe 1l więcej. Ciężko osiągnąć powyżej 8l, trzeba nieźle dawać po garach i wyprzedzać jednego po drugim. Odcinki około 30-40km.
- Miasto 7-10 w zależności od odcinków jakie przejeżdżam (najczęściej 8-9l). Przez chwilę miałem nawet 12l (całkowicie zimny silnik, 3km do przejechania, zima - i tak kilkanaście razy ta sama trasa w ciągu kilku dni). Często bliżej 9l z racji na krótkie odległości do kilku/kilkunastu kilometrów.

Przyjmując, że nie ma górek to 5 bieg powyżej 80km/h. 6 bieg powyżej 110-120km/h.
Dobrze się jedzie na:
- 4 biegu przy > 2,1 tyś obr. (60km/h),
- 5 biegu przy 2,5tyś obr. (88km/h),
- 6 biegu przy 3 tyś obr. (130km/h).
Moim zdaniem wtedy silnik radzi sobie dobrze ze wzniesieniami, ma optymalne warunki i w razie co można spokojnie wyprzedzać.
Spalanie z pierwszych 20tyś to 7,8l liczone z dystrybutora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 15:12 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4639
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie ma co bić rekordów z niskim spalaniem. Niekoniecznie może to być oszczędność....
Przykład znajomego, jego ojciec kupił sobie polo VW, 1.4 pb, 2016r. Po 60kkm zaczęło coś klepać w silniku.
Cieszył się że mało pali Paliwa, okazało się pol roku później, że ścianki tłoków były wytarte i cylindry jakoś wytrzymały.
Od niskich obrotów i obciążenia, tłoki próbowały się "przekosić?"...coś w ten deseń.
Serwis wymienił mu silnik i założyli jakiś analizator jazdy...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 15:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1339
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
spalanie po krajowych drogach zalezi od ruchu , jak sie zna terenu , pogody ... . Raz mozna uzyskac 4,5l a drugy raz nieprzekraczac 100km/h spokoj 6l . Najlatwiej do porownania jest autordtrada bez uzywania hamulca :)
140 tempomat u mnie od niecalych 7l ( bez klimy) do 8l, i pamietam juz i kolo 9l jak jest odczuwalny wiatr :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 16:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 278
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cytuj:
założyli jakiś analizator jazdy...
hahaha, jak szybko to bierze olej, jak za wolno to sie tloki wycieraja, das auto.

Ja staram sie nie jezdzic na obrotach ,,mniejszych niz 2 tys. Chyba ze silnik sie "podnosi" bo akurat zwalnialem ale przy ciaglej jezdzie dobrze zeby mial zawsze wiecej niz 2 tys. wtedy sie nie meczy, zreszta slychac od razu po pracy silnika czy mu ciezko czy nie.

_________________
był: Rover 420 SDi, Focus mk2 2.0 TDCi
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014)
- Mazda 6 sedan 2.0 165KM e-loop (2017)
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 17:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1339
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
"dobrze zeby mial zawsze wiecej niz 2 tys. wtedy sie nie meczy"

tak ono jest roznica czy sie idze na 1500 obr przu 3 biegu czy na 6. Na 3 niewidze problemu jak to niejest pod gorke i silnik sie lekko odwala


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 18:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 278
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Masz racje, powyzej 2tys. za wyjatkiem pierwszych 3 biegow.

_________________
był: Rover 420 SDi, Focus mk2 2.0 TDCi
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014)
- Mazda 6 sedan 2.0 165KM e-loop (2017)
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 18:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2378
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
tombien to płaski pytał o to kiedy wrzucamy 5-6 bieg nie ja.
Powtarzam ....jeżdżę zmieniając biegi dość szybko nie kręcąc do 5tys.no chyba,że jest potrzeba.Proste.Płynna spokojna jazda i tyle.
Tak na przykład w trasie staram się jechać równo 100 km/godz.wtedy obroty są w granicach 2,3-2,5 tyś.
Jeżdżę chyba podobnie jak opisywał tombien. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 20:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
5 grudnia 2018, o 15:12 Millerek napisał(a):
Nie ma co bić rekordów z niskim spalaniem. (...)
Od niskich obrotów i obciążenia (...)

Nie jeżdżę z obrotami poniżej 2 tys. Nic to nie daje w kwestii oszczędności paliwa a tylko szkodzi silnikowi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1542 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.