Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2013, 15:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam. Mam problem, jeszcze nie wiem czy mały czy duży. A więc, przy hamowaniu dobiegają szumy, z tylnich kół. Sprawdziłem klocki, i tarcze i są jeszcze wporządku. Czytałem gdzieś na necie, że to może być tłoczek? Co Wy o tym myślicie? Znajomy, powiedział mi że ten typ tak ma. Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 sty 2014, 15:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Mi np. po wymianie klocków w ASO zablokował się klocek. A że byłem w Niemczech to jak dojechałem do Wawy to klocek do metalu i metal zdzierał tarcze. Jechałem w nocy i nie miałem jak i gdzie się zatrzymać... :/

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 09:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
ajsmeno, sprawdź wewnętrzne klocki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 17:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Właśnie robiłem na weekendzie wymianę klocków z tyłu. Klocki były w połowie starte, ale postanowiłem zobaczyć i wymienić.

Ściągnąłem, tarczę, i od strony wewnątrznej od średnicy, była cała pordzewiała, i powierzchnia przy średnicy, była zniszczona nie równa. Zbiłem młotkiem tą całą rdzę, i przeczyściłem drucianą szczotkom, żeby była powierzchnia równa.

Oto moje klocki, i powód szumienia.

Obrazek

Narazie minęło 3 dni od wymiany i cisza, zobaczymy co będzie dalej..

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 17:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
U mnie przednie tarcze miały 1, 5 cm pasek rdzy po zewnętrznej. .. mi też młotek pomógł. :)
ASO tego chyba nie czyści w standardzie...

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 18:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ludzie... gdzie z młotkiem do tarcz... Pokrzywią się.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 19:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Młotkiem o rdzę, krawędź. Robił mi to znajomy mechanik z doświadczeniem. Było to jakieś 15.000 km temu i tarcze nadal nie biją.
Przecież nie wziął 10cio kilowego i nie walił dłutem. Opukiwał tylko.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 19:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dokładnie ja tak samo lekko opukiwałem. Później śrubokrętem płaskim, rant zdrapywałem, no i na koniec szczotka druciana.

Kiedyś czyściłem tarcze przód, bo mi szumiało coś jak jechałem (wtedy własnie ta rdza tarła do osłony tarczy), i wtedy czyściłem bez zdejmowania tarczy papierem ściernym - masakra.

Jak się lekko opukuje to nic się nie będzie działo :) - wszystko robimy z uczuciem <3

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 19:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Z uczuciem ale i wyczuciem ;-)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2014, 21:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ajsmeno, koniecznie musisz przesmarowac prowadnice zacisku.
Twoje szumy jak rozumiem powodowały wewnętrzne klocki ?
a tarcza od wewnątrz tez była zardzewiala ?
czy była idealna tak jak od zewnętrznej strony ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2014, 07:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Wszystko wyczyściłem i przesmarowałem, ale prowadnice były w naprawdę w kiepskim stanie, dolne tylko wyglądały jakby ktoś kiedyś dał "kapkę" smaru. A górne tragedia, bardzo ciężko chodziły, ale wszystko przeczyściłem i przesmarowałem. Tak wewnętrzne klocki były tylko starte. A tarcza od wewnątrz była tylko zardzewiała, zapomniałem jej zrobić zdjęcia, ale wyglądała mniej więcej tak (przykładowe zdjęcie z neta)

Obrazek\

Pozdrawiam.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 08:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No tak... taki efekt jest spowodowany słabym poślizgiem na prowadnicach.
Wystarczy ze oslonka gumowa będzie strzelona albo kiepskie smarowanie i w szybkim czasie doprowadzi do szybkiego zużycia wewn. klocka i rdzy na tarczy od wewnątrz..... kontrolować kontrolować i smarowac odpowiednim smarem do prowadnic.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2014, 17:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dokładnie, wygląda na to, że właśnie taka była przyczyna.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 22:30 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Niedawno zmieniałem klocki z tyłu po niecałych 20kkm
3 klocki 80% i jeden zjechany do blachy... Szurało aż się ludzie oglądali....
Prawdopodobnie skutek nie wyczyszczenia prowadnic podczas poprzedniej wymiany klocków w pewnej stacji szybkiej obsługi na "N".
Swoją drogą ścierający się klocek widać świetnie po zasyfieniu alufelgi...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 23:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ja z tym co Janow bujam się już 3 zestaw klocków, właśnie z tyłu. Co ok. 12tkm raz jeden klocek a raz drugi się zacina... teraz musiałem już i tarcze zmienić. Za każdym razem wszystko dokładnie czyszczone i smarowane...

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 21:31 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy ktos rozkminil ten temat?

W maju zmienialem wszystkie tarcze i klocki. Na tyl zalozne tarcze OEM Japan i klocki Dakui od kolegi z forum.
Kojarze ze po jednej trasie po autostradzie poczulem na parkingu swąd -prawe tylne koło ale nie skojarzylem z klockami..

Dwa dni temu, ewidentne tarcie przy hamowaniu. Tylny lewy klocek zjechany do blachy. Prawy klocek ok.
Wymienil mi mechanik na ATE..byly ate i ferodo w najblizszym IC.. wzialem te drozsze ;)

pojezdzilem troche ...i znowu na parkingu czuje swąd z prawego klocka ...nic z tego nie kumam :(

problem wydaje sie z prawym klockiem a zjechal sie do blachy lewy...

Mechanik twierdzi ze troche slabo odbija zacisk i zebym przyuwazyl czy nie grzeja sie klocki....jutro znowu do niego jade...kazac mu zmienic cos na nowe? (wezyk, zacisk?) czy ma cos przeczyscic?

Please help :) :mur:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 21:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zacisk, skoro mechanik tego powtórnie nie zauważył i nie powiedział Tobie że zacisk się zapieka i nie odbija to mechanika....

Zacisk się zapieka, zaczyna się od wysokiej temperatury bo klocek mocno przylega do tarczy, dlatego czułeś swąd. Dwukrotnie raczej i dwukrotnie mechanik nie przyjrzał się sprawie nawet w najmniejszym stopniu.

Wymontować całe jarzmo, przeczyścić i sprawdzić na sucho w ręku czy prowadnice ładnie pracują, przesmarować delikatnie smarem do zacisków, w IC poproś o saszetkę z LiquiMoly, koszt parę złoty, starcza na całe auto a nawet dwa. Złóż wszystko do kupy etc...było wcześniej już pisane nie raz <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 22:41 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Niestety moge polegac tylko na zdolnosciach mechanika...sam nie mam zakladu i zdolnosci ;)
czy hamulce w tej Mazdzie sa jakies specyficzne - niestandardowe? widzialem jak gosc smarowal cos co wyglada na srube z krotkim gwintem - czyli cos co laczy zaciski jak podejrzewam i nie oszczedzal smaru....jak dal go za duzo to niedobrze? ....ale laik ze mnie :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 22:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, jak dal go za dużo to może przyczynić się do twoich problemów :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 23:11 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Obrazek
Obrazek
Obrazek


ten calkiem zjechany to ten z lewego kola zewnetrzny ....ktory teraz sie nie grzeje i nie grzal sie...
ten drugi zdjeciu to wewnetrzny - niedojechany...

oczywiscie to stare klocki, dzis zmienione na nowe...ja juz pisalem..na prawym kole znowu swąd i grzanie sie ze az felga stalowa sie nagrzewa, z lewego kola nic nie czuc , a to wlasnie na tym kole zjechal sie do zera zewnetrzny klocek......gdzie tu logika :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 gru 2014, 08:53 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Obrazek

Czy chodzi o przeczyszczenie właśnie tych prowadnic?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 gru 2014, 09:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też, tak jak na obrazku trzeba wyszczotkowac i użyć delikatnie smaru miedzianego pod blaszki których tu nie widać. Lub zrobić to na sucho, nie zaszkodzi.

Szczególną uwagę trzeba zwrócić na prowadnice, dwie na jeden zacisk. Poznasz je po kształcie gładkiego pręta który ma uczelniacze/gumy przeciwpylowe. Tam należy użyć delikatnie smaru do zacisków o których pisałem wcześniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 gru 2014, 11:00 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A co z wezykami? Mechanik obstawial jeszcze wężyki, że mogą powodować problem z nieodbijaniem..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 gru 2014, 11:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Owszem ze mogą, ale u Ciebie zużywają się nadmiernie klocki zewnętrzne a nie wewnętrzne te od strony tloczka, tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 gru 2014, 11:56 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak, zewnętrzne.. Od zewnętrznej strony koła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 gru 2014, 12:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiec ok, zdemontuj zaciski, wyczyść porządnie druciakiem, wyczyść wewnątrz tam gdzie wchodzą prowadnice, użyj delikatnie smaru do zacisków z IC, itd.
Będzie dobrze, zaciski Mazdy nie są trudne. Najgorsza sprawa to regulacja ręcznego polegająca na w kręceniu tloczka i ustawieniu go w odpowiedniej pozycji, tak by klocek wewnętrzny dobrze siedział.


Ps, ale to już w innym temacie powinienem pisać ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 10:38 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ile "sprezynek" powinno być założonych na jeden hamulec ? Tych blaszek.. Gosc stwierdził że dali za mało z nowymi klockami i dołożył jeszcze...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 16:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sprezynki rozpychajace klocki, na przodzie mam po dwie na stronę, z tyłu zaś mam po jednej na stronę.

Te blaszki, to zależy od producenta klocków.
W oryginale z tyłu jest jedna blaszka na klocek, to są termiczne blaszki by klocek nie przenosił wysokiej temperatury na tloczek. Z tyłu jak i z przodu blaszki są inne w zależności od której strony ma myć przylozona do klocka.
Niektórzy producenci zakładają juz wprasowane blaszki termiczne, dokładnie następnej zecstaregi zestawu? nie polecam.

Zakładanie po dwie blaszki termiczne na klocek może skutkować brakiem wolnego miejsca dla rozgrzewającego się całego zacisku. Będzie poprostu za ciasno, i może prowadzić do hamowania i przegrzewanuasie zestawu do czasu aż zrobi się miejsce, a jak klocki się zużywają miejsca przybywa, proste;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 gru 2014, 07:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
feliz zastanów się nad zmiana mechanika...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sty 2015, 09:38 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dostałem namiary od Rikiego na kogoś z okolic Krakowa.. Podjadę po świętach na kontrolę ;-)

-- Dodano: Śr, 14 sty 2015, 09:38 --

Zmienilem mechanika na takiego, ktory slucha prosb typu prosze dobrze przeczyscic prowadnice itd. Usluga wykonana. Zobacze co dalej bedzie sie dzialo.

2 sprawy:

1.Czy byla jakas akcja serwisowa Mazdy odnosnie ukladu kontroli trakcji? blad w sofcie powodowal nadmierne hamowanie tylnym lewym lub prawym kolem?

2. Czy mozliwe ze po normalnej jezdzie po miejscie... w sensie nie ruszam z piskiem i nie hamuje w ostatniej chwili.... czuć po zaparkowaniu tylne opony? tak jakby sie przegrzewaly? (mam nokiany zimowki kupione rok temu ~15K Km przejechane..uwzgledniajac tez letnie opony) ?
Bo juz sam nie wiem co sie grzeje w tylnych kolach....klocki czy opony :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.